Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére

    Akkor én is kérdeznék "olajosat", ha lehet. Nekem mikor Székesfehérváron voltam a Honda szervizben lég- és olajszűrőért, azt ajánlották, hogy a Repsol Moto Rider 15W-50 ásványi olajat használjam (API SJ minősítésű), pedig a gépkönyvben egész más olajat javasolnak, lásd a képen. Mi az igazság? Én megvettem a Repsolt...

    Szerk: a linken API SG szerepel, de a dobozon API SJ!

    [ Szerkesztve ]

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • KoVee84

    senior tag

    válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére

    Persu akkor kérlek erősítsd meg, hogy ha csak nagy ritkán pályázok, akkor simán mehet mondjuk egy 10w40-es Fuchs a zx6r-be? Haveromnak egy cbr600rr van és ő is most tanakodik, hogy 10w40 v. 10w50 kerüljön bele. Ő sosem pályázik.

    köfi :R

  • tutis

    őstag

    válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére

    Ezeket az állításaidra van valami bizonyíték? Mert nekem amit mondasz még mindig fura. Semmilyen neten fellelhető írás, szakvéleményt nem találtam az állításodra, csak az ellenkezőjét.
    A 10W-s olaj az 10W-s, mi az hogy a gyártóknak meg van engedve az hogy eltérjenek értékektől?
    A 10W-40-es hideg oldala ugyanaz mint 10w-50-esé, ha ennek ellenkezőjéről van valamilyen bizonyítékod, kérlek csatold.

    A legjobban és legérthetőbben talán ez az írás foglalja össze a dolgokat:

    "A viszkozitás az áramló folyadékrétegek egymáson való elmozdulásakor fellépő belső súrlódás mértéke. Ez a jellemző kenőolajok esetében a hőmérséklet függvényében jelentősen változik. A hőmérséklet csökkentésével a motorolajok viszkozitása növekszik, míg el nem érik a szivattyúzhatóság-, egyben alkalmazhatóság határát. A folyáspontot elérve megszűnik a folyadék jelleg.
    A hőmérséklet növekedésével a viszkozitás fokozatosan csökken, az olaj hígfolyóssá válik, egyben csökken a hatékony kenőfilm vastagsága. Amikor a kenőfilm vastagsága a felületi érdesség mérettartományába kerül, megszűnik a folyadékkenés állapota."
    .

    A melegoldali viszkozítás az üzemi hőmérséklet közbeni kenési értékekre vonatkozik.

    Végezetül még1 idézet:
    "Alkalmazható-e a korábbitól (előírttól) eltérő viszkozitású motorolaj?
    Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén a motorolajba folyamatosan jelentős mennyiségű üzemanyag jut, amely (plusz a magasabb üzemi hőmérséklet) drasztikusan csökkentheti a motorolaj viszkozitását. A biztonságos kenőfilm-vastagság megőrzése érdekében ezért célszerű növelni a melegoldali viszkozitást.
    Pl. SAE 10W-40 -> SAE 10W–50

    Minden tiszteltem a tiéd, biztos van alapja amit mondasz, de szerintem egy pályázós sportmotorba 30-as olajat tenni botorság...

    http://www.youtube.com/tutisgsxr

Új hozzászólás Aktív témák