-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #91440 üzenetére
"Sokunk soha az életben nem fog tudni kimotorozni még egy 600-as motort sem, nemhogy egy ezrest..."
Attól függ milyen 600-as motorról beszélsz. Egy bármilyen szar futóművel és szar fékekkel szerelt japán nakedet egy átlagos képességekkel rendelkező motoros, mint pl én, kimotorozza pár év alatt és szívesen váltana egy ezres nakedre, hiszen azon sokkal jobb fék és futómű szokott lenni. Nem feltétlen az erő lesz kevés, inkább az említett dolgok.Egy sportmotornál már jogosabbnak érzem a felvetést, de ennek a részletein lehetne vitatkozni.
Először definiálni kellene hogy mit értünk kimotorozás alatt, meg hogy milyen körülmények között
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #91483 üzenetére
így ki tudja mennyi hsz után definiálhatnátok végre a terep fogalmát, illetve annak fokozatait, mint pl lájtos terep, terep terep, hárdkór terep, stb
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz seadrone #91526 üzenetére
Nekem TCX X-Street van. Irodában egész nap elvagyok benne. Kellett kb 1 hét mire betört rendesen, addig kényelmetlen volt, utána semmi, mint egy sima utcai cipő. Nyáron egy kicsit melegebb mint egy sportcipő de nem rohadt bele a lábam, ilyen őszi időben meg tökéletes.
A többi márka cipőit nem ismerem, mert nem nagyon néztem körbe a piacon, csak ez megtetszett és jó áron is volt januárban, így megvettem.
Egyébként a tanfolyamhoz elég egy akármilyen zárt magasszárú utcai cipő, szóval az acélbetétesben simán lenyomhatod.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz yodamastah #91557 üzenetére
+1, és elküldeni valami common sense tréningre őket, tanuljanak már meg gondolkodni is.
(#91558) ath A minap egy FB csoportban egy motoros rendőrnek kezdték el osztani az észt, hogy motoron nem lehet pólóban motorozni, meg a felhajtható állú sisakot csak lehajtva szabad használni. Ja és volt olyan is aki azzal érvelt, hogy a forgalmi vizsgán mik a kötelező felszerelések, tehát akkor a KRESZ szerint is az a kötelező, tehát utcán is csak úgy szabad motorozni. És erről totál meg volt győződve.
Csodálom a motoros rendőr higgadtságát mert nem kezdett el egyesével mindegyik idiótának válaszolgatni és nem küldte el egyiket sem melegebb éghajlatra[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz seadrone #91566 üzenetére
Ilyen van nekem, de eddig esküdni mertem volna hogy 32-ért vettem és nem 38-ért Ezt így már kicsit sokallom érte... kösz hogy emlékeztettél
Ezt néztem még, élőben teljesen más mint így képről, valójában sokkal stílusosabb. Ehhez felveszel egy elegánsabb nadrágot és kb senki nem mondja meg hogy ez egy motoros cipő.
Egyébként én az első szezonomban egy sima utcai cipőt már lestrapáltam városi használatban a motorozással. Ha szezononként kéne új cipőt vennem emiatt akkor igazából kb 2 év alatt "megtérül" a motoros cipőre szánt pénz (csak városban használom). És nyílván nem csak az anyagi oldalát nézem, hanem azt is hogy ez azért nyújt némi védelmet is, persze közel sem annyit mint a csizmám, de jóval többet mint egy sportcipő.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz FIREBLADE78 #91612 üzenetére
Az ÁFA összege minimum leugrik egy használt cuccból, szerintem. De inkább körbe kéne nézned képesmotoron meg jófogáson hogy hasonló ruhákat mennyiért árulnak, és azalapján belőni az árat.
(#91628) seadrone van benne persze, itt van egy videó róla.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz FIREBLADE78 #91678 üzenetére
Nekem is volt már hogy nem jött meg a levél csak szeptember elején. Nem volt belőle probléma, mert valszeg ők keverik el vagy az ő processük nem megfelelő ami miatt nem jött meg év elején.
Feltételezem hogy futtatnak valamikor nyáron egy ellenőrzést hogy kik nem fizettek még, azt összevetik a kiküldött levelekkel, és abból látják hogy nem küldtek levelet és ilyenkor pótolják. Legalábbis én valami ilyesmit tudnék elképzelni, de a bürokrácia útvesztői kifürkészhetetlenek.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Én ezt egyelőre nem tudom hova tenni De azért le a kalappal a Yamaha előtt hogy ezt bevállalta.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Feleződni biztosan nem feleződik, hiszen a dupla futómű meg az egész technika ami rajta van az jelentős extra tömeg. Plusz azt gondolnám hogy guminyomásnak is más lesz megadva egy hagyományos motorhoz képest. Feltéve hogy még mindig a Yamaha Nixenről beszélünk
Meg most akkor azalapján amit írtok jobban tapad egy 350 kilós cirkáló mint egy 150 kilós akármilyen motor? Nyilván ha csak a súlyt nézem az egyenletben akkor a válasz igen, de gondolom a 350 kilós és a 150 kilós motorok között nem csak a súly az eltérés.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #91716 üzenetére
Ezt a részét eddig is értettem, de ez egy leegyszerűsítés szerintem, mert ebben az esetben nem arról van szó hogy van egy 200 kilós kétkerekűnk meg egy 200 kilós háromkerekűnk.
De nem folytatom mert egész konkrétan azon kívül hogy MT-09 az alap még semmi egyéb adatot nem tudni rólahttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #91734 üzenetére
Egy szóval sem említettem dupla tapadást
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #91736 üzenetére
Ha visszaolvasod akkor egyértelmű hogy nem ezen csodálkoztam el, ne ferdítsél már
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboldi #91824 üzenetére
Egyszerű a megoldás: vegyél egy pályamotort (vagy akármilyen motort, mindegy ) meg egy utánfutót az S-Crosshoz amivel kihozod a pályára. Ott nem üt el senki, neked meg nem kell a határon menni, lehet azt óvatosan is.
Anyu is megnyugszik, te is tudsz motorozni, win-winhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Alapvetően busz sávban lehet menni motorral. Budapesten van azonban néhány olyan buszsáv, ahol táblával van jelezve hogy behajtani tilos, kivéve BKK. Na ezeken a buszsávokon elvileg a BKK járművein kívül semmi más nem haladhatna, se motor, se taxi, se a rendőr, se a betegszállító (kivéve értelemszerűen a megkülönböztető jelzést használók).
Természetesen a gyakorlatban az a szitu, hogy a taxis is és a rendőr is leszarja, meg a motoros is, és ezeket a buszsávokat is átlag buszsávként használják. Beleértve engem is, mert ha ott az üres sáv akkor nem fogom magamat meg az autósokat is szivatni hogy centizgetem a tükrüket.Nem lehet hogy épp egy ilyen buszsáv volt és ezen kukacoskodtak?
Az mondjuk sluszpoén hogy miért ne kereshetnél rá közben mobillal?
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Zuglóban a Thökölyn úgy emlékszem ilyen a sáv, meg Kőbányán a Fehér úton ahogy haladsz az Éles sarok felé. Hirtelen ez a kettő jut az eszembe.
Nem mindig jelzik külön táblával, néha a busz-sávot jelző kék táblán lehet csak látni a behajtani tilost és alatta a kiegészítést hogy kivéve BKK.Szóval ha ilyen helyen szólnak az jogos. Az már más kérdés hogy nem túl következetes, mert még sosem láttam ezekből a sávokból taxisokat vagy motorosokat kiinteni, és a rendőrök is használják (megkülönböztető nélkül).
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Én ilyen nyitottból Bell-t vennék, ha vennék (meg ha lehetne kapni itthon). A patentok kb mindegyiken ott lesznek, anélkül nem hiteles a retroság, plusz lehet hozzájuk kapni felpatentolható plexit (de a praktikusságát inkább ne feszegessük )
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Mármint a felpatentolható plexi praktikumára gondoltam
Egyszer egy haverom jött egy ilyen felpatentolt bubis plexivel motorozni, városban végig szenvedett mert párásodott és beragadt a levegő alá. Aztán kiértünk országútra de ott is valami baja volt vele, de már nem emlékszem hogy pontosan mi, úgyhogy levette és plexi nélkül jött tovább. Végignyavajogta az utathttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz -Mike- #92002 üzenetére
Volt szerencsém pár hete egy vadiúj S1000R-rel menni kb 20 percet egy jó kis kanyargós szakaszon. Hát életem egyik legjobb 20 perce volt Ha valakit érdekel szívesen leírom hogy milyen hipertérugrás egy olcsó régi naked után egy prémium fullextrás powernakedre felülni, de elég hosszú írás lenne Röviden: nagyon egyszerű, könnyed, és magától értetődő dolog azt a motort vezetni.
Szóval az S1000R nagyon tetszik, amitől picit tartok az a BMW szervíz és a velejáró költségek, illetve hogy nem találok infot a korai évjáratok hibáiról, mikre kell odafigyelni.
Beszélgettem hosszabban a Yamaha márkaszervízesekkel a motorcsere szándékomról, és mondták hogy az MT-09 nagyon jól megy meg minden, nagyon fasza motor, de az ABS elég buta, és nagyon zavaróan működik. Az MT-10-en észre sem venni, azon egy drágább modul van, ott nagyon finoman és észrevétlenül működik, úgy ahogy kell. Végül arra jutottunk hogy az én igényeimnek/felhasználásomnak egy MT-10 SP felelne meg, de annyi pénzem meg nincsen motorra Legalábbis Yamahán belül.
Amik még tetszenének az a Triumph Daytona és a 899 Panigale, de ezek rendes sportmotorok, nekem meg valami naked kéne. Suzuki, Kawa nem tetszik, a Hondának meg kb nincs is jelenleg naked a kínálatában. A Tuono meg 1 millióval többe kerül, az sok.
Úgyhogy most várom hogy a héten miket jelentenek be, hátha lesz valami.
Egyelőre nem tudom, elherdálni sem akarom a kis fazert, úgyhogy majd jövőre meglátom.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz -Mike- #92012 üzenetére
Hát én nekem az FZ6-on kívül nincs releváns tapasztalatom nagymotorral, de innen átülve kb ugyanezt tapasztaltam a bömbivel mint amit írsz.
- nagyon könnyű volt kanyarból kanyarba terelni, igaz szélesebb a kormánya de gondolom nem csak amiatt
- ha ráraktam az ívre akkor ott maradt, meg se mozdult, kb mintha konzolon játszana az ember olyan egyszerű volt
- kanyar közepén teljesen mindegy mit csináltam, ha elzártam a gázt, ha ráadtam a gázt, ugyanúgy ugyanabban a dőlésszögben és íven maradt a motor szinte teljesen mozdulatlanul.
Na most az én motormmal ha elzárom a gázt a kanyarban akkor azon kell erőlködnöm hogy ne essek be a kanyar belsejébe, ha meg rányitom akkor egyből megy le az ívről.
- kanyar közben ledöntve semmi mozgolódás, mocorgás, kúszás. Az enyém azért izeg-mozog ami épp elég ahhoz hogy elbizonytalanítson.
- a féket 1 ujjal is minimális erővel tudtam üzemeltetni, és olyat lassult amilyet az enyémmel pályán meleg gumival tökig húzott fékkel sem tudok. Nem mertem nagyon feszegetni, de szerintem 2-3x erősebbet is fékezhettem volna vele
- a gyorsváltó felfelé és lefelé is egy álom
- az ereje brutális, 2esben kanyarból kifelé ráadtam a a tüzet és azon kaptam magam hogy hiába mozgatom a kormányt mert az égben van az eleje De igazából a motor ereje a legutolsó szempont ami miatt motort cserélnékMindezt a sima road módban, dynamicra nem mertem áttenni, rövid volt az idő
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz -Mike- #92015 üzenetére
Én meg ilyet nem szoktam kérni, nem illik. Én sem szívesen adom oda senkinek
A BMW-re nagyon be lettem oltva az tuti, főleg így hogy tényleg egy jó kis szerpentines szakaszon tudtam kipróbálni. Hasonló próba nélkül nem fogok motort venni, fűztem is a Yamahásokat hogyha lesz náluk megint MT09 meg 10 tesztmotor akkor valahogy intézzék már el hogy elvihessem a legközelebbi szerpentinig
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #92025 üzenetére
Szóba került a tuning is a szervízben, de miután kitárgyaltunk mindent ezt elvetettük, mert igaz hogy rákölthetnék 4-500 ezret de egyrészt én nem vagyok a tuning híve, a gyári megoldásokat szeretem (kivéve a gyári kipufogó dobot, mert az borzalmas ), másrészt meg oké hogy én most feltuningolom magamnak, de aztán 1-2 év múlva megint kinövöm és eladáskor az ilyen tuningok inkább értékcsökkentőek mintsem növelőek. Plusz úgysem fizeti meg senki, külön darabokban meg aligha tudnám eladni.
Gyári fékbetétek vannak benne, szóval egy csere semmin nem segítene. Fém fékcsöveket rakattam rá még 2 éve, az nagyon sokat javított a határozott nyomásponton, de nyilván a fékhatást nem befolyásolta. Ez a kétdugattyús úszónyerges szar egyszerűen ennyit tud. Nem véletlen hogy a faceliftelt S2-re már rendes 4 dugattyúsakat szereltek.
Egyszer kinéztem egyébként hogy mennyibe kerülne egy Wilbers rugószett, és megremegett a kezem a rendelés gomb felett, de végül ugyanoda lyukadtam ki amit fentebb leírtam.Egyébként az a "baj" hogy túl szép állapotú, vezetett szervízkönyves motort vettem, és én is vigyázok rá és továbbra is szép állapotban próbálom tartani. Ezért hordom márkaszervízbe minden apró felmerülő faszsággal is, és ezért veszek bele csak gyári alkatrészeket. Valószínűleg ha egy kevésbé szép példányt vettem volna anno, akkor most kevésbé sajnálnám és jobban hajlanék a nem gyári megoldásokra is.
Ha nem panelban laknék és lenne hol tartanom egy másik motort is akkor már egész biztosan vettem volna egy valamilyen állapotú R6 R-t, aztán hagy szóljon ami ráfér, a Fazer meg megmaradna fagyizósnak. De sajnos ez nem opcióhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #92041 üzenetére
Nekem a kipufogó nem a tuning miatti becsípődés, hanem a hang miatt. Ezért nem is komplett rendszer van rajta hanem csak dob.
Meg hát én nem értek hozzá, de laikusként azt gondolom hogy csak az első villát nem lenne elég gatyába rázni, hátulra is kéne a tuning. A hátsó lengővilla egy elég egyszerű darab, gondolom az sem valami merev, nem tudom hogy az mennyit számít.
A fékekről meg a betétekről azt mondták a szervízesek, hogy az FZ6-hoz a gyári a legjobb betét. Mondtam még egy Brembo típust is aminek már nem emlékszem a nevére, azt mondták hogy az tudja azt amit a gyári.
(#92042) tboldi vajon mi lesz a 09 SP felára? Az MT-07-nél meg nem nagyon értem hogy mi az újdonság, nem nagyon mentek bele a részletekbe. Elvileg új futómű van alatta, de nem tudni hogy mi az új, meg a kinézetén mókoltak picit. Ja és drágább lett
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz FIREBLADE78 #92076 üzenetére
Nekem az motoros farmernek és cipőnek tűnik, nem sima utcainak.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
A Yamaha oldalán a sima MT-09-re 193 kg feltöltött tömeget adnak meg [link]
Az MT-09 SP-re pedig 215 kg feltöltött tömeget [link]
Az Öhlins futóművön kívül elvileg nincs más technikai különbség a két motor között. 22 kilóval nehezebb lenne emiatt? Vagy elírták a hivatalos oldalon?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz Laca1212 #92210 üzenetére
Ja, de egy ilyen hirdetés után tényleg csak az ragad telefont aki időpontot és helyszínt akar egyeztetni, mert kb minden más kiderült a fotókból meg a leírásból.
Plusz egy ilyen hirdetés alapján amibe nyílvánvalóan fektettek energiát és időt elhiszem azt is hogy a motorra is hasonlóan alaposan szántak időt és energiát. Szemben egy 5 perc alatt összecsapott, 2 üres mondattal lerendezett, a kert végében nokia 3310-zel fotózott motor hirdetésévelhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #92248 üzenetére
Úgy rémlik egy korábbi cikkből hogy elöl lecserélte a folyadékot, de hátul nem. Az indoklására már nem emlékszem, de végülis fuck logic
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Hát elég szarul reagálta le az biztos, de ahogy néztem a többi szitut sem nagyon tudta kezelni.
Amúgy azzal az audissal egyszer én is összefutottam, már az RRB rendszámán jót röhögtem magamban amikor megláttam, azt hittem az már 10 éve kiment a divatból az "okosok" körében. Megelőztem, aztán gondolom játszani akart, elindult utánam. Mondjuk azt csak 1 km-rel később vettem észre hogy valaki racsingolni akar, én csak a saját tempómban mentem. Aztán néha visszadobtam harmadikba, húztam egyet, majd vártam hogy jöjjön
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #92308 üzenetére
"mert a vezetési élmény"
Igen ezen mindig jót nevetek amikor olyanok mondják akik 95%-ban autópályán mennek. Az ám a nagy vezetési élményhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #92319 üzenetére
"Mert en kb leszarom mit ir a hirdetesben, odamegyek, megnezem"
Hát aki ilyen időmilliomos... Pöcsöm ér rá utazgatni keresztbe kasul az országban csak azért hogy potyára nézelődjön tyúkól melletti sufnikban.
Gondolom azért valami alapján te is szűröd a hirdetéseket hogy melyikre indulsz el egyáltalán.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz tboldi #92682 üzenetére
Azt hiszem a japán mérnököknek most megremegett a kezük. Ez egy brutál ár ahhoz képest amit tud Fasza futómű, kanyar ABS, gyorsváltó fel-le, supermoto mód, pályamód, meg még pár "apróság". Az MT-09 elbújhat a 'csába
Ezt tavasszal muszáj lesz kipróbálnom.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kedvenc zene a mai napra
- Ukrajnai háború
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Spórolós topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen