-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz norbeerto #138916 üzenetére
Akkor vegyél régebbi használt motort
Minek annyira fontos az új meg a fiatal, ha fáj az ára? A kétezres évek elejétől azért már nemigen gyártottak szart, tehát megvolt a fékerő és váz sem spagettihídból készült, volt tartás, emg lehetett állni vele, és ABS is sok esetben volt már. Cserébe akár nagy túragépeket is megkapsz 1 millió körül, míg egy mai nagy túragép sokszor a hatot is eléri. -
-
norbert1998
veterán
Kicseréltem a kihajtó tengelynél lévő szimeringet tegnap. Jó olajos dzsuvás volt
Azt az állatot, aki megtépte a kis lánckerék rögzítő csavart, azt kissé megütném
150 Nm a gyári meghúzási nyomaték. Namost ezt egy zsír új, 1300 Nm-es Chicago Pneumatic légkulccsal sem sikerült lelazítani. Pedig ez nem Parkside
A megoldás azt jelentette, hogy az öcsém teljes súllyal áll a féken ÉS MÉG emelett egy lécet be kellett rakjak a felni és a lengőkar közé (mert anélkül még a fék is elcsúszott), és egy másfél méternél némileg nagyobb erőkaron erőlködve sikerült lelazítani.
Magától sem szorulhatott meg, mert a gyári biztosító lemezen tökéletesen látszott, hogy ezt eleve így húzta meg valami őstulok és még azt zárta be a lemezzel.A 8 ezer forintos suzuki szimering helyére meg egy 800 forintos citroen szimering került, valami BAG vagy milyen gyártmány.
Na mindegy, akku feltöltve, szimering kicserélve, ott a blokk szép tisztára nyalva, az ottani kis o-gyűrű is kicserélve, a bukócső sem zörög már, az indexbúrát is összeragasztottam, már csak a hásófék beesésének okát kell kideríteni.
Az pár hete egy kis karikán fogta magát, beesett, meg füstölt a hátsó fék. Sajnos nem én vezettem akkor épp, a kolléga meg annyit mondott, hogy ja érezte hogy nincs hátsó fék. Ja hát mondom ez nekem is új. És utána jó pár km-en keresztül nem is volt hátsó fék, majd egyszercsak szép lassan visszatért
Azt hiszem, ráfér egy felújítás. -
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138996 üzenetére
Utóbbi problémára gondoltam én is, a folyadékot nincs 1000 km-rel ezelőtt, hogy cseréltem. Alsó vákuumos pumpával. Vagy pedig valóban a kolléga ráfeküdt a fékre. Pedig összesen 2 km-t ment vele, maximum.
Ha nem vészes a felújítókészlet ára, akkor inkább megcsinálom azt, mert fő a biztonság, nem a fékfolyadék )
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138998 üzenetére
Idővel jobban szemügyre veszem. Idén már maximum egyszer tervezem csak meghajtani.
Tippre amúgy 4-500 Nm körül lehetett megszorulva az az anya, vagyis akkor nyomatékkal jött le, viszont hiába tud több, mint kétszer annyit a légkulcs, elméletben, nem volt tartása a rendszernek, nem tudta azt az erőt átadni neki, hiszen egy forgó tengelyről van szó, amit a féken keresztül próbáltunk lefogni.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #139000 üzenetére
Én nem ezt mondtam. Én azt mondtam, hogy a kezem által kifejtett erő és az erőkar hosszából következtetve a meglazulás igencsak intenzív pillanatában 4-500 Nm nyomaték volt. Szóval én húztam bizonyos nyomatékkal.
Azt csak mellékesen tettem oda, hogy a relatív laza tartás miatt nem tudott még ennyit sem átadni a levegős kulcs.Ebből nyilván következik, hogy nem 4-500-ra volt meghúzva, de bőven sokkal többre, mint 150.
-
norbert1998
veterán
Megjött tegnap a kormánykiemelőm
Kíváncsi vagyok ér-e annyit, amennyibe kerültVettem ugye egy haspáncélt a DL-hez, ami sajnos nem jó rá, mert nekem van olajhűtőm is, később ezt elhagyta a gyár. Így a teljes új aluminium páncélt árulom, de valamiért mindenki féláron akar bepróbálkozni
A boltba miért nem próbálja meg azt hogy hát erre ő csak 30 ezret szán? -
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #139005 üzenetére
Te miről beszélsz?
Több mint egy éve vettem olaszországból, hova küldjem vissza?
Most 65 ezer forint alatt nincs, és postát nem is említettem. Milyen jogon várod el hogy adjam oda 30-ért?
Vagy úgy gondolod, hogy ha 50-ért hírdetem, akkor az nagyon lehúzás annak, aki szivesebben fizetne 60-at egy külföldi boltnak? -
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #139007 üzenetére
Jól érzed magad? Nem vagy lázas?
-
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #139011 üzenetére
Nem tudom ezt hogy ferdítetted el idáig. Javaslom, olvasd el az elejéről. Egyáltalán nem ez volt a lényege
-
norbert1998
veterán
Azt nem értem, ha ilyen válság van, akkor mégis ki csinálja ezt a brutális termékhiányt? Ez már nem igazán a chip témakör szerintem, ez egyszerűen a felvásárlási láz, nem? Vagy magyarázza már el valaki, mert nem értem
(Ott még nem tartok hogy szalonból a prospektuson kívül bármit is megvegyek)
-
norbert1998
veterán
Persu, te olajzseni, kérdésem volna
Viszont autó, váltó olaj.
A gyári olajam az Elf Tranself NFP 75W80-as.
Nem tudod véletlen, hogy itt milyen specifikációkat kellene nézni vagy van.e egyáltalán, hogy alternatívát is fel tudjak kutatni? Nem akarok csak a viszkozitás alapján, mert azért kapják a váltók rendesen, havernál 400+ Nm van, nálam ugyan kicsivel kevesebb, cserébe jóval többet forog a behajtó tengely, mert benzines a motor, olyan való bele, amit megálmodtak a mérnökök. Úgyis érted mire gondolok, miért kérdezem.
Az, hogy miért vagyok kíváncsi arra, hogy van-e alternatíva és hogy kell megkeresni, az tényleg pusztán kiváncsiság,API GL-4 specifikáció az egyetlen amit találtam.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Még akár lehetne is vicces, ha olyan stílusban adná elő ugyanezt a dumát, de ez így ebben a formában egyenesen szánalmas...
-
norbert1998
veterán
Búék
Én is szeretem a motorhangot. Ha néha szeretem meghallgatni, mert az egész fordulatszámmérőt kifizettem, de általában 90-100 között utazom, akkor nálam a DL elvan 4 liter körül.
Autóban a turbó és a lefújó hangja mozgatja a fantáziát, így a motorhoz hasonló közlekedési morállal 8-8.2 között eszik
Sok dugó nekem nincs, egy átlagos napon nem is megyek lakott területen szinte. Viszont ha a barátnőt viszem vagy hozom, akkor azért egy jó 20 perc dugó akad az autón. Az az ami jelentősen megdobja, hiába csaj minden második napon fordul elő.Jobb időben laza napon feldobom az elektromos rollert a távolsági buszra. Igaz, hogy 1.5-szer annyi idő mint autóval vagy motorral ugyanaz a nap, de a 2*30 perc busz út alatt tudok olvasni, amire sokszor amúgy nem jutna idő.
Heti 1-2-3 alkalommal rollereztem a nyáron. A roller árának felé jött vissza csak üzemanyag különbségében[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Nálam gvk6 van.
Messenger üzenet elküldésen kívül minden működik. Hozzá nem nyulok 🤣 -
norbert1998
veterán
válasz vihartigris #139254 üzenetére
Meglepő, ha azt mondom, hogy semiben, még az egy éves Vanucci nadrágomban sem találtam ilyen jelölést?
-
norbert1998
veterán
Az összeszerelési minőség 20 évvel ezelőtt is változatos volt, még japánban is.
[link]
ST1100 rebuild after 17'000 milesAz első epizódban is vannak érdekességek (ami részben okozta azt, amit a 2. epizódban lévő feltételezett probléma felerősített), aminek a végén a motor zörgött.
És még így is agyonüthetetlenek ezek a motorok, hogy két helyen is hibáztak a szerelésnél.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #139268 üzenetére
Van benne valami.
Igazából arra gondolok, hogy ha ebben a motorban két szerelési hiba is előfordult, ugye tévesen berakott hajtórúd csapágy és kigyűrt O gyűrű, akkor azért gondolom előfordul ez legalább egy érezhető százalékon, egyik vagy másik hiba. És lehet, ahogy mondod, ki is konyokolne hamar, ha nyírva lenne a motorok nagyja.Csipem amúgy a csavot, az egész stílus, a higgadtsag, és a szakértelem keveréke...
Hasonló jó nézni amúgy JohnyQ90 videóit is, bár ő szinte csak timelapse videókat vág össze, de jó dolgokat tervez, illetve nyilván Colin Furze de maradhat ki
De ők mind más kategória, mint Millyard. -
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #139270 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy az enyhe alapjáraton hallható zorges a dl-ben is valami hasonlót jelent-e.
Nem lepődnék meg, ha igen. Szét viszont biztos nem szedem. Ez még nem az a motor, amin otthon vagyok. -
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #139273 üzenetére
Nem szedem szét, hadd zorogjon. Olaszból jött, a sok Ducati megfertőzte
Viszont vettünk egy motorkát ma.
1983 Suzuki GSX250E
Öcsém végre vett egy normális motort, még csak alig 13 lE is. Irtó jó hangja van, pedig gyári a kipu szerintem. Nagyon kezes és kellemes.
Gumik szerintem kuka.
A futómű amúgy nagyon puha.
Kuplung kar kisse fogyatékos.
Kormány csapágy lottyen. Azon túl viszont egy kész jelenés.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #139326 üzenetére
Most nem tudom, hogy ironikusan vagy komolyan mondtad a power szelep témát. A Cagiva hátbavág (az erejéhez képest, nyilván) mikor kinyit a power szelep. Előtte szinte alig megy, mint egy 125 4T szinte. Aztán mikor nyit, akkor legalább kétszer annyi ereje lesz, és nagyon hirtelen.
Most akkor ez így jó vagy nem? -
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #139338 üzenetére
Az biztos, hogy nyit és zár is, az időzítés már kérdéses sajnos, valamint az is, hogy jól zár-e. Bele kéne mászni, milyen fordulatszámhoz tartozó nyitó vezérlő van benne, az jól működik-e, meg azt is persze, hogy mikor kéne ideálisan nyitnia. És utána lehetne megnézni, hogy valójában mikor nyit ki.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #139389 üzenetére
Az a kérdésem: Beázik a csizma esőben motorozva?
Nem szeretnék újra úgy járni, mint szeptemberben, ahol már akvárium volt a bakancsomban, miközben haver rajtunk röhögött az új Vanuccival, ami csont szárz volt neki.Meg az sem árt, ha földúton, ami még egy Harley-nak se terep, ha belelépek egy pocsojába, ami akár bokáig is ér, vagy azt ellepi, akkor utána nem kell hazáig halakkal együtt utaznom.
-
norbert1998
veterán
válasz csongi #139403 üzenetére
Gondotlam rá én is, segített volna Horvátországba a ciklonban Mindenem száraz maradt, csak a lábam nem. Olcsó decathlonos biciklis esőkabát plusz esőnadrág. A cipőt már nem érte át. Mint a szivacs, úgy szívta be a vizet az. A zacsót rákötözni a gatyára, sok szigszallaggal, lehet elég lett volna.
-
norbert1998
veterán
válasz csongi #139769 üzenetére
Megane 2.0 tCe hatos váltójában, és a kb azzal megegyező Laguna 2.0 dCi hatos váltójában is egy napon cseréltem olajat, friss, belevalók és ajánlottakból a prémiumabb végről. Mindkét autóban kb egy új váltó érzete van. Persze lehet, hogy ahogy mondod, pár ezer km és ugyanolyan lesz. De közvetlen a csere utáni napokban jelentősen precízebb, pontosabb volt az amúgy is igen pontos váltó - a saját, limitált konkurencia-ismereteim alapján.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #139773 üzenetére
Mikor uganazt az olajat tettem újra és újra akár motorba, akár autóba, ott már nem tapasztaltam én se különbséget. Az ismeretlen, már benne lévő olaj és az új, quality között viszont igen.
Hozzá kell azt is tenni, hogy ebben az esetben is szintén csak autóról van ilyen tapasztalatom. Motorral szerencsére (?) nem. -
norbert1998
veterán
válasz Szilágyi84 #140165 üzenetére
Ha jól látom, ez vagy a láncot, vagy a tárcsát zárja, a kettőt együtt nem.
Szerintem a legjobb védelem, ha tele ragasztod a tankot olyan matricákkal, amik ilyen kamu gps-es védelem meg ilyen követés meg olyan riasztónak a márkái
Épp délelőtt gondolkodtam ezen hazafelé. -
norbert1998
veterán
Én is agyalok valamilyen megoldáson amúgy.
Munkahelyen nem gond, kamerás mély garázs van tele motorokkal és biciklikkel, rollerekkel.
A gond az otthonnal van.
Jelenleg gyakorlatilag csak az utcán tudnám tárolni a lakás előtt, valahova valamelyik járda szélre támasztva.
Vagy pedig olyan messze lévő garázsban, hogy a munkahely közelebb van, mint a garázs, ami amúgy 6 km.
Van elektromos roller is, így ritkán mennék motorral, de néha kéne.
Például nyár közepéig minden héten egy 300 km kör út távolság lemegy, vagy autóval vagy motorral, időjárástól függően. Viszont például ha megerkezek, este nem tudom bevinni a garázshoz a motort, mert hangos, és a végén azt mondják, hogy akkor nem vihetem többet oda.Na erre kéne nekem megoldás. Erre találtam ki a matricák sorát. Esetleg mellé mehet még egy riasztos tárcsa zár is.
-
norbert1998
veterán
válasz A Zéé #140195 üzenetére
Természetesen, de ez az autókra is igaz. Ha valaki nagyon el akarja, el viszi azt is. Elviszi a garázsból is a motort, ha nagyon akarja, kutya se segít rajta igazából, mármint a házőrző kutya, társas háznál, nem a szó fordulat 😁
Valami olyan kell csak, ami nem a megfogom és viszem kategória. Erre lehet a ponyva is elég. Az meg úgyis van
Bontatlan már 3 éve 🤣
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs