-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Archer
őstag
válasz StoneBridge #58933 üzenetére
Minek kell a plusz szop@s? Gyári papír, berakod, 10-15e km után meg kidobod és teszel be másikat.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz StoneBridge #58940 üzenetére
Egy szinte új motoron miért kell rugóstagot cserélni? Azt ne mond, hogy valami Öhlinset akarsz.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Ok, csak ha raknának normális futóművet, féket, erősített lengővillát, stb. ezekre a motorokra, akkor mindjárt nem ennyibe kerülnének. Olcsó is legyen de legyen rajta minden technikai finomság, ami a csúcs gépeken, hát ilyen a mesében van. Mondod mindig, hogy így a Gixxer, úgy a Gixxer, hasonlítsd már össze az SV meg az ezres Gixxer újkori árát, duplája kb...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Ferdzsoo #59011 üzenetére
Csodák igazából nincsenek, nem véletlenül kerülnek annyiba a műhely cuccok, amennyibe. Vettem egy Lidl-es légkulcsot mert jó árban volt, mondom ha szar, még akkor is megér ennyit. Korrekt cucc így otthonra, adtak hozzá krovafej készletet is a leggyakoribb méretekből de a ráírt oldási nyomatékot nem tudja, annál gyengébb, pedig elég bika kompresszorom van (hozzáteszem ezek a levegős cuccok, 6-6,3 barnál nagyobb nyomással nem üzemeltethetők). Műhelyben a hasonló méretű Berner vitt szinte mindent, annak gondolom sokkal komolyabb kalapácsos mechanikája van (na persze az ára is sokszorosa).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Anulu79 #59014 üzenetére
Miért ne lenne érdemes. Egy ma is használt megoldás, most is árulnak motorokat ilyen hajtással, nagyrészt a felsőbb árszegmensben. Megvannak a maga előnyei és hátrányai, mint mindennek. Hogy konkrétan annyi idős kardánost, mint amit linkeltél, szabad-e venni, nálam okosabbak megválaszolják.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Czimby #59026 üzenetére
0:20-nál ott a lényeg a háttérben, az első két motor, hagyjuk má' ezeket a béjemvéket
bogyo112: én megvártam, amikor csinálták, pedig az RR Showája azért bonyolultabb, szervize válogatja.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #59054 üzenetére
Sajnos legutóbb nem tudtam megvárni, ott rohadt másfél hétig a motor (még szerencse, hogy előre egyeztetett időpontra vittem...) de előtte szétszedték becsülettel, kimosták, volt egy milliméteres leütődés a krómon, azt felpolírozták kicsit, aztán úgy össze. Szimeringet akkor nem cseréltek, így volt kb. egy-másfél óra ki-be szereléssel két embernek (igaz az egyik csak tanuló volt de a másik kente-vágta, látszott rajta). Legutóbb nem tudom mit csináltak (sajnos már nem az a szerelő volt, aki előtte már többször is dolgozott rajta, le is törtek egy pöcköt az egyik idomról) de csak remélni tudom, hogy most is megcsinálták becsülettel (a porvédő gumit mindenesetre cserélték, azt direkt kértem).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Arra lennék kíváncsi, hogy vajon ezek a kínai lábtartók nagyon gagyik vagy a márkásabb társaik vannak nagyon túlárazva, mert azoknál egy ilyen több fokozatban állítható legalább a háromszorosa. Szerintem ezek gyanúsan olcsók, még a gyári sima lábtartók is többe kerülnek.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Ha megnézed, az összes ilyen motoros bizb@sz elég húzós áron megy (legalább is a jó magyar fizetésekhez) mert olyan kis tételben gyártják, hogy nincsenek rá célgépek, ami köpik ki a darabokat ezerszámra, hanem univerzális CNC gépekkel készítik őket, amiknek nem éppen olcsó az "órabére". Ettől függetlenül valóban baromi drágák de ez egy ilyen hobbi. Meg mondjuk egy nevesebb gyártóéhoz (nekem TRW-vel van tapasztalatom) cikkszám szerint tudsz rendelni mindent ha sérül, a noname kínainál már nem biztos, hogy ez menni fog.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Teasüti #59108 üzenetére
Kép nem igazán adja vissza de élőben elég "karcsúak" ezek a lábtartók a gyárihoz viszonyítva. Pont a vízszintes és függőleges irányú állíthatóság miatt ugye több darabból kell kimarni (a gyáriakat szerintem valamilyen technológiával öntik), a darabokat csavarozod egymásra, nem készülhetnek vastag anyagból mert a végén tíz centire lenne a taposó része a váztól. Ezért nagyon nem mindegy, hogy az az alu milyen technológiával készül, milyen a szilárdsága, stb. de ez már kohászat amihez nem sok közöm van.
Én amivel sz@ptam ilyen lábtartónál, hogy egyszerűen állandóan kilazultak a csavarok, akárhogy húztam meg őket. Nem tudom milyen alumínium de egyszerűen nem szorul meg benne a csavar, a rázkódástól fellazul. Nagyon nem volt vicces, amikor menet közben mondjuk leleffent a váltókar. Aztán darabokra szedtem mindkét oldalt és az összes csavart rögzítettem Loctite-tal, úgy már jó lett, másnak is javaslom, aki esetleg ilyet akar használni.
Mod: hogy a kínai mérnök min gondolkodik a minél alacsonyabb gyártási költségen kívül, azt nem tudom, de a Gilles, TRW, Lightech, Sato, Arata (meg van még egy pár nevesebb gyártó) cuccait egyszerűen nem lehet megvenni 80-90k alatt, akármelyik típust nézed, az azért gyanús.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #59153 üzenetére
Akkor már érdemes lenne leszedni a hátsó nyerget, lezsírozni a csapot amin mozog, az is be szokott állni egy idő után (hátsó kereket ki kell venni hozzá).
V.Stryker: a szinter keményebb, fém részecskék vannak benne, a gagyi tárcsát jobban enné, de ami eleve ehhez van tervezve, ott nincs gond.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Nekem ennyi volt a szezon, ma még mentünk egyet, szép idő volt de az árnyékosabb részeken már vigyázni kell, hiába az a pár óra meleg, ami van napközben. Ahogy időm engedi, megcsinálgatom a motoron a szükséges dolgokat, meg lesz egy kis fejlesztés aztán tavasszal csak rá kell ülni Aki még nem teszi le a vasat, azoknak csak óvatosan.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #59216 üzenetére
Monoblokk satuk előre.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #59274 üzenetére
Szerintem mindegy, nagy tempónál kezdi leszórni a lánc ezeket a taknyokat, egyiket hamarabb, másikat később de te ahogy írtad, nem fogsz 150-ekkel menni.
"Csak annyit mondok,hogy repsol honda" - és akkó' mi van? Inkább a HRC, ami komoly technikát takar a Hondánál.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Khaosz55 #59368 üzenetére
Ha tényleg 6k km-es a motorod és nem estek vele, tök fölösleges ez a hercehurca. "teljesítmény és nyomaték görbe mérés"- aztán az minek egy klubtagsághoz? Egyedül a kötelező szerviz ami ér valamit de egy ennyi idős motornál gondolom az kimerül egy olajcserében, azért meg elég drága a 60k.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #59387 üzenetére
Ez nem "csak" egy Dynojet pad némi marketinggel körítve?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #59434 üzenetére
Az érthető valóban. Kíváncsi lennék arra a gépre.
Mad Max-es motorok: 11-es képen a motor milyen már, dupla telló elől, egy sima-egy fordított
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz dellfanboy #59452 üzenetére
Nálam mindig az MT-01 marad a favorit, az valami brutál lehet.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #59474 üzenetére
Valahogy ezeknek van egyéniségük (az MT-01 elég megosztó is lett) mert a legtöbb naked olyan "egykaptafa".
Az új R1 is, meg ez is, nagyon rámentek erre a transzformersz külsőre (a technika ettől még biztos nagyon jó, bár nem értem, hogy idom nélküli motorhoz minek kellenek 160-170 lóerők). Pont ma láttam egy Playboy replica SC59-et, még mindig gyönyörű motor, pedig már lassan 8 éves forma. Meg azokban még semmi kipörgésgátló, meg tíz féle mapping, meg minden gátló. Fekete gombbal indít, pirossal leállít, ennyi az elektronika, ott a 170 lóerő minden segítség nélkül, ezeknél még volt tisztelete ekkora teljesítménynek.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #59477 üzenetére
Végül is igazad van. Csak én valahogy jobban szeretem az egyszerűbb dolgokat (persze tudom nem ez a jövő). Egyszer mennem kellett egy fullos Renault akármivel, már nem emlékszem a típusára, de felüdülés volt már kiszállni belőle, a sok elektromos bizbasz kapcsolótól, tekerőtől meg kijelzőtől herótom' volt. Bezzeg a ~25 éves G Merci full fapad de kb. úgy éreztem, az átmenne a házfalon is, egy olyat el tudtam volna fogadni
Más: néhány adat az új Gixxerről. Szerintem már ez is a 6 milla felé tart árban.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
"Soha nem hasonlíthatunk össze egy "ismert" vészfékezést tréningen (amikor tudod hogy most ez a feladat és ezt kell csinálnod,) és egy éles helyzetet." - itt a lényeg, ezt egy parkolóban vagy akárhol nem lehet begyakorolni. Be lehet gyakorolni, hogy mennyire lehet hirtelen rámarkolni a fékre, amitől még nem megy el az eleje de ezt mondjuk egy parkolóban csinálja az ember, feltehetően jó aszfalton. Amikor vészfékezni kell meg mondjuk vizes az aszfalt vagy sóderes vagy tökig van kátyuval és mindjárt bukik a mutatvány. Szezon vége felé volt, hogy kellett egy nagyot fékeznem, volt azért némi időm végigfuttatni az agyamban, hátsó fék, kuplung (vagy fordítva már nem emlékszem), első fék megmarkolva de a motor csak pattogott tovább előre, mivel ott éppen pont fel volt gyűrve az aszfalt. Aztán egyszer csak megállt, még szerencsére az előttem levő autó előtt de mondom még egy pillanatnyi időm is volt végiggondolni, mégsem úgy alakult, ahogy terveztem hát még ha gondolkodás nélkül cselekedni kell, azonnal.
polimorf: jobbulást, a lényeg, hogy nagy bajod nem lett., ahogy egy külföldi ismerősöm mondta, "a többi csak matéria" Sajnos -idén is- többeknek nem jól alakult a szezon a topicosok közül
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz SirKero #59682 üzenetére
Én már az elején, az SMS-ses, emailes bohóckodásnál hagytam volna az egészet, komolytalan az ilyen.
Ez sem rossz, nem csalás, csak ez a színösszeállítás meg azok a "brembósított" fékek... Nyilvánvalóan estek vele, de itt csak "színre fújt",
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Khaosz55 #59784 üzenetére
Ok persze, csak azért írtam, nehogy azt higgyék itt néhányan esetleg, hogy ennyiért eredetit is adnak. Egyébként nem lenne akkora gond, ok, koppintsák le a Rizoma cuccokat csak legalább ne írnák rá. Ezekkel a kanai indexekkel az szokott lenni a baj, hogy gagyi led van benne és napsütésben alig látszik a fényük.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #59810 üzenetére
Ezek az olcsó kombinált fújó-mérők össze-vissza mérnek, nekem van itthon vagy három kompresszorra dugható, mindegyik valami olcsóbb noname, mindegyik mást mutat, általában a kutakon is ilyeneket használnak. Két-három tizedet simán csalnak. Úgy szoktam, hogy valahol felfújom csak úgy hasra kompresszorral, aztán különálló kézi mérővel beállítom.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #59834 üzenetére
Nyugodj meg, az emberek 95%-ának lövése nincs, hogy mik azok a teljesítményszint jelölések (autó olajaknál inkább gyártói minősítések vannak, szerintem arról sem) úgyhogy aki a Tesco-ban vesz olajat, 99%, hogy ilyeneket nem fog nézni, max viszkozitást (de arról sem tudja, hogy az mit is jelöl), így tökmindegy, mi van ráírva.
Kompresszor: pont ezeket a pisztolyos fújókat mondom, szerintem elég pontatlanok, legalább is amiket én próbáltam. Persze biztos vannak pontosabbak is jó pénzért, de az ilyen néhány ezer forintosak tuti pontatlanok.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #59887 üzenetére
Puding próbája az evés. Úgy látom, inkább a klasszikusabb vonalat viszik. Ha a "nagyokhoz" képest kedvezőbb ára van valamivel, szerintem érdemes lehet foglalkozni vele.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz zsolt19900 #59966 üzenetére
Áhh, nem ilyen egyszerű a dolog. Mondjuk egy fékbetétet le lehet darálni 5e km-alatt, meg elmehet mondjuk 30-at is. Ha nem 1-2 éves motorokról van szó és az ember hosszabb ideig meg akarja tartani, szerintem úgyis érdemes jobban átnézni vagy átnézetni megvétel után az egészet egy megbízható! szerelővel.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
A gyári kuka és kell másik? Ha igen, szerintem érdemes lehet megpróbálni, ha jóval olcsóbb a gyárinál. Mondjuk a marketing rizsa, amit ott az oldalon lenyomnak, elég gáz, de attól a tárcsa még lehet jó, azért az EBC mégsem kínai noname.
Ha a gyári tárcsa még jó és amiatt akarsz ilyet mert hullámos meg hú meg há, szerintem azért felesleges.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Hát ha eldöntötted, hogy veszel, rosszul szerintem nem jársz vele (tapasztalatom nincs a tárcsáikkal de a betéteiket szokták dicsérni, abból gondolom, hogy nem szemetet gyártanak). A gyári tárcsára rá szokták írni a minimum határértéket, azért mérj vagy méress rá, lehet, hogy van abban még sok ezer km. Persze ha a szegecselés is már kezd odalenni, akkor érdemes. De ha már tárcsa csere, akkor a nyergeket is érdemes alaposan megpucolni, fékfolyadékot kicserélni.
Chopperes 30-as tábla: nehogy már ilyen "durva ívű" kanyarban leérjen a motornak bármije is, akkor az nem való semmire. Gondolom besokallt.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #60133 üzenetére
Csodát ne várj tőle, határozottabb nyomáspont, ahogy persu is írta. A fékerő nem tudom, mitől változna. Meg eltűnik az a sárvédőnél kettéosztott csövezés -persze csak ha olyat veszel- (amúgy nagyon kíváncsi lennék, hogy gyárilag miért így oldják meg két különálló cső helyett). Egyébként a 675-ön gyárilag, utcára fém csövek vannak, ennyit a fejre állásról.
Ha csak az anyagot nézzük, kb. 30-ból megvan előre-hátra minőségi cuccokból, ha ennél sokkal többet mond, felejtős. Meg oda kell figyelni, hogy ne csak odab@sszák a csöveket, hanem rendesen vezessék is el, hogy ne akadjanak semmibe. Elől lehet kicsit játszani kell vele, ha normális elrendezést akarsz. Én már fém csövekkel vettem a motort, de elég gányul voltak felrakva, az egyiket meg is törte a kormány, csináltam alu-ból felfogatót hozzájuk.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz FIREBLADE78 #60174 üzenetére
Szerinted melyik a jobb, most, amikor uborkaszezon van, vagy márciusban, amikor a sok lüttyőnek az első napsugártól eszébe jut, hogy van motorja, és a tiedén kívül még 4678 darab motor lesz a szervizben? Meg ha sok a motor (meló), a kapkodás is hamarabb megesik...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Készül az utcai RCV. Aki ért hozzá, milyen hegesztési eljárás, amivel a videón a vázat hegesztik?
Már csak a köszörű korongos flex meg a tömítő szilikon paszta hiányzik[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #60187 üzenetére
Szépen dolgoznak a kis japók, bár én azt hittem, ezeket már robotok hegesztik (mondjuk volt róla valahol szó, hogy ezek a csodamotorok "kézzel készülnek"). Kíváncsi lennék, mondjuk egy Keeway gyárban is ilyen állapotok vannak-e...
Czimby: ahogy tudom, azért náluk is voltak már káresemények Össze lehet velük futni itt a Balaton parton szezonban, az új S1000RR-t már láttam, meg ahogy néztem, egyikőjüknek már az új R1 van, arra még kíváncsi lennék. Bár ha annyi pénzem lenne motorra, tuti, hogy egy 1000RR SP Repsol Champion-t vennék
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #60302 üzenetére
Olyan vesz légkondi nélküli kocsit, aki lesz@rja a légkondit (mondjuk én, meg még ismerek jó pár embert). Persze a magasabb árkategóriáknál már alap, de nem mindenki 3 milliókért vesz használtautót.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #60311 üzenetére
Kinek mi. Én is hallottam mástól ezt a klímás dolgot, hogy könnyebb eladni, biztos van benne valami. Csak a kedves vevő a hajára kenheti a klímáját ha amúgy meg ezer sebből vérzik az autó meg folyik belőle mindenhol minden. Az ilyen 500e -1 milliós autókat amúgy is alaposan meg kell nézni, mert nagyon be lehet vásárolni velük (amúgy is, de azokkal meg pláne).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Töltő téma: meguntam, hogy a Lidl-ös töltő nem tud mit kezdeni a lemerült aksikkal, rendeltem egy ilyet. Leírás alapján fejlettebb, mint a CTEK töltők (azok nyolc lépcsőben töltenek, ez tízben) és ezzel már lehet lithium-ion illetve lithium-iron aksikat is tölteni, aki később ilyenben gondolkodik
(Daywalker ). Ha esetleg érdekel valakit, majd írok róla, ha kipróbáltam.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #60380 üzenetére
Persze, meghalt akkut nyilván nem hoz vissza a halálból de a fél éves savas akkut sem tudja elkezdeni tölteni ha már nem sok delej van benne, csak ha 'megbikázom' a jó öreg trafóssal, kapcsolgat össze-vissza (riasztónak van használva egyéb töltés nélkül), meg van amikor a merült akkut feltöltöttnek jelzi, ahogy ráteszem a töltőt.
3 Lidl-es töltő ára, ezt inkább rá merem tenni az akksira lekötés nélkül, mint a Lidl-öset (egyébként más bajom nincs vele, jó amíg jó).
Amúgy most a Marelli lítiumos akksikat két Banner árában árulják a megfelelő helyen (nem reklámozok), fene tudja, talán még meg is érheti. Sok infó nincs úgy általában róluk, nagyobb indítóáram (gyárival egyező típusnál, vagy lítiumosból kisebb típusjelű is elég a gyári értékhez) alacsonyabb önkisülés, viszont a hideget nem bírják, 5 Celsius körüli hőmérséklet alatt már nem látják el a feladatukat. Elvileg van védő áramkör (BMS) beléjük építve, hogy a hagyományos aksihoz tervezett motor töltési rendszerek se nyírják ki. Van aki azt mondja, kell hozzájuk külön töltő, van aki szerint bármelyik okos töltő jó, ami nem megy 14,5V és 2A fölé. Ez mind állítólag. Magányos esti óráimban kicsit utánaolvastam[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #60382 üzenetére
Autó akkuk az ismeretségi körből kiindulva jobban bírják a megpróbáltatásokat (főleg ha kicsit túlméreteset tesznek bele, már ha elfér). Rokonságban most is van olyan, a noname, benzinkúton vett akksi is már legalább 5. évét tapossa, mindenféle karbantartás meg desztillált víz öntögetés nélkül, ráadásul nagyrészt rövid távokon használva. Persze volt olyan is, akinek egy hét alatt besz.rt az új, de ott a töltési rendszerrel volt a gond. Mondom neki, gőzöl az akksi meg pezseg, ez így nem ok, ilyet szól jó az, még új, most rakták bele, azért ilyen Hát ha te mondod, nekem aztán a kilenc is páros.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz zsolt19900 #60453 üzenetére
"gondolom ezt is be lehet úgy relezni, hogy tompival menjen mind a kettő" minek relézni, felnyomod a távolságit is és kész. Napsütésben még azt mondom ok, de máskor na nagyon menj így. Azért tudja zavarni a szembejövőket.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz #79335424 #60562 üzenetére
Egy-két régebbi BMW-n lehetett látni ilyen első féket, nem túl szerencsés, ekkora dög tömegnél egy erősebb fékezésnél le is szakadhat szerintem, nem véletlenül teszik most már mindig a villa másik oldalára, támaszkodik rajta.
Amúgy Kellemes Ünnepeket mindenkinek!
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #60767 üzenetére
Állítólag küldtek ki leveleket a tulajoknak. VW szerintem nagyon sántít, pont az amcsik az 5 literes autóikkal nem sz@rják le, hogy mennyi a káros anyag kibocsátás, ott valami más érdekek voltak a háttérben.
Somatom: ez szó szerint így van. Azért az ipari szegmensben ez annyira talán még nem jellemző. Egy utcai autó széthullik mondjuk 100k km után, kit érdekel, max a tulaj szívja meg, de gyáraknál, üzemeknél, erőműveknél, gépsoroknál nem úgy van, hogy csak úgy leállítják az egész kócerájt, mert valami a tervezett élettartam előtt megadta magát.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #60858 üzenetére
Barátom amikor motort akart venni, megnézett többet is, volt egy a környéken, csúsztak vele, képről nézve a dekni leért meg a kormányvég, mondom neki, nézzük meg, újabb (fordított telló, injektor) mint amiket ő nézegetett, mondom lehet csak a deknit meg a kormányvéget kell cserélni aztán van egy jó motorja. Ilyet szól nem, mert ezzel már estek. Mondom neki szerinted a többi tizenéves motorral nem? Aztán néztünk egy másikat, régebbi, több km., azzal is estek csak azt már újra fújták, de az már jó volt...(aztán végül nem vette meg, mert kiderült, hogy hiteles). Az emberek az új ár feléért, harmadáért akarnak patika állapotú motort venni. Szerintem sem érdemes túlzottan becsületeskedni (hazudni, félre vezetni azért nem szabad!) mert az emberen rajt rohad a motorja. Pont az ilyen irreális szemléletmód miatt.
A telefonon alkudozás egy bizonyos szintig szerintem nem gond, én hirdetem mondjuk X pénzért, neki csak X-Y pénze van, jobb ha megmondja a telefonban, feleslegesen ne raboljuk egymás idejét személyes megnézéssel, ha eleve annyiért nem is adnám oda. És fordítva. Persze amikor mondjuk hirdetek valamit 100-ért és ő a telefonban nagy kegyesen megvenné 50-ért, akkor menjen a pics.ba.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Azért mondom, lehet ezt kulturáltan is csinálni.
Egyébként régebben szerintem azért nem így ment a használt adás-vétel. Elég sok mindent adtam-vettem, cseréltem nagyobbra, erősebbre stb., de el lehetett adni a cserélendő dolgokat árukban. Most meg ár alatt árulja az ember (tök mindegy, hogy miről van szó) és úgy is nagy kínkeservesen megy el sok idő alatt. De még így is jön Alkudozó Aladár, aki szerinte szívességet tesz nekem azzal, hogy a nyomott árból még le akar alkudni 20-30-40%-ot.
Vagy van pénzem valamire, vagy nincs. Ha nincs, akkor nézek olcsóbbat, ennyi, nem lenne ez olyan bonyolult. Nagy változás nem történt a fejekben a válság óta sem, az emberek egy (jelentős) része most is a lehetőségeik felett akar költekezni, csak már nem osztogatják boldog-boldogtalannak a hiteleket mindenféle fedezet nélkül, ezért jönnek az ilyen alkudozó bohócok. Én ugyanerre vezetném vissza az utakon a romhalmaz BMW-k, Audik, VW-ek hadát is, há' mer' nehogy már a polgár Suzukival vagy Opellel mászkáljon, azért a BiEmDoubleju mégis csak presztízs, majd Jófogáson meg halászik hozzá egy szett "kilencvenszázalékos" használt gumit 20k-ért, mert csak arra van pénze.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen