-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Szia.
Az RN nem a full fapad, az az RL
Egyébként nem sok gebasz van vele, bár ha leírod, hogy 8V vagy 16v-es verzió többet fogunk tudni segíteni.
Az óra csere 7-15.000.- attól függ mennyiért veszel bele műszer csoportot.
Én 6.000.- jutottam hozzá egy bontóban.
A kicserélése 20perc, és onnantól működik.Renault power
-
rob210
Topikgazda
NA akkor tesó autót veszel.
Nekem is 8V van és nekem RL Csak én már kicsit módosítgattam rajta ezt azt.
Már lassan fél RNSzóval a 8V-nél amire oda kell figyelni..................ennyi.
De tényleg semmi.Amikor megveszed akkor kompresszíó mérés, kaszni alapos átnézése.
Fékek gátlók szilentek, átvizsgálása.
Ennyi.Egyetlen konstrukciós hibája van, de ezt meg hiába figyelgeted, 3-4 évente kipufogó dobot kell cserélni alatta, mert oda csapja fel a vizet és a forró dob nem díjazza a hirtelen hűtést.
Azon kívül minőségi olajat kell bele tenni és menni kell vele.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
A henger és a dugattyúk kopottságára derül fény belőle.
Ahogy írta is Frenki arra derül fény, hogy mennyi idő múlva fogsz a zsebedbe nyúlni keményen.
1.4 es motornál 12-bar körüli értéket kell, hogy mutasson.Vásárláskor érdemes szvsz kicsit meghajtani, és megnézni az olajbetöltő sapkát meg a vizet, hogy milyen állapotú.
Haver kocsiját is amikor vettük 2 ről le kellett, hogy beszéljem, mert miután mentünk vele egy 10-20 kilómétert néha megpörgetve olyan színű volt a víz, mint a híg f.s.
Na ebből meg arra lehet következtetni, hogy nem rendes gazdája volt és nem a megfelelő fagyállóval töltötte fel a rendszert ami rozsdásodáshoz vezetett.Meg hát ugye csak hideg motorral veszünk autót amit mi indítunk be előszőr, etc.etc. a szokásos nyavaják trükkök.
Érdemes ketten menni és a valóban megvizsgált hideg motros autót úgy indítani, hogy az egyikünk hátulra áll nézi a kipufogót a másik indít.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Elvileg az RN ben már van légzsák. (de annyi féle fajta van ezekből, hogy a kutya nem mondja meg melyik milyen.) Van RL légzsákkal klímával állítható kormánnyal, ami nem lehetne mert ez a hivatalos RN, de van RN is ami full fapad. Szóval odamész és megnézed
A fogyasztásom nem mérvadó, mert én a leírásomban szereplő fogyi csökkentőt használom.
Így 6.2-6.5 el eljárok, télen stabil 7.0-7.2 a fogyísztásom.A tapasztalatok alapján, meg a haver adatait nézve olyan 8liter max a fogyasztás.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Abban ne is reménykedj.
A gyárból kigurulva is a 8 literes adatot adták meg, nem hogy ennyi év használat után
Ezt ajánlom figyelmedbeRenault power
-
rob210
Topikgazda
Nézd ez egy kifejezetten olcsón fenntartható családi autó.
Ha a fogyit sokallod vegyél dieselt és ennyi idős autónál költsd rá a tankoláson megspórolható összeg 20szorosát.Egy biztos, ha alaposan megnézed ezzel a konstrukcióval nem sok bajod lesz, de a tankolásnál nem lehet 5literes átlaggal számolni az biztos.
Mondjuk ugyan ezeket a paramétereket nem hozza a többi gyártó se, a VW toyota etc. se tud 1.4 es motorral 98'évjárat körül 6literes fogyasztást.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Én megtettem egy lépést amit a renault szervízes ismerős mondott.
Bementem egy kifejezetten franciska autók alkatrészét árusító boltba és megkérdeztem melyik kocsihoz adják el a legtöbb alkatrészt.
Ha hiszed ha nem a Peugeot mondta az első helyen aztán a citroent és utána a renaultot.
Azt mondta a Peugeot hoz külön raktáruk van.......Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Ez a futómű dolog engem is mozgat, mert kanyarokban kezd kicsit elnyúlni a kocsi.
Alászedem jobbra/balra és van, hogy olyan érzésem van mint ha még akkor is jobbra/balra menne, amikor a kormány már egyenesben van.
Nem tudom a téligumik miatt van, vagy a szilentek miatt, vagy mi a túró lehet:?[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz ratyus1 #12887 üzenetére
Ha szembe állsz a géppel, van rajta két légtelenítő is.
A rendszer légtelenítése a következő képpen zajlik.
Beindítod a motort felkapcsolod a lámpát(nem tudom miért de előbb bemelegszik a motor,gondolom terhelés )
Utána a hűtő radiátoron kicsavarod az anyos oldali felső csonknál azt a fekete műanyag zárdugót (légtelenítőt) de nem teljesen csak meglazítod. Utána a termosztát házhoz vezető hajlított gumi csővön van egy 10 es csavar fej, azt is meglazítod, nem kicsavarod csak meglazítod.
Amikor nem buborékosan jön a víz ezeken a nyílásokon, hanem folyamatosan víz szivárog, kész vagy és onnantól nem lesz bugyorgás, és a fűtésed is jobb lesz.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Srácok hol lehet kapni motorház tető borítást?
Illetve miből lehetne csinálni ha nem lehet kapni?
Mert ugye tűzálló hővédő anyag kell, no meg az se baj ha a zajt is fogja kicsitRenault power
-
rob210
Topikgazda
válasz ratyus1 #12902 üzenetére
A kép szerint a jobb felsőben ahola luk van a képen ott kell lennie a légtelenítő csavarnak fekete műanyag pecek a motor szerint pedig a termosztátra menő gumicsövön kell lennie, ez ugyan olyan mint az enyém az egyik cső megy a kiegyenlítő tartályra, a másik a hűtő radiátorba, a 3ik pedig megy a fűtőradiátorba, amin a légtelenítő van, ha még a gyári csöveid vannak.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Ha a kilométer nem is izgat (nem csodálkozom, mert kevés a valós kilométerrel eladott autó) az azért izgasson, hogy egy ilyen gépet azért szoktak megvenni hogy élmény autózzanak vele.
Szvsz, kevés használható állapotú van ezekből.Annak ellenére, hogy egy hihetetlen jó gép és megy mint a mérgezett egér.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz ratyus1 #12902 üzenetére
Ezen a képen(rajzon is ott van.
Jelölve is van a két 32 es keresztmetszetű a be kimenő cső.
A 16os keresztmetszetű a jobb felső sarokban pedig a légtelenítő zárdugó.
Fekete műanyag kis bizbasz.
Magas menet emelkedésű műanyag "csavar" aminek egy kis lap a teteje, hogy meg lehessen fogni.
Azt szorulásig kb 180° kicsavarod és ennyi.
A másikat a fűtéscsövön ezek szerint már megtaláltad.
A légtelenítéshez mind a kettőnek nyitva kell lennie, úgy tudod a rendszert tökéletesen légteleníteni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz ratyus1 #12922 üzenetére
Az egyik az az amit lefotóztál a csövön.
A másik pedig érdekes, le lett dugózva.
Szerintem az előző tulaj valószínűleg megszakíthatta a menetet és ledugózták
Mert egyébként az lenne az a lyuk.
Nem lehet, hogy valami csavar van benne?Na mindegy ha le van dugózva, akkor azt tudod csinálni, hogy megállsz egy dombon minél meredekebben a radiátor a kocsi orra legyen lefelé. A csövön lévőt kinyitod, leveszed a kiegyenlítő tartály sapkáját és úgy járatod meg.
Ennél többet nem tudsz tenni, mert gondolom radiátort nem akarsz cserélni.
De azért nézd meg rendesen azt a lukat, mert lehet hogy más fajta csavar van benne mint az enyémben, bár kétlem.Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
Jobb esetben termosztát csere rosszabb esetben kijelző műszer csere, mégrosszabb esetben, de ezt vessük el egyelőre, mert ez az utolsó lehetőség forralja a vizetba gép, ami vagy a zárt hűtőkőr hiánya vagy hengerfejesség miatt lehet, de ez a legutolsó és ezt ki is zárnám, amig nem issza a vizet
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Nézd én nekem ha bemegy pirosba akkor elmegyek tankolni akkor még a tartalék nem gyullad ki.
A tartalék nekem 7liter környékén villan fel, egyszer sajnos ki kellett tesztelnem 100km-ert még elment a gép a kútig és nem állt meg.De szerintem ne kísérletezz vele.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Benyúlsz a motorháztető legalsó pontjánál az elején ahol az ívek találkoznak.
Érezni fogsz egy vízszintes kart azt meghúzod magad felé és közben emeled a motortér fedelét.
A kiakasztásra is figyelj oda lesz egy sárga műanyag abba kell majd a pálcát beakasztani, különben megnyomja a tetőt.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Igen mindenki másra használja a kocsit.
Nekem az sokkal többet ér, hogy a mosogatógépet is be tudtam tenni amikor vettem egyet anyámnak
Alapból meg a 380 liter nekem elég.Valahogy nekem a praktikum számít és a méret.
A sedant nem tudnám kihasználni rendesen hiába nagy a csomagtér.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Na holnap megyek megméretem a lengéscsillapítóimat, mert úgy néz ki elfáradtak, nagyon instabil a kocsi az utóbbi időben a kanyarokban
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Őket hívd fel, szerintem még ez is megvan, de náluk szokott lenni amúgy is.
Meg amúgy is ez a fajta kell a 8V-eshez, hogy valóban működjön is.
A beszerelés 20 perc nehogy szereltesd, elmondok mindent mit hogy kell, szájbarágósan, de ha Pesten jársz(Pesti vagy) akár segítek is, nekem 10 perc kicserélni.
Meg ha szét van kapva érdemes minden izzót átnézni cserélni, ami nem megy.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Na ma megvolt a lengéscsillapító mérés, mind a 4 tökéletes, lehet keresni tovább a hibát, következő a stabrúd szilentje.
Előbb utóbb meg lesz a bibi.
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs