Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • norbert1998

    veterán

    válasz Topiccsendőr #132339 üzenetére

    Na, ezért akartam bevinni az egyetemre a mérőlaborba. De cseszik visszaírni a prof...

    Egyébként viccen kívül még az is megfordult a fejemben, (hogyha már beivzszem, akkor tényleg legyünk precízek), hogy koordináta mérőgépre feldobom, és majd az kiértékeli nekem. Az is tud pár ezred pontosságban működni elvileg, bár a kovid miatt pont nem tudtuk használni....

    Van betűjel a hengeren, ez már biztos, (amennyiben gyári, nem volt időm a közelébe se menni hétfő óta).

    Egy normális állapotú Evo alatt az újabbakat érted, nem? A max 20 éves, pályára szánt verziókat, nem? Vagy ezeket az utcai 30 éves darabokat is?

    Ez a 6 helyen mérés azért fura számomra, mert a könyv engine overhaul fejezetében mindössze egy helyen méreti a hengert (plusz az ovalitás azzal 90 fokban elforgatva), és a dugót is. Nem igazán tudom megmondani, hogy a további helyeken miket kell eredményül kapni.

    Természetesen, mint fentebb is említettem, nem tartottam sose precíznek a digitális tolómérőt, úgy fogalmaztam, hogy a legtöbb, amit otthon hobbistaként ki tudtam hozni belőle, az egy új digitális tolómérő (hogy miért abból van új, és nem intóból, az azért van, mert nyertem a tolómérőt, nem vettem). Utána már csak a pontosságát védtem, hogy némileg azért az egy tizedes pontosságnál többet el lehet vele érni, még ha az egy századon belüli pontosságot nem is.

    Mindettől a szakszerű javaslatoktól függetlenül, én úgy vélem - de tényleg, ha hülyeség, szóljatok ám :D - hogy mivel nem az én pénztárcám, nem az én motorom, még csak nem is ment vele a srác 40 km-t, 10 pénzért amit elmegy az új gyűrűvel, s majd utána jöhet a nikasil plusz dugó csere - remélhetőleg azért pár ezer km-t biztosan elmegy így, az nem olyan nagy ördögtől való ötlet. Akkor szét lehet húzni majd a blokkot, csapágyak, szimmeringek, tűgörgők, kuplungtárcsák. Mindmind átnézhetők lesznek.

    ---------------------------------

    Továbbá:
    Most akartam menni a következő hetekben motort nézni már végre... Az a nagy igazság, hogy nagybátyám autójában elment az üzemanyag nyomás szabályzás. Természetesen egy csatlakozó volt, megcsináltam. Ekkor beszélt róla, hogy ő szeretné már cserélni az autót, de odaadná nekem áron alul, mert nincs kedve magánszemélyekkel szórakozni, és ennyiért venné be kereskedő. Egy 2010-es full extra 3-as Laguna, 110 lovas 1.5 dCi, 213 ezer km-rel. Eléggé vonz az ötlet. Nekem egy fapados 2-es Megane van, 86 lovas 1.5 dCi, 2008-ból, 228 ezer km-rel. Nem kéne sokat ráfizetnem, de amíg a Megane el nem megy, addig a motorvásár teljesen kiesik a pixisből. Akkora dilemma, hogy hihetetlen....
    (Mi nem utáljuk a francia gyárat, sőt! Bőven több Renault volt a családban, mint bármi más összesen, végig elégedettséggel)

Új hozzászólás Aktív témák