-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
senior tag
Anno elsősegély vizsgára készülve havernál tanultunk, az anyja mentőorvos volt. Azt mondta, ha az alap kis fejbevágásnál bonyolultabb a helyzet, tehát beszorult, eszméletlen, törés, stb, inkább ne nyúljunk semmihez. Persze vannak esetek, mikor még mindig jobb eséllyel mented meg, mint ha hagynád, de többnyire igen sokat árthat a szakszerűtlen beavatkozás.
-
Grillo
senior tag
Ugye Alvaro...
-
Grillo
senior tag
Reggel elment mellettem egy BMW K75RT, nem is olyan vészesen széles, simán haladt a srác a sorok között. És még tetszetős is ezzel a burkolattal, bőröndökkel.
-
Grillo
senior tag
válasz AMD Power #33379 üzenetére
Én 19 éves voltam, amikor vettem egy mopedet. Fater fiatal korában motorozott, nagybátyámnak is volt egy régi MZje, de igazából nem volt közvetlen hatás ( a horgászat is hasonlóan jött, de az most mindegy).
Egy jó évig használtam a kis Piaggio-t, mikor nyáron, haverhoz gurulva pereceltem egy bazi nagyot. Rövidgatya, póló, sisak le sem ért, a hátamat megvédte a csúszáskor a hátizsák, de a jobb könyökemről és térdemről elég szépen lejött a bőrrel együtt némi hús is. Heteken keresztül cserélgettem a kötést, fasza volt.
Nem sokkal később el is adtam a robogót, mert egyetemre mentem, nem volt helyem, stb.
12 év kihagyás után tavaly vettem egy 50es robogót, és most kezdem a B125 gyakorlati részét (bár akár azt is írhatnám, hogy most fejezem be ). A motorkát 65-ért vettem, a védőcuccokat, ruhát sisakot többől.
Ha a srác normálisan felöltözik, az alapnak már jó. Ha főleg városon belül jár, akkor a nagy köbcenti felesleges is. A 125 cm3 pont jó, de ha nincs pénze, az 50 még olcsóbb. Nekem is elég Pesten, persze sokszor élvezném a jobb gyorsulást, de alapvetően elég. Túrázni meg menjen gyalog.[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz DigitXT #33387 üzenetére
Minden szavad igaz, de ha nincs pénz, akkor az öszvér marad. Amúgy én majdnem végig olyan részen járok melóba, ahol van buszsáv, na ott azért más a leányzó fekvése, a taxisok meg nem izgatnak fel, másrészt nem szégyellnek 80-nal előzni.
Természetesen, ha tehetném, azonnal vennék egy 250-es valamit, aztán gyá, de most ennyit szánok a dologra, napi 2x10 km városra elég. Ha kiköltöznék mondjuk Dunakeszire, azonnal váltanék nagyobbra.
-
Grillo
senior tag
válasz gyáliSanyi #33627 üzenetére
Én úgy mentem el pénteken az első rutinra, hogy kb. 50 métert vezettem előtte váltós motort, ami jelentett egy 1-esbe váltást egy 1974-es MZ ET125-ön
Robogóztam 2 évig vagy 12 éve, meg tavaly egy évadot lenyomtam szintén 50-es robogón Bp-n.
Az első óra végére simán ment a váltás, kupplung csúsztatás. A feladatok közül a lassú menet a bóják között nem mindig lett meg 8 sec, de amúgy semmi komoly kihívást nem jelentett a dolog. Mondjuk a TUX olyan, mint egy bicikli, 20 kg-mal nehezebb, mint a robogóm.
Ma voltam egy második alkalommal, minden fasza, forgalom után megyek is vizsgázni.
Mondjuk pont abban az egy órában szakadt végig az eső, amíg ott voltam, esőnadrágom meg bent a cégnél...Felszerelést sisakon, kesztyűn kívül adnak, ha kell, de nekem a robogó miatt van mindenem.
Én most megcsinálom a 125-öt, aztán jövőre a különbözetit korlátlanra. Mondjuk, ha belefér anyagilag, meg esetleg még motort is vennél, akkor csináld a korlátlant egyből.
A2-nek, ha nincs kor problémád, szerintem nincs sok értelme. -
Grillo
senior tag
válasz gyáliSanyi #33674 üzenetére
Én is A1B-t csinálok, B-m van 14 éve.
Annyi, hogy azért teljesen gyakorlatlan lévén veszek mind rutinból, mind forgalomból 1-1 plusz órát, de ha még 2-2-t, akkor is kijön egy 45k alatt. Persze ettől motorozni nem tanulok meg, de ezt nem is vártam.
A2 72k volt itt. -
Grillo
senior tag
válasz gyáliSanyi #33679 üzenetére
Ma az oktatásra jött egy 40 körüli hölgy, először volt. Gondolom A2-t vagy korlátlant csinált, mert a TUX 250-re ültették.
Na, az is egy bicikli, de egyszer csak az őrangyala mentette meg, hogy bele ne rohanjon a falba.Nem kell ahhoz nagy motor, hogy a hírekbe kerüljön, estem én anno akkorát mopeddel is, hogy csak a szerencsén múlt, hogy nem lett nagyobb bajom. Pedig az lehetett vagy 2 LE.
-
Grillo
senior tag
válasz gyáliSanyi #33696 üzenetére
Kuplungot elfelejtette behúzni, na meg a féket sem eléggé, bár nem oda figyeltem, csak szemem sarkából láttam, meg az oktató instrukcióit hallottam. Látszott, hogy nincs gyakorlata, de nem meglepő dolog egy iskolában.
-
-
Grillo
senior tag
Jó ez a fordulatszám para, túlpörgöd.
A Suzuki TuX-on ez a faszaság, nincs fordulatszámmérő. -
Grillo
senior tag
A SOS jogsinál laza volt a srác, miután a kezdeti beszélgetés 5 percében kiderült, hogy 50-es robogóval közlekedek folyamatosan, és nem használtam még váltós motort, röviden vázolta a váltó működését, a felmerülő kérdéseket elmagyarázta, aztán mehettem is gyakorolni.
A tapasztalt hibákért (kanyarban első fék, stb) szólt, de amúgy nem loholt mögöttem feleslegesen. Mondjuk nem is igényeltem.Majd a forgalomra kíváncsi leszek.
A vizsgaútvonalak tényleg mindig adottak? Az oldalukon van fent egy pdf, ez a 3 lenne mindössze? Mert akkor ezt robogóval bejárom párszor előtte. -
Grillo
senior tag
Robogós topikban már feltettem a kérdést, de hátha itt is tudtok jó ötletet. Aki meg ott már olvasta, attól elnézést!
Srácok, most már komolyodik a helyzet, egyre valószínűbb, hogy júniustól Dunakesziről kell bejárnom a BAH csomóponthoz.
Ami lehet: B125-tel vezethető masina max 300k-ból, ha az átírás is belefér ebbe, az fasza, ha nem, akkor majd meglátjuk, mi lesz a valós keret, de ennyit szánok rá +/- 50k. Tudom, kell plusz keret javításokra, vegyük úgy, hogy az megvan a keret felett.Ami tetszene: továbbra is tetszik a Suzuki TUX, de lehet hosszútávon hülyét kapnék tőle, a Gulliver sokkal simábban működik, mondjuk a tapasztalatom a tanulómotorra korlátozódik, aminek az órájában 39k km van. Mondjuk azt nem mondták, hogy hányadik óra. Más váltós?
pl. TUXRobogóból ami tetszik, az a Scarabeo, főleg dobozokkal (gondolom megpakolva lomha, mint az állat), de formára bejön, meg van belőle sok.
pl. Scarabeo
Majesty már csak a topikkötődés miatt is szóba jöhet , főleg, ha esetleg közeli helyre tud velem jönni tapasztalt márkatárs.
pl. Majesty
Más robogó? A Gullivernél jó lenne, ha nem lenne kisebb a csomagtartója, bár abba sem fér bele pont a nyitható bukóm, a kabátom meg pláne nem.Ja, és bírja az ingázást naponta. Kirándulgatni biztosan elmennék néha, de azt hiszem, tudnám bogyó hozzáállását követni ilyenkor, ha nem így lenne, nem a 125ösök között keresgetnék.
Kösz
-
Grillo
senior tag
válasz TommyGun #35341 üzenetére
Pont most reggel volt erről szó a Millásreggeliben, elvileg itt is alkalmazni kell a jobbra tarts szabályt szerintük, tehát a külső sávban mehetsz körbe forevör, a belső arra való, hogy kikerülhesd az esetlegesen egyik kijáratnál képződő torlódást.
Ami szerintük is nettó faszság, de a kreszben ez van. -
Grillo
senior tag
Oktatásra jött egy srác úgy, hogy volt valamennyi kölcsönkért cucca, meg pár dolgot az iskola adott. A sisakja konkrétan valami barátnőtől volt, a két méteres pacákon elég vicces volt a piros jet sisak, ahogy az alsó sarka nagyjából az arccsontja közepéig ért.
Rajtam meg csodálkoztak, hogy volt mindenem... -
-
Grillo
senior tag
válasz Something_ #35841 üzenetére
Ja, mondjuk én kifelé a Stadionok után rámegyek a Fogarasira,de tény, hogy onnan az Örsig tényleg szar.
Befelé most felújítás, ok, de szerintem ez a szakasz a Keletiig még jobb állapotban is van az átlagnál, csak a hídnál szar, de azt most megcsinálják, remélem normálisan.
Ha megyek melózni, akkor épp a Dózsa-Keleti között a legjobbab, kimegyek buszsávba, aztán gyiá. Még lejt is kicsit, ami a Gulliveren érezhető előny. -
Grillo
senior tag
válasz Something_ #35846 üzenetére
Ja, vannak szakaszok, ahol, ha kitapasztalod, hol melyik bucka üt kisebbet, elég jól el lehet evickélni 60-70-nel is, de pl. a készenléti rendőrség előtti keresztbordák ellen nincs orvosság.
-
Grillo
senior tag
Van valakinek tapasztalata Honda Cityfly-jal?
EZ milyennek tűnik? -
Grillo
senior tag
-
Grillo
senior tag
Azért egy sisak fejlesztésénél nem csak az koppanás ellen történik a kialakítása, a plusz árat okozza a kényelem, szellőzés, plexik, árnyékolók, dizájn, márkanév. Szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen