-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #73774 üzenetére
Ez szép
Olyan szegény a keverék a rossz gyújtástól, hogy nem is értem, mitől megy.
Az a gyertyahézag rohadt nagy így szemre.
Ha odalépsz neki szépen húz?Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #73807 üzenetére
Ezeket már ne add oda senkinek.
Mondtam, hogy érezni fogod a különbséget az iridiumos gyertya nem ezekbe a motorokba való. Ennyi.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Na az elmúlt időszakban elég sokszor volt téma az olajkérdés.
Kicsit összeszedtem a dolgokat és a teljesség igénye nélkül beollózok nektek egy két dolgot.
Ezek szakmai tapasztalatok, de senkinek nem kell egyetértenie vele, vagy meggyőznie az ellenkezőjéről!!!
Ez csak egy szösszenet, aki akarja megfogadja, aki nem nem.Az 5w-30 vagy 5w-40-es többfokozatú motorolaj ugyanúgy 10-es viszkozitással (vastagsággal) rendelkezik 100C fokon. !!!
"az 5w-30-as olaj túl híg az autóm motorjába, mert a kezelési könyv 10w-40-et ír" TÉVEDÉS ! A kettő közül az 5w-30 mindig jobb választás! Mindig! Az 5w-30-as motorolaj nem hígabb, mint a 5w-40-es! Működési hőmérsékleten (=bemelegedett motor), mindkét olaj megegyező sűrűségű (viszkozitású). A különbség akkor jön elő amikor este leállítjuk az autónkat. Az éjszaka folyamán mindkét olaj sűrűbbé válik. Mindkettő, az 5w-30 és az 5w-40 egyaránt 10-es viszkozitású (vastagság) volt, mielőtt leállítottuk a motort. ( ez a tökéletes vastagság a motor működése közben! ) Reggel újra el kell indulnunk, demár mindkét olaj túl vastag a motorunk tökéletes kenéséhez. Az egyik olaj 80-as viszkozitásra sűrűsödött vissza, a másik 50-re. Mindkettő túl vastag az indításhoz, de az 50 cSt sokkal jobb, mint a 80. A motorunk persze valójában 10-es sűrűségű olajat szeretne, hogy minden tökéletes legyen az ő szempontjából. 10-est nem kap, de az 50-es (5w-30) viszkozitással indítani még mindig sokkal jobb, mint a mézhez hasonlító nagyon sűrű 80-as (5w-40) olajjal. Újabb ismétlés következik: Nagyon sokan problémának hiszik, hogy az olaj vékonyodik amikor forró. Az olaj hibájának vélik a melegedéssel járó vékonyodást. Az lenne a jó, ha inkább az olaj kihűlésével járó besűrűsödése miatt aggódnának, mert ez az igazi gond. A szobahőmérsékletű hideg motorolaj túl vastag("sűrű"). Ez a fő gond!
A szintetikus, azonos viszkozitás esetén hígabb olajjal feltöltött hideg motor főtengelye könnyebben átfordul. Ez kevesebb munkát jelent az önindítónak, így annak élettartama is hosszabb lehet. Az akkumulátor feszültsége sem ingadozik annyira a gyorsabb beindulás következtében, így az is tovább élhet. Mivel nem veszít annyit a töltöttségéből az akkumulátor a beindítás során, így a motor beindulása után a generátor is kevesebb energiát igényel az erőforrás részéről. Ez jó hatással van a generátor élettartamára és az üzemanyag felhasználást is csökkenti valamelyest.
no comment............
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #73816 üzenetére
Kompressziót az izzítónál szoktak, de vannak típusok, ahol a porlasztót kell kivenni.
A te esetedben az izzítónál szokás.
A kompressziót mindig hidegen kell mérni, hiszen a hőtágulás miatt fals értékeket fog kapni melegen. (a diesel autók hidegen indulnak nehezen, ha már bemelegedtek nem szokott indítási nehézség lenni.)
Illetve szokás a veszteség mérés is, ha már foglalkozva van a kocsival.Kompressziómérés során pedig mindig minimum kétszer mérünk!
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Fotonhámozó #73819 üzenetére
Wazze az lemaradt, hogy ezt az 1.6 16v benzines k4m sorozatú renault motorhoz írtam.
Dieselre nem igaz a dolog.
Ott sok minden más is számít dpf pl.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Fotonhámozó #73822 üzenetére
Ebben tudnék vitázni de mindegy.
Én azt tartom, hogy az okoskerekes autókba lásd említett k4m es sorozat 2003 tól. 5w30 kell a leírtak miatt.
Minden más csak laboratórium, nem gyakorlati tapasztalat.
Az olajelhasználódás, savasodás különféle adalékok és hatások, mint pl. Vezetési stílus, is igen sokat számít.Van aki a matekhoz ragaszkodik van aki a gyakorlathoz.
De tényleg no comment mert mindenki mást mond mást állít.
A laborok is nem egy tesztet nézrem már végig, pl. Mannol olajról is, hogy ilyen jó olyan jó. Papíron minden érték a csillagokban, szuper teljesítmény szuper olcsó tegyük bele, jött a tulaj, mondtam nem kéne. De de jó lesz. Nagyon sokan jöttek vissza, hogy igazad volt azonnal engedd le ezt a f@st a kocsimból.
Pedig papíron tudott mindent.Ez pont olyan mint a gumi kérdés.
Ha nekem csúszik a kocsi egy pirellivel, hiába prémium, az nekem sz@r. Pont.Én ezt egyszerűen közelítem meg. Ami jó az jó ami rossz az hiába jó nem az.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
válasz focvis #73905 üzenetére
Akkor eztetet vegyed, tudom neked öreg, de ez élmény autónak is jó.
Megbízható és ennek nem fog nehezére esni felmenni a hegyre.Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
A magasabb építés egy clió kasznin nem a legjobb párosítás.
De félre ne értsd, jó az úttartása, csak magasabb más az érzet.
Le lehet vele csúszni az ideális ívről.Ettől még egy nagyon jó kocsi 2 gyerekkel tökre vállalható.
Vagány a megjelenése és komfortos is, nem kell mélyre ülni. Stb. Stb.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hardcore café
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Posta, csomagküldés
- Milyen program, ami...?
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
- Milyen autót vegyek?
- OLED TV topic
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs