-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Nah azert a 60 as olajat hajitsuk messzire egy 600 sornegytol.
Sajnos nem irja milyen a besorolasa, teljesitmenyszintje az amazonos motorolajnak, ugyhogy nem tudhatjuk hogy jo e avagy sem. A mol api SL ami fasza, de en bele nem raknek 40 feletti olajat r6r be.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Nem yamaha spec. Japan 600 sornegyeknek 30-40 es olaj kell.
Az 50 essel es a 60 assal is elmegy, de biztosan beleszol a tengelykapcsolo mukodesebe, raadasul lefojtja a motort, es sokkal nagyobb lesz az olajnyomas azonos fordulaton 40 es viszkozitasu motorolajjal szemben. Pozitivum, h forro alkatreszeknel jobb a kenes, sokkal tobb elegetlen benzint kepes elviselni, negativum, hogy hideginditasnal karosabb ez az olaj, mivel elobb nyit a nyomashatarolo szelep, es a siklocsapagyaknal a higabb olaj jobban ved.50-60 as olaj olasz motorokba valo, mv agusta, vagy valami levegos V2 eshez.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
Egy 50 60 as olajnak sosem lesz olyan hidegoldali viszkozitasa, mint egy higabb olajnak.
Hiaba irjak ra, h 5W. Nem lesz ugyanaz, mint egy 40 es olaj 5W hidegoldali viszkozitasa. A gyartoknak meg van engedve h elterjenek a hidegoldali viszkozitas ertekeknel, szoval azt kenhetjuk a hajunkra.
Nagyon sok idot pazaroltam arra hogy nezegessem a centistokes ertekeket kulonbozo olajoknal.A te tablazatod is 40 fok felett irja az 50 es olajat...
30 fokig 30 as olaj. Ugyanaz mindegyiknel.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #22393 üzenetére
Nem ertem miert ajanlottak ilyen suru olajat. Tolnam bele a 10w30 at, vagy 40 et. Tul nagy kulonbseg nincs a tablazatban, csak itt 40 fok felett is 40 es olajat, vagy 50 es olajat ajanl. Sot, az 50 es olajhoz inkabb 50 fokos meghosszabbitott nyil tartozik
Kovee:
40 tokeletes bele, ha jo olajat akar akkor API SL, ne a markat nezze.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Telefonrol nem tudok adatokat turni jelenleg, de jogos a keres.
40 es olajjal palyaztam mindig is. Tablazat alapjan is 40 fok felett kell 50 es olajat rakni motorba, az gondolom tiszta.
A palyagepek gyakori olajcsereje csak a benzin miatt van, nem azert, mert az olaj elfaradna. Ezert az 50 es olajos ajanlast nem ertem. Ezert cserelik le az emberek 3 meg 6000 km utan.A versenymotorok egyebkent is 20-30 as olajjal mennek, es azokat is a laza gyuruk miatti benzinesedes miatt cserelik minden verseny utan.
Azt nem mondtam, h 30 as olajjal kell palyazni, bar siman elbirna, mert az utcai motornak nincs olyan laza gyuruje. Es ezesetben eleg gyakran kellene cserelni is. Utcara boven jo az is.
A surubb olaj jot tesz a dugattyu kornyeken, de a siklocsapagyaknal pont forditva. Mivel hidrosztatikus csapagynal az a lenyeg, h minel tobb olajat nyomj at.
Pozitivum, negativum is fel volt sorolva.Amugy meg a forro alkatreszek eseteben ha megnezed mi a kulonbseg egy 30-40-50 es olaj viszkozitasaban.
100 fokon meg valami csak van, de 120 fokon mindegyik ugyanolyan folyossa valik. Tokmindegy milyen viszkozitasa van melegoldalon. Kuldok neked majd egy cikket is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
mol 10w 40 - Kinematikai viszkozitás 40 °C-on [mm2/s] 96,2
mol 10w 50 - Kinematikai viszkozitás 40 °C-on [mm2/s] 123,0
nah ez a nem ugyanaz. a szivattyúzhatósági hőmérséklet persze -33, de azzal nem vagyunk előbbre. a hidegoldali viszkozitás értékekben jókora különbség van.[link]
ezt olvasd el, és világos lesz, hogy nem annyira egyszerű a történet, hogy ami melegen sűrűbb, az véd is.
amúgy a vékonyabb olajoknak sokkal jobb a nyírással szemberni ellenállása is, egyszóval többrétű a dolog.(lehet regisztrálni kell, de megéri)
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #22427 üzenetére
"amúgy a vékonyabb olajoknak sokkal jobb a nyírással szemberni ellenállása is, egyszóval többrétű a dolog"
srry ide vastagabbat akartam írniNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
elolvastad a cikket?
hidd el én rohadt kíváncsi voltam erre az olajtémára, és olvastam én már mindent ezzel kapcsolatban.
és akkor megint elmondom, a versenymotorok 20as 30 as olajjal mennek eléggé extrém körülmények között. az 50 es olajat a motorgyártód 40 fok felett ajánlja. de azt öntesz bele amit akarsz, baja nem lesz tőle, csak nincs értelme magyarázni, hogy miért rakod bele meg hogy én miket hagyok figyelmen kívűl.
sztm túltárgyaltukArcher:
az a jó olaj, amit a motorgyártód előír a külső hőmérséklethez.
egyébként hidegoldaliban minél kisebb, melegoldaliban pedig ami a táblázatban van[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Jo, csak azert mondom, mert pont azt irja le, h a vastagabb olaj nem ved jobban, mivel 120 fokon mar alig, 150 fokon pedig egyaltalan nincs kulonbseg akarmit raksz bele. Szoval pont extrem magas homersekleten nincs mar kulonbseg, barmit hasznalsz
Ezert erdekes a cikk, de tenyleg tultargyaltuk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
nem. neked nem ment el a nyomásod Tüzi.
ezt mindig kitárgyaljuk ilyenkor úgyhogy legyünk túl a kötelező körökön:
én ilyenkor mindig elmondom, hogy volt egy ZXR 250 esem, amivel sikerült elesni úgy, hogy kiakadt a gáz, és kb 20 mp et ment az oldalán valóban olaj nélkül. és faszán főtengelycsapágyas lett.
Ha neked elmegy az olajad fordulaton terhelésen, azt a motort dobhatod ki a kukába.Felhabosodni nem értem hogy tud olajpumpánál. karter aljáról szív. ott mi habosodik?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #22449 üzenetére
Hat itt mar nem az volt a gondom, h rangat a motor. ez amugy is motorfeknel tortent es tul nagy elsofek miatt nagyon ledontottem a motort
Szoval kecskemeten a celegyenes utani balos kanyarban pl nem tudja ellatni a feladatat.
Ilyenkor csuklik a motor, es nagyon nem egeszseges, mert azt a kanyart kb 90 kornyeken lehet bevenni.
Olyankor annyira rosszul jon ki, h az utobbi idoben rajtahagytam a gazt, ekozbe hatsofekkel egy picit belefekeztem. Vagy ha elvettem a gazt, akkor csusztatott kuplunggal kellett visszaadni, akkora nagy terhelesvaltas lett volna.
Nagyon sokat bibelodtem a karbival, de az osszes mz nek ilyen baja van abban a kanyarban.
Valszeg egy gyorsitorendszer megoldana a problemat (benzinbespricceles)Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Valakinek nincs a topicban olyan motorja, aminek 17 es kereke van, es 130/70 es gumi kell hatulra?
Van egy -valoban- ujszeru allapotu michelin pilot sporty gumim.
Bar sztm en vagyok az egyetlen aki ilyen kis pcskoszoru motorokkal jarkalNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz alvaro #22542 üzenetére
Kinőni nem lehet.
inkább az ismerősök körében nem arat akkora sikert, illetve nincs akkora elismerése általában az emberek körében. (ezért is tanácsolják a nagyot, mer az a jó) És ugye a legtöbb embernek ez számít.
Tök mindegy, hogy elindulni nem tud vele, vagy eldől a lámpánál. mégis többel megy egyenesben. Meg nagyobb a presztízse is.Pedig nagyon jót lehet motorozni kisebb motorokkal is. De csak akkor, ha a motorozás a lényeg, nem pedig más dolog.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz salieri. #22547 üzenetére
Sztm 300 köbcenti okozta alsóbb fordulaton megjelenő nagyobb nyomaték - nem okoz - nagyobb tartósságot.
a tulajdonoson múlik mennyire parkettázza, semmi máson.
Egyszerűen semmiről nem merném kijelenteni hogy tartóssabb, annyi mindenen múlik.fogyasztás meg az ezresnél is rohadtjó volt (ha sornégyről van szó, olyannal mentem sokat)
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz salieri. #22550 üzenetére
az a baj, hogy ahhoz, hogy válassz egy motort magadnak ez az elengedhetetlen feltétele.
az első mindig rossz választás, mert ezután tisztul le majd, hogy mit is akarsz. ezzel nincs probléma. azzal van, ha azt hiszed, hogy elsőre megveszed a faszát, meg mennyi lóvét spórolsz ezzel és mindezt úgy, hogy valaki más megmondja neked, hogy neked mennyire lesz kényelmes az a motor
ez így nem működik. ezért nincs értelme belepofázni, mert mindenki mást fog rádtukmálni. a hondamániás hondát, a gyorsaságimotoros ugye nem choppert fog ajánlani. én meg egy desmosedicit.
Totál felesleges körök.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Ha az olajod teteje habos, az nem baj, szoroolajozas velejaroja. Amugy is az aljarol szivja. Ott nem habzik.
Habosodas nem csak melegedestol van meg, hanem viztartalom miatt.
160 nal 10 000 fordulaton lemegy kb 1,5 ala a nyomasod ott mar meg is fordulnak a fotengelycsapagyak, mert olajnyomasgomba csak azt jelzi, mikor megy ala, ami magas fordulatom mar regesreg keves nyomas.
Szar volt a gombad.
De mielott a 40 es olajra fognad nezd meg a viszkozitas ertekeket h melegben milyen kulonbsegek lennenek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #22642 üzenetére
Es biztos h a jo benzintol volt, vagy a jo benzintol es a meleg napokhoz kepest nagyobb legsurusegtol, vagy csak a megvaltozott legsurusegtol?
Sima karbis motorban amelyik nem rendelkezik gyujtasszogvaltoztatassal, kopogasszenzorral, nem nagyon tud teljesitmenyvaltozast okozni. Legalabbis ez a papirforma.
Talan ha nagyobb az oxigentartalma a benzinnek, akkor az valamit dob meg a dolgon...[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #22645 üzenetére
Dehogynem. Az a lenyege a kopogasszenzornak. Addig rakj elore a gyujtast, amig nem kopog. Jobb benzinnel tobb loerot ki lehet facsarni a motorbol. Persze fugg a gyujtaseltolas es a kopogasszenzor fajtajatol, mert valahol csak biztonsagi funkciot szolgal, ha szar benzint tankolna.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #22648 üzenetére
sztm meg lehet érezni egy 1000 es yarisnál is, bár annak a befecsét a Bosch csinálta emlékeim szerint és valami döbbenet lassú a " mintavételezése" asszem 150-200 fordulatonként rakja előre a gyújtást, (nagyon ködös emlékek, nem biztos h jó számokat mondok) és ha egyszer bekopog azonnal visszarakja, szóval van ennél gyorsabb rendszer is. De ilyen kis lóerőnél is érezhető.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #22776 üzenetére
Egyreszrol igaz.
Masreszrol. Durvan hajtva mi nem orosz rulett? Meg hanyszor voltal azon a palyan, h ennyire fikazod? Ertem en h hatalmas vesztenivalod (?) lehet, dehat kinek nincs.
Ez egy dontes mindenki reszerol. Mindenki tudja hol a hatara. Vagy ha azt nem, akkor h hol fosik.
Az h a Chrobak teged nem erdekel... Az nem tudom mit jelent. Nem tunik elegansnak, h belekevertedSajnos a gumigyartok nem mindig adjak meg az adatokat. En is kerestem, nem regi supersport gumihoz. Semmi nincs.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest