-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Tudja-e esetleg vki, hogy fordulatszám és sebességszenzornak használnak-e még indukciós jeladót, vagy szinte már kizárólag csak Hall szenzort szoktak beépíteni?
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99409 üzenetére
Jelenleg az MCE-nél, comprehensive évi 313 fontért.
De már megbántam eme döntésem, nevetséges biztosítási összegek vannak benne. Pl elhalálozásra adnak 1000 fontot.
A következő évben kicsit tudatosabban választok majd, 20-30%-al többért már arányaiban jóval többet ígérnek.
Olyat szeretnék majd, amivel létbiztonságban tudhatom magam anyagilag baleset után is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99449 üzenetére
Nekem mondtak már mindenfélét. De az alkusz nekem is a Bennettet hozta ki az elsők között, aminek nagyon jó ajánlatai vannak kifizetés esetén. Még nem az életbiztosítás kategória, de egy MCE-hez képest nagy különbség. Jövőre szerintem már hagyom az ilyen MCE/Bikesure/Wickedquotes féle biztosítókat és inkább vmi nívósabb helyre megyek. Bennet pl évi 150 fonttal lenne drágább, de ha vmi történik velem, akkor viszont nyugodtabb leszek, hogy nem ezen spóroltam.
Jah és ha jól emlékszem alapból benne volt az EU breakdown cover is mikor utólag nézegettem a részleteket, de ebben nem vagyok biztos. Ha újrakötnék, akkor Bennethez mennék.Az emberek amúgy meg azt mondják, hogy ha bármi történik akkor rögtön meg kell bízni egy jogászt, mert magadat nem tudod eredményesen képviselni a saját biztosítóddal szemben.
Legal protection-nek meg mondjuk a Driver Guardian, ami egy különálló legal assistance szolgáltatás a biztosítás mellé évi 15 fonttért. Így ezt meg lehet spórolni a motor biztosításon, amiben általában kevesebbet nyújtanak 3-5x ennyiért.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99451 üzenetére
Akkor viszont ha MCE, akkor nagyon ajánlom mellé ezt. Meg amúgy is.
Ők gondoskodnak majd róla, hogy az MCE kifizesse, amit ki kell.
Évi 15 fontért meg nem pénz érte.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jó reggelt!
Akik válogatnak a fékbetétek közt tőlük kérdezném, hogy hogyan döntitek el mit vegyetek? Random típusszámokra keresgéltek hátha ír róla vki? -
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #99703 üzenetére
Szeirntem az igazi túlélők, akik miután felkeltek és leporolták magukat rutinosan fogják előkapni a betétlapot és a tollat.
Amúgy ezt a bowden szakadást nem értem.
Hogy az anyámba lehet elszakítani egy kuplung bowdent? Ha az normálisan össze van rakva és nem dörzsöli ki semmi, akkor nincs az az isten, hogy egy kb 200 kg-s szakítószilárdságú bowden megadja magát.
Fel tudnám lógatni rajta a motort akár, erre embereknek elszakad egy kézi erővel üzemeltetett kuplungkaron.
Fura módon biciklinél soha életemben még csak nem is hallottam senkiről, aki (akár rozsdás) bowdent szakított volna fékezés közben, pedig azt lehet tépni ám rendesen egy könnyű kuplunghoz képest. Persze olyan van, hogy kiszálasodik idővel és azt azért észre szokta venni mindenki. Ekkor nehezen jár, akadozik. Ezt ne vegye észre vki, az is fura lenne.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #99721 üzenetére
Ez két különböző termék, semmiben sem hasonlíthatók össze azon kívül, hogy biztosítás a nevük. A KGFB egy felelősségbiztosítás. Az általad okozott károkra vonatkozik. Nem a te ügyedet képviseli. A biztosítási összeg nem a te károdat fedezi.
Téged ez csak arra biztosít, hogy ne varjanak a nyakadba akkora kártérítéseket, amik könnyen tönkretehetnék az életedet.
Az érdekképviselet ebben a termékben nem szerepel, ahhoz más után kell nézni.
A saját részre szóló gépjármű biztosítás a Casco, odahaza így hívják legalábbis.
Ez fedezi a te károdat. És nyugodt lehetsz majd ők rendezik maguknak a biztosítási összeget az ellenféllel.Egyébként meg szerintem tök alap dolog, hogy egy incidensnél jogászhoz fordul az ember, ha nincs érdekképviselete. Ha nem vagy ügyvéd, akkor nem fogsz tudni csak úgy kifacsarni az ellenfélből mindenféle jogcímen igényelhető kártérítést.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Juliuska #99725 üzenetére
Jól értelmezem, hogy kanyar abs van rajta?
-
Teasüti
nagyúr
Nyilván nem. De a "buta" abs nem monitorozza a dőlésszöget sem.
(#99732) zgospel
Azt írtad az lenne "igazságos", ha lenne érdekképviselet KGFB-nél. Erre írtam, hogy miért nincs és nem is lehet benne több okból is és ha erre van igény, akkor más biztosítási termékek felé kell nézelődni.
Te vagy az aki értetlenkedsz.
Elsőre is értettem én mit akarsz kihozni ebből, de bilibe lóg a kezed.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy te mennyire néztél körbe csak így az EU-ban?
Én beszélgettem már lengyelekkel, románokkal, horvátokkal, litvánokkal, de olasszal is (ez azért picit nyugatabbra van már) az anyagi jólétről a hazájukban. Tőlünk keletebbre meg aztán végképp elkeserítő sztorik vannak (India, Ukrajna amiről meséltek). Nos Magyarország nem az egyetlen, de még csak nem is sereghajtó ha ez megnyugtat.
Van Európában 4-5 ország, ahol jól megy. De kb ennyi.
A biztosítók meg a nyugati országokban is szarrágók, nálunk legalábbis azok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99743 üzenetére
Na várj csak, MCE-ről eléggé lehangolóak a vélemények!
Gyakorlatilag egybehangzóan azt javasolja mindenki, hogy rögtön erre szakosodott jogászhoz kell fordulni baleset esetén. Gyanítom nem véletlenül.Mondjuk itt nem szarral gurigáznak az is igaz. Szerelőm mikor először odamentem kerek perec kijelentette, hogy kizárólag OEM alkatrészekkel dolgoznak.
(#99746) Pocee
A biztosítok sehol sem a saját pénzük ellenségeik. Kifizetik, de ütni kell őket érte. Odahaza is kifizetik, de vagy ügyvéddel mész oda, vagy hónapokat küzdesz érte. És ügyvéd nélkül nem tudod maximalizálni a kártérítést sem, hisz a legtöbbünk azt se tudja milyen jogcímeken lehet kérvényezni. Pl a nem vagyoni kártérítés. Nem tudom ki hogy van vele, de nekem csak halvány fogalmam van erről és csak hallomásból tudom, hogy akár a többszörösére is rúghat a járműben keletkezett károk értékének. Pl nem is olyan rég egyik fórumtárs repült át a motorháztetőn és utána azon tanakodott vajon eleget kap-e az öreg vasra, hogy a görbe villákat cserélni lehessen. Na most nem vagyoni kártérítésnél még ki lehetett volna facsarni szerintem egy szép kis összeget akár. Gondolom ilyenről nem esett szó, pedig még ha fel is kelt és leporolta magát, a biztosítónál lehet dráma királynőt játszani egy ügyvéd kíséretében.Ha a barátod németben csont nélkül ki lett fizetve, akkor úgy gondolom ez egy kellemes ellenpélda.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Trail braking.
Mi erről a tapasztalat? -
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #99906 üzenetére
Ilyenkor csak elsővel fékezel? Vagy mindkettővel?
Én még csak most szoktam rá a hátsó fékre kanyarodás és a gáz tartása közben.
Erre most látom ezt.szerk: a smooth terhelésváltás lényege, hogy nincs terhelésváltás. Azt hittem ez lenne a lényege a hátsófék aktív használatának kanyarodás közben, hogy:
1. precízen szabályozd az ívet,
2. mindeközben előfeszítve tartsd a hajtásláncot.Mondjuk nekem ezzel vannak még gondjaim, hogy egyszerre húzzam a gázt és a fékkart. Meg ha visszaváltok, akkor mindenképpen lesz terhelésváltás (esetleg húzok neki egy gázt és hátsófékkel folytatom?). De akkor ott van még egy rev match is, amit a fékkaron lévő kezemmel megint nem tudok kivitelezni...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #99909 üzenetére
Ma próbálgattam a gázfröccsöt a fékkar húzása közben. Ami azt illeti nem is olyan nagy mutatvány, inkább csak szokatlan így elsőre. Meg nem igazán áll kézre két ujjal a fékkar, gyűrűs és kisujjal a markolat. Feszülnek az inak a kézfejemen. Meg amíg koncentrálnom kell a mozgáskoordinációra, addig még kicsit esetlen.
Piros lámpánál rev match? Városi forgalomban én első féket elég ritkán használok, eddig hátsó fék közben rev match-eltem, vagy egyszerűen kigurultam motorfékkel - mondjuk alapból ezért is rev match-elek, hogy a motorféket pakoljam rá blokkolás nélkül. Első féket úgy igazából csak újabban kezdtem el rendesen használni, amióta ezt gyakorlom.
Viszont nekem még mindig nem tiszta akkor, hogy mi a különbség az első fékes trail braking és a hátsó fék között? Mindkettő az ív precíz szabályozására van, nem? Elől a meredekebb villaszög segít bekormányozni a kanyarba. A hátsó meg segít ledönteni a motort. Nekem eléggé úgy tűnik, hogy ugyanaz a hatása mindkettőnek kanyarodás közben.
Mit tanítanak a pályán? Gondolom az elsőbe kell beleállni kanyar előtt - nyilván, hisz ott van a tapadás -, aztán kanyar közben melyiket húzzátok és mennyire?(#99916) HSM
Mondjuk mert nem koptatod a kuplungot.
Meg közlekedésbiztonság okán sem elhanyagolható: minél kevésbé sokkolod a gumikat, annál kisebb a megcsúszás esélye. Haverom dobta már keresztbe a motort vizes úton, mert kibaszta a kuplungot. Azóta ő is megtanulta a rev match-et.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Oké, persze bírja az. Csak leírtam mik az előnyei közúton.
Amúgy nem kell megijedni néhány elbaxott váltástól, csak így lehet megtanulni. Én hetekig panaszkodtam emiatt itt, hogy nem megy és csak bántom a váltót. De addig-addig gyakoroltam míg bele nem jöttem. Azóta meg csak így váltok.(#99948) z123456789
Köszi![ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99972 üzenetére
Felőlem mindenki azt rak a motorjába, amit akar. Akár bele is hugyozhat, ha neki az tetszik.
Az én véleményem viszont, hogy a mérnök okkal ajánl akkora viszkozitást, amekkora elő van írva.
Bizonyára van különbség a 40-es és 50-es olaj viselkedése közt üzemi hőmérsékleten mondjuk egy .02 tűrésű dugattyú-henger illesztésnél, illetve a csapágyaknál. Mivel átlag halandók nem fognak labovizsgálatot végezni és a kopadékvizsgálat is elég ritkán merül fel a topikban , ezért ami engem illet én elhiszem, hogy a gyártó okosabb nálam és nem hasraütésre ír elő 40-es olajat. -
Teasüti
nagyúr
Ácsi! Rev match az nem egyenlő a kuplung nélküli váltással!
Előbbi a kuplung csúsztatását hívatott csökkenteni és a finom nyomatékváltást elősegíteni a hajtásláncon.
Utóbbi meg csak arra jó, hogy szerteszéjjel baxxad a gépet.Nem vagyok híve a kuplung nélküli váltásnak még gyorsváltó esetén sem.
Az addig oké, hogy mondjuk a gyorsváltó tehermentesíti a váltókerekeket egy pillanatra (itt ezred másodpercekről beszélünk, erre ember kézileg amúgy is csak véletlenül lehet képes), de amit sokan elfelejtenek, hogy a váltóműnek és a főtengelynek is van egyfajta mozgási tehetetlensége és nem tudnak instant fordulatot szinkronizálni a hátsó kerékkel. Ott vmi ütni fog mindenképpen. -
Teasüti
nagyúr
válasz Micsurin #99986 üzenetére
Túlmelegedett és leállt? Át lett vizsgálva utána a gép?
Nekem is volt túlmelegedési problémám ventillátor hiba miatt. Utána vehettem 4 új gyújtótekercset, mert a nagy hőtől egyszerűen szétnyíltak.
A túlmelegedésen nem a vastagabb olaj fog segíteni, sőt még ronthat is a problémán.
Szintetikustól miért kéne tartani? Mindenben jobb, mint az ásványi.
Ha meg eszi az olajat a motor, az nem az olaj hibája. LOL.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Francia91 #100158 üzenetére
És ha még egy komplett tervezőcsapat is elqrja néha (esetleg szándékosan), akkor majd pont átlag Józsi bácsi fogja megszakérteni otthon a fotelben, hogy ő biza "úgy érzi" a vastagabb olaj kell bele. Esetleg még bele is szagol, vagy ujjbegyes vizsgálattal állapítja meg, hogy igen igen ezt szereti!
Elméleti síkon megvannak rá a módszerek, hogy Józsi bá' is bevizsgáltassa a leengedett olajat, de hányan küldik el laborba? Én senkitől sem hallottam még ilyet.
Meg ahogy Persu is írta volt annó, attól, hogy egyik olajjal csontosabb a váltó, vagy zajosabb a motor mint a másikkal, az egyáltalán nem jelenti, hogy nem látja el a feladatát, mint a kenés, hőelvezetés, korrózióvédelem.
Az olajnak nem feladata illúziókba ringatni Józsi bácsit.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Srácok!
Mi kell ahhoz, hogy egyujjas fékem legyen? Főfékhenger és/vagy féknyereg upgrade, vagy van vmi olcsóbb trükkje a dolognak? Esetleg az egyujjas karoknak más méretarányai vannak (forgáspont, erőkar)?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
19x18 esetén hogy kell érteni, h nem drága újonnan sem?
A motor árához képest?Épp az arányokat nézem, a gépkönyvem ezt írja:
Főfékhenger 15,8 mm (nem pontosan, de a tűrések nem érdekesek),
Munkahenger A 33,8 mm,
Munkahenger B 31,9 mm.
Két különböző méret van a féknyergekben? Nem is gondoltam volna.
Ha jól gondolom, hogy a 4 dugattyús nyergekben 1-1 pár van mindkét méretből, akkor ez egy kb. 1:34-hez arány. Ez valóban elég puha, egészen közel lehet húzni a markolathoz. Viszont a jó adagolhatósághoz nem éppen puhának kell lennie? Ha fix fogáspontja volna és olyan lenne érzésre, mintha egy fadarabot húznék, akkor az lényegében csak egy kapcsolóként működne (alig fog vagy blokkol). Ez nem hiszem, hogy segítene nekem. Fix fogásponttal sztem már rég elestem volna nem csak stoppie-zás közben, de vészfékezés közben is.
Az egyujjas fékhez nem éppen ellenkező irányba kellene menni? Vagyis még nagyobb arányt venni, hogy minél kisebb erő kelljen azonos fékhatáshoz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Pedig e szerint jó a számítás.
32(4)x5/8" ami a legközelebb van az enyémhez. Vagy lehet konkrétan ezek a névleges méretek, nem tudom nálam mi az az A és B méret a munkahengernél.
Hogy számolod a nyomást a féknyergen?
Ahogy nézegettem nekem 5/8" helyett 1/2"-os főfékhenger kéne közel az 1:27-hez és azzal még tovább lehetne puhítani, hogy elég könnyű legyen az egy ujjhoz. Mondjuk egy dolgot nem értek: hogy lehet belőni, hogy hol legyen a fogáspont a karon? Ugye a bovdennél csak feszítesz rajta és oda rakod a fogáspontot ahova szeretnéd. A hidraulikusnál meg nem is tudom mitől függ. Gondolom talán csak a karral lehet variálni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz z123456789 #100259 üzenetére
Jah neeem, csak azon filózom mibe kerülne egy tuning. Amúgy a mostani is teljesen jó, simán blokkolom a kereket még a gyári 14 éves fékcsövekkel is - talán még segít is a modulációban. Csak... Irigylem a komolyabb technikát, amin rövid 1-2 ujjas fékkar van. Meg amúgy az egyujjas fékek nagyon megdobják a vezetési élményt, azért sokkal-sokkal jobban lehet kapaszkodni 3 ujjal a markolaton. Ezt offroad és trial-os körökben tudják a legjobban, főleg a biciklisek de ha nem tévedek nagyot, akkor krossz motornál sem ismeretlen dolog az egyujjas fék.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Qrva régen tanultam én már ilyenekről és a felére sem emlékszem, de arra tippelek, hogy az ellenirányban ébredő reakcióerőket nem kell beleszámolni. Ahogy az egydugattyús úszónyeregnél sem számolod az ellenoldalt, pedig nyilván van egy ellenirányú erő ott is.
Nekem úgy tűnik az 1:17 a jó arány. Az, hogy ez mit jelent a gyakorlatban, azt nem tudom. Állítólag on/off kapcsoló, de ilyen panaszom nincs rá. Jól modulálható. Bár ki tudja, lehet csak a régi fékcső miatt van. Bár azon nagyon meglepődnék, ha ekkora nagy hatással lenne a fékre.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #100269 üzenetére
Ha lenne arra pénzem akkor is megvenném befektetésnek, ha jogsim sincs.
(#100270) -Mike-
Megyeget. 40-50-es tempóról indítva elgurulok vele egy 3-4 métert kb. Megint elforraltam a fékolajat. Elég elszomorító, hogy 10-20 perces gyakorlás alatt hazavágom.
Kirúgtak a parkolóból ahol próbálgattam, így most nincs hol gyakorolnom.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #100275 üzenetére
Gondolom tűző napon egy parkolóban körözve nincs hűtés. Ha 200-zal repesztesz, akkor nyilván a menetszél gondoskodik róla. A ventilátor is folyamatosan járt, a víz 100-110 fok közt. Majd rakok ventilátort a féknyergekre is.
(#100280) zgospel
Ez miért meglepő? A tárcsa/betét/nyereg akár sokszáz fokos is lehet, versenytechnikánál nem ritka az 800-900°C sem egy-egy erősebb fékezésnél. Gondolom láttál már vörösen izzó féktárcsát.
Talán nem nehéz elképzelni egy 300 fokos olajat egy 700 fokos nyeregben. Persze versenykörülmények közt nem marad ilyen meleg, viszonylag gyorsan visszahűl.
Kis tempónál folyamatosan satuzva meg szépen lassan meg lehet főzni ezek szerint.(#100281) tboldi
Köszi! Motul 5.1-et vettem most bele, majd legközelebb ez lesz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha nincs giroszenzor a motoron, akkor elvileg igen.
Sőt, úgy még jobban is menne, csak berántom ész nélkül és a technika elintézi a többit. Legalább nem blokkolnám le a kereket időnként. Érdekes érzés, mikor egykeréken átmész keresztbe egy nyomvályún és leblokkol a kerék. Kifordítja a kormányt az ember kezéből.
Szerencsémre jól adagolható a fék, még egyszer sem estem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hogy szoktatok féket légteleníteni? Vákuummal vagy fékkarral nyomva? A vákuum jobb?
Vmint a sorrend az ugye a távolabbi oldal, majd a közelebbi oldal? Vmi nem akar sikerülni. Még mindig túl nagy a fékkar útja. Vagy 3 tartálynyi olajat leengedtem a távolabbi oldalon, meg 2-t a közelebbi oldalra, buborékot már egyáltalán nem láttam. Pedig még kell benne lennie...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest