-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz Norb175 #60281 üzenetére
akkor hagyd a gyíkba, a vezérműtengely már ha így bekopott, akkor beállítás nem sokat ér, kopni fog tovább, idővel rosszabb is lesz majd, de időben elvégzett olajcserével kihúzható sokáig mire gondot okozhatna. Ha meg csinálnál valamit, akkor a tengelyekkel is kellene valamit kezdeni, de az nem piskóta.
Az a 140 ezer vagy nem annyi, vagy csúnya kínokat élt át az autó, hogy a vezérműtengelyeket így meg tudta koptatni, van még hajtókar csapágy is, ami hajlamos kopni, henger fala, azok is kaphattak.... -
diablo1984
veterán
válasz forceberg #60344 üzenetére
Főleg próbálj meg a közèpső vagy belső sávban annyival menni, komolyan mondom tragèdia. A másik tragèdia, mikor más mondja meg, hogy mit lehet vagy mit nem! Mondom èn úgy, hogy 10 èvig teherautóztam(máig nèha vezetnem kell), komolyan a 3 sávos nulláson tragèdia amit a sètakocsikázósok tartanak, ők ráèrnek, a tachográfosok nem....
-
diablo1984
veterán
válasz #47205632 #60517 üzenetére
nekem egy takarítógép vegyszer adagolója van, annak még a kupakját is be kell nyomni, hogy jöjjön a lötty! Fékek légtelenítésénél jól jön nagyon, de azzal cseréltem a váltóban olajat, lehet szívó pumpának használni(pl: olajszűrő házból az olaj kiszívására). okos cucc, pedig csak egy eldobható vacak, de már sokszor jól jött(aljából szívja a cuccot, ha benne van a szűrőkosárba végződő vége). Mikor megláttam, azonnal tudtam, hogy mire kell nekem!
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #60522 üzenetére
a bordó laguna 1 is rendben volt, utána vette a 2es lageszt, azt rendbe rakta(rálocsolt egy vagyont) és eladta, akkor vette a 3as lagunát, annak azért nem kellett volna hogy a torka véres legyen! Clio 2 persze, hogy élmény ezzel a motorral, de szűkös lehet a lagunák után, kíváncsi vagyok neki hogy jön majd be, gondolom a térhez azért hozzászokott!
-
diablo1984
veterán
válasz gooool #60529 üzenetére
Fiatal vagy mèg, lesz mèg pár autód az èleted során lehet egyet majd megtartasz, de lehet sosem. Èn is at első 2 autómat 5-5 èvig tartottam meg, azóta szinte èvenkènt rájuk unok. Sokáig nem is èri meg megtartani egy autót, kell hozzá a kötődès is, ha az nincs meg, akkor mehet a vas.
-
diablo1984
veterán
Ezzel az a gond, hogy régebben is voltak ilyenek, csak ők elérhetőek, mert a jó szerelők nem érnek rá foglalkozni az autóval, mert nyakig vannak munkával, DE az esetek 99%-a ugyanúgy az alkatrészekre ráteszi a maga kis hasznát, vagyis inkább a kedvezményét nem teljesen érvényesíti nálad! Ergo 46% helyett kapsz 20%-ot és akkor még jó fej is, mert 10%-ot tud egy egyszerű halandó protekció nélkül elérni csak és már ez is több(a rosszabbak fullos árral operálnak és örülj, ha nem a leggagyibb alkatrészt a legminőségibb árában nem kapod meg- így is jártam már persze).
Tehát a jó szerelő(és megbízható) kincs, főleg, ha gond van, akkor is elérhető, a munkadíj egy tétel csak.
Én már javarészt magamnak szerelem az autóinkat, de ha nem érek rá, van 1-2 szerelő akivel szóba akarok állni(páran akik már átcsesztek, na azoktól még tanácsot sem kérek), mert megbízhatóak, csak ha határidős a gond, akkor gond van(ilyen volt a yaris műszakijánál is, hogy az előzetesen kidobták, hogy rozsdás a fékcső, erre januárban hirtelen nem találtam szerelőt, magam nem kívánom a hideg vasat télen fogdosni, így ott helyben csinálták meg és kissé erősnek tartottam a díjat, főleg hogy fullos áron kaptam az alkatrészt és még hülyének is néztek, ami jobban fájt, mint az összeg maga).....(#60895) forceberg : ne is mondd, a cégnél van egy transporter, új kora óta bedobálgatja a check engine-t, már 1,5 éves, a VW szervízben már cseréltek izzítógyertyát, egr szelepet, frissítgették az agyát, de még mindig ugyanolyan szar, mint új korában, semmi változás! Nem tudják hogy mi a baja, azt mondták, hogy majd a gyártól jön hozzá frissítés addig így járjunk vele, bár ők is mondták, hogy elképzelhető, hogy le fog tiltani az autó, de nem tudnak mit csinálni vele..... És ezek adták el az autót és még garos a vas, mi lesz az első műszakikor mikor 4 évesen elhasal a check engine miatt? Mi lesz ha Németben letilt, akkor ott várunk 2 hetet? Hibába valaki szakkókler vagy szakszervizes éppoly hülye lehet a vashoz, pedig a szakszervizekben minden megvan a hiba feltárásához és javításához, csak ők is hülyék hozzá! A jó privát szerelő tényleg kincs, de a mai hülyére elektronikázott világban kevésnek tud bizonyulni az újabb autók nyűgjeinél....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
volt színjelölés? Én a magane 2/scenic2-es motorválasztékára gondoltam(azokban ez a 2 lépcső volt), a thaliában/clio2-ben tudom, hogy volt gyengébb és a daciákban is, de ezek sosem játszottak fontos szerepet az életemben, megane és scenic vonalon én is gondolkoztam anno, de már elvetettem!
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #61149 üzenetére
1,5 dci ès megane2/scenic2 viszonylatban írtam, persze szereltèk mèg 1,9 dci-vel is a 2 literes dci-n túl.
Jaja, múlt èv februárja óta boldogítjuk egymást egy skodálatos autóval, dpf-es lassan 7 èves masina, nincs das füst, csak das csalószoftver!
De már egy jó ideje bennem van a "bugi", hogy ezt is le kellene cserèlni egy szívóbenzines autóra, adott esetben egy h astra kombira(az asszonynak a yarisát tavassal cserèltük le egy h astrára, teljesen vállalható technika, eddig semmi csontváz nem esett ki belőle). De egy 1,6 benzin vitarán is gondolkozom, de azoknak mèg annyira magas az áruk, hogy az új sem drágább, de nekem amire használom felesleges új autó, 20-25e km-nèl járna le a garija...[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz alázógyík #61186 üzenetére
Nem is azèrt, mert elhasználódik...
tc olajdoki
Bűnt nem követsz el, de jobb az 5w30-as bele...[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
egyszerű: lekötöd a lengéscsillapítókat, a hidat lecsavarod(rendesen be lesz rohadva a csavar, a küszöbnél fogja, de nem az a gond, hanem a híd 2 része között a csavar teste szabadon van és ott rohad meg a csavar), a fékcsöveket a hídnál a hollandereknél szétkötöd, a kéziféket kiakasztod, abs jeladót széthúzod és már húzhatod is ki a kocsi alól! Elviszed felújíttatni, a felújítottat beszerelni fordított sorrendben elvégzed!
Bakold alá a verdát és emeld magasra, valamint szétkapott állapotban ne nyomkodd a féket és ékeld is ki. Gyújtást se add rá, míg szét van szedve! Én magam csináltam, jó egy segítő kéz, de így is ki tudtam vitelezni és egy délután alatt megvolt a csere a sima betonon a kertemben!
-
diablo1984
veterán
Választásnak nem rossz, de te tudod, hogy jó-e neked, érdemes másik renaultnál egy 0km-es ugyanilyen árára rákérdezni, hátha! Valamint próbáltad az autót, hogy hogy megy? Haver céges dokkerében ez a motor veszettül ergya, nagyon le van fojtva, 8-10 litert vegyes fogyasztásban is bekap.
-
diablo1984
veterán
válasz nünüke1975 #61804 üzenetére
Èn csak azt tankolok az enyèmbe, sajnos a sima molostól kopogós hangja van a motornak, ezzel nem.
-
diablo1984
veterán
Ha a fékmunkahenger belehugyozott a fékdobba, akkor a dob még menthető? Munkahenger csere, fékpofa csere természetesen egyértelmű, de a dob vajon túlélheti-e egy féktisztítós kezelés után?
Fékpofából milyen márkát ami nem csilliárdos áron van, de jó minőség? -
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz Oposzumtoszó #62456 üzenetére
Termosztát?
-
diablo1984
veterán
válasz polonic #63204 üzenetére
Jó ezt hallani, hogy másnak is a dízele megérzi a maxmotiont, nálam a sima mol-al traktorozik, de most próbáltam a shell v-powert, de ugyanaz mint a mol-lal! A maxmotionnal csendesebb, majd fél literrel kevesebbet kér, valamint kisebb fordulaton is nyomatékosabb a motor és nem traktorozik be!
Azt hittem, csak én vagyok ilyen, hogy zavar a gázolaj minőségek közötti érezhető difi, de akkor csak nem vagyok egyedül.... -
diablo1984
veterán
válasz forceberg #63210 üzenetére
én is a dpf miatt nem töltök bele semmit, de a MM adalékolása a legjobb az eddigi kutas gázolajok közül! Igaz megvan az ára az alaphoz képest, bár nálam az alap omv is jobb mint az alap mol, kevésbé traktoros...
Régen nem hittem ezekben a csodákban, de mióta olyan autóm van aminek nem mindegy, azóta tapasztalom....és ha ez kell neki, akkor ez kell.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz polonic #63591 üzenetére
Detto! A múltkor a mol-os ismerősöm beszólt nekem, hogy miért mondok ilyet a gázolajukról, hát mondom neki, mert így van! Azt mondta, hogy neki az opel vivaroja nem csinál ilyet a mol-os cuccal, erre csak azt tudtam mondani, hogy örüljön neki, nekem is ez előtt a többi dízelem nem volt ilyen, de ez igen!
-
-
diablo1984
veterán
Adagoló jó, jól be van állítva?
Az egyik kolègámnak volvoja van ezzel a motorral, hengerfejes lett, felújították a hengerfejet rajta, újra szelepeztèk, azóta nem tudják beindítani, már a 2. szerelő sem tud mit kezdeni vele, mègcsak nem is röffen a verda!
Ott is adagolóval lehet valami, egyszerűen kèptelenek beállítani. Mikor mondtam, hogy nem annyi az adagoló, hogy felcsapjuk rá a szíjat, hanem a tárcsáján is lehet állítani, csak nèztek rám bután..... igaz èn hülye vagyok hozzá, csak nekem komplett felújítás után indult is az autóm.... -
diablo1984
veterán
Az nem jelent semmit, az ha keveset eszik, de ha nem adja időben a kaját, akkor nem indul be! Nem ártana az adagolót levenni, tömítèseket kicserèltetni ès belőni gyári èrtèkre(kb 30e ft) ès visszarakni ès a vezèrlèshez finomítani! Na akkor mondhatod, hogy az adagoló jó!