Aktív témák
-
lugosi
MODERÁTOR
18-55 a 18-70-nel szemben?...
Megnéztem a linket, hát persze hogy Ken Rockwell... Nem ismeritek még? A csóka szerint mindig az a legjobb, ami neki éppen van, olvassátok el az SB-600-ról írt cikkét, szerinte sokkal jobb, mint az SB-800. No comment.
Lehet valamiről azt írni, hogy jó, meg tök elég az átlagembernek, és megéri az árát (nekem is SB-600-am van), de egyértelműen vannak drágább, de jobb megoldások.
Ken Rockwell béna és dilettáns cikkeit mazochistákon kívül senkinek sem ajánlom. Ő már-már ''fogalom''. -
lugosi
MODERÁTOR
Amit külső gyártó markolatát láttam D70-hez, azon úgy működött az expogomb, hogy a váz infra-távvezérlő érzékelőjére kellett kötni egy madzagot, ami úgy működött, hogy a vázat infra-távvezérelt módba kellett állítani a tárcsával. Volt olyan megoldás, ahol egy kicsit meg kellett bontani a vázat, és akkor ez a derót nem kívül ment, hanem belül. Én se javasolnám ezeknek a markolatoknak a használatát.
-
lugosi
MODERÁTOR
Zebu: manuális (M) módban az expokorrekció olyan mint a nullával való osztás (=nincs értelmezve). Mit akarsz korrigálni, ha a rekeszt és a záridőt is te állítod 1/3 értékenként, és egyiket se a gép állítja, a fénymérés adatait csak tájékoztatásul felhasználva? Mit kellene akkor itt korrigálni? Beállítod manuálisan a záridőt mondjuk 1/125-re, a rekeszt 5.6-ra, tökmindegy mit jelez a fénymérő - ezért manuális a mód -, és ezen mi értelme van korrigálni? Ha 1/125-öt és 4-es, vagy 4.5-ös rekeszt akarnál, akkor azt állítanál be. A fénymérő csíkját látod alul a keresőben, így folyamatosan látod, hogy mennyi a korrekció a fényméréshez képest.
A korrekciónak csak A, P, vagy S módban van értelme. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz ArthurMiller #404 üzenetére
ArthurMiller: a 29e-s árból gondolom, hogy nem a 2.8-as, hanem a 3.5-5.6-os sigmáról van szó a 18-50 esetében. A tesztek szerint a nikon kis kitobijánál, ha a nikkor af-s 18-55/3.5-5.6-ra gondolsz, akkor nem nagyon állja meg a helyét, hogy jobb lenne. Személyesen volt tapasztalatom (kipróbálás erejéig) mind a két obihoz. Személy szerint én egyiket se venném meg (18-70-em van, és még az is ár/teljesítmény kompromisszum), de a sigmának csak egy előnyét tudnék hirtelen felhozni: kisebb helyen elfér. Ez sok esetben szempont, ha mindenképp kell egy ilyen átfogású obi a táskába, végszükség esetére, biztos ami biztos, de ''komolyra'' fordítva szerintem nem jó ötlet.
Igaz, a nikkor AF-S-e nem az a Ring-AF-S, mint a 18-70-ben, de nagyon halk és gyors, és mégis csak ED üveges, míg a sigma természetesen nem tartalmaz igazán semmilyen ''prémium'' üveget. (Lehet mondani, hogy ennyiért, jóhogy.)
Ha azt mondom, hogy a photozone.de-n a sigma ''very poor'' besorolást kapott 0.98-as eredménnyel (ez tényleg elég kevés), és azt mondom, hogy a 18-70-es nikkor 2.47-es ''sub-average'', akkor azt mondanám, hogy szegény kis sigma tényleg egy olyan 20e-s szükségmegoldás... Sajnos, a korrektebb összehasonlítás kedvéért nincs benne a lens survey-ben a nikkor 18-55-ös, csak a tesztek között.
Végül teljesen gyakorlati, és szubjektív kérdés, de egy kicsit azért az is számít, hogy a nikkornak +5, ekvivalensen +7.5 a fókusztávolsága a végén, és lehet olyan helyzet, amikor ez a nagyon kis plusz tele jól jöhet... -
lugosi
MODERÁTOR
válasz csiga997 #412 üzenetére
Csiga:
M módban a korrekció. Beállítasz egy 1/125 - F8-at, M módban. Korrekció nélkül. Milyen értékekkel készül el a kép? 1/125 - F8.
Hagyod az értékeket ezen. Beállítod M mód, akkor ugye 1/125 - F8. Tekersz egy +2 fé-s korrekciót. Mit mutatnak az értékek? Akár a keresőben, akár a státusz lcd-n? 1/125 - F8. Milyen értékkel készül el a kép? 1/125 - F8.
Akkor most van a korrekció M módban értelmezve? Voálá. -
lugosi
MODERÁTOR
Jarod: valószínű, hogy lassan írja ki a kártyára a képet? Ezen lehet segíteni, ha veszel bele egy gyorsabb kártyát, bár fene tudja hogy mennyivel lesz gyorsabb... Milyen van benne?
Vagy a két vakutöltési idő közötti idő a sok? Azon nemigen lehet segíteni a kompakt gép esetében. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz csiga997 #416 üzenetére
Csiga: a csík alul azt fogja mutatni, hogy mennyivel lesz a fényhez képest a mérés szerint alá- vagy föléexponálva.
Pontosan így van, ahogy írod, hiába tekered a mérlegen a tekertyűt, könnyebb nem leszel. Éppen ezért írtam azt, hogy az M módban való kompenzáció nincs értelmezve, mert hiába állítasz be akármit, ha az expozíciós értékek, és ezáltal a bejutó fény mennyiségét nem változtatod. Az expozíció ugyanaz marad. Vagyis nincs kompenzáció... -
lugosi
MODERÁTOR
válasz ArthurMiller #421 üzenetére
ArthurMiller: no igen, ez így van, szerintem akár D50-en, akár D70-en még messze elég a 18-70-es. D200-on? Valószínű oda már nagyobb feloldóképességű üvegre van szükség.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz ArthurMiller #431 üzenetére
Mint ''kit'' obi? Vagyis általános zoom? A 17-55/2.8 AF-S. Ha olcsóbb kell, akkor a 24-85/3.5-4.5 IF-ED. Vagy 24-120 AF-S f/3.5-5.6G IF-ED VR. Oké, nem egy 18-55 kategória az ára se egyiknek se, de induljunk ki abból, hogy akinek D200-a van, van mit a tejbe aprítani, és valószínűleg tudja, mit csinál...
Egyébként mostanában szinte alig használok zoomot, mindig viszem magammal a kitobit, de a végén sose az marad a gépen. Van pl egy 85mm f/2-es AI-S-em, volt vagy 30e ft, igazából minden obit lever, ami idáig a gépemen volt. Még az általam olyan nagyra tartott 50/1.8-at is. A hétvégi fórumtalálkozónkon nézegettem egy AI-S telét, egy megcsippelt 400/3.5 ED-t, hát mit mondjak jó képe volt És még a fénymérés is megy a chip miatt.
Szerintem érdemes lenne kipróbálnod egy-két AI-S obit, teljesen megdöbbentő, hogy mit tudnak a jobbak még teljesen nyitott rekesznél is. Szívesen kipróbálnék egy 105/2.5 AI-S-t is, de ez a gyújtótávolság szerintem már sok. Persze, mondhatod, hogy ott a Carl Zeiss 85/1.4, de úgy kezdtük, hogy az árakkal maradjunk a talajon -
lugosi
MODERÁTOR
válasz ArthurMiller #434 üzenetére
''17-55 mm/2,8 -nak az olcsó, 150 dolláros változata hasonló képet produkál, torzításuk is hasonló.''
Igen, de a fényerő az fényerő, mással nem pótolható. A profibb obik összerakásának minősége is más egy kicsit, porvédelem, IF, szóval no...
Amúgy érdekes dolog ezeknek az obiknak az ára. Az életben vagy 1-2 alkalommal fotóztam csak ''profi'' körülmények között (mi voltunk ott a megtűrt amatőrök azért), és azt kell hogy mondjam, hogy pl esküvőfényképezésnél egy 17-55/2.8 ára 2-3 alkalommal megtérül. Úgyhogy ez is csak nekünk, amatőröknek drága.
u.i. és nem flame, de mindig imádom mikor az orvosok sajnálják magukat
Én jogász vagyok, mi legalább nem sírunk, befogjuk a szánkat és tudomásul vesszük, ha jól megy -
lugosi
MODERÁTOR
válasz csiga997 #452 üzenetére
Oké Csiga, kapard
Dare2Live: bírlak téged is, amiért ilyen precízen tudod, hogy jogásznak lenni mennyi tanulással jár. Netán kolléga vagy? Ha csak valami olyan a válasz, hogy nem, de el tudod képzelni, vagy az unokatesód szomszédja ismer egy embert, aki parkettázott a jogon, akkor ne is válaszolj kösz (Ja, az orvosi nem 5 éves, mint ahogy írtad, így unokatesód/ismerősöd/nememlékszemkid valószínű nem orvosnak tanult [lehet mégis asztalosnak ]).
ArthurMiller: alapvetően én tényleg együttérzek az egészségügyben dolgozókkal, mert némelyek a lelküket kidolgozzák, hogy nekünk, pácienseknek jobb/elviselhetőbb legyen, és a nővérkének, aki kimossa a nagymamát a sz@rból általában nem ad senki semmit, míg a főorvos úr lenyúlja ennek a jutalmát is.
Azonban: bár kevesebb a nettód, mint egy takarítónőjé, mégse a ''honnan szerezzünk leselejtezett élelmiszert'' topikban beszélgetünk, hanem a Nikon DSLR-ben, amit valószínű a takarítónőtök csak akkor lát majd, ha lefotózod vele. Így alapvetően az orvosok sanyarú sorsát a kórházak, SzTK-k parkolóiban álló autók típusán keresztük szoktam lemérni. Elvileg mennyit keres (hivatalosan) egy szülész/sebész a ''csúcson''? Nettó 150-180-at? Az a gáz tudod, hogy a társadalom 4/5-ének esélye sincs olyan gyakran és olyan mértékben adómentes jövedelemre, mint az orvosoknak (és akkor mi genyó jogászok megint kivételek vagyunk ). A paraszolvenciával sem az a baj, hogy ''hála''pénz lenne, hanem azért, mert mindenki tudja, hogy azért ''kell'' odaadni, hogy megkapjuk az emberhez méltó bánásmódot.
Na de mostmár tényleg befejezem, mert szeretném látni, ahogy Csiga kaparja magát -
lugosi
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #454 üzenetére
''szerk: Egy csiga hogykaparja össze magát? a szemével? ''
Tudod hogy lesz öngyilkos! Belenéz a konnektorba.
Persze, az orvosok biztos hogy rengeteget tanulnak. Sőt, én ezt a tanulási folyamatot úgy értelmezem (ez mindkét hivatásra igaz), hogy nem érhet véget a szakvizsgákkal, aki nem tart lépést, nem követi a fejlődést (új jogszabályok/új gyógyítási eredmények), az nem jó szakember.
Orvosnak lenni - tudás szempontjából - annyival nehezebb, hogyha téveszt, akkor meghalhat valaki, míg ha egy jogász téveszt, legrosszabb esetben bezárják az ügyfelét, de azt lehet orvosolni. Egy komoly műhibát viszont nem... -
-
lugosi
MODERÁTOR
No, arra gondoltam hogy akár térjünk is vissza a fotózáshoz, a flém úgyis elakadt
Azt szeretném felvetni, kérdés szintjén, hogy használtok-e manuális objektívet, ha igen milyet, ha nem, miért nem. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz werttzui #470 üzenetére
Elég korrektnek tűnik ez a sherpa állvány, csak de kár, hogy nem gömbfejjel lehet... Ez a videoállvány ami rajta van, szerintem nagyon rossz megoldás, ahogy kipróbál az ember egy gömbfejet, emezt dobná is el legszívesebben...
Kicsit azért szkeptikus vagyok azzal a 15kb terhelhetőséggel. Jó lenne vásárlás előtt megnézni, hogy mennyire tartja azt a súlyt/obit mozdulatlanul. Pláne kihúzott középoszloppal, ez a súly kicsit mesebelinek tűnik, de ne legyen igazam, mert akkor én is ilyen állványt veszek (ha van gömbfejjel). -
lugosi
MODERÁTOR
Alapvetően nem értem a problémát. A kérdés egyszerű, és neked kell megválaszolni: minek egy telére polárszűrő? Emellett, a rövid záridő egyébként is lényegesebb a telénél, aminek a kivitelezhetőségét tovább rontja a polár által okozott fényveszteség. Így szerintem nemcsak, hogy felesleges, de még problémás is a telén polárt használni. És a teléd - ahogy elnézem - még csak egy nem is fényerős típus.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz ArthurMiller #481 üzenetére
Egy másik fórumban egy fórumtárs, mikor állványokról beszélgettünk, linkelt egy oldalt, a lényege az, hogy az oldal írója szerint 1000 dollár (!) alatt nem is szabad állványt venni, mert az pénzkidobás. Ennek a srácnak, aki linkelte, szintén vagy 120-150e körüli állvány ''konfigurációja'' van. Ez az egész anno úgy merült fel, hogy sokalltam az árát egy fej+állvány párosnak, manfrotto, olyan 45-50e körül. Aztán nem is vettem. Még az zenites korszakból van egy 2500 ft-os (!!!) állványom, és amire kell (ez kizárólag éjszakai felvétel, amikor meg se érintem a gépet, önkioldóval megy), arra tökre elég.
Amúgy meg van egy egylábú állványom, az manfrotto , volt 8900 ft, azt néha használom. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz werttzui #521 üzenetére
Szerintem senki nem győzködött arról, hogy 25-ért megkapsz egy olyan állványt, aminél csak a fej kerül 25-be.
Amúgy meg 5-600-as obit írsz. Bocs, de reálisan mikor lesz neked olyanod? Elvonatkoztatva attól, hogy soha, és ez csak vágyálom marad; persze tuti jó érzés lenne egy olyan állvány, amire azt mondhatnád, hogy ''ha EGYSZER lesz egy 600-as telém, azt is elbírja''...
Reálisan, szerintem vegyél most egy olyan állványt, amivel anyagilag bírsz, és a jelenlegi igényeidet kiszolgálja, és ha egyszer olyan jól megy, hogy vettél egy 600-as telét, akkor szvsz nem lesz gond egy bikább állványt venni. De ez csak magánvélemény, és távol álljon tőlem, hogy győzködni akarjalak. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz werttzui #524 üzenetére
Az ''először is''-re: a 489-es hsz alapján félreértettelek: (''különben is ajánljatok valamilyet ár/teljesítmény arányosan amit nem kell lecseréllni 20 évig ill gömbfejjel ha lehet ''). Ebből én tényleg úgy értettem, hogy neked kell... Egyébként 20 évig...
Azt pedig fenntartom, hogy ha majd egyszer lesz 600-as teléd/Zebunak 600-as teléje, akkor azért a 25e ft-os állvány nem lesz téma neked/Zebunak.
''Ha pedig véletlenünl tudok venni 600-as telét olcsóért minek vegyek még egy állványt.''
Mit jelent az olcsóért? Mert 600-as telét bár hirtelen nem találtam, csak egy 500-ast (Nikon 500/F4.0 II AF-S), azért ennek az árához képest egyszerűen nem lehet elég drága állványt találni. Ennek az obinak az ára 2,148,000 Ft jelenleg. Így tulajdonképp mit is jelent az, hogy ''olcsón'' 600-as telét? -
lugosi
MODERÁTOR
válasz werttzui #527 üzenetére
Milyet gondoltál 30-50e-ért? Egyik ismerősöm vett egy Nikkor AI-S 400/3.5 ED-t 200e körül volt ha jól emlékszem, de majd megkérdem. Igaz, ez csippelt változat volt, ami ugye az alsó kategóriás nikon vázakkal is lehetővé teszi a fénymérést.
Nekem is van régi obim, pl a 85/2 AI-S nikkor a kedvencem, nagyon jó állapotban van, és nagyon jól szabályozható mélységélességű portrékat lehet vele csinálni. Ez volt szállítással 36e az ebayről. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz ArthurMiller #530 üzenetére
Nem próbáltam még az 50-500-ast, de a társaságban akikkel időnként összejövünk, valószínű hogy hamarosan lesz egy, ha ki tudom próbálni majd mondom hogy milyen. Viszont volt alkalmam a múltkor kipróbálni az egyik srác 100-300 f:4 HSM sigmáját, annak nagyon tetszett a képe, igen-igen éles volt. Azt mondják, a kisebb átfogású zoomok jobbak is képminőségben az optikai és mechanikai felépítés miatt (ez 3x-os, míg az 50-500 10x zoomot jelent - lehet, hogy ott már vannak minőségi kompromisszumok). Az se lebecsülendő, hogy ez a 100-300 végig fix 4-es fényerejű.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz werttzui #540 üzenetére
Viszont úgy vettem észre hogy sajnos mostanában felmentek az AI-S obik árai, nem utolsósorban azért, mert már elérhető olyan váz a megfizethető kategóriában, ami mér velük fényt, ugye a D200. Ma volt egy a kezemben, nagyon egyben van, nagyon össze van rakva. Nagy kísértés...
-
lugosi
MODERÁTOR
Kérdés milyen vázad van, mert ha a vaku támogatja is, nem biztos hogy a vázad tudja a D-TTL-t.
Én anno mikor vakut vettem, elég sok horror sztorit olvastam a third party i-TTL vakukról, állítólag sokszor helyesen is tudnak exponálni
Így ''maradt'' az SB-600 mint egyetlen alternatíva. Ha 800-ast vennék, nem valószínű hogy a 600-ast eladnám, hanem inkább vennék még hozzá még egy 600-ast, hogy legyen két slave vaku. Ja, D-TTL-ben a vezeték nélküli vakuvezérlésről is le kell mondani, ami jó játék azért.
Személyes véleménye, de én SB-600 alá nem adnám. Nem az a drága, hogy megveszed, hanem az, hogy megveszed a metz vagy sigma vakut, örülsz, két héten belül rájössz, hogy kaksi, olcsón eladod, és veszel egy SB-600-ast. De meg lehet próbálni. -
lugosi
MODERÁTOR
Na megfórumtalálkoztátok egymást?
-
lugosi
MODERÁTOR
A D50 utódja, sajnos, úgy tűnik ez lesz:
http://www.kenrockwell.com/nikon/d40.htm
Persze kikérem magamnak hogy ken rockwellt olvassak de máshol nem találtam jó összefoglaló oldalt a témában. Fórumokon kering ez a D40 pár napja, állítólag a német nikon oldalon lett kiszivárogtatva valami. Jelenleg abban a fázisban vannak az emberek, hogy nem tudni igaz-e, vagy kamu. Ha igen, mindenképpen nagyon komoly visszalépés tudásban a D50-hez képest.
[Szerkesztve] -
lugosi
MODERÁTOR
válasz csiga997 #604 üzenetére
Hát, lehet hogy igazad van, viszont az is lehet, hogy - mivel a minolta jött ki előbb az 5D-vel, aztán lett később canon 5D, és közben a konica önmagában megszűnt létezni -, a két nagy között ez már nem megy le ilyen simán, mert azért valljuk be a minolta az mindig kicsit ''futottak még'' kategória volt.
-
lugosi
MODERÁTOR
j.bravo: félre ne érts, innovációk, technika és minőség terén nem írtam le (futottak még) a minoltát. Viszont az, hogy az 50-es 60-as években elsők voltak sok mindenben, az mára már - elnézést a kifejezésért - sz*rt se ér. Időben hasonló példával élve, 1954-ben a magyar futball-válogatott vb-döntőt játszott (igaz kikapott), manapság eléggé be kellene inni ahhoz, hogy akár egy vb-SZEREPLÉST is elképzelj
Vagyis tök jó, hogy a minoltának voltak jó ötletei, és tök kár, hogy ennyire elcseszték, mert azt tették tulajdonképpen. Felvásárolta őket egy sony, akinek annyi köze volt a dslr fényképezőgépekhez, mint most nekünk a foci vb döntőjéhez.
Az már sokszor bebizonyosodott, hogy nem a technikailag jobb termék marad életben a piacon, hanem a jobban eladható, és erre is lehet sok példát találni (pl a betamax-vhs küzdelme). Sajnos, az a cég ami nem tanul meg ezekkel a jelenségekkel bánni, úgy jár mint a minolta, vagyis futottak még, azaz már nem futottak, mert tulajdonképpen már maga a márka se létezik. Ez van. -
lugosi
MODERÁTOR
''akkor most is habozás nélkül lecserélném a d50-em (ha d70-em lenne, azt is) egy Minolta 7D-re.''
Tudod mit? Ha számottevő veszteség nélkül át tudnék állni, én is cserélnék 7D-re. Nagyon tetszik az a váz. Csak hát rendszert váltani annyit jelent, hogy az obiktól és a rendszervakuktól is meg kell szabadulni, így ez már egy amatőrnek nagyon nehéz döntés... -
lugosi
MODERÁTOR
j.bravo: tudom miről beszélsz. Volt ''szerencsém'' táncversenyt fényképezni egy éve a köv. felállással: 4.5-5.6-os fény'erejű' objektív, iso1600. Hogy milyenek lettek a képek? Hááááát... nem dicsekszem velük.
Ami nagyon jó szolgálatot tesz ilyenkor, az egy monopod, és a te problémádon is segítene: nem neked kell tartani a gép súlyát. 8-9e ft-ért lehet kapni, ha van háromlábú állványod akkor átrakod rá a fejet, és máris oldalra fordíthatod. Persze ne úgy járj mint én, hogy a táncverseny után egy héttel szerzed meg az állványt... -
lugosi
MODERÁTOR
Nem akarok okoskodni, de mi lenne ha egyik sem lenne a lentiek közül? Hanem lenne helyette egy - igaz csak használtan beszerezhető - Nikkor AF 70-210/4
Sajnos már nem gyártják, de amire neked feltétlenül szükséged van, az a fényerő. A piszkos anyagiak miatt 2.8-as ojjektívvel nem is jöttem, ha azt meg tudnád venni akkor nem kérdeznéd.
Szerintem ez jó kis obi, egy ismerősömnek volt, igaz lecserélte a 70-200/2.8 VR-re (fene a fajtáját ).
u.i.: obitopik? Srácok, nem vittétek ti túlzásba ezeket a topikokat? Szűrő- meg táskatopik, meg obitopik... Ha valakinek nikon dslr-je van, akkor minek bogarásszon külön obitopikot, ahol esetleg a canonosok is keresgélik a sajátjaikat... Nincs keveredés? Ha erre azt mondjátok, hogy van külön nikonobitopik, meg canonobitopik, akkor ugrok egy bukfencet!
[Szerkesztve] -
lugosi
MODERÁTOR
No. A 18-55-öt próbáltam, egy barátommal cseréltünk egy próba erejéig, szerintem elég korrekt kis obi. Személy szerint nekem semmi bajom vele.
Az 55-200-at annyiért lehet hogy megvenném.
Viszont a 70-210/4, bár nagyobb a fényereje, számottevően lassabb az autofókusza, és cserébe itthon jó állapotban olyan 45-50 körül megy. Ez talán a ''reális'' ára. Viszont ebayen láttam már elmenni 130 euro körül is. Ez már szimptatikusabb.
Akinek volt, dícsérte a minőségét, szidta az AF lassúságát. Persze hangsúlyozom, hogy most 70-200 VR-je van... -
lugosi
MODERÁTOR
válasz #27070592 #704 üzenetére
camelferr: Megmondom miért kérdeztem. Azt írod egy-két éve dilemmázol, hogy milyen gépet vegyél. Egy-két év? Ember! Szükséged van neked EGYÁLTALÁN dsrl-re? Vagy csak kell egy új játékszer? Nem bacogatásból vagy sértegetésből írom, de ebbe gondolj bele. Ha egy-két éve vettél volna egyet, mára lassan cserélhetnéd le... Azt gondoltam elsőre, ezért voltam kicsit bátortalan, hogy azt írod, középformátumú filmes vázat használsz, és nem vagy minőségileg eddig semmivel elégedett. De így más a helyzet.
Nagylátószög kérdése. Látom, hogy elég olvasott vagy a témában, így evidenciákra nem hívom fel a figyelmed. Ha lényeges neked a nagylátószög, akkor tudod, hogy a digitális érzékelőkön a kis ''photosite''-ok lencséinek kialakítása miatt pontosan a nagylátószögű objektív, és az ilyen szögben beérkező fény okoz gondot.
1.4/50-es obival aps-c-n is nagyon kicsi a mélységélesség, és igenjó portrékat lehet vele készíteni (határozottan állítom neked, hogy még pénzért is).
Pixelek mérete és felbontás - javaslom hogy az evidens dolgokat tényleg hagyjuk. Egy valamibe gondolj bele. Csak példákat mondok. A ff vázra meg kell venned azokat az objektíveket, amik kihozzák azt a felbontást, azt a teljesítményt belőle, ami benne van a technikában. Ezeknek az obiknak darabja annyi, vagy több, mint a váz, tele tartományban pedig az x-szerese. Megengedheted ezt magadnak? Vagy megveszel egy 5D-t, hozzá a középgagyi objektívekkel.
Lényeges szempont (nekem), hogy ki mire használja a gépet. Igazad van abban pl, hogy egy iso 800-as zajt nem érdemes 1:1-ben keresgélni, kivéve ha valaki direkt tesztelésre szerez fényképezőgépet. Gondoljunk bele reálisan a felhasználásba. Fotózol, felteszed a képed egy webgalériába, valahogy a 640x480 és a 800x600-as felbontás között, agyontömörítve hogy a fileméret-korlátnak megfelelj. Szegény ff dslr meg ott sír a táskában, hogy mi történt az ő szép nagy felbontású raw képével. A másik lehetőség, hogy nyomatot készítesz belőle. Ha otthon, akkor szükséged van egy 3000 dollár körüli nyomtatóra, hogy akkora méretben és minőségben tudj nyomtatni, amin a ff érzékelő már megveri a hasonló kategóriájú pl Nikon D2x lapkáját. Nem sértés, de nem tartom valószínűnek részedről ilyen nyomtató beszerzését. A másik lehetőség, hogy előhívatod valahol, ahol csak reménykedni tudsz benne, hogy jó lesz, de ha jó lett akkor tényleg profi minőség. A 10x15-ben meg A/4-ben előhívom otthon a 30e ft-os asztali nyomtatón c. mutatványt nem részletezem, szintén evidens, hogy ezért nem vesz az ember egy 700e ft-os gépet.
Látom, a hozzászólásod végén, hogy megint vársz. Várod, hogy a frissen bejelentett 30D utódja megjelenjen, vagy az 5D kifutó legyen és használtan meg lehessen venni. Van egy olyan érzésem, hogy ha így állsz hozzá, neked soha nem lesz géped. Nem fotózok régóta, mindössze 3 éve (a gyerekkori próbálkozásokat leszámítva), viszont ha anno nem veszek gépet, akkor most pár jó kis képpel szegényebb lennék, azok a dolgok mind elmentek volna mellettem, amik közben le lettek fotózva. Ha megvárod a 40D-t, rá fogsz jönni, hogy valamit megint kihagytak belőle, de majd az 50D jobb lesz. Az biztos, hogy jobb is lesz, de a 60D-re ígérnek valamit... Ez a fogyasztói társadalom, csak ennek ''ideális'' esetben úgy kéne elsülnie, hogy megvetetik veled a 10D-t, aztán rádöbbentenek hogy kell neked a 20-as, és szépen megvetetik veled az összes többit No ez mondjuk a te esetedben nem sikerült a galád kapitalistáknak
Végül nekem tényleg csak annyi tanácsom van feléd, hogy dönts végre, vegyél egy gépet, válassz egy rendszert, és csináld meg azokat a megfagyasztott pillanatokat, amik aközben múlnak el körülötedd, mikor új teszteket és spekuláciükat olvasol. Teljesen mindegy, hogy melyik gyártót választod (én a helyedben még az olympusnál is szétnéznék), ne az érzékelő méretével törődj, hanem nézz ki egy gépet, ami kézreáll, és tudod majd kezelni, jó a fogása, és vannak hozzá a láthatáron jó minőségű, megengedhető árú obik. És nikonosság ide vagy oda, azt meg kell jegyezni, hogy a középkategóriás objektívek választéka a canonnál sokkal jobb. Nem a legjobbat kell soha kinézni, mert azt te meg én valószínűleg úgysem engedhetjük meg magunknak.
Bocs, ha hosszú voltam. -
lugosi
MODERÁTOR
Bocsánat, még annyit, hogy a hwsw fórumon olvastam egy illetőről, aki olympus kompaktokkal csinált egyedülálló riportfelvételeket Kongóban, Irakban, Afganisztánban, olyan képeket, hogy a legnagyobb hírügynökségek és pl a Magnum Photo jegyzik a képeit.
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-6468-7844
vagy
[link]
Azt hiszem ez nagyon messze van a ff-től, de, és itt a ''de'' után gondlja utána mindenki maga. Érdemes elolvasni a véleményét az oldalon.
Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Házimozi belépő szinten
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Peugeot, Citroën topik
- További aktív témák...
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok