Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Topiccsendőr #58607 üzenetére

    Magad írod az érvelésben, mennyi mindennek kell olajozottan (sicc! ;] ) működni, márpedig ott az olaj biztosítja a megfelelő kenést az alkatrészek között! Természetesen tök igazad van, 100%-ig egyetértek veled, hogy nem lehet mindenben általánosítani, azért mert nekem jobb lett a váltási érzet a 7100-as olajjal és az olajhűtő hidegben kitakarásával az semmit nem fog segíteni annak a baján, akinek mondjuk kopott a váltó, vagy valami el van törve benne. Talán annyiból lehet segítség, hogy ebből sejthető, hogy az olaj viszkozitása (hőfok!) és minősége lényeges kapcsolatban lehet a váltó működésével. Nekem pl. hideg 5100-al az egyes/kettest is "kissé" nehézkesen vette, miközben a 7100-al ilyen gond sincs, hidegen is viszonylag könnyen becsusszan. Ami érdekes, hogyha nagyon áthevül a blokk pl. nyáron dugóban, akkor is "elnehezedik" a váltó működése, ez viszont az olajtól független tapasztalatom szerint.

    Szval nekem az a véleményem, a legjobb, ha az ember gondolkozik, és megpróbálja megoldani a gondjait, de nem jó mindent egy kaptafára húzni sem. :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák