-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mondjuk ezt a nem mennek dolgot cáfolom...illetve attól függ milyet vezettél...a 68 lovas 1.5dci, az valóban halál....a 86 lovas háát azzal éppen el lehet közlekedgetni, de pl. nekem nem kéne. A 106 lovas, meg nagyon is jól megy. kb. 1000-től tölt a turbo, tehát ott az alapjárat és 1100-200 között van egy kis lomhaság (bár benzinesből sem tudsz olyat mutatni, ami alapjárat környékétől úgy húz, mint állat) utána viszont 2500-ig nagyon megy, aztán még bátrabbak erőszakolhatják 3000-4000-ig is. Jó fordulatokon elváltogatva, sokkal jobban megy mint egy szívó 1.6 benzines akármilyen autó. Ja meg van még a 110 lovas Qashqai, amihez volt szerencsém, az is iszonyat jól megy és nagyon jól vezethető. (mármint motor szempontjából, egyébként....mind1)
NTonee: Fordnak a tdci motorjai, meg különösen szarok....mondjuk abból én is 1.4tdci fiestát vezettem (ez is valami irgalmatlan 68 lovas csoda, tehát nem kell sokra számítani), na azt pl. hajtépve vezettem, olyannyira szörnyű. Nemrég összeakadtam egy 1.6tdci új fókusszal, ....hát mint kiderült az sem megy.
Meg meglehet nézni a nagyobb motorjaikat 2000tdci, 4-5-6 éves mondeókat, szinte mindegyik kivétel nélkül úgy füstöl, hogy azt elmondani nem lehet.Meg nem rég volt szerencsém egy 2.5dci 120lovas Renault Master-hez (hosszított, magasított), meglepő, de az is megy kegyetlenül. Városba nagyon is használható, ott inkább az autó méretei, ami határt szab 1-2 dolognak, viszont pályán már picit hangos, de ott is el lehet vele 130-140-el közlekedni kényelmesen.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
De, most ezzel ugyan azt írtad le amit én.
Csak akkor vagy az előbb írtad félre, mert ott 1.5DCI-t írsz ami renault motor.
Most meg 1.5TDCI-t ami ford motor lenne, csak ilyen köbcentisben nem létezik.
Focus 1.6tdci 90 vagy 110 ló, 1.8tdci 118 ló meg van valami 2.0 tdci is.Egy dologban nem értettünk egyet az általánosításban, hogy az 1.5dci nem megy (bár akkor lehet itt is a fordra gondoltál: TDCI), mert a 100 ló alatti 70-80lovasok valóban semmilyenek, viszont a 100 ló felettiek igen is jól mennek én ezt próbáltam kifejteni, a többi amit leírtam megegyezik a te véleményeddel.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz benvolio #7562 üzenetére
Hát lassan úgy fest, hogy ebben az országban mindenki beszopja. Legalábbis azok akik nem keresnek havi szinten milliókat...
Mert ez egy átlag ember számára, ugye nem sokat jelent (500-1000ft havonta), viszont e miatt drágulni fog minden...
(mármint úgy értettem a nem sokat jelent dolgot, hogy ha csak ez az 500-1000ft lenne amit észrevennénk, még talán beleférne, de ez mindent ránt magával és úgy már nagyon sokszor 500-1000ft...)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FRENK1988 #7564 üzenetére
A cikkben kifejti bővebben, a nagyvállalkozók visszatérítését növelik, a kisvállalkozók-fuvarozók szívnak.
pl.: idézet a cikkből:
Persze a nagy fuvarozók, akik sokat fogyasztanak, adókedvezményben részesülnek, így őket nem érinti az emelés. Ellenben egy kisteherautón tejet, kenyeret szállító kisvállalkozót akár padlóra is küldhet minden idők legbrutálisabb jövedéki adója.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
Én meg így, hogy lesznek/vannak bizonyos "speciális" költségek, ha lesz rá lehetőségem, akkor is a következő autóm is dízel lesz. Nem feltétlenül a fogyasztása miatt...nekem nagyon bejön a vezethetősége.
DE, ha már fogyasztás.
Ugye 1-2 modern kis köbcentis benzinessel is el lehet már járni egész kevésből, cserébe nem is megy, saját véleményem szerint, használhatatlanok (nem versenyzésre gondoltam, hanem sima élethelyzetekre, ahol azért jó, ha ott van az erő).Ami ide sorolható, vezettem párszor egy 2003-as 1.4 75 lovas polot, na az halál, pl ilyesmi motorral nem vennék autót, az tuti
Meg ugye van még a közepes méretű benzines esetleg ezek az új turbo-benzin csodák, amik még jól esznek, viszont ha üti neki az ember, akkor bekapkodnak 1x litert, na egy ilyen dízellel, ha rommáütöm sem tudok megetetni 8-9-nél többet.
Ebbe a kategóriába jöhet fateromék 1.6 16v, 110lovas megane-ja, ami egyébként elég jól vezethető, rengeteget használtam, viszont ha átülök az enyémből néha hát bizony csak mosolygok rajta, valahogy már ilyen motorral sem tudnék autót elképzelni magamnak, nem beszélve arról, hogyha nyomogatja neki az ember, akkor azért 10 környékén lesz a fogyasztás városban.
Természetesen nem vagyunk egyformák, én ez előtt csak is benzines autókat használtam, nekünk is csak az volt, egy dízelt el sem tudtam volna képzelni, viszont gyorsan megváltozott a véleményem: benzinest soha többet. (legalábbis jelenleg itt áll a véleményem )
Mondjuk, ahogy Füge007 röviden megfogalmazta, az nagyjából tökéletes.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Srácok akiknek 1.5dci-je van mondja már el, hogy a vízhőfok ilyenkor, amikor -5-7 fokok vannak, akkor hogyan alakul.
Azt olvastam sok helyen, hogy ezek a dci-k télen nehezen melegszenek, bár ezt annyira nem tapasztalom, megyek egy pár km-ert úgy, hogy 1500-600 körül elváltogatok, és utána már langyosat fúj, illetve ezután nemsokkal a mutató is bemozdul. (nemtom így kell-e lennie vagy hamarabb kellene)
Aztán a mutató itt megáll:
Ha egy lámpánál megállok (állok ott vagy 2-3 percet) akkor a mutató szépen visszakúszik a mutató bal szélénél lévő "második" vonalhoz. Ez így jó ennek ilyennek kell lennie???
Egyébként nyáron is max a 3. vonal -on vagy utána picivel megáll.
Egyébként fűt, meg minden, csak olyan furcsa ez a dolog nekem....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz forceberg #7693 üzenetére
Hát mondjuk beb@szna, ha a dci-t hidegen 3000-ig forgatnám....vagy nem tudom pontosan mire gondoltál???
Abszolút nem tűnik nyírásnak, nem megerőltető érzésre sem az autónak hidegen sem ezen a fordulaton üzemelni...
Néha 1-1 2000-es fordulatba beleszaladok, de felé hidegen sosem.
Bár mostanában melegen sem lát nagyon többet 2000-nél.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz forceberg #7697 üzenetére
Jó ok, most már vágom ami írsz. Viszont mint írtam abszolult nem erőlködik az autó, nyilván ilyen fordulaton nem padlózva gyorsítok ki, tehát ilyen jellegű probléma nincsen
Egyébként ma reggel néztem 5.@1500rpm=65km/h, ma olyan 1800 körül váltogattam el, viszont e felé hidegen nem nyomkodnám.Amúgy kint főúton sem megy 2000 fölé folyamatos haladással, asszem valami 1800 környéke a 90-100km/h.
No meg ez a vezetési stílus fogyasztásban is jó, tehát hatékonyan dolgoztatja a motort, nyáron Miskolc-Debrecen-Miskolc 2 személy, odafele végig klíma 3.9 l/100-as átlag.
Olyan 5 literből én is simán eljárkálok, fele város/ fele főút, tehát ezzel nincsen baj. Bár ilyenkor amikor repkednek a mínuszok, felkúszik 6 köré simán.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Hali van egy kis problémám, ha a jobb elsőkerékkel valami kátyúba belemegyek, vagy fekvőrendőrre hajtok, akkor fémesen-kottyanó hangot ad.
A talpasok, szilentek nyár végén voltak cserélve mindkét oldalon, vajon mi lehet ez?
Egyébként amikor a talpas szét volt akkor adott ilyen hangot.Másik, megane2 külső tükröt hogy tudom biztonságosan szétszedni? Nincs véletlen erre valakinek egy szájbarágós leírása?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
dupla
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Hát ez a futóműves dolog egyelőre passz....megcibáltam a kereket, úgy áll mint a cövek, majd egyszer ha lesz időm elviszem egy futóműveshez...
A tükör: megtaláltam a szerelési leírásban, hogy egy speciális szerszámmal kell kipattintani a lapot, ez nálam egy sima villa volt kijött szépen, a csatlakozója szarul nézett ki, megfújkáltam, majd kiderül, hogy ennyi volt-e a baja... (nem működött a tükörlap fűtés) egyébként a madzagok rendben voltak.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Jójó, de honnan tudjam, hogy az enyém milyen állapotban van....
Mostanában gondoltam, hogy át kellene motorikusan kompletten nézetni valaki hozzáértővel, de senkit nem tudok....
Van ez a Maglódi Zoltán, vajon vele ezt meg lehetne oldani?????
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz Füge007 #7843 üzenetére
Nekem ezzel a totalcar-os népítéletes cuccal az a bajom, hogy az esetek 90%-ában olyanok írnak, akiknek fogalmuk sincsen arról, hogy hogyan kell használni/karbantartani az általuk kritizált autót. (ja meg még ezen kívül nagyon sok mindennel nincsenek tisztában...)
Persze adhat némi "irányt" ez az oldal, de nagyrésze értelmetlen tudatlan emberek ömlengése.
Bár, hogyha beleolvastok sokba akkor magatok is rájöttök.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Füge007 #7847 üzenetére
Nem viccnek szántam, nagyon is komolyan gondolom.
Egyébként teljes mértékben erre gondoltam, amit leírtál az elején: ha pék az illető, először olvasson utána, ha vesz egy dci renaultot és 200k km körül meghal a turbo, az nagyjából belefér kategória, aki meg 100K km alatt 3-at is cserélt, az elég hülye pék. Vagy havernál összepakolt vezérléscsere után valami megadta magát és szintén az autó hibái közé írja, nagy motorral megeszik neki 8-10l-ert városban a kocsi...persze ez is természetes...és még sorolhatnám, az esetek többségében ilyen véleményeket olvashatsz.Olvasgassál bele mindegyikbe, és rájössz, hogy nagyjából helytálló az arány.(de OK legyen a te kedvedért 80%)
Annó 2003 utáni megane-ból az összeset elolvastam, meg még modeok, focusok-ból nagyon sokat + jópár peugeot 307, tehát mondhatni van mire alapoznom a megállapításomat.
Amikor autóvásárlás előtt álltam, tényleg milliónyi véleményt átolvastam, és arra jutottam, hogy szépen el is felejtem amiket ott olvastam, mert nem megbízható, persze kiszűrhető az a pár vélemény, aminek valami alapja/értelme van, de az meg kevés volt.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Hali srácok, most hívott faterom, hogy történt egy kis problem, viszont szerelő csak hétfő vagy kedden tudja megnézni.
Megane 1.6 16v '2000-es, lámpánál indult el fémes hatású csattanó hang, mintha valami elroppant/tört volna vagy leesett/szétesett volna és a váltó olyanná vállt, mint a 30 éves távolsági padlóváltós ikarusokba.
Váltótartó megfáradása okozhatja ezt a hibát, vagy valami komolyabbra kell gondolni???
Illetve tudja éppen használni az autót, csak nem meri, mert elég érdekes így....látott már valaki hasonlót?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Babcola #7902 üzenetére
Hali, valami ilyesmire gondoltam először én is, hogy hátha csak valamelyik bak (motro/váltó tartó). Lehet akkor tényleg az lesz, egyelőre nem használja, majd hétfőn lejön a szerelőhöz, ennyi.
Hát, hogy pontosan hogy vannak a fokozatok passz, mert én nem néztem, csak telefonon beszéltem faterommal.
Viszont amit írtál, hogy a kipuffal is lett nálad valami, az itt is megvan, mert aszondja ezután az effekt után a kipuffnak is elkezdett hangja lenni, mintha valahol megrepedt/szétjött volna....Hát remélem valamelyik bak, meg egy kis hegesztés...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
Mondjuk a thalia nekem is azon autók között van, amit soha nem vennék.
Kia-ból meg inkább a ceed mint a rio, bár így elviselném mod nem enged se képet se linket berakni....
kep.index.hu/1/0/194/1940/19402/1940294_27a77771c75a580bc8f2762c78b1ed9f_wm.jpg
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
De, ilyen autós boltokban kapható H1 xenon szettet kell venned, ott adják hozzá a trafót vagy invertert. (legalább is asszem h1 a távolsági)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Szerintem felesleges olvasnia, mert azt írta, hogy gyárilag xenonos, tehát adott a 3 feltétel: automata fényszóró mosó + szint állító + megfelelő jelölésű lámpa. (amiből az utolsó a 2006 utáni megane-oknál koccra megegyezik a sima a xenonossal, kivéve ugye a jelölést)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Kedves renault tudor kollégák, az autómnak egy ideje alapjáraton furi hangja van. Alóla, konkrétabban a kipuff környékéről hallok, fémes hangot.
Készítettem egy felvételt (a felvételen valamiért iszonyat brutál módon hallatszik, élőben nem ennyire durva), ha ránéznétek megköszönném: [link]
Nekem olyannak tűnik, mintha valahol nem lenne jól összetéve a kipufogó, egyébként ha az autó hátuljához megyek, ugyan ezt a hangot hallom ki a kipufogóból. Vagy a katalizátor döglődne????
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Tegnap reggelre eltűnt a renault jel az autóm orráról....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Tényleg....Az a rossz az egészbe, hogy a megane2-nél egy díszrácsra van ráöntve egy műanyag keret, amibe a jel volt...ahogy nézegettem, csak ezzel a díszráccsal együtt árulnak jeleket 3k körül....majd még nézelődök, hogy külön van-e, aztán telibe küldöm műgyantával vagy ragasztópisztollyal kinyomom és úgy rakom fel a jelet, többet azt le nem szedi senki.
Valamelyik nap beszéltem egyik barátommal, neki meg a ház elől az autóról az első ablaktörlőket szedték le...jó pofák ezek.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Azt tervezem én is, hogy nézek vaterán, vagy valahol magába csak jelet, aztán ragasztópisztollyal megküldve rakom fel az autóra, bár egyelőre ez legyen a legnagyobb gondom....elvan így jel nélkül is.
Most ami beindult nálam, hogy a munkahenger kuplungpedál felőli szára, ilyen összepattintós módszerrel csatlakozik a pedál oldalán lévő csapra. A csap fém, ami rápattan természetesen valami rideg műanyag, ami szét is kopott, meg ki is pattant belőle egy darab.
Ahogy utána olvasgattam, a komplett munkahengert kellene cserélni (aha persze, biztosan ki fogom e miatt).
Viszont annyira szét van kopva, hogy akár 2 kuplungolás után szétpattan... a pedál beesik és ennyi...majd visszapattintom, stb.
Jelenleg ennek a megerősítésén dolgozok, hogy ne tudjon szétpattanni, egyelőre vastag kábelkötegelő power. (ragasztani nem tudom, mert a csapon ennek a rápattanó műanyag "tok"-nak valamennyit el kell tudnia forogni a pedálhoz képest)
Pl. érdekes a fék pedál a munkahenger szárához, mindenféle karmos, stiftes, fémes megoldással csatlakozik, itt meg ez az összepattintós sz@r...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Meg még az első lámpába vannak különbségek, a sima RN, sima H4, viszont felette osztott H7/H1.
És így van, ahogy írtad, ezek a variánsok voltak 2000környékén: RN, RN Cool, RT, RT Cool. (ja igen meg volt az RXE is, bár olyat nagyon keveset láttam/látok)
Szüleimnek is RT Cool van, 2000.aug., bár nekik már pár éve behalt a fed.comp. kapcsolója.
Majd valamikor a trafókat meglesem benne, mert nemsoká 12 éves, ~140k km viszont tudomásom szerint azok még nem voltak cserélve. (1.6 16v)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz FRENK1988 #8136 üzenetére
Valószínűleg nem tudná, mert kellene hozzá a másik vége is...gondolom a computerben kellene hozzá valamit mókolni vagy külön vevő egység kellene hozzá, tehát a szenzoros kerék önmagában kevés.
Vesztor87: hát azért egy régi swiftet még egy corsa/clio-hoz se nagyon hasonlítgatnék, a megane-al pedig egyáltalán nem egy kategória.
Egyébként ha pár hozzászólást visszaolvasol, pont mostanában volt szó hasonló ár környéki megane-okról.
Összefoglalva: trafó problémák lehetnek, ha nem megfelelő van benne, egyébként cserével orvosolható, a 8V motorok kimennek a világból hozzányúlás nélkül, a 16v motorok talán picit kényesebbek, cserébe nagyobb a teljesítményük (bár ezeket sem mondanám szerviz igényesnek).
Fogyasztásba, az 1.4 16v nagyon jó és jól is megy, az 1.6 16v nagyon jól megy, viszont azal meg lehet etetni a 10-et is, 8v mocikról, majd a kollégák adnak felvilágosítást, azokat nem ismerem.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Talán semmi köze nem lesz az élettartamhoz, a nyomását nem tudom pontosan, de olyan 1,2bar körüli. Egyébként dieselbe picit körülményes és költséges a lefújó: link
Egy időben elgondokodtam én is ezen, de közel 100k-t kiadni egy kis szuszogásért, szerintem nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Pár szösszenet a az előbb linkelt lefúvós bolt szakmai fórumáról:
-A kérdésem, van- e bármilyen különbség a lefújó szeleppel ellátott diesel motor és a lefújószelep nélküli között a
hanghatáson kívül?- A válasz rövid és egyszerű: NINCS Egy dieselbe csak a hang miatt érdemes lefújót rakni, mivel nincs pillangó és
nem kell foglalkozni a feltorlódó levegővel.Illetve:
- Mert ugyebár a legtöbb dízelben gyárilag van lefújó hogy a felesleges nyomást elengedje csak ezekkel
az a baj hogy nem hirtelen nyitnak hanem folyamatosan engedik el a nyomást. Ezért nem lehet őket hallani.
- A dieselekben, legalábbis a vw-audi td-iben van egy pop-off szelep szerűség.Vákum nélkül működik és szerintem
az a lényege hogy hiába dolgozik légfelesleggel a diesel motor, bizonyos nyomásnál biztosan el kell hogy
engedjen valamennyit.Vagy éppen ez segít a nyomás szabályozásnál.
- A pop off szelep egy felüláteresztő szelep, ami úgy működik, hogy egy adott
nyomásérték felett kinyit, és elkezdi elengedni a levegőt, amig a nyomás ismét nem csökken. Pl. ilyen szelep a
wastegate szelep is. Nem kell hozzá vákuum, sem semmi más. Elvileg lehet vele turbónyomást szabályozni, de nem
nagyon használják tudtommal sehol ezt a megoldást (gondolom nem eredményez túl stabil nyomást). Mármint
úgy nem használják, hogy a nyomást közvetlenül a nyomóágon engedik el egy ilyennel, nem pedig a kipufogó
oldalon, ahol a wastegate viszont pontosan így működik.Tehát köszönöm, nem kell észt osztani.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
A benzinesnél tisztában vagyok az értelmével, de itt a kolléga a dci-t kérdezte.
Mondjuk az adagolósokat nem vágom, de pl. ittis általánosságban ír a dieselekről, tehát nem különbözteti meg az adagolós és a magas nyomású dieseleket.
Egyébként én egyértelműen a hanghatás miatt szerettem volna ilyet, csak hát ilyen áron baromság.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz zoo8800 #8202 üzenetére
A végpontokig mind a 4-et le-fel kell húzni, ilyen kb. 10cm-es léptékben engedi (10 centit húz, utána megint rá kell nyomni a gombra) és utána működik.
zsizsef a rádió kód már megy fejből, mert nekem is volt egy időben többször levéve
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz Davidof92 #8266 üzenetére
Mondjuk lehet bizonyos keretek között ez valóba így van. Toroknál leszakadt kipuffos autóval autóztam már, az nem is ment és jó 2literrel többet beszippantott, vagy talán még többet is. (1500-as samara)Illetve első dob után ment szét egyszer fateroméké, ez fogyasztásban szintén rosszabb volt menni talán ugyan úgy ment mint az ép kipuffnál.(1.6 16v megane)
No meg az enyémnél volt nyáron a leömlőnél valami visszavezető cucc ment szét, hát mire kigyorsultam 50-re ment a dudálás/anyázás (bár ez picit másabb volt 1.5 dci).“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Jönnek a nagyon mínuszok, nagyszerű....
reggelente nem nagyon akar indulni a gép, ma kimérettem akkusnál, aszondja olyan 70%-os az akku, tehát határeset kategória....
Meg ma reggel indítózás után ez a felirat fogadott két csippanás után "BRAKING FAULT", aztán elmúlt...úgyhogy egyelőre így marad, a fékem tökéletesen működik.Ezekbe a dci-kbe milyen akku van, milyet lehet belerakni??? Enyémen semmi címke, kivenni meg nem vettem, aszondja a szaki, hogy ránézésre 74Ah-s. Super, mert ezek bőven 20 felett kezdődnek...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen