-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
Hat a haverok akik masszivabban toljak a palyazast, egy evben 5-10 millio ft kozott motoroznak el. Nekem kozel sem volt erre ennyi penzem, de volt mar olyan hogy 2 het alatt 2 elso es 3 hatso gumit fogyasztottam el. Ehhez kepest a turazas is olcso moka De azert az is kezd extrem lenni hogy ha legurulunk 5-en a horvat tengerre 3-4 napra es az 5 motornak 500e ft csak a benzin koltsege.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
Mindenkeppen nehez sulyt vegyel! A te motorodon az atlagnal magasabb vibracio jelentkezik a csutkakon. Ha felraksz egy disznek keszitett konnyu alu kormanysulyt az semmit nem fog csillapitani, es ugyanugy lezsibbad a kezed mintha nem lenne rajta semmi. Nem veletlenul van rajta gyarilag is viszonylag nagy es nehez suly.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz KubanitoS #6573 üzenetére
AZ a kanyar hiresen szar, ott sokan esnek el, van ezer video rola. Egyszeruen fos az aszfalt. Persze nem segit az sem hogy nem ul ki rendesen. Stabilgazon volt, ilyenkor nehezen terhelodik tul az eleje. Esetleg akkor ha a vaz geometria nem jol van, azaz vagy tul sok suly van az elejen vagy tul keves. Esetleg ha a terde lett volna lent nem a csizmaja, a akkor lehet vissza tudja tolni az elejet. Bar amikor igy becsuklik a kormany akkor mar sokat nem lehet tenni. Az latszik hogy akkor megy el az eleje amikor leer a csizmaja a foldre, azaz lehet kiemeli a motort ezzel. Bar a felhajlo labtarto nem kellene hogy ezt engedje.
Durva hogy osszetorik a gyari fos idom, ennel kisebbet pedig nem is nagyon lehet esni.
-
yodamastah
őstag
válasz Ferdzsoo #6554 üzenetére
Ez gyanusan muszaki hiba, ilyen szituban nem igazan lehet elesni, esetleg ha lefele valtasz felfele helyett es megall a hatso kerek amikor raengeded a kuplungot... vagy persze amit irt is.. motorolaj a hatso kerekre, vagy beall a blokk, esetleg elszakad a lanc es megfogja a hatso kereket, esetleg defekt... ilyenek...
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz yodamastah #6577 üzenetére
Ja meg annyit errol, hogy igaz oda lett a karja, de oriasi mazli hogy motorosoknak megcsinalt korlatnal esett el!. GYakorlatilag cafatok maradnak belole ha mondjuk magyarorszagon esik igy el autopalyan. A tempo mindegy ez mar 130-al is leves ha beszall a korlat ala.
-
yodamastah
őstag
Compressed suspension az annyit tesz hogy ossze van ulve a villa. Vagy valami okbol osszeut a fem resz, es akkor kiuti az eljeet, vagy csak tul sok suly van az elso kereken es becsuklik lapra dontve a kormany. De ennel a konyu csajnal nem iszem hogy ez tortent. MIndenesetre nagyon rosszul ul amotoron, tuldonti tok foloslegesen ebben az ulespozicioban. Valamint elegge billegve donti le a motort. Egyebkent nagyon rossz szogbol vannak ezek filmezve, nem latni jol azt se mennyire mennek lapon. Lehet egyenetlen az ut attol billegett, nem latni igazan jol, de meglehetosen osszevissza emelkednek es ki/be dolnek ezek a kanyarok.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Brigeciol 90%ban petroleum. De van benne egyeb is, ami karosithatja a gumi reszeket. A brigeciol2000 kevesbe problemas, de gyengebben is hozza le a cuccot. A brigeciol D3 sokkal hatekonyabban tavolitja el a mocskot, de tisztitas utan gyorsan utana le kell mosni alaposan. Petroleum olcso es amennyire en tudom lanc tisztitasra jobb.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
A villa olaj es szimering csere nem felujitas, hanem karbantartas. 10 evesen akkor is raferhet ha 10km van a motorban.
Egyebkent a motort meg kell nezni. Nem ritkan az "egyszer elcsusztam vele" azt jelenti hogy 100al telibevertek vele egy fat es utana osszeraktak 2 motorbol
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz geree@bl #6876 üzenetére
Ujra lett cserelve = telibe vertek vele valamit es elgorbult. Mas indok erre nincs. Egy 10 eves telon maax szimmeringet meg olajat + aprosagokat kell cserelni, es utana tokeletes. Foleg egy atom alap turamotoron, ahol a villa meg akkor is hasznalhato lenne ha 10 evig mindennap hasznaltak volna. Nem wsbk ez, ahol par uzemora utan mar szet is kapjak a futomuvet es megy bele az uj olaj
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Ha nem palyamotor volt, es valoban 32e km akkor kb tokmindegy hogy hasznalta. De meg ha 50e van benne az is kb mindegy. Ennyi penzert teljesen ok. Meg akkor is ha estek vele neha. Ennel olcsobban tenyleg csak hulladekok vannak. Akinek meg szalon allapotu motor kell az vehet ujat 3.6 millioert
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Hat nem csodalkoznek ha egy atlag palyamotor jobban karban lenne tartva, mint az utcan hajtott sportmotorok. Persze lattam mar nagyon elhanyagolt palyagepet is, nem egyet. De ezekkel normalisan menni sem tudott a tulajdonosa.
Garancia palya hasznalat mellett en nem adnek semmire. Esetleg egy bizonyithatoan elhallgatott hiba eseteben reklamalhatsz. Pl megveszel egy kiglancolt szarra tort motort, es utolag derul ki hogy nem lehet normalisan menni vele, akkor lehet jogos a reklamacio, de senki nem fog neked arra garanciat adni hogy 10-15 ezres fordulaton hajtva nem megy szet a blokkod belathato idon belul.
-
-
yodamastah
őstag
600as szupersport motor nem azert problemas mert nagyon megy, hanem mert nagyon stabil es konnyen elbizza magat rajta egy tapasztalatlan kezdo. Szoval nem csak csuklo fuggo, hanem tehetseg es tanulas hajlandosag kerdese. Tanulni kell rengeteget, ha van ra zseton akkor lehetoleg versenypalyan.
-
yodamastah
őstag
Sokan elmotoroznak itthon 5-10 milliot evente. Itt meg mar halal mindegy hogy 100e vagy 200e a csizma amiben 2-3 evig motorozik. De szerintem azert vesznek kevesen daytonat mert atom ronda szinte az osszes modell. Tudom hogy elvileg ez masodlagos, de van sok felso kategorias versenycsizma ami jol is nez ki.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Ha olcso es jo allapotu akkor megeri. Ne legyen tul oreg, ne legyen serult akkor mehet. Sajna leginkabb a mintas palyagumikat erdemes igazan csak hasznaltan megvenni. Mennek vele 50-60 kort, akkor mar hianyzik belole 0.5-1 sec, es ekkor ledobjak mert meg el lehet adni. Ezek a gumik kb 95%osnak mondhatok, hiszen utcan az elkopott oldalso resz alig van hasznalva, es az utcai terheles toredeke a palya hasznalatnak. A gumi kozepe meg szinte uj. Ezekkel meg palyan is lehet menni 40-60 kort eleg jo tempoban.
De pl egy tura gumit aki ledob az vagy defekt miatt van, esetleg oreg, vagy mert kockara van kopva. Szoval itt mar erosen valogatni kell hogy megerje...
Vettem en is turazni hasznalt gumit egyszer. Metzeler Z6 volt nagyon olcson (javitott). kb felere volt kopva a kozepe. De kellett mert sok ezer km-re mentunk, es nem birta volna ki hatso a Racetec a turat. Ugyhogy mentem elol racetec-el, hatul meg Z6-al. Tokelketes volt, terden lehetett fordulni vele, es siman vegig birta a 4-5e km turat.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz yodamastah #7208 üzenetére
Ja azt elfelejtettem irni hogy kb 2005ota csak hasznalt gumival motoroztam. Utcai kevereket csak 1x vettem ez ido alatt. Soha nem volt gondom egyikkel sem. De jol ismerni kell a gumikat es a keverekeket hogy melyikkel mit szabad es mit nem.
A ritka meretekkel sajna szopo lesz mindig, mert keves lesz hozza a jo allapotu hasznalt gumi.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Serules esely nyilvan sokkal nagyobb, a sok csere miatt, de amig csak esztetikai serulesek vannak addig nagyon nem aggodok Sokkal jobban fosok amiatt hogy a fektarcsaimat ne tegye tonkre a gumis, az draga moka lehet.. Tobb felnit hasznalok egyebkent, van az egyik utni vagni a slick gumikkal, meg van amire vigyazok kicsit jobban.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
A gixxert csak hangja alapjan soha nem fogom eladni. A 600ast es a 750est is kb 5-6e km-el vettem, es mar akkor is mindegyik retteneresen zorgott hidegen es melegen is. Melegen persze kevesbe. Szokott a lancnak is hangja lenni attol fugg epp hol tart a lancfeszito, de alapvetoen olyan a hangja a motornak, hogy egy hondas azonnal blokkot csereltetne ha meghallana. Neha en is megijedtem a 600-asnal hogy most tuti szejjel fog hullani, de nem tortent semmi csak mentek bele a kilometerek Ilyen es kesz De ez igazabol csak erre evjaratra igaz (k4-5 600/750), en sem tudom hogy mely evjaratok ilyenek, de nem mind ilyen. Szoval hang alapjan max akkor ha az ember ismeri konkretan azt a blokkot hogy milyen.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #7285 üzenetére
En aszem praktikerben vagy baumaxban vettem acel kotozo drotot. Evekkel ezelott. De tuti kell talalj barkacs boltban ilyet. Mondjuk zold szinu volt csak De tokeletesen mukodik.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #7287 üzenetére
Nem dehogy. Elvagni is csak vagoszerszammal tudtam mindig.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #7327 üzenetére
F*szt. Elektromos R1-ed lesz majd 85evesen
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #7348 üzenetére
Ennek amotornak alacsonyan van a sulypontja. Emiatt konnyu dontogetni. A sulya miatt valojaban nagyon lassu a kanyarban, es a nagy szeles gumik meg az alacsony sulypont miatt mar egeszen kis sebessegnel is "lapon" kell menni vele. De ez nem jelenti feltetlenul azt hogy nehez vezetni...
Egy motor kezelhetosege nem feltetlenul jo vagy rossz csak a sulya miatt. Jo pelda erre pl a BMW R1200RT. Az ember azt gondolna hogy egy bohom nehez turamotor, de kozben hihetetlen koonnnyen lehet terelgetni. Egy haverom vett egyet, es azt mondta olyan konnyu lapra donteni, mint a 250es 2T aprilia palyamotorjat. Es atom stabil akarmit csinalsz vele.
-
yodamastah
őstag
válasz Daywalker #7531 üzenetére
Jol csinalja. Most meg uj karriert kezdhet. 40 evesen mar nehezebb lenne. Masik meg hogy abszolut a cuscson lep ki. Mindig ugy fogunk ra emlekezni hogy szinte verhetetlen volt a maga idejeben...
Aztan az is lehet hogy visszater par ev mulva mert nem birja ki. Lattunk ilyet is mar
[ Szerkesztve ]
-
-
yodamastah
őstag
Persze olyan nincs hogy szembol utesre elgorbul a vaz anyira hogy fuggoleges legyen a kormany csapagy haza ELobb torik el a hegeszteseknel a vaz valahol. Mondjuk olyat lattam mar hogy a csapagy haz osszerogyott, de siman lehet hogy tenyleg nincs semmi baja. VIszont az teny hogy eleg erzekenyek ezek a vazak, foleg az oldal iranyu utesekre. Mar akkor is szepet kap ha siman felbvorul a motor.
Van egy cimboram aki minden nagyobb eses utan kimerette es javittatta a vazat a motorjain (palya). Aztan egyszer aszonta a f*sza tele van egyszer lesz egy egyenes vazu motorja, vett egy zsir ujat (aszem 03 R6). Atepiteskor kimertek, es gorbe volt gyarilag is
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Jo az a katyu nem ugyanaz. Messze nem akkora erok hatnak, mint amikor oldalba kapsz egy kocsit, vagy elesel es porog osszevissza a motor. A vaz eleve arra van tervezve hogy a villan keresztul erkezo azzal parhuzamos erohatasokat kapja. Amikor a villa oldal iranyu vagy szembol (falnak mesz) utest kap, ott mar a villa szep nagy erokaron at rendesen meg tudja csavarni a vazat.
Erdekes amugy, lattam par kettetort motort, es tobbszor is volt szinte sertetlen a villa. A sportmotorokon gyakori hogy elobb torik el a vaz, minthogy a telo kulonosebben meggorbulne. Pl ez nekigurult valami allo tereptargynak (az ember leesett rola): [link] De lattam olyat is hogy a villahidak tortek ropira, a csapagy haz szetment, de se a vaz nem tort el, meg a telok se mentek nagyon el.
Nyilvan ez elegge valtozo motoronkent. Van olyan sportmotor amit utni-vagni lehet, a vaz nehezen torik. Es van ami egeszen kicsinek tuno esesnel kepes kettetorni... A k5 1000 gixxer hirhedt volt errol ugyebar. [link]
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #7887 üzenetére
Lattam tegnap a fotokat.. direkt nem linkeltem be
"...a Polo gazdája átment a szembe sávba.Angliában élnek és összekeverte a sávokat..."
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Talan a legjobb csomag bolti allapotban a yamaha R6R. Kivalo palyamotor. A tobbi japo se rossz, de 600 kategoriaban nehez elverni ezt a modellt. R6R ugye a 2006-ban megjelent R6.
A suzukit abbol a szempontbol tudom ajanlani, hogy sokat eladtak belole itthon az elmult 6-8 evben, emiatt sok az alkatresz, valamint van rengeteg elado motor jo aron (pl az enyem ), tovabba eleg konnyu szerelni (bar ez modell fuggo is). Honda/kawa tapasztalatom nekem nincs majd mond mas. Koridoben bolti allapotban nem a suzuki lesz a legjobb, de ez a kb 1 sec sokat nem szamit amikor egy atlag kezdo palyazo 30-40 seccel megy szarabbat egy 4km-es palyan mint amit a motorbol ki lehet hozni
Ha palyazasra veszel motort akkor igazabol ami fontos hogy legyen penz/ido uzemeltetni. Valamint ne jelentsen anyagilag nagy gondot ha neha osszetorod kicsit. Magyarul nem a motor lesz draga, hanem a palyamotorozas maga.
Kb 2003-2004 evjarat utan nem hiszem hogy talalsz olyan japan 600as sportmotor ami ne lenne alkalmas palyazasra. Akar bolti allapotban is. Szinte barmelyik jo lesz. Ha amator versenyeket akarsz nyerni vele, az mar mas kerdes, oda ennel kicsit tobb is kell
Ha olcso motort (mondjuk 1M alatt) veszel palyara, a legfontosabb hogy a vaz/futomu/ fek rendszer legyen jo. Ha korabban palyamotor volt biztosan estek vele. Ez nem baj, sot emiatt meg sokkal olcsobb is lehet. A fontos hogy szerkezetileg ne legyen hibas. Ezt ki kell probalni. A blokkba ugyse fogsz tudni belenezni, az lutri lesz. Persze az alap dolgokat ott is ki lehet deriteni (pl nem fustol), de ettol meg barmikor leszakadhat egy szelep stb...
-
yodamastah
őstag
Nekem elado a 750es. K4es, 2006os forgalmoba helyezes, rendszamos, lampas motor. MOst fog uj muszakit kapni. Teljes ohlins futomu (85kg emberhez felrugozva hringre), verseny rendszer, fullos notebookrol allitgathato closed loop injektor vezerles (afrtuner.com), palyaidom (gyari fele is megvan), tuning fek master cylinder, 2 hatso felni. 2x estem el vele, nem fordult at 1x sem. 1000 ft/ccm az ara. Ezt nem kell felteni a hungaroringen
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Igazan jo vetelek 700e-1M magassagaban lesznek. 890ert jo ez a gixxer, mondjuk a forgalomba visszahelyezeshez gondolom nincs meg semmi.... (lampak, idomok stb) amire vigyazz hogy sok a ketes eredetu, forgalomba nem helyezheto motor. Kapsz egy fenymasolt olasz adasvetelit aztan joisten tudja hogy igazi-e.... mondjuk olcsok ez teny... 300-500e magassagaban lesznek ilyenek.
Ha sokat fogsz palyazni, es javulnak a koridok, akkor elobb utobb elszaladnak majd a koltsegek. Nem is az lesz a lenyeg hogy 500e volt a motorod, vagy 800e. Hanem hogy tudod e fizetnia gumikat/szerizeket/egyeb kopo alkatreszeket, meg ugye a palyaberlet es a benzin, meg neha-neha elesel torik szakad ez/az...
Az enyemet igazabol meg nem is arulom, de annyira nincs kihasznalva hogy semmi ertelmet nem latom csak tartogatni. Kozlekedni eleg lenne egy Burgman is. Erre tok folosleges palyamotort tartanom
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Szerintem az alja az kb 7-800e. Ennyiert kapsz olyan gepet amihez szinte hozzanyulni sem kell, es eselyes hogy nem fog szejjelhullani egy jo ideig. 3-500-ert vagy bizonytalan forrasu lesz, vagy valami regi vacak ami epp hogy meg mukodik.
Persze palyazhatsz egy ETZ-vel is, de az egy masik tipusu moka.
-
yodamastah
őstag
Erre jo nehez lenne igy valaszolni.
MI az hogy "dontosebb?". Milyen dontesi szoget jelent ez? Milyen motor, milyen utfelulet? Milyen gumi? Mi kemeny szerinted a futomuvon? Mi az hogy olyan mintha csuszna? (most csuszik vagy nem csuszik) Kanyarba befele, kozepen, vagy kanyarbol kifele erzed ezt? Feken vagy stabil gazon erzed ezt? Stb...
Egyebkent a nagyon kemeny futomu miatt valoban csuszhat. Mivel nem dolgozik a futomu, a gumira harul minden, igy elobb fog elcsuszni. De ehhez kozel seprunyel kemenyseg kellene kozuti tempoval..
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
Attol hogy csuszik a gumi nem kell elesni. A Z6ot nagyon faszan lehet csusztatni motoroztam sokat azzal a gumival. De a pumpalast ne keverjuk a csuszassal. AMikor a hatso gazon csuszik, azt hatarozottan erezni azon is hogy kifele fordul a segge. Nem csak osszeul, fordul el az egesz motor a kormanycsapagy korul, a kormany meg marad ahogy volt egyenesen. Ilyen laza 35-40 fokos dontesi szognel jo uton Z6 meg nem kellene csuszkaljon. Kb akkor kezdhet el csuszni amikor egy sportmotornak mar lent van a labtartoja, az ilyen 45-48 fok korul van. De ekkor is csak akkor kene csusszon ha mondjuk odahuzod neki, vagy a kelletenel nagyobb terheles valtast csinalsz. Persze a VFR nehezebb kicsit, lehet ez is szamit..
A "kemeny futomu" meg egy utcai futomuves motornal szerintem nem lehet annyira "kemeny" hogy nagy bajt okozzon. Eleve mi a kemeny? Ha elofeszites meg lett novelve, attol nem lesz kemeny a rugo, csak a nyugalmi pont megy felfele. A csillapitasokat elzarva lemerevedik, nem mozog, ezt is nevezhetjuk kemenynek. De nem veletlenul van az hogy az OEM futomuveken teljesen elzarva nem merevedik el teljesen a csillapitas. Igy hulyebiztos. Nem tudod annyira betekerni hogy bajt csinalj vele.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Nos ebben a tortenetben a tanulsag (sajnos sokadszor). 1. Az uljon (sport)motorra aki kepes kontrollalni magat es kepben van. 2. Senki ne adja oda masnak ha nem bizos benne hogy az ember az 1.-es pontnak megfelel. Amugy no comment
Ma délután rakom fel a motorra az új ülés szivacsot... hallom az elkerülőn valaki rettenetesen tolja a gépnek. (Gondoltam megnézem, de aztán mégse mentem)Vagy 5x - 6x karikázott föl-le, mikor elhallgatott a motor... na mondom havernak, ez tuti perecelt. ...és tényleg úgy volt. A srác életében talán 3x ült motoron, erre elvitte Gabesz haverom 750-es gixerét. A pályáról tudni kell, hogy egy hosszú nyújtott kanyar az egész... szinte nem is kanyarodik az út. 5 teliben nem bírt megelőzni egy kocsit, mikor kerülte, lesodródott az útról, ott egy baszott nagy betonárok van. Azt teli verte. Onnan átpattant a gátra és még 200 métert repült, kb. 5 méter magasan mint egy rongybaba... letarolt mindent A motort állítólag 10cm-es darabokra törte széjjel. Nyugodj Békében Kurucz Gabi.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz DonThomasino #8020 üzenetére
Egyszer felultem erre a Diversionra. Megloktem az elejet allo helyzetben, es 4et lengett mire megallt a hintazas. Le is szalltam rola izibe
Tanulo motornak venni kell 5-600k-ert egy 2002es 600as fazert. Tonkretehetetlen, olcso, bukni nem lehet rajta. Egy zsir uj Diversion ha felborul van rajta 500e kar....
Persze ha nem szamit a penz akkor go
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz yodamastah #8025 üzenetére
PL ez: [link]
Volt ilyenem. Valami 90e km-nel jar azota. Mukodik es jol van Nem egy mai design, de tanulni meg benazni pont jo
-
yodamastah
őstag
válasz DonThomasino #8034 üzenetére
Ha fogalmad nincs milyen motor felelne meg neked, olyat vegyel ami olcso, es relativ konnyen tovabb adhato hasonlo aron. En az elso motoromat 3 honap utan lecsereltem, mert rajottem hogy mast akarok. Nem is buktam rajta sokat, de csak mert nem ujat vettem.
En sokat turaztam sportmotorral. [link] Teljesen hasznalhato. De nem puhapocsoknek valo. 2x farasztobb mint egy tura motor.Ha megtanultal jol ulni rajta, akkor nem fog soha fajni a csuklod, de faraszto ez teny. Mindennapokra is teljesen jo, de a magas sulypont miatt varosban nehezkes vele forglodni. Egy sportmotor versenypalyan erzi otthon magat, nem a kocsisorok kozt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen