-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz bacus #130306 üzenetére
Akkor ez valid válóok is lehetne
Van egy jó városrész, vagy falu vagy megnemmondom mi, nem ér össze szombathellyel, de tábla szerint félig már agglomerációs tag. vatevör.
Amióta van mobilnetem, ott sosincs térerő. Beérsz a faluba, 4G elmegy, 3G elvétve. Kiérsz, és egyből van újra 4G. -
norbert1998
veterán
válasz zsolti_20 #130370 üzenetére
Hűűűű
Alapjába véve sokaknak a sisakja van ennyi.
Sisakból ha olcsót akarsz, akkor érdemes lehet a louis.de-n az akciós sort megnézni, lehet vállalható sisakokat kifogni 100 euró körül, pl. exem Scorpion EXO 490-ese egy kifutó mintával.
Cipőt nemhsizem, hogy találni fogsz 20 pénz alatt, kabátból pedig agyalhatsz használton, hiszen abból is az átlag 80 pénz körül mozog, és talán az annyira nem higiéniátlan, mint a cipő, illetve nem "veszélyes", mint a sisak. -
norbert1998
veterán
Elvitték az Aprilia-t ma, szóval a Hondáé a garázs (nameg öcsém CPI-je is odakoszít ).
-
norbert1998
veterán
válasz hadam98 #130395 üzenetére
Havernak sikerült kifogni egy papiron 45 lovas GSX400-at, azért az egy kicsit több izgalmat ad, mint egy GS. Az GS500F még csakcsak, az idomokkal, de a naked szerintem totál unalmas egy motor. Pár nap különbséggel sikerült mindkettőt közelről megnéznem. Menni kb. egyformán tudnak, de a GSX hangja nagyságrendekkel izgalmasabb, illetve a motor karaktere is. Lehet, hogy egy kisebb sor4-et keresnék, ha még tart az identitászavar. Vagy egy jó 650-es egyhengeres ADV-t
[ Szerkesztve ]
-
-
norbert1998
veterán
No urak, tegnap kicsit arrébb raktam a mikrofont a sisakban. Azt hiszem, a megoldás ennyiben leledzik. Szinte megijedek, mikor 100-nál megszóal a kollégám
Úgyhogy, jár a taps
-
norbert1998
veterán
Tegnap a karon hallgató motorosokkal megkerültük a Balatont.
Az élményeim jönnek:6:30-kor volt gyülekező, 5:33-ra állítottam ébresztőt, de én olyan hulla voltam, egész héten párkapcsolati krízis miatti álmatlanságom volt.
7-kor indultunk volna. Szóval, az ébresztővel nem tudom, mi történt, de annyit tudok, hogy a másod szervező srác lágy hangjára ébredtem... Negyed nyolckorOké oké, Sümegen tali. Ők mennek Kám felé, én Sárvár felé.
Sümeg előtt van egy bab alakú körforgalom, ott egyesült a két útvonal. Néztem Kám felé, de sehol senki. Gondoltam, biztos ott vannak már, így hát újra küldtem neki, ami a csövön kifert. Egyszer csak motorosokat látok magam előtt. És mint kiderült, ők voltak azok.Szinte egyből össze is állt az interkom, mondja a srác, hogy még hárman vannak hátra. Kettő perc múlva ők is beértek minket. Sümegen már együtt volt a csapat.
9 motor, 10 fő.
2 Pegaso, egy 660-as Teneré, GS500F, BT1100, CB500X és CBR125. Meg valami 250-es kínai jing long sun king chopper. Illetve én, a Varaderoval. A BT-n ültek ketten, illetve a chopper eredetileg Bandit lett volna, de az üzemképtelen lett tegnapra.Úgy volt, hogy én leszek a gyenge láncszem. 15 lóerő egy ekkora valamin, a CBR-nek elvileg lazán ott kéne hagynia, akkora, mint egy kemping bicikli. És mégis a CBR-re kellett várni. Illetve a CB500X-es srác még friss jogsival nem merte úgy húzni, nem mert előzésekbe kezdeni úgy, hogy nem volt biztos a dolgában. Miután ők ketten kiestek, a chopper 18 ló ereje és az én Varam közt ment a harc. A chopper végre többet ment, de az enyém valahogy jobban gyorsult.
Amíg a cbr velünk volt, 90 körül mentünk. 3.48-at evett a Vara.
Utána azért 100-105-110 körül igyekeztünk menni. Mivel terv szerint én lettem volna a gyenge láncszem és volt interkomom, én mentem elől. Soha nem volt még ilyen, de nagyon élveztem. Bár neha azért erősen töprengtem, hogy 1-1 döntést, elindulást, helyesen iteltem-e meg.A chopperen valahol Fonyod előtt elszakadt a kuplung bowden. Az egyik srácnál véletlenül volt egy bowden készlet és kb negyed óra alatt megcsinálták. Hazafelé letört róla az aksi burkolat. Szegény gép. Tényleg eléggé kínai volt.
A Tenerével még ökörködtünk is. Még ugratni is sikerült a Varaderoval. És nem ütött felKilenc óra körül értünk vissza az egyetemre. Ott még készült néhány esti fotó a bejárat előtt. Vitt a srác a bulldoggal. Az egy elég vad masina, és a hangja se volt semmi.
Láttunk Victory Crosscountry-t. Meg vártuk, míg elmegy a tulaj vele. Mély csalódás volt a hangja. ~1.8 V2 és olyan halk volt, mint egy 50-es négyütemű robogó alapjáraton.
-
norbert1998
veterán
válasz IMIIKE1998 #130599 üzenetére
Szerintem nem is nagyon találsz olyat, ami tényleg annyit megy. Akkor már tényleg inkább bicikli. A kategória nélküli vezetés és a gyorshajtás két külön dolog. A haverodat nem tudom mire buntettek meg, rendszám sincs rajta. Követte a rendőr és helyszíni bírság gyorshajtásért? Én 90-el jártam a cpi-mmel,mert annyi volt a vége. Lőtéri kutyát nem érdekli. Nekem a haverod sztorija sántít. Meg mi az hogy nincs lefojtva? Ezeket nem is lehet fojtani, nem? Veszel valamit, ami tetszik és viszlát. Aminek 45 a vége annak eléréséhez kell is a 45 másodperc. Addig atersz a fél városon.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #130601 üzenetére
Ez lehet. Viszont komolyan nem láttam még olyat, ami tényleg ennyien fojt
-
norbert1998
veterán
Ez a szombati Balaton kerülés utáni "maradékemberes" fotó.
Este 10kor.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Volt valaki a mai HUMDA tréningen? Zalaegerszegen.
Nekem ez volt az első. Nagyon élveztem -
norbert1998
veterán
válasz Methionyl #130715 üzenetére
Eddig minden tréning, amit láttam ilyen 40-60 ezer forintos móka volt, ráadásul sok helyen korlátlan jogosítvány kötelező volt. Ez ingyenes volt, ráadásul többen is voltak 125-össel. Vagyishát, rajtam kívül egy grom-ot láttam, annyi tuti
Szóval a megérte kérdésre egyértelmű igen a válasz Nekem nem volt egy óra az út, így az is bőven a megérte kategória. Hazafelé már haverral jöttünk, de ő lánynál volt a helyszín mellett valahol, az meg tényleg hamar elment. Mármint a hazaút ideje
Egy héttel előtte kb. került ki a link, 1-2 eldugott motoros csoportban. Gondolom, mivel ingyen volt és korlátozott férőhelyes, ezért nem reklámozták annyira, így is telt ház volt. Közel 160-an voltunk.
4 csoportra voltunk felosztva, ez nagyjából jó is volt, egy helyen maradt kívánni való a létszám kezelése során.Mi a hármas csoportban voltunk, szlalomozással és városi akadálykerüléssel kezdtünk, ami lényegében tempós, masszívan eltolt szlalom. Szerintem jó volt azon kezdeni, mert az ott tanultakat már tudtam kamatoztatni a vége felé. Elején nagyon gyérül és félősen ment, de aztán az alacsony alapjárat és a gyenge motorom miatt ki kellett állnom a sorból emelni az alapjáraton, év egy rendőr elé kerültem be, aki mikor látta, hogy nem vagyok a helyzet magaslatán, megkérdezte, hogy cseréljünk-e helyet. Hát, legyen neked bármilyen turbó busád, a motoros rendőr elől nem lépsz meg Viszont tényleg sokat segített, hogy láttam, hogy kell csinálni és mit kell csinálni. Persze így is volt, hogy 1-1 bólyát elvittem az 1-1,5 óra alatt, de nagyságrendekkel folyamatosabb lett a mozgásom.
Utána a második etap egy eü és közlekedés elméleti képzés volt, baleseti szituációkat kellett megoldani, stb. Persze, kellemetlen érzés volt a mű-nyílttörést ellátni vagy a több centi mély kifordult vágásokat bekötni, meg belegondolni, de mélyen belül tudja az ember, hogy inkább most a szilikon sebet köti, mint máskor az igazit, és esetleg még el is rontja.
Kaptunk ebédet, rántott húst, rizzsel és ubival, de EÜ után volt süti is. Természetesen egész nap kaptunk hideg ásványvizet, amennyit akartunk.
Harmadik etap "vész"fékezés és kikerülés volt. Itt volt gond a létszámmal. 1 óra alatt mindössze 5 kikerülést és 55 fékezést tudtam megcsinálni, mert egyszerűen túl sokan voltunk, pedig két pálya volt. Sikerült elég komoly féktávokat abszolválnom, de főleg azért, mert nem érte el a Varangy az 50-60-as tempót olyan rövid távon. Teljesen nyelezve is 40-45 volt a max, s utána azért, mert actually jól csináltam a végére.
Negyedik etap egy nagyon kanyargós pálya volt, ahol a 40 fős csoortot kétfelé vették. Az egyik egy kapus rendszerű omega alak összefűzés volt, végén némi szerpentin jellegű kanyargással, itt kb 15 méter lemaradás után indult a starttól a következő ember.
A nap csúcspontja viszont az utolsó pályarész volt, ami egy az egyben szerpentin utánzat volt. Hosszú, éles kanyarok, változó ívekkel, szűk sávokkal, és nonstop mehettél körbe. Kb 40 perc jutott rá, meg se álltam. Ekkor haverral már az intercom be volt nyomva, végig segítettük egymást, ki van mögötte, ha épp rá láttam, stb. Merthogy eléggé az élmezőny közelében voltunk. Nagyon sokan (főleg egy VFR és egy FireStorm) olyan biztonsági játékot csináltak, hogy egy körükön szó szerint kettőt vertünk rájuk , mondjuk haver GS500F-el volt, nem 125-össel, de köztünk nem volt sok különbség . Oké oké, nem verseny, nyilván, de semmi értelme gyökkettővel menni egy tréning pályán, mert nem tanulsz semmit a motorról szerintem, ha meg azért votl ez, mert frissjogsi, akkor minek vesz ilyen motort az ember??
Szóval a lényeg, hogy egymás után mentünk, és volt egy szakazs, ahol ki lehetett menni, ha nagyon a seggedben voltak, de mikor 3 kör után még mindig nem ment ki (előzni meg nem szabadott), akkor azért el-el gurult a gyógyszer, és átmentem két bólya közt a pálya egy másik szakaszára, sokszor aztán végül pont az lett, hogy a VFR-t kikerültem így, és végül a FireStrom került elém nem egész 10 mp múlvaEz a népek egynegyede kb, a 3-as csoport:
Itt pedig a Vara kereke
Ezalapján nyilván azt mondom, van szükség még elmenni nem egy képzésre, Transalpokat, K BMW-ket döntöttek oldalsztender meg lábtartóig, ez még a nyomukban sincs. De elsőnek szerintem nem rossz. Ugye itt alacsony sebességű döntésről van szó, nem a kilónyócvannal kanyarban.
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #130727 üzenetére
Kis elgépelés. 5 fékezés volt, nem 55.
Teljes mértékben egyetértek. Én magamat egyáltalán nem láttam még távolról se jó, vagy akár haladó motorosnak, és erre csak még jobban rávilágított a tréning.
Természetesen ismerem a Dunning-Kruger hatást, így bármiben, ha kicsit is jónak kezdem érezni magam, azért megkérdezem, hogy biztos ez? Vagy csak úgy hiszem?Tervben van, hogy menni fogok fizetős tréningre is. Főleg az segít benne, hogy egyre több ismerős motorozik, és nem kell már feltétlenül egyedül menni nagy tavolsagokra.
Egyébként, bár nyilván nem tudom, milyen a Honda és a mackó, de ez kifejezetten jól szervezettnek tűnt, a fék és kikerülés témát kivéve. Ugye a 160 úgy lett elosztva, hogy a szlalom pálya volt legalább egy km hosszú, 40 ember bőven elfért rajta, illetve a szerpentin pályákon csak 15-20 ember volt, mert a 160 férőhely ellenére elvileg kicsit kevesebben voltunk. Szóval a 160 inkább a férőhely volt.
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #130734 üzenetére
Gondoltam, de meghagytam neked az örömöt, hogy belinkeld Viszont közben rájöttem, hogy láttam már régebben
Nyugat felé kik szoktak amúgy tréninget tartani? Csak mert azért Budapest, illetve tőle keletre mindenképp nagy táv, és hát ha lenne közelebb, akkor annak azért jobban örülnék (Csak mert nemigen találtam én)Rossz terepen nagyon keveset, főleg a varadero-val, egyszerűen féltem bukócső nélkül, de terv szerint az a héten elkészül, remélem, csak a festés marad jövő hétre. Kivéve, ha megyek haverhoz Győrbe hétvégén, mert akkor megint motorozás lesz, motorépítés helyett
Köszönöm a tippeket
-
norbert1998
veterán
Szerintetek ha egy karbis gép melegben jobban megy, mint hidegben. Akkor kevés a benzin?
-
norbert1998
veterán
Most indulunk lassan Fonyódról (RockBalaton, Road) Badacsonyba. Sátorral stb megpakolva ofkorsz. Haverral, SV1000-el gurul. Természetesen Siófok felé vesszük az irányt.
Kempingbe elég sokat nézték.... A Varadero-t. Szegény Suzyra rá se néztek szinte. Aztán csalódottan mindenki tovább állt, hogy csak 125 🤣
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Olyan szinten meleg volt, hogy Fonyód-Badacsony távot squid-ként tettük meg 70-80-al, és még a Révre is feültünk, mert az SV túlmelegedett.
A koncert igen jó volt, második sorból tudtunk tombolni, majdnem középen.
Vezettem ma Renault Twizzy-t, Silence S01-et, Sur-Ron StormBee-t és Zero FX-et is.
A Twizzy rohadt vicces, nagyon jó volt vezetni, de semmire nem lehet valójában használni, nem csoda, hogy nem is látni belőle sehol.
A Silence-et mondták, hogy így jó úgy jó, stb, de igazából... Félelmetes volt. Ugye az egy robogó alakú tárgy, 103 a vége alattam, de mivel nem tudok mibe kapaszkodni a lábammal, rendesen félelmetes volt a sisakban a napsszemcsit lehajtani
Utána jött a Zero. Az elég böszme, de elfogadnám, pillanatok alatt százon volt Kicsit meg van vadítva, cserébe sport módban nem használhattam, és csak a látható zárt úton mehettem vele. Volt még két DSR Black Forest is, de azokat nem lehetett most kipróbálni.
Végül jött a Sur-Ron, de azzal nem engedtek sokat menni aksi miatt, plusz nem road-legal, szóval szintúgy maradt a zárt útszakasz. Eco, eső és sport módban is megnéztem, hát nem véletlen dícsérték a Jeliék, az se volt piskóta. Itthon tudtam meg, hogy van rajta Turbo fokozat is
-
norbert1998
veterán
válasz Somatom #130949 üzenetére
Aki nem fél robogón, annak pest és agglomeráció témára teljesen jó, mert bár 103 volt a vége, sokkal hamarabb eléri, mint a Vara, szerintem, de lehet csak placebo hatás. Elvileg csak 9 kW.
Mondom ezt úgy, hogy nekem is volt robim, de soha többet nem ülnék olyanra az ilyen próbákon kívül. Egyszerűen semmi kontrollom nincs a jármű mozgása felett, és nekem félelmetes volt. Félelmetesebb, mint a Zero gyorsulása.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz HoaryFox #130965 üzenetére
Szerinted mennyire eladható az átlag jobbágynak az, hogy neki jó dolog egy 300 baros durranógázzal töltött tartályon csücsülve az autobahn-on 180-al süvíteni? Már ha tudna annyit. Nem beszélve arról, hogy a hidrogén kidiffundál. A hidrogént szállítani kell, diffundál a szállító kamionból, diffundál a hidrogénkúton a tartályból, és diffundál a jobbágy kocsijából is. A hidrogént bontani kell, elő kell állítani elektromos áramból. Egyszerűbben: nekem ezek az ellenérveim, és szerintem rohadt nagy baromság a hidrogén, úgy, ahogy van, személyes transzportban legalábbis mindenképpen, míg ipari jelleggel (kamion, teherhajó, etc) pont, hogy az aksis megoldást látom hülyeségnek.
-
norbert1998
veterán
válasz GTVili #131020 üzenetére
Nice
Tegnap rám írt egy srác, hogy látta, hogy említettem, hogy el akartam adni a Varát, és hogy aktuális-e még. Hát, mondom, márciusban akarom már inkább eladni, de van az a pénz. 900-at mondtam rá, tartozékokkal együtt, és hogy alku csak akkor van, ha a lealkudott összegnek megfelelő értékű tartozék is ittmarad, egyébkémnt térjünk rá vissza márciusban.
Nagyon tetszett nekik a gép, a hangja, a kényelem, meg ahogy egyben van tényleg.
Nade azért belegondoltam, és nem vagyok benne biztos, hogy el tudom engedni. Nagyon szeretem. És egyre biztosabb a 650-es Transalp, mert rajta ülve szinte ugyanazt érzem és látom azon.
-
norbert1998
veterán
Lesz újra az ingyenes tréning, ezúttal keleten.
humdamotosafety.hu -
norbert1998
veterán
válasz vendingo #131209 üzenetére
Imádom, hogy a 125-osok mind gyenge szarok, és akkor még csak meg se próbálja a 11 kW-ot elérni egy csomó gyártó, hogy legalább városban elég legyen. Mi a feneert? 🙃🙃
A súlya annyit számít szerintem, mert az utas miatt a matek úgy hozza ki, hogy a 150 kilós 15 lovas motor jobban megy, mint a 110 kilós 11 lovas.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz DJGABI #131280 üzenetére
Eleve adni kéne a 125-re a jogosítvényt B-vel szerinte, oké, az A1B olcsó, de szerintem felesleges is. A letöbb (persze múltkor már kibeszélten illegális) 50-es, főleg váltós kétüteműek megy majdnem úgy, mint egy 125-ös négyütemű.
Mindegy, nem nyavajgok, jövőre A jogsi, aztán viszlát
Kéz a bukócső, majd dobok fel képeket, ha lemostam a motort vele együtt
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #131361 üzenetére
Köszi köszi
Megvolt a crosscountry út, Alsóörs-re mentünk Táborfesztiválra, egyseggel, utassal, agyonpakolva a Varangyon. Odafele jó volt, lejtőn lefelé a 125-öt is elértem
Visszafele a szembeszél miatt már csak a 110 volt ugyanott a domb másik oldalán, de az utas sokat stabilizál szélben a motoron amúgy.
Egy offroad kitérőt meg akartunk ejteni, persze, hogy rossz ívbe mentem rá az emelkedőre, és hát el is dűltünk. A bukócső persze nem ért le De nem lett semmi baja nyoma az incidensnek szerencséreMegnéztük Szentkirályszabadját, érdekes volt nagyon, de talán kicsit már túl nagy a dzsumbuj ahhoz, hogy igazán a csúcspontján lehessen élvezni az urbexet.
Szentkirályszabadja a megnemmászható torony tetejéről, és egyéb helyekről:
Nagyon sok motoros volt akempingben, szinte minden parcellán motor állt, és gyakran nem is egy.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz static00 #131380 üzenetére
Ugyanez volt az SV-vel a fenti sztoriban a hazaúton. 3 órát szarakodtunk, végül az ezres motort a 125-ös aksijával inditottunk be, és végig gázzal tartva szereltük össze a motort a saját aksijával (az enyém fordított sarukiosztású volt, meg más méretű), próbáltuk előtte bikázn, próbáltunk egy 990 Adventure-t szétszedni, sikertelenül, és utána maradtg az én kicsi aksim. Aztán összeraktuk az SV-t és lefulladt.... Újra minden előlről. Aztán akkor amíg az enyémet összeraktuk, addig a srác motorozott a környéken. Hazaérve már pöccre indult a motor, ott már meg se mozdította, betolni is próbáltuk, fél falun áttoltam a srácot
Zoleee
Diversion nem rémlik, bár persze nem jártam végig a placcot[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz JoinR #131444 üzenetére
Mondjuk komoly túraenduró az játékgép
150 és 135 mm-es rugóúttal inkább túra szerintem... Annyira túraneduró, mint amennyire a Touran terepjáró.
Örülök, hogy a Honda újra komolyan veszi az ADV-seket. Még szerencse, hogy a Yamaha, a BMW és a KTM csinál normális gépeket, jameg a HD. Versys meg V-Strom megintcsak nemigen alkalmas ilyenre, félúton megáll ott, ahol egy GS még elszalad. -
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #131447 üzenetére
Az Africa egy dagadt disznó, nem? Ebben nem vagyok biztos.
T700-at lehet venni A2 kompatibilisen, ha jól tudom. HD valóban nem csinál A2 kompatibiliset.
G310GS, 390 Adventure viszont szerintem sokka lenduróbb. Akárhogy is, ez szó szerint röhejes. A 125-ös Varaderom komolyabb rugóutakkal bír, de legalább nem néz ki annyira endurónak, mint amennyire ez a Honda akar kinézni. -
norbert1998
veterán
válasz JoinR #131450 üzenetére
Na várj, te most a jézuskát hasonlítod a géppuskával. 9 milliós GS az nem épp a 310, hanem az 1250 méret, nem? Azt azért ne a CB500X-hez hasonlítsuk szerintem.
Nyilván nem ugratni akarok, de egy tempósabb kijárt földútra is kevés tud lenni ez a futómű, főleg a kategória összes motorjánál látható kecses alufelnik. Vagy akkor legalább ne akarjon úgy kinézni, mint egy vérbeli túraenduró, ha éphogy egy túramotor futóműve került alá. SZerintem.
-
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #131453 üzenetére
Nem azt mondom, hogy rossz motor, csak hogy ilyen rugóúttal túraendurónak hívni meg ilyen designt rátenni szerintem nem jó ötlet, a jobbágy becsapása.
Küllős felniért nem vágyakozok feltétlen, alufelniből is lehet elég masszívakat látni, ami a legtöbb komolyabb túraendrutóhoz is elég lehet szerintem, de nem ezek a kecses valamik, szintén, szerintem. A véleményemnek akartam csak hangt adni
-
norbert1998
veterán
Támadt egy elvetemült ötletem.
125-os Varadero után R1100GS mennyire lehet működőképes lépés?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok