-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #59149 üzenetére
Mit tudtál venni ennyi pénzért, ami még nem fűthető kesztyű? 40k volt az Exo2 fűthető kesztyűm és azt kell mondjam egy csapásra megoldotta az elfagyó kéz problémáját.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #59164 üzenetére
Magamból kiindulva (a kezem híresen fázós) a lélegző anyagok iszonyú kényelmesek (imádom a goretex richa rövid téli kesztyűm), de nem valók kemény hidegbe.
Olyan 10 fokig jó rám a normál téli kesztyű, ekkor már kihűl benne a kezem, de még nem zavaró mértékben rövid utakon. Aztán mikor úgy jöttem haza vidékről 40 percig, hogy alig tudtam behúzni a kuplungot, mert alkarig elfagytam, na akkor kezdtem el sürgősen fűthető megoldást keresni.(#59165) bogyo112
A madzaggal nincs gond, bedugom a csatlakozót a dzseki ujjába és nincs annak semmi baja. Egyszerű DC csatlakozók vannak rajta, mint mondjuk egy laptop töltő. Ha leveszed a kesztyűt nyilván szét kell húzni. A markolatnál jobb azért, a teljes kézhátat és az összes ujjat melegen tartja a külső oldalon. Picit merevebb az anyaga, ezen a full bőr sem segít. De teszt szerint bejáratás után megpuhul kicsit. Mondjuk ebben már nem tudom kinyújtani teljesen a hüvelykujjam, ez már tartja tenyérből mint az átlag síkesztyűk. Így a markolat kapcsolóihoz el kell engednem a markolatot, de szokható.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sena intercom-okkal mi a tapasztalat? Nyárra kéne újítanunk vmit egy társsal (talán smh10 lesz), de nekem ez ismeretlen terület. Sena a piacvezető, vagyis a legjobb? Ahogy olvastam a különböző gyártók cuccai nem kommunikálnak egymással; tök jó, hogy nincs szabványosítás... A Senának viszont van vmi Universal Intercom protokollja, ezt próbálta már vki?
Illetve ezek digitálisak, ugye? Tehát nem CB rádió technológia már, ugye? Szóval hatótávon belül tökéletes és kristálytiszta hangot adnak?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ez itt akkor most motoros találkozó vagy szakmai fórum? Mindig keverem.
Lássuk csak, a vas a garázsban, az akku töltőn. Utoljára nem tudtam beindítani, lemerült az akku is. Ebből karbi tisztítás lesz szerintem.
Lejárt a műszaki, vhol folyik a motorolaj, kéne szimmeringet cserélni a villában, a negyedik gyertya tiszta rittyó volt (dugattyú csere vagy szelepszár szimmering és leömlő bilincshez menetfúrás a blokkon), a neutral szenzoron vezetéket kéne cserélni, a ledes féklámpát össze kéne végre raknom. És mindjárt itt a szezon. Azt hiszem megszívom...
De legalább tegnap megajándékoztam magam egy Shark Skwal sisakkal matt fekete színben. Kíváncsi vagyok halkabb-e, mint a felnyitható Spada-m.Szóval ki mit tud a Sena intercom-okról?
[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz fattyu #61765 üzenetére
Én nem tudom, de aki lányával eddig dolgom volt mind alig várta, hogy motorra ülhessen velem.
Szóval akkor nem finnyásak egymásra a különböző gyártójú intercom-ok? A BT-sek digitálisak? Vagy analóg átvitellel működnek egymás között? Van alapzaj vagy kristálytiszta? Sisteregni kezd rossz vételnél vagy szaggatni?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz V.Stryker #61766 üzenetére
A Sena Smh10 a kiszemeltem, az ismeri a BT zenehallgatós profilokat, távirányítás is megy a lejátszóhoz.
Ha jól tudom, akkor egyszerre egy hangforrás lehet aktív, kivéve a zene megosztást (kiküldi intercom-on a jack vagy bt hangot, közben aktívak a mikrofonok is szóval zene közben beszélni is lehet). Telefonhívásra szerintem bontja az intercomot.
Illetve egy időben csak egy headsettel tud kommunikálni, nincs konferencia beszélgetés.A sisak oldalára lehet felrakni. Szélzajt passzolom, az inkább a sisakon múlik szerintem.
-
Teasüti
nagyúr
válasz #79335424 #61779 üzenetére
Teorikus kérdésem az volna miként kellene kommunikálnia egymással a két telefonnak? Igaz két 60k-s intercom árából ki lehet fizetni pár telefonszámlát, de azért na... Meg nem mindehol van térerő.
A BT meg pár métert tud csak áthidalni.
Tasker-t ismerem, de nem vagyok programozó.A digitális átvitelre van vmi hivatalos adatunk? Specifikációkban nem szerepel, hogy milyen technológiát használnak a 400-2000 méteres hatótávolságokra. Nyilván nem bluetooth-t. Wiki szerint ez már FM vagy [két másik fejlettebb technika mozaikszava, amire nem emlékszem]. (És az oldalt se találom meg megint...)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #61782 üzenetére
Van nekik közönséges vezetékes mikrofonjuk is, nem csak boom stílusú. Utóbbit inkább nyitott sisakhoz tudnám elképzelni, de nekem az állvédőre ragasztott változat szimpatikusabb.
Új firmware-ek tudnak vmi Universal Intercom protokollt, ami Sena szerint épp azt tudja, hogy más gyártó cuccához is tud kapcsolódni.
Az ilyen árfekvést úgy érted, hogy a komolyabb cuccok már kinőtték a CB rádiós walkie-talkie alapzajt?Mi történik, ha rossz a vétel? Sistereg vagy beszaggat?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Yoshida #61784 üzenetére
A Sena 4-8 másikkal párosítható, de nincs konferencia beszélgetés.
Sisakgyártóból a Sharktooth-ot néztem, de elég vicces ár/teljesítménye van még a Senához viszonyítva is. Nincs firmware frissítés és BT 2.1 és 400 méteres intercom. Vicc. Cserébe drágább, mint az smh10 és beépíthető a sisakomba. Ettől azért nem ájulok el. -
Teasüti
nagyúr
Gyárt vki motorra dallamos dudát? Némi keresgélés után semmi értelmeset nem találtam. Kinában nem néztem, de a gagyit inkább kihagynám.
Illetve keresgéltem még indexhez vmi csipogót vagy piezo-t, de itt se igazán van értelmes első blikkre. Találtam ebay-en egy turn signal reminder-t, de az meg ~16k ami meg már azért na...
Gondolt már vki ilyenekre?
Dudából viszont találtam vmi Banshee Screamer-t, ezt lehet még megfontolom. Mondjuk eddig amikor necces helyzetbe kerültem nem a dudára nyúltam először, elhárítás után meg már minek alapon nem is igazán használtam.
-
Teasüti
nagyúr
Szép estét!
Szakiktól kérdezném, hogy le lehet cserélni a meglévő rézmagos gyújtókábeleket Ferroflex magosra? Az alany egy 87-es Kawa GPZ600 elektronikus gyújtással, 10-16kOhm közti gyújtótrafóval. A kiszemelt kábel 5,6kOhm/méter, viszont nincs adatom a rézmagosra összehasonlításhoz.
Mindkettő olcsó ebay-en, szóval kíváncsiságból váltanék. Esetleg a kisebb interferencia jól jöhet az intercom-hoz.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #62133 üzenetére
Facebook így működik, jah. Ha vmi jó ajánlat kerül fel általában percek alatt ír az első. Gyakran sorban állnak a jelentkezők.
Mondjuk fura módon érkezési sorrendben szokott zajlani a dolog, amit szerény kapitalista személyem képtelen megérteni, de aranyos. :-D
Én simán kiírnám túlkereslet esetén, h srácok, akkor ki ad érte többet? :-P[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Azért bele lehetne menni az anyag- és gyártásminőségbe.
Kínait vettem én is hátra, mert rövid életű lesz a moci és kellett a műszaki vizsgára egy új tárcsa (-1 mm a határ alatt ).
Na lényeg a lényeg a frissen kicsomagolt tárcsán a furatok elvágták az ujjam és még némi köszörűport is találtam benne. Mondom magamban ilyen minőségben én is gyárthatnék tárcsát és nem kerülne 32k-ba se...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ami azt illeti nem. Volt kínai lézervágott 5 mm-es csipkézett tárcsa 50£-ért, meg volt EBC 6 mm-es (gyári vastagság) 80£-ért. Először a olcsóbbra repültem rá, tetszett a mintája meg minden. Aztán olvastam fórumon, hogy ezek a tárcsák hajlamosak görbülni, repedni, akár törni is. Szóval better safe than sorry alapon inkább a vastagabb EBC lett belőle. Még ha szar anyag is azért 1mm vastagság sokat számít. Meg ez a gyári méret.
Amit írtam az az EBC-re értendő. Amúgy e két tárcsán kívül nincs választék. Gyári fő alkatrész nincs már a 87-es vasamhoz, max bontott. -
Teasüti
nagyúr
válasz Bogyó bá' #62242 üzenetére
Nem én találtam ki. Ilyen tapasztalatokat olvastam.
Így gyorsan letettem a túl olcsó vékony tárcsáról.Nameg azért valószínűleg 6mm kevésbé hullámosodik, mint 5mm.
Hátsó fékhez szerintem untig elég, úgyse kap óriási mechanikai terhelést. Inkább hőterhelést hosszú gyenge fékezésekkel.
Előre meg... Hmm inkább eladom a motort mielőtt cserés lesz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali! Van ötlete valakinek mi okozhatja azt, hogy hirtelen gázadásra a fordulatszám beesik? Alapjáratról le is áll a motor. Amúgy megtorpan néhány tizedmásodpercre, majd felveszi a fordulatot. Üresben ez a megtorpanás úgy hangzik, mintha kihagyna a motor.
Menet közben meg motorfékez.Most cseréltem gyertyákat, pipákat, gyújtáskábeleket. Gyújtótrafók multiméter szerint jók.
Karburátoros gép, négy is van belőle.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #62558 üzenetére
Ez karbi felújításnak hangzik, akkor megnézem hogy-é adják a javító készletet.
Köszönöm a tippeket! -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #62566 üzenetére
Az egyik hengernél beköpte az előző gyertyát, állítólag gyűrűzve lett. Jómagam még nem diagnosztizáltam, majd egy kompressziót mérek a hétvégén karbi műtét és szinkron előtt.
Én szerintem jár mind a négy henger, alapjárat az fokozatosan leesik hidegen (néha oda kell röffenteni, különben akár le is áll). Melegen stabil.
Szívatót csak fél-egy percig húzom, onnantól a gázkarral tartom ébren.Amúgy fura, hogy nem akarja szabályozni az alapjáratot. Váltások között meg tart egy kis gázt, azt hinném van annyi esze, h nem engedi beesni az alapjáratot.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz dave93 #62730 üzenetére
Protektor kérdésben nekem először az ugrik be, hogy miben esnék szívesebben. Vajon a kínai vacak vagy egy Forcefield közötti árkülönbség a drága vagy a járás szabadsága és térdműtét/tolószék közti különbség?
Sajnos előbbiből nem következik az utóbbi, így nem egyértelmű mi a jó választás. Én speciel az ütésre keményedő anyagokra szavazok. D3O, Forcefield, G-form, stb. Mindegyikből vásároltam. Tesztelni eddig szerencsére csak korizás közben volt alkalmam. A bringás G-formban kényelmesen letérdeltem párszor a jégre vagy harmincszor, nélküle talán az első napon befejeztem volna a tanfolyamot. Forcefield-ben meg kajak előre estem a jégen, mert megbotlottam sprint közben. Ez már motoros cucc, masszívabb. Mondanom sem kell térdnél semmi nem történt. Némi horzsolás a protektor felett a combomon. Fájdalom nélkül keltem fel (nem úgy a védetlen könyökeimben).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Ferdzsoo #62735 üzenetére
Azt tegyük hozzá azért, hogy a nadrágban lévő térdprotektort nem lehet belőni minden testhelyzetre. Vagy ülve van jó helyen és állva csúszik le, vagy fordítva. Aztán mehet a tippmix vajon nyújtott lábbal fogok esni vagy hajlítva?
Kell a nadrág nyilván, de a tépőzáras külső térdvédő funkcionálisan jobb. -
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Karbi tisztítás volna a projekt. Kinek van ebben tapasztalata? Olvasgattam kicsit néhány cikk erejéig, de elég szűkös a tartalom, főleg a profi.
Szóval hétvégére fel kéne készülnöm rá, mit szerezzek be hozzá? Fürdős megoldás lesz szerintem, az tűnik a legkönnyebbnek és csak vegyszer meg vmi edény kell.
Mi legyen a vegyszer?
Csak a karbi házat mossuk, mindent ki kell venni belőle? Az aprólékot mivel tisztítjuk? A tömítés túléli a fürdést a karbi alsó felén? Azt csak akkor vennék (felújító készletben...), ha muszáj. Szárításnak sűrített levegős spray-re gondoltam jobb híján. Egyéb jó ötlet?
Köszönöm! -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #62875 üzenetére
Kompresszió 7.2-7-6-8 bar. Úgy emlékszem a problémaforrások 90%-a karbi ilyen olyan részeire vezethető vissza. Ha nem így van, akkor nem értettem a korábbi válaszod sem.
Milyen tolózárról van szó többek között? -
Teasüti
nagyúr
Ultrahangos nincs a városban, amúgy szerviz 46£+adó órabérrel dolgozik, ennyiből meg megveszek mindent ami kell hozzá.
A beállítás menni fog szerviz könyvből, megvan hozzá mindenem elvileg. A cserélendő alkatrészeket is talán kiszűröm technológusként.
Ami gondot okoz, hogy nincs tapasztalatom ebben. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #62884 üzenetére
Őőő izé. Nyitott kipufogóm van. Viszont a jelenség új. A shorty kipuf már hónapok óta üzemelt a hiba előtt is.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #62884 üzenetére
Őőő izé. Nyitott kipufogóm van. Viszont a jelenség új. A shorty kipuf már hónapok óta üzemelt a hiba előtt is.
Amúgy karbit még nem vizsgáltam át, hétvégén darabokra szedem, aztán meglátom mi milyen állapotban van. Egyikbe belenéztem csak röviden. Patika tiszta minden belül. A tolózár (az az amihez a membrán kapcsolódik?) felfekvő felületén látszik némi kopás, de sztem az mindegy. Könnyedén jár. A gumimembrán jónak tűnt, de fény alatt még nem néztem.
-
Teasüti
nagyúr
Jólvan. Akkor gyorsan összerakom, átrugdosom a vizsgán, aztán megy amíg megy... Ha már nem megy, akkor kuka az egész motor.
Köszönöm a segítséget! -
Teasüti
nagyúr
Amúgy a kompressziómérés is új nekem. Kb 5 percet melegítettem a motort, a blokk még nem volt kényelmetlenül forró a kezemnek, a termosztát már nyitva volt mikor leállítottam. Filóztam rajta, hogy ha ez 100% bemelegedne, akkor hogy a fenébe kéne matatni rajta a gyertyák körül égési sérülés nélkül, a meneteket nem megb.szva? A másik tényező, hogy a méréshez minden maradt az üzemszerű helyén, úgy értem légszűrő, stb. Egyedül a gázkart húztam mérés közben.
A kérdés, hogy ez így elfogadható, vagy fals adatokat kaptam?Amúgy hidegen is mértem, de ha a 6 bar szörnyű, akkor a hideg értékeket le se merem írni. :-)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Igen, amennyiben a gázkarral teljesen ki lehet nyitni.
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Motor vásárláson filózom, hogy mi legyen a második gépem nyárra. A gondom, hogy tájékozatlan vagyok, alig ismerek néhány típust, azokat is csak képről.
A mostani Kawa GPZ-m megszerettette velem a sportmotorokat, viszont egy óra után már kényelmetlen. Rövid távon viszont tökéletes. Ellenben kéne vmi olyasmi, ami sportos, full idomos, de lehet vele túrázni is akár több órát a nyeregben. Ez volna a sport túra? Mint a Honda VFR?
Ha jól látom ez a kategória meg már masszívabb, böszmébb gépeket vonultat fel, viszont nekem kifejezetten tetszik a "kicsi" gpz keskeny mivolta, beférek mindenhova, nagyon könnyű manőverezni, egyáltalán nem kacsázik még gyök kettővel gurulva se.
Szóval van vmi olyan sport motor, ami kényelmes 1-2 személynek több órára is akár?
Vagy merre felé kéne nézelődnöm? Full idom tetszik igazán, abból is a dupla lámpás fejidom éles vonalakkal, mint az R6, CBR RR, ZX6R, stb. De hol találok arról infót, hogy minek milyen üléspozíciója van?
Köszi!Jah a másik...
Nem találok infót arról, hogy milyen motorokon vannak menetstabilizátorok, mint a Bosch féle ABS, amivel lefektetett motorral is meg lehet állni. Jó a weboldal megemlít egy 1200-es KTM-et, de ez elég sovány infó.
Vmi Wikis lista kéne, vagy egyéb konkrét. Nem hiszem el, hogy csak egy-két konkrét típus legerősebb példánya kapja meg ezt a technikát.
Milyen hatszázasokra raknak menetstabilizátort?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #63114 üzenetére
Jah, jogos. Szóval 1. Hsz...
A keret olyan £3000 lesz majd, egyelőre még csak puhatolózóm árak nélkül, hogy merre nézelődjek.
Köszi!Meg köszi az üléspozíciós oldalt is feljebb!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63116 üzenetére
Fiatal vagyok és mohó, a kinézet fontos tényező, a sportmotorok jól néznek ki. :$
Menetstabilizátor alatt konkrétan a Bosch MSC-re gondolok, ez miért nem szériatartozék minden új vason mérettől függetlenül? Sztem nem csak 200 lovat szeretnék ilyen simán megállítani.
Vmi újabb vasra megyek rá, 8-9 évesnél idősebbek közt nem is keresgélek. Inkább 2010-hez közelebb, vagy néha látni az utánit is a keretben. ABS nélkül nem veszek motort, csak érdekel milyen évjárattól érhetők el a fejlettebb rendszerek, mint az MSC is. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63116 üzenetére
Jah igen, a gpz-n a fenekem zsibbad egy óra után, nem fáradok el. :-)
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63142 üzenetére
Ha ügyes a hegesztő, mindent lehet. Általában semmi spéci anyag nincs ezekben, amennyire én tudom
közönségesolcsó(bb) alu ötvözeteket használnak itt is, mint mondjuk a bringa vázaknál. Lehet megérne egy próbát egy ilyen műhelyben, ahol foglalkoznak váz javítással, talán még pálcájuk is akad hozzá.
Azt ne kérdezd hogy lehet kideríteni pontosan milyen ötvözet lehet, ahhoz csiszolatmintát kéne venni belőle. Attól nem félnék, hogy a szakszerű javítás után nem lenne teljes értékű, egy jó varrat olykor erősebb mechanikailag, mint a mellette lévő anyag.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Archer #63145 üzenetére
12 találat első blikkre autotrader-en: max 7 éves, 3500£ alatt, abs, sporttúra.
És kvázi még nem is néztem szét nagyon a piacon.
A teljesség igénye nélkül van itt FZ6S, Bandit, CBF, XJ6.
Hmm, ez egész jónak tűnik. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63129 üzenetére
Úgy vélem nem akadékoskodtam idáig, csak megindokoltam a motivációm.
Természetesen figyelembe vettem amit írtál, a gpz túrás mivolta nekem újdonság, viszont talán nem meglepő, ha így elsősorban ebben a kategóriában keresgélek és a végére hagyom majd az R6 és társait. Tanulmányozva a fent kapott üléspozíciós linken a motorokat.
A többi kérdésem még mindig áll. Hol vannak a fasza menetstabilizátorok? Miért nem alapvetés ez manapság? Költői kérdés...
De komolyra fordítva, most tényleg csak az 1000+ rombolókon van szükség a gyártók szerint ilyen szupi elektronikára, mint pl. a Bosch MSC?
Elszomorítana. -
Teasüti
nagyúr
Sporttúra. Értem én, hogy a zsibbadó s.ggemre panaszkodtam, de ne essünk át a másik végletbe se, nem elvárás a fotel.
A lényeg, hogy azért nem annyira irreálisak a szűrőim. Van azért választék.
A fenti motor 2013-as, nem tudom feltűnt-e.Amúgy mit kell tudni erről a vasról? Ez jó motor?
Másodikra is jó ajánlatnak tűnik. Tán még el is gondolkoztat.
Elvinném egy próbakörre.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Azért, mert abszolút nem ez volt a mondandóm lényege, hogy az XJ6 túra vagy sem.
Kérném a hangnemre ügyelni, amíg megadom a tiszteletet...De rendben, játszunk így!
Mi volna a rólam kialakult kép, miszerint milyen motor lenne célszerű a vélt felhasználásomra?
Teljesen komolyan kérdem, minden ötletre vevő vagyok.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen