-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58189 üzenetére
Nem problémázok én... Csak azt fejtettem ki, hogy ha már 6 misiért vennék motort, tuti nem a butábbat hoznám el némi aprópénzzel olcsóbban.... Még ha csak nehezebb lenne, akkor simán megérhetné, így viszont szerintem gáz.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58192 üzenetére
Ha lehetek őszinte, én pont ennek nem látom értelmét, az "utcásításnak". Egy vérbeli sportmotort, ami épp azért kerül 6,5M forintba, mert azon kevesek közül való, ami képes ütős teljesítményre akár egy S1000RR vagy 1299 Panigale ellen is (lásd pl. [link]), azon pont ez az "olcsósítás", ami az egésznek a lényegét veszi el, így pedig a 6M ár is kicsit fura, hiszen pont azt veszik ki belőle, amiért az eredeti annyiba kerül, amennyibe. Persze, aki fillérszexualizáló, és valami érthetetlen okból mindenképp ilyet akar, az biztos leszurkolja érte a 6 misit, de na... Leírtad a lényeget, amiről én is és Archer is beszélt, ez így ennyiért annyira nem...
-
HSM
félisten
válasz Archer #58205 üzenetére
Az a gáz, hogy lassan tényleg külön kategória kéne ezeknek az überdurva gépeknek, és a külön a kevésbé überdurva gépeknek, olcsóbban.
Pl. igen kevesen fogják tudni pl. ez a Kawa gázos telót úgy igazán kihasználni, míg az ára szvsz ott lesz keményen. Vagy az R1 teljes képességeit, amit a különleges megoldásai adnak. Mert még 4-4,5M valahogy emészthető (számomra) egy GSXR1000 kaliberű sportgépért, de 6,5M egy R1-ért az már tényleg durva ár, és azt már végképp nagyon kevesen engedhetik meg majd maguknak.
Nekem ráadásul úgy tűnik, az árak is elindultak egyre feljebb.... Már a mostani ZX10 is 5M, meg a BMW is "fapadosan"... -
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #58208 üzenetére
Jó, persze... De ahogy egyre elmebetegebb motorokat hoznak ki az ezres géposztályban, úgy nő az áruk is... Szóval akinek azért tetszenek az ilyesmik, az nem biztos, hogy ennek örül. 4 és 6M forint között azért óriási különbség van, míg mondjuk képességeikben ennek a töredéke sem.
Amúgy meg aki a rózsadombon lakik, az nem 1000-es sportmotort vesz, hanem mondjuk egy Ferrarit vagy Porschét 10X annyiért.
-
HSM
félisten
Bevallom, a túraendúrókat, mint géposztályt nem annyira követem. Egy modell érdekelt belőlük, az új DL1000, az szerintem nagyon jó kis csomag lett, és nem annyira húzós szerintem érte a 3,7M. Vagy pl. a 650XT-ért a 2,3M.
Ami az elektronikákat illeti, nem is tudom, mik vannak? ABS, és kipörgésgátló, esetleg gázreakció-módok. Mi kellhet még? Gondolom, gyorsváltó meg elektromos futómű az nem annyira szempont pl. itt.
Mondjuk az tény, hogy mire "igazi" adventure bike lesz ezekből, még majdnem újabb fél milla, doboz, bukócső, lámpák, haspajzs, meg még ami jól jön....(#58213) persuader: Hát éppen ez az. Már egy GSXR1000-nek is a már már hagyományosnak számító BPF telójának is olyan tudása van, hogy az félelmetes, volt alkalmam kipróbálni.
Ami a kis SV-m futóművét illeti, az viszont egy kalap kutyagumit nem ér. Azaz de, van mire rászerelni a kereket, de kb. ennyi. Amint anyagi lehetőségeim megengedi, első dolgom lesz cserélni a rugózó elemeit elöl és hátul is, nyilván akkor már a súlyomnak megfelelőre.
Azt amúgy el tudom képzelni simán, hogy egy bruttó ~3M-s 600-as sportvason nem sok hasznuk van, de azért az ezresnek szerintem annyira nem volt kicentizve az ára eddig sem. Persze, ha rakjuk bele a spécibbnél spécibb cuccokat, akkor persze, hogy hamar elborulnak a költségek.(#58214) persuade: Oké, fussunk neki mégegyszer! Nem rentábilis, tehát emiatt mégdrágább, mégbonyolultabb, mégextrásabb motorokat hoznak, drágábban. Érdekes megközelítés, minimum. Ha nem gazdaságos így sem, akkor nem inkább az ésszerűség mentén kéne fejleszteni? Úgyértem, jó, hogy csinálnak a fanatikusoknak egy R1M-et, horror áron felextrázva, de mondjuk a sima R1-nek érdemesebb lenne akkor talán inkább egyszerűbbnek és olcsóbbnak lenni. Az R1S-nek meg végképp. Mind1, ők biztos sokkal okosabbak nálam, én csak írogatok.
Én amúgy a problémát a folyamatos egymásra licitálásban látom. Túlzottan hajtják egymást a gyárak, ez pedig igencsak nem tesz jót a költségeknek. Ezért is vetettem fel, hogy talán jobb lenne külön kategóriát nyitni a nagyon elborult ezres sportgépeknek, és a racionálisabb halandóknak megtartani a korábbi színvonalú, egyszerűbb, olcsóbb, de továbbra is pokoli magas tudású sportos gépeket.Szerk.: Amúgy olyan hatalmas gond nem lehet ezen gépek profitábilitásával, nézd meg pl. a Suzuki új ezres "sportos" gépét, a GSX-S1000-et! "Mindössze" bruttó 3,3M. Szerintem tök jó ár egy ilyen motorért. Persze, élőben nem próbáltam (inkább a GSXR-re ültem rá tesztelni ), de nagyon korrekt kis csomagnak tűnik, jó vázzal, futóművel, motorral, pláne ennyiért. Nekem sokkal értelmesebb utcai csomagnak tűnik, mint az 0,5M-val olcsósított R1, az ár/érték arányokról nem is beszélve. Hangsúlyozva, hogy utcára.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58216 üzenetére
Nézd meg a "szerk" részt, amit közben még odaírtam az előző hsz-embe. Nincs itt rinyálás, max értetlenkedés. Nem tetszik bizonyos szempontból az irány, ennyi.
A kis-SV-m első villájában 3 éves az olaj, és 9000km van benne, ami nem sok. Pontosan ugyanolyan sz@r vele a teló, mint amilyen 0 naposan volt, 0km-el. Feleslegesen nem fogom cserélni benne, amíg hibátlan, és nem gondolom öregnek. Bőven elég lesz az jövőre, nem gondolom, hogy ezen kellene bármit is jobban karban tartani. Az értelmes karbantartásokra sosem sajnáltam a pénzt.
A rugó az gyári benne. Amúgy itt is utalnék rá, hogy már újkorában is éppen ilyen gagyi volt a futómű. Durván 105kg vagyok beöltözve, ekkora súllyal meg kellene bírkózzon gyárilag is. Bellítani is csak az előfeszítést lehet rajta, több a semminél, de nem egy nagy csoda. Ha puhára rakom viszonylag kényelmes, de az első kritikusabb helyzetben felkoppan, mint a huzat, ha meg keményebbre veszem, akkor olyan kényelmetlen, mint a fene. Az úttartása is eléggé, khm, középszerű, nem túl meggyőző. A legjobb, mikor erős fékezésnél összenyomódott teleszkóppal jön egy kis hupli az úton, mert az kb. csuklótörés+kerék a levegőbe, jelentősen megnövelve a féktávot. Nem csal mosolyt az arcomra emiatt rossz úton.
Na, ilyeneket a GSXR-en nem éreztem. Ott nem verte szét a kezem úthibán, de nem is búvárkodott le csutkára az első masszívabb fékezésre. Pedig ott nem állítottam semmit magamra, és fékhatásra is jóval többet tudott az SV-nél a jobb gumik és fékek révén, amit a teszten ki is próbáltam.
Persze, pályára jó lehet az SV így is, hiszen ott alapvetően jók az útviszonyok. A kicsi SV gagyi futóműve leginkább gyengébb minőségű aszfalton bosszulja meg magát, de ott borzasztóan, kényelmetlenebb is sokkal, és az úttartás is gyenge olyankor.
Az ezres SV futóműve szerencsére más, abban már normális technika dolgozik.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz fattyu #58220 üzenetére
Lassabban az agyarakkal....
Egyfelől egy kétszemélyes motorról beszélünk, amire a kézikönyve alapján akár 200KG is rápakolható lenne, tehát utassal is működnie kéne a technikának, márpedig egy kistermetű férfi vezetős+kistermetű női utas is legalább 110KG. Egyébként tisztában vagyok vele, hogy gyárilag ehhez a 70-80KG-os vezetőhöz lövik be a rugózó elemek ideális működését. Viszont amivel nem számoltál, pl. a 17L-es tank. Ugyanúgy nem jó ha tele van, vagy ha üres. Pedig erősen fogyó tankkal már -15KG, tehát majdnem helyben vagyunk. Amúgy ha rugózó elemeket nézed, még a +25KG sem egy nagy dolog, a motor önsúlya fél tank benzinnel kb. 185KG, ha arra rájön a 80KG-os vezető az 265KG, ha a 105KG-os vezető az 290KG, ami durván +10%-nyi súly.
Ha ennyi tartalék nincs a futóműben, akkor az alapból kukába való szvsz.
Ja, igen, és micsoda furcsa véletlen, hogy az ugyanúgy 70-80KG-os vezetőhöz belőtt hasonló önsúlyú GSXR-nek teljesen tökéletesen, kifogástalanul, gyönyörűen működött a futóműve a 105KG-om alatt is.De biztos én vagyok a hülye, véletlenül sem az SV gagyi futóműve gagyi....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Ebben tökéletesen igazad van. Én is utálom, hogy indulás előtt el kell dönteni ha utassal megyek, hogy megpiszkálom az előfeszítéseket és nyakig olajos leszek és 5 perc tömény káromkodás (az SV-n elég nehezen hozzáférhető, és nem is túl finom működésű a rendszer hátul) vagy hagyom ahogy van, és akkor mondjuk van fele rugóutam. Ha meg átállítottam, akkor újra a dilemma, hogy állítsam-e vissza.
Mondjuk a guminyomással nekem nem volt eddig bajom, belőttem a gyári ajánlottra, kicsit sok volt, kicsit lejjebb, úgy már oké, az tökéletes egyedül is, utassal is. Pályára sanszosan sok lenne, de ott azért van idő állítgatni.
Amúgy a linkelt kerék-koncepciónak azért emlékeim szerint voltak bajai, mint pl. kanyarstabilitás, és a sebességet sem úgy bírta, ahogy ideális lett volna. Ezért is terjedtek el a hadi iparon kívül legfeljebb a kamrákra osztott "defekttűrő" abroncsok, de azok sem olyan kényelmesek tudtommal, mint a simák.
(#58223) bogyo112: Dehogy adom. Majd rakok alá rendes bontott futóművet és jó lesz. A motor megérdemli. Ne félts engem az ilyesmitől.
(#58224) persuader: Ebben nincs igazad. Mindig mérlegelem az olyan hozzászólásokat, amik kellőképpen alá vannak támasztva. Nyilván ignorálom, ami nincs, vagy nem meggyőző számomra, de szerintem ebben semmi extra nincs.
Az SV-nek egy sima "damping rod" futóműve van, amiben egy előrefúrt lyuk csillapít húzó és nyomó fokozaton is. Tehát van benne, nem ez a gond. Ami van a GSXR-nek és nincs az SV-nek az a szelepek az előre fúrt fix méretű lyukak helyett, melyek a belső nyomás mértékében tudják a méretüket változtatni. Ez az óriási különbség, a GSXR máshogy reagál kicsi és máshogy nagy erhatásokra. Ha érdekel a dolog és megy az angol, ez egy remek írás: [link]. Betűre levezik, amit tapasztalok az SV-n, az miért úgy van, és miért nem fog javulni komolyabb belenyúlás nélkül.
Amit ebből ki lehet hozni, hogy vagy nagyobb, vagy kisebb tempóra nagyjából működjön. De utcára, ahova kéne mindkettő, bukó. Szval pont az a baj, hogy középszar amit ki lehet belőle hozni, tehát semmire nem jó igazán."direkt belemesz rossz beallitassal olyan helyzetekbe." Gondolod, hogy direkt satuzok be, amikor mondjuk kivág az utamba szabálytalanul egy autós? Nem kívánságműsor olyankor, milyen aszfalt van alattam, megállni meg meg kellene...
Valamit a GSXR telójával erősen félreértettél, éppen, hogy az SV, ami rendszeresen odavág a kezemnek annak ellenére, hogy nem támaszkodom a kormányon és laza karral ülök rajta, ahogy kell. (És pláne nem fékezek rajta akkorát, mint amekkorát simán lehet a GSXR-el.) A GSXR-en hiába igyekeztem, nem sikerült elérni, hogy nagyot üssön a kezemre, ami igencsak bejött. Cserébe a gumit mintha az aszfaltra ragasztották volna. Igencsak megnyugtató érzés volt az SV-hez képest.
Amit írsz a nyomófokozati csillapításról, azt én is sajnos megjártam, csak én jobb híján az előfeszítéssel próbáltam életet lehelni bele, kevés sikerrel. Ha betekerem nem koppan fel, de kemény és szétver, ha meg kitekerem, akkor elfogadható kényelmű, de felkoppanós. Egyébként pont az a gondja az én telómnak (és az összes ilyen rendszerűnek, lásd a link) hogy olyan, mintha túltekernéd a nyomófokozati csillapítást, durvább úthibákon a fix méretű olajáteresztő csillapító lyuk miatt nem tud elég gyorsan összenyomódni. És ebből két dolog sül ki, ahogy írod, nem csak bántja a csuklóm (meg mindenem), de az utat sem követi le.
Nagy rugóútról sem igazán beszélhetünk az SV-nél, megnéztem a gépkönyvet, éppen 125mm az útja, mint a GSXR1000-nek.
Ami viszont egy igen fontos szempont, hogy én NEM pályán használom az SV-t, hanem közúton. Ott kéne valamit mutatnia. Ahogy a GSXR-t is közúton próbáltam ki, a legkevésbé sem versenypályán. Nekem közúton nem egy kiszámíthatatlan nyeklő-nyakló, ráadásul kényelmetlen motor kéne, hanem ami képes az úton maradni, és nem szétverni a vezetőjét minden nagyobb úthibán. Közúton nem tudom megtenni, amit a pályán, hogy szép lassan egyre gyorsabban megyek, és megszokom, hol/mennyire nyeklik nyaklik, és alkalmazkodom hozzá.(#58225) persuader: Szerintem az nem "fotelben kigondolás", hogy direkt elmegyek komolyabb futóművű motort tesztvezetni, többek közt azért, hogy azon milyen a futómű, hogy veszi azokat az akadályokat, ami az SV egységén kifog....
De ja, az lesz a tuti, ha tényleg minden stimmelni fog. Rendes szelepes csillapítás, jobb fék, megfelelő rugó, olaj, légbuborék, hátul a link-áttétel meg úgy minden. Csak ez rengeteg pénz és rengeteg idő.
Addig meg marad a morgolódás a gyári fossal. Kis pénz, kis foci.(#58230) dellfanboy: Ugyan nem tudom, melyikre gondolsz, nem olvastam azt a tesztet, de nekem úgy rémlik, az csak a csillapítást állítja az útviszonyokhoz. Vagy tud a rakomány/utasok súlyához is alkalmazkodni magától?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58242 üzenetére
Na jó, de ki dönti el, ki a hülye? Ebből így nem sok konstruktív dolog sülne ki...
(#58243) bob.zxr: Azért, mert akárhogy állítom, nem jó. Nyilván, először úgy kezdtem én is, ahogy "kell", hogy mikor ráülök, kb. 3cm-t süllyedjen be elöl hátul. Aztán hamar rájöttem, hogy így marha hamar felkoppan úthibán, vagy erős fékezésen. Akkor fogtam, és rátekertem annyit, amennyivel már fékezésnél jó volt és megszűntek a felkoppanások. De akor már alig süllyedt be alattam, és jó nagyokat is ütött ennek rendej módja szerint úthibákon. Sokáig így használtam ennek ellenére. De így se volt jó. Mostanában megint kitekertem kicsire az előfeszítést (elegem lett a kényelmetlenségből), így nagyjából elfogadható a kényelem, és inkább lassabban megyek, megpróbálom nem hagyni felkoppanni.
Amúgy sanszosan egy emulátor és egy valamivel erősebb rugó sok-sok vacakolással a beállítással megoldaná a gondom, de az is egy rakás pénzbe kerülne rá, akkor meg már inkább egy komolyabb bontott futóműre szavazok.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58246 üzenetére
Igen, tudom. Jók is. De önmagában kevés lenne, minimum kéne még bele egy Racetech emulátor, ami még kb. 40 000, és plusz a beszerelés, mert akkor a gyári csillapítót is ki kell szedni, meg nagyobb lyukat fúrni bele, utána beállítani az egészet, milyen olajjal/lyukméretekkel hogy működjön jól. Szóval alsóhangon 90-120 000 forint közötti összeg, jóadag házibarkáccsal, hogy egy viszonylag épkézláb technikát csináljak a gyári fosból, és így is csak igen nehézkesen lenne állítható.
Én ehelyett inkább rászánnék még némi pénzt, és kihoznék egy komplett SV1000 elsőrészt kerékkel, fékkel. Lehet, hogy drágább, meg szarakodni kell házilagos sebesség-szenzorral, de akkor lenne egy állítható korrekt tudású teleszkópom, amire nem lenne panasz. Persze, jóféle USD GSXR teleszkópot is be lehetne szerelni, de az azért jóval drágább cucc, és az már nekem a fékeit leszámítva felesleges is lenne.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58248 üzenetére
Csak nadrágom nincs motoros. De tervben van annak is a pótlása.
-
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #58377 üzenetére
Én szervizelve szoktam elrakni. Szezon elején úgyis tűkön ülve várja az ember az első jóidőt, szval szerintem jobb, ha a motor akkor már készen áll. Amúgy olajból is szerintem jobb, ha a frissben vészel át a telet, minthogy az öregebb, esetleg már savasodó, "koszos" olajban áporodjon a blokk hónapokig.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58411 üzenetére
A srác stílusától eltekintve szakmailag szerintem jó cikk. Ezerszer szívesebben olvasok ilyeneket, mint amikor marketing rizsával vastagon tálalva adják elő, hogy a motor hogy lő ki 60-nál 6.-ban....
(#58417) Archer: Szerintem inkább csak más szempontok szerint játszottak. Megbízhatóbb, olcsóbban adható, racionálisabb sportmotorokat gyártottak. Magas volt nagyon a technikai színvonal, de nem tolták túl. Ez a BMW megnyitott egy új korszakot jópárévvel ezelőtt, ami már sokkal inkább a presztízsről szól, mint a józan észről. Nekem Yamahából is sokkal jobban bejött az előd, és szerintem a Kawa is túl fogja tolni a Zx10-et. Ugyanakkor megértem őket, fel kell venni a versenyt az új kihívóval. Viszont ez számomra már korántsem szimpatikus irányba vitte az új sportgépeket. Nem jön be, hogy másfélszer annyiba kerüljenek, csak azért, hogy 1s-el hamarabb gyorsuljon 300-ra, vagy 1s-el jobb köridőt menjen a Hungaroringen.... Ennek tényleg csak ilyen farokméregetésnél van bármi jelentősége. No mind1.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #58467 üzenetére
Szerintem ez leginkább fejben dől el. Ha úgy kezdesz vezetni, mint autóban, akkor igazuk lesz. Ha nem a tudásodnak megfelelő tempóban mész, akkor is könnyen igazuk lehet. Motoron úgy kell közlekedned, hogy még azelőtt tudd (és megelőzd), honnan leslekedik rád veszély vagy eszetlen/szabálytalan közlekedő, hogy beütne a baj. Mondhatni, mások fejével/mások helyett is neked kell gondolkozni.
Én barátnőmnek is ezt tanácsoltam, először tanuljon meg nagyon alaposan autót vezetni, ismerje ki a forgalmat, a többi közlekedőt, a veszélyforrásokat, és utána üljön csak motorra, ha még szeretne....
(#58468) V.Stryker: Azt is nézni kell, mennyivel több az autós is az utakon...
Azt szokták nálam okosabbak mondani, hogy motoron sokkal több lehetőség van megelőzni a bajt, de ha ez nem sikerült, annak sokkal súlyosabbak a következményei, mint autóban.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58534 üzenetére
Ja, annyira kemények, hogy tolják neki a kanyarban, de annyira már nem, hogy a sebességnek megfelelő tempóban tekerjék a kormányt is. Ismerős...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58537 üzenetére
A frászt nem... Nem a 30-al totymorgó papák/mamák sodródnak ki a sávukból, hanem a fülükön/kezükben mobilozós keményvagyok arcok és kedves barátaik....
Legalábbis én eddig mindig ilyenekkel találkoztam...
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58539 üzenetére
A Fogarason Te voltál, de kanyarok nem csak ott vannak... Meg kanyarkiegyenesítő tehetséges autóvezetők sem.
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #58585 üzenetére
Ha sokat mész 100-al, oda is kelleni fog a füldugó. 200-nál már olyan zaj van, hogy iszonyat, jó sisakban is, de ha akár kocsiban dugtad már ki a kezed ilyen tempóban, akkor tudhatod, miről van szó....
(#58586) V.Stryker: Az 5100-nál nem vagyok meglepve, hogy nem ájultál el.[link]
Ha jót akarsz, egyszer próbálj bele egy 7100-ast. Bár elég sokba kerül, de az legalább teljesít is. Biztos vannak olcsóbban hasonló jó olajak, de eddig ezeket próbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #58588 üzenetére
Amikkel mentem eddig motor, azoknál ilyen 160-200-as tempó úgy nézett ki, hogy a kis plexi tolta pont a sisakomra a szelet, amin jó kis hangzavart alkotott.
Pedig a Shoei Raid 2 bukóm nem éppen egy hangos, gagyi sisak.
Azt mondják nakedek jobbak ebből a szempontból ("egyenletesebben" éri a sisakot a menetszél), de nekem nem hiányzik az extra szél mindenhonnan máshonnan. Füldugóval jól elvagyok így is.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #58600 üzenetére
No igen, az a Shubert egy mestermű. Az enyém azért közel sem olyan profi és modern, de a maga idejében az se volt éppen egy belépő sisak. Üvegszálas, szélcsatornás, dupla D gyűrűs, elég jó amúg. Gyárilag volt hozzá pinlock, szóval a párával sincs gondom.
Értem amúgy mire gondolsz. Nálam az a tapasztalat, hogy nem a sisak "hangoskodik", hanem úgy kb. minden más. 100 felett azért a motornak is kell húzni, az is hallatja hangját, azonkívül a sisak "szélzajának" is a forrása az a szél, amit a plexi elterel. Ha kidugom a fejem a plaxi mögött lévő légáramból (ami azért nem annyira kellemes nagyobb tempónál) akkor érzékelhetően halkabb. Bár úgy is már nekem igen hangos.
Mondjuk nincs hozzá az a nyakpántos cuccom, vagy miaszösz (Whisper strip, hoppá [link]), ami elvileg nagyban csökkenthetné a zaját még, inkább füldugózom, az egyszerűbb, olcsóbb, praktikusabb és hatékonyabb is. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58607 üzenetére
Magad írod az érvelésben, mennyi mindennek kell olajozottan (sicc! ) működni, márpedig ott az olaj biztosítja a megfelelő kenést az alkatrészek között! Természetesen tök igazad van, 100%-ig egyetértek veled, hogy nem lehet mindenben általánosítani, azért mert nekem jobb lett a váltási érzet a 7100-as olajjal és az olajhűtő hidegben kitakarásával az semmit nem fog segíteni annak a baján, akinek mondjuk kopott a váltó, vagy valami el van törve benne. Talán annyiból lehet segítség, hogy ebből sejthető, hogy az olaj viszkozitása (hőfok!) és minősége lényeges kapcsolatban lehet a váltó működésével. Nekem pl. hideg 5100-al az egyes/kettest is "kissé" nehézkesen vette, miközben a 7100-al ilyen gond sincs, hidegen is viszonylag könnyen becsusszan. Ami érdekes, hogyha nagyon áthevül a blokk pl. nyáron dugóban, akkor is "elnehezedik" a váltó működése, ez viszont az olajtól független tapasztalatom szerint.
Szval nekem az a véleményem, a legjobb, ha az ember gondolkozik, és megpróbálja megoldani a gondjait, de nem jó mindent egy kaptafára húzni sem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58612 üzenetére
Nézd, én továbbra is nyitott vagyok rá, hogy az enyémnél "nyerőbb" magyarázatot szolgáltass a tapasztalataimra. Most határozottan nem az ilyenekre gondolok: [link].
-Egyfelől, miért lett határozottan jobb ugyanolyan hidegen a 7100-as 10W40 olajjal, mint előtte az 5100-as 10W40 volt? "Hamis" olaj nem játszik, korrekt (és azonos) helyről származó, megfelelő színű, gyári csomagolású, bontatlan, 4L-es kiszerelésű termékről van szó, amit mindkét esetben az orrom előtt bontottak ki és öntötték a gépbe.
-Másfelől, arra is kíváncsi lennék a magyarázatodra, hogy miért kell hideg időben (durván 15 fok és alatta) a gyári olajhűtőm kb. 3/4-ét kitakarni, hogy finoman működjön a váltó, amikor elvileg -20 fokig jónak kéne legyek vele a gépkönyv alapján.
Ha nem takarom ki, egy Érd-BP belváros oda-vissza (50km) túra nem elég, hogy bemelegedjen az olaj (váltó?), és finoman működjön a váltás. (Azután a túra után pukkant el az agyam és kezdtem takargatni a hűtőjét btw.)[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58623 üzenetére
Zseniális ügyességgel tértél ki a kérdéseimre való válaszolás elől!
Leginkább egyiket sem válaszoltad meg, de legalább megtudtuk, mekkora koponya vagy váltó téren.A kuplung így szép fotel-magyarázatnak tűnik, ugyanakkor ha a kuplungnak ehhez BÁRMI köze lenne, akkor azt az ember érezné a kuplung működésén. Lehet, ezt szépen ki is próbálom valamelyik hideg reggelen, járatom bő fél percet, és megnézem, sebességbe rakva az akkor még jéghideg olajjal kuplungolva milyen nehéz tolni a motort, és ugyanazon a részen megnézem majd, mikor hazaértem meleg motorral/olajjal milyen, bár végülis felesleges. Ugyanis a kuplungos magyarázatodnak ellent mond az a próbálkozásom is , hogy míg meleg olajjal remekül tudok kuplung nélkül felváltani, addig hideg olajjal az sem úgy ment, ahogy kellett volna neki (direkt kipróbáltam, az-e a ludas). Pedig ott aztán ennek semmi de semmi köze a kuplunghoz.
Úgyhogy továbbra is várom szakértő magyarázatod az általam tapasztalt jelenségre, ha már ennyire kened vágod a váltókat kívülről belülről.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58630 üzenetére
Nézd, ezekszerint ott tartunk, hogy akkor nincs köze a kuplunghoz. Jó. Viszont akkor marad a váltó (mint változatlan adottság), és az olaj, illetve annak hőmérséklete, ami viszont változik. Ez volt az eredeti állításom, miszerint az olaj típusa és hőfoka igenis hatással lehetnek a váltó működésére.
Most akkor miért is kéne szétszednem egy váltót??? Engem túlzottan nem izgat, mi van benne (bár azért végignyálaztam lapról lapra az 500 oldalas szervíz manualt ) nekem bőven elég, hogy rájöttem az enyém hogyan/mikor működik szépen.
Ugyanakkor ha rád hallgattam volna (azaz hogy a váltóhoz semmi köze az olajnak) akkor a büdös életben nem találtam volna meg ezt az ideális működést biztosító kombinációt. Ezt csak úgy a többieknek.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz fattyu #58635 üzenetére
Áh, csak ki akarnak röhögni, hogy majd tuti így meg úgy lemaradok. De vannak normális tagok, akik velem is tök normálisak, különben rég nem követném a fórumot.
Amúgy csak pár tagnál vertem ki a biztosítékot, de azok nálam is. Ilyen ez az élet, nekem nincs bajom ezzel. Nem felelhetünk meg mindenkinek, én nem is akarok.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz Something_ #58765 üzenetére
Remélem nem... :\
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58767 üzenetére
Ez így szép és jó, hogy egy gyönyörű tisztára takarított hegyi úton lehet menni, de egészen más a helyzet, amikor napi szinten mászkálsz télen, nem feltétlen tökéletes látási viszonyok mellett és erős forgalomban. Én is kerülgettem még régebben a robogómmal a jégfoltokat az úton reggelente munkába menet, de nem egy életbiztosítás, ebben is biztos vagyok.
Kocsival is (ABS-esről van szó) nem az a 99% a gázos, amikor épp szépen takarított úton mész, hanem az az 1%, amikor egy nagyobb egybefüggő jeges felületre hajtasz, ami sokszor nem is látszik, tehát csak akkor értesülsz a jelenlétéről, amikor szinte irányíthatatlanul csúszik rajta az autód. Eddig kétszer volt ilyenhez szerencsém autóban, mindkétszer megúsztam baj nélkül, de egyszer sem szeretném kipróbálni motoron, se ABS-el, se anélkül. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58832 üzenetére
Bocs, hogy hozzászólok, ha már egy fórumon vagyunk és van véleményem a dologról.
Nyugodtan lehet ignorálni, ha nem tetszik.
(#58833) vlevi:
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58837 üzenetére
Mondom IGNORÁLNI ha nem tetszik. Iszonyat unalmas már ez az állandó kötekedés és személyeskedés a részedről.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58840 üzenetére
Nem unod még a flémelést?
-
HSM
félisten
válasz fattyu #58921 üzenetére
Sokan esküdnek erre a 3-4000km-es csereperiódusra. A 10 000km-en én is meglepődtem kicsit. Az mondjuk tuti, hogy közel 10 000km-t futott olajban én nem hagynám aszalódni hónapokig a blokkom... Ellenben a szép tiszta friss olajnak nem hinném, hogy bármi baja esne telelés közben.
Nekem is már itt figyel a friss 2L Motul 7100-am, amit még a téli elrakás előtt bele is rakok...
Amúgy a 30 000-et kocsiknál is úgy gondolják, hogy az a MAXIUM, amit ideális körülmények között elmehet. Gondolni kell itt főleg autópályás használatra. Városi üzemben aki azt hiszi, hogy 30 000-et mehet egy olajjal... Hát meglepetések fogják érni.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Nekem volt céges autóm, aminek a csereperiódusa 25 000 km volt, és főleg autópályán volt használva. Egyáltalán nem tűnt rossznak az olaj, mikor lecserélték (25 000 körül), teljesen szépen járt vele a gép.
Ha jobban végiggondolod, tök logikus is. Városban sokszoros terhelést kap minden, miközben alig gyűlik a km. Autópályán viszont igen hamar gyűlnek, miközben nincsenek megállások, meg kb. semmi. Ezt felejtik el sokan, akik városban használják, hogy ott 10 000km alatt többet kap az olaj a motortól, mint pályán 30 000 alatt.... Ettől függetlenül saját autóban én is cserélném maximum 15 000 után, még rengeteg autópályázás mellett is, de az más téma. Mégis olcsóbb pár esetleges felesleges olajcsere, mint a motorgenerál.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz StoneBridge #58930 üzenetére
Csak azt ne felejtsd el, hogyha a gyári, általában papíros szűrő helyett beraksz egy olajos K&N-t, azt utána rendszeresen kell majd olajozgatni néhány ezer km-enként. És ha elfelejted, nem csak elgyengül a motor, mint a túlhasznált papíros szűrőknél, hanem be is engedi a koszt....
(#58929) Feree13: Reméljük idővel azért lesz több is.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz StoneBridge #58935 üzenetére
Futóművel mi a terv, ha nem vagyok indiszkrét?
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58938 üzenetére
A beindításos dologban egyetértünk.
Ami nekem nem tiszta, hogy a viaszosodás nem csak extrém hidegben következik be? Úgyértem, ilyen mínusz 20-30 fokokban, olajtól függően? Én eddig úgy tudtam, csak akkor.(#58940) StoneBridge: Én nem erőltetném a progresszivitást. A többi jó lehet. Rugóstag csere nálam is lesz, remélem beválik.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #58944 üzenetére
Minden motornál van rajongótábora a progresszív rugózásnak. Én viszont nem vagyok barátja. Nekem sokkal jobban tetszenek pl. a modernebb sportmotorok magas minőségű, lineáris, vagy közel lineáris megoldásai.
Amúgy bár az MT07-nél nem tudom hogy van pontosan, de pl. az SV650-nél sokan dícsérték az emulátor+súlyra szabott lineáris rugó kombinációját is megfelelő sűrűségű olajjal. Erős a gyanúm, hogy az MT07-nél is hasonló lehet a helyzet.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs