-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz neutron23 #143522 üzenetére
600ast vegyél. Olyat amihez van sok bontott alkatrész, és pálya cuccok. Gsxr-600 K6-tól. R6R. (Gsxr megbízhatóbb, R6R gyári állapotban gyorsabb megfelelő kezekben)
K4-5 600 egy beton stabil választás, de ez inkább még egy oldschool motor. Gyári futóműve kicsit harmat. k6 tól minden szempontból jobb motor.
750 jó ötlet. Pont olyan kezes mint a 600, de sokkal jobban megy. Viszont ha versenyeken akarsz indulni, akkor 1000ben fogsz menni. Köridőben nagyon jót lehet vele hozni, de rajtnál meg fognak előzni 8-an, és utána az egész verseny arról szól hogy azt a 8at visszaelőzgeted Mondjuk mókának jó
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz neutron23 #143527 üzenetére
Érdemes pályamotort venni, sok munkát megspórolsz vele, de teljesen lutri mit veszel. Már a K6 is 17 éves motor. Sokat láttak már ezek. Nem tudod mennyi és milyen esés van benne, a blokkba nem látsz bele, stb. A futómű is lehet mókolva van, milyen rugók vannak benne, szelepelés volt e cserélve. Gyári geometriától van e eltérés, sokan ezt sem tudják megmondani amikor pályamotort árulnak.
Pár tipp.
1. Jól átnézni a vázat, van e nagy esés nyom, és egy lézeres váz mérés (nem drága). Villák legyenek egyenesek, motor egyenesfutása legyen jó.
2. Blokkba nem tudsz belenézni, esetleg meghallgathatja aki nagyon ismeri azt a blokkot, de sok értelme ennek sincs. A csapágyak állapotát lehetne ellenőrizni, de ahhoz le kell bontani az alját.
3. Ha megveszed komplett futőmű szét, súlyodhoz felrugózni, és egy szakember csináljon egy baseline setupot. Te nem fogod tudni beállítani. Ahhoz kell 10-15 év motorozás meg gyakorlat (sok szopás, pöcsölés a futóművel) hogy magadnak tudd állítani.
4. 90% hogy a gyári fék jó lesz. Suzukin nem a legjobb a felső pumpa, nagy a szórás a nissin fékmunkahengereeknél. Ha probéma van vele: brembo rcs pumpa nem drága. A féktárcsa ha kotyog, vagy kopott kell egy új. Fontos hogy jó fékbetétet válassz. Tipp: Versrah SRLJ XX. Ez a betét ver mindent. Nincs fading, szuper adagolhatóság trail brakinghez, nem eszi a tárcsát, iszonyat sokáig bírja. Fékbetét típus csere előtt a tárcsáról a régi betét anyagát le kell csiszolni (rotor hone)
5. Blokk ne legyen tuningolva. Ez úgyis csak az utolsó 1 másodperchez kell, az meg lehet 15 év múlva se fogod elérni Stock állapotban mindegyik blokk sokkal jobban bírja. Ami viszont lehet kelleni fog, az egy jó Power Commaderes beállítás. A gázreakció lehellet finom kell legyen, enélkül nem lehet jó tempót menni.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #143532 üzenetére
Ja nekem is akkor lett szar a gázreakció amikor kapott egy nyitott rendszert. A gyárival hibátlan volt. Ebből a szempontból hiba volt azt lecserélni.
-
yodamastah
őstag
Rosso 4 corsa oldalain sc keverék van. Ezen a linkelt fótón az látszik, hogy lapon nem húzod neki, csak gurulsz. Max dőlésszög közlében nem kap terhelést a gumi, és egy 5 cmes sávban összegyűlik a morzsalék. Ha kened neki rendesen, akkor kis 2-3mm galacsinokban kihordja a gumi szélére a morzsalékot és a teljes felületen sima lesz a gumi. Szóval ez nem "bántva" volt, hanem kímélve
-
yodamastah
őstag
válasz neutron23 #143590 üzenetére
Nos ha kivonod a forgalomból, gyakorlatilag pályamotort csináltál belőle.
Tudom hogy megy Oncsik motoroztam vele idén már párszor (meg régen is). De ne ő legyen neked a referencia. Azért mert ő jól tud menni vágott slicken egy öreg szakadt Fazerrel, nem kell neked is ezt erőltetni.
-
yodamastah
őstag
válasz neutron23 #143602 üzenetére
50 simán meglesz. Csak szép óvatosan, sose erőltesd túl a tempót a köridő miatt. Ahogy fejlődsz úgyis lefele fog menni a köridő.
Én Tegnap próbálkoztam a tmax-al (yamaha tali volt) 50 volt a terv, de sajna nem sikerült 51et tudtam csak összerakni. Kevés a szabadmagasság, a gumi simán tudna gyorsabb kanyartempót. Ki kéne ülni jobban. Mint a tmax kupások Hátsó rugó túl puha, ha van tempó, gázon beül a segge. De azért jó volt
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #143641 üzenetére
Haver kint volt velük ezen a hétvégén motorozni . Kapta ajándékba az R1M-hez. Háát. Élete top5 élményében benne lesz szerintem. Videó az szokásos Canepa minőség. Negyed ennyire tudnék motorozni, nagyon örülnék...
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #143645 üzenetére
Ráadásul ebben még valszeg van tartalék. Ez egy promóciós esemény volt, a szájra esés nem jó ilyenkor Másik hogy gondolom Toprak nem nagyon megy V02-vel, azaz nincs kismerve a gumi+motor kombó. Persze az is lehet az ő szintjén erre elég 10 kör Nem kell rá egy fél szezon
-
yodamastah
őstag
válasz vlevi #143705 üzenetére
Át akartak küldeni a profi csoportba a szervezők. Én meg mondtam hogy oké, de akkor kitolom a gsxr-t. Na azt nem engedték Úgyhogy maradtam ebben a "haladó"-ban
Szerintem a jelenlévők 80%-a max a kezdő kategóriát ütötte meg. Ami valahol érthető is, hiszen ez alapvetően nem pályanap volt, hanem egy márka találkozó kakucson. De ha azt nézzük milyen motorokkal voltak néhányan bénák... hááát..... amikor kört verek tmax-al a pálya gumis r6-ra 10 perc alatt.. ott azért lenne mit korrepetálni... (és nem egy sportmotoros volt ennyire béna, hanem meglepően sokan)
-
yodamastah
őstag
válasz vihartigris #143708 üzenetére
Hehe jogos. De még most is hungaroring vezet, ott több km-t mentem mint kakucson.
-
yodamastah
őstag
válasz neutron23 #143710 üzenetére
Hát most már nehéz oda feljutni. Kevés pályanap van, és másodpercek alatt fogynak el a helyek. Úgy 15 éve rengeteg lehetőség volt hungaroringen motorozni. 2007ben volt olyan hét, hogy három napot kint voltam. Hétköznap nyílt nap, hétvégén két napos gsxr klub verseny.
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #143716 üzenetére
Hháááh azért annyira nem vagyok jó. De tudok tippeket adni ha valaki gyorsulni akar.
-
yodamastah
őstag
válasz vendingo #143727 üzenetére
Öhmmmm... Nyugalmi állapotban függőlegesen áll a motor, és a kormánynál elkezded emelni, akkor teljesen normális hogy még emelkedik el az eleje, a villa meg nyílik szét. Ezt hívják negatív rugóútnak. Szóval ha ezt tapasztalod ez normális.
AMi nem normális ha ragad/szorul a teló. Ezt pl. úgy tudod letesztelni, hogy fékkel lenyomod az elejét. Mikor visszajön az eleje nyugalmi pontba, megméred a becsúszó szárból mennyi látszik. Ez után kormánynál kiemeled az elejét. És újra megméred hogy a becsúszószárból mennyi látszik. HA ez úgy 5mm-nél több akkor a kelleténél jobban ragad a teló. Ha centik, akkor nagy baj van.
Esés után illik fellazítani az elejét. A kerekék tengelynél, a villahidakat,. Egy sima lowside után feszülhet egy kicsit az egész, amitől szintén ragadhat.
Ha ez egy öregebb motor sok km-el, eleve érdemes a futóművet szervizelni. Utcai motornál pár 10k km után ez ajánlott. Pályamotornál évente legalább.
ha rugók túl puhák neked, akkor indokolt a rugó csere, még egy vadi új motornál is.
-
yodamastah
őstag
válasz -Maci- #143749 üzenetére
"Perforált bőr? Szerintem adja magát, hogy sokkal kevésbé kopás/szakadás tűrő..."
Ott perforált, ahol nem nagyon szokás csúszni. Most fogyasztom a harmadik perforált bőrruhámat. 3-4 esést bír egy ruha nálam. A jelenlegiben 3 esés van. Mindegyiken érintetlen volt a perforált rész(has-mellkas, kar-comb belső rész). Nyilván nem lehetetlen hason csúszni, de sokkal ritkább. Van zárt ruhám is hűvösebb időre. Ég és föld a különbség a kettő közt melegben.
-
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #143992 üzenetére
Azt hittem legalább pályán fektetted meg a gépet
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #144000 üzenetére
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #144003 üzenetére
Perecelt vele emlékszem. Pont az volt a baja, hogy esések után az alkatrész beszerzés az nem úgy volt mint egy tucat japán sportmotornál. Hagyta is a fenébe.
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #144005 üzenetére
Esélyes hogy közelében nincs ahhoz amit a motorja tud. Nem egy 10+ milliós motort kerülgettem már a szakadt csótány vén gsxr-el. (kis és nagy pályán egyaránt) Pedig annyira én sem vagyok gyors (sőt).
Persze vannak kivételek. Talma pl elég jól megy az M-es BMW-vel
-
yodamastah
őstag
válasz A Zéé #144015 üzenetére
KÖzelében nincs, azt úgy értettem hogy kurva messze van tőle
Ha nagy pályán (ahova rendszeresen jár) 5-7 másodpercet hagy csak a motorban, arra azt mondom hogy korrekt. Azért ide sok amatőr el tud jutni. Ez mondjuk hringen 1:55-1:57. Sok drága motort látni bőven 2:00 felett.
Szerintem nincs baj azzal ha valaki drága motort vesz, ha futja rá. Nyilván én is ezt tenném. A gond inkább az, hogy gyarkan azt látom hiába futja a drága motorra, mégiscsak jobban féltik mint a negyed-ötöd annyit érő korábbi pályamotort. Aztán megy a beszarva motorozás.
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #144018 üzenetére
Lehet hogy nem. Voltam legutóbb, és a beigért "nagyon gyors csoport"-ból nem lett semmi. Persze most is van ígéret hogy lesz, de múltkor is amikor végül rákérdeztem mi a nagyon gyors csoport, akkor a válasz "52 alatt" volt. Az egész kb olyan volt mint egy sima hétköznapi átlag pályanap. Tömeg nem volt, de time attackozni ugyanúgy nem tudtam normálisan mert a gyors csoport is lassú volt. Bár most már annyira nem is erőltetem a time attackozást, az idei köridő terveket megfutottam már.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #144020 üzenetére
Kérdés mi a rázás. Ha magas frekvenciájú zsibbasztó vibráció jön át a kormányon, arra két tippem van. Nincs meghúzva egy-egy blokk tartó csavar, és/vagy nem a gyári jó nehéz kormánysúly van fent.
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #144022 üzenetére
Nem volt rossz amúgy, tudtunk jót motorozni, de amiért kivettem azt a napot szabinak, arra nem volt alkalmas ez a rendezvény. Az kellett volna, hogy több velem hasonló tempójú emberrel tudjak menni, de ez nem jött össze.
Neked hibátlan lesz. Egy tipp 4-6ig már mindenki fáradt lesz, késő délután lehet üresebb pályán menni
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #144039 üzenetére
Ahogy itthon megy a hazudozás a motorok előéletéről. Felborult = estek vele egy k-vanagyot Attól még hogy 2023-as simán lehet hogy ketté volt törve Én is vettem 4 hónapos, előtte vázra tört motort. (Át is vertek vele szépen, de legalább szakszerűen javították)
Hallottam már storyt váz egyengetett vadi új szalon motoroktól. Leestek a trélerről. Mindezt a vázat egyengető szakember mesélte.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #144051 üzenetére
Nem az a kérdés hogy jól karban volt e tartva, vagy hogy szerették-e. Hanem hogy mennyit és mekkorákat estek vele. Ez utóbbi témában általános a sunnyogás amikor a motor eladásra kerül.
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #144055 üzenetére
Én is nagyon szeretem a gsxr-t! Imádom. Ha egyszer talán eladom be is vallok majd 4-5 esést a 15ből
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #144062 üzenetére
Na haver lebukott, itt bizony ő volt a hunyó [link] Nekem nem így mesélte
Szegény kivan, még a híradóba is berakták a balfaszkodásátMázlista nem lett semmi baja senkinek. Biztosítók majd fizetnek, az internet népe meg csámcsoghat megint a szabálytalan motorosokon. (itt épp jogosan)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #144088 üzenetére
Érhető a szitu valamelyest. Én is gyakran szoktam más járművet "védelemként" használni. Ebben a szituban előtted a jármű balra elkezd kanyarodni, akkor arra számítasz hogy véd téged, szemből már nem jöhet senki. Csakhogy a busz előtt még kanyarodás előtt még befért egy autó, és közben a busz teljesen ki is takarta. Ráadásul még el sem kezdett kanyarodni a busz, már el akart slisszolni mellette... ááh ezt rondán elk*rta....
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz martonx #144124 üzenetére
Haha én ennek az ellenkezője vagyok. Amit csak tudok megcsinálok én, szeretem csinálni, ez nekem a motorozás része. Az öreg gsxrt sokat kell szerelni, mert elég nagy terhelést kap. Kb hetente van gumizás, olajcsere évente 2x, futómű évente 1x ki + egyéb kötelező szervizek. Évente átlag 1 kisebb elcsúszás összejön, az is ad feladatot bőven. Be is szarnék ha ezek miatt egy-egy szerelőre kellene várni
Tmax ugyanez. Egy olajcsere 15 perc, évente kettő olajcsere van. Emiatt miatt 2x fél nap szabit kivenni óriási bukó lenne. Idén a gumizást is megcsináltam én, spóroltam vele olyan 50ezer ft-ot. Ez már volt akkora összeg, hogy köszi inkább megcsinálom én. És ha már kikaptam a kerekeket, megcsináltam olyan rutin szervizt, ami miatt még külön másik szervizbe el kellett volna vinnem a motort. Sorolhatnám
Teljesen megértem ha valaki nem akarja a motorját szerelni, főleg ha nincs hol. De elképesztő könnyebség ha saját magadnak meg tudod oldani az alap feladatokat. Pláne ha több motorod van.
A szerlelők által elb*szott dolgokat nem is kezdem el sorolni (van bőven), anno én pont emiatt kezdtem el magam szerelni a motort.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Biqci #144133 üzenetére
"de szerintem nem is engedhetik meg, hogy átb.sszák az embert"
Szerinted amikor a márkaszerviz az 1000km-es szervizen 20w50 olajat rak az új motoromba az ajánlott 10w40 helyett (mert jóazbele), akkor hányszor fogok még oda menni?
Tényleg nem akarom sorolni az ilyen történeteket, tele van velük a padlás.
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #144428 üzenetére
Jelenleg 38 fok van kakucson, az is csoda hogy nem szédültél le a motorról nemhogy még fejlődj
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #144435 üzenetére
Megnéztem a délelőtti fotóidat a lábtartó a kanyarokban 10 centire van a földtől. A lábtartód olyan 45 foknál kéne leérjen. Az meg hogy esetleg néha a 13ból 1 kanyar közepén leér egy pillanatra, attól még az összes többi kanyarba befele/kifele még mehetsz tempósabban.
Másik hogy úgy ülsz a motoron mint egy lovon (középen). Ha nincs elég szabadmagasság, ki kell ülni. Egy srác jár ki olyan motorral mint a tied és kb 50eket megy (utcai gumival persze). Szóval ne fogd a motorra, bőven van ebben még. Gyakorlás és gyakorlás. Menni fog, de a munkát bele kell rakni.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #144439 üzenetére
Majd megszokod hogy leér Llekopik a vége, és később ér le.
Középsztender nem ér le?
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #144443 üzenetére
Lényeg hogy motorod és a gumid simán tudja ezt is. Majd gyakorolsz sokat, és nem fogsz beszarni lapra dönteni a motort.
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #144945 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- TPMS EL-50448 Auto guminyomás-érzékelő, újratanító RESET-elő eszköz
- Nespresso VERTUO POP GCV2 EU kapszulás kávéfőző garis
- Amazon Alexa Pod gen 3
- Chevrolet Captiva 2.4, Benzines,2007.-es Városi Crossover. (SUV.)
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen