-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #59601 üzenetére
Ezt most így miért? Mi lenne szerinted egy komoly, felnőtt megoldás? Halál komolyan kérdezem...
-
akos727
senior tag
Nálam nem számít, hogy 50-el vagy 100-al jövök, egy 150-es 4t robogónak nem lesz észrevehető hangja Utana meg összetalalkoztam egy Duke 125-el, arc full páncélban, proper motoros szett, már messziről láttam az embert, ott kacskaringózott a forgalomban össze-vissza indexelgetve. Persze beértem, majd mentunk tovabb együtt, lehetett hallani, hogy gyilkolja a motort (le-fel váltás mindig redline közelében), de maga a közlekedési stílusa is árulkodott arról, hogy kezdő, aki belenyomott szerintem 1 gurigát ebbe a motorozás dologba. Balra indexelő autót jobbról megelőztük, és a balról lévő utcából bejött elénk egy másik kocsi, Dukeos meg ráfeküdt a dudára (pedig messze nem volt veszélyes a szituáció a kb 20-as tempónál.) Én elmentem az autó mellett, ő meg ott szerencsétlenkedett és lemaradt....Azt hiszem erre mondják, hogy felhigult a motoros társadalom....úgy gondolja megveszi a jó motort és felszerelést (ami persze helyes) és egyből Rossiba' van annyi kulonbseggel, hogy o veszelyesen elozget 50-60-al kozlekedo forgalomban. Sajnos egyre több ilyet latni az utakon.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #59605 üzenetére
Vannak könyveim bőven erre az esetre.
De a kérdésemre még mindig nem válaszoltál. Ha már ilyen sértő személyeskedő dolgot írtál, legalább vedd a bátorságot és írd meg, szerinted mi lett volna itt a komoly és felnőtt megoldás.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #59608 üzenetére
Pedig a sör az igazi!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #59608 üzenetére
Határozottan visszautasítom a vádat.
Pontosan úgy csinálom a vészfékezést, ahogy itt leírtam. Akkor is, amikor éppen elémhajt féktávon a semmiből a sehallselát 2 tonnás fémketrec. Akkor szokott inkább gond lenni, mikor kb. 3-ból egyszer véletlen lekuplungolok a régi rossz reflexből, mert akkor tutifix megcsúsztatom a hátulját és nő a féktáv. -
HSM
félisten
Mert nem vagyok Rossi, és sokkal könnyebben leblokkol(om) a hátsó kerék (kereket), ha nincs rajta a motor, ami stabilan tartani igyekszik egy forgási sebességet. Vészfékezésnél gyakorlatilag 100% megbízhatósággal blokkolom be kisebb nagyobb mértékben a hátsó kereket, ha kikuplungolok vélelten. Ez a tapasztalat sajnos.
-
Something_
őstag
Köv szezon elején kéne egy topik találkozó, de egybekötnénk egy HSM vezetéstechnikai tréninggel.
Hányan jönnétek?
-
Topiccsendőr
addikt
Esetleg ugy lenne fair hogyha valamivel megijesztenetek a veszfekezo kollegat. Lancot dobtok az elso kerekbe, vagy egy tokonutott rotweilert az ut melletti bokorbol errsszetek ki, vagy ilyesmi. A lenyeg, h meghatarozo elmeny legyen, es nem az, hogy 40 nel kijon az euro2 es ikarus midennaposan "teljesen varatlanul" majd posztolja hogy majdnem meghalt
Akkor 2016 majus junius?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
dugynok
senior tag
válasz Something_ #59614 üzenetére
Nekem nincs motorom (maxirobogózok) így csak néző lehetek, de a sört, popcornt állom
-
dellfanboy
senior tag
válasz Something_ #59614 üzenetére
en benne vagyok, fixaljuk le az idopontot karacsony elott, mindenki irka bele a naptarba hogy ne az legyen hogy nem tudta.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
HSM
félisten
válasz Something_ #59614 üzenetére
Én már mondtam, menjetek el a Safety Hungary-hez. Ők totál profin elmagyarázzák, és meg is mutatják, bőven adnak lehetőséget kipróbálni és gyakoroloni is a tanultakat a saját, bukócsövezett motorjaikon. Így a legjobb gyakorolni, mert nem megy szarrá a motor, ha megdob egy bólya. Én nem vagyok "hivatásos" oktató, ők igen.
(#59615) persuader: Nem az euro2-es Ikarusoktól szoktam vészfékezni. De amikor mész 40-el a buszsávban, melletted tömött kocsisor, és hirtelen valaki eléd rántja a kormányt körbenézés nélkül, gyakorlatilag menekülő utat nem hagyva az elég szivacs... Főleg ilyen agyament sávváltók szoktam megszivatni, meg elém ugró gyalogosok. Az is finom, mikor a töksötétben a semmiből kiugrik eléd.... Garantáltan jobban befosol, mint a rotweilerektől...
Amúgy nem szoktam "majdnem meghaltam" posztolni... Amúgy mostanában tényleg volt pár csodával határos eset a topikban szerencsére, de azok nem én voltam.[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Something_ #59614 üzenetére
Ki az a hsm? Jaaaaaah, alap
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #59619 üzenetére
Az őrült ABS-es pingvin.
-
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #59621 üzenetére
Nyilván a teljes agyatlanságtól nem véd meg.
De a totális blokkolás/elsőkeréken átesésen kívül szerintem minden gyakorlatoknál szóba jöhető szituációtól véd. Nyilván meg lehet sérülni a protektorok, bukócső ellenére is, de közelsem annyira, mint egy saját motoros gyakorlásnál, az anyagi vonzatról nem is beszélve. Ha eldobod a motort csak felszeded a bukócsőről és mész tovább, a sajátodnál ez 100 000-eknél kezdődő tétel....[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Aki tényleg komolyan azt hiszi hogy Vészfékezésnél van ideje arra gondolni és megvalósítani hogy először a hátsóval fékezzen, majd aztán az elsővel, az a BÜDÖS életben NEM vészfékezett még.-
Vészfékezés - rámarkolsz taposol mindent amit tudsz és ennyi.
Minden más ahol már egy szikraszázad másodpercnyi időd van esetleg hogy az agyadon egy fénysebességű hullám átvillanjon hogy mit is csináljak pontosan, az már nem vészfékezés.
Oké, hívhatjuk annak, viszont ezesetben a vészfékezésnek van több fokozata is...Soha nem hasonlíthatunk össze egy "ismert" vészfékezést tréningen (amikor tudod hogy most ez a feladat és ezt kell csinálnod,) és egy éles helyzetet.
A dátumot pedig várom, de szerintem sokkal okosabb lenne ha aznap szépen elmennénk pályára."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz dellfanboy #59624 üzenetére
Szerintem a nyílt nap alapból nem jó ötlet, annyian lesznek mint a nyúlsz@r.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #59623 üzenetére
Most nem kötekedésből, de abban a pillanatban, ahogy tudatosult benned, hogy azonnal fékezni kell, akkor ha korábban begyakoroltad a vészfékezést, akkor ösztönösen azt fogod csinálni, és úgy, ahogy begyakoroltad. Nyilván nincs idő gondolkodni rajta, de azt írtam is....
Ugyanis tudod, hogy ha csak megmarkolod ész nélkül a kart, akkor kiskanállal fognak levakarni a kocsi oldaláról, azt pedig nyilván nem szeretnéd... Én is ezért bosszankodom, hogy régebben úgy tanítottak, hogy egyből kuplung, mert néha a mai napig előjön éles helyzetben, hiába gyakorlotam rengeteget, hogy ne jöjjön, ugyanis kemény méterekben fáj, ha behúzom véletlen reflexből.(#59625) Feree13: Meg oda ha jól rémlik, full bőr cucc kell, az meg pl. nekem nincs. Pedig szívesen mennék ott egy pár kört.
[ Szerkesztve ]
-
dugynok
senior tag
válasz Ferdzsoo #59623 üzenetére
Véleményem szerint a vez.tech tréningeket valóban nem lehet összehasonlítani a valós élettel. Ott inkább megmutatják, hogy mire vagy te és a motor képes és gyakoroltatják, elmondják mit csinálsz rosszul és, hogy kéne inkább. Viszont az a legnagyobb baj, hogy sokan utána már nem gyakorolják az ott tanultakat és nem biztos, hogy amit ott megcsinált vészfékezést, pár hónap mulva is tudja azt a szintet, pedig lehet jól jönne a való életbe.
Meglátásom szerint folyamatos gyakorlásra van szükség a szintentartáshoz és elöbb-utóbb ösztönszerűen csinálod, gondolkodás nélkül. Mint a váltást.
De tényleg, aki volt tréningen, rááldozta a nem kevés pénzt, vallja be őszintén, gyakorolta az ott tanultakat utána? Szinten tartotta magát? Most is meg tudná csinálni hónapokkal utána a feladatokat olyan pintosan, pl. vészfékezést?
Persze nem akarok én itt okoskodni meg megmondósat játszani, hisz nincs is nagymotorom, de tegye a kezét mindenki a szívére, és válaszoljon MAGÁNAK őszintén. -
dugynok
senior tag
Mondjuk én Mosq-nak a véleményére kiváncsi vagyok, elég nagy motorosnak tartom, hogy adjak a véleményére. És most nem másokat akartam ezzel lealacsonyítani.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz dugynok #59627 üzenetére
Az a mókás ebben, hogy ha sikerül beépítened a mindennapi motorozásba a tanultakat, akkor onnantól kezdve minden nap "gyakorlod".
Nekem elég sok minden megmaradt, és egy forintját sem bántam meg a két szintnek. Igaz, a tréningek után kívánt némi önfegyelmet és plusszmunkát odafigyelni és alkalmazni a tanultakat, sőt azóta is kíván, de megéri.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Akkor en most elkezdek az olajrol beszelni, mert ennek megint nem lesz vege sose.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mosquito-
őstag
válasz dugynok #59627 üzenetére
Motor, gumi tudja amit kell csak te nem tudod. Egy vezetéstechnikai tréning kb 5 órás,lesz egy emelkedő diagramm ami a "fejlődés" majd jön a csúcs és majd a lejtmenet. Ilyenkor van az, hogy elfáradsz esetleg eldölsz, koncentráció lanyhul. Amit ott tanulsz, másnap kb 10-20%-a marad benned. Így van ahogy írod szintet kell tartani,amit ott láttál/tanultál és/vagy újabb tréningre elmenni, ahol újabb szintre lépsz. Az, hogy valaki elmegy egy tréningre az nem gyávaság, hanem egy lépés előre, hogy jobb motoros és technikája legyen. E mellett az sem baj ha rendeltetésszerűen használja motorját mert igy lesz rutinja,mondthatni minden nap, mimden méteren tanul/hatsz valamit,nem a fotelből.
Motoros rendőr oktató is karambolozott úgy, hogy hiába oktatott napi szinten,volt egy olyan szituáció ahol elékanyarodtak,tudás/tapasztalat megvolt,de mégis beköszönt a B oszlopon. TK-s motor lett. E van.
Én amikor elkezdem a szezont,aksi be pöcc-röff átnézem a világítás/kapcsolókat, motort stb. Első utam benzinkút. Ott megnézem a gumiban mennyi levegő van,"jó" idő esetén (február) ha nem taknyos az út, süt a nap akkor keresek egy gyér forgalmú helyet, ahol vész/fékezés/gyorsulást,hirtelen irányváltás gyakorlom párszor/sokszor. Próbálok vissza szokni/rázodni,mert az ember felejt el van szokva a motortól/motorozástól az ezekhez szükséges reflekszektől a mindennapi dolgoktól ami szezon közepén ez tök természetesen és magától ment.
"Nagy motorosnak tartasz" Hátőő, köszi de maradjunk annyiban, hogy nem tudok motorozni hanem csak szeretek.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #59634 üzenetére
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Archer
őstag
"Soha nem hasonlíthatunk össze egy "ismert" vészfékezést tréningen (amikor tudod hogy most ez a feladat és ezt kell csinálnod,) és egy éles helyzetet." - itt a lényeg, ezt egy parkolóban vagy akárhol nem lehet begyakorolni. Be lehet gyakorolni, hogy mennyire lehet hirtelen rámarkolni a fékre, amitől még nem megy el az eleje de ezt mondjuk egy parkolóban csinálja az ember, feltehetően jó aszfalton. Amikor vészfékezni kell meg mondjuk vizes az aszfalt vagy sóderes vagy tökig van kátyuval és mindjárt bukik a mutatvány. Szezon vége felé volt, hogy kellett egy nagyot fékeznem, volt azért némi időm végigfuttatni az agyamban, hátsó fék, kuplung (vagy fordítva már nem emlékszem), első fék megmarkolva de a motor csak pattogott tovább előre, mivel ott éppen pont fel volt gyűrve az aszfalt. Aztán egyszer csak megállt, még szerencsére az előttem levő autó előtt de mondom még egy pillanatnyi időm is volt végiggondolni, mégsem úgy alakult, ahogy terveztem hát még ha gondolkodás nélkül cselekedni kell, azonnal.
polimorf: jobbulást, a lényeg, hogy nagy bajod nem lett., ahogy egy külföldi ismerősöm mondta, "a többi csak matéria" Sajnos -idén is- többeknek nem jól alakult a szezon a topicosok közül
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #59633 üzenetére
Kellett neked belekezdeni Majdnem és is elkezdtem beleszólni, de jobbnak láttam kussolni
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #59638 üzenetére
Szolj bele. Ez egy topic. Semmi baj nincs azzal ha mindenki leirja a velemenyet, foleg ha van tapasztalat a hata mogott. A baj akkor van ha egy troll is bejon a kepbe
De igazabol ez egy mukedvelo topic. Ha fassagokrol beszelunk, akkor sem omlik ossze a vilag.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz dugynok #59630 üzenetére
Nem kell a vészfékezést beépíteni a mindennapokba, de a reflexeket be lehet. Pl. azt,hogy figyelsz arra,hogy egy pillanattal előbb kicsit használd a hátsó féket és aztán erőteljesen az elsőt. Én ezzel próbálkozom, hogy ez reflex legyen. Vészfékezéskor, meg vészhelyzetben szeretném, hogy ez legyen a reflex, nem az, hogy izomból berántom az elsőt lesz ami lesz. Persze én is néha elk.rvulom, de azért próbálok figyelni. Sőt, ha nincs mögöttem nagy forgalom, seggembe egy autó, akkor ha az orrom előtt vált sárgára a lámpa, akkor szándékosan "vészfékezek" vagy próbálok valami hasonlót és pl. ezekből nagyon sokat tanultam idén, főleg azt, hogy sokkal sokkal hosszabb a féktáv még ilyenkor is, mint amit én gondoltam. És ez mindig ösztönöz a gyakorlásra, de még mindig messze vagyok attól, amit én elfogadnék magamtól.
Ha már vezetéstechnikai tréning... nagyon mennék a honda safety-re, de egyenlőre nem volt rá pénz. Nem azért mennék, mert ott két nap alatt megtanítanak motorozni és két nap után marha fasza gyerek vagyok,
mert már most is az vagyok. Hanem, hogy ott két nap alatt mutatnak olyan technikákat, amiket majd gyakorolhatok, beépíthetek a stílusomba. Aztán ki tudja...még sose voltam.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
BoB
veterán
Egyáltalán a fékezést szoktátok gyakorolni? Addig fékezni amíg nem kezd el búgni az első kerék? (közvetlen tapadásvesztés előtti állapot). Mert amikor én gyakoroltam sportmotoron "nagy" sebességről (100+), a motor olyan lassulásra volt képes hogy egyáltalán rajta maradni kihívás volt (tudom tudom piskóta vagyok ).
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
emre
veterán
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Topiccsendőr
addikt
Ezt a hirdetest en is neztem.
Vegyes erzeseim vannak ezzel kapcsolatban. Sztm szanalmas ez a hirdetesi oldalon karosultak keresese.
A hiba ahogy nezem, es ahogy saccolni tudom ebbol az, hogy egy szeleprugo eltort, es emiatt az ek kilazult, mert nem volt elofeszitve, es beesett az egesterbe a szelep. Nem a tipikus regi kawasaki szelepleszakadas. Egy nagyonolcso alkatresz romlott el, ami nagy hibat okozott. Hogy ezt meg lehet-e allapitani, ha lemered a rugo hosszat, amit ilyen km allasnal illene... Ezt nem tudhatom. De akar ez is benne van a pakliban. Megjegyeznem, h az sc59 eseteben az osszes szivo oldali szeleprugo cseres volt ilyen futasteljesitmeny mellett. Tehat a helyzet szamomra nem teljesen egyertelmu. 200 loero felett mar minden ki van hegyezve. Tudom, h egy hetkoznapi embernek eznolyan, h vesz egy mosogepet dragan, es egyszercsak nem mukodik. Dehat a hirdetesbol latszik h kb ennyit ert hozza.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zsolt19900
őstag
nos tegnap kipróbáltam egy z750et
tetszett igazság szerint, azt érzem legnagyobb hiányosságának, hogy nincsen hátul kapaszkodó az utas részére.... ezen lehet valahogy javítani? esetleg az S hátsó részét rá lehet tenni 1-1ben? vagy valami más mód? ketten használnánk, de így nem venném meg
+ még kérdésként merült fel bennem, hogy kapaszkodó hiánya miatt hátsó dobozt lehet rá tenni egyáltalán?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
FIREBLADE78
addikt
Na,most már tényleg elteszem a dögöt dögleni Nektek milyen ponyvátok van? Olyan kell,ami mindenhol jó,még szibériában is
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
V.Stryker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #59646 üzenetére
Nekem ilyen van. Nem tudom mit kéne tudjon, mert mondjuk nekem garázsban van.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
bbubby00
őstag
Sziasztok!
Ha tudnátok nekem ajánlani dolgokat, h mit tartsak még raktáron, azt megköszönném!!![ Módosította: Mate ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...