-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
válasz pityaa23 #18047 üzenetére
Nem tudom miért van az, hogy kezdő motornak mindenki er5-öt, cb500-at akar venni.
Léteznek más márkák, más típusok is. Nem lebeszélni szeretnélek róla, csak annyi szép jó motor van.
Mindenki első mocinak gyenge lélektelen igáslovat akar venni, mert fél, hogy mi lesz ha jobban megtekeri a gázkart. Nem azt mondom, hogy 1000-es gyorsaságival kell kezdeni, de sok jól kezelhető, élvezhető motor van, amik ki is néznek valahogy és nem növöd ki a szezon végére.Én tavaly vettem egy 70-75 lovas gépet, de a szezon végén már éreztem hogy kevés lesz nekem amire használom. Most ott tartok, hogy lecserélném, de annyira megszerettem, hogy nem tudok megválni tőle.
Persze ha azért szeretnél cb-t cbf-et, mert az az álmaid netovábbja, akkor bocs.
Attól meg nem kell félni, hogy kiugrik alólad egy erősebb gép. Minden fejben dől el.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
StoneBridge
senior tag
válasz pityaa23 #18410 üzenetére
Téged konkrétan szorít az a bukósisak, nagyobbat kellett volna venned...
Várhatod, hogy táguljon, fog is valamennyit, mert engednek a párnák, de kényelmes sosem lesz. Párna nélkül pedig ne használd, mivel van funkciója, hogy tartson ott, ahol kell.
Szemüveg miatt pedig jó sok bukót kellett volna próbálnod, nem megnézni azt, amit a haver ajánlott.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
fattyu
veterán
válasz pityaa23 #18410 üzenetére
öhm a fejforma egy elég egyedi... az én fejemre shark rsr3 meg ashoei qwest illett igazán. pedig felbróbáltam MINDENT amit tudtam.
szóval az hogy a hevered esküszik cabergre...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
csabyka666
addikt
válasz pityaa23 #18410 üzenetére
Hali!
Nemrég én is sisakvásárlással kezdtem foglalatoskodni, és ugyanabban a cipőben járok, mint Te.
Fejkörméretem 56-os, ez az S-es kategória teteje - elvileg. Régebben volt rajtam egy S-es Uvex sisak, ami kegyetlenül nyomta a fejemet és a fülemet, így használhatatlan volt. Maradt az M-es kategória. Vettem egy M-es Uvex-et, ez kényelmes volt, hordtam is sokáig. Nem mondom, hogy pont passzos volt, de nem is volt kényelmetlen egyáltalán! Most lecseréltem egy ugyancsak M-es Shoei-re, viszont az nagyon lötyögött a fejemen, így kénytelen voltam eladni - mármint a bukót. Hamarosan megpróbálok egy S-es Shoei-t is, talán az már jó lesz minden tekintetben.Egy szó, mint száz, hiába M-es a fejed, nem biztos, hogy az M-es sisak lesz a jó választás, mert - számomra érthetetlen módon - az egyes gyártók méretezése nem mindig ugyanaz. Egyébként pedig inkább kicsit szorítson (fontos, hogy csak kicsit, szóval ha fájdalmas a viselete, akkor nem jó), minthogy lötyögjön a fejeden.
Ahogy írtam, az M-es Uvex jó volt nekem, az M-es Shoei viszont nem, pedig alapvetően egyik sem gagyi sisak!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
lujo10
aktív tag
válasz pityaa23 #18410 üzenetére
Én pont a szemüveg miatt vettem Caberg DUKE bukót, sokkal praktikusabb és még a védelme is jobb mint a V2RR-es bukónak.
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
őstag
válasz pityaa23 #26800 üzenetére
Hát mielőtt elesnél engedd el és nem esik rád
Mondjuk a 33+50 az 83 nem tudom jónak számít-e vidéken nekem 85 ből jött ki a 0 --->>király kategória.
Biztos én is hagytam bent órákat, de kaptam traininget aminek nagyon örültem....SymbianOS
Azt nekem honnan kéne tudnom ?“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
canniball
nagyúr
válasz pityaa23 #26798 üzenetére
Ez aztán tényleg gyorsított "tanfolyam" volt.
Az eredetei kérdéshez: mivel a vizsgaközpontban, de még az okmányirodában kapott papírral sem vezethetsz tartok tőle hogy a hosszabb-drágább verzió lesz...de inkább az oktatót kérdezd, ő biztos meg tudja mondani a frankót.
Ja és gratula!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz pityaa23 #27887 üzenetére
" Saját motor hiányában a B125-öt egy Piaggio Liberty 125 robogóval tettem le..."
És nem is volt az iskolában váltós 125-ös?"...ezt mégsem tüntetik fel a jogsikban."
Ez érdekes... Rákérdeztél hogy ez csak B125-nél van-e így vagy e téren is újítottak?"... a korábbi 4 óra rutin és 6 óra városi vezetés helyett most már 6 óra rutin és 11 óra városi kell a korlátlanhoz."
Így van, idén nyáron változtak a szabályok. Lehet anyagilag nem jártál jobban, de időben szerintem gyorsabb volt, nem?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
TommyGun
őstag
válasz pityaa23 #27887 üzenetére
Ha ezt előbb megkérded szerintem mondtuk vólna hogy nem jössz ki olcsóbban, sőt, ráadásul 2x járhatsz oktatásra, 2x mehetsz NKH-ba igazolásért, 2x mehetsz önkormányzatba, duplán fizeted a jogsit ki és ugyanott vagy mint én akinek 85 volt az A korlátlan mindennel együtt. Nekem sem volt akkor épp saját motorom, nem a jogsi fog vissza tartani hogy összetörd magad, attól mert A korlátlanod van még lehet kismotort vezetni és ismerkedni a motorozással.
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
stifi
senior tag
válasz pityaa23 #28753 üzenetére
nekem is kb 300 az év, de én idén visszafogtam magam, nem költöttem semmire és ésszel viszonylag keveset motoroztam..
jó mondjuk a szezon egy 600k-s javítással indult, de azt fizette a biztosító, ezt nem adtam hozzá
ja meg vettem egy csizmát 95ezerért, akkor 400k az idei mérleg...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
ALI_G
veterán
válasz pityaa23 #31822 üzenetére
Ez attól függ, hogy mire szeretnéd használni és mennyi pénzt szánsz rá.
.mf: az a 15-20% emelkedőnek se rossz Robeszon lefelé mit csinálsz ha elmelegszik a fék? nem igazán van rajta motorfék. Én jártam már így Krétán, hogy 2 személlyel, 180-as robesszal lenyomtam minden autót a szerpentinen, csak aztán kezdett puhulni a fék visszavettem.
[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
-
Xaels
félisten
válasz pityaa23 #31827 üzenetére
Hát van egy régi mondás, hogy nem motoros a motoros amíg 1-et nem bukik. Sok kellemetlenségtől meg tud óvni a jó csizma. Magam részéről lábszár középig érőt ajánlanám. Vizsgán amúgy is boka fölé érő lábbeli a minimum. [link] őket tudom ajánlani, néha nagyon jókat is ki lehet fogni náluk akcióban.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Archer
őstag
válasz pityaa23 #31832 üzenetére
60k körül már elég komoly csizmát ki lehet fogni akcióban és akkor még marad pénz térdvédőre. Milyen "stílusú" kellene? (sport, túra, "chopper") TCX, XPD, Spidi, Alpinestars, Puma, ilyesmik, ezekkel nagyon nem tudsz mellé fogni. Mérsékeltebb ártól a csillagos égig vannak.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz pityaa23 #31840 üzenetére
Akkor keress a Daytona csizmák között valami neked tetszőt. Esetleg ez bár erről a márkáról nem hallottam még. Meg én ajánlanék hozzá valami jó minőségű, direkt motoros csizmába való hosszú szárú zoknit, nem olcsó de nagyon nem mindegy, mi van a lábadon akár egész nap.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
ALI_G
veterán
válasz pityaa23 #31832 üzenetére
Bokavédelem talán a legfontosabb. Ha egyszer eltörik a bokád, utána sose lesz 100-as. Minimum bokaprotektoros legyen, de a legjobb ha csavarodás ellen is véd, bár utóbbi csak versenycsizmában szokott lenni.
A nagy márkák mellett még az Axo is szóba jöhet. Korábban ilyen csizmám volt. Hornethez használtam 6 évig[ Szerkesztve ]
-
Type-R
őstag
válasz pityaa23 #31840 üzenetére
Daytona csizmával az a baj, hogy "Handgefertigt in Bayern", és ezért sajnos elég drágák, pedig minőségben nem biztos, hogy többet nyújtanak a konkurenciánál, amiket sok kis Kingcsátkúszí varr össze Shanghai külső kerületében.
Amit ők elkérnek egy túracsizmáért, azért a pénzért már kapsz egy verseny motoros csizmát akár Gore-tex membránnal.
-
dellfanboy
senior tag
válasz pityaa23 #39655 üzenetére
én is hasonló csizmában járok (keresek egy jót) és idáig amiket felpróbáltam azok közül egyértelműen nálam a vortice a befutó a fullgas webshopban most vannak is 80ért!
már csak a dellát kell összeszednem ráeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Ferdzsoo
addikt
válasz pityaa23 #39655 üzenetére
Nekem Vortice-van. Imádom, nagyon frankó csizma, simán van olyan kényelmes mint egy túracsizma. Szellőzésre még jobb is sokkal.
Annyit mondok ha bokacsavarodás ellen is kell hogy védjen akkor menj be a motorline-ba az összes csizma ki van rakva és egyszerűen fogd meg és csavard el őket oldalirányban. Akkor fogsz rájönni hogy hiába 14k-val olcsóbb az ST köszönőviszonyban nincs a vortice-val. Mindegyiket elfordítod, kicsavarod, eltöröd oldalra egyetlen csizma kivételével, ez pedig a Vortice. Menj be próbáld ki. Amúgy van egy nagyon aranyos eladó csaj is ott érdekes módon ő is mindig ezt mondja.
A helyedben AIR-perforált kivitelűt nem vennék ha hűvösebb időben is szoktál motorozni, 16-17 fok alatt rendesen hideg még a nem Air-is ha ki vannak nyitva a szellőzői. Az airban szétfagyna a lábam.
Míg a sima is ha nyitva vannak a szellőzők nagymelegben nagyon jól szellőzik."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
.mf
veterán
válasz pityaa23 #39655 üzenetére
Ne csak nézd, menj el és próbáld fel őket. Abból, hogy a jelenlegi csizmád nyomja a lábfejed, remélem érted, hogy miért. Nálam itt bukott el az összes Sidi: egyszerűen más lábformára valóak, mint az enyém, szűkebbek a lábujjaknál.
Feree13: "egyszerűen fogd meg és csavard el őket oldalirányban. Akkor fogsz rájönni hogy hiába 14k-val olcsóbb az ST köszönőviszonyban nincs a vortice-val."
Ez érdekes, mert a kettő hátsó (csavarodás ellen védő) része 1:1 ugyanaz. Az ST-t a Vortice alapján készítették. Kipróbáltam én is őket, nem láttam azt a "köszönőviszonyban sincs" különbséget.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
-
.mf
veterán
válasz pityaa23 #39662 üzenetére
A webshopoknak ez a 8 napon belül elállós dolog rettentő nagy szívás (dolgoztam régen egy webshop-rendszer fejlesztési projekten, akkor panaszolták), ezt egyszer eljátszhatod velük, de utána nagyon csúnyán fognak rád nézni. Azért nézz körbe a környékeden is, hátha akad valamilyen bolt, hacsak nem a világvégén laksz, kell legyen valami. Vagy: eleinte én is azt terveztem, hogyha csizmát és sisakot is cserélek, akkor kimegyek Bécsbe végigpróbálni a Bike Expert és a Louis kínálatát, és az ottani alacsonyabb árakon bevásárolni (bár a forint-árfolyam alakulásával ez most már nem biztos, hogy áll).
Az ST-t nem írnám le ilyen gyorsan. A hátsó része 1:1 ugyanaz, a különbség, hogy a 3 damilos rögzítő helyett 1 cross-jellegű gyorscsat van, így egyszerűbb és gyorsabb le- és felvenni; nincs orr-szellőző; kicsit más a lábfej elülső részénél a felület kialakítása.
A Forma is Sidi-hez hasonló lábforma, engem az is nyomott.
Superzone-ban Mugen meg még vmit néztem, de egyből kiejtettem őket, mert fix volt a bokájuk.
Lábformára nekem a legjobb a TCX volt. Kevesen múlott, hogy nem az S-Speed lett. A bokavédelmi rendszere benne mozgáskor jobban korlátozott; meg árban a határon volt. Az RS2 Evo is nagyon jó csizma, csak nagyon drága volt. Euromotornál 68 ill. 107k voltak. Az elődmodell nem-Evos RS2-t akciósan egy Szfvári boltban 77k-ért is megtaláltam később.
Ami végül lett, a Gaerne GRW a moto.hu-tól. Lábforma-kényelemre csak egy leheletnyi különbség volt, ellenben ennek a bokavédelmi rendszere szimpatikusabb. Jobban hagy mozogni, gyalogolni, leguggolni, viszont merevebb, mint a TCX, a boka alsó védő része is nagyobb és jobban körbefogja. S csak 50k volt, ennél még külföldön is drágább.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
dellfanboy
senior tag
válasz pityaa23 #39669 üzenetére
pedig sztem mindenképp megéri feljönni pestre akár szombaton
most nézem az euromotorba pedig már most akciózzák a csizmákat is[link]
pl tcx s-race 50k csak lehet a vortice helyett ilyen veszek ez mégiscsak a feleeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Laraxior
titán
válasz pityaa23 #40547 üzenetére
Én is ugyanilyenen tanultam motorozni, csak lila színben. Nehéz a motor, még van benne anyag bőven
Ha elkezd dőlni, akkor hagyjad, lehetetlen megfogni
Ráadásul én még sosem ültem motoron ez volt az első...[ Szerkesztve ]
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
Sianis
addikt
válasz pityaa23 #40547 üzenetére
Hozzátenném én soha nem ültem előtte motoron. Vezetőként. Első órán alám raktak egy 125-st, másodikon egy 500-ast, harmadikon egy 750-est. Kicsit szokatlan volt mind. De annyira vigyorogtam, hogy semmi sem zavart.
Szerk: [link] - egy képen a teljes anyag
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz pityaa23 #40547 üzenetére
Gyakorlás, gyakorlás és gyakorlás. A kormányt tudom nehéz, de ne markold annyira erősen. Én is ilyen cipőben jártam, nehéz volt, de a jogsi után felültem a Virago-ra és ég és föld volt. Kezes, "könnyű" (csak a súlypontja volt sokkal lejjebb) és a lábam is kényelmesen leért. Ha van esetleg más típus akkor próbáld ki hátha azzal könnyebb lesz.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
vlevi
nagyúr
válasz pityaa23 #40547 üzenetére
Nézd meg ezt a videót, és ha neki megy, akkor neked is fog
Viccet félretéve, 25-30 éve még nem foglalkoztak annyit az ergonómiával, és a kezelhetőséggel.
sianis: De azért ez a Z750 kábé az ükunokája annak, amit pityaa említett. Ez egy mai motor, olyan elpuhult nyúlbéláknak való, mint én
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
válasz pityaa23 #40550 üzenetére
Debrecenben
Az első kanyarodasnal eldoltem a motorral együtt a bolyasor vegen meg szerencse h hosszú szárú bakancs volt rajtam, mert a labam a motor alatt maradt.
Gondolod mennyi kedvem volt utana megtanulni motorozni
De aztan a következő alkalommal kicsit kiljebb tettük a bolyakat ugy mar meg tudtam fordulni, aztan egyre beljebb lettek teve a helyükre. Tobb idot töltöttünk el a rutin palyant mint a varosban.- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
vlevi
nagyúr
válasz pityaa23 #40626 üzenetére
Lassu nyolcasra egy tipp. Megkezdes eloott a gazt tartsd kb 2000 fordulaton, vagy kicsit folotte. A nyolcasoozashoz ne a gazelvetellel lassits, hanem tartsdt a gazt, es taposdt a hatso feket. Nyugi, nehez igy lefullasztani a motort, viszon marha precizen lehet a fordulatszamot, es ezzel egyutt a sebessget kontrollalni. A lenyeg, hogy kozben ne vedd vissza a gazt, mert kulonben ott helyben megallsz, es borulsz :-) Probald ki egyenesben, hogy milyen erzes, amikor hatsofekkel erzodik, hogyan reagal ra a motor.
Minden vezetestechnikai kepzesen igy tanitjak, mert az alapjarat kozeli fordulaton gazelvetellel majdhogynem csak on-off tudod szabaloyzini, finomanbban nem. -
vlevi
nagyúr
válasz pityaa23 #40628 üzenetére
Akkor jo helyre nezel. Mert oda megy a motor, ahova nezel. Hulyen hangzik, de tenyleg. Ha magad elott par meterre kukkolod a felezovonalat, akkor egy metert se tudsz egyenesen menni.
Hátsófék : pl. Nézd meg ezt. Egyszer sem nyúlnak a kuplunghoz, de szinte folyamatosan ég a féklámpa.
[link][ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz pityaa23 #43456 üzenetére
Egy remek alap motor, de szerintem unalmas is. Ezért van, hogy relatív hamar cserélik. Rutinszerzésre tökéletes, de amikor az érzelmek is a felszínre kerülnek akkor hamar másfelé kacsint az ember.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok