-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz zeon.hu #59546 üzenetére
Elsőre biztos mindenki rávágná (én is), hogy közös a felelősség. Viszont épp nemrég olvastam, hogy ítélet született egy baleset ügyében: friss jogsis srác balra akar kanyarodni, látja a szemből érkező motort de mivel messze van úgy gondolja be tudja fejezni a manővert, a motoros viszont bőven a megengedettnél gyorsabban jön, karambol és meghal (tipikus mindketten sz*pnak eset ); az ítélet szerint attól még hogy a motor gyorsan jött az autósé a felelősség, mivel akkor is meg kellett volna adnia az elsőbbséget.
Persze azt nem tudom ez mennyire "bevett gyakorlat" és azt sem, hogy a határ túloldalán mik a szabályok.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zeon.hu
nagyúr
válasz canniball #59551 üzenetére
a vétkes fél felelősségét nem csökkenti, ha a vétlen is szabálytalankodott.
mikor kölcsönadtam a kocsim egy havernak és tőlem 200m-re tk-ra vágta egy stopnál nem megálló autós, akkor a havert is vizsgálták, hogy gyorsan hajtott-e, de függetlenül a balesettől (nem kapott büntetést végül).#?*@&!
-
mm89
őstag
válasz polimorf #59534 üzenetére
Jobbulást!mindenki kösse be magát! Mindig!
Viszonylag sűrűn tartunk roncsvágási gyakorlatot (aki nem tudja, tűzoltó vagyok) és volt alkalmam tesztelni az autók üvegeinek erősségét kézzel, lábbal, fa husánggal, baltával.... Hát nem szívesen repülnék ki rajta... A légzsák is csak bekötött övvel működik, szóval még egy ok.Én is motoroztam ma egy kicsit, a városban. Az első 5km en ketten akartak eltaposni... Először majdnem kifordt élem jobbról és autó, pedig szemből tömött sorban jöttek, tehát esélye nem lett volna besorolni (balra jelzett), kb a sávom felét elvette. Ráfékeztem majd kikerültem. (HSM: az abs jelezte is, hogy hátul még nem tapad a hideg gumi
Aztán 5 perccel később két sávos úton simán rámsorolt egy autó.. Kb a hátuljánál voltam, tükörben biztos látott VOLNA.
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
HSM
félisten
Ismerős jelenetek... Én is még napi szinten járok a motorral, pláne az utóbbi napokban eléggé meg voltak kergülve az emberek, gondolom, az időjárás.
Velem is megesik, hogy elfékezem a hátulját, nekem a seggem jelzi, hogy kóvályog a moci hátulja.
De amúgy ha nem húznám be reflexből sokszor a kuplungot ezzel sem lenne baj. Szerencsére az inkább nagyfékezéseknél van, vészféknél már nagyjából megy, hogy no kuplung, az gondját viseli a hátuljának. -
akos727
senior tag
Szokásos ráhúzások...Mentem körúton nomrális tempóval, külső sávban, láttam hogy előrébb áll egy autó, előtte meg parkolni próbálkoznak. Szépen indexszel áttettem belsőbe és mikor az álló autó mellé érek, akkor index ki és abban a pillanatban jött át a sávomba. Szerencse, hogy a tempóm pont elég volt arra megelőzzem, érzésem mögöttünk talán egy fél méter ha lehetett a különbség... Szeretem az ilyet, aki előbb cselekszik, mint gondolkodik mondjuk, hogy rendesen körbenézzen.
Jobbulást polimorf !
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Vészfékezést pedig úgy tanítják, hogy elsőként kuplung, utána hátsóf3k, és csak aztán az első. Mindezt angyjából egyszerre, de ebben a sorrendben. A magyarázata pedig az, hogy vészfékezéskor senkinek nem hiányzik, hogy a hirtelen elvett gáz miatt a motorfék megfogja a hátso kereket és blokkoljon. Mert egyrészt csúszik, másrészt a motor is le fog állni.
-
polimorf
tag
válasz StoneBridge #59560 üzenetére
Köszi!
Az aszfalton landoltam, háttal.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
HSM
félisten
Igen, szvsz ez a rossz módszer. Az oké, hogy előbb a gázelvétel és hátsó, és utána első, de kuplung nem kell. A motorfék nem fogja blokkolni hiszen a motor jár, ha pedig a megállás előtt lefullad, az vészfékezésnél a legkisebb gond...
polimorf: Jobbulást!
[ Szerkesztve ]
-
mm89
őstag
válasz akos727 #59558 üzenetére
nomrális tempóval
Most jöttem rá! Ez a kulcsszó! Én ha motorozok akkor elég ritka, hogy szürke résztvevője legyek a forgalomnak. Ha a szokásos tempóval megyek akkor ezek biztosan hallják hogy jövök, vagy már rég elmegyek mellettük
most viszont nem siettem, meg hát hideg is van, így beálltam a sorba, túl szürke voltam....Polimorf
Az egy stop tábla?!?![ Szerkesztve ]
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
polimorf
tag
Az egy stop tábla, de mint irtam is már megálltam, körülnéztem, de a jobb első oszlop takarta a jobbról érkező autó ezért indultam el. Ettől függetlenül természetesen egy percig sem vitattam, hogy én vagyok a hibás. A rendőrnek sem. És nem is kerestem kibúvot sem.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
dugynok
senior tag
Akkor most megint okosabb vagy, mint az oktatók...?
Mivan akkor, ha lefulladsz, de közben irányt kell változtatnod, kikerülnöd vagy tovább haladnod, mert úgy alakult a helyzet? Esetleg elhárult a veszély előled, de te lefulladsz, valaki meg hátulról belédrongyol? Azért kell kuplungot benyomni, hogy pont ne fzlladjon le az motor. Ez most kb. olyan eset, mint sok ember autónál kuplungot benyomva kanyarodik.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz dugynok #59567 üzenetére
Inkább hiszek a vezetéstechnika oktatónak, mint a jogsis oktatónak. Persze, mindenkinek a maga dolga eldönteni, a következmények is őt terhelik.
Persze, értem, belédrongyol hátulról meg kutyafüle, de vészfékezésnél először is neked kéne elkerülni, hogy te belerongyolj valamibe, utána van értelme ilyesmiken gondolkozni. Amúgy ha az utolsó métereken behúzod a kuplungot megállás előtt akkor még csak le se fullad... Amúgy egy ilyen vészfékezés után azért se mész sokra a járó motorral mert jó eséllyel olyan sebességben leszel, hogy nem tudsz vele újra elindulni azonnal, akkor meg az indítón pöccintés lesz a legkisebb időveszteség...
Burt1793: Ne legyetek már ennyire fotelfizikusok... Persze, a vészfékezés is megcsúszást okozhat.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Sosem ertem ezeket a veszfekezes koncepciokat. A veszfekezes mindig egy olyan dolog, h nem szamitasz valamire es egy hatalmasat kell fekezned. Most, h definialtuk azt, h erre nem szamitasz, Gondoljuk vegig a fotelben. Tehat nem gondolkodsz ott, mert nem a fotelben vagy, hanem a motoron h most epp mit csinalj. A motorfek az aztan a legkevesebb ilyenkor. Egyreszt ha egy 600 as sorneggyel mesz, ahhoz, h motorfeked legyen ami megallitja a hatso kereket, kb 12 000 es fordulaton kell kozlekedj. Ezert ezt a reszet nem ertem. Ha minden suly elore megy, kevesebb is eleg, de hetkoznapi szituban ahhoz h a.motorfek problemat okozzon ahhoz sokkal tobb idonek kell eltelnie, mint amikor egy veszfekezesnel tortenik. A veszfekezes nem tart hosszu masodpercekig. Az nagyon hamar lefut. Es mar bent is vagy a kocsiban a motorral. Ilyen nincs hopgy akkor ezt csinalom az utan, majd azt kell csinalnom az utan. Ez fassag.
Amiket eddig en ateltem az a kovetkezo volt. Vagy akkorat fekeztem h levegoben volt a hatso kerekem, ergo ki nem szarja le a hatso kereket, es ugy vagtam tele autot, hirtelen ramarkolt fekkel, szitalo kormannyal. Mert akkor azt csinalta nalam.
Vagy kisebbet fekeztem, hogy kerulni tudjam, ekkor az auto baszott el engem.
Mindez nagyongyorsan jatszodik le.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
dugynok
senior tag
válasz Topiccsendőr #59570 üzenetére
Igaz, azért is mondják, hogy sikat érdemes gyajorlobi, hogy ne gondolkodni kelljen, hogy mikor mit nyomsz, húzol, stb.., hanem ösztönből vészfékezz, mint a váltásnál. Ott sem gondolkodik az ember, csak csinálja. Elég annyit gondolkodni vészhelyzetbe, hogy vészfék vagy kikerülés.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #59570 üzenetére
Tök jogos, amit írsz, nincs sok időd gondolkozni, kb. annyi, hogy húbaz+, most állatira meg kéne állni azonnal, és már csinálod is. Ezért jó, ha előtte eleget gyakorlod a dolgot, hogy ilyenkor egyből, reflexből azt csináld, amivel el tudod kerülni a bajt.
Amikor amúgy a hátsó kerék a levegőbe kerül, az a hátul kevéssé használt fék eredménye... Ezért is fontos azt is jól kezelni. Nem kötekedésképp, csak mint észrevétel.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #59573 üzenetére
Ebben nincs igazad. A két fék együttes használatával lehet a leghamarabb megállni, nem is kicsi előnnyel az elsőfékes "levegőbenahátulja" megoldáshoz képest.
Próbáld ki, ha nem hiszed. Mi kipróbáltuk vezetéstechnikán.[ Szerkesztve ]
-
dugynok
senior tag
válasz Topiccsendőr #59573 üzenetére
Bevallom, én most fotelfizikázni fogok, lévén dual fékrendszerem van a nagyrobin. Nekem anno azt mondta az oktatóm, aki technikai tréninget is tart, hogy azért kell a hátsó féket picit hamarabb használni, hogy az elejéről egy pillanatra felszabaduljon a nagy súly, és ne egyből oda terhelődjön minden, hanem a hátsó fék hatására az eleje kicsit felszabaduljon és így jobb a fékhatás is az elején. Két fék együttes használata meg erősebb hatást fejt ki, mint egy gondolom.
Mondom, nekem ezt tanították, erre hagyatkozom és logikusnak is tartom, de kipróbálni hála isten nem kellett és nem is tudom a jelenlegi vasammal.
Nem azt mondom, hogy nincs igazad, csak máshonnan más infó jön, ami nekem logikusabb. -
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dugynok #59579 üzenetére
Csak a tanfolyamon gyakoroltam a nyáron: idén május óta már nem 24m-en hanem 12-őn kellett megállni 50km/h-ról. Nem kis feladat volt, de meg tudtam csinálni. Azóta még véletlenül sem gyakoroltam...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Something_ #59578 üzenetére
Lehet. De a sorrend is fontos, ugyanis ha egyből rámarkolsz az elsőre, akkor a hátsóról ugrik a súly, és nem tudod szépen besüllyeszteni a motort, ahogy ideális lenne (vész)fékezéshez, hanem egyből "orra akar majd bukni".
Az ezzel elbukott stabilitásról nem is beszélve. Ezért fontos a hátsóval először besüllyeszteni kicsit a motort, és csak utána ráadagolni az elsőt. Így leírva felesleges időpazarlásnak tűnik, de a valóságban ezek pillanatok alatt követik egymást.[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
válasz dugynok #59579 üzenetére
Azért Persunak nem hinném hogy a kezdőknek való tréningek valók fékezés tanuláshoz
Szerintem a fizika felől megközelítve: Az első keréken minél nagyobb súly van, annál erősebbet lehet fékezni vele úgy, hogy ne blokkoljon. A hátsó fék azért kell az elején picit, mert ha megtéped az első féket, akkor előbb blokkol, minthogy a súly rámenjen. A hátsófék miatt lemegy egy kicsit az eleje, és már mire jobban ráhúzol az elsőre, addigra ott a súly, lehet lassulni durvát. Ettől a ponttól kezdve viszont az az előnyös, ha minél kisebb súly van hátul, tehát az ideális az az, ha épp nem ér le az aszfaltra a hátsó kerék. Akkor meg nincs mit fékezni hátul. Bringán is így lehet megállni, csak ott nincs ez a probléma, hogy blokkol az eleje. Csak jön fel a hátulja. (aszfalton, száraz időben)
Viszont van egy érzésem, hogy -motoron- aki profin begyakorolja az első fékezést úgy, hogy ráengedi az elsőféket, teló összeül elöl, majd ráerősít, az hamarabb megáll, mint aki elkezd a hátsóval fékezni, és utána az elsővel. Legalábbis amikor párszor próbáltam, nekem elég lassan sikerült az elejét összeültetni a hátsó fék segítségével. Be kéne gyakorolni mindkettőt, és utána fékutat nézni
HSM, valamikor?
-
dugynok
senior tag
válasz Yoshida #59582 üzenetére
Ebben én is biztos vagyok, de hidd el, a motoros oktatóm nem csak kezdős tréningesekkel foglalkozik.
Egyébként, ahogy Stryker linkelte, motor fajtától is függ az első és hátsó fék használatának aránya, de mindegyiknél közösen érdemes használni. Most azért, hogy vegyen le terhelést, vagy azért, hogy stabilizáljon lényegtelen. Szerintem abban mindenki egyetért, hogy két fék használata nagyobb fékerőt jelent, mint egy. A helyes arányt kell megtalálni az adott motorhoz.Bogyó:
Ott, hogy tanították és mit mondtak miért kell úgy csinálni, ahogy? Kíváncsi vagyok más oktatónak is a véleményére.
[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
Jövő szezon kezdetén szervezzünk már meg egy találkozót gyakorlási célzattal. Mindenki bemutathatja a saját vészfékezési technikáját.
Komolyan érdekel, úgy érzem itt sokaknak profi módon megy, csak én nem gyakoroltam eleget.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
pityaa23
senior tag
válasz StoneBridge #59584 üzenetére
Én megmutathatom az enyémet a friss jogsimmal, ha kölcsönadod a motorod!
[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
-
-Mosquito-
őstag
válasz StoneBridge #59584 üzenetére
Csak akkor megyek ha HSM szervezi mutatja/magyarázza el.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
fattyu
veterán
válasz -Mosquito- #59588 üzenetére
safety briefing első mondat. mindenki adja le az ABS biztosítékát.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Yoshida #59582 üzenetére
Egyreszt arra gondoltam, h ha a hatso fekkel akarod a motort bolintatni, ezt megteheted az elsovel is ugyanigy, masreszt lehet addig huzni az elso feket a hatso utan, hogy ugyanugy az elso kereken talald magad. Ez nem a hatso fektol fugg. Ezzel a legnagyobb bajom az, hogy amig megvarod a bolintast es utana fekezel. Az mar nem veszfekezes. Ennyi idod nincs.
Ha pedig ez a.leghatekonyabb modja a fekezesnek, kispataki miert ugy megy 1:50 et, hogy ramar a fekre, bolintas nelkul. Nem var semmit, ramar, nincs ilyen szarakodas.
Remelem atmegy amit irok, es nem trollt etetek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz StoneBridge #59584 üzenetére
Nekem videom van rola instagrammon. Szoval nekem lehet nagy a pofam egyelore
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #59592 üzenetére
Ilyenkor jön az hogy akinek jobb a körideje az pofázhat
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Yoshida #59582 üzenetére
Én a motorozz ésszel -ben leírtak alapján szoktam gyakorolni és többször éreztem már, amikor elk.rvultam és csak első fékeztem,hogy mintha picit könnyű lenne, libegne a segge...jaaa hátsó fék ... és akkor ahogy ráléptem rögtön éreztem, hogy beállt stabilra. Lehet placebó. Amúgy meg minek annyit fékezgetni?!
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
bbubby00
őstag
Készültök a fekete péntekre?!
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
zoltanz
nagyúr
Jawa 250 es traktor. . (Mindenre elég)
[link][ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Xaels
félisten
válasz Topiccsendőr #59573 üzenetére
Megint általánosságban beszélünk, de motortípusok között hatalmas eltérések vannak viselkedés terén. A Dragstar-t soha az életben nem tudnám első kerékre kapni. Múltkor a trutyis időben a motorfék is meg tudta riszáltatni a hátulját, persze lehet a gumi sem az igazi már(7 vagy 8éves). Ezeket tapasztaltam ezzel a Bobberrel. Az Eliminatorral már teljesen más volt a helyzet, ott a hátulját hamar teljesen elkönnyítette egy komolyabb fékezés és a motorfék sem volt a 400-as S4-nél olyan kegyetlen. Nekem beidegződés, hogy szinte mindig behúzom a kuplungot egy komolyabb fékezésnél, nem kell, hogy VF legyen.
polimorf
Hála az égnek, hogy nem lett komolyabb bajod.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
HSM
félisten
válasz Yoshida #59582 üzenetére
Részemről oké, de erős korlát nálam a gyenge gumi és fék az SV-n...
(#59588) Mosquito34: Az lenne fair, ha mindenki ugyanolyan motorral/gumival fékezne egyet, és aki a leghamarabb megállt, elmondja, hogy csinálta.
(#59591) persuader: Pályán nem is nagyon használják a kuplungot... Ott 8-12 000-es fordulaton fékez épp eléggé a motorfék hátul.
(#59593) yodamastah: És aki nem pályázik?
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #59599 üzenetére
Lehet arról nem hallani?
Sokan imádják, sokan ki nem állhatják. Tudom, mire jó, és a pro/kontrákat is olvastam párszor.
Amúgy azzal a kuplunggal is bőven van motorféked, csak nem annyi, hogy blokkoljon a kerék. Az angol neve mutatja is ezt, "vissza-nyomaték határolós kuplung", vagy valami hasonló szép neve is van az anti-hoppingon kívül.A kuplungcsúsztatás pályán nekem új, ma is tanultam valamit.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- További aktív témák...