Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz Larry303 #39381 üzenetére
Hát akkor Neked bevált, öööm éé bódottáá
-
#40935168
törölt tag
Hmm mit találtam
Mellesleg de szívesen fotóznék egyszer ilyen ferdeszemű szépséget..
[link][ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Santiagain #39384 üzenetére
Ha nincs ilyen hivatalosan, úgy érted, jól megkenni valakit ? Szerintem menni fog, itthon mindent lehet
-
#40935168
törölt tag
Életem első timelapse video-ja. Még nyáron készült, 1500m magasan. [link] Most akadtam rá..
-
#40935168
törölt tag
Add el az 5100-et és told meg azzal, amit szánnál egy D90-re. És újonnan ott a D7000. Vagy használtan + üveg..
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #39483 üzenetére
Hát nézd, át kell kapcsolni a vázat DX módba - vagy utólag kézzel crop-olni és jónapot
Próbáltam 2 hete egy 14-24-et, sokat fotóztam vele 14-en direkt (készülve a Samyang-ra) és ultra fun a cuccos, de iszonyú ára van. A 14 nagy élmény, a Samyang pedig már f/2.8 tágon használható mert kegyetlen jól rajzol nemhogy középen, de a széleken és a sarkokban is és a CA-ja is hihetetlen alacsony, ára pedig aprópénz. Csak egy alkoholos filccel bejelölöd némi kitesztelés után az obin, hogy hol a borotva éles végtelen és lehet tájképezni észnélkül anélkül, hogy minden egyes képkockához LiveView-ban fókuszt állítgatnál - mert ugye MF az üveg.
14-24-hez képest bukod:
- az AF-et
- a zoom-ot 24-ig
- a borsos áratA teljes FX paletta (ha kihagynék vmit, majd írjatok):
- Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED N
- Nikkor AF-S 16-35mm f/4 G ED VR
- Nikkor AF-S 17-35mm f/2.8 D IF-ED
- Nikkor AF 18-35mm f/3.5-4.5D ED
- Tokina AF 16-28mm f/2.8 AT-X Pro SD FX
- Zeiss Distagon T* 18mm f/3.5 ZF
- Zeiss Distagon T* 21mm f/2.8 ZF
- Voigtländer Color Skopar 20mm f/3.5 SL II Asph.
- Samyang/Walimex/Rokinon 14mm f/2.8 IF ED UMC Asph.Ezekből a Nikkor 14-24 a legenda és éles a képszéleken is már 2.8-on is. Alatta lévő Nikkor-ok szerintem felejtősek, mert drágák is és képközéptől eltekintve életlenek is, rekeszelni kell őket rendesen. Tokina dettó. Eddig volt AF.
A két Zeiss viszonylag éles tágon is, de már MF mindkettő és a ZF.2-es verziót illik nézni, az már CPU-s, szóval bekattintva legkisebbre a rekeszt az obin, az a vázról már állítható és van metering. ZF-nél nincs, ott full vakon repülsz.
Voigtländer dettó mint a Zeiss-ok, annyi eltéréssel, hogy nem valami nagy durr felbontásban.
A legalsó versenyzőnél a fókusz manuál, a többi oké és a rajzolata gyakorlatilag hülyére veri a felette lévő listát, kivéve a 14-24-et, de felbontásban nagyon közel van (=brutál jó) , cserébe CA-ban kvázi-nulla, árban pedig 100 küvecs. Nekem megéri.
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
Talán annyi, hogy még így leméretezve is látszik ezeken szerintem, hogy 14mm-en a képszélen is éles az obi. Rekesz egyiken f/3.5, másikon f/4. Egy kicsit mindig szoktam, ha nem kell éppen bokeh. Nappal mentem volna még kisebbre, de ezek így is iso3200 úgyhogy jó ez, legalább megnézzük, mit tud tág közelében az obi.
Amit még észrevettem, a súlya és az összeszerelés minősége: egy tank Én spec szeretem a nehéz, "van benne anyag" típusú obikat.
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #39497 üzenetére
Nem vittem állványt. Bohóckodni mentem, nem voltam nagyon fotós passzban (ilyen is van sajna). Lőttem ez a pár werk-et a srácoknak, aztán felpattant a Tamron 90 2.8 és azzal én is beálltam portrézni, arra már volt elég fény kézből is.
Miért is várnád el a D800-tól a csodát ? Ez is csak egy gép, semmi extra, a fizikát nem tudja ő sem megb*ni hátulról szóval fény nélkül vele sem lehet normális képeket csinálni, mint ahogy semmivel sem. Iso 3200-on f/2.8-on egyébként állványról minden borotva lesz Neked egy ilyen nagylátóval - kivéve a gyalogosokat és mivel őket még jobb is eltüntetni a képről, mint bemosottan ott tartani, inkább állvány, f/8 és alacsony iso, hosszú záridő és szépen "eltűnnek" mintha soha nem lettek volna. De ez csak épületre és statikus témára jó, werk-re, emberekre nem.
Tehát amit kérsz, elérhetetlen. Illetve nem, mert végülis 25600-ig mehettem volna, de hát az nonszensz, már a 6400-et sem szeretem. És a zaj még csak-csak, de amit színvisszaadásban, dinamikában buksz a magas iso-val, azt is nézni kell.
-
#40935168
törölt tag
"A" módban voltam, ahogy lenni szoktam, Auto iso 100-3200-ra téve, 1/125-höz. Ezt lehetett volna kevesebb iso-ra csökkenteni úgy, ha növelem az 1/125-öt mondjuk 1/60-ra vagy 14-24-hez akár 1/30-ra is, de az még rosszabb lett volna a gyalogosok miatt. De hidd el, tágon sem adott még használható záridőt a gép, így hagytam így (főleg a 90mm miatt, kicsit a reciprokszabály fölött) és a Tamronhoz oké volt, lámpa alatt a modell arcán megjött a kellő fénymennyiség.
A 14-24-el tényleg bohóckodás volt csak. Tudni akartam milyen nehéz, milyen a torzítás, mennyire feeling egy ilyen obival dolgozni, milyen a végeredmény, fókusz pontosság, stb. Nagyon jó üveg.
A gép 3200-as iso mellett f/4-en 1/20-at adott, ezt kézből még levegőt visszatartva is hááát.. De látjátok, a statikus dolgok hellyelközel jók lettek (már ami fókuszsíkban van), a gyalogos meg mászkál, hát ja
Tehát 6400-en is 1/40 körül álltam volna meg, ugyanúgy rossz lett volna. 2.8-ra visszatéve az obit talán jó lett volna, de nem számolgattam most fejben, wtf. csak lőttem, mert közben a többiek ám tevékenykedtek.
Amit szoktam néha, ha 3200-6400 körül megállok, az az, hogy alulexponálom a képet, ha határán vagyok annak, hogy megfogjam a témát vagy sem. És majd PS-ben utánavilágosítom. Ez nyilván hasonló végeredményhez vezet, mintha vázban emelnék jobban ISO-t, de érzetre mégis más kicsit, aztán lehet, csak behaluzom. Ezt majd még kitesztelgetem.
-
#40935168
törölt tag
válasz TeeJay #39518 üzenetére
Minden hónapban járok ki Bonnba és Kölnbe 1x, a legutóbbi rendezvény egy Saturn melletti hotelben volt. Délután a móka végén még volt 1 óra kollégával átmenni a Saturnba - két épület, 3 emelet, megabrutál és hát igen, a vitrinben ott figyelt a Sigma 200-500 2.8-as bazooka
Azonnal kaptam volna le a polcról
-
#40935168
törölt tag
válasz fireproof #39529 üzenetére
A D90 kisebb szenzor mint a fullframe, így itt is bejátszik - mint minden üvegnél - Nikon esetében a 1.5x-es gyutáv szorzó. Azaz ha Te felcsavarsz egy akármilyen obit a D90-re, az olyan látómezőt és gyutávot ad, mintha ennek 1.5-szeresét csavarnád ff gépre. Tehát mondjuk egy 70-200 a D90-en igazság szerint egy 105-300-as obinak felel meg. Egy 12mm-es obi a D90-en olyan, mintha egy 18-ast tekernél fel fullframe-re. Szóval a vázad a tele irányba erősít mindent. 100-ból 150 lesz, 10-ből pedig 15 Ez jó is és nem is, kinek mire van szüksége. Ultra nagylátó D90-re nehezebb, mint ff-re, nézned kellene sok-sok mintaképet a neten különböző nagylátós fotókról és ha van pár, amire azt mondod, "ú ez tetszik", akkor meg kell nézni, milyen géppel és milyen gyutávon lőtték, amiből ki tudod számolni, az a D90-re milyen gyutávú üveg lenne. Aztán teszt, kölcsönkérni ha lehet, ha meg nem lehet, hát bele kell ugrani
Előnye a D90-nek, hogy ugyan "nyújtja" a gyutávot, de az üveg széleit nem használod, márpedig minden üveg ott a leggyengébb (megmunkálás, fénytörés, stb). Tehát APS-C-n általában még jó is ez a hatás, főleg az erősen vignettáló, szélek fele az átlagnál erősebben felpuhuló nagylátók (1-2 kivétel van, de a nagytöbbség a széleken gyenge már).
Hogy értelme van-e, nem tudom. Ha szereted, van. Ha nem szereted, nincs Ez ilyen egyszerű szerintem
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz forceberg #39532 üzenetére
Mutasd már meg, hol írtam, hogy DX-re nehezebb ultranagylátószögű obit beszerezni.
DX-en úgy alapban nehezebb "nagyot látni", ami szimpla fizika, mert mindent "hosszabbá tesz" a szenzor ff-hez viszonyított mérete és ugyebár a DX-es obik gyutávjait is szorzó nélkül adják meg, FF viszonylatban. De hát ezt Neked nem kell mondani. Az viszont, hogy mi kapható DX-re milyen könnyen mennyiért, már más dolog. Tőlem aztán vegye-vigye.. Megkapja a fullframe Sigma 12-24 EX DG látószögét egy némileg élesebb verzióban, mert ügyesek voltak a Sigmánál és jól sikerült az obi. De itt konkrétan még nem tartunk, hiszen a kérdés egyelőre még az, hogy van-e értelme. Hát én így nem biztos, hogy kidobnék két kilót az ablakon, hogy azt sem tudom, mit akarok venni és még a crop faktorral sem vagyok képben (mert aki nem tudja ezt, miért is lenne).
-
#40935168
törölt tag
válasz forceberg #39539 üzenetére
Nehezebb, csak nem a beszerzés hanem a tény, hogy mindent szoroznod kell fejben + nézegetned a neten képeket, melyik jó Neked, illetve mit jelent a fullframe 14mm és mit jelent az APS-C 14mm, tök mást ad a kettő úgy, hogy ff obi APS-C-n általában még jobb is, persze ha azt adja látószögben, ami Neked oké. Szóval próbáltam egy kezdő szemszögéből megvilágítani, de ezek szerint túl jól sikerült..
Kanyonban van pl. 8-15-ös uwa ff-re, az igazán perverzeknek. Ráadásul L-es üveg, saját márka, USM. Nikon passz, mert nem olvastam utána de azt egy fotózásban kezdőnek jó tudni, hogy a számozás DX-en is FF terminológiában van megadva, szóval én évekkel ezelőtt úgy jártam, hogy az EF-S 18-55-ről simán elhittem, hogy az 18 alul. Fenét. Az egy 28-90. (Látószögben). Tehát aki ezekkel a dolgokkal nincs képben, ne akarjon beleugrani 14mm-be hogy de jó lesz azzal uwa-zni majd, látta a neten.. mert meglepődhet, ha feltekeri, hogy "valami nem jó"
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz spanyoll #39541 üzenetére
Jajajaj, nem arra ment ki a mondókám hogy a DX szar uwa-ra, hanem hogy ne essen ugyanabba a hibába amibe én régen, miután megnéztem fotoszakkörön a fullframe kollégák uwa képeit és "úúú klassz ez a 16 milliméter" - kezemben meg a 450D.
Hogyne, tolja ezerrel bármelyiket, ha tetszik neki
-
#40935168
törölt tag
Valaki próbálgatta itt a napokban a Helicon Focus-t.
Kipróbáltam, nagyon klassz motyó. Vmi jó téma kellene, egy papír kétezrest próbáltam focus stacking-elni vele, nyolcvan-akárhány shot-ból akarta megcsinálni - szóval a kezelését még tanulni kell -
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #39551 üzenetére
Holnap kinézek valami fagyott kerti virágot és laptopról megpróbálok alkotni vmit. Vagy holnapután.. vagy hétvégén Szóval ha lesz vmi, megmutatom majd. Hmm lehet vmi szép asztali virág lesz végül az áldozat, bibe és szirmok tűélesen telibe. Szép lehet, hogy a bibe töve is éles és a teteje is.
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #39557 üzenetére
Ok, majd mutatom. Kár, hogy macskát nem lehet stack-elni mert mocorog, lélegzik stb Olyan szép.
-
#40935168
törölt tag
Most találtam: Nikon D600 + Tamron 24-70 f/2.8 VC review.
-
#40935168
törölt tag
válasz akela91 #39624 üzenetére
Próbáld ki, hátha ok. Én még nem néztem.
De szerintem nem nagy macera gyorsan átpörgetni a raw képeket teljes képernyőn és úgy törölni a nagyon rosszakat, vagy amivel nem akar az ember bíbelődni (és megtartani sem). Erre nálam Irfanview nagyon jól bevált, ha kell, bele is zoom-ol, de amúgy amolyan igazi quick & dirty előszűrő és ami megmaradt, már csak azt töltögeti be a Bridge.
-
-
#40935168
törölt tag
PS guruk segítségét kérném: melyik formátum az, ami egy raw-ból kidolgozott képet nekem a legszebben elment úgy, hogy megmaradnak a rétegek és talán még az adott képen végzett módosítások history-ját is ? Van ilyen egyáltalán ?
TIFF is ment layer-eket, PSD is, de igazság szerint nem tudom, melyiket használjam, ha holnap elő akarom venni.
Konkrét szitu: csináltam egy szemet és most kék a szivárványhártya. Holnap ha zöldet szeretnék, akkor csak betöltöm és a kivágott szivárványhártya layer-éhez linkelt adjustment layer-en a hue/saturation-t kékből zöldbe húzom, ez lenne a cél. Az utólag belenyúlás lehetősége, mintha épp szerkeszteném frissen.
-
#40935168
törölt tag
válasz Karima #39639 üzenetére
320 mega lett a PSD fájlom (46,6 a NEF) ..
A "Save for web" pedig beugat.. de lemegy szépen, nyúz 4 processzorszálat + 1.8 GB-ra nő a PS processz memóriaigénye. De elviszi a gép csont nélkül, csak így ez most izé..Ropi, nincs még egy vízhűtő bordád i7-re ? Kicsit tetű..
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Nem, meghagytam őket. Save for web-el mentem ki JPEG-be (igaz, itt már nincs "utólag ráélesítek picit" dolog, max ha külön újranyitom). De ha erre ez jellemző, ahogy írod.. ok. Maximum compatibility-t be szoktad húzni ? Elmentettem kivéve onnan a pipát és valamivel kisebb lett, de figyelmeztet a PS, hogy más verziók és más programok így ezt a PSD-t annyira nem komálhatják, gondolom lossless tömörít, stb. belül.
Viszont cserébe a 7zip ultra tömörítésen szépen lefarag belőlük, nem mintha sok lenne.. de 1-2 komolyabb retus után szerintem én PSD-be fogok menteni, kellenek a layer-ek.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
[link]
Van itt egy beszélgetés a TIFF-ről (layered) és a PSD-ről. Azt írják, az egyik open (tiff), másik closed, a tiff-et bármilyen program nyitja kvázi, a psd-t csak a photoshop és mindkettő amúgy az Adobe kreálmánya.Ez alapján azt mondanám akkor, hogy TIFF, tömörített (ami megnyitáskor és mentéskor lassabb ugyan, de helyet spórolsz) és a számomra ismeretlen duotone-t is támogatja (fogalmam sincs mi ez) ..
.. de: TIFF is great because it's compatible to many programs, but it's also dangerous because of that.
As TIFF is a Tagged Image File Format, if the tags one program writes are too complex for another program, it'll be a mess.Szóval sokkal okosabb nem lettem, de ez már most psd lett.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Tegyük fel, összeraktam a szemet, beszíneztem, csináltam még utána ezt-azt, pupilla feather állítgatás, elmosások, stb.. hogy élethűnek hassanak az átmenetek. Nézem a képet, nézem, nézem, hmm.. jó. Oké. Másnap megmutatom hugomnak, dob egy hátast, aztán megkérdezi, zöldre meg tudom-e csinálni.
Nyilván real life ez többé-kevésbé nonszensz hülye kérés, de amíg gyakorlok + saját szórakozásunkra kitűzöm mint célt és ollé, gyerünk. Ilyenkor kell egy formátum, amit megnyitok és ott vannak a rétegek, köztük a sz.hártya rétege (amiből ki van vágva a pupilla és a fehér rész is + a teljes szem, tehát CSAK a sz.hártya van ott) és ehhez van egy adjustment hozzálinkelve, elhúzom a csúszkát és kb. fél perc alatt kész a zöld szem, minden más változatlan.
Nem akarok durva retusművész lenni, de ha ez ilyen egyszerű, miért ne hagynám meg a layer-eket. Bár ha átviszem LR-ba, gondolom ott már nem sok hasznukat veszem (vagy eleve flat-ben megy át?) - nem használtam még LR-t.
-
#40935168
törölt tag
cOxeR, szörnyű ez a LR, hogy fogom én ACR+PS után megszokni ?
-
#40935168
törölt tag
válasz Balinov #39722 üzenetére
Most vagy kézzel állítasz fókuszt (MF) vagy automatában, a gépre bízva (AF). Utóbbinál releváns, melyik legyen az aktív fókuszpont. Kézi élességállításnál a szemgolyód ahova éppen téved az LCD kijelzőn LiveView alatt és arra élesít, az az "aktív fókuszpont" (Szóval MF és fókuszpont olyan, mint a nullával való osztás).
-
#40935168
törölt tag
D5100-en van AF fine tune ?
-
#40935168
törölt tag
válasz JohnyBlue #39869 üzenetére
Szokszó nélkül.. engem kikapcsol
1.2-es Fiat Punto-val egyhuzamban Hamburg-Bécs Németország történetének egyik legnagyobb viharában pár éve.. üvegen 150 a pályán ahogy a csövön kifért, emelkedőn 120, lejtőben 160, de reggel 6-os indulással este már Bécsben voltunk és anyám hülyére parázott hogy kidőlök, azért nem vállaltam be a maradék ötöt Debrecenig (Hoztunk haza egy gyönyörű, makulátlan C vekit). -
#40935168
törölt tag
válasz Balinov #39916 üzenetére
Nikkor 1.8D használtan
Über. A G-nek sem szebb a bokeh-ja, csak kicsit élesebb nyitva és picit jobban torzít, de mindkettő a D-hez képest csak kismértékben. Ja és halk fókusz, míg a D-t vagy a gépváz tekeri hangosan, vagy semmi. De gyors ez is, én már százszor le akartam cserélni G-re, míg végül legyintettem röhögve egyet.. abszolút jó üveg. -
#40935168
törölt tag
válasz Kleroo #39932 üzenetére
Valszeg igazad van, rengeteg rossz döntést hoztam már.
Minden relatív. Ugyanúgy 7 lamella, G-n kerekített, D-n nem. Ráadásul az 50-nel én nem éppen a legszebb portrékat csináltam fullframe-en, ahol a legfontosabb számomra a bokeh. Legalábbis mással nem szoktam bokeh-sat játszani, vagy direkt arra rágyúrni, de aki igen, pénztárca nyit és ott a G.
Felbontóképesség D:
Febontóképesség G:
És akkor a bokeh D-n:
Bokeh G-n:
Látható a D-n f/5.6-on a kocka bokeh.. és a G-n is, kevésbé feltűnően.
CA a G-t rekeszelve nő, D-t rekeszelve csökken. G halk fókusz, D hangos.Kinek a pap, kinek a papné. Engem halál nem érdekel a D után a G, volt már fent és nem adta az "úristen, ez igen" feeling-et. Tehát az eredeti kérdésre válaszolva, inkább egy Nikkor 50 1.8 D még mindig, mint a Sigma, ami felbontásban nagyon vegyes (közép jó, körbe meg ulra-soft), bokeh-ban talán a legjobb a három közül, de vásárláskor kb. fél óra teszt decenterre, back-fókuszra meg minden xarra. Hát soha, de ez is egy vélemény.
Nekem bokeh-ra ott a Tamron, na annál volt "úhhbakker" effekt. G-nél nem, pedig este néztem azt is. Egy f/22-t talán neveznék hülyére rekeszelésnek, de f/-8-at vagy 11-et még nem. Fogalmazzunk pontosan, kérem.
Szebb a G bokeh-ja és egyetértek, jobb a G. Nem erről van szó.
Hanem arról, hogy nekem spec. rohadtul nem indokolt a váltás, véleményem szerint egyik 50-es obi sem a krémgép, 85-ösben 10x inkább megnézném, hogy mit tol az obi, vagy makro-ban ugye pláne, de az 50 ? Az ilyen tipikus szaladgálós obi, felcsattan gyorsan és ollé, a tipikus univerzális mindenre jó üveg - de semmire sem IGAZÁN. Csak úgy jó erős négyes. Hát ennek fényében akinek G-je van, gratulálok, használja egészséggel de a jó öreg kis D-t kéretik nem leugatni.
A bokeh meg ízlés dolga egyébként is.
Ez most vagy ronda, vagy nem.. nekem nem az. És hát én magamnak fotózom, elnézést
Nem vágott földhöz a G. Video miatt lesz csere, ha egyszer elkezdem komolyabban, de csak úgy "default" a frászt, inkább betolom CF kártyába, USB3 olvasóba, ebbe-abba a különbözetet, főleg amit a D-ért most kapnék használtan (G-t pedig csak újonnan vennék), áááh.. na ilyenkor legyintek. Nem adta az "uhh"-t.
Valszeg egyszer felkelek, és szépen veszek egy G-t, ezt meg meghirdetem. Amikor magasról tojni fogok a pénzre, mert éppen tojni fogok bele (vagy lesz racionalitása, vagy nem).
Kihúzza magát az ember, amikor egy 30-ezer Ft-os üveggel fotóz olyan tájképet, amin képernyőn egy 4-pixelnyi házikóról megmondod 100% pixelszinten, hogy hány ablaka van az emeleten, és hány a földszinten. Utána mindig ránézek az obira és "te jó éééég"
Aktív témák
- LEGJOBB ÁR! Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink (standard kit)
- DJI Osmo Action 3 Adventure Combo akciókamera +32GB SanDisk Extreme SD kártya
- Eladó Hohem iSteady Pro4 Gopro Gimbal
- Manfrotto Gimbal 220 Kamerastabilizátor féláron!
- Nikon P1000 szuperzoom szörnyeteg eladó, 50 ezer Ft extrával, 1 év TriPont garival
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs