-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
Voltam ma a Yamaha roadshown az Ivanicsnál, kb 20-20 percet az MT-09 SP-vel és a 2018-as MT-10-zel, utána pedig Héreg - Bajna szakaszon az előző MT-10-zel mehettem párat (ez már nem a roadshow keretein belül hanem haverom mondta hogy próbáljam ki )
TLDR poszt következik
A 09 SP kapcsán: nem illik egy ilyen rövid menet után amiben ráadásul kanyar is alig volt ítéletet hirdetni, de pár dolog azonnal kiderült. Próbáltam a technikás egyenesekben szlalomozni illetve gyorsítani és nagyokat fékezni, hogy valami azért kiderüljön.
A fékkart nem lehetett beállítani rendesen, 3-as pozícióban két ujjal húzva egyből leütközött a másik két ujjammal, 4-es pozícióba rakva meg annyira messzire került a markolattól, hogy nem lehetett elérni. Biztos orvosolható aftermarket fékkarral de miért ne lehetne jó gyárilag?
A féke ruganyos nagyon, fém fékcső sokat segítene ezen, de a fékerőről nem vagyok meggyőződve, kéne egy hosszabb próba hozzá.
Nagyon könnyű és keskeny, úgy dobáltam mint egy biciklit, baromi könnyű volt irányítani és dönteni.
Az ülése lejt a tankig és nagyon csúszik. Zavaró és 2-3 percenként azon kaptam magam hogy a tankon ülök. Amúgy aki a supermoto stílust keresi annak szerintem ez való. A könyökök nagyon magasan vannak, 10 perc után fárasztó volt rajta ülni. Ami nagyon tetszett hogy a fejidom úgy van megcsinálva, hogy 170-nél kb semmi menetszél nincs, úgyhogy észre se vettem mennyivel megyek, azt hittem 100 körül amíg le nem néztem. A kijelzője nagyon jó, első szempillantásra egyértelmű és informatív, de mondjuk ez egy legutolsó szempont nálam Ez a 3 hengeres blokk kurva jó, nem nagyon értettem amiket írtak róla mostanáig, de most már minden világos, nagyon megy, mindemellett nagyon kellemes és precízen kezelhető. A váltója nyelezve nagyon finom, egyenletes gázzal vagy enyhe gyorsításnál viszont nagyon durván ránt. Ride módokból pedig csak az A amit használnék, a standard elmegy, de a B módban mintha meghalna a motor.Ez alapján a 20 perc alapján nem venném meg, csalódott vagyok 10-15 perc után már rossz volt rajta ülni, pedig én nem vagyok az a kényelmes fajta. Azt mondták ha véget ér ez a roadshow akkor lesz majd lehetőségem hosszabb időre elvinni, úgyhogy egyelőre még nyitott a téma.
A 2018-as MT-10-ről nem derült ki még ennyi sem, magasan és egyenesen ültem rajta, nehéz motornak érződik de tempónál relatíve könnyű irányítani, gázra tol mint a hülye, a féke gyenge, pedig lecsutkáztam, el is szomorított.
Aztán a haver mondta hogy az övén is gyenge volt a fék, betétet kellett benne cserélni másik típusra és érezhetően jobb azóta a fékhatás. MT-10 fórumokban is többen beszámoltak erről, és amikor kipróbáltam az övét akkor tényleg sokkal jobban megállt és nagyobb volt a fékhatás is. Cserébe ezen is gumicsövek vannak ami miatt ruganyos a fékkar, de legalább jól adagolható. Nagyon finom a gázkar is, hibátlan.
Ami viszont ijesztő az a motor ereje. 1-2-3-ban lóg az első kerék, aztán az elektronika durván beleszól és lerakja, amíg újra el nem emelkedik, ez kicsit darabosan működik. Kanyarból kifele kisebb gázra egyből a felezőn találtam magam. Azt éreztem végig miközben mentem vele, hogy ez a motor nekem sok, túl erős. Vicces de a Tuonon ezt nem éreztem egy percig sem, pedig az papíron mégerősebb.
Az üléspozíció nem tetszik nekem, de valakinek meg pont ez fog tetszeni: elég túrás, magasan és egyenesen, nagy kényelemben ülni rajta
Összességében nagyon jó motor, nyílván, ráadásul még elfogult is vagyok picit mert Yamaha, de alattam nem állt össze. Az ereje brutális és úgy is adja le, észnél kell vele lenni, a futóműve sportos és kemény, eközben meg túrásan és magasan ülni rajta, nálam ez képzavar. Egy Tuonos vagy S1000R-es testhelyzettel jobb lenne szerintem, de én nem értek hozzá, csak mint átlaguser írom.Arra amire én használnék és ahogyan használnék egy motort a Tuono Factory elég magasra rakta a lécet 2 hete és bár az S1000R-rel szerzett emlékeim már megkoptak, de az volt ami ugyanezon a szinten volt. Dizájnban meg a Tuono a Factory fényezésével viszi a prímet (az alap RR verzió elég csúnya szegény ).
Az MT-10 bármennyire is jó, úgy érzem nem nekem való, a CB1000R pedig a legcsiszolatlanabb azok közül amiket eddig próbáltam.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Fogyjunk le!
- Microsoft Excel topic
- Ukrajnai háború
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs