-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz macilaci78 #142308 üzenetére
A párszáz forint azért nem egészen helytálló, ráadásul nekem 32-es kellett volna, ami azért nem egy olcsó darab még magában sem.
Akkor sem értem, miért vagyok ennyire különc mindannyiótok szemében, mert inkább csinálok a munkahelyemen szerszámot, minthogy otthon szétbarmoljak valamit azért, hogy utána is pontosan egy héttel később szedhessem szét a motort
Satyricon
Én felesleges pénzkidobásnak tartom. Az alkalmi tolvajt eltántoríthatja a kormányzár is, a komoly tolvajt meg semmi sem. Nézz lockpickinglawyer videókat. Egy maximum 50 ezer forintos szerszámszettel konkrétan MINDENT IS fel tudsz törni. Elképesztő. -
norbert1998
veterán
válasz JDMKid #142336 üzenetére
Nem, nagyobb rúdból készült, csak a simító fogás volt olyan, hogy ennyire sima lett.
A kompozit nem bírta a gyűrődést, kétféle szálorientációban is próbáltam, semmire nem volt elegendő
De nem baj, mert ez a fém verzió is elkészülhetett időben.Mosquito:
Lengővilla kontraanya szerszám[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Tegnap összeraktuk a V-Strom-ot.
Nincs még kész, alkatrészre várunk, valahonnan hollandiából jön, nekik is két hetes beszerzéssel.
Holnap megyek a lengővilla csapágyért, munkahelyem tudott segíteni a rendelésben, egész olcsók. A hozzá tartozó persely, ami egyben a tűgörgős csapágy "belső kosara" is, kissé meg van tojásodva: mikrométerrel mérve abból az irányból, ahonnan nem látszik a kopás, 24,99 mm vastag, ahol pedig látszik a kopás, ott 24,98 mm vastag. 13 ezer forint darabja, én nem rendeltem másikat ebből.
Azonban ez a persely még ezen kívül hosszanti méretében is illeszt, de ott is ilyen egész mm, vagy max egy századdal kisebb. Ez alapján azt gondolom, ő jó. A két persely között van egy távtartó cső is a lengőkar belsejében, amely a két perselyt távtartja. Namost (Főként a mélyen tisztelt Topiccsnedőr úr), ha valaki találkozottt már ilyen lengőkar szereléssel, akkor sejtheti, hogy a motor jobb oldalából be van hatjtva egy tengely a vázba, amely átmegy a lengőkaron, ez lesz a lengőkar forgásának tengelye. A jobb oldali vázrész menetes, arról van felspanolva a bal oldalra. Majd a bal oldalon anyával meghúzva a tengely, ezzel a tengelyben lévő feszültség szétfelé feszíti a vázat, összefele nyomja a lengőkar perselyeit, a cső távtartót és a bal oldali vázrészt az anya alatt. A jobb oldali vázrészhez a tengely hozzá van kontrázva egy anyával, amihez csináltam a spéci szerszámot.Namost, ez a tengely meg volt húzva minimum 150 Nm-re (érzésre a nyomatékkulcsos kerékcserék alapján, valamint a lazító nyomaték volt ennyi, de gyanús, hogy nem gyári összerakás volt már ez), holott 20 Nm-re kéne csak húzni. Namost emellett a lengőkar 0,9 mm-t kotyot oldalirányban a tengelyen!!
A probléma ezzel az, hogy ha jól sejtem, és kérlek erősítsetek meg ebben a sejtésben a véleményetekkel, ez a 0,9 mm-es lógás (amit amúgy mérőórával próbáltuk megmérni, de stabilitási problémákból kifolyólag nem merek nagyobb pontosságot írni, mint tizedes) azért van, mert az előzőleg szerelő szakbarbár szétfeszítette a tengellyel a vázat annyira, hogy eltorzult "szétfelé". Úgy gondolom, hogy ha egy durva 36-os, finommenetes dolgot meghúzol cirka 120 Nm-rel, akkor azért az már elég bitang axiális erőt képes kifejteni, bár most nincs kedvem előkeresni a számításhoz való képletet.Itt két opciót látok:
1. Kevésbé érzem sikerre vezetőnek, azonban talán közelebb kerülünk a gyári geometriához azzal, hogyha megpróbáljuk ugyanezen szétfeszítés ellentettjét megpóbálni, azaz a furatok mentén összefelé húzni a vázon. Ez törhet, ez rossz irányba hajlíthat, ez sokminden szart okozhat. De ha sikeres lenne, ez lenne a legjobb.
2. Leesztergálni a távtartó tengelyből mondjuk 0,7 mm-t, hogy ne feszítse össze a lengőkart, de mégis jelentősen csökkentse a lógást. Ez szerintem eltolhatja a kerék futási síkját balra, nagyjából 0,35 mm-rel, vagy kitudja.
+1 ráadás: Két darab 0,4 mm-es vastagságú "alátétet" betenni a perselyek és a váz közé. -
norbert1998
veterán
A fentiekben az a szomrú, hogy ha a lengőkar a himbarendszerrel össze van csatolva, nagyon nehéz előidézni, valamint ha a kerék, lánc, fék bent van, szinte lehetetlen. Ellenben ha a lengőkar csak a pivot point-on csatlakozik, akkor simán előidézhető a felettébb hangos kotyogás.
Továbbá: Mikor már biztos voltam abban, hogy a kopogást hátulról hallom, elengedtem az elejének nyomozását, összeraktam a motort, míg az alkatrészre várunk, tolattam ki a műhelyből, s hallottam, hogy az első teló kopog, ahogy a fékkel előre hátra himbázom a motort.
Ez azt jelenti, hogy az első teló csúszó része is szét van kopva, löttyen a teleszkóp is.
Mi a tapasztalat ezzel, elegendő a belső csövön lévő csúszó perselyt cserélni, vagy a szár is annyira kopott már, hogy nem elegendő, akár felújítás, akár szár csere, akár túlméretes persely szükségeltetik?[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Ezek után további infó:
Felkerült a kormány magasító, tök jó így ülni a motoron, tolni viszont szerintem nehezebb, hogy magasabbon van a kormány.Felkerültek az új gumik is, nyilván úgy, hogy a futómű szinte semmit sem javult a kerékcsapágyakon kíül, nem túl pontos még, de azt elmondhatom, hogy így is teljesen más érzés vele menni, sokkal fektethetőbb, azonban főleg körforgalomban érzek egy kis beesési megindulást. Az a reményem, hogy ez a lengőkar kottyanása lesz, nem pedig a gumi hozadéka.
Egész jót motoroztam tegnap vele így is.
A gumik Mitas E07+ standard verziók.
-
norbert1998
veterán
válasz csongi #142438 üzenetére
Igen igen, 20 Nm a tengely meghúzása, ezt követi a bal oldali anya 100 Nm-rel, majd a jobb oldali kontraanya 90 Nm-rel.
Így összerakva lóg 0,9 mm-t. Viszont akkor is lóg, amikor laza. Tehát ha csak nem nyúltak meg mágikusan a perselyek vagy távtartók a lengőkarban, akkor a vázat nyomatták szét szerintem, alapesetben ekkora lógás nem kéne, hogy legyen. Holnap majd átnyálazom a több száz oldalas, nem kereshető pdf service manualt.
Meglazitott tengely eseten, ha szet van nyomva a vaz, nem lesz hezag.
Ezt viszont nem értem. Ha a tengely laza., akkor megy össze a váz, ha a tengelyt erősen behajtom, akkor feszíti szétfele a vázat.0.9mm egyenesfutast kozuton nem veszel eszre, nem fog befolyasolni.
Én is ebben bízom. Szerintem msot is csak annyi történik, hogy kanyar közben kottyan arrébb 0,9 mm-t a lengőkar és azt azért érezni.A radiális és egytengelyűségre utaló lógást a csapágycsere megoldja szerintem, az amúgy sem volt jelentős, de a csapágyak csúnyák voltak.
További érdekesség: A tengelyen kotyog a persely, amely a belső kosara a tűgörgős csapágynak, elég jelentősen. Ha össze van feszítve, mint állat, ez nyilván nem mozog, de 20 Nm-rel szerintem még akár ez is tud kopogást előidézni. És biztos, hogy egyik sincs megkopva ilyen értelemben
Aaah
micsurin:
Rosszul fogalmaztam. A belső száron lévő perselyre és a külső csőre gondoltam, ugye azok csúsznak egymáson, és az a reményem, hogy csak a persely szar, a külső cső nem.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #142443 üzenetére
Nem kapom egybe a belső kosarat, még gyárilag sem. Csak külön, és mint mondtam, darabja 13 ezer forint csak a távvtartónak. Illetve mondam azt is, hogy szerintem ez szét votl szedve korábban már előttem, valamint a lazítási nyomaték 2/3-ára tippeltem a meghúzásit. Abban biztos vagyok, hogy nem 15-tel volt lehúzva, akár 20 éve volt, akár nem, ennyire nem szorulhat meg, ha rozsdamentes a felület és nincs ragasztva. Oké, galvanikus korrozió etc, de akkor is 90%-ra mondom, hogy nem 15 Nm volt a meghúzás előttem, még nagyjából sem.
Robbantott ábrát asszem ígértem most délelőttre, közben csongi már küldött egyet privátban, így keresnem sem kell, tehát a képet köszi neki:
Itt az egész szerelés látható, amiről beszélek.
Tehát. A tengely, amely átmegy az egészen, a jobb végén menetes, van benne egy 19-es belső kulcsnyílás, külsején egy talán 32-es vagy 36-os finom csavarmenet, bal végén pedig egy 24-es hatlap távolságú önzáró anya, a tengelyen a hozzá tartozó menettel.Az összeszerelés úgy néz ki, hogy a tengelyt bedugod a vázba jobbról, és a tengelyen lévő finommenetet behajtod a vázba, amely finommenet anyamenete megtalálható a váz jobb oldalán. Ezt kell meghúzni 15 (és akkor ezekszerint nem 20) Nm-rel, mindeközbe tippelem, hogy sokkal többre húzták, ezzel szétnyomva a vázat, akár csak először, aztán rájöttek, hogy ez sok és visszavettek, nem tudom. Csak feltételezek.
Második lépésként rákerül a 100 Nm-rel meghuzandó önzáró anya a tengely bal végére, majd utolsó lépésként a spéci szerszámot igénylő spéci anya a tengely jobb végére, amely összekontrázza a váz jobb oldalát az anyával, ugyanazon 32-es vagy 36-os környéki méretű (nem mértem meg ) menettel, amelyet a váz jobb oldalába is be kellett hajtani.Ebből kifolyólag hézagot nem lehet állítani, hiszen az fix, a váz jobb és bal oldala közötti távolság határozza meg. A vázzal a persely, amelyen a tűgörgős csapágy is fut, ahová az A jelű kenés ikonok is mutatnak, valamint a két persely közötti távtartó fixre van úzva, nem lötyög. Ami lötyög, az a lengőkar a két persely két válla között. Annak hézagát szerintem nem lehet állítani, sőt, szerintem csak úgy, ha a perselyek közti távtartó hosszából leveszünk.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #142476 üzenetére
A csapágy külső gyűrűje és a görgők együtt vannak, szerintem akkor félreértettelek az előbb.
Tehát a belső "gyűrű", avagy persely az, amit nem adnak hozzá, ami amúgy fényes, szép állapotú és 1 századnyi tojás van benne.Mire gondolsz a kis lánckeréknél?
Közben a rajz alapján összeállt a fejemben, hogy hogy is van ez. A véz szélességének semmi köze ahhoz, hogy lötyög-e a lengőkar oldalirányban, hanem ahogy mondtad, a vállas perselytávtartó és a köztük lévő távtartó hüvely az, ami túl hosszú. Most hogy ez amiatt van, mert a lengőkar elkopott, vagy csak meghízott a 3 persely egyike, nem tudom. Mindenesetre, érdekes.
Vettem most meg még féket is Aztán tavaszig egy szót se, motor!
-
norbert1998
veterán
válasz macilaci78 #142482 üzenetére
Én például találtam 3D modellt hozzá thingiverse-n, kinyomtattam ABS-ből tömören.
-
norbert1998
veterán
válasz macilaci78 #142484 üzenetére
Kinyomtatom én neked, azon ne múljon Vagy bárki. Egy ilyen tappancsért öt számjegyű számokat kérnek el. Kinyomtatni meg max 1-2 ezer forint. Nem kell ezen méltatlankodnod
Rendes cipő. Ha akarod, még modellezek is neked -
norbert1998
veterán
Zalaegerszegen motoros képzés Július 8-án. [link]
Regisztrálni a linken tudtok, 10 ezer forint a részvételi díj. Nekem ez lesz a harmadik alkalom, eddig mindig tetszett. Ha érdekel valakit, az 1. csoportban leszek én
-
norbert1998
veterán
válasz Shadowbull #142513 üzenetére
Mentem az M86-on és az M1-en Tatáig. Már most tele volt a pálya ezekkel a harley-sokkal. Tiszta tuskó viselkedés, amit műveltek. Mennek kint, elmennék mellettük bent, és mikor már majdnem mellette vagyok, be rántja elém a motort, rendesen hirtelen erős fékezésre kényszerítve. Ráadásul a csoport eleje csinálja ezt, nem a vége, hogy az utolsó blokkolja a belsőt amíg mindenki bemegy.
Előttem is ott arcoskodtak egy másik autossal.
Szégyen -
norbert1998
veterán
válasz Oppenheimer #142991 üzenetére
Hát nem tudom... Nekem ez a negyedik szezonom 160 kg feletti motorral, a második a 650-.es DL-lel, ami "csak" 67 lóerő, és még mindig nagyon messze vagyok attól, hogy jól terelgessem, sőt!
-
norbert1998
veterán
válasz A Zéé #143020 üzenetére
Nem a pénzcsap a gond, az idén se volt meg. A gond az volt, hogy a 200 helyre zegre elmentek 120-an, Zsámbékra meg 40-en....
Mindezt azért, mert idén 10 ezer forint volt a képzés. Szánalmas. Tavaly és tavaleylőtt ingyen volt, a 200 hely 2-5 óra alatt elfogyott. De ha Pécsről kell Egerszegre utazni, az nem gond, de a 10 ezer forintos képzés díj, na az már sok! -
norbert1998
veterán
válasz Micsurin #143032 üzenetére
Ez igaz. A mai HUMDA lképzés is ráébresztett erre, hogy a kicsit jól terelget az nem az A-B, hogy úgy mondjam
Az első feladatban kéztszer dőltem el... Állóra fékezni, majd lábletétel nélkül azonnal elindulni. Kapkodtam, stresszeltem. Ennek ellenére ma többször siekrült, mint az elmúlt két képzésen összesen, és nem kicsivel többször, hanem sokszorosan többször.
A szlalomozás szerintem jól ment, az már relatív megvan a 3 HUMDA képzés után.
Volt nagytempós 180 fokos kanyarodás odavissza egy széles placcon, ott párszor leraktam a lábtartót motorról lemászós és motort lenyomós módban is, ez új volt aképzésükön.Vészfékezés szerintem kifejezetten jól ment, teljesen a tapadáshatáron tudtam tartani a motort, megcsúszáskor azonnal korrigálva, akár 100-ról is.
Kikerülést sokszor nem siekrült próbálni értelmes tempóvval is, lassabban nyilván hibátlanul megy mindenkinek.
Aztán volt lejtőn elindulás, lejtőn legurulás szalomozva, mindezeket különböző fékekkel vagy kombinációjukkal, ez hibátlan volt.
Aztán jött a szerpentin, mi azzal zártunk.
A pálya bitang jó volt, hibátlan új fekete aszfalt, széles, nagy tempós ívek, dimbes dombos. Igen jó tempót tudtam menni magamnhoz képest, aztán mikor tényleg kezdtem effektve javulni is, tehát mondjuk 90-100 között lábtartóig döntve a motort, elkezdett úgy pattogni a motorom valaga, mint az állat. Elszállt a csillapítás a hátsó rugóstagban! Mostmár pozitív úthibák után rendesen "le"üt a teeleszkóp és kopogunk az úton...A fentiektőől függetlenül: A mozgásom bizonytalan és rohadt darabos, a nézőpontom kb a jó ellenkezője, pedig ahova nézek, oda látok, nem tudok két ívet úgy összefűzni, ne rángassak bele, stb... Mármint az én standardjaimhoz kéepst biztosan!
A csoportunkban volt egy 50-es 4 ütemű Vespa is. Hát na, kissé idegesítően feltartotta a sort. Én az első HUMDA-n a 125-ös Varaderóval is szarul éreztem magamat, mert az is feltartotta a sort, de itt sok esetben a feladat minimum tempója is meghaladta a Vespa végsebességét! És ezt ilyen 20-30 méteren kellett volna elérje...
-
norbert1998
veterán
válasz Oppenheimer #143042 üzenetére
De milyen szakaszról beszélsz amúgy? A túráról? Ne rohogtes, hogy ehhez 1000-es motor kell 🤣
A 650-es is bőven elég arra, hogy bármilyen emelkedőn dombon völgyön az utast szinte csak a doboz tartsa fent mögöttem mondjuk 140-ig. Oké, ha te 190 magas vagy és 130 kiló tiszta izom, az asszony 185 magas és 100 kiló fogni való forma, akkor elhiszem, hogy kevés LEHET a 600 környéke és még erőd is van bánni a 260 kilós ezres géppel.Kicsit nekem az jön le, hogy a Dunning-Krueger görbe első csúcspontja körül lehetsz most, azért mondasz ilyeneket. Nincs ezzel semmi gond, eléred még a csúcsok közti mélypontot, normális, hogy kell hozzá akár 1-2 szezon is.
Abban igazad van, hogy a lusta ezres sor4 megbocsatobb, mint egy hegyezett 650 v2, neadjisten egy henger. De nem mindenki lusta ezrest hajt.
És akkor itt a lényeg:
Ettől még lehet kezdeni 600-700-1000 köbcentis motorokkal, mert a fenti csak a véleményem, nem pedig a nagybetűs szabály.Egyébként haver nője is most nyomja az A-t. Nulla előképzettség, 2 hónapja esik kel (szó szerint) a rutinon, és vettek neki egy zx7r-t egy olyan embernek aki fékek nélkül küldi 240-nel poénból országúton a szakadt passat-ot. Ha ő nem változtat, nem fogom kihizni az utoljára vásárolt fekete szövet nadragomat, mire fel kell vegyem újra.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Oppenheimer #143074 üzenetére
Azt vágod, hogy a hátsó fékkel könnyebben tudsz perecelni, mint a lejjebb döntéssel, éles kanyarban, ugye?
Nyilván ha lapon van a vas, akkor más kérdés, mert akkor már egyik SEM ment meg. A te rendelkezésedre mindig adott mértékű tapadás van. A hátsó fékkel a két kereked közül az egyiket terheled meg merőleges iránnyal az amúgy is erős oldalirányú terhelésre. Ott a feneke könnyen elmegy. Ha pedig csak lejjebb döntöd vagy te mész lejjebb a motorról, akkor két keréken oszlik meg ez. Működhet a hátsó fék is, de nem ezt választanám, ezt pedig csak az én 4 éves tapasztalatlanságom miatt mondom[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Oppenheimer #143086 üzenetére
Akkor minek neked az ezres kezdőmotor, ha mindig óvatosan mész?
-
norbert1998
veterán
válasz A Zéé #143099 üzenetére
Igen, a Strom kicsit magas/nehéz nekem.
Csakhogy 178 centi vagyok, talán még a fizikumom sem szar... Valahogy el kéne éri azt, hogy nem borulok fel egy középkategóriás motorral... Vagy ez is az a katagória, hogy vegyek könnyebbet/alacsonyabbat?
Itt konkrétan jobban meg kell erőltetnem/erősítenem magam. Illetve a másik ok, hogy mivel abszolút nem is akartam letenni a lábamat, csak mikor már késő volt ahhoz, hogy el is tudjak indulni, akkor már két esetben ahhoz is késő volt, hogy a motort megtartsam. Részben tapasztalatlanság is, szerintem nem teszem elég messze a lábamat a motortól, és szimplán nicns elég erőkarom hozzá. Igazából nem tudom, hol a probléma konkrétan.Azért jogsihoz nem kellett szerintem ennyire eltolt szlalomokat ilyen tempóval, egy kézzel, állva csinálni Én kettesben nyomtam a holland kapukat, kuplung és gáz nélkül. Illetve a többieket elnézve is. Állandóan le kellett maradnom a szlalom kezdése előtt, mert az előttem lévők vagy nem vették be az ívet, vagy lefulladtak, vagy beparáztak. A szűkülő szlalom is elsőre ment, de volt olyan, akinek abszolút nem sikerült a végét végig fűzni.
Nálunk a csapatban volt egy apuka a lányával. Az istennek nem volt hajlandó bemenni a lassú csoportba, márpedig ő utassal lealább a középgyorsba lesz Aztán talán végül csak a lassúak közé került.
Én a közepesben kezdtem, de ott én is lassúnak éreztem a többieket. Kiálltam, hogy a videón kikapcsolo ma stabilizátot, mert nagyon rázza a képet (nem segített), majd a következő turnusba visszaszálltam, azok a gyorsak voltak. Végül ott sem nagyon akart letolni senki. Nyilván az oktató egy körön kettőt vert ránk, de jó helyem volt a gyorsak között. Aztán mikor elkezdett pattogni a motor hátulja, akkor utána kiálltam egyből, szerencsére már csak egy körről maradtam le. -
norbert1998
veterán
válasz Oppenheimer #143151 üzenetére
Ezt én elengedtem. Veled nem lehet beszélni baszki. MInek kell itt nekiállni személyeskedni? Ez nem vita, ez cirkusz, amit elkezdesz művelni. Magas lóról egy szezontól osztod az észt és nem fogod fel, hogy öten mondják az ellenkezőt, akkor itt mindenki hülye, csak én vagyok repülő. Csongi elmondta az oldal tetején a véleményét, teljesen igaza van, többet egy szót sem szólok hozzá a témához, legyen akármilyen bicskanyitogató vagy építő jellegű a válaszod.
-
norbert1998
veterán
válasz Shadowbull #143175 üzenetére
Nem te érveltél az erős motorhoz szokás/gyenge motorhoz szokás után erősre ülés előnyeivel? Na, ha elektronikával agyonfolytott, rain módban 1290 super duke-ot megszokott emberünk ráül véletlen a haverja elektronika nélküli 950 adv r gépére, szerinted mi fog történni?
-
norbert1998
veterán
Vagy azt mondjátok meg, hova vigyem felújíttatni a hátsó rugóstagot, vagy alternatív elképzeléseket is fogadok
-
norbert1998
veterán
válasz etnies #143207 üzenetére
Én csak olvasok, abba ne hagyjátok
Épp az van, hogy velem harcol az asszony, amiért szólok neki, ha többet talál enni, mint szerintem kéne. Itt most a strandszezonra 5 kilót téma számokra pontosan igaz lenne... A végső cél meg 10 kiló, akkor lenne igazán pöpec a látvány.
Namost a lelkem eljár edzegetni, sokszor gyalog megy munkába, ha nincs kánikula, akkor gyalog is jön haza (ez olyan 3 km távolság/út), de az evésen egyszerűen nem hajlandó annyit változtatni. Tegnap este is megsértődött, mert szólni mertem neki, hogy elég lesz egy rozsos toast is vacsorára, nekem is elég, akkor neki is legyen elég. "De ő nem éhezni akar..." Néha úgy érzem magam ilyenkor, mint te a mellékelt ábrán.
Én ugyanazt csinálom, amit neki mondok. Rólam lement 2 kiló 3 hét alatt, nekem maradt 3 kiló hátra, de sajna a nyaralásig már csak 2,5 hét
Róla meg semmi. Nyilván az edzésektől tónusosabb lett, de hogy zsír nem ment le, az fix, én nem jutok el edzeni mostanában az egyetem (most lett vége) és a lakásfelújítás miatt....Na mindegy, continue
-
norbert1998
veterán
válasz Oppenheimer #143223 üzenetére
Ezúttal egyet akarok érteni veled
Mert én is hajlamos vagyok arra, hogy későn, gyakorlatilag lefekvés előtt egyem meg a vacsorámat például. A reggeli és ebéd viszont max fél órás intervallumon belül kezdődik, azok szépen rendszerezve vannak. -
norbert1998
veterán
Azt mondjátok meg, hova lehet küldeni hátsó rugóstagot felújíttatni?
Nem mondanám bíztatónak a google eredményeket... -
norbert1998
veterán
Tegnap kicseréltem a legnőkarban a csapágyakat. Hát majdnem kár volt hozzányúlni....
A konkrét típushoz való felújítókészlt nem stimmelt. Volt,h goy a szimmering hiányzott a csapágyból, volt, hogy az adott csapágy nem is volt benne, helyette volt benne másik... Agyrém. Ráadásul a csapágyak fele zárt fészekbe volt beütve, ahonnan húzva lehetett volna kiszedni őket (nyilván eltörtek )
Cserébe annyira sokáig elszoptunk vele, hogy a középtámasz nem került fel a helyére, a fékbetét sem cserélődött ki, szintúgy az olaj és a gyertyák
Holnap meg dodor tréning -
norbert1998
veterán
válasz vendingo #143412 üzenetére
Bro Varadero-ból nem tudsz olyat mutatni, ami már túl van a bejáratáson 100 ezer km-t röhögve elmegy az a blokk visíttatva. Hidd el, az az egyetlen értelmes 125-ös motor. Én nagyon imádtam! Karbival is, injektorral is hibátlan. Kegyetlen tartós az a motor. Egyetlen baja van a krbis verziónak, hogy a fényszóró elég gyenge.
-
norbert1998
veterán
Tegnap megnéztük ezt a Dodor-féle kanyarképzést.
Érdekes volt a felhozatal. Voltak a sablon motorok, GS500, DL650 régi (én), Hornetek, egy Ernő, ezek is a régiek. Egy Diavel 1260s meg egy Rocket 3REgészen mást vártam tőle egyébként. Azt hittem, majd arról fog szólni, hogyan menjél gyorsan úgy, hogy nem esel le a kanyarról, hogyan fűzd minél gyorsabban erre-arra. Ehhez képest a téma a biztonságos kanyarodásról szólt. A beláthatóság, kanyarkezdés, a kanyaron való áthaladás különböző beláthatóságú kanyarokban, a kanyar befejezés, hirtelen jelenség esetén való korrigálás, ilyesmik. És persze hétből heten pont az ellenkezőjét csináltuk, mint kellett volna, a képzés előtt. Hazafelé már mindenki a jó íveken ment
Mivel amit vett S1000XR-t nem lehet beindítani 2 szerviz és 3 hónap után sem, a FireBlade-del jött ki, szóval a saját motorjainkon vitt minket. Azért azokban a kanyarokban egyedül nem mernék úgy menni, ahogy ő ment engem cipelve, bal kézzel folyamatosan mutogatva, hogy hova kell nézni, hogy nyílik a kanyar, hol van a motor és miért, miközben ezeket szóval is mondta, majd még egy kis extra gáz és döntés, szintén egy kézzel, és suhantunk tovább.
Odafelé és hazafelé is Bajna Héreg megvolt. Érezhetően javult a folyamatosságunk. Haverral mentünk ketten Szombathelyről, ő jött a GS500F-fel. Nap végére egy 510-520 km összejött nekünk.
Nyílván azért autópályán mentünk, mi sem érünk rá egész nap. Hazafelé volt egy akkora dugó a pályán OK NÉLKÜL, hogy a 4 sávból hol 4, hol 3 teljesen állt bumper-to-bumper. Ha nem mehettünk volna előre, meg is gyulladtunk volna szerintem.
-
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #143457 üzenetére
Heten voltunk, lehet kihagytam valamit. 4,5 óra volt.
Dunamoto-ba most vitte át a motort.*egy kézzel, míg amásik kézzel mutogatott
HoaryFox
Nekem is mindenképpen, nem azt mondom, hogy nem érte meg vagy rossz deal volt, csak másra készültemOppenheimer:
Szerintem más nem visz a motorodon/motorján, vagyis nem hallottam még ilyenről, de úgy látom, más igen . Mindenesetre én idéntől minden évben elmegyek egy drágább nagy képzésre, persze a HUMDA nem fog kimaradni, hacsak nem ütközik valamivel (vagy el nem kaszálják).macilaci78
Haaaaztakurva Az a DL nagyon durván túl van árazva, bár a redbaron az ilyen Ott simán fél millát rátolnak mindenre -
norbert1998
veterán
válasz d@vee #143935 üzenetére
Pedig elvielg tényleg nem szabad kuplungozni, minket is figyeltek, csak nekem a kézvédő takarta, így nem érdekelt
Haver barátnője is esik kel a rutinon, 3 vagy 4 hónapja harcol már, de még mindig burul. Nemigen adja ki neki. Úgyhogy kezdésnek vettek egy 750-es sporttúra sor4-et neki Annak a nőnek, aki fémen fogó fékekkel veret 240-nel a b5 pasatban.
Na mindegy. DJGABI: A szűk kanyarhoz nem mindig elég csak lenyomni a motort. Ülj is ki a nyeregben az ív külső felére, ezzel eltolva a súlypontodat, akár úgy is, hogy a hátsód "középvonala" a nyereg élén legyen. Így akár 1-1,5 sávon meg lehet fordulni, míg mások tilitolzinak egyenes motortesttel.
Ja igen, minél lassabb vagy, annál nehezebb dönteni, annál nagyobb az ív, annál sikertelenebb a próba. ER6n-nel úgy kell körbemenni, hogy se a féket, se a kuplnugot nem bántod, simán egyes alapjárat aztán pörögsz a körben, csak le kell nyomni, kormányt ütközésig behuzni. -
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
Péntek szombatra tervezünk egy nagyobbacska karikát haverral, és útvonal opciókat szeretnékj kérni.
Az eddigi elképzelésem az volt, hogy Szobmathelyről Kőszeg felé elhagyjuk az országot, Léka-Rohonc szerpentinnel kezdjük a bulit, majd onnan megyünk végig Ausztrián keresztóül Szentgotthárdig, mondjuk Burgau érintésével, aztán Fonyódon át Várpalota.
Ez a pénteki kör, délutánra. Ebben mindössze a Rohonc-Léka szakasz a fix, illetve az idulási és végpont. A többi szakaszra várnánk javaslatokat, ha esetleg valakinek lenne tippje hozzá.A másnap, azaz szombat teljesen meghatározatlan még, bárhol jó lesz, csak csobbanni akarunk majd valahol, az se baj, ha random egy kis sodrású duna szakaszban vagy nemtudom, tavaly ez épp a rába volt. Héreg-Bajna jó eséllyel érintve lesz, azon kívül várnék javaslatokat, max 500 km-ig bezáróan úgy, hogy Várpalotától indulunk és Győrben végzünk.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Tegnap végre volt időm felavatni a terepgumikat!
Topiccsendőr, ez még mindig nem számít terepmotorozásnak?
Azért nem mondom, voltak necces helyzetek, kemény pillanatok!
Pár nappal ezelőtt még tartott itt is a folyamatos esőzések sora. Viszont ugye itt már egyszer megszívtam az utcai gumikkal, szárazságban szinte. Most jóval nagyobb sár volt, de ezek a gumik gyakorlatilag olyanná tették az egészet, mintha másik motorra ültem volna. Ahol az előzővel totál biztos, hogy még tolva a motort és egyesben magát hajtva SEM jutott volna át, simán átment úgy, hogy még a lábtartóról se kellett levennem a lábamat.Ettől függetlenül azért dőltem fel párszor, de hát a saját tapasztalatlanságom miatt, nem másért. A 11,4 km-es szakasz 65 perc volt. Ezzel a motorral röhögve meglett volna egy profinak 40 alatt is simán szerintem, vagy még gyorsabban, egy krosszmotorról nem is beszélve.
A szakasz felé az aszfalton még találkoztam egy krosszmotorossal, de lefordult, még mielőtt megkérdezhettem volna, csatlakozna-e. Az erdőben találkoztam egy hatalmas lovagló csoporttal, szerencsére visszatartott annyira egy nagy sártenger, hogy mire tényleg utolértem volna őket, addigra elértek egy olyan pontra, ahol ők jobbra, én balra mentem. Majd az utolsó 4 km-en egy quad-os apuka és a két kisgyereke ért utol, velük is váltottam pár szót Azért a quadnak még az a sár se kottyant meg, amiben eldőltem. A motor megúszta a dagonyát sérülés nélkül, hiszen el van látva védelemmel pont emiatt.
Majd amikor jött az, hogy száraz az út, kicsit nem figyeltem, és ott dőltem el. Szintén saját hiba, de ezúttal nem hozzáértés hiánya, hanem hülyeség, a figyelem hiánya.
Elfáradtam, izomlázam lett. De ezek a gumik akkor is nagyon jók -
norbert1998
veterán
válasz csongi #144146 üzenetére
Akkor kérnék pénzt egy T7-re
Ez van, ezzel kell menni. A hasmagasságon kívül semmi más hátránya nincs egy Transalphoz képest.,de szerintem neked is.
Mint az edzés, nem?
Én élvezem, a motor meg értem van, nem fordítva. Amíg sérülés nélkül átmegyek ilyeneken, addig nem gond. Ha ez nem érdekelne, akkor TDM-met vettem volna. A DL amúgy se volt a vágyottak között, csak azt fújta elém a szél olcsón. -
norbert1998
veterán
válasz csongi #144155 üzenetére
Figyelj, nem mondom, hogy nincs igazad, sőt!
Egyelőre ez van. Sajna ha nem kellett volna rákölteni a DL-re egy csomó pénzt, már Transalp-om lenne, vagy szupertehenem, vagy nemtudom.
Viszont mindenféleképpen egy darab do-it-all motorom lenne, és mivel többet túrázok, mint terepezek (ellenben a túra végén is akadhat terepezés), ezért mindenképp csak több hengeres túraenduro jöhet szóba. Egyhengeres motorra én többet nem ülök, szörnyű élmény volt mindkettő 650-es, amit próbáltam. A hangja, a karaktere, a vibráció...Az is igaz, hogy a régi DL tényleg csak belépő szint a túra"enduró"ba, és egy régi Africa, egy Transalp, vagy épp a T7, 660 Tuareg sokkal jobban ott van.
-
norbert1998
veterán
válasz vendingo #144160 üzenetére
Pont erre gondolok. Hiába veszek egy DRZ-t, azzal nem megyek el Albániába endurózni A Strommal viszont igen, persze még szivesebben a 700-as Transalp-pal. Igazából lehet, hogy jövőre meglépem a cserét. Meghírdetem, ha elviszik, akkor lesz 700-as Transalp. A 650-estől félek, hogy gyenge lenne a DL után, még a 700-as is gyengébb, de már nem annyival.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- World of Tanks - MMO
- Gyúrósok ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ukrajnai háború
- Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- OTP Bank topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!