-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Olvasgatva a utóbbi egy-két oldal termését, úgy látom valóban jobb lesz kikerülni Svájcot.
Az olasz utakat viszont várom, mindenkit kanyarban fogok előzni belső íven. -
Teasüti
nagyúr
Tudtok ajánlani egy kamerát sisakra? Dashcam-nek, semmi másra. Mi a legjobb ár/értékű cucc? Köszi!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #101226 üzenetére
Szerintem túlspilázod a dolgot.
Én 2300-ért vettem motort és 2844-et költöttem eddig szervizre és alkatrészekre az elmúlt másfél év során. Nem svájci frankban, hanem angol fontban.
Jó, ez valószínűleg nagyon extrém példa, mert igen nagy valószínűséggel mindenki szótárában a buktató címszó alatt fogok szerepelni mintapéldának. Ez valóban jóval több pénz, mint amit bárki ráköltene - ha az elején tudja mibe fog bele. Ha elölről kezdeném és tudnám mibe vágom a fejszém, akkor inkább vettem volna másik motort. Viszont így, hogy már benne vagyok így azért már csak nem akarok kiszállni belőle bukóval, így saját magam részére szinte teljesen rendbe rakattam a gépet, a későbbi eladási szándék mellőzésével (úgyse fizetné ki senki ezt az árat, hiába új rajta sok minden). Ergo ez a vas alattam fog elrohadni. Ha addig váratlanul le nem rohad, mert akkor felgyújtom.Mit is akartam ezzel? Jah igen, nekem ez érzelmi döntés volt már a vásárláskor is. Ez ilyen játék.
Hiába gondoltam azt, hogy majd okos leszek, meg felkészült. Megláttam, megtetszett, elhoztam. Pedig még Persu motorvásárlási tanácsai is a kezemben voltak kinyomtatva. Voltak is rajta látható jelek (na nem minden, sok dolog használatbavétel után jött ki rajta), nem tűntek vészesnek.Ha az új drága, akkor nagyon egyszerű a képlet: olyat kell venni, amiben minél kevesebb használat van. Kevesebb idejük volt tönkretenni. Attól meg nem kell tartani, hogy buktató lesz. Ugyanis elárulom neked - ha más eddig nem tette volna -, hogy így is úgy is pénzt fogsz költeni rá.
Aki meg sír ha évente rá kell locsolni némi pénzt, az meg inkább gyűjtsön bélyeget! Azt elég megvenni.Viszont van előnye is, ha olcsón veszel gépet: nem sajnálod. Egy vadi zsír 10000 fontos motorral lehet nem mernék döntögetni úgy és emiatt nem is tudnám élvezni úgy, mint ezt. Épp ezért ha makulátlan lenne talán motorozni se tudnék úgy, mint most. Így meg ha eldőlök stopie-zás közben, na bumm. Még egy karc a sok között.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #101259 üzenetére
Lejárt a műszaki a motoron túra előtt? Nem értettem azt a két mondatot az elején; a határon lett megújítva a műszaki?!? Vagy azt tudom még elképzelni, hogy előtte volt vizsga és "nem volt benne a rendszerben" (??).
Amúgy mennyire nem jön át a sebességérzet fejmagasságban!
Végig azért drukkoltam, hogy menjetek már!!
A végén az a hágó az alagutakkal az mocskos szép egy szakasz! Irigy vagyok. -
Teasüti
nagyúr
válasz Micsurin #101274 üzenetére
Igen, itt egy tök jó példa rá.
Megmutatja a srác milyen a sebességérzet mellmagasságban és sisak tetején. Utóbbi elég bénának hat, előbbi meg menő.Ebből a videóból a color grading összehasonlítást ajánlom Geresics figyelmébe az videó elején!
Második videóban mutatja miről van szó.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pahli #101301 üzenetére
Azért motorozol ott, mert a Kresz így írja elő.
A valóságban viszont kb soha nem motorozunk ott, hacsak nem akarsz lehúzódni mondjuk egy szembejövő biciklis miatt (akit előzni fognak). Többnyire kanyarodás előtt sem érdemes (úgy magyarázzák, h így véded a nyomvonalat, de ez hülyeség: senki nem fog elmenni melletted sávon belül jobbról). Én inkább éppen a sáv ellentétes oldaláról kanyarodok minél nagyobb íven. A mögöttem jövő így is úgy is le kell lassítson, vagy kielőz sávváltással. (Nem még arra buzdítani, hogy sávon belül menjen el mellettem, mert lehúzódtam és ő pont úgy gondolja elfér).A másik kedvencem a balos kanyarodó sáv lámpánál, hogy a bal szélére kell állni oktatáson. Idióta egy gyakorlat, kb soha nem teszünk így, max ha egy társunk áll be mellénk a lámpánál. Azért gáz, mert egy lámpás kereszteződésben aki jobbról fordul a mi irányunkba, annak az útjában leszünk. Én oktatáson is jártam úgy, hogy a csuklós busz nem fért el tőlem. Pont nem adta ki neki, de ha sáv középre álltam volna ne, ne adj isten jobb a keréknyomba, akkor mindenki elfér. (Kár, h nem kétirányú a rádió, elküldtem volna az oktatót az anyjába. Mutogattam is neki, ezért kell b.zd meg beállni oda a bal sarokba, hogy más ne férjen el tőlem. )
Szóval egy szó, mint száz: tedd azt amit az oktató mond! Akkor is ha hülyeség!
Haladó szinten úgy is másképp oktatnak majd később.Egyébként rettentő fontos a helyezkedés az úton.
Tréningeken el fogják magyarázni, hogy a defenzív vezetés egyik fő eleme. Egyrészt oda húzódsz, ahol a legjobban látsz. Másrészt ahol téged a legjobban látnak. Harmadrészt meg távolság tartásra a potenciális veszélyforrásoktól.Ezért is tartom személy szerint butaságnak a zipzár elvet, amit Geresics említett: én a teljes sávot használom, illetve akár a szembejövő sávot is. Ha együtt motorozok vkivel, mindig elmondom, hogy soha de soha ne jöjjön mellém menet közben, mert simán átvágódok sávon belül egyik oldalról a másikra, ha úgy látom jónak. A zipzár elv jól mutat a filmekben, de a valóság más. Nem lehet rögzített pozícióban motorozni, az veszélyes.
Nem tudom MO-n mi a szokás, de angol honban (hatalmas motoros nemzet) senkit nem láttam zipzár elven motorozni. Normál módon, normál követési távolságokkal megyünk. (Mentem már motoros találkozókra, akár 5-10-es random csoportok is alakulnak odafelé és mindenki normál követési távolsággal motorozik.)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pahli #101308 üzenetére
Nem, a fejed itt kint is forgatni kell. Tudom, végig asszisztáltam egy motoros A kat. oktatást, ott voltam harmadik keréknek a gyakorlati képzésen is.
Oktatója válogatja, van aki megköveteli, hogy ficamítsd ki a nyakad és 20 centiről nézz a tükrökbe, hogy lássa még a szemközti gyalogátkelőnél is a nagymama a szodásüvegen keresztül, h mi történik. Van aki sokkal lazább és nem követel ilyen hülyeségeket. Havernek kijutott mindkét fajtából, a lazább oktató meg csodálkozott mi a szart tornázik a gyerek. -
Teasüti
nagyúr
Csak nem egy robogós, akit hátulról telibe vertek és seggbe qrta a saját motorja?
Nem találom így hirtelen én se.
Eeegen. Sáv középen csak akkor állok meg, ha én vagyok elől. Ha jármű mögött állok meg, akkor kizárólag egyik, vagy másik sarkánál két okból is:
- mindig legyek látható neki tükörből,
- és mert amint szó volt róla: ne szoruljak be két autó közé, ha elb@sznak hátulról.(#101318) Pahli
12 éves jogsival erre annyit mondanék, hogy nem kell nagyon rágörcsölni!
Ha az úttesten van, akkor megállok és megvárom amíg átszenvedi magát a túloldalra. Ha emiatt vki beszól, annak megmutatom a középső ujjam.
A mögöttem jövő miatt sosem aggódom. Motorosként hátrafelé is szokás figyelni, de jogilag ha vmi történik, az minden esetben a mögöttem jövő hibája.
Ha a járdán van, akkor meg nincs miről beszélni.
Ha látom, hogy ostoba és le fog lépni, akkor meg ugye klasszikus dynomen helyzet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #101352 üzenetére
Olyan drága két lánckerék?
-
Teasüti
nagyúr
válasz TommyGun #101371 üzenetére
Milyen szerelő az, aki nem húz rá a markolatra vmi markolatvédőt szerelés idejére? Léteznek direkt erre a célra szivacs szarságok, h ne kend össze retkes kézzel. Visszamennék és az asztalra csapnék.
Azért már álljon meg a nászmenet! Összeb@ssza a fűthető markolatot![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Mindig azt hittem a kuplung karon a csavart kifelé kell csavarni ahogy kopik a kuplung - feszíteni a bowdenen. Erre ma egy kis kuplung égetés után a fogáspont alaposan eltolódott a kar útjának a végére és meglepő módon lazítani kellett rajta, hogy megint jó legyen. Vagyis a rugós kis kar alul messzebb húzza vissza a bowdent. Ezek szerint ha szinte tökig ki van csavarva a finom állító csavar, akkor az új kuplungot jelent és becsavarva meg kopottat. Mai is tanultam vmi újat.
-
Teasüti
nagyúr
Na megvolt az első balesetem.
Garázs előtt van egy felhajtó, mindig orral állunk be, majd fékkel lassan hátraengedve állunk ki.
Aztán ma cseréltem gumikat... Kitaláljátok mi történt?
Ülök a motoron, gurulok hátra és beesik a fékkar!!!!4!!
Felráncolt szemöldőkkel tűnök el a horizont alatt, mint a rajzfilmekben.
(Azt hitted megcsúsztam, mi? )
Felhajtó felénél próbáltam nyomni egy hátsó féket, de nem találtam el, így gyakorlatilag teljes lendülettel borul el a motor a felhajtó alján.Lábtartó kuka, emiatt a váltó használhatatlan. Index eltört, hátsó idom eltört. Tükör, kormányvég, oldaldekni összekaristolva. Bukógomba elhajlott (ezt hogy az anyámba fogom leszedni még nem tudom), elhúzta az egész oldalidomot. Én hátamra estem, nem éreztem az esésből semmit sem (jó ez a D3O). Úgy tűnik lecsapódott a fejem is kicsit, bukón vannak nyomok.
Tanulság: ha leveszed a féknyergeket, akkor utána fel kell pumpálni a féket. Lehet ez triviális dolog, de eddig nem okozott soha ilyen meglepetést, ha nem nyomtam vissza a dugattyúkat. Csak lehúztam a tárcsáról, majd visszaraktam. Ez most pont elég volt, hogy 3-4x pumpálni kellett.
-
Teasüti
nagyúr
válasz imibogyo #101465 üzenetére
Lerakni már én is leraktam többször is álló helyzetben. Sose történt baj, a gomba szépen felfogta mindet. Érdekes módon mindig a bal oldalára vagy 3-4x. Egy alkalommal egy túl jól sikerült stoppie-záskor visszahuppant majd azzal a lendülettel el is dőltem mint a krumplis zsák. Legutóbb meg most hétfőn egy parkolóban törtem össze egy akciókamerát, mert jó ötletnek tűnt felrakni a középsztenderre és felvenni a hátsó kereket premier plánból miközben gumit égetek. Mondanom sem kell kicsit bátrabb voltam a kelleténél és olyan gyönyörűen eltáncolt alattam a gép, hogy nem tudtam követni. Álló helyzetben két lábam között feküdt el. A kamera ért először földet. Áucs...
Jah meg a kuplung is ott lett elégetve. Vagy elkoptatva 3 perc alatt, még nem tudom. Az legalább még fog utánállítást követően.
Ez nem az én hetem, alsóhangon egy százezres kárt sikerült produkálnom.És nem tudom mi legyen a géppel. Lábtartót veszek, az rendben van. De vajon érdemes felújítani, vagy inkább hagyjam így? Rohadt sok pénzt beleöltem már és nem tudom eldönteni, hogy akkor itt húzzam meg a határt vagy ha már ennyi pénz benne van, akkor már legyen legalább újra tip-top? Ha vki most meghallaná, hogy mi pénzt raktam bele, akkor csak felhúzná a szemöldökét, hogy erre a törött szarra?!
Mert ha saját magam részére rakom rendbe (ezt soha senki nem fizetné ki eladáskor), akkor viszont elgondolkodtató egy új idomszett, stb. Kínából százezerből megvan.
Most van benne 44k mérföld. Olyan 80k-ig nem tervezek megválni tőle. Az még két láncszett és egy rakás új gumi. Persze ha nem zúzom rommá addig...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mentolka #101472 üzenetére
Definiáld a rendeltetésszerű használatot!
Ha A-ból B-be közlekednék csak kulturáltan minden szabályt betartva, akkor uncsi
autótkrúzert vennék, nem sportmotort.
Az hogy most megcsuktam az nem vezetői hiba, hanem amatőr szerelés következménye.Abban igazat adok, h nagyobb eséllyel zúzom le, mint hogy elmenjen 80k mérföldet.
(#101474) V.Stryker
Ugyan kinek kéne egy F4?
Alkatrésznek se hiszem, h elkapkodnák.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #101486 üzenetére
Ez eléggé esetfüggő. Ezek direkt úgy vannak megtervezve, hogy ha kap egy pofont akkor elhajlik a hosszú csavar és elnyel vmennyi energiát. Legalábbis ezzel magyarázzák az árát, hogy van benne vmennyi R&D és a csavarokra külön kitérnek, mint kritikus pontja a terméknek. Mondjuk ebből mennyi igaz, nem tudom. Nem lepne meg, ha egy közönséges 5.6-os minőségű csavar lenne benne.
Ehhez kell egy akkora pofon mint nálam, hogy puff és a motor beleáll a betonba. Nálam hátrafelé történt ami külön vicces, mert a lábtartó pont lefelé hajlott. Ellenkező irányban meg simán visszahajlik és vmi más fog leérni.
Viszont egy egyszerű álló helyzeti eldőlésnél igenis hasznos, mert gyakorlatilag 100%-ban felfogja az ütközést.
Tudom, mert dőlt már el a gép párszor és ez előtt nem esett baja.
Illetve low slide esetén is megvéd, ami pályahasználatnál előnyös amíg egy kemény sima felületen csúszol.
Viszont laza talajon vagy egyenetlen úton elakadhat és akkor a levegőbe küldheti a vasat.Nem olyan egyértelmű dolog. Vannak pro/kontra érvek.
Kinek mi szimpatikusabb.
Nálam pl a motor első fele megúszta a törést. Gyakorlatilag a gomba (és a lábtartó) szolgált billenési pontként és libikóka módjára a hátulja csapódott le inkább. Ez egy törött indexbe kerül és egy törött farokidomba. Meg egy új lábtartóba. Ha nincs a gomba, akkor potenciális veszteségként elkönyvelhettem volna akár mindent ami kiáll, valamint a motor oldalidomát és talán a hátulja ússza meg összekaristolva.
Melyik a jobb?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Micsurin #101542 üzenetére
Hány szembejövő autó mellett mentél már el, aki átjött a felezőn? Itt elég keskenyek az utak. Egy párat kikerültem már.
Hány autó között mentél már el? Csináltam vészfékezésből kikerülő manővert két autó között (előttem lévő és szembejövő között a felezővonalon) országúton, vizes úton. Mindezt szemrebbenés nélkül.
Haverom bejátszotta azt, amit írtam: szembejövő előzött éppen és hárman mentek el egymás mellett.
Általában nem szoktam a levegőbe beszélni. Amit a kolléga leírt, az egy szinte hétköznapi eset.
Azért kérdeztem, hogy az ijedelem miatt ment-e le az útról. Mert amúgy fél sáv több mint elég kell legyen egy motornak. Versenypályán egy képzettebb pilóta ott padkán még körbe is motorozza a társát.
A tempó sem igazán indokolja, városban szoktam 60-nal menni.Nem láttam a kanyart, de ha szélesen megyek be, akkor elvileg látom a szembejövőt, meg ő is engem.
Ugye beláthatatlan kanyarnál mindig felezőre húzódik ki az ember (vagy akár szembesávba, ha üres az út) és onnan megy be belső ívre. Én mindig így szoktam, sokszor volt már, hogy hirtelen kellett korrigálni szembejövő miatt, de épp emiatt a helyezkedés miatt mindig időben észreveszem. Nem szokott váratlanul érni, meg hát ugye számítok is rá, hogy jönnek szembe.A vasat meg műszaki okból törtem össze, nem azért mert nem tudok motorozni.
Amúgy nem akarok leszólni senkit, de azért érdemes azon elgondolkodni hogy lehetett volna elkerülni az esetet. Esetleg elmenni egy tréningre. Tuti odahaza is vannak olyan tréningek, ahol oktatóval kimennek egy szintfelmérőre forgalmi helyzetben. Én voltam ilyen felmérőn, azt figyelte az oktató hogy motorozok. Szintfelmérő után lehetett volna órákat venni, ha vmi nem úgy ment. Nekem nem volt rá szükségem. De nem lehet eleget gyakorolni.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Azt mondod 30 méter volt csak a látótávolságod?
Nem látom a képen, miért ne vehetted volna észre kétszer akkora távolságból. A korlát mögött nem látunk át a zöld miatt, de ha csak a jobb sávból a felirattól húzok egy képzeletbeli vonalat az út bal oldali padkáját érintőlegesen, akkor is legalább kétszer akkora távolságra ellátok kb a teherautó előtt a második vezetőoszlopig.
Utánanéztem milyen távolságokra helyezik el ezeket az oszlopokat, de sajnos nincs rá konkrét előírás, csak -tól -ig van megadva.Ha jól értem, akkor kiegyenesítetted a kanyart. Ez érthető.
Mondjuk azt nem értem az autós miért jött át, azt hittem ő volt a nagyobb íven és levágta a kanyart. De pont fordítva, ha jól értem.Akkor már csak egyetlen kérdésem volna:
hol helyezkedtél el a sávodban?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #101618 üzenetére
Akkor adja le a jogosítványát, mindenkinek jobb lesz úgy!
Ráadásul záróvonalon szélesítette ki a kanyart. Ezt semmi nem indokolja technikailag.
Ha balfasz, akkor meg ne vezessen!Erről jut eszembe, vettem egy akciókamerát és kaptam hozzá egy raklap gopro tartót. De hogy kell ezt felrakni sisakra? Az oldalára a ragasztós talppal, az oké. De az állrészre hogyan?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #101628 üzenetére
Erre gyorsan rákerestem és úgy tűnik azért már nem annyira igaz ez szerencsére. Elég sok helyen precedenst állítottak már dashcam felvételekre alapozva.
Can dash cam footage be used in court?
Absolutely. Dash cams can provide valuable information in a court case that would otherwise have been left to testimony and conjecture. In 2015 the UK courts saw the first jail sentence handed out off the back of incriminating dash cam footage. The dangerous driver wasn't caught red-handed by police, but instead was only arrested after police were shown dash cam footage from a concerned citizen. Germany followed suit in 2016, when dash cam footage was the sole piece of evidence in the conviction of a driver who drove through a red light. German privacy laws differ to those in the UK, but the conviction was upheld even after being taken to a higher court on appeal. It's clear that dash cam footage is being taken more and more seriously as time passes. You'll often see dash cam footage on local news websites as communities use it to work on tracking down law-breakers. Police have also begun using dash cam footage to aid in pleas for witnesses. In 2017 alone dash cam footage helped bring to justice a Humberside hit-and-runner, a Yorkshire dangerous driver, a West Yorkshire road rage assault, a Surrey roadside scam and a West Midlands carjacking - and these are just the cases that we know of. -
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Archer #101724 üzenetére
Ha sport-túráról neked is inkább egy kényelmes sport motor jut eszedbe mint nekem, akkor a Z1000SX egyértelmű best-seller a kategóriában. Kategóriatársa állítólag még a GSX-S1000F.
Illetve nekem még piszkálja a fantáziám az új Honda CBR 650F. Elvileg ez is már eléggé túrás üléspozícióval és kényelmes üléssel kecsegtet, de megvan a sportos karaktere. Ez meg szupi kis hétköznapi motor lehet. -
Teasüti
nagyúr
Én elmennék, megnézném mennyire van egyben. Ha nincs rajta sérülés vagy vmi égbe kiáltó hiba, akkor valószínűleg meg is venném ha tetszik, majd fél éven belül rálocsolnék legalább még egyszer annyit amennyiért vettem, h elhárítsam a felmerülő problémákat. Utána majdnem fasza lenne.
Vagy ha türelmes lennék, akkor fognám a vételárat, fél év múlva hozzácsapnám a rálocsolni szándékozott pénzt és vennék vmi olyat, ami kevésbé sz.pás.
Én nem voltam türelmes és annyiban van a motorom, amennyiért egy sokkal fiatalabb és jobb gépet vehettem volna. Megérte? Meg, hisz addig is motoroztam és élményeket szereztem. De ha visszakapnám azt a pénz, akkor nem költeném rá megint.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Mennyire buzerálnak Európában DB killer nélkül? Hát nem elhagytam két nappal utazás előtt?!?
Tudom, Svájcot nagy ívben elkerülöm. -
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #101955 üzenetére
Csak nem egy Laser Monkey? Ha igen, akkor kidobott pénz. Ilyen ipari hulladékhoz is régen volt szerencsém. Pedig a láncfeszítőjük az jó cucc.
Amúgy ha nem volt törve a vas, akkor a láncfeszesség állítóval szinte tökéletesnek kell lennie. Nálam is rovátkához van igazítva, ráraktam a lézert és csontra láncközépre mutatott. Haver motorján ugyanez és csak a rovátkákat nézzük feszítéskor.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #101981 üzenetére
Vigyázz, a láncot csak akkor kell így előfeszíteni, ha lazítani akarsz a beállításon és vissza kell húzni a tengelyt!
Egyébként meg ugye csak egyik végén húzza a tengelyt, másik oldal lógni fog ahhoz képest. Ha feszítesz az állítócsavarokon, ahhoz nem kell előfeszíteni a láncot.
Ha nem jó az egyenesfutás és a rovátkák egyeztetése vmiért nem ad eredményt, akkor nincs más: ki kell mérni a kereket. Vagy ránézni lézerrel. -
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #101986 üzenetére
Nem "egyenesbe", hisz nincs semmilyen bázisfelület az "egyeneshez". Inkább úgy képzeld el, hogy felütközteti a láncoldali állítócsavarhoz a tengelyt. A másik oldalt nem annyira tudja húzni érthető okokból, de némi lógással követi az az oldal is. De ezek az állítócsavarok ha össze-vissza állnak, akkor hogy tudná behúzni merőlegesre a tengelyt? Sehogy.
Ezért van rovátkolva a láncfeszítő. Ennek alapból precíznek kell lennie, max akkor nem az, ha kapott egy pofont a motor. Ekkor viszont csak a mérés marad. -
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102113 üzenetére
Még nem néztem utána ennek a mobilnet kímélése érdekében, de jól jöhet ez az app külföldi túrázásokkor is? Úgy értem tudja értesíteni a helyi egységeket? Létezik erre egyáltalán vmi API a segélyhívónál, amin keresztül be tudnak futni ezek az üzenetek? Régen is gondoltam már rá milyen király cucc, csak ha nincs hova küldeni a segélykérést... Úgy értem alapból ugye hívod a 112-t, vagy 999-et, vagy 911-et vagy ki tudja éppen hol jár az ember. De azt ugye ember fogadja, oda nem hiszem hogy lehetne küldeni koordinátákat mondjuk. Na meg legyen ugye hitelesített segélykérés, tehát egyáltalán vegyék komolyan az üzenetet.
Szóval ez a része mennyire kiforrott?
Vagy saját rendszerben kezelik az eseted, vagyis a 2 éves előfizetésben kapsz egy assistance szolgáltatást és ha baj van, akkor hozzájuk fut be az app kérése és ők intézkednek? -
Teasüti
nagyúr
Srácok, hova hordjátok a vasat szervizbe Pécsen, vagy környékén? Itt vagyok egy hetet és szeretném átvizsgáltatni.
Nem bánnám, ha dokumentálós hely lenne, vagy esetleg jelen lehet lenni szerelés közben az is jó.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Ferdzsoo #102175 üzenetére
És Pécs vonzáskörzetében sem ismertek jó szakembert?
Vannak dolgok amihez szakember kell. Ilyen az összes főbb alkatrész, mint pl a blokk szétszedése.
Aztán vannak dolgok, amihez meg tapasztalat kell, ilyen pl a diagnosztika.
Szeretek én is megcsinálni mindent, amihez van szerszámom és tudásom. Gépészeti ismeretekkel a szerelés nem is lenne probléma. De mivel nem vagyok szerelő, ezért a legtöbb esetben nem tudom mi a baj és azt hogy lehet megoldani.
Na meg általában nem is könyv szerint megy, hanem vmi úgyis megszopat ami miatt elakadok és a végén úgyis szakemberhez kell vinni. -
Teasüti
nagyúr
válasz Ferdzsoo #102179 üzenetére
Egy szerelőm van kint, ő szerinte ez így jó. Viszont vannak olyan zajok, amik nem voltak a vétel idején. Apám - autószerelő - pl első hallásra kiszúrta már két méterről az oda nem illő hangot, ami miatt egyébként én is panaszkodtam már. De mivel ő a motorokat nem ismeri, ezért nem tudja mi normális és milyen mértékben. Ezért viszem most el egy magyar szervizbe, kell egy különvélemény. Vki akinek tapasztalata van.
Értem én, h DIY és akkor tudom, h az meg van csinálva. Én is ezen a véleményen vagyok. De nem fogunk nekiállni blokkot bontani itthon, mert hallunk egy hangot. Lehet erre egy típusismerettel rendelkező szakember azt mondja normális jelenség.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Na, meg is jöttem. Azt mondták hallják miről beszélek, de egyelőre nem kell aggódni miatta. Szerintük talán a láncvezetők lehetnek kikeményedve. A következő 30k során majd esedékes lesz egy vez. lánc csere, a kopóalkatrészekkel együtt.
Máris nyugodtabb lettem. Nem kell foglalkozni vele.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- LEGO klub
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- iPhone topik
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest