-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz demars #99647 üzenetére
Hát ezaz, a vizet.
Sajnos a K3-K10 SV650-n a vízhűtésen kívül van egy levegős olajhűtő, termosztát meg minden nélkül külön. Az kicsit megbolondítja a dolgokat sajnos. Az újabb SV-n már szerencsére vizes hőcserélő hűti az olajat, ott már teljesül, amit írtál, ezért is mondtam etnies-nek, hogy az ő blokkja már az a generáció, nem annyira kényes, a hőcserélő révén a víz kontrollált hőfokon tudja tartani az olajat is.
Szerencsére nagyon sok típust szerelnek már ezzel a vizes hőcserélővel, mert szerintem nagyon hasznos.
Ilyen olajhűtője van az enyémnek: [link], és az újab változatokban a Gladiustól ez a hőcserélő került, lásd az olajszűrő tövét: [link].Nyilván azért ez az olajhűtős megoldás is vizes, nem olyan kényes már, mint a levegős blokkok, de azért ez még nem tökéletes magától, kér egy kis törődést főleg hidegben. Mondjuk így hogy kitapasztaltam már nem nagy dolog, ha bejött a hideg kap egy kis takarót, tavasszal az első melegben kiveszem, meg majd minőségi 5W40-et (Motul 7100) fog kapni a gyárilag ajánlott sima 10W40 helyett, és príma lesz minden időben.
Termésetesen elég mérges voltam, hogy miért nem a gyárban agyalták ezt ki jobban, miért nekem kell vele szórakozni, de hát sajnos nem volt mit tenni....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Ugyanakkor "típushibának" tartott jelenség, hogy kb. 50 000 megtett km-nél elkezdi csipegetni az olajat, illetve a váltó kenését sem tartották néhány "szétszedős" teszten tökéletesnek. Ez az általad felvázolt "tökéletes működés". Nem tartom kizártnak, hogy mindkettő komoly összefüggésben legyen ezzel az olajhőfokos jelenséggel.
Illetve ami engem zavart, hogy túlhűtött olajjal olyan a váltás érzete, mintha a falat vakarnád körömmel, néha makacskodik is bevenni a fokozatot, messze van a sima és kellemes váltási élménytől. Ehhez képest jó hőfokú olajjal olyan a váltás, mintha egy svájci óra lenne, szinte magától behuppan a sebesség a legkisebb ellenállás nélkül.
(#99650) Gaboman: Lehet, hogy túltolom kicsit, de minimális erőfeszítéssel sikerült kikísérletezni, hogyan tudom úgy működtetni, hogy hidegben és melegben is öröm legyen használni. Sajnos engem nagyon zavar, ha valami cuccom nem nyújt 100%-ot. Főleg, ha olyan fos a váltási élmény, mint amilyen volt "törődés" nélkül hidegben.
(#99651) etnies: Én azért javasolnék egy próbát a 7100-al. Ha nem válik be, max kap legközelebb 5100-at újra. Nekem először 5100 volt, alig vártam, hogy lecserélhessem [link].
7100 10W40-ből nálam volt benne eddig 12 000km-nyi, egyszer sem kellett rátölteni, szval ha csipegette a DL, akkor annak más nyűgje volt. Majd megnézem, így bő 2000km alatt csipegetett-e a 10w30 7100-ból, de mikor legutóbb kb. 1000km-nél néztem még semmi hiányt nem tapasztaltam....Amúgy a kuplungos hangot szerintem hidegen is csinálja az enyém, amikor viszont még nagyon sűrű az olaj, szval nálam szerintem nem ezért van, de majd ezt is megnézem, ha legközelebb megyek vele.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99653 üzenetére
Neked nem a régi, karburátoros SV650-ed volt? Merthogy az még egy eléggé másmilyen blokk volt, azon olajhűtő sem volt...
"A váltód elhiheted hogy 150%-ot nyújtott a 5100-el is."
Most akkor én ültem rajta vagy te? Nem emlékszem, hogy ott lettél volna.... Nagyon nem az elvárható módon tette a dolgát, és az nekem nem 100%, nemhogy 150%.A gumihasználatomnak ehhez semmi köze, ott elsősorban anyagi megfontolásokból elnéztem neki, hogy nem tud sokat az abroncs. Magához képest egyébként az a gumi 100%-ot hozott, lehetett vele biztonságosan, mérsékelt sebességgel élvezetesen túrázni hidegben és melegben is. Elfogadható kompromisszum volt.
Ehhez képest a hidegen akadozó váltó (aka 5100) nekem nagyon nem elfogadható kompromisszum, és ott nem is 80 000-be kerül 5100 helyett a következő cserénél 7100-at tenni bele.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz vendingo #99655 üzenetére
Az durva... Az már azért komolyabb kopást sejtet. 50e-nél még ennyit nem szokott kérni.
(#99656) Gaboman: Igen, én is ilyeneket olvastam, ezért tettem bele először 5100-at, mert mindenki csak jókat írt róla, akkor meg mindek raknék bele drágább 7100-at, ha az 5100 is jó. Nekem viszont nem adta ki, már az elején is fura volt a bejáratós olaj után, aztán egyre csak rosszabb lett. Most a 7100-al elégedett vagyok, mikor frissen betöltöm is jó, és 6000km múlva sem érzem gyengébbnek, mint az újat. Szval, nekem 5100 soha többet, pedig nem vagyok a pénzem ellensége...
(#99663) Laca1212: A 750-es boci durván 92 lóerő, a kis SV csak 72. Ennél a tempónál már kijön.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99675 üzenetére
Nem kötözködésképp, de az miért baj, ha városban nem kell csak a 1-2-3 sebességet használni? Szerintem ez inkább kényelmes, mintha állandóan zongorázhatnád fel 6.-ig és vissza... Én a kis SV-n se nagyon rakom városban 4. fölé... Nem kér többet enni a kicsit magasabb fordulattól, cserébe sokkal fürgébb, simább, és kevesebbet kell váltogatni.
Én az ezresben egyetlen dolgot nem kedvelek, ha húzod neki sokat kér enni, és ez a kicsi tankkal nem a legjobb kombináció.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99677 üzenetére
"régi karbis SV650 5.ben 50-ről olyan szépen nyomatékosan húz hogy pillanatok alatt előzök vele"
Lovaskocsit?
Viccen kívül, enyém is tud ilyet, de ha húztál már neki kövéret 3.-ban 50-nél, akkor azért talán belátod, hogy az azért picit más... Persze, én csak ilyen csiga lassú motoros vagyok, biztos én gondolom rosszul. -
HSM
félisten
válasz zgospel #99681 üzenetére
"visszaránt a monitor előtti 170-180-200 lovas számolgatásokból a valóságba"
Pedig amúgy hasznos, ha már a monitoron látod, hogy egy motor karaktere nem neked való, csomó időt, energiát meg lehet spórolni, nem kell tesztlehetőséget vadászni feleslegesen....(#99683) Gaboman: Részben igen, de az egyest hamar el kéne váltanod. Viccen kívül, azért van egy optimális tartomány, amin belül lehet mozogni, és nem feltétlenül kell 6-7000-en pörgetni állandóan, szerintem az ugyanúgy felesleges, mint amikor 2500rpm-en erőltetjük az előzést 5.-ben.
Ma direkt kipróbáltam, 50km/h, 5., szépen megindul az enyém is, de nem az a kellemesen ficánkolósan, hogy hajrá, menjünk, hanem azért úgy érezteti, hogy ez nincs ínyére. Hármasban meg csak vidáman kilő. Maradok az utóbbinál.
(#99684) vlevi: Az 1000-es DL nekem is bejövős. Egyedül a tank volt fura, mikor ráültem, olyan furán széles volt a lábam között az SV-hez képest. Sajnos menni nem tudtam vele, így nem tudom, menet közben ez zavarna-e, de elsőre fura volt.
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99690 üzenetére
100-ról már persze, 5.-6. is sima liba, ebben megegyezhetünk, de az már szvsz nem is a tipikus városi tempó...
Egyetértünk, ami a blokkot illeti, bár hozzátenném, nekem a kétgyertyás injektorossal sincs semmi bajom, ha kell megy rendesen és nem kér sokat enni sem és ha hajtják azt is jól bírja.
Amúgy a futómű/fék terén én sem vagyok elégedett, dolgozik, de nem az igazi, majd eldől, milyen formában fejlesztem, egy XSR900 vagy hasonló formájában, vagy vadászok pár levetett GSXR motyót.
-
HSM
félisten
válasz etnies #99651 üzenetére
Szóval, megnéztem a dolgokat... A 18000-es cserénél ment bele a 10W30 még tavaly nyár végén, azóta 2000km-t futott, és egy deci sem hiányzik, pontosan a full jelzésnél van, mint amikor betöltötték.
Csináltam neked két felvételt, milyen hangja van nálam egyből indítás után hidegen és megérkezés után melegen, így felvételről azt se könnyű megmondani, mikor volt felengedve a kuplung... Közelsem olyan durva a hangja, mint a videóban a DL amit küldtél.
[link]
Ráadásul nem vettem észre, hogy nagyon jelentős hatása lenne a hangra, hogy éppen 30 fokos az olaj vagy 90 (azaz még viszonylag magas vagy alacsony a viszkozitása).
A csilingeléseket és a madárcsicsergést a mikrofonom ízlése erősítette fel.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zgospel #99693 üzenetére
Azt hittem, azt nekem szántad.
Értem amúgy, mire gondolsz. Én is ezért vacakoltam mindenféle hülye számolgatással, mert elég semmitmondó hogy lány Le vagy Nm, egy 120 lóerős motor is könnyen érződhet erősebbnek bizonyos körülmények között, mint egy más karakterű 160 lóerős.De pl. a gsxr1000 is más volt, amivel mentem, azon 4-5000rpm alatt se kép se hang, aztán meg magára talál és a fejed letépi...
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99696 üzenetére
Benne van a súly, számoltam vele, mégpedig menetkész tömeggel, fél tankkal, és a vezető súlyát is belekalkuláltam. Még a légellenállásra is igyekeztem adatokat keresni, kb. mennyi lehet a különböző gépeken.
Illetve fékpadi méréseket használtam, így belekalkulálva a karaktert is, a váltó releváns adatai pedig általában ismertek.Az MT09 amúgy pont az egyik kakukktojás, papíron csak 115 ló közben meg egy igazi méregzsák, mert szuper a karaktere. Pont amit írsz, könnyű, középen is van ereje és jól belőtték utcára a váltóját. Az ellenoldal meg pl. 600 sportgépek, amik papíron mondjuk 120 lóerősek, de amíg nem forgafod le az óráról, addig sehol semmi, mert hosszú a váltó sűrű fokozatokkal és a blokk is magas fordulaton adja csak a tutit... Persze, utóbbi szuper versenypályára, utcára már nem annyira.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99698 üzenetére
Jó móka lehet egy ilyen könnyű, de erős gép.
Mikor tesztvezettem a gsxr1000-et utána vicces volt visszaülni az SV-re, olyan érzésem volt, mintha kerékpáron ülnék motor helyett, és úgy hozzászoktam azon hol/milyen érzésre kell váltani, hogy kétszer is nyélgázon tiltás lett a vége az sv-n, és még meg is lepődtem, h na mivan, miért nem megy?! Szerencsére azóta ez az érzés azért elmúlt....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zgospel #99701 üzenetére
Megérte elolvasni a TLDR részt is, köszi!
Nekem a GSXR-en fordítva is vicces volt a fék, az SV650 simán négyujjas, "erőből" húzós, ehhez képest a GSXR-en egy ujjal is félve nyúltam hozzá... És ugye a Pro-tipp-ed is befigyelt nálam, igaz kihuzatásnál, némileg ártatlanabb formában, bár lehet az SV annyira nem élvezte.
A sima Power 2ct elég béna, mikor ráültem öcsém ugyanolyan SV-jét kipróbálni, egyből instabilnak éreztem a hátulját a saját Power 3-asomhoz képest. És ami gáz, hogy nagyon nem úgy mentem, hogy ennek érződnie lett volna szabad.... A Power 3-as ehhez képest még az életben nem mozdult meg alattam úgy, hogy nem kellett volna neki...
(#99702) Juliuska: True story.
Mókás volt amúgy, direkt jól lelassítottam kettesben, megnézzem mit tud végigzongorázva a fordulatszámmérőt, kapott egy kövér gázt, de nem nagyon reagált rá, gondoltam, na, hol vannak a pacik? Aztán megjöttek ám, jól hátba is rúgtak.Számomra amúgy szinte felfoghatatlanul durva volt, amit kellően forgatva művelt... Rendesen generálta a vigyorgás faktort a sisakba. Én amúgy nem merném még bevállalni, az is tuti, közútra. Egy pillanatra nem ott jár az eszem, és már 100 helyett 200-al megyek, kettesben... Ennyire még nem érzem magam erősnek önfegyelemből.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #99707 üzenetére
Szerencsére vannak kompromisszumok, amikor a túrás motor is megkapja közel azt a műszaki színvonalat, mint egy SS gép. Persze, az ellenpélda azért gyakoribb.
Nem írtál semmit erre [link]. Vélemény a "10W30-as" kuplung hangomról?
(#99725) Juliuska: Én még nem a legújabb 2018-as modellt próbáltam, hanem az elődjét, a fényezése alapján tán 2013-asat.
Ebben tuti nem volt még ABS, és azt hiszem, nem volt még kipörgésgátló (TCS) sem, és a pillangószelepeket is még szerencsére bowden húzta (nem volt S-TFI sem), ha jól emlékszem, még ez a SET-A kipufogó szervós okosság sem volt.
Szóval, azt hiszem, kijelenthetem, hogy nem az elektronikák tartottak az úton.
Én amúgy jobban is szeretem az ilyen gépeket, amik nincsenek agyig elektronikázva, az egyszerűség engem gyönyörködtet, ez csak egyszerűen magában mint mechanikai alkotás szuper, nem kell hozzá annyi idióta rövidítés, aminek a felét is sok megjegyezni. Oké, fakezűeknek nem való, azoknak ott a tömegközlekedés, mindenki úgy jár a legjobban.Az biztos amúgy, hogy egy ilyen gép kb. a legdurvább önfegyelem tréning, észnél vagy, vagy rögtön jön a bünti. És sajnos nem feltétlen az önkéntes jótékony adózásra gondolok itt.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #99742 üzenetére
Az első néhány másodperc a tank felett, utána egyből oda raktam, mint a videóban volt, amit küldtél, a kuplung háza mellé, ha ez segít. Érdekes, hogy nálam nem volt hatása, hogy sűrűbb-e az olaj. Mert ugye a 10w30 hidegen nagyobb viszkozitású azért, mint akár a meleg 15w50.
A túragépeken legtöbbször az a baj, hogy spórolnak. Mindenen, de leginkább a féken, futóművön az olcsóbb kategóriákban. Ez pedig közúton is komoly hátrány. Oké, nem kell egyujjas fék túrázni, amivel 200-ról is földbeáll a kerék, de a négyujjas erőből húzós tompa gagyit se kéne erőltetni. Ugyanúgy, nem kell agyig állítható teleszkóp, de legyen már benne normális bél meg rugó...
-
HSM
félisten
válasz dave0825 #99760 üzenetére
A vakdugó okás lehet, de ez így szvsz nem maradhat, ahogy a képeden van.
Gondolom azért nem adják a csatlakozó házát, mert ott van a motoron. Mondjuk elég sufni megoldás, spórolni ezen pár dollárt... Amúgy arra vigyázz, hogy ha mégsem olyan jóféle, simán okozhat zavart a motor elektromos rendszerében. -
HSM
félisten
válasz Geresics #99893 üzenetére
Picit macerás kivenni/berakni, szóval én is csak egyszer rakom ki/be szezononként.
Mondjuk lehet a modernebb sisakoknál már "átlátszóbb" a pinlock, az enyém már lassan 8 éves, a Shoei Raid2 sisakomhoz adták még anno, nem kellett még cseréljem. És ez a sisak már akkor is kifutó, jóárasított modell volt. Szuperjó vétel volt.
Mielőtt aggódni kezdenétek, korát meghazudtolóan príma állapotban van, tökéletesen ép még benne minden, rugalmas a szivacs, stb.... Ugyanúgy szépen összenyomorgatja a képem az arcpárna, mint új korában.(#99894) Bogyó bá': Összekarcolva az enyém sincs, csak nem annyira "víztiszta" anyag, mint a plexi. Ha csak a plexi van, azt mondanám, 100%-os a kilátás, nem igazán ront ahhoz képest, mintha nyitva lenne, de a pinlock egy minimálisan ront nálam a "képminőségen". Egyáltalán nem vészesen, de észrevenni a különbséget.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #99896 üzenetére
"Bent van egész évben mindig."
Ezekszerint nélküle nem is próbáltad?
Mert amíg benn van, engem sem zavar, megszokom, inkább mikor kiszedem, akkor látom, hogy, jéé, dejó, így azért sokkal jobb a kilátás.Éjszakával nekem sem volt gondom vele soha. A párásodás az nagyon gáz, azzal volt bajom viszont nappal is, nem kevés, ha hirtelen hűvös lett, és még nem volt berakva a pinlock.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #99899 üzenetére
Így érthető, hogy nyáron is hasznát veszed.
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #99915 üzenetére
Én ezt 5 év és 20 000 km alatt sem tanultam meg. Tulajdonképen miért jó ez, közúton? Az első évben próbáltam az SV-n, de valahogy nem adta ki jobban, mintha csak simán gyorsan visszaváltottam volna, és finom kuplungkiengedéssel a kuplungra bíztam volna, hogy helyre rakja azt a kb. 1-2000rpm különbséget.
-
HSM
félisten
Nekem ezzel az volt a gondom, hogy amikor próbálkoztam, egy kicsit is nem annyi gázt adtam rá már sokkal rosszabb volt az egész... Persze, lehet én voltam béna, nem próbálkoztam túl sokat.
(#99918) Bogyó bá': Értem már. Én a kuplungolást, váltást gyorsan letudom, de finoman engedem ki, így megúszom ezt a dolgot, igaz, lassabb lesz a váltás, de sima.
Felfelé megy a kuplungtalan váltás, lefelé nekem nem adta ki szépen azt sem. Mondjuk felfelé is inkább szorgosan kuplungolok, drága a váltó, és nem nagy dolog húzni neki kis kuplungot.
(#99943) Teasüti: Nem tudom, elég gyakran megyek városban, sokat váltva, megállásnál is mindig visszagangolok, és köszöni a kuplungom jól van, 20 000 km és 5 szezon után is. Túl nagy sokkot a gumik se kaphattak, bő 18 000 km után is a kora miatt cseréltem a hátsót, minta még akadt rajta.
Ja, és vizes úton sem a visszaváltásoknál szoktam keresztbe állni, hanem mert hajlamos vagyok jobban ráhúzni a gázt kanyar után, mint amivel az út is egyetértene... -
HSM
félisten
válasz Teasüti #99949 üzenetére
Felfelé nekem is bevált kis kuplung segítséggel a kuplungnélküli technika. Lehet majd még előveszem ezt a kérdést.
(#99955) Micsurin: Nem mindegy, főleg milyen időben és körülmények között használod. Nálam az SV650-en az olajhűtő hajlamos túl szorgalmas lenni, ha van tempó is kicsit hűvösebb van, ott az a gép tuti nem szeretné a 10w50-et. Azt neked érdemes tudni, megfigyelni, a tiéd hogy viselkedik, inkább túl hideg szokott lenni, vagy túl meleg, mikor hogy viselkedik.
Viszont az 5100 helyett tőlem kapsz egy ajánlást a 7100-ra. Ugyanaz a 10w40 is már szélesebb hőmérsékleti viszonyok között működik jól, és tartósabban is megtartja jó tulajdonságait. -
HSM
félisten
válasz laccczka #100128 üzenetére
Egyébként "hátsó ABS-nek" az is szuper, ha nem kuplungolod ki, akkor eléggé besegít a motor, hogy ne blokkoljon a kerék.
Én amit javasolni tudok, vezetéstechnikai képzés. Ott elég sokmindent megtanítanak. Engem sokszor húzott már ki necces helyzetekből, amit a Safety-seknél tanultam.
-
HSM
félisten
válasz zgospel #100165 üzenetére
Köszi a beszámolót! Voltam olyan kelekótya, hogy teljesen elfelejtettem, hogy ma lesz ez az event, pedig amúgy kigurultam volna MT09-et tesztelni. Viszont hála a WoT hsz-ednek, a lényeg azért átjött. Maga a gép príma, de az üléspozíció nem 100%-os. Éppen ettől tartottam, magas könyökös dolog. Mondjuk a nagysebességű szélvédelem az eléggé pluszpontos nakedbike létére.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #100528 üzenetére
Szerintem ez motor függő is.
Nekem papíron 17L az SV-n, és fejből nem tudom, mennyi volt a max, amit tankoltam bele, de egészen biztosan volt már, hogy 15L belement úgy, hogy még nem volt tele.... (Előre fizetős kút volt.)Általában amúgy én sem szoktam 12-14L-nél többet elfogyasztani, nem szeretem tolni, ha nem adja ki.
(#100531) geresics: Nekem a pálya 4,7L/100km-re jött ki felpakolva, hol gyorsabban, hol komótosabban.
-
HSM
félisten
válasz Jakab66[hun] #100577 üzenetére
Ezen másmilyen váltó van, nem fog neked 3.-ban, 4.-ben kerékre jönni.
Ráéreznél szerintem hamar terepezés után. -
HSM
félisten
válasz Jakab66[hun] #100579 üzenetére
Ismerősi körben jókat hallottam róla, de amúgy nem mondanám magam típus ismerőnek. Én 50-es robogó után SV650-re ültem, józanul vezetve semmi bajom nem volt ebből.
Én amit nagyon ajánlok, vezetéstechnikai képzés, sokat segít a helyes motorkezelésben, és helyes gondolkozásmódban az utcán. A közlekedés többi résztvevője, mint előttem is írták, szerintem is sokkal komolyabb veszélyforrás, mint kb. bármi, ami a motorválasztásból jöhet. A motoron rajtad múlik, mit csinál, de a többi közlekedő fejével meg kell tanulni gondolkozni, nem árt, ha előbb tudod, pl. hogy ki fog eléd hajtani, mint ahogy megtörténne.
-
HSM
félisten
válasz Jakab66[hun] #100583 üzenetére
Sor4 600-nál leginkább rajtad múlik, mennyire forgatod, attól függően lesz erős vagy harmat gyenge. Ha ésszel közlekedsz és nem kened neki, hanem viszonylag hamar elváltod, akkor semmi nem fog abból a 100 LE-ből érződni. De az tény, hogy az első 1-2 évben még nem érdemes a határait feszegetni, mert ha erőlteted azért 100LE már eléggé tud sietősen menni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #100688 üzenetére
Azért itt vannak gyenge pontjai a történetnek... Pl a gyári első fék bár nem valami erős, de semennyire sem ON/OFF.
A kulcs hátul szuper helyen van, el van rejtve, de könnyen hozzáférhető. Ha nem várod meg míg berohad akkor nincs vele gond.
A váltós dolog nálam is megvolt, rendesen beállítva jó olajjal kb. 2000rpm-től felfelé tökéletes a motor, úgy pedig kettesben le lehet tudni kb mindent. Ha pedig 20km/h-nál lassabban mész ott az egyes. Ha nálatok nem ilyen, az egyedi hiba.
A váltókarral sem értem a gondod, pont olyan, mint bármelyik motoron, ráadásul finom precíz, könnyen működő (normális minőségű olajjal).
Egyetlen pont, amivel egyet tudok érteni, hogy az oldaltámasz lehajtása elég kényelmetlen.
-
HSM
félisten
válasz bajnokpityu #100729 üzenetére
Sportmotor sv topikjában van ABS-es az egyik tagnak.
-
HSM
félisten
válasz zgospel #100791 üzenetére
Mint írtam, egy magasabb minőségű/bitrátájú 1080P 30 FPS is már kifog egy gyengébb class10-en, tapasztalat.... Ráadásul UHS-I class10 volt, olvasni remekül tudott 40MB/s-el...
Hivatalos ajánlások: [link]
Nem véletlen van a V30-as szabvány, ami 30MB/s és azt ajánlják 1080P 60FPS-hez. Kár, hogy nem sok ilyen van. Nálam amúgy egy Sandisk Extreme 32GB microSD van, az nagyon príma és fürge, nem csak olvasásban. Ha jókor/jó helyen veszed nem is drága.
-
HSM
félisten
válasz zgospel #100794 üzenetére
Még jó, hogy nettó hülyének nézel. Ha már informatikai fórum, nézd meg kérlek, milyen mértékegységet használtam, MB/s, ami a megaBYTE/sec, nem pedig Mb/s, vagy Mbit/s, amit most ide kevertél.
Ha geresics 50Mbit/s-re gondolt, amikor 50MB/s-et írt, akkor ezt ő nézte be....(#100795) Laraxior: Ez egy UHS-3-as kártya, nagyon nem egy "sima class10", ez full jó kéne legyen, minimum 30MB/s írási képességgel.
-
HSM
félisten
válasz Laraxior #100795 üzenetére
Én is saját káromon tanultam meg, mikor a szép új csilli-villi UHS-I kártyámmal meg-megakadt a videózás a kamerámon.
(#100797) etnies: Viszont nem YT-ra azért ezerszer szebb/jobb a 60FPS, azért egy onboard felvételnél sokszor akad gyors mozgás, amit nem biztos, hogy a 30FPS videó szépen le tud követni. Mondjuk tény, a 30 is a legtöbbször azért nézhető.
Öcsém nekem ezért szokta az eredeti file-t megosztani, mikor merre járt, mert YT-ról feliratkozók hiányában kb. nézhetetlen minőségű lenne az amúgy tűéles gyönyörű videó.(#100798) zgospel: Nem sértődtem meg. Tény, nem számoltam utána, pontosan mi mennyi, nem sűrűn videózom.
Bepótoltam, és teljesen igazad van, papíron bírnia kéne vígan, ami épp akadt itthon SJcam felvétel 1080P60 olyan 4,5MB/s, a telefonomal lőtt tűéles 4K30 pedig 6,5MB/s.
Érdekes amúgy, a Canon 550D-m, amiben kudarcot vallott az UHS-I class10-em, az is csak 5-6MB/s-el vesz fel (1080P30), mégis többször kifutott a bufferből, tehát nem bírta a kártya. Pedig rendes boltos, márkás kártya volt. A korábbi sima 8GB-os Kingston class10-el is jó volt, és a mostani Sandisk Extreme microSD-vel sem fordult ilyen elő azóta sem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen