-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére
Akkor én is kérdeznék "olajosat", ha lehet. Nekem mikor Székesfehérváron voltam a Honda szervizben lég- és olajszűrőért, azt ajánlották, hogy a Repsol Moto Rider 15W-50 ásványi olajat használjam (API SJ minősítésű), pedig a gépkönyvben egész más olajat javasolnak, lásd a képen. Mi az igazság? Én megvettem a Repsolt...
Szerk: a linken API SG szerepel, de a dobozon API SJ!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
KoVee84
senior tag
válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére
Persu akkor kérlek erősítsd meg, hogy ha csak nagy ritkán pályázok, akkor simán mehet mondjuk egy 10w40-es Fuchs a zx6r-be? Haveromnak egy cbr600rr van és ő is most tanakodik, hogy 10w40 v. 10w50 kerüljön bele. Ő sosem pályázik.
köfi
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére
Ezeket az állításaidra van valami bizonyíték? Mert nekem amit mondasz még mindig fura. Semmilyen neten fellelhető írás, szakvéleményt nem találtam az állításodra, csak az ellenkezőjét.
A 10W-s olaj az 10W-s, mi az hogy a gyártóknak meg van engedve az hogy eltérjenek értékektől?
A 10W-40-es hideg oldala ugyanaz mint 10w-50-esé, ha ennek ellenkezőjéről van valamilyen bizonyítékod, kérlek csatold.A legjobban és legérthetőbben talán ez az írás foglalja össze a dolgokat:
"A viszkozitás az áramló folyadékrétegek egymáson való elmozdulásakor fellépő belső súrlódás mértéke. Ez a jellemző kenőolajok esetében a hőmérséklet függvényében jelentősen változik. A hőmérséklet csökkentésével a motorolajok viszkozitása növekszik, míg el nem érik a szivattyúzhatóság-, egyben alkalmazhatóság határát. A folyáspontot elérve megszűnik a folyadék jelleg.
A hőmérséklet növekedésével a viszkozitás fokozatosan csökken, az olaj hígfolyóssá válik, egyben csökken a hatékony kenőfilm vastagsága. Amikor a kenőfilm vastagsága a felületi érdesség mérettartományába kerül, megszűnik a folyadékkenés állapota."
.A melegoldali viszkozítás az üzemi hőmérséklet közbeni kenési értékekre vonatkozik.
Végezetül még1 idézet:
"Alkalmazható-e a korábbitól (előírttól) eltérő viszkozitású motorolaj?
Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén a motorolajba folyamatosan jelentős mennyiségű üzemanyag jut, amely (plusz a magasabb üzemi hőmérséklet) drasztikusan csökkentheti a motorolaj viszkozitását. A biztonságos kenőfilm-vastagság megőrzése érdekében ezért célszerű növelni a melegoldali viszkozitást.
Pl. SAE 10W-40 -> SAE 10W–50Minden tiszteltem a tiéd, biztos van alapja amit mondasz, de szerintem egy pályázós sportmotorba 30-as olajat tenni botorság...
http://www.youtube.com/tutisgsxr
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen