Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
válasz forceberg #42377 üzenetére
"Vagyis értem, mert a 70-200-zal engem is mindig egyből profinak néznek, meg kérdezik, hogy ebből élek-e?"
Akkor biztosan az obim színe nem tetszik az embereknek, mert a 70-200-zal látva megkérdeznek, hogy mivel foglalkozom, majd amikor elmondom, hogy esküvőket fotózok, akkor jön az újabb kérdés, hogy "de mivel keresed a kenyered?"...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz aleister #42511 üzenetére
A 17-50/2.8 egy híresen nagy szórású széria a Taminál.
(#42518) Freddy76: Gratula hozzá, nagyon fogod szeretni!
(#42519) aleister: A 28-75/2.8-nak még a 17-50-nél is jobb a képe: lévén full frame üveg, míg a 17-50 csak APS-C. A 17-50-em előtt 28-75-öm volt, csak túl hosszú volt a kezdő 28 (45) mm, ezért cseréltem le a 17-50-re.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
-
-
*Ropi*
félisten
válasz MC Pite #42824 üzenetére
Én ma vettem 8 csippelt akkut az ArtWorkben, igaz Canonhoz (4-et nekem, 4-et cOxErNek)...
Felháborító módon egy m@®h@n@gy Nikon zacskóba tették! ha lett volna nálam filctoll, ráírom, hogy "powered by Canon" (na jó, attól tekintsünk el, hogy nem gyári Canon akkuk voltak benne, hanem Phottixok).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Akkor kifogtál egy rossz példányt, sajnos a Tampon nem létező minőségellenőrzése miatt elég nagy százalékban hibás termékek kerülnek piacra, ezt a vásárlásnál az előzetes tesztelésbe bele kell kalkulálni.
Nem akarom szétoffolni a topicot azzal, hogy linkelek 30+ Canon üveges linket (ráadásul egyenként, külön postokban, csak mert jó fej vagyok ), de tele van a net a Tami dicséretével. Ráadásul szinte az összes Youtube-os videóban amit mostanában láttam, az van a fotósoknak...Talán nem véletlenül. Volt már 2 Tami üvegem is, én megbízom bennük. Csak arra kell figyelni, hogy vásárlásnál ne nézze be az ember.
"...blendeproblémái voltak (konkrétan nem nagyon rekeszelt 2.8 és 4 között, miközben a záridőt duplájára emelte, így túlexponált lett a kép."
Az szalagkábel sérülés lesz: Tamponoknál gyakran előferdül állítólag (nekem egyikkel sem volt). Erre jó az 5 év garancia.
Nem videózok ez tény, viszont az átlagnál jobban remeg a kezem ha fáradt vagyok, emiatt súlyozottan kell a képstabi. Plusz a neten mindehonnan az jön le, hogy képminőségben veri a Canon I-est, akkor már csak jó lehet. Kap tőlem egy esélyt.
Ja és a Canon I-es használtan ~260k, ez meg újonnan 5 év garanciával 305. Nem olyan egetverő a különbség, ha azt nézem, hogy mennyivel többet kapok érte összességében.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Teljes napos eski esetén a 18-20 óra (mondjuk reggel 8-kor kezdesz és másnap hajnalban 2-4 között végzel) az átlag. Én pár gramm eltéréssel azt cipelem egymagam, mint cOxErÉk ketten együtt. Pár hete már elkezdtem guggolásokat csinálni, hogy a bokámat és a vádlimat eddzem szezon előtt, mert azokon van a legnagyobb terhelés.
Nekem is elküldheted privátban, hogy mennyi volt az a sok(k)!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz vitezlejszlo #43088 üzenetére
A 18-105 a Nikonnak egy, kategóriájában nagyon jó minőségű üvege jó átfogással. Ha nem akarsz objektívet cserélgetni és relatíve közelre fotózol, akkor ideális társ.
A 2 objektíves megoldás nagyobb átfogással bír: távolabbi tárgyakat is közelebb tudsz hozni az 55-200-as kistelével, viszont cserélgetned kell az üvegeket.
"Mondjuk mint kezdo dslr-es, azt se igazan vagom, hogy egy 18-105-os zoom az kb 5x, de az 55-200 meg kb 4x, akkor most mi a trukk, a 55-200 miben tud masabb zoomot? Kesobb kezdi a zoomolast es "kozelebb hozza" a cuccokat, mint a 18-105? Mert az csak 18-nal kezdi es arra jon az 5x zoom? Az 55 meg mar eleve egy fajta zoom es ahhoz jon meg 4x?"
Pontosan. A zoomátfogás egy relatív érték, mindig a munka fókusztáv tartományhoz rendelve értelmezhető.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz vitezlejszlo #43095 üzenetére
"tehat ha mondjuk rossz fenyviszonyok kozott 18-ason csinalok kepet, az esetleg kevesbe lesz jo, mint egy fix 18-as obival? Ugy ertem az vilagosabb lesz.... "
Világosabb nem lesz (akkor már kiégne), ellenben kevesebb fénynél tudsz képelni a fényerősebb (fix) üveggel. Sarkítottan lefordítva: a fényerős fix üveggel megvan az a kép, ami a fényerőtlenebbel nincs, mert egyszerűen nem "látja" a gép.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
DX-en (APS-C-n) a 2.8-as blende egy marketinges nagyotmondás. Ahhoz még nem elég tág rekesz, hogy határozottan kicsi mélységélességed legyen, viszont a gyengébb autofókuszú vázak még nem is találnak vele élességet pöccre. Ettől függetlenül szeretjük, mert nincs jobb (2.8-nál jobb zoom).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Larry303 #43227 üzenetére
"...a 16-85 vr2es arany khmm hány bemozdult képet mutassak? simán tartanom kell min a reciprokot ha normális élességet akarok..."
Csak halkan kérdezem: biztos, hogy működik az a stabilizátor? Mert akkor meg kellene látszódnia a kitartható záridőn is.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Real_Necro #43475 üzenetére
Ezért jó, ha az embernek olyan felesége van, aki szintén fotós. De a biztonság okáért más márkával, hogy el ne privatizálja a cuccainkat.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz vitezlejszlo #43535 üzenetére
"A büdös kölke felavatta a lencsét a zsíros ujjával.."
Ha büdös, az nem baj: az nem van rajta a képen.
A zsírt meg monitortisztító folyadékkal és mikroszálas törlőkendővel lehet eltávolítani. Esetleg LensPennel.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Hírek a SP Tamron 24-70/2.8 VC USD-ről: egy kollégától hallottam olyan információkat, miszerint az említett üveg nagyon hajlamos a decenterességre, valamint a frontlencse mögötti lencsetag hajlamos kiesni a helyéről. Én 2 napja túrom a netet, de Canon fronton nem találtam ezekkel kapcsolatban semmit. Ha Nikonos fórumokon véletlenül beleakadnátok a jelenségekbe, kérlek linkeljétek nekem PÜ-ben! Ugye ilyen üveget szeretnék venni (igaz Canonra) és nagyon nem mindegy, hogy mire adom ki a nem kevés pénzt...A kolléga, akitől az infó jött, Nikonnal dolgozik, ezért gondoltam, hogy esetleg csak a Nikon bajonettes példányokat érinti a dolog.
Köszönöm!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz #40935168 #44892 üzenetére
Ezért nyomozok, hogy Nikon bajonettes probléma, vagy általános. Elvileg bajonettenként más szerelősoron készül, más a belsejük is (ugye Nikon vagy Canon protokoll szerinti felprogramozásúak, a Sony változatban nincs képstabi se, mert ott a vázban van).
Amint lesz új infóm, megírom.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz aleister #44897 üzenetére
Az biztos, hogy az objektív torzítása miatt a gyengébb AF rendszerrel rendelkező vázak szélső AF pontjai bizonytalankodnak - mozgó témán meg főleg. Még az 5D3-é is, mert a legszélén nem keresztszenzorok vannak (nem is használom őket, elég a maradék 41 keresztszenzoros ).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Stellar Blade
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Sweet.tv - internetes TV
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Home server / házi szerver építése
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest