-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #27033 üzenetére
Imádja... Pringen 03at ment vele.. Hring nemtom talán már megvolt az 1:59. De a futóművet azt átmókolták gyáriról ha jól láttam.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #27040 üzenetére
Nem tudok részleteket, idén 1x beszéltem vele a motorról, akkor mondta hogy meg van vele elégedve. Esetleg megkérdezhetem ha van konkrét kérdés, írg meg privátban és kikérdezem
-
yodamastah
őstag
válasz Bogyó bá' #27096 üzenetére
"90 km/h helyett max 104km/h GPS szerint, azaz az én autómmal óra szerint 108-109 km/h. Ezt még nem büntetik, nem is veszélyes mértékű gyorshajtás, mégis lehet így haladni."
Dehogynem büntetik. Engem büntettek meg nemrég 102km/h-val (90es tábla). Csak nem közigazgatási volt hanem szabálysértési. 10e volt és befizettem.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Daywalker #27102 üzenetére
Nem hiba. Gondolkodtam hogy előveszem az "anyám vezette" kártyát. De azon a szakaszon annyit száguldoztam motorral, hogy úgy éreztem egy büntetés kijár nekem is. Életemben ez volt az egyetlen gyorshajtás büntetésem Se előtte se utána. Sőt soha semmiért nem büntettek meg az elmúlt 20 év alatt. Ezt méltányolták is, ezért lett csak 10e
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Huhh. Gixxer viszahívás 2004-ig visszamenőleg [link]
-
yodamastah
őstag
válasz mocsanisi #27935 üzenetére
Jobbulást nekik! Ha egyértelmű a szitu és fizet az hibás fél biztosítója, akkor ki kell szedni a biztosítóból a motor mellett a sérülésekért is pénzt amennyit csak lehet! Érdemes felkeresni egy erre szakosodott ügyvédet aki sikerdjíért dolgozik. (bár általáben így dolgoznak)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Dexar007 #27948 üzenetére
"Megis hol kene gyakorolni?"
Kakucsring, kecskeméti gokart pálya, euroring, hungaroring, pannoniaring.
Igy ebben a sorrenben jó is lesz Persze a nagy pályákat nem kell erőltetni ha a gép nem oda való, vagy ha túl drágák. De amit pl kecsón lehet állatkodni pár ezer ft-ért, annyit biztos megér.
[ Szerkesztve ]
-
-
yodamastah
őstag
válasz -Mosquito- #28211 üzenetére
"Egy-két dologgal sajnos - hiszen nem titok, magam is képesített vezetéstechnikai instruktor vagyok - kénytelen vagyok vitába szállni az elhangzottakkal kapcsolatban. Elsősorban azzal, hogy a motorkerékpárt gázzal irányítjuk a kanyarban. Kérlek benneteket, az erről elhangzottakat ne vegyétek magatokra, mert - sajnos le kell írnom feketén és fehéren - nem igaz. A motort minden esetben a kormánnyal késztetjük a leghatékonyabban elfordulásra."
Hehe. A pályamotoros meg az instruktor összecsap. Pedig Ádámnak igaza van. Ő pályamotoros aggyal gondolkodik. Onnantól hogy ledöntöttük a motort, és kiválasztottuk az ívet, a kormányba nem nagyn núlkálunk már. Apex után pedig gázt húzva valóban a hátsó kerék és a gáz kormányozza a motort. Pl kigyorsításon hiába ellenkormányoz az ember az ív szűkítésére, csak az lesz belőle hogy tolja magad előtt keresztbe fordított első gumit. Persze valamennyit szűkit az íven, de nem sokat, ledarálja a gumi oldalát és így könnyebb highsideolni mert feszíti egymás ellen az elejét meg a hátulját.
És persze az instruktornak is igaza van, hiszen közűton nincs olyan hogy kigyorsítás, meg apex. Normális tempóval összes kanyarvétel abszolválható motorféken, stabilgázon, akárhogy. Mert van benne tartalék bőven. Ennek megfelelően valóban lehet ellenkormányzással is korrigálni szinte bármikor. Meg persze gázkezeléssel is.
-
yodamastah
őstag
válasz TommyGun #28316 üzenetére
20ért már neonződ Spidit kapsz. Volt olcsó esőruhám (6-7k körül) és 1. szar volt felvenni, főleg ha már elkezdett esni. 2. beázott nagy esőben (nehéz volt patentra belőni) 3. feketében minden volt csak nem jól látható. A spidi nagyon jó mindhárom szempontból. Hosszú távon megéri, de tény hogy van sok felár benne amit fölöslegesen fizettem ki. Viszont a 7ezer forintos noname szarra elköltött pénzt jobban bánom így utólag, mint a menő spidit
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #28360 üzenetére
Ugyan minek a csutkakormány spencerék is a túrakormánnyal mentek AMA superbikeban a 80as években
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #28701 üzenetére
"A futómű gyári állapotában általában használhatatlan egy ilyen 180 lovas géphez."
Azért ez így egy kicsit túlzás. Jelenleg sokkal jobb a helyzet mint mondjuk 10 éve volt. Persze a komoly verseny tempót nemn bíják a gyári futóművek, de mégiscsak utcai használatra kiadott sportmotorok ezek.
-
yodamastah
őstag
Tavaly énis kiszámoltam hogy kb 2005-2012 között kb mennyi ment ment el motorozásra ha mindent összeadok. Hát nem merem leírni mennyi jött ki De hát egy szakadt 500e ft-os autó tartása is szép pénz 5-10 éves távlatban.
Jobb nem számolgatni ezeket ... bár fene tudja nem árt ha tisztában van az ember mennyire nem olcsó móka gépjárművet üzemeltetni, még ha az relatív kis értékű akkor is.
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #29040 üzenetére
Nem kell leszállni a motorról hogy állítgasd De lehet kapható olyan rendszer is ami terhelés függően állítja magát, nem ismerem az új ohlins cuccokat. Nekem csak azokkal volt dolgom amit nekem kellett tekergetni. Volt azzal is elég dilemma, nem hogy ha még nekiáll saját magát állítgatni menet közbe
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #29043 üzenetére
Nincs olyan hogy ideális beállítás. MInden beállítás kompromisszum pályán, mert kanyarról kanyarra változik mi az ideális. Amikor beállítod a vasat, akkor neked kell megtalálni mi az ami az adott pályán megfelelő kompromisszum 1 teljes kört nézve a legjobb köridőhöz. Pályán agyrém lenne, hogy álligat ide oda, aztán valjában minden körben más beállítással mész egy adott kanyarban.
Utcán inkább van éretlme ennek. Ott terhelés függően el tudom képzelni hogy keres az elektroniika egy jó beállítást, ami mondjuk próbál egy beállított profilhoz alkalmazkodni. Pl. kényelmes mód, vagy 2 személyes mód, sportos mód stb... De ez nem azt jelenti hogy kitalálja neked menet közben hogy lehet legjobb köridőt menni. Persze az is lehet hogy pálya mód is simán megoldható, de gondolom meesze nem arról van szó hogy helyettesíti az egyénre finomhangolt futóműbeállítást.
Ami nekem ebben szimpi hogy nem kell leszállni a motorrál ha tekergetni akarsz. Ennek van értelme mindenképp
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz DigitXT #29740 üzenetére
Ha tempót mész akkor féktávon kb 100% fékezel, és ilyenkor minimális lehetőséged van módosítani az íveden. Szükíteni nem nagyon tudod, annyit tehetsz hogy felengeded a féket, és akkor mész ki a pályáról. Interlagos-on a cél végén nincs olyan messze a fal.... Szóval valóban felengedhette volna a féket, és kigurulhatott volna, de megértem hogy inkább próbált lassulni. Lehet közrejátszott target fixation is. A szívás az, hogy akibe majdnem belemegy bőven túlfékezi a kanyart, sokkal nagyobb tempóval is befordulhatott volna. Azaz szépen befordulhattak volna mindketten. A lényeg, ha lassúak is vannak a csoportban, óvatosan kell állatkodni
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz zsolt19900 #30030 üzenetére
Ez az enyém volt
-
yodamastah
őstag
válasz yodamastah #30031 üzenetére
Mármint 2008ig. AKkor cseréltem 750re. Mesélni tudok sokat hogy mik történtek vele 2008ig Azok alapján nem sokan vennék meg Bár 590et lehet még így is megérne....
Sok ilyen fotóm van róla
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz zsolt19900 #30044 üzenetére
Ami olcsó annak oka van. 600ésr nehéz lesz pöpec sportgépet venni. De az én volt 600asom annak ellenére megérhet 590et, hogy kapott sokat.
A vázat amúgy nem én törtem el, én ís már így vettem. Gyakorlatilag átvertek vele 2005ben (váztörötten adták el nekem, ezt eltitkolva). Nem tudom hogyan javították, de eléggé jól bírta a strapát. És amikor eladtam akkor is eléggé rendben volt rakva műszakilag és esztétikailag. A váztörésről azután lett tudomásom hogy eladtam (az első tulaj aki szarrá törte, később vallotta be.. ez egy hosszú történet ).
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz HUfantom #30638 üzenetére
Ezeken felül.
Sérülésmentes = Párszor fel felborultam vele, egyszer csúszott az oldalán is , de a nyomait eltüntettük.
Csúszássérült = Estem 2-3 nagyot vele, egyszer összetört rendesen, de úgy ahogy megjavítottuk.
Korábban sérült, szakszerűen javítva = Kettőbe volt törve a váz, de 2 kukázott motorból összeraktunk egy eladható valamit.
Túrázásra használt =Végig száguldoztam vele fél európát.
Néha voltam vele versenypályán = 2-3 szezont versenyeztek vele utángyártott idommal.(ez sajna nem vicc, mindegyikből láttam már példát)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Ilyen mértékű sebességtúllépésnél számítani kell arra hogy a többi közlekedő nem fogja tudni femérni a sebességét. Tény hogy nem kapott elsőbbséget, de minden olyan közűti helyzetben nagyon óvatosan kell állatkodni, ahol a közlekedésben résztvevők hirtelen irányváltással bajt okozhatnak.
Gondolok itt arra például: nem jó ötlet 250el száguldozni olyan úton ahol bekötő utak vannak, mert onnan kikanyarodhat/ oda bekanyarodhat valaki. Vagy: nagy tempóban lendületből felejtős 90el haladó kocsisort előzni, mert a kocsisooból valaki elkezdhet előzni úgy hogy nem vett észre mert jössz mint állat. Vagy: álló kocsisort (mondjuk villamossínen) 40-50km/h feletti tempóban előzni. Bármikor megfordulhat valaki vagy kinyílik egy ajtó stb... számtalan ilyen szitu van. Még a szabályokat betartva is arra kell számítani hogy nem biztos hogy észreveszik a motort, nem hogy nagy mértékű sebességtúllépésnél...
A videó készítője is azt írta címnek gone too fast.. Gondolom érzi ő is hogy ezt leginkább ő kúrta el.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Ugyanmár egy kitépett menet, vagy eltört váznyúlvány még nem a világ
-
yodamastah
őstag
Valóban a lóerőknek ehhez kevésbé van köze. A felsoroltak közül a 600as gixxer a legbiztonságosabb. Legjobb váz+futómű+fék kombó a gixxeren van. Esélyes hogy a legjobb gumi is azon lesz. Ezzel lehet a legrövidebbet fékezni, ez fog a kanyarban legkésőbb kicsúszni alólad. Amikor az 1500as chopperral már a betont szántod a kanyarban, a gixxer még csak olyan 25 fokban lesz ledöntve.
A veszély nem az erő, hanem hogy atomstabil a sportmotor bármit kérsz tőle megcsinálja. Egy ilyen motoron könnyen elbízza magát az ember.
Motorerő szempontből kiváló kezdőmotor egy 600as spormtotor. Viszonylag gyengék ezek 8ezres fordulat alatt. Ha felülsz rá, és betartod hogy nem pörgeted 8 fölé, van egy 40-50 lóerős motorod. Kezelni persze nem olyan könnyú lassú tempónál, az üléspozíció és a magas súlypont miatt. Szóval másik jó választás a 600 sporrtúra motorok ami be szokott válni elsőre. (600as fazer pl)
Szóval a kezdő motorozás kulcsa nem az hogy venni kell valami szar és gyenge motort, mert hogy az biztonságosabb. A francokat pont ellenkezőleg. Technikailag a lehető legjobbat kell venni. A kulcs inkább az hogy meg kell tanulni motorozni minél előbb egy elfogadható szinten. Én 3 hét motorozás után voltam az első pályanapomon, kb 1.5 hónap után az első versenyen (tökutolsó lettem). Az első szezonban lenyomtam minimum havi 2 pályanapot, és átlag napi 150km motoroztam közúton. MIndezt tudatosan azzal a céllal, hogy meg akarok tanulni minél előbb viszonylag normálisan motorozni, mert más nem fog megmenteni a közúti forgalomban. És a tudatosság nem csak annyit jelentett hogy mentem amennyit bírtam, hanem elméleti tudásből is próbáltam rengeteget magamba szívni, és a valóságban ezeket gyakorolni.
Még egy dolog. Ha a sok gyakorlás ellenére is bénázik a kezdő/tanuló motoros, és nem fejlődik rendesen, akkor abba kell hagyni! Nem kell mindenkiből amatőr versenyző legyen, de egy határozott, magabiztos motorkezelés ha nem megy, akkor abból előbb utóbb baj lesz. A motorozás nem játék, akkor is eléggé veszélyes ha nagyon jól megtanult motorozni az ember.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz yodamastah #32726 üzenetére
Ja még annyi hogy mint írtam szerintem nem lóerő fuggő a kezdőmotor kérdés, de ezres sportmotort valóban semmi esetre se!
Brutálisan tolnak az 1000esek lent is. Meglehetősen nagy a külnbség egy mai 600 és egy 1000 blokk között. Egy literes sportmotoron nem lehet csak úgy ráncibálni a gázt 5-6e fordulaton, 600on meg simán, nem lesz semmi. 6e fordulaton kb 40 Le a600as, és 80Le az 100es. Ráadásul a nyomaték is ezen a fordulaton kb a duplája az ezresnek!
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Ha nagyobb tempóval esel el, akkor ne próbáld meg "kiforogni". Nyilván közúton tempóval esel akkor elsősorban mázlira lesz szükséged, mert nem sok az esély hogy lesz helyed csúszni 30-50 métert úgy, hogy ne akadj fent semmiben. De ha mégis, akkor jobb minél nagyobb felületeten stabilan csúzni, és megvárni míg megállsz. Ha valami oknál fogva megpörögsz, akkor a forgás közben becsapódó testrészek nagyokat kapnak. Nekem is sikerült eltörni a bokámat, hogy elestem 130al, és amikor már csak kb 50el csúsztam, elkezdtem tápászkodni hogy már majdnem megálltam, és úgy bepörögtem hogy szaltóztam előre és lábra érkeztem...
Persze ilyen 50 méteres csúszáshoz jó motoros ruha kell, ha farmerban csúszol a seggeden ekkorát, nem sok segged marad utána...
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
"Ez utóbbi főképp a téli abroncsok esetén szélsőséges, amelyek például egy mínusz 10 fokos indulás után autópályatempón 60-80 celsius fokra melegedhetnek."
2 évig jártam téligumival nyáron is. Kíváncsiságból megmértem autópálya tempónál mennyire melegszik fel. Kb 38 fok volt a levegő hőmérséklete (kánikula), aszfalt hőmérséklet kb 55-60 fok (napsütés). 50km mentem 130-al, majd megálltam és azonnal megmértem a gumik felületét. 50 fokosak voltak. Kézzek megfogva sem volt nagyon meleg. A gumi semmi taknyozódás nem volt látható, nem nyikorgott, és nem éreztem semmi teljesítmélny csökkenést.
Ezek alapján hogy lehet 80 fokosra melegíteni egy téligumit -10 fokban azt nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Ahogy fogy a gumi, a végefele sokkal könnyebben szétmegy mint az új. Az új akkor is jól néz ki egy ideig ha nagy baj van. Mindenesetre nem egy szétment dunlopot láttam már eringen. Persze ez futómű meg vezetés probléma is. Chrobák pl sokkal lendületesebben megy mint az átlag ilyen 1:20-1:30 közötti emberek, és ez is sokat számíthat. De az ő motorján is láttam már rommá tépett gumit
Lehet amúgy a mostani dunlopok már jobban bírják valamivel. D211 már nincs ugye régóta, és a kr108 is állandóan változik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Yettel topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Apple notebookok
- MIUI / HyperOS topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen routert?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó