-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Prof01
veterán
válasz runner 125 #9780 üzenetére
Akkor úgy látszik nem sokan tartják be, mert eddig én senkin nem láttam.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz vendingo #9911 üzenetére
Hát nem irigyellek. Az enyémhez is kínszenvedés hozzáférni...
Én meg elmotoroztam ma Pécs felé, de elszámoltam kicsit magam, mert visszafele úton otthonról kb. 15km-re kifogyott a benzinem. De egy kedves motoros kolléga megállt és hozott nekem egy kannában!
Ezt nevezem motoros összetartásnak![ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
Igen, kész lett!
A pontos hiba nem lett megállapítva. Azt mondta, hogy a 3. hengerben benzin volt (nem tudja mitől), és a gyertyák is feketék voltak. Azt hiszem 4 szelepnél nem volt egyáltalán hézag, félő volt, hogy be is égtek, de úgy tűnik megúsztam, mert most szépen jár. Karbit beállította, beszinkronizálta. Most szépen indul, remélem jó is marad egy darabig.
22k-t kért ezért a műveletért. Szerintem jól dolgozott.
Ma megnéztem a gyertyaképeket, mind világosbarna, illetve kicsit fehér volt, jónak tűnik. Olajat is lecseréltem, igaz csak 2000km volt benne, de inkább megcsináltam, mert ha benzin jutott bele, akkor nem szerencsés úgy használni, szerintem...A hátsó fékem még mindig szívat. Valami a főfékhengerrel lehet. Beesik a pedál, pedig le van rendesen légtelenítve. Valamikor nem tudnál ránézni? Hátha te többet tudsz kezdeni vele?
[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz Djuree #10157 üzenetére
Persze, mindegyikhez jó.
A motorok többségén “O” illetve “X” gyűrűs rendszerrel találkozhatsz. A gyűrű keresztmetszetének formája után kapja nevét. Az “X” gyűrű profiljából adódóan több élen és pontosabban tömít, kisebb ellenállása van, így kisebb a súrlódása is. Az “X” gyűrűvel szerelt láncnak elméletileg nagyobb az élettartama az “O” gyűrűssel szereltnél.[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz KubanitoS #10170 üzenetére
Ha használt motort veszel, akkor vétel után olajat+ olajszürőt ( Egyébként 5-6000km-enként ), meg minden más folyadékot érdemes. Fekfolyadekot, teleszkopolajat, hűtővizet is. Illetve 3-4 évente ajánlatos a cseréjük az utóbbi 3nak. Láncot kb. 500-700km-ként kell fújni. Amikor látod hogy kezdenek a görgők kifenyesedni, akkor kell, lánc belső oldalára. Tisztítani pedig elég kb. 3-4 lancfujas után, hogy a beleragadt port és egyéb szennyeződeseket eltavolitsuk. Erre a célra legjobb az lanctisztítospray, de petrolumot, vagy brigetciolt is lehet használni. Mosni mosószeres szivaccsal, majd slaggal leöblíteni. Magasnyomású nem ajánlott.
[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
Az nem rossz ár, tényleg, de én így se vinném.
Minden szerszámom van, ami kellhet, nem nagy fáradtság és szívesen bütykölöm, tudva, hogy nem b@sztak át valamivel (pl. más olajat töltenek bele...) szóval én annak a híve vagyok, hogy amit tudok, azt magam végzem el. Nem bízok másba. Főleg nem márkaszervizben.Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz boogie84 #10451 üzenetére
Én még a Revolution motor-t tudnám ajánlani, ők még olcsóbbak talán.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz AMD Power #10880 üzenetére
Szia!
Szerintem inkább a 125-ös, négyütemű robogók között érdemes keresgélni (ha már A1 jogsija van). De mindenképpen olyat, ami rendszámos, nem pedig 50-es papíros! Nem csak azért mert szabályellenes (okirat hamisítás, adócsalás), hanem mert pár év múlva, amikor az 50-eseket is le kell majd rendszámoztatni, akkor kiderül a turpisság, és mehetnek alkatrésznek, vagy másnak ezek a 125/50 motorok, forgalomba helyezni semmiképp se lehet majd őket (ha az eredeti okmányok nincsenek meg).
[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz zenwalk #11164 üzenetére
Nem tesz jót, minél nagyobb a fordulatszám, annál gyorsabban kopik a motor. Egy ilyen 250-es sor4-gyel soha nem fogsz 100ezer km-t, vagy többet elmenni. Egyszerűen nem végsebességre (utazóra), hanem gyorsulásra van áttételezve. Az én 250esem is 10ezret pörög 110km/h-nál, 12ezret 130-nál és így tovább. Folyamatos utazó tempóban én se szoktam 120-130 felett menni. Előzésekkor viszont kihasználom a 16-17ezres fordulatszám-tartományt, mert másképp nincs bennük erő.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz zenwalk #11157 üzenetére
Persze, hogy bírják. Ezt ne úgy képzeld el, hogy mész 100-zal, és amikor előzni kéne 120-nál tönkremegy.
Ezek precízem meg lettek tervezve, bírniuk kell a magas fordulatszámot. Nyilván nem ajánlatos folyamatosan úgy menni velük, de 1-2 kigyorsítástól semmi bajuk nem lesz.
Az enyémnél 100-nál visszakapcsolok 2-t és már mehet az előzés. 160ig szépen szedi is a lábát, utána már csak lassabban.[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz Topiccsendőr #11169 üzenetére
Igazából az első 3 fokozatban a legjobb, 100-110 körülig, utána folyamatosan érezni a gyengülést és 160tól csak lassan kúszik felfelé a mutató. Főleg mostanában vettem észre, hogy 170-175-nél nem akar többet menni. Tavaly, ősszel egy kis hátszéllel 190 megvolt, most ugyanazon az úton lassabb. Igaz én is híztam azóta egy 6-7kg-t, de inkább a moci gyengült valamiért szerintem.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz Prof01 #11174 üzenetére
Milyen jó összehasonlító videót találtam a régi 4T 250-esekről (bár érteni nem sokat lehet belőle japán nyelvtudás hiányában ).: [link]
Jó is lenne, ha készítenének még ilyen erős 250eseket. Mai technikával 50le biztos meglenne, 120-125kg-val. Igazi kanyarvadász lenne.
Csak hát egy 600as sportgép árat senki se fizetné meg értük a mai világban...[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz Djuree #11506 üzenetére
Hát így nem is nagyon lesz, hogy mindig szívatják őket, meg megy a motorosok utálata a tv-ben, meg mindenhol. Új motor eladás sehol nincs, a használtat is jól kinyírják a magas átírási költségekkel. A B125 is egy lehúzás... akkor lett volna értelme, ha automatán járna a B jogsihoz, mint más normális országban. Akkor talán még faterom is motorra pattanna melóba járáshoz, de ez így egy nagy sz@r...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz Integra #12179 üzenetére
Ez a BMS (Blue Mountain State) c. sorozat főcímdala! Nagyon nagy!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
Az érdekes.
Biztos jól leellenőrizted a szintet? Egyenesen álljon a motor, legjobb, ha valaki ráül, miközben nézed!
Én azt mondom inkább kicsit kevesebb legyen, mint több. Ha 1-2dl-rel kevesebb van, attól baja nem lesz, fordítva viszont lehet.[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
Én sportmotor párti vagyok, csupasz gépek közül talán a Kawa Z750, amit elfogadnék, az elég vadul néz ki.
Műszerfalban nekem a Yamaha R1 RN12-esé tetszik nagyon, illetve a Honda CBR 600RR 03-06 és 1000RR 04-07 közöttiek jönnek be (egyszerű, átlátható).
A Kawákéból viszont egyik se tetszik. A full digitálisak főleg nem (új ZX-10R).[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz Daywalker #12293 üzenetére
Igen, a digitálisnál szerintem is probléma a kijelző válaszideje, de mára elég sokat javultak azért. Illetve, ha módosítjuk a motor áttételét a lánckerekekkel, akkor nagyban változhat az eltérés a valóstól, mivel a digitálisaknál a motor fordulatszámából számítja ki a sebességet, ugye. Szóval, csak akkor pontosabb, mint az analóg, ha jól be van állítva, de gyárilag is jóval a valós fölé lövik be...
[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz Integra #12286 üzenetére
Nincs azzal az index visszajelzővel semmi gond, elég jól elkülönülnek, és így is (majdnem) a középpontban helyezkednek el. Sok műszerfalnál nincs is külön jelezve a jobbra/balra index.
Daywalker: Ez igaz, akkor igen, én a teljesen alap, spirálosra gondoltam.
Pl. a ZZR1400 és a Hayabusa már biztos digitálisból átalakított analóg mutatósat használ.[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
Egyébként miért jó ilyen jeladót használni? Nem lenne egyszerűbb, ha csak átszámításra kerülne a fordulatszámból és az áttételből (sebességi fokozatok) a sebesség?
Esetleg még megengednék a gyártók, hogy a műszerfalon át lehessen állítani a lánckerék-méretet csere esetén, az nem lenne rossz.[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
Szép napot motorosok!
Régen jártam már erre.
Téliesítette már mindenki a gépét?
Mit érdemes ilyenkor elvégezni?
Hallottam, hogy a tankot tele kell tankolni, hogy ne rozsdásodjon. Ez tényleg igaz?Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz alvaro #15716 üzenetére
Akkor Te jól nyomod!
Én pár hete, amikor duplán, vastagon beöltöztem, térdmelegítő meg minden, úgy még elment, de kissé Michelin babának éreztem magam. Nem volt valami kényelmes. Inkább megvárom a jó időt. A gumi is szarul tapad már.Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Projektor topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- EA Sports WRC '23
- Parfüm topik
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...