-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
horvathkrisz
addikt
Sziasztok Srácok,
tavaly csináltam meg a korlátlan jogsit, egész eddig csak 50-essel mentem (Piaggio NRG-7 ló). Tegnap viszont vettem egy Kawasaki Vulcan S-t (650cm3, 61ló) és az lenne a gondom, hogy holnap kell elhoznom a kereskedésből, de nagyon félek. Szerintetek nem csináltam azzal hülyeséget, hogy nem tartottam be a "fokozatokat" és nem 250-300-ast vettem? Igazából némi bíztatást és pár tanácsot várnék tőletek, ja és legyetek szívesek ne kiröhögni.
-
horvathkrisz
addikt
Jó reggelt Srácok,
mindenkinek nagyon szépen köszönöm a tanácsokat, bíztatást, mindet be fogom tartani!
Hallottam már párszor, hogy jó arcok a motorosok, most pedig kicsit meg is tapasztaltam.
Egy hsz-t ki kell emelnem, ezen nagyon jót röhögtem:
"CyberPunk666
Nyugi, itt csak akkor kapnál savazást, betartanád a fokozatosságot. "
Mindenkinek szép, balesetmentes napot kívánok.
-
horvathkrisz
addikt
Mit szóltok ehhez a bejáratós cikkhez?
[Bejáratás?][Bejáratás II. - A szakértő válaszol]
Persze nem fogom pörgetni a motort 12ezerig.
Mellesleg egyik cikk ellentmond a másiknak az első olajcserét illetően:Cikk1:
"A harmadik pedig, hogy nem cserélik le idejében az olajat a gépből. Ezt érdemes az első 35-40km után megtenni."
Cikk2:
"a mai motorokban olajcsere nem indokolt még 1000km-es szerviznél sem"
WTF? Az egyik 30-40 km után olajcserét javasol, a másik meg 3-4000km után nem tapasztalt különbséget.
-
horvathkrisz
addikt
Na, sikerült hazahoznom a kawát, nem is volt annyira gáz, mint amennyire az elején fostam tőle.
Csak kb 50-60km-es szembeszél volt, meg a seggembe jött egy kamion, nem mertem 70-nél többel menni, akkor gyorsítottam csak kicsit fel amikor már nagyon közel jött ez a barom. Ja, mindezt 70-es táblánál. (Németország) -
horvathkrisz
addikt
válasz Kolondrum #79421 üzenetére
Ne is mondd, így is egy kbsztt rakétát érzek magam alatt, az 50-es ehhez képest egy 🛴. Igazából el sem merem képzelni, hogy mit tudhat. Holnap kiviszem a tesztpályára, kicsit még szoknom kell a vezetést, indulást, fékezést, stb. Rohadtul be vagyok zsongva, jobban örülök neki mint amikor az autót vettem. 😂
-
horvathkrisz
addikt
Jó reggelt urak,
Köszi a tippeket, gratulációkat. Ha lesz rá időm ma, rakok fel pár képet.
HSM: olyan vadállat gép közelébe se mernék menni, nemhogy felülni rá.
Apropó: hétfőn, amikor vettem a motort, beszélgettem egy idősebb (55-60 körüli) úriemberrel a boltban, valami 1500-as géppel vereti, már 45 éve motorozik. Mondta hogy 2007-ben a 120-as táblánál 340-el csapatta, összesen 5000 €-jába fájt a történet, 2 évre elvették a jogsiját plusz újra kellett vizsgáznia.
Kolondrum: mostanában nem lesz kikapatás, úgy bánok a kuplunggal és a gázzal mintha szűzlány lenne, a motor meg olyan szinten tisztelem mintha a Csodaszarvason ülnék, nem szemtelenkedek mert ha ledobna, lehet hogy fájna.
Egyébként még normális motorosszerkóm sincs, cicagatya+farmer kombó, talán egy fokkal jobb mintha csak egy nadrág lenne rajtam.
-
horvathkrisz
addikt
válasz demars #79444 üzenetére
Vettem egy bőrkabátot. protektorokkal. Nadrágot majd holnap. Köszi a tippet.
(#79445) Mosquito34: már én is azt várom.
(#79447) Kolondrum :
(#79448) HSM:veszek normális cuccokat, elhiszem hogy a cicagatya "az ellen nem véd".
(#79451) Kolondrum: Szerintem tipikus kawa hangja van, valamelyik nap rakok fel videot.
(#79454) canniball: thx, az lesz. (Bár a kabát már megvan, kifogtam egy faxa kényelmest, pont a méretemben)
Képek:
-
horvathkrisz
addikt
válasz Tarill #79473 üzenetére
Köszönöm!
(#79474) Kolondrum: Kóla. Mert fehér mint a kóla.
(#79487) Lomha 8V: külföldi fórumokon is rengetegen ezen a véleményen vannak, csak azt nem tudum, miért? Csak optikailag, vagy más szempontból is jobb a kardán vagy szíj?
(#79488) kisninja: thx
(#79493) demars: Köszi Ma akartam venni egy protektoros bőrnadrágot, erre öcsém azt mondta hogy vegyek inkább valami szövetet mert nyáron bele fogok rohadni. Most kicsit elbizonytalanított.
[ Szerkesztve ]
-
horvathkrisz
addikt
válasz Polemius #79500 üzenetére
Persze, nem merem neki csapatni, max 100-zal mentem vele, azt is egyenes, száraz úton és csak pár másodpercig, aztán vissza 60-70-re, befostam-nem kicsit.
A németek is sóznak mint a bolondok, de már talán nincs az utakon. A kereskedő is külön felhívta a figyelmemet, hogy legalább 100km-t menjek hogy lekopjon a gumiról a védőréteg, és be ne merjem dönteni a motort. Mondtam neki, hogy nem nagyon döntögetek, mert abszolút nem tudok motorozni.
Tegnap mondjuk 15 fok volt és napsütés, kimentem vele a gyakorlópályára, aztán egy óra gyakorlás után mentem pár kört a városban. Beszarás, az összes motoros integet, ezen teljesen szétmentem,kurva jó érzés, olyan, mintha összetartoznánk.
Köszönöm a tanácsokat Neked is! -
horvathkrisz
addikt
Ismét köszi a válaszokat mindenkinek, bőrszerkó lesz, holnap megyek és megveszem a nadrágot is.
Acélbetétes, magasszárú Martens bakancsban mennyire kényelmes váltani? Használ valaki ilyet motorra?
-
horvathkrisz
addikt
(#79566) polimorf, (#79567) HSM, (#79572) V.Stryker: köszi a válaszokat!
Amúgy nekem is leült a mocsok az 50-es robogó tankjába, fogalmam sincs hogyan lehetne kipucolni. Darabokra szedni nem fogom emiatt, így pedig eladni nem tudom...
-
horvathkrisz
addikt
"Motoron semmi hátrány nincs a kézi váltóval városi szaladgálásnál sem, egyesben többet megy az SV-m, mint egy 50-es robesz kompletten variostul. "
Először Vespa GTS 300-at akartam venni, mert gondoltam hogy városba szaladgálni jobb lenne, mint egy váltós nagymotor. Aztán elmentünk Münchenbe a motor kiállításra, ott láttam meg a Vulcan S-t. Nem sokkal került többe mint a Vespa, viszont szerelem lett első látásra. Bár nagyon tartottam attól, hogy városban kényelmetlen lesz kapcsolgatni, meg hogy túl erős gép lenne ez nekem, így utólag nem bántam meg. Nem mellesleg ha a Vespát vettem volna, kb akkor ültem volna fel rá ha valahova nagyon "kötelező" lett volna elugrani, ezzel meg akkor is motorozok, ha semmi célom nincs. Naponta 2x-3x öltözök át és megyek vele egyet, mindegy milyen hideg van, persze csak ha nem nedvesek az utak. Szóval ez teljesen más, nem hittem volna hogy így megszeretem és nagyon nem bántam meg hogy nem robogót vettem.
Először egyébként egy ilyen Hondát akartam: [link] de egyrészt csak áprilistól kapni, (nem bírtam várni) másrészt alig kerül kevesebbe mint a Kawasaki, cserébe 20 lóval és 20Nm-rel gyengébb.
Honda: 500cm3, 46LE/8500 43Nm/6500, tele tankolva 190kg, tank 11 liter -6000€
Kawa: 649cm3, 61LE/7500 63Nm/6600, tele tankolva 229kg, tank 14 liter -7200€
Vespa: 278cm3, 22LE/7500 22Nm/5000, tele tankolva 158kg, tank 9,5 liter -5400€A Hondának az első sárvédője matt műanyag, elég játékszer hatást kelt.
Apropó, a Kawa 4 év garit adott a Vulcan S-re. (2017-től felemelték a garancia időt 2 évről)
-
horvathkrisz
addikt
Az. Mondjuk nem is nagyon veszít az árából. Biztos jó feeling lehet vespázni, de már vennék. Jól döntöttem.
szerk.:
(#79899) Bogyó bá': ezen is gondolkodtam, de nem tehetek róla, hogy beleszerettem a Kawába.
(Pedig a Harley-nak csopperesebb hangja van) [link][ Szerkesztve ]
-
horvathkrisz
addikt
válasz freelanced #79913 üzenetére
Olyan, amelyikbe úgy kell belelépni.
-
horvathkrisz
addikt
válasz sabaton667 #81220 üzenetére
Aztaqrva! Sajnálom. A lényeg hogy neked nem lett semmi bajod.
Tudod: egészség legyen, a többit megvesszük! -
horvathkrisz
addikt
Én is jártam már úgy, hogy nem láttam az a-oszloptól a gyalogost: kanyarodtam egyesbe kb 5-kmh-val, és végig a holttérbe jött. Az anyósülésről szólt a kollegám, teljes nyugodt hangnemben: "megállsz, vagy inkább elütöd a gyalogost?" Persze megálltam, kinéztem az oszlop mögül és tényleg ott volt.
Na azóta nyujtogatom a nyakam.[ Szerkesztve ]
-
horvathkrisz
addikt
Tele vagyok nagyon fesszel:
Folytassuk az ABS-szel! -
horvathkrisz
addikt
-
horvathkrisz
addikt
válasz canniball #82099 üzenetére
Ezek szerint városi lassítgatásnál szokjak át a hátsófékre? Egyébként azt olvastam hogy a vulcan s-en különösen érdemes használni a súlyelosztása miatt.
Motoros iskolában csak az elsővel fékezhettem, azt mondta az oktató hogy csak a profik tudják megfelelően használni a hátsót... -
horvathkrisz
addikt
Épp sikerült hazahúznom az eső elől, nagyon fosok tőle.
Szabad egyáltalán esőben dönteni a motort? -
horvathkrisz
addikt
válasz Topiccsendőr #82582 üzenetére
De.
-
horvathkrisz
addikt
Reggelt Srácok,
én ilyen láncolajzót vettem, valamelyik nap majd felszerelem, utána megírom nektek hogy milyen.
Itt egy blog róla, de még ő sem tesztelte rendesen. Idézet a sráctól:
"A spriccelők mellett persze vannak a ronggyal áttörlők, az ecsettel felhordók, a fogkefével felsikálók, a meleg láncra fújók, a hideg láncra fújók, az előtte fekete kakast áldozók, az utána meditálók, a közben dúdolók, igazából nincs szabály, mindenki kitalálja vagy kigyakorolja, hogy esik jól."Egyébként a német Amazonon nagyon jó értékeléseket kapott, ami nagy szó, mert ezek az átlagos, elnézhető hibájú cuccokat iszonyat módon lefikázzák. Úgy értem, ami egy magyar embernél még az "elmegy" kategória, a német kb. kivéreztetné a családját az eladónak.
Jó utat!
szerk.:
Aki tud németül: [link][ Szerkesztve ]
-
horvathkrisz
addikt
válasz -Mosquito- #82651 üzenetére
Végül miért nem vetted meg? Használsz most valamilyet?
-
-
horvathkrisz
addikt
válasz Bogyó bá' #82698 üzenetére
Ki mondta, hogy automata? Minden tankolásnál (300 km) egy negyed tekerés mielőtt elindulsz-lánc probléma letudva. Ha pedig nem fröcsköli széjjel a kereket, akkor nekem megért 100€-t, ha pedig nem tetszik, visszaküldöm, egy próbát minden esetre megér.
Egyébként miért is jobb egy elektronikus automata?
-
horvathkrisz
addikt
válasz -Mosquito- #82731 üzenetére
Pontosan ilyen emberek véleményét olvastam, ezért vettem meg.
-
horvathkrisz
addikt
válasz FIREBLADE78 #83393 üzenetére
Hun lax?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest