-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Tamás9x #84654 üzenetére
A 10 éve vásárolt Honda CBF125-ösön nem volt külső szűrő, csak a kis szitaszerű szűrő, a leeresztőcsavarnál. Mégis olvasok hatalmas futásteljesítményű motorokról.
A jelenlegi Liberty 125-ösön van külső szűrő, a gyári olajcsere periódus 10e km, vagy ugye 1 év. Szerintem a külső szűrő miatt mertek ennyit megadni, meg bíztak benne hogy nem mennek ennyit egy év alatt.
Amúgy egyetértek a motor nélküli fórumtárssal (bocs, ezt a poént nem bírtam kihagyni... ), sűrű, párezres olajcserénél nincs jelentősége. Nem árt, de akkor van jelentősége igazán, ha sok kilómétert mennek egy olajcserével.
Magyarán, egy autónál, ahol 15 ezret is belevágnak egy olajtöltettel, ott meghosszabbítja a motor élettartamát. Egy motornál, ahol pár ezer kilóméterenként olajcsere van, nem látom nagy jelentőségét. A motor kopásához sokkal jobban hozzájárul egy rossz (lyukas, elmállott) levegőszűrő szerintem, mint az olajszűrő hiánya.
.