-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.Stryker
nagyúr
válasz -Mosquito- #58900 üzenetére
Neked, mint a legtöbbet túrázónak mi a véleményed erről a fűthető cuccról?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz -Mosquito- #58900 üzenetére
Közöd? Biztosan nem olyan öreg, mint te
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
-Mosquito-
őstag
válasz V.Stryker #58901 üzenetére
Nincs ilyennel tapasztalatom, így csak a saját véleményem van. Van egy jó csizmád egy meleg zoknid (Decatlon/spéci/bármi) az is sokat ér/het. A markolat/ülés fűtést is kapcsolgatja az ember menet közben mert, hol fázni fog, hol melege lesz. Ezen menet közben kapcsolgatni,hát nem tom.. Plusz figyelni kell fel/levételnél a kábelekre/aksira is. Szóval passzolni tudok, hogy ez szükséges, nélkülözhetetlen-e. Nagyon fázós vagy akkor vegyél egyet.
Ui.
Most látom van thermo Crivit zokni 750Ft. Egy próbát megérhet.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
stereodead
csendes tag
Motorosok egymást közt ugye tegeződnek. Namármost ez érvényes a motorosrendőrre is?
Továbbá érvényes a 80 éves babettás öregúrra? Kicsit furán érezném magam igy huszonéves fejjel ha letegezném a bácsit.
Mi a szabály?
fgsfds!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz -Mosquito- #58904 üzenetére
Na, elszaladtam lidl-be, vettem ilyen zoknit, meg 1600 forintért volt aláöltöző felső és alsó rész is...akkó má.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz -Mosquito- #58908 üzenetére
Ennek az árából a lidl-ben kettőt kapni. Igaz, nem magas nyakú. Volt olyanis, de az kapucnis, azt azért nem vettem. No meg mert nekem van előkém. Ami magas nyakú. Bár te még nem láttad.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #58903 üzenetére
Gyerekek, mi a fsz van itt?
A szokasosnal is tobb az gondolkodas nelkuli hsz ek szama, jo, a tieid eddig sem voltak a felso polcon, de most valami front van.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #58910 üzenetére
Tíz másodperce írtam....
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz stereodead #58906 üzenetére
Nincs ilyen szabaly. Sosem volt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Topiccsendőr #58910 üzenetére
tüzelünk,mint a yorkink
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz stereodead #58906 üzenetére
A mortoros emberek tegeződnek. Na, a Babetta és a robogó nem motor, a rendőr meg nem ember...
(Jujj, ez csúnya volt, Bogyó!)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #58914 üzenetére
Bizony hogy az; ejnye-bejnye!
Ami a kérdés lényegét illeti: a motoros rendőr is motoros, ugyanakkor hivatalos szerv, ergo nem tegezzük (ha ő nem teszi, de jó eséllyel nem fog). A babettás 80 éves bácsika meg egyrészt külön kategória, másrészt koránál fogva nem tegezzük (ha ő nem kéri).
Szerintem.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
StoneBridge
senior tag
Olajcsere (MT-07).
Gyári könyv 1000-nél, 10e, 20e, stb. írja a csere intervallumokat + (egyéb szervizek).
Megvolt az ezres olaj még tavaly, és a 10ezres nagyszerviz idén nyáron. Most járok 17e fölött valamivel. Sok volt a városi (főleg) rövidebb, túrázós hosszabbak is voltak bőven, ill. sportosabb állatkodós menetek, pályanapon nem voltam.
Érdemes szezon végével megejteni a cserét, vagy tavasszal majd ha benne lesz annyi, akkor a 20ezres szervizt várjam meg?[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
dugynok
senior tag
válasz StoneBridge #58916 üzenetére
Szerintem ráér tavasszal. Télen gondolom nem használod, tök mind1 mi áll benne, max párszor járasd meg kucsit. Inkább az első tavaszi használatokkor cserélj olajat, akkor legyen friss. Persze, ha kevés kell bele, akár csiálhatsz most is egy olcsóbb olajjal és tavasszal normálisabbal, de ennyire nem kell parázni. Bár én inkább nem 10e-ként cserélnék, picit hamarabb... De biztos lesz valaki, aki megcáfol.
Persu:
Köszi, igazad volt, jó lett a fékem
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz StoneBridge #58916 üzenetére
Tavasz. Semmi értelme mostmár lecserélni...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
ujskodas
tag
válasz -Mosquito- #58908 üzenetére
Ma voltam Miskolcon a Lidl-ben. Hát... délelőtt 11-kor már nem sok minden volt az aláöltözőkből!
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
fattyu
veterán
válasz StoneBridge #58916 üzenetére
szerintem.
én. 4000renként cserélem. azért mert az tuti nem árt.
a 10000 pedig. azért mert azt mondta a gyártó. a gyártók akik ma már nem feltétlen az örökkévalóságnak akarnak gyártani, hanem azt akarják hogy x év múlva vegyél ujat.
lásd az analógiát a modern pici pörgős turbós benzinmotorok autókban meg a 30000km es olajcsereperiódus. igen biztos jót tesz a motornak, turbónak mindennek és csak beleképzelem hogy kb a garidőt kibírja így a blokk.
a motorkerékpárok hajtóművei sokkal forgósabbak ergó az olaj is "többet kap"
én hatezrenként cserélném ha nem úgy vezetnék ahogy én. mivel úgy vezetek ahogy én így 4000
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Anulu79
addikt
A RedBarontól vásárolt már valaki? Van valakinek tapasztalata velük?
-
HSM
félisten
válasz fattyu #58921 üzenetére
Sokan esküdnek erre a 3-4000km-es csereperiódusra. A 10 000km-en én is meglepődtem kicsit. Az mondjuk tuti, hogy közel 10 000km-t futott olajban én nem hagynám aszalódni hónapokig a blokkom... Ellenben a szép tiszta friss olajnak nem hinném, hogy bármi baja esne telelés közben.
Nekem is már itt figyel a friss 2L Motul 7100-am, amit még a téli elrakás előtt bele is rakok...
Amúgy a 30 000-et kocsiknál is úgy gondolják, hogy az a MAXIUM, amit ideális körülmények között elmehet. Gondolni kell itt főleg autópályás használatra. Városi üzemben aki azt hiszi, hogy 30 000-et mehet egy olajjal... Hát meglepetések fogják érni.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Nekem volt céges autóm, aminek a csereperiódusa 25 000 km volt, és főleg autópályán volt használva. Egyáltalán nem tűnt rossznak az olaj, mikor lecserélték (25 000 körül), teljesen szépen járt vele a gép.
Ha jobban végiggondolod, tök logikus is. Városban sokszoros terhelést kap minden, miközben alig gyűlik a km. Autópályán viszont igen hamar gyűlnek, miközben nincsenek megállások, meg kb. semmi. Ezt felejtik el sokan, akik városban használják, hogy ott 10 000km alatt többet kap az olaj a motortól, mint pályán 30 000 alatt.... Ettől függetlenül saját autóban én is cserélném maximum 15 000 után, még rengeteg autópályázás mellett is, de az más téma. Mégis olcsóbb pár esetleges felesleges olajcsere, mint a motorgenerál.[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz Anulu79 #58922 üzenetére
Én vásároltam tőlük részletre. Nem olcsók bár rengeteg szolgáltatás is van az árban. Van választék és segítőkészek. Viszont én arra számítottam, hogyha tőlük veszek motort az kihúzza amíg kell, de ez nem igazán jött be.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
StoneBridge
senior tag
10ezrenkénti csere nekem is soknak tűnik, azért bátorkodtam írni.
Nem ezen a pár ezresen múlik természetesen, jövő héten viszem olajcserére (szervizes is javasolja). Aztán 20ezernél valamikor tavasszal lesz még egy.
Az idei szezonban sok volt a város, 4-5 km-es rövidebb távval, az olajnak ilyenkor bőven nincs ideje üzemi hőmérsékletre beállni és jobban használódik gondolom ilyen esetben.
Szerintem 20ezernél a levegőszűrőt is cseréltetem, kap egy K&N vagy DNA szűrőt. A 40ezres légszűrő csere előírás ebben az esetben is abszurdnak tűnik.Autónál (2.4JTD) én ragaszkodtam a 10ezres cseréhez, asszem 20ezer volt az előírás egyébként. Nem is volt bajom a motorblokkal soha. 300e km körül váltam meg a kocsitól, és mai napig járja az utakat.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
HSM
félisten
válasz StoneBridge #58930 üzenetére
Csak azt ne felejtsd el, hogyha a gyári, általában papíros szűrő helyett beraksz egy olajos K&N-t, azt utána rendszeresen kell majd olajozgatni néhány ezer km-enként. És ha elfelejted, nem csak elgyengül a motor, mint a túlhasznált papíros szűrőknél, hanem be is engedi a koszt....
(#58929) Feree13: Reméljük idővel azért lesz több is.
[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
Holnap azért még befigyel egy kör Dobogókő-Esztergom-Visegrád-Piliscsaba-Bajna felé, ha valaki jönne, délelőtt 11 órakor Szentendrei út OMV-nél (Aquincum után) találkozó.
Napos, picit hűvős, de motoros idő lesz.(#58932) HSM
Köszi. Erre majd figyelek. Asszem a szűrökhöz vehető tisztító készlet is, azt majd rendelem mellé.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Archer
őstag
válasz StoneBridge #58933 üzenetére
Minek kell a plusz szop@s? Gyári papír, berakod, 10-15e km után meg kidobod és teszel be másikat.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
StoneBridge
senior tag
válasz Archer #58934 üzenetére
Mert jövőre hangoljuk a gépet a több levegőhöz és az Akra rendszerhez. Van értelme? Nem sok, felső tartományban kicsit jobban fog húzni a grafikonok alapján (másé, de típus azonos). Mivel dbk nélkül használom a gépet, inkább a keverékszegénység miatt megy majd a hangolás.
Futóműre is költök majd, de az más történet.
Még egy szó: Megszállottság.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
HSM
félisten
válasz StoneBridge #58935 üzenetére
Futóművel mi a terv, ha nem vagyok indiszkrét?
-
Teasüti
nagyúr
Srácok, kéne némi iránymutatás nekem.
Téligumit néznék, de semmit nem találok. Nem létezik ilyen kategória? 110/90-16 és 130/90-16 méretben érdekelne. Jelenleg Dunlop Arrowmax van fent, de az első az kuka. Hátsó az új. Téli szetten filózok; elég enyhe idők vannak itt a szigetországban, decemberig ki lehet tolni a szezont.
Köszi! -
Topiccsendőr
addikt
válasz StoneBridge #58916 üzenetére
Ezt a temat is kiveseztuk regebben.
Velemenyem szerint nincs ertelme cserelni. Beinditani sem inditanam a tel alatt.Vizsgaljuk meg, miert kell olajat cserelnunk.
Van egy olajunk, ami oriasmolekula lancokbol all, amik a hasznalat soran tornek. Igy az olaj nem tartja meg ugyanazt a viszkozitasat. Hideginditasnal elegetlen tuzeloanyag is higitja. Konstrukcio fuggo dugattyugyuru elofeszites fuggvenye. Vannak benne adalekanyagok, amik lereagalnak. Pl extreme pressure adalek, a valto fogaskerekeihez, vagy szennyezodes lebegteto detergens adalek, oxidacio gatlo adalek stb. Es tele megy az olaj szennyezodessel.Tovabba van egy masik jelenseg, ami az olaj hideg tarolasanal kovetkezik be, ez pedig a viaszosodas. Eppen ezert nem cserelnem az olajat, es nem inditgatnam a motort telen sosem.
A regi olajban nem fog semmi elrohadni. Erre van benne adalek. Kuplungkopadek, femreszelek biztos le tud ulni az aljara, ettol nem aggodnek, felmelegitve tavozni tudnak. A teli inditgatasok alkalmaval megintcsak benzinnel higitjuk tovabb az olajat, a kipufogorendszerben pedig kondenzviz jelenik meg. Az olaj viztartalmat is noveljuk ilyenkor. Amikor a viz felmelegszik, az olaj meg mindig nem uzemmeleg. Sztm semmi ertelme. Akkor jobb ha ugymarad.Tavasszal raer az uj olaj.
Szedtem szet tobb evre lerakott motorokat. Sosem volt bajuk az olaj savasodasaval. Sosem kezdett el rozsdasodni, meg az sem, amelyiknek eresztett az olajterben a vizpumpaja. Ettol a jelensegtol egyaltalan nem felnek. Az olajiszaposodas csak nagyon elnyujtott csereperiodusoknal fordul elo, es nem gondolom az olaj hibajanak. Nincs manapsag olyan, hogy rossz olaj. Sot. Regebben tobb kentartalmat engedelyeztek olajoknak, mint manapsag. Az ep adalek egy kenvegyulet zarojelben jegyeznem meg.
Egyedul rozsdas alkatreszekkel pajtaban elrakott motornal talalkoztam, es az olaj tetejen egy reteg viz allt.
Tul van parazva ez az egesz.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz StoneBridge #58935 üzenetére
Azt a sportszurot es kipufogot sztm felejtsd el, es tanulj meg motorozni abbol a penzbol.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
StoneBridge
senior tag
válasz Topiccsendőr #58938 üzenetére
Köszi a részletes leírást. Bevallom, sok minden halvány, nem értek ennyire hozzá.
Igazából lehet félreérthető volt az első felvetésem, kérdésem. Mert a mikor - szezon végén vagy majd szezon kezdetén cseréljünk olajat tényleg ki lett vesézve, olvastam.Tehát a kérdés arra irányul tartsam-e magam a gépkönyvben előírt 10ezrenkénti cseréhez vagy előbb legyen cserélve? Tudom használat kérdése is többek között, írtam erről pár sort. Vegyük úgy normál használat.
(#58936) HSM
Csak elképzelések vannak egyenlőre. Öhlins vagy Wilbers szett, villa rugók progresszívre, ill rugóstag csere.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58938 üzenetére
A beindításos dologban egyetértünk.
Ami nekem nem tiszta, hogy a viaszosodás nem csak extrém hidegben következik be? Úgyértem, ilyen mínusz 20-30 fokokban, olajtól függően? Én eddig úgy tudtam, csak akkor.(#58940) StoneBridge: Én nem erőltetném a progresszivitást. A többi jó lehet. Rugóstag csere nálam is lesz, remélem beválik.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz StoneBridge #58940 üzenetére
Minel tobbszor csereled, annal jobb.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Khaosz55
addikt
válasz StoneBridge #58940 üzenetére
Szia,
én beszéltem a Yamaha szervizzel. Valóban 10 000Km van megadva olajcserének, viszont ők azt javasolják 5000-6000Km után érdemes lecserélni. Korábban ekkorák voltak az olajcsere intervallumok, azért írják a 10 000Km-t mert így a kevesebb csere miatt jobb a környezetvédelmi besorolása. Ok hogy nálunk nincs, de lehet vannak országok ahol a motoroknál is előírás a zöldkártya. Nem véletlen lehet arka kipufogót katalizátorral kapni.
A lényeg, hogy nem lesz baja 10 000 Km-kénti cserének hiszen nem adta volna meg ezt a gyártó, de javasolt a 5-6 ezer utáni csere. Ezen én nem fogok spórolni és szépen 6000Km után viszem olajcseréle. Lényegesen magasabb fordulatszám tartományban van használva mint pl egy autó, így nagyobb az olaj terhelése is.
-
Khaosz55
addikt
Sokat olvastam utána Német fórumokon az MT 07 első és hátsó rugó cseréről. Akik cserélték progresszívra elégedettek az eredménnyel. A lágy rugózás megmaradt az úthibákra és erős fékezésnél illetve kanyarváltásnál stabilabb az eleje és nem hintázik annyira. Hozzáteszem, hogy én még nem tartok ilyen szinten, és nem erőltetem a dolgot, előbb a gyári rugót kell kiismernem.
Beszéltem a Németországi Wilbers technikussal. Ő az első rugó cseréjét javasolja kipróbálásra. Ez 100 Euró ami nem vészes. A hátsó rugónál meg meg kell nekik adni a vezető súlyát, és vezetési stílust. Ehhez fogják beállítani a rugóstagot. Persze bármikor átállítható a rugó előfeszítés illetve a lengéscsillapító erőssége.
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #58944 üzenetére
Minden motornál van rajongótábora a progresszív rugózásnak. Én viszont nem vagyok barátja. Nekem sokkal jobban tetszenek pl. a modernebb sportmotorok magas minőségű, lineáris, vagy közel lineáris megoldásai.
Amúgy bár az MT07-nél nem tudom hogy van pontosan, de pl. az SV650-nél sokan dícsérték az emulátor+súlyra szabott lineáris rugó kombinációját is megfelelő sűrűségű olajjal. Erős a gyanúm, hogy az MT07-nél is hasonló lehet a helyzet.
-
Khaosz55
addikt
Amit én olvasgatok Német fórumot ott nagyrészt a Wirth vagy Wilbers rugót építenek be, gondolom mert Német cég a Wilbers. A Wirth még hosszabb is a gyárinál és kisebb a távtartó adnak hozzá. A képek alapján a Öhlins lineáris.
Ezen gondolkoztam sokat, hogy én még olyan messze vagyok ettől a szintű motorozástól. Persze úgy lehetne véleményt alkotni, ha mindegyiket kipróbálná az ember. Szerintem ha nem olvasok utána kb fel sem merül bennem juj jaj ki kéne cserélni.
Még a kipufogó dobon is gondolkodom, a gyári kipufogó is tetszik nekem. Termigoni-t néztem azt vizsgára nem kell levenni engedélyezett, még ha osztrákoknál is gurulok, és az egyik aminek a legmélyebb hangja van.
Egy biztos a Babettámon sokkal rosszabb volt ez első rugó.
-
Khaosz55
addikt
Had kérdezzem meg nyáron kánikulába a protektoros ing jóbb megoldás a városi közlekedésre? A kabátban egyszerűen megrohadok.
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #58946 üzenetére
Nekem ott kezdődött a dolog, hogy 3 éve mikor vettem az sv650-em úgy voltam vele, teszek egy próbát a gyári futóművel, az ingyen van. Azóta azt úgy gondolom kiismertem (kb. 8000km után) így lett egy elképzelésem, mi a gond vele, és hogyan lehetne javítani a dolgokon. Persze, ehhez kellett az is, hogy menjek egy kört egy GSXR1000-el, annak milyen a futóműve, és hát mit is lehet erre mondani, gyakorlatilag tökéletesen meg voltam vele elégedve, pedig az összes szituációba direkt belekergettem, ahol az sv gyári cucca kudarcot vall.
Esetleg ezt tudom neked is ajánlani, ha már valamennyire kiismerted a gyári technikát, ülj rá valami sportgépre, és próbáld ki azokat is. Azokra gyárilag elég fejlett rugózó elemeket szerelnek. Akkor majd elő lehet venni újra a futómú fejlesztés kérdést, lesz összehasonlítási alapod.
[ Szerkesztve ]
-
stereodead
csendes tag
Motoros videoklipet forgatunk és van pár jelenet ahol hátulról vesszük a motort. Ezekhez a jelenetekhez le akarjuk szedni a rendszámtáblát. Mindezt közúton, de hajnali órákban (3-4) amikor minimális a forgalom. Ha megállit esetleg a rendőr biztos, hogy büntetés lesz ebből? Akkor is ha minden papir rendben és nálam van a rendszámtábla?
Vagy mi lenne a normális módja ennek? Lehet ilyesmire engedélyt kérni? Vagy egyszerüen elmondom hogy forgatunk, még 10 perc es visszakerül a tabla meg minden és megértik?
fgsfds!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron