-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
Igen én is így vagyok vele, mármint hogy egyelőre a pályázásnak is örülnék, mert bármi jobb, mint a mostani nihil. "Könnybe lábad a szemem, amikor nézem a sok motorost itt a ház előtt ahogy mennek a ringre. De azért na, a közút is nagyon vonz....
Egyrészt mindig macera lesz eljutni a pályára, még akkor is ha az Euroring olyan 1 Km-re van tőlem, mivel se tréler, se dobozos jármű nem áll rendelkezésre...
Másrészt így lemondok ezer és egy gyönyörű hely motoros élményeiről (Grossglockner régi álmom pl. SM-el), ami valljuk be nem valami frankó dolog. Szóval ha marad is az 1000F (még akár papírozva is), akkor is lesz mellé egy fiatalabb, megbízható motor (mert ez azért mégis csak idén ünnepli a 30. életévét), amivel nemzetközi célpontokat is be fogok majd célozni.
(#84805) persuader: persze, ha nem megy el, akkor ez is lesz. Bár nem a kertben, hanem az új műhelyben lesz ez nálam. Hely az lesz bőven (egy darabig )...
Nekem is vannak ilyen "hosszútávú" projektjeim. Jelenleg épp a munkagép és az CNC / manuál eszterga projektem is áll, pedig már a legtöbb alkatrész rendelkezésre áll mind a kettőhöz...
-
imibogyo
veterán
válasz Bogyó bá' #85200 üzenetére
10%-ban meg 1-2 jó barátommal megyek, akiknek már ismerem a szokásait
De hát egyszer ezeknek az embereknek is ki kellett ismerni a szokásait, nem? Pont ezért érdemes szerintem esélyt adni más motorosoknak is, mert ha esélyt sem kapnak, akkor soha nem is lesz több jó motoros a "lehetséges partnerek" között.Nekem is meg volt a magam része a rossz tapasztalatokból, de a későbbiekben rengeteg jóból is (főleg terepmotorozásban). Pont azért mert nem adtam fel. Az is igaz, hogy én alapvetően nagyon rugalmas ember vagyok, talán ezért élveztem több különböző ilyen gurulást is. Nekem a lassú sok megállós és a dinamikusabb kevés megállós motorozás is megfelelő, viszont az esztelen "190-el menjünk a 4-esen" jellegű motorozás már nagyon nem fér bele. Ha ilyen tempóra vágyom, akkor kimegyek valamelyik ringre, vagy "elhagyatott" útra...
Véletlenül találtam rá például egy számomra teljesen ismeretlen "kollégára" a Mátrában egy pihenőhelyen és kiderült, hogy egy környékről származunk. Úgy gondoltam a rövid kis beszélgetés után, hogy lesz ami lesz próbáljuk meg a dolgot és elkezdtünk a nap hátralévő részében együtt gurulni. Talán első alkalommal igazán élveztem, hogy nem egyedül motorozom közúton. Vele a későbbiekben is többször motoroztam együtt és mindig jó volt. Ha az első (6-7) rossz tapasztalat után feladom a "társas" motorozást, akkor soha nem tudom meg, hogy milyen egy igazán jó partnerrel ezt a tevékenységet folytatni (tudnék analógiát erre az egészre, de nem mondok )...
(#85205) V.Stryker: Ducati kipuff?
-
imibogyo
veterán
Szerintem is csak erre szolgál egy ilyen kütyü (nekem is ezért van tervben a közeljövőben), nem kell, hogy baromi pontos legyen...
Például egy (legyen akkor hitelesített) kompresszorral felfújatom a gumikat, mondjuk 2,2-re... Ekkor visszarakom a kütyüket és mutassanak mondjuk 2,5-öt (lényegében mindegy). De ha egy hosszú túra kezdetén tudom, hogy mondjuk ezen a 2,5-ön volt normális nyomás a gumikban, akkor a túra hátralévő részében is tudok már ehhez viszonyítani, nem??
Szóval tök mindegy, hogy idővel elmászik a pontossága, akkor sem fog ez a pontosság olyan ütemben változni, hogy mondjuk egy egyhetes túrán ez gondot okozzon. Aztán lehet, hogy 3 év múlva majd a 2,8 Bar lesz a "normális", de akkor meg majd ahhoz viszonyítok és kész...
-
imibogyo
veterán
válasz CyberPunk666 #85448 üzenetére
Akkor viszont normálisat.
És azt majd hordani fogod hitelesíttetni évente mondjuk?
Mert ha nem, akkor kb. az is ugyanannyit ér, mint ezek.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz CyberPunk666 #85450 üzenetére
Jó, akkor kalibráltatod... Pfff... De ez a lényegen nem változtat... Megéri???
Most néztem csak úgy "tudástágításilag" egy ChrisFix videót, amiben ilyet szerel be egy autóba és tudod mi a konklúzió belőle, az hogy a négy vizsgált "gagyi" kézi mérő mindegyik 0,5 Bar-on belül volt a profi kézi mérőhöz képest, az eddig itt tárgyalt digitális eBay-es kütyü (csak négy kerékre autóhoz) pedig pontosan ugyanolyan értéket mutatott mind a négy kerékre, mint a profi mérőke, mivelhogy ezek elvileg mindegyik (a jelek szerint még a gagyi kínaik is valamennyire kalibrálva jönnek ki).
Na most ha akkor veszek egy ilyen 2000 Ft-os "kalibrált" kütyüt és mondjuk 2-3 év múlva a biztonság kedvéért lecserélem egy másik "kalibrált" kütyüre, akkor nem jobban jövök ki, mint kalibráltatni járni???
Szóval nem vagyunk analfabékák, értjük, hogy te ilyet nem akarsz venni, én csak ezt a kalibráltatási mániádat nem értem... Sokkal egyszerűbb 1-2 évente venni egy újat, ha ez ennyire számít...
Én mondjuk, mint tudatlan tök jól elvagyok a 4 éves kompresszorhoz kapott mérőórámmal is. Azóta már volt 2 kütyü a kezemben egy digitális és egy analóg és nem láttam, hogy nagyon különböző értékeket mértek volna. Szóval szerintem felesleges ezt a guminyomás témát is ennyire túlmisztifikálni. Pályán biztos számít, de szerintem egy olyan "csigának" mint én, szerintem még ott sem...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Olvasva itt, hogy ki milyen árú bukót használ, én be sem merem írni milyen bukóm van, mert közröhej tárgya lennék...
-
imibogyo
veterán
Azért nem. Egyébként egy Grex RF1-ről van szó. Mentségemre legyen mondva alapvetően enduro és SM gépeken használtam és nem is túl nagy sebességgel.
De elhatároztam, hogy ha révbe ér valamikor az 1000F projekt, akkor megajándékozom magam egy új és komolyabb sisakkal. Egy biztos, hogy felnyithatót szeretnék. Az eddigi kiszemelt egy Nolan N91, de ha valaki tud jobb alternatívát (szubjektív vélemények (is) érdekelnek), akkor szívesen meghallgatom.
-
imibogyo
veterán
válasz CyberPunk666 #85663 üzenetére
Ez nagyon komoly...
-
imibogyo
veterán
válasz Ferdzsoo #85816 üzenetére
Azt azért szerintem látni kell(ene), hogy ez egy vállaltan nem túl jó állapotú, vagy hibátlan motor volt a túra idején is... Szerintem egyfajta biztosításként (is) mentek autóval, hogy ha lerohadna kint a motor, akkor ne legyen gebasz.
Kérdezd meg az utasomat élvezte e vagy sem az oda-vissza utat.
Ja, mert ti is egy lényegében bármikor elromolható és túrázásra nem éppen ideális sportgéppel (saját tapasztalat) voltatok kinn igaz? Ja nem... De te egy tökéletes állapotú (és lényegében túrázásra termett) motor nyergéből megmondod, hogy milyen ciki már, hogy ő ezt nem vállalta be egy 750SS-el... Na nekem meg erről van meg a véleményem és inkább ezt tartom vércikinek...Olyan dologról nyilatkozol amit nem ismersz, szerinted ez bölcs dolog?
Te pedig egy motor nyergéből kijelentgetsz olyat, ami baromság egy másik motorra értelmezve. Ez szerinted bölcs dolog?Én lenyomtam egy 1870 Km-es túrát XT660 nyergében (ami egyébként elég kényelmes), de ugyanezt mondjuk egy (hangsúlyozom, hogy számomra) baromira kényelmetlen 600RR nyergében biztos nem vállalnám be...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Ferdzsoo #85825 üzenetére
De itt nem arról van szó elsődlegesen (nem is erre akartam kihegyezni a mondandómat, csak olyan szempontból tartottam fontosnak, hogy talán ez is döntő tényező volt az ő szemükben), hogy milyen motorral megy valaki és az milyen állapotban van (mert azt még legrosszabb esetben meg lehet oldani egy hátizsáknyi alkatrésszel is), hanem arról, hogy az-az adott motor milyen kényelmes egy túrához?
Nekem volt szerencsém (szerencsétlenségem) Zürichben sógorom 750SS-hez 610 Km-en át és még az ellenségemnek sem kívánom. Lehet másnak ez az istencsászár-motor, de én azt hittem benevezhetek egy instant gerinccserére (egyéni szoc. problem tudom), mire leszálltam róla. Mondtam is sógoromnak amikor kérdezett a motorról, hogy hogy tetszett, hogy jobban jár, ha nem nyilatkozom mert csak megsérteném. Azt hitte szívességet tesz vele, hogy ezt adja alám és nem a másik "unalmas" saját motorját (ZR-7). Na visszafelé cseréltünk és basszus megváltásként éltem meg, annak ellenére, hogy más aspektusokból (futómű, menetdinamika), egy alapvetően sokkal rosszabb motorról beszélhetünk...
Az MZ pl. pont elég kényelmes. 14 éven át hajtottam egy 250-es MZ-t szóval erről pont nekem is van "valamennyi" tapasztalatom és bejártam vele Magyarországot keresztül-kasul. Még egy 1490 Km-es ország-körbejáró túrán is voltam vele (még egy komplett csere karburátor is volt nálam a hátizsákban )... A GTR1400-at pedig megint felesleges példának felhozni, basszus az egy fotel-motor, például egy 750SS-hez képest. Épp csak kandalló, meg jakuzzi nincs a fedélzeten és te egy ilyen példát hozol egy lényegében sportgéppel szemben. Ültesd át az ismerőst egy 600RR nyergébe 2000 Km-re és megnézném, hogy akkor mit, minek tart...
Az a baj, hogy azt nem érted, hogy te csupa alapvetően kényelmes, túrázáshoz megfelelő (a megbízhatóságot most hagyjuk) motort soroltál fel eddig is és hogy bezzeg az "ismerőseid" ezekkel lenyomtak ennyit, meg annyit... Üljenek fel egy túrázásra messze nem ideális üléspozíciójú és kényelmű gépre és megnézném, hogy akkor is lenyomnák-e ugyanezen távokat vigyorral az arcukon? Bár biztos vagyok benne, hogy lenyomnák (én is megtettem anno), de hogy lenne-e benne köszönet? Azt azért kétlem...
És egyáltalán nem azzal van gondom, hogy valaki a "lenyomom a 2000 Km-t is motorral" túrákat favorizálja, vagy neki csak az az igazi túra, hanem azt, hogy lényegében megmondóemberként mindenki mást lehülyéz, ha valaki viszont nem úgy tesz...
Zárójelben az én feleségem sem jönne el motorral egy ilyen hosszú túrára, tehát én hiába szeretnék így menni, ha a feleségem meg nem akar. Nekem is maradna a tréler és a "helyben motorozás", a hosszabb túrákat pedig meghagyom amikor egyedül vagyok... Eddig is így volt, ezután is így lesz...
Csak pont az arány nem jó. Nem az a gáz hogy te dugsz hanem hogy ő ment papnak.
Na ez szerintem nettó baromság és még sértő is... De úgy látom, hogy te ilyen "mindenkiről meg tudom mondani a tutit" jellegű ember lehetsz, szóval én itt be is fejeztem. Aki másról ilyen kinyilatkoztatást és minősítést tud tenni, miközben annak az embernek (ha már ilyen rossz hasonlat született), adott esetben az volt az álma. Hát....[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz CyberPunk666 #85829 üzenetére
Szerintem mint mindenben itt is az előélet a döntő. Ha tudod, hogy ki, hogyan használta és tartotta karban a gépet, akkor simán bele lehet ugrani. Ahogy egy utcai gép is lehet széthajtott, és egy pályagép is lehet "tökéletes állapotú", tehát egyáltalán nem biztos hogy egy utcai átalakításával jobban jönnél ki a dologból. Kérdés, hogy meg tudod-e oldani a szállítást pl., vagy jobb egy papíros motor, mert azzal mennél a pályára is?
Utcai motor "végleges" átalakítása esetében még a papírokkal is kell szenvedni (bár nem vészes), hiszen ki kell vonatni a forgalomból (igazából úgy jársz jobban, ha a tulajjal vonattatod ki véglegesen, és te már "papírok nélküli" motorként veszed meg, így neked már sem reg. adót sem semmi mást nem kell fizetni).
Nekem is ezért van teljesen papírok nélkül az 1000F (jah, közben megindult a teljes karburátor felújítás és lényegében célegyenesben van a gép ) és úgy is marad, mert közel 80.000 Ft lenne a papíroztatása, amit inkább már a következő (és sokkal-sokkal fiatalabb) gépbe teszek bele. Ez meg megmarad az E-ringre, meg Kakucsra "trélerrel". Mind a két pálya nagyon közel van hozzám, szerintem így járok a legjobban, mert így ha ki is leheli a lelkét a gép (vagy összetöröm, ami valószínűbb az én esetemben ), akkor sem maradok motor nélkül.
(#85832) Lomha 8V: ezért is írtam a saját "feleséges sztorit", mert lehet, hogy ebben az esetben sem csak a Csikós szempontjai alapján alakult a sztori. De mivel ezt nem tudhatjuk ezért sem szerencsés "leszólni" valakit. Én amúgy is úgy vagyok az egésszel, hogy mindenki csinálja úgy, ahogy akarja és ahogy neki a legjobb. Csak az egyéni preferenciák alapján ítélkezést nem szeretem...
-
imibogyo
veterán
válasz Geresics #85874 üzenetére
Nekem a következő az álomlista (nagyjából tetszési sorrendben):
- KTM 1290 Super Adventure R
- KTM 1290 Super Duke R 2017
- Honda Africa Twin 2017
- Yamaha XTZ1200 Super TenereDe ez nekem még nagyon a jövő.
Úgy tippelem 4-5 év a realitás mire új motorban gondolkodhatom. -
imibogyo
veterán
válasz Geresics #85891 üzenetére
Hát de pont ezért vesz az ember túra-endurot, mert nagy, kényelmes, és inkább túramotor, de azért egy "kis" offroadtól sem riadnak vissza. Ha tiszta vérű endurot szeretnék, akkor azt vennék.
Egyébként (bár nagyon rövid távon) mind a kettőt próbáltam és bármikor szívesen elkellemetlenkednék velük akárhol...
(#85892) Mosquito34: ezt már be sem mertem írni, hogy ez egy MZ-s bükki mellékutas túra és egyáltalán nem tűnik túl keménynek.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Na ehhez sem kell túraendúró, csak ha ki a menő-t szeretnék jáccani a haverok előtt akik sportgépekkel jöttek...
... vagy mert az van neki, vagy mert az volt a vágya, vagy csak simán az kényelmes neki, vagy ahhoz van olyan gyári LED-es fény ami neki az élete célja, vagy ez volt olyan színben amiért ő él-hal, vagy stb.-stb.-stb... -
imibogyo
veterán
válasz Geresics #85899 üzenetére
Persze értettem én és nem is igazán ellentmondani akartam...
Mert az evidens, hogy ezek nehéz/nehezebb motorok terepre és nem "fél-triálos", "röpködve megyek fel a mederfalon" jellegű terepmotorozásra vannak kitalálva. Csak arra értettem, hogy aki ilyet néz, az szerintem (lehet túl optimista feltételezés) tudja, hogy mik ezek és mire valók, így valószínűleg azt is várja tőlük, amit tudnak. Én például a 1290-el mentem "terepen" (nem! nem kemény terepen) és nagyon élveztem. Bár én anno a BRP-vel is mentem terepezni, amit mindenki utál a súlya miatt komoly terepen, de én azt is élveztem, pedig laza talajos valamikori agyagásó völgyben is motoroztunk ahova a könnyű motorok a legjobbak. De én a DCT-s AT-t is élveztem sokakkal ellentétben, szóval valószínűleg fordítva vagyok bekötve...
Nekem az ilyen nagytestű endúrók egyébként nem olyan félreértelmezhetőek kategóriaként, mint mondjuk egy SV650 - SV650S páros. Mert ott simán benne van, hogy nakedet veszek, de burkoltat kellett volna, vagy fordítva. Vagy hogy csutkakormányosat vettem, de emelt kormányos kellett volna stb...
De azt nehez(ebb)en tudom elképzelni, hogy 1290 Adventure-t vettem, miközben 690 Enduro-t, vagy 500 EXC-t kellett volna, terepen relatíve egyszerűen értelmezhetőek a különbségek a könnyű és a nehéz motorok között és aki terepmotort keres, az remélhetőleg legalább az alapoknak / tapasztalatoknak utánanéz vásárlás előtt és mondjuk nem egy 1290-el vág neki az Erzberg-nek...
Fordítva sokkal reálisabbnak tartom. A fentebb is emlegetett ismerőseim is mind kisebb endurokról váltottak felfelé, mert ahogy idősödtek úgy váltott át a komolyabb terepezés "lightosabb" terepezésre / terepen (is) túrázásra és egyre nagyobb távokra, ahol is mondjuk 500 - 1500 Km-es távra már nem igazán kompatibilis a legtöbb ember hátsója egy vérbeli enduroval.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Moleman #86804 üzenetére
Én meg már nagyon régóta azt nem értem, hogy miért erőltetik ezt az E-betűs szarakodást (mármint a kizárólagosságát és a megkerülhetetlenségét nem értem). Teli van az internet ügyes és igazán tehetséges emberekkel, akik kis hozzáértéssel és mondjuk egy jó elektroszaki ismerőssel a gyáritól (akár) sokkal jobb világítást is össze tudnának hozni, anélkül, hogy a szembejövőt, vagy a mögöttük jövőt vakítanák (fókuszált fény több fényforrással pl. filléres megoldás, már az egy-kétszáz forintos zseblámpák is tudják)...
A fényerő sem probléma (mondjuk ez a megoldás semmilyen szinten sem tetszik és logikusan nem is a hazai szabályozásnak megfelelő,.csak a fényerősség kérdéskörre hozom példának, hogy sok mindent ki lehet hozni LED-ből).
Egyszerű lenne a dolog szerintem. Felrakod az egyedi lámpát és majd a műszakin, vagy egy dedikált központi ellenőrzésen (mondjuk külön díjazás fejében, ami nekik is hasznos lenne) ellenőrzik a működését (ezért (is) vannak ott). Ha megfelel a vetítési kép és a többi "gyorsan" ellenőrizhető paraméter, akkor kapnál róla egy az aktuális állapotot dokumentáló, fotókkal kiegészített megfelelőségi igazolást, amit a rendőröknek is be lehetne mutatni ellenőrzéskor, aztán kezitcsókolom. Ha meg nem, akkor kivágnak, mint macskát sz....
Ugyan a témában OFF, mert eleve off-road célra készült a következő készlet, tehát közúton nem használható legálisan, de ezen is jól látszódik, hogy LED-ből mi minden kihozható. Aki használt már éjszaka enduro-t az tudja, hogy a legtöbbnek a lámpája elég gagyi (ez pl. egy Husky 701-es gyári tompítottja és távolságija) és hogy egy kis LED-es átalakítással / kiegészítéssel (akár E-jelessel / gyárival) hova lehet ezt fejleszteni (LED tompított és távolsági)... Innentől pedig már megint csak egy lépés lenne, nem csak a fényerőre, hanem a vetítési képre és a foncsor egyéb alapvető tulajdonságaira is odafigyelni (akár foncsor "maszkolással" kialakítani a megfelelő vetítési képet) és már mehetne is át a műszakin...
És NEM, szerintem ha nem sufnituning a cucc, jó a foncsor és jól be is van állítva a lámpa, akkor nem vakítja a LED-es lámpa sem a szembejövőt. Volt szerencsém egy hasonlóan megoldott GS-el együtt motorozgatni és amikor szembejött velem, akkor sem vakított (mondjuk én kértem a próbára, közúton nem nagyon használja az illető, csak eldugottabb helyeken, mert gyárilag is ködlámpaként, vagy off-road lámpaként kerül rá az ilyen a motorra és nem akar problémát a közeggel, pedig az övé logikusan E-jeles, vagyis DOT megfelelőséggel rendelkező).
-
imibogyo
veterán
válasz V.Stryker #86806 üzenetére
El is olvastad amit írtam?
Direkt beleírtam, hogy egyfajta bevizsgálást én mindenképp beletennék ebbe a "rendszerbe". És akkor ezek az emberek szépen ki is esnének a kötelező műszaki ellenőrzésen, vagy az út melletti közegnél, de minimum kockáztatnak, ha ennek ellenére és/vagy ez hiányában használják így a vasat. Aki pedig ilyen, azt most sem tartja vissza semmi sem a szembejövő elvakításától. Tehát rosszabb nem lenne a rendszer (csak jobb/megengedőbb)... Aki meg barom volt eddig az ezután is az lesz...
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #86817 üzenetére
Teljesen egyetértek...
De visszakanyarodva a DIY vonalhoz, nekem van olyan ismerősöm, aki magyar tanár létére Arduino és Raspy alapon teljes ház-automatizálást és hydropóniás rendszert fejlesztett "csak úgy hobbiból". A redőnyök felhúzásától a locsoláson át a teljes ingatlan éjszakai "alvó állapotba helyezéséig" (zárak automata reteszelése, éjszakai világítások indítása stb...), mindent felügyel neki a rendszer. Én könyvtárosként túl vagyok egy CNC marógép és egy CNC lézergravírozó megtervezésén és megépítésén, hamarosan összeáll az automata távirányítós kapumozgatásom mechanikával együtt, valamint a ház nekem is távirányítható lesz (zárak, kapuk, riasztók)...
Szóval tuti, hogy van még az országban jó pár olyan elmebeteg (mint én, csak persze LED témakörben), akik a saját hobbi területükön tehetségesek és akik profi, mégis elérhető árú és ami a legfontosabb minőségi, igényes, szabályos LED lámpákat tudnának készíteni pl. motorra. Ezekért ha engedélyezhetőek lennének, tuti lennének motorosok (pl. én), akik fizetnének érte, ha nem elborult árúak lennének...
Saját autóm első lámpájának újonnan anno 27.000 Ft volt darabja. Ha most lehetne mondjuk 35-40.000 + engedélyeztetésért egy hatékonyabb LED-es egységem én biztos megvenném (és persze ugyanez motorra is igaz).
De persze most ha valaki készítene is ilyet az országban, akkor sem használhatnám. Nekem csak ezzel van bajom...
-
imibogyo
veterán
válasz runner 125 #87125 üzenetére
Egy qrva súlyos hibát követtem el. Megkérdeztem h mennyi idő mire kész lesz. Azt mondja 2 hét, erre rávágtam, h oké, ráér, de 1-2 hónapon belül legyen meg, az-az szezonra.
Én ugyanígy jártam az 1000F-el, sőt sokkal-sokkal rosszabbul. Ugyanis azóta sincs kész a motor és mást sem kapok vissza, csak ígérgetést. Nem mondom az elmúlt időszakból 1-2 hónap az én saram anyagi reallokáció (házvásárlás) miatt, de az összes többi hónappal hogy a pics@ba akar elszámolni? Még az eladást is fel kellett függesztenem, ő miatta...Hozzá soha többet nem megy a motor és szépen el is fogom terjeszteni itt a környéken, hogy milyen emberről van szó. Ha pedig valamiben (bármiben) keresztbe tenne nekem (vitás helyzet után esetleg szándékosan "elrontva" kerülne vissza a motor, vagy ilyesmi (mindenről van fotóm még a legutolsó csavarról is)), akkor még ennél is tovább megyek... Biztos megéri ez neki, hogy mindenhol úgy fogják majd ismerni, mint egy ígérgető, a saját szavához sem hű és fényképekkel bizonyíthatóan hazudozó szerelőt. Például: azt mondta, hogy ki kellett takarítania az egész karburátort, mert koszos volt, miközben lényegében fém-tisztán adtam neki át...
Volt már az életem során olyan, aki nekem "köszönheti", hogy le kellett húznia a rolót (bár ő nem motorszerelő volt, de elég komolyan megkárosított (amit vissza is szereztem)), tehát tőlem játszhatunk így is, csak arra nem tudok rájönni, hogy ez miért is éri meg egy embernek, aki elvileg mások bizalmából él...
Mondanom sem kell, hogy ebben a pillanatban sem érem utol telefonon (és soha sem hív vissza...), tehát még a motoromat sem tudom hazarendelni...
Ja és a legviccesebb, hogy a környék egy "jó hírű" motorszerelőjéről beszélünk... Többen is ajánlották... Lehet akkor bennem van a hiba és én vagyok túl türelmetlen így lassan 12 hónap után (Pfff... ), vagy én nem voltam elég erélyes eddig telefonban???
De most már betelt a pohár. Még az én birka (nem is.... több birkányi...) türelmemnek is vége van egyszer. Szerintem senki nem foghatja rám, hogy türelmetlen voltam. Sajnos sok családi tragédia volt az elmúlt időszakban (ezért is adtam le a motort tavaly augusztusban), így a motor volt a legkisebb bajom a mindennapokban, de azért na....
De legalább ő baromi jókat motorozgat a KTM-jével, a napokban is láttam Örkényen... Az nem gáz, hogy nekem lassan lefut ez az idény is anélkül, hogy 5 métert tudtam volna motorozni...
Szóval ha valaki hall egy nagyon jó táborfalvai szerelőről, akkor csak óvatosan. Ha pedig valaki egy elhantolt táborfalvai szerelőről hall, akkor ahhoz nekem semmi közöm sincs...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #87130 üzenetére
Most éppen azt mondja, hogy a karburátorban van a hiba (4 x 6.000 Ft-ból tudja helyretenni), mert folyamatosan "ázik" a karburátor. Be tudja most már indítani, ezzel nincs gond, de ha 2-3 napra úgy hagyja a gépet, akkor nem lehet indítani ismét...
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #87135 üzenetére
Nem tudom... Legutoljára ennyit mondott. Azóta nem érem utol...
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #87145 üzenetére
Úgy néz ki megoldódik a dolog... Jövő hétre kaptam ígéretet, hogy készen lesz a motor és haza is szállítja... És még csak morognom sem kellett. Szerintem a csak a mai 15-16 hívás elég jelzés értékű volt számára, hogy kezdek kiborulni...
Az első féket és a kuplung feltöltését még meg kell csinálni, de nem mertem rábízni, mert akkor az újabb 6 hónap. Inkább megoldom magamnak.
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #87150 üzenetére
Fék nélkül???
Amúgy hidd el én is nagyon szeretnék már gurulni.
DE szerintem nem gondoltad te ezt végig igazából... Egy-egy hét kivételével lényegében évek óta nem motoroztam, csak kölcsön gépekkel és akkor is jóval gyengébbekkel. Persze ha minden vágyad a kezdeti balf@szkodásomat nézni/látni, akkor OK...
A pálya amúgy nagyságrendileg 2 Km-re van tőlem, szoktam hallani amikor csapatnak rajta, így nem gond eljutnom rá (még papírok nélkül sem)... És motortól függetlenül is szívesen látlak ha erre jársz és épp nem dolgozom (ez nagyjából vasárnapot és hétfőt jelenti általában). Egy bambira a vendégem vagy és még szerszámom is van pár darab, ha valamiért úgy alakulna / szükségeltetne. Ez természetesen mindenki másra is igaz, többször mondtam már...
De addig is mire végre motorozhatok, van még pár elintézni való / fekete folt hátra:
- Először is, hogy igaz-e, hogy "készen lesz"???
- Aztán ott az első fék kérdése. Remélem csak ki kell tisztítanom és "átmozgatnom" a féknyerget és a darabjait, valamint újratölteni/légteleníteni, mert ha nem, akkor gebasz van és nézhetek donor után...
- A gumik sok évig álltak. Szemre jók, de hát ugye ez olyan, mint a "hallom a hibát" , vagy ráhibázik az ember, vagy sem. Ha nem akkor még az is egy 60-80.000 Ft kiadás.
- Az idomzat is sérült, szóval vagy ki tudom javítani, vagy muszáj leszek valami power-naked szerű valamit összehozni belőle (ez is 1000F-ből készült). Vagy ez is nagyon tetszik, csak a scrambler gumikat hagynám el (ami amúgy tetszik, csak nem pályára)... -
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #87158 üzenetére
Én meg most vasárnaptól szerdáig nyaralok (#szarazelet ), de köszi a felajánlást... Természetesen ha egyszer ebben az életben működőképes lesz a motorom, akkor ugyanez áll rád is... Tudom, hogy nem egy mai vas és lehet, hogy az a ~130 LE sem az már, ami egykoron volt, de én már nagyon várom...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Ezt csak úgy itt hagyom, mert tetszik (MotoGP slowmo)....
-
imibogyo
veterán
#abs, #oreggumi, #guminyomas, #milyenmotorolaj, #olcso/dragasisak .....
Topik absztrakt 2017...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Gaboman #87623 üzenetére
Én is pont Jonny Walker és Tim Coleman gyakorlásokat néztem (ne ugorjátok át az intro becsúszást sem, nekem nagyon bejött a trükk )... Bár hozzám amúgy is csak ez a "freeriding" motorozás áll közel a "zárt" endurozásnak nem sok értelmét látom én sem...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Fejlemény van... El sem hiszem...
Ahogy gondoltam a múlt hét esélytelen volt (lottóznom kellene). DE ha minden jól megy szerdán este végre hazakerül a motor. Még rengeteg dolog lesz hátra, de már az sem érdekel, csak kerüljön haza végre a gép és soha többet szerelőhöz (legalábbis ehhez biztosan). Ha ezt az egész kálváriát előre látom, ki sem adom a kezeim közül a motort, mert így ez az idény lehet teljesen elúszott. Ennyi idő alatt háromszor újraépítettem volna az egész motort...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Hát tulajdonképpen én csesztem el a "nem sürgős" hozzáállásommal...
Tanulópénznek "jó" volt...(#87960) persuader: abbamaradt a tárgyalásunk, hogy végül mikor is jönnél, én meg már utána nem is erőltettem a dolgot, mert alig láttam ki a fejemből a sok "krva anyázás" közepette.
De legalább készen van a fék és a kuplung is (ezek tényleg tropák voltak) és állítása szerint rendbe tette a karbit is (meg mondom őszintén nem figyeltem nagyon amit mondott, mert már egyáltalán nem is érdekelt a mondandója, de talán nem zártak a tűszelepek, vagy valami ilyesmit mondott ("ázott a karbi" előtte). Mindegy most már indítható a gép.
Amiket még felsorolt hibákat:
- vezérműlánc (feszítő) bajos, ezt ha jól tudom CBR1000F betegség, "nincs szép hangja", de találtam rá pár megoldást, majd kipróbálom, van fixre alakítás is
- a szabadonfutó is gázos, de végülis indítható a motor, csak néha nehezebbenNa ha ezeket is kijavíta(tt)nám, akkor már motorozhatnék normálisan és lenne egy normális gépem (ekkor már akár érdemes lehet lepapíroztatni is). Persze már így is működik, de szeretném "egyszer" teljesen rendbe tenni, hogy legalább pár évig komolyabb bontás nélkül lehessen pályamotorom gyakorolgatni.
Neked meg szerencsére nem lett bajod, a többi nem számít...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Végre hazajött a motor. Nehezen, de már indítható. Fék és kuplung megjavítva. Tényleg csörög, de ezzel most nem tudok mit kezdeni, valamint tényleg nehezen indítható (szabadonfutót magyarázta a szerelő, erre majd visszatérek még a közeljövőben, van hogy másodikra elkapja a motor a fonalat, van, hogy csak tizedikre és közben olyan hangja van a gépnek, mint ha "megcsúszna" az indítómotor, néha mintha kattanna is (majd levideózom))...
Ami hátra van (esztétika most századlagos):
- benzintank és csövezés visszahelyezése
- burkolatok felszerelése
- rendőrök elkerülése a próbák alattHa minden rendben van, akkor 2-3 hónap múlva papíroztatás és imádkozás, hogy az új motorig hátralévő 1,5-2 évben ne menjen gallyra főelem és kezdő pályamotorként szolgálja a 6 évnyi kiesésem lefaragását, mire meglesz az utód...
Hétvégén remélhetőleg lesz is időm vele foglalkozni (bár még vasárnap is dolgozni fogok).
-
imibogyo
veterán
Hát nem tudom, hogy van-e értelme ezzel a motorral így tovább foglalkozni (ilyen a hangja most, a vége felé kicsit meg is pörgetem).
Értem én, hogy javítható, de milyen áron (az anyagárat egyébként olyan 100.000 Ft-ra saccolnám a netes alkatrészárak alapján)? És pláne a mostani tapasztalatok után kivel javíttassam (ezeket a hibákat én biztosan nem tudom kijavítani, még talán a szabadonfutó esélyes a szerszámparkomat figyelembe véve, valamint ahhoz találtam jó netes anyagokat is)?
Gondolkozom rajta, hogy meghirdetem alkatrésznek, vagy ha valaki egy 80-100.000-et ad érte, akkor vihető a portáról... Legalább a beledobott eddigi javítási és anyagköltségek jöjjenek vissza. Aztán lehet, hogy egy hozzáértő(bb) ember egy 50-80.000 Ft-ból ki tud belőle hozni valamit, de nekem a motorblokkon belül elfogy az a kevés tudásom is....
Annak idején úgy vágtam bele, hogy a blokkhoz nem kell nyúlni (a többi dolgot meg is csináltam, vagy meg tudtam volna). De az, hogy én egy ilyen blokkot szétfordítsak, azt már nem... Még szerencse, hogy annak idején nem sikerült eladnom, mert most égne a pofámról a bőr és vásárolhatnám vissza (mert, hogy megtettem volna...).
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Geresics #88179 üzenetére
Már ott tartok, hogy az első "fémkereskedőnek" odaadom, aztán le van tudva a probléma. De amúgy meg nem, mert a másik oldalon meg utálok feladni bármit is...
Persu:
köszi az infókat. Amúgy az alapjárat is ingadozik, de nem túl vészesen. Megpróbálom, akkor még valahogy kideríteni, hogy mi lehet a baj pontosabban. De 30.000-em sem a napokban lesz (hétfőn aláírtuk az adás-vételit az új házra). Szóval ez most inkább csak információgyűjtés és egyben örülés, hogy végre hazakerült majd egy év után. Amúgy szerintem sem karbiszinkron sem semmi más a karbin nem lett beállítva. Furcsa az alapjárat is (alacsony) stb.... -
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #88182 üzenetére
Csak ehhez már szerelő kell és nem egy asztalos esztergályos műhely...
-
imibogyo
veterán
Totál laikus kérdés következik. Mint mondtam már kívülről szinte mindent megcsinálok a motoron, akár marós, esztergályos munkát is, de a belvilágához egyáltalán nem értek. Sajnos...
A következő a szituáció. Infúzióra kötöm a motort (értsd. 1,5 méter gumicső + tölcsér), hogy be tudjam indítani. El is kezdem tölteni a csőbe a benzint, mire szólnak, hogy vigyázzak, mert a motor túloldalán csorog kifelé a benzin. A karburátor köpte ki magából az üzemanyagot... Na most a kérdésem az, hogy nem kellene valaminek lennie a karbiban, ami ezt megakadályozza?
A múltkor már linkeltem a videót, hogy pár hete ugyanígy keltettem életre a motort és nem tapasztaltam semmi bajt. Vagy lehet, hogy mivel most többet töltöttem a csőbe, ezért nagyobb volt a "benzinoszlop" nyomása és ezért csordulhatott túl? Lehet, hogy ezzel értem el a kritikus "túlcsordulási" küszöböt?
-
imibogyo
veterán
válasz Bogyó bá' #88737 üzenetére
Elmélet és gyakorlat feszül ebben a kérdésben egymásnak... Elméletileg ki lettek cserélve, de gyakorlatilag meg nem... Többek között ezért nem megy hozzá soha többet a motor...
(#88738) persuader: köszi az infókat... Ha rá tudom magam venni, hogy megint szétborítsam a motort (karbit) akkor meg fogom nézni, amit csak tudok...
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #88740 üzenetére
Még egyszer köszönöm a részletes leírást!
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #88750 üzenetére
Hogy legyen azért egy napi jó hír is...
Sikerült a gyári fék- és kuplungkar berohadt csavarjait szépen eltávolítanom, úgy, hogy a gyári menet nem sérült. Elég nagy bravúrnak élem meg, mert kb. 0,5 mm-em volt körkörösen a fúrásra a menettetőktől. Miután túl voltam a fúráson már csak szét kellett "trancsírozni" a megmaradt csavarpalástot és egy kis csavarlazítós segítséggel tökéletesen el lehetett őket távolítani.
Elég erős a késztetés, hogy ezeket rakjam vissza a motorra, egyrészt mert mégis csak minőségibbek, mint a kínai alternatíváik, másrészt azok festése annyira gyenge, hogy rengeteget fakultak, így az eredetileg piros festésük most már inkább rózsaszín, ami hát hogy is mondjam, nem igazán az én világom.
-
imibogyo
veterán
válasz Teasüti #89374 üzenetére
Pedig az nem olyan nagy valami esztergálás témakörben. Nekem is kellett már jó pár dolgot megoldanom "nem a könyv szerint" (igen, az ott egy fúróállvány mozgatható asztala síktárcsaként ). De hát ettől olyan élvezetes az ilyen munka.
-
imibogyo
veterán
válasz McReay #89864 üzenetére
Én ilyen GS500 (jellegű) motort mondanék kezdésnek, HA semmin sem ültél még, HA meg van a magadhoz való eszed, és HA van önuralmad. Normális közlekedés mellett kezesbárány, de ha húzod neki, akkor azért már menni is tud (nekem legalábbis ez volt az érzésem a Simson és a 250-es MZ után ). Nem éreztem soha "soknak" (azóta meg már pláne nem). Biztos sokan mondják majd a kisebb motorokat is, de azokat meg gyorsan megunja az ember. Ellenben (sokakkal ellentétben) elsőre túl nagy (60+ LE) motorra sem ülnék rá, mert lehet helyén van az eszed és a jobb kezed kontrollja, de egy bizonyos erő felett már 1000+1 helyen meg tud viccelni a gép, még óvatos(abb) vezetés mellett is, valamint sokkal könnyebb besokallni is egy ilyen géppel a "na, csak most az egyszer odahúzom neki egy kicsit" szituációkban... Szóval összességében első motornak én olyan 30-50 LE között nézelődnék (persze nem mondtál típust, így elég nehéz, mert míg terepen 30 LE is lehet "sok" egy 100 Kg-os KTM-ben, addig aszfalton közúti motornál a 60 LE is lehet "kevés". Szóval jó lenne ha kicsit konkrétabb terveket írnál, mert így csak nagy általánosságokat lehet mondani.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Motoros topic
- Synology NAS
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Konteó topic
- Videós, mozgóképes topik
- Cyberpunk 2077
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen