-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz csongi #132299 üzenetére
Nem látszik a hónolás, polírozott jellegű felülete van. Bizonyára generálra érett lenne (hamarosan?). Egyelőre csak gyűrű csere, aztán meglátjuk. Nyilván úgy is nagyságrendekkel jobb lesz majd, mint volt, ha nem is tökéletes.
De mértem amúgy, csak még nem hasonlítottam össze a gyári adatokkal. Lusta voltam eddig
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #132303 üzenetére
Az intóval az a baj, hogy nem valami univerzális a mérési tartománya, vagy brutélisan drága egy olyan szett, amié összességében igen. Namost ezzel a -polgári körülmények között - felszereltnek mondható műhelyünk egyáltalán nem rendelkezik. A szakszervíz ellenkezik a vallásommal, szóval a legtöbb, amit tehetek, az a digitális tolómérő, abból is egy új, kopásmentes, nemkínai. Viszont szinte bizonyosan nikasziles a rendszer.
A power beleér a dugattyúba szituáció az lehet bármilyen előző tulajos monyákolás eredménye, mint a görbe schubertű. Don't fos, jó lesz ez. 31 éves motorról beszélünk, nem éppen a legjobb az alkatrészelátottság.
A dugattyúnak megvan a maga kis betűjele, ő a középső méret elvileg, azaz az első túlméret. A hengeren nem is kerestem (s nem is találtam ezáltal).[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #132306 üzenetére
Amúgy ha már ennyire precizek vagyunk, miért is olyan fontos a honolas a nikasilben? Mert szerintem ez soha nem volt honolva. Nem mondom hogy nem szokás. De ez nem volt honolva szerintem. Látszana néhol a nyoma.
Meg azért ne mondd már, hogy into nélkül nem lehet összerakni egy motort, mert mindjárt szólok minden embernek valaha, aki simsont szerelt 😛[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #132307 üzenetére
Kissé érthetetlenül fogalmaztam.
Egy négyütemű motornál teljesen megértem a honolas szükségességét kenési okokból. Kétüteműnél nem tudsz elleni a sima felülettel? Elvégre azon jobb a siklás, nem? És a 2T alul felül jobbról balról ken. Vagy mit látok félre? -
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #132311 üzenetére
Hogyne lenne. Ne légy oly magas lovon
A hónolást megértettem. Az intót továbbra sem. Ismétlem, egy 30 éves motorról beszélünk. Nem kapni hozzá hengerszettet, hiába intózom ki, csak a vételár környékén, az is ilyen ebay kategória. És akkor má rhajtórúd, főtengely, csapágyak, szimmeringek. Ennyit egyelőre nem ér, hisz még nem is ment vele a srác. Valószínű úgyis az lesz a sorsa, hogy amíg így megy addig így megy, aztán hasonló nyomott áron távozik. Nem tudom. Az biztos, hogy a gyűrű csere 10 pénz, és biztos nem 300 km-re elegendő "életet" lehelünk így bele. A teljes felújítás (ha a hónolás nem elegendő), több, mint egy teljes nagyságrenddel drágább.
Azért a karbidok a gyémánttól egészen messze vannak, majd egy lépcső Moh skálán, ami pedig logaritmikus, de értem az analógia lényegét .
Illetve az intóra ránéztem, s igazad volt. Őt úgy gondoltam, hogy egy bő tízszeres áron mérik, mint amin valójában.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #132317 üzenetére
Oké. És ha elviszem nikasziloztatni meg hónoltatni, akkor az milyen áron megy? Mekkora méretváltozás történik a henger falán? - közben megnéztem, alsó hangon 50 pénz a nikasil.
Amúgy a százason már bőven túl vagyunk, lassan 150-nél járunk. Mondjuk egy sakservizs beledobta volna az árokba ezt a motort, hogy őszinte legyek, mert biztos vagyok benne, hogy a teljes rendebhozatal alsó hangon a vételár mésfélszerese lenne szervizben.
------------------------------------------------
Na, végre felcsaptam újra a user manualt. Nikasiles, ez teljesen biztos, viszont:
Check that the inner surface is perfectly smooth and exempt from scores...
- Azaz tökéletesen sima belső felületet ír elő, karcolások nélkül. Na ez megvan. Vagy ebbe a honing még benne van?Illetőleg ovalitás terén 1,5 századot enged meghatározott helyen mérve, természetesen a tolómérő egész századokat mér, szóval yes, intó igényes. Gondoltam azért megemlítem, de gondolom ez nem újdonság neked. Megkérdezem, van-e egyetemen olyan csoda aztán beviszem holnap max.
Érdekes, hogy henger átmérőnek viszont kisebbet mértem, mint a gyári méretből még az alapméret is. Továbbá a dugattyú is kisebb, mint az alapméret, pedig első túlméretes, 3 századdal kisebb az első túlméret alsó mérethatáránl.
-
norbert1998
veterán
válasz csongi #132319 üzenetére
Azért a digitális tolomero és a tizedek szerintem elég erős
Noniuszossal is lehet 2 századra mérni(persze erősen ott van a user faktor), akkor egy normális digitalissal hogyne lehetne hasonlót?Mikrométer van otthon amúgy, de ő sajnos csak 0-50... Más nincs ilyesmi műszer.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #132339 üzenetére
Na, ezért akartam bevinni az egyetemre a mérőlaborba. De cseszik visszaírni a prof...
Egyébként viccen kívül még az is megfordult a fejemben, (hogyha már beivzszem, akkor tényleg legyünk precízek), hogy koordináta mérőgépre feldobom, és majd az kiértékeli nekem. Az is tud pár ezred pontosságban működni elvileg, bár a kovid miatt pont nem tudtuk használni....
Van betűjel a hengeren, ez már biztos, (amennyiben gyári, nem volt időm a közelébe se menni hétfő óta).
Egy normális állapotú Evo alatt az újabbakat érted, nem? A max 20 éves, pályára szánt verziókat, nem? Vagy ezeket az utcai 30 éves darabokat is?
Ez a 6 helyen mérés azért fura számomra, mert a könyv engine overhaul fejezetében mindössze egy helyen méreti a hengert (plusz az ovalitás azzal 90 fokban elforgatva), és a dugót is. Nem igazán tudom megmondani, hogy a további helyeken miket kell eredményül kapni.
Természetesen, mint fentebb is említettem, nem tartottam sose precíznek a digitális tolómérőt, úgy fogalmaztam, hogy a legtöbb, amit otthon hobbistaként ki tudtam hozni belőle, az egy új digitális tolómérő (hogy miért abból van új, és nem intóból, az azért van, mert nyertem a tolómérőt, nem vettem). Utána már csak a pontosságát védtem, hogy némileg azért az egy tizedes pontosságnál többet el lehet vele érni, még ha az egy századon belüli pontosságot nem is.
Mindettől a szakszerű javaslatoktól függetlenül, én úgy vélem - de tényleg, ha hülyeség, szóljatok ám - hogy mivel nem az én pénztárcám, nem az én motorom, még csak nem is ment vele a srác 40 km-t, 10 pénzért amit elmegy az új gyűrűvel, s majd utána jöhet a nikasil plusz dugó csere - remélhetőleg azért pár ezer km-t biztosan elmegy így, az nem olyan nagy ördögtől való ötlet. Akkor szét lehet húzni majd a blokkot, csapágyak, szimmeringek, tűgörgők, kuplungtárcsák. Mindmind átnézhetők lesznek.
---------------------------------
Továbbá:
Most akartam menni a következő hetekben motort nézni már végre... Az a nagy igazság, hogy nagybátyám autójában elment az üzemanyag nyomás szabályzás. Természetesen egy csatlakozó volt, megcsináltam. Ekkor beszélt róla, hogy ő szeretné már cserélni az autót, de odaadná nekem áron alul, mert nincs kedve magánszemélyekkel szórakozni, és ennyiért venné be kereskedő. Egy 2010-es full extra 3-as Laguna, 110 lovas 1.5 dCi, 213 ezer km-rel. Eléggé vonz az ötlet. Nekem egy fapados 2-es Megane van, 86 lovas 1.5 dCi, 2008-ból, 228 ezer km-rel. Nem kéne sokat ráfizetnem, de amíg a Megane el nem megy, addig a motorvásár teljesen kiesik a pixisből. Akkora dilemma, hogy hihetetlen....
(Mi nem utáljuk a francia gyárat, sőt! Bőven több Renault volt a családban, mint bármi más összesen, végig elégedettséggel) -
norbert1998
veterán
válasz DJGABI #132353 üzenetére
Kb annyira, mint a jóval gyengébb variáns a Megibe nekem. Illetőleg némileg jobban is megy, vezettem már azt, és mást is. A hatos váltó is dob a dinamizmuson egy kicsit.
Persze azért a 131 lovas 2.0 dCi mellet elbújhat mind, olyat is vezettem, hiába csak 20 ló a különbség, az egy másik kávéház, s abból volt 178 lovas is. A 131-es kettőben tiszta aszfalton rúgott szimplán gázadásra. Az enyém egyesben SEM. A 110-es Lagesz egyesben már képes rá néha. Szóval egyik sem erőgép, ez tény.
-
norbert1998
veterán
válasz tboy93 #132356 üzenetére
Motor lesz így is úgy is, maximum nem télen, hanem kora tavasszal.
Tempóban valóban nem jelent sokat a Laguna előrelépésben, de kényelemben biztosan. Illetve szerintem az árát is jobban tartja majd.
Tboldi: Milyen csipsz?
Jó de hülye vagyok
Ezek nem szereteik annyira viszont. HKCS, turbó alulméretes. Nincs benne potenciál. Turbó és HKCS csere után lehet küldeni, de akkor is csak 8 szelep.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Jelentem, összeállt a Cagiva. Nélkülem. Nem hagyta öcsém, hogy elvigyen hétfőn mérni.
Poccre indult elsőre. Már csak a rohadt tűszelep cucc kell bele mert az gatya és nem jót vettem.
Van alapjárat, stb, jön megy, de nem dudál. (Nem kap áramot.)
Erre a szezon maradékra jó lesz szerintem. Aztán majd kiderül.
Viszont nem mentem vele én, mert sírt a szája, hogy menjünk már be 😅 -
norbert1998
veterán
Ti elmennétek egy olyan motort megnézni 200 km-re, ami a lekérdezés alapján egyszercsak pár éve teljes új idomzatot kapott, fehérből barna lett, ráadásul szerepel is benne, hogy károsult volt 2 éve, de a hírdetés még csak utalást sem tsz rá? A rendbehozatal után került a mostani tulajhoz.
-
norbert1998
veterán
Legnagyobb látvány
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Uraim, egy új típus, amivel még nem találkoztam. Csak érdekességnek. (Mindenesetre XRV lehet a típusjel, de akkor is. )
[link][ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Bolond endurozas ma. Kicsit nagy fába vágtam a fejszem. A futómű és a hasmagasság is gond volt. De főleg a 30 centi vastag futó sár. A képen szereplő darabon negyed óra volt átjutni 🤣🤣
Nemigen volt rutin. Meg társ se. Csak háromszor feküdtem el amúgy, mármint a motor, én egyszer sem. És a 22,9-es bukó cső kevés. A köd lámpa megkarcolta az idomot. 😳
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #132497 üzenetére
Én még egy autóban se láttam tönkremenni. Persze a szerelő egyből cserelteti, de 95%-ban nem az a gond, feljebb keresendő. Ezért mondom, hogy nem megy az tönkre.
-
norbert1998
veterán
Haver teljesen meg van indulva, hogy engedjen el a 600-650 transalp-ot, mert gyenge lesz nekem. És amúgy sem megyek annyit terepen, stb. Vegyek tdm-et, sokkal jobb lesz, főleg erőben, terepen se olyan rossz még, stb. Nos. Nem igazán tudom, hogy engedjek-e neki. Nekem is tetszik a tdm, de a Transalp is.
Nektek mi a vélemény?
Terep=fold út, akár rosszabb is. Oké, a fenti fotó sarán egy exc se ment volna át szerintem, de az az én hülyeségem volt.
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #132505 üzenetére
Egy próba körön azt tudom meg, hogy milyen aszfalton. Földúton, stb semmit nem tudok meg róla.
A 250-es endurot nem tudom magammal vinni a tengerparti hegyekbe vagy a matraba, mert a szomszéd városig meghalok rajta, olyan kényelmes. Ez teljesen ki van zárva.
Dellfan
-, gondolom nem jártál utána, hogy mekkora háttér információ bázis alapján mondtam, amit mondtam.
De hogy az analógia mellett maradjunk. Egyrészt, én 95%-ot mondtam, nem "mindig"-et. Másrészt, attól még, hogy néger létezik, minimum 95%, hogy az utolsó Dreher-t nem néger viszi el eloled a boltban.A szerelőm meg én vagyok, amit meg tud csinálni ő, azt én is, csak lehúzás nélkül. Érdemes megnézni a kapcsolódó becsületes nepper videót, miket csinál az a sok... Hadd ne mondjam mi. És akkor ő még próbált szépen és problémát lekicsinylően beszélni. És persze nagyon közeli másod kézből való információk is vannak ezekről a gondokról.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Nagyon nézegetés van már motor téren. Ha az idő engedi, lehet már a héten megyünk is. Van egy gyönyörű fényezésű 600-as Transalp, nagyon ritka. Van egy szép kék V-Strom, az még egész okés terepen állítólag, illetve néhány jól extrázott 650-es Transalp a listán. Nameg egy megintcsak nagyon ritka 650-es Afrika Twin, sárga Camel mintával.
Illetve azért megnéznék egy TDM-et is, mégis milyen. 4TX és 900-asok vannak felírva, azokból tényleg nagyon jó ajánlatok vannak, csak hát a hasmagasság és az alul vezetett kipufogó nemigen barátkozik azzal, hogy néha eltévedjek az elhagyatott földutakon, szóval ahhoz igen jónak kell lennie, hogy olyan kerüljön a garázsomba.
A Triumph-okról lemondtam, egyszerűen eltűnt az összes hírdetés, ami az árba belefért, pedig pár hete még rengeteg volt.
-
norbert1998
veterán
Ültem 650-es Transalp-on. A gép gatya volt és sok volt a homályos infó. De a típus tetszik. Kényelmesnek tűnik. Kellemes. Nem érződik sokkal nehezebbnek mint a mostani. Menni nem mentem vele viszont. Pont azért mert láttam hogy nem olyan, mint amit megvennék. Ez volt a pegasoval is, meg egy random ló az úton. Ott is és most is. Rossz ómenek
Hétvégén jön egy gyönyörű TDM, ha az időt össze tudjuk rakni. Aztán meglátjuk, az hogy tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz GTVili #132593 üzenetére
1-2-ben nem adja rá a teljes kakaót csutka gázra sem, kezdetleges egykerekezésgátló
Egész barátian viselkedett alattam.mobal: Ha valami olyat akarsz, amit túlélsz, és gyors a hangja, akkor egy 400-as Bandit-ot, Hornet-et kukkants meg. Sor4, visít, de nem öl. Nekem nagyon bejönnek, legalábbis
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz boost #132613 üzenetére
De sor4, nem v2. 8000 alatt kb fele a teljesítmény (ami a fordsz és a nyomaték szorzata/5252), és ezért sokkal kezelhetőbb.
Egyébként talán az sem olyan ördögtől való ötlet, de persze szóljatok, ha nem értetek egyet (érdekel minden ellenérv), hogy egy olcsóbb 4-500 köbcentis géppel kezdjen az ember, és mondjuk a szezon végén vagy a következő elején cseréli drágább 6-7-800 köbcentire, vagy akár literre. Így sokat nem lehet bukni, és mégis van egy lépcső, amit szerintem élvezne is.
Attila: az 1190 az Adventure, ugye? Hány kg az feltöltve, illetve nem ormótlan nehéz e terepen? Szabad-e tudni, kend milyen magas?
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #132625 üzenetére
Te állat
Valahogy sikerül a KTM-nek elég könnyen tartani a motorjait szerintem. Tekintve, hogy pl. a régi szupertehén is nehezebb nála, és felét nem tudja sem teljesítményben, sem futúműben, sem bármi egyébben. S persze azok is fejlődtek, de a súlya az nőtt ezzel. 260 kg a mostani szupertehén, és a rugóutak is jóval kisebbek.
-
norbert1998
veterán
Vettem egy V-strom-ot
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #132654 üzenetére
No, ez egy 2004-es darab, 55 ezer km-rel. Olasz import, lejárt külföldi műszakival. Esztétikailag pár karc van az egyik idomon, tükrön. Műszakilag nagyjából rendben van, nem találtam abban kifogást. Lánc új, de a gumik 2023-ban már biztosan nem ezek lesznek rajta. A nyereg csúszik, mint az állat, a biztosan cserés. 850 pénzért adta oda a srác. Magának hozta be, de nem rendezte el végül, valahogy becsúszott neki egy Benelli TRE 1?00
Illetve egy Givi Maxia 45-50 literes dobozt kaptam hozzá. -
norbert1998
veterán
válasz csongi #132657 üzenetére
Majdnem
Erre ráülve éreztem már, hogy a transalpnál ez mennyivel jobb lesz az aszfalton. Egyszerűen muszáj volt nem otthagyni. Terepen meg nem hsizem, hogy a Transalp-ot annyival jobban kihasznánám, mint amennyivel rosszabb aszfalton az. A sárban elveszni nem akarok ezzel sem. Varadero-val sem akartam, csak úgy sikerült
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Házi hangfal építés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Ukrajnai háború
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...