Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #39945 üzenetére
Melyikbe, mi hogy ? (Fáradt vagyok, bocs).
-
#40935168
törölt tag
Ide két váz kell, de inkább egy teljes csapat. Földi mennyország, a világ legesleggyönyörűbb botanikus kertje vagy mi a szösz, egyszerűen észbontó.. le sem jön a képekről.. majd nyitok neki flickr-t (már rég kellett volna) és telenyomom, hülyére fotóztam mindent áhh, pazar. Az illat ami a levegőben van, minden ösvényen más ! A millió szín, rovar, bogár, virág-hegyek, paff.
Dél-Tirol, Bressanone (Brixen) közelében.
-
#40935168
törölt tag
válasz MC Pite #39956 üzenetére
"carl zeiss plexi" Zseniális (egyetértek)
Amúgy nekem f/9 a legszebb a D-n, de hiszek a mesterszámok erejében, így f/11-en szoktam lőni tájat, amikor pedig épp nemodafigyelek, akkor f/8 mert a nyolcasnak tetszik az alakja, jobb, mint a 7-es vagy a 6-os. Pedig a 7-es szerencsét hoz nekem általában, de na, a 8-as egy szép szám.Uwa-ról majd meggyőzlek, 14mm fullframe-en (de akár APS-C-n is) már olyan mélységéles, hogy ha filctollal megjelölöd az obin, hova tekerd egy tűéles végtelenhez, tök oké (MF Samyang 14 2.8 fétisben szenvedek).
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #40133 üzenetére
Én arra gondoltam, ha mindig csak félig fotózza tele a kártyát.
Úgy telik mint egy pohár, amibe csorog a víz, vagy mint egy hdd, azaz tök random ?Ugyanis én a 16-ost általában 1/3-ig, félig lövöm tele, attól függ, mi a téma és mennyit lövök róla. Aztán át gépre, és ha átment, marad a kártya úgy ahogy van és betol vázba.
Következő alkalomkor, indulás előtt formázom a kártyát a vázban, de erről már írtunk ketten is.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #40133 üzenetére
Még annyit, halkan, hogy én szoktam törölgetni vázról is már, ami nagyon szar. De nem feltétlen egy kép megy a helyére, mert ha a következő kép nagyobb méretű, akkor nem fér bele a kitörölt helyére. Ergo, fragmentálódik. Ezt nem nézi, nem ellenőrzi semmi. Ezért gondolom, hogy azt sem, hogy a sok üres hely közül melyikre írja. De lehet tévedek.
-
#40935168
törölt tag
válasz forceberg #40207 üzenetére
Kellemetlennek kellemetlen. Ilyenkor szerintem mindkét ember lelkiismeretén múlik a dolog tiszta megoldása: kölcsönkapó embernek lelkiismeretesen kell vallania, ha történt vele valami gebasz, illetve azt is, ha nem. Kölcsönadónak ezt el kell hinnie (pl. ha semmi nem történt vele) és végül kölcsönadónak tudomásul kell vennie, hogy rendeltetésszerű használat esetén bizony benne van a pakliban, aucs, ..
.. megbízható embernek adok csak kölcsön (ha van ilyen), ha pedig nála történik valami, önhibáján kívül, akkor azt úgy kell tekinteni, hogy nálam is megtörténhetett volna.
Szar ügy amúgy, mert bizalmatlan világban élünk, de sztem spanyoll ránézésre nem az a fölhözvágós, 70-200-zal szögbeverős ember.. [link]
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #40311 üzenetére
-
#40935168
törölt tag
válasz forceberg #40362 üzenetére
Sajnos nem. Inkonzisztens AF.
Ami a következőt jelenti:Pár méteres, portrézó vagy egészalakos távolságra és annál közelebb, egészen makróig, pontos az AF, miután finte tune-ban utánahúztad. Esetemben -16 (a -20-ig menő skálán, szóval ez már önmagában nem jó). Így tűéles, jó, és gyors az AF. Portrénál szemeken szoktam tesztelni, arra áll a középső fókuszpont (direkt most) és nézem utána, hogy látszanak-e a részletek, erek esetleg benne, mert az 50-essel simán.
Cserébe a végtelenbe elfotózva, tájképnél pl. vagy a szemközti háztetőkre ellőve, a Tamron pontatlan. Látod az antennákon a tetőkön, hogy homályosak. Persze leméretezve web-re a kutyának nem tűnne fel, "kiélesedik", de azért csak nem oké és piszkálja az ember agyát.
Utána nem kis ráfordítással belőttem a végtelenre, háztetőkön antennák tűélesek, faágak is.. végre minden oké.. és erre a stúdiós pár méteres távolságban, illetve alatta, egészen makróig, téveszt, persze fine tune léptékben, de ott erősen. A távoli beállítás ráadásul pont nulla, se fölötte, se alatta nincs olyan jó, tehát abszolút jó az üveg, fine tune kvázi off.
A neten utánanéztem és vannak többen akiknek ilyen, szerintük (szerintem is) valszeg minőségellenőrzés nemstimmelhet valahol Tamronnál.
Tamron.hu egy facebook oldal és a hivatalos kereskedő, rájuk írtam, még nem tudják szervizelni, illetve ha igen, akkor ott kell hagyni a vázat is az obival (idén kapnak kalibrációs eszközt az obikhoz amúgy).
Írtam a jelenséget a német Tamron-nak, részletesen, hogy hogy viselkedik stb. és hogy szeretném bekalibráltatni, visszaírtak nagyon normálisan, kedvesen, 2 nap múlva, hogy adjam postára az obit és megcsinálják, mellékeljem a számlát és kész.
Úgyhogy .. bár makróban úgyis MF-ezek és -16-on jó portrézni is (de ott nagyon jó), hiányolom azt belőle, hogy mindenhol éles. A Nikkor 50-es úgy karcol a +6-os beállítással mint az állat, a Tamron meg AF fine tune értéktől függően vagy csak végtelenre, vagy csak pár méteren belülre, de a kettőre együtt nem.
Kiküldöm, ha ennyin múlik, egye fene, mert amúgy a bokeh-ja legendás és MF-ben LiveView-ban lőve fókuszt 10x nagyításban, az üveg is megmutatja magát, nagyon nagyon jó.
-
#40935168
törölt tag
Istenem, de részt vennék egy ilyenen
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #40372 üzenetére
Jó nekik !
-
#40935168
törölt tag
válasz 8nemesis8 #40377 üzenetére
On: Én ezt használom, bevált, kényelmes. [link] Bár exem röhögött, hogy "mivan kisiskolás?".. Meg kiscserkész.. és hasonlók
Off: Scott Kelby is letette a Nikon pántot, nemhivalkodó feketével nyomja külföldön, távol keleten pl. még a gépváz jelöléseket is leragasztotta fekete szigszalaggal. (Ez már lehet túlzás, nem tudom). De ugyanilyen okokból. Indiában nincs gáz, ott mindenki hisz a karmában és ha gazdagnak születtél, akkor is békén hagynak De mondjuk egy Bangkok..
-
#40935168
törölt tag
válasz mimike #40550 üzenetére
Mire kell Neked ez pontosan.. mit fotózol erdőben kevés fényben ? (Áll vagy mozog?) És mennyire kell Neked a hosszú gyutáv ?
A 7D szenzorban nem jobb, viszont egy jó üveget lehet kell venni hozzá, csak akkor üvegre is költöttél és vázra is. Egyszerűbb a meglévő 5000-esre venni komolyabb üveget, vagy ha gari lejárattól fázol, akkor egy új 5100-est és még így is a maradék pénzt valami jó üvegre költeni.
Az ismerősöd eleve furcsállom, hogy stúdióban Nikon, kint meg Canon, de nagyon nem mindegy, mit tekert fel a 7D-re. Ha megkérdeznéd tőle, lehet nekünk is segítene mert pl. egy 24-105 f/4L az APS-C-s 7D-n jobb, mint a natív DX-re készült 18-105 a Nikonon. Persze, a 24-es indulással DX-en buksz a nagylátásból valamennyit, cserébe ott a 24-120 csak az is f/4, de VR..
Szóval tudni kellene, milyen fotótéma a szívügyed, ami miatt elkezdtél agyalni most.
Ha elég a kitobi táv, akkor Tamron 17-50 2.8 és a VC nélküli, mert jobb a képe. Témamozgást a VC sem fog meg, nyugodt témához pedig állvány, vagy támaszkodj fának De amúgy jó móka a stabilizátor is, azzal többminden megy kézből ha a téma se moccan.
Ha pedig mohás fának támaszkodó pucér csajt fotózol az erdőben , ahhoz is inkább a jobb obit venném és állvánnyal..
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #40561 üzenetére
Úgy van ahogy mondod !!! (Erre számítottam, mikor az előző hsz-t írtam, de így sem tudtam kihagyni)
-
#40935168
törölt tag
válasz mimike #40564 üzenetére
Hááát.. akkor 17-50 2.8-as Tamron de a VC-s fajta, VAGY 300 körül 24-120 f/4 VR, nagylátó részéből buksz, de telében a 120 a vázadon már elég klassz. Bár 300 körül ott lenne már a 24-70 2.8 VC-s Tamron is, ami a Canon 24-70 1-es és 2-es között rajzol valahol és stabilizált. (Az egyetlen stabis 24-70 2.8). Csak mondom, APSC-s vázadon a 24mm nem túl nagylátó. De várd meg a többiek tippjét is, Sigma-ban is van valami hasonló a legelöl említett Tamronhoz.. de úgy tudom annyira nem buli.
-
#40935168
törölt tag
válasz MC Pite #40574 üzenetére
42-112.. perverz, de az obi is klassz, nem is hallottam még erről... főleg itt nem (photozone) pedig azt hittem átnyálaztam már rendesen mindet Jó üveg, nem sok obi kap 4 csillagot, és a felbontás is klassz. Amúgy én szeretek kicsit "hülye" obikat kipróbálni, már ami nem feltétlen a "100-ból 99 ajánlja" modell.
-
#40935168
törölt tag
Jaj engem annyira nem vonz nem kell félteni de köszönöm Amúgy ezen a vázon 3x meg kell nézni, mi az, ami jó.. Szegény Tamit is küldöm ki Németbe, várják jusztírozásra. (AF). De az 50-es tartja magát, általános célra pedig a 24-120 jobb volt "élőben" és képre egyaránt, mint ahogy 1-2 teszt írja. Viszont egyre inkább portré és stúdiómunka vár rám tavasszal-nyáron, de utazni is kéne, úgyhogy 70-200 ejtve és jön még egy fix - MA így gondolom Egy brutál fix.
-
#40935168
törölt tag
Látom jól elvagytok bizonytalan AF-ekkel és vázakkal. Beállnék a sorba, megy a Tamron Kölnbe, a Nikon pedig Düsseldorf-ba egy gyors kalibrálásra Ízi rájder öcsém..
-
#40935168
törölt tag
válasz akela91 #40658 üzenetére
Úgy kell venni, hogy az ember már induláskor bekalukál 1-2-3 hét szerviz időt, addig meg lehet nézni otthon a Dr. House összes évadot meg hasonlókat, hogy kellemesebben teljen az idő és kész, esetleg átmenni 1-2 Canonos haverhoz nyálcsorgatni, hogy jééé, jó a gép, jó az obi, jó a váz.. a Tied is nemsokára..
@ Santiagain: jobbra dől. Jelentkezz be német Nikon szervizbe.
-
#40935168
törölt tag
válasz forceberg #40690 üzenetére
Még annyit hozzátennék, hogy nem mindegy, az AF hogy húz rá. Lenyomod félig a gombot, AF rááll, á mégsem, biccentsd kicsit a fejed másfele, oké, köszi, most jó (gomb újra lenyom, AF már nem messziről ugrik rá hanem finomodik) ..
Én AF tesztet mindig úgy csinálok, hogy magam elé fókuszálok 2-3 méterre, majd a valamennyire homályos messzebbi tárgyra egyetlen gombnyomással fókuszáltatom és egyből exponálok is. Ez életszerűbb, mint az először rááll (vagy jól, vagy nem) és utána második-harmadik gombnyomásra már csak azon finomít.
Az eredmény is más, a Tamron pl. pontosabb a 2-3. ráálláskor, "finomhangol" ? ..
A Nikkornak tökmindegy, talál azonnal és jól. -
#40935168
törölt tag
Poén, hogy a magyar Nikon szerviz munkáját szidja a magyar, de feltenném a kérdést, miért dolgoznak ott így. Valszeg nem "csak mert köcsög vagyok" alapon, hanem nincs jól megfizetve. Ismét a kérdés: miért nincs jól megfizetve az ott dolgozó. Mert a Nikon nagyközponttól kapják a lóvét, ki tudja milyen formában és mennyit. És ha az a lóvé kevés, mert a Nikon Japan azt mondja, hogy kabbe, akkor ..
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #40720 üzenetére
Többőtökre reagálok: ez nem ilyen fekete fehér szerintem, bár én informatikus vagyok, nem orvos.
Az orvos nyilván ha nincs megfizetve, nem fogja csak félig összevarrni az embert, ez mint érv szar és mint poén is (bocs)
Olyan előfordulhat, mint egy nemtúlnagypénzű kedves barátnőmnél, hogy a körzeti fogorvosnál cseréltette TAJ kártyára a 4 amalgám tömését 4 fogszínűre és 3 hónapig járogatott oda rendszeresen (fogtömésre, hangsúlyoznám) Nem az történt, ami mással egy magánklinikán, hogy odamegy és kettesével letudják, három alkalomból mondjuk, a legelső állapotfelméréssel együtt.. ha nincs nagyobb komplikáció ami miatt gyakrabban kellene menni mondjuk.
De sebészetben sem mindegy, ki varrja össze a sebet, mivel (kapocs vagy varrat), hogyan (szépen, mert van plasztikai végzettsége is, vagy kevésbé szépen, ami éppen célravezető és jó, csak ronda). Ezt onnan tudom, hogy gyerekkori jóbarátomat egy autóbaleset miatt "felvágták" szügytől gégéig (szó szerint, csontfűrész, összes borda) és visszarendezték, de a brutális heget 2-3 éven keresztül plasztikáztatta olyanra, hogy most már nem nagyon látszik és strandolhat.
Tekintsünk el az alulfizetett orvosoktól: egy Nikon szervizes nem egy emberélettel játszik és nem nagyon fogják azért szénné perelni, ha kicsit úgy spórol a cégnek "okosba" (vagy akár saját idején), hogy pl. úgy dönt, belefér neki a hanyagság. Aztán lehet éretlen folyamat is, ahol vmi elcsúszik és azt hiszik (tényleg!), hogy megnézték és megjavították, mert elkallódott papír, elkallódott email, elkallódott ki tudja még mi (tudnék mesélni, multiéknál az ilyen hogy megy)
Informatikusoknál (akiknek én is főnöke vagyok), elmondható, hogy a pénzzel nem feltétlen lehet motiválni, lehet még ezenkívül sok más eszköz is arra, hogy egy adott alkalmazottat megtartsunk. De ez visszafele is igaz: nem feltétlen fog egy valamivel alulfizetett ember még attól rosszabbul dolgozni, és kihagyni egy fontos lépést egy többlépcsős szerver reboot során, mert alul van fizetve. De a dokumentáció már hanyag lesz, a változásmanagement szintén, kollégákkal kiszúr, ha készenlétbe vagy műszakba cserélni kell , beugrani vki helyett, stb.. munkamorált csökkenti viselkedésével (szó szerint elkezdi rontani a levegőt), ki tudja még mi és ez egy lassú, eleinte sunyi, majd később egyre nyilvánvalóbb folyamat amit fent vagy látnak, vagy nem, és ha látják, vagy leszarják, vagy nem. (Választás minőség és pénzügyi számok stimmelése között).
A kérdés csak az, Nikon, egy szerviz, aki - véleményem szerint - némileg hasonlít emberi szemszögből nézve fentebbi példához, hol jár ebben a folyamatban. Milyen az elkötelezettsége a szervizesnek a márka iránt..
.. avagy mint én anno az XYZ cégnél, széjjel vannak kvótázva, hogy max. ennyi és ennyi gépet javíthatnak, vagy X gépre van javítási fix keret, magasan tojva arra, hogy másfélszer annyi szar gép esik be (vagy akár feleannyi).. Ez pü tervezés, management, és még rahedli más faktor, hogy a végén az alkalmazottak miért hibáznak (vagy miért cselekszenek tudatosan úgy, hogy le se szarják a gépet, de "megnéztük").
Ki tudja, de tippelni hülyéket lehet, jogunkban áll
Ilyenkor szoktam azt, ami nem feltétlen a legjobb út: tojok magasra, írok Nikon Düsseldorfnak egy levelet, jön a korrekt, kedves válasz és megy ki a váz egy frankó, pukkasztós nylon-ba duplán csomagolva, eredeti dobozában, papírokkal mindennel, majd visszatér onnan 1-2 hét múlva és öröm és boldogság.
Pro: megkíméltem magam ügyvédtől, fogyvédtől, szarakodástól, papírozástól, stb. az a kis kiesés meg belefér, 1-2 hét na bumm. (Nekem igen, cOxeR-nek nem biztos, de neki ezért is van több váza)
Kontra:
1. lehet ez így van kitalálva, h a paraszt elriadjon a fogyvédtől és üljön vissza a helyére csendben.
2. akár így van, akár nem így, nem kerül a szar az asztalra, soha nem fogja Nikon Japan megtudni, hogy egyik szervize teljesen gebaszos. Kapnak Excelben a nagyok egy kumulált, huszadik kézen átmenő statisztikát és görbéket és lámpákat, hogy minden zöld minden Quality ponton, hurrá, pezsgőbontás, stb. Határon belül az ügyfélpanaszok száma, a pénz.. minden határon belül, egy Nikon Németország meg az ország méretére és vásárlóerejére való tekintettel nem nagyon érzi meg, hogy X darab gép Magyarországról esik be, fajlagosan nem torzítja a mutatóikat, szóval mindenki nyugodt.Kb mint egy süllyedő Titanic, odafent minden zöld, eggyel lentebb már 1-2 piros lámpa, legeslegalul meg ömlik be a víz ..
Sajnos mindenhol működik amúgy. A munkamorál a fő felelős, de magáért a morálért viszont rengeteg egyéb faktor. SZERINTEM.
-
#40935168
törölt tag
1. LCD (és/vagy white balance, szerintem utóbbi is.. tint-ben ACR-ben mindig adnom kell kis magenta irányú plusszt neki, hogy szebb legyen a bőrszín), ne "zöldes" .. lásd kép (vs D3x)
2. Balszélső AF pont pontatlansága.
A jelenség
CikkA zöldes ügyben Nikon úgy nyilatkozik, hogy ez a jobb márpedig, nem az előző gépeké, amit én nem feltétlen hiszek, de ha már lúd, legyen kövér.. és bevallom a D3x-é jobb, szerintem túlzottan "zöldes-sárgás" minden WB értéken a váz képe. Kisebb eltérés kellene, hogy legyen. Itt azt írják LCD, máshol meg hogy RAW-kat is érint, én azt mondtanám mindkettő, mert RAW-ban is jelentkezik, de nem durván, míg az LCD-n jobban. ACR-ben egy magentába 2-3 egységgel eltolt "tint" megoldja, de nyilván nem ez a cél, hanem hogy a gép relatív jól lőjön.
A balszéső AF nem gond, középsőt használok, de legyen rendben a masina.
Letudom mindkettőt garban.
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #40773 üzenetére
Nyugtass meg, hogy fehér ..
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #40780 üzenetére
A fekete pólót ?
-
#40935168
törölt tag
válasz Karima #40867 üzenetére
Ez valahogy szerintem a környezeti fények és a vakuk arányától függ, melyik mennyire világítja be a témát és mennyire fontos a háttér a képen, ami nem a téma közvetlenül. Minél inkább környezeti fény dominál és a vaku "csak segít" - vagy minél inkább fontos a háttér "élessége" is (bokeh-tól eltekintve), annál inkább kell tartani a reciprokszabályt.. ha pedig erősebben dominál a vaku, vagy urambocsá, csak azzal készül az egész kép, szűk rekesznél, alacsony iso-n, akkor akár bőven reciprokszabálynál hosszabban is lehet exponálni, totál kimerevíti ahogy írod. De a vakuszinkront én ha a beállítás és a kívánt eredmény, fények aránya stb.. engedi, mindenképpen tartanám reciprokszabály környékén vagy annál rövidebben, abból gond nincs, és ha VR-es az obi, kézből lőve, akkor VR ON mert mit árthat, oder ?
Aktív témák
- Politika
- Autós topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Mobil flották
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Filmvilág
- Újabb lépést tesz a lineális tévézés felé az Amazon
- PC-re tart a God of War Ragnarök?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen