-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #78759 üzenetére
Nekem is ez jött át.
Na jah, semminek nem tesz jót, ha áthúz pár amper miatt az ív Kap majd ez is kis citromsavat, meg galván nikkelt.
Beázni szokott arra, vagy lecsapódó pára? Foltokat nem láttam ami erre utalt volna, bár kültéri parkolóban, sötétben, seggel félig egy ikeás szatyron heverve, mobillal világítva, gyakorlott jógázókat megszégyenítő pózban nem az volt az elsődleges koslatási szempont."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz angyalpc2 #78903 üzenetére
A, Beleszületni.
B, Olyat tenni ami már büntetőjogi kategória.
C, Évekig dolgozol érte + Hitel.Megnyugodgatsz, nem egy olyat ismerek, aki kb putriban él, de kvázi luxusautót használ, mert azt érzi, hogy neki az fontosabb.
D opció: időben dobbantani az országból, egy rendes szakmával, és tudással a kézben.
sesomaru1989
Gumi kéder nem málik?
Ablakhatárolók rendesen be vannak állítva?
Műanyag vezető volt-e már cserélve?
Ergo van pár része, ami el tud menni"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Január folyamán, aki nem félti vasát, pesti, és benne lenne, hogy csináljak pár RAW CAN logot a kocsijáról, az dobna privátot? Leginkább Renault, egyelőre csak erre lövök.
Nagyjából annyi lenne csak, hogy járó motor mellett végig kellene nyomkodni a gombokat, esetleg pár beállítást a menüben, váltót kapcsolni, ablakokat fel-lehúzni, ilyenek.
Hozzáértőknek, majd küldök kapcsolást, BOM-ot, python scripteket, ők is meg tudják csinálni. Raspi kell hozzá, meg can-FD phy, meg transcieverek, meg egy obd csati, de a biztosíték dobozról is meg lehet csapolni.
Igazából nem több mintha rádobnánk egy random diagot, csak nincsenek elfedve a nem dekódolt üzenetek. CAN üzenetek közé akarok kódolva elrejteni gps, és nyomkövetéshez szükséges koordinátákat, CAN-en lógó más saját eszközök SW frissítéséhez szükséges üzeneteket.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Féléves futómű rendbetétel, meg az extra letudva.
Kormányösszekötők, stabpálcák, talpas gömbfejek cseréje, bölcső szegecsanyái, féltengely támcsapágy, támcsapágy tartó , féltengely pucolás átnézés zsírozás, új csavarok, futóműállítás. 85E JMF pápá"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #80582 üzenetére
Klafa, köszi! Vasárnap, ha tényleg jóidő lesz, kicserélem. Azt néztem, hogy azért lesz pár patent, amihez nőgyógyász izületek kellenek.
DonThomasino
Konkrétan, az nem csak szövet, pamut is van benne. Az M2 CC-nek a csomagtér tálcája is abból van, préselt, meg nem préselt állapotában. Ha beázik a csomagtartó, mert szakadó esőben nyitod ki, és nem tud kiszellőzni, akkor be tud indulni az erjedés, ammónia termeléssel. Nagyon fincsi illata tud lenni.
Tudtommal nincs mód, max az, hogy lemezből csinálsz neki támaszt."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Renault, topik összefoglaló
Összefoglaló kinyitása
Olaj, folyadék kereső
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
A régi gumikéder. Futóműves a rugalmas részénél fogva szedte le. Nem a jó részén engedett el... persze nem szólt róla, csak utólag derült ki.
Új gumival, de még a régi tartó:
Természetesen a patentek törtek, 6-ból 5, de készültem:
Lecsupaszítva, kipucolva az összes esőelvezető, még áttörölgetés előtt:
Remélem most már nem lesz tele levéllel, meg egyéb szarokkal, plusz cserés lett az összes burkolat patent is amit kiszedtem.
Költségek: gumi:3000 Ft, tartó, 6000 Ft, patentek 2000 Ft.
de ez is egy olyan költség, ami soha nem térül meg, max az én lelkemnek jó. Meg a kabin filternek, klíma konzenz elvezetőjének, stb... untam hogy egy kisebb vödör levélaprólék volt ott minden cserekor."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Mivel más korábban más is megtette:
Csináltam egy költségkalkulációt a kocsira, összeszedtem végre minden számlát, minden blokkot, beírtam táblázatba, ami eddig rá lett költve.
Bár gyűjtöttem a blokkokat is, meg írkáltam rájuk a km állásokat, a jórészükről eltűnt a felirat nagyrésze.2017 nyarán vettem 176e km-rel.
most 2021 februárban van benne 243e km.
Ez idő alatt az összes költség, kivéve az üzemanyag, levonva a biztosítási események visszítérítéseit (kátyúkárok, meg ráparkolás), ebben benne az olajcserék, munkadíjak, Xado adalékok, 2 szett nyári gumi, egy szett téli, de még a védőkesztyű, féktisztító, ablakmosó folyadék is, kötelező biztosítás, és autópálya matricák, 921398 ft.
Ebben még nincs benne a jövő havi forgalmi vizsga költsége, sem egy sávelhagyási bünti, amiért vészvillogóval, buszmegállóban álló buszt előztünk meg záróvonalnál (három autó egymás mögött), sem egy elrontott rendszám miatti autópálya büntetés.Bennem, az élt, hogy meglesz az évi 20e km átlagban, de úgy néz ki, hogy nincs, az utóbbi 1 év, ezt szépen le is húzta, sőt, alig használtam. 3.5 évre leosztva, ez évi 263e Ft, km-re leosztva 13,7 Ft/Km.
A blokkok, alapján, kb 4100l üzemanyag ment el, ez hozza is, a 6l körüli 100km-re vetített átlagfogyasztást. Ennek kb fele prémium, fele sima. 400 Ft-os átlagárral számolva, ez 24,4Ft-ra jön ki km-enként.Összességét nézve, tehát, az elmúlt 3.5 évben, 38,1 Ft/Km költsége volt az autónak. Nem tudom, hogy ez rossznak, vagy jónak számít-e. A Totalcal egy 2014-es minta kalkulációja alapján, ez akkor, benzinesre 77Ft/km
A kiadási görbét nézve, az elején volt magas bekerülési költség, amikor cserélni kellett a szokásos részeket, valamint a 200e km körüli nagyszervíz, és a kátyúkárok, majd az azt követő szervizek, illetve futómű javítások. Eddig minden futóműhiba visszavezethető volt, egy korábbi kátyúkárra, szóval, ha okosaban teszem, plusz lenne cascom, akkor minden, ami sérült, kismértékben is, akkor azt annak terhére lehetett volna, és elméletileg javították volna.
Ezzel is kalkuláltam egyet, de ez nem hiszem, hogy tükrözi a valóságot. Ha minden futómű alkatrész cserémet, és annak költségét levonom 3 évi kalkulált casco költségből, és annak 10%-os önrészét veszem, akkor az jön ki, hogy BP-en sajnos kifejezetten megéri M2-re cascot kötni, mert akkor a futómű alkatrész, valamint szakadt gumi, felütött felni, stb stb költséget tekintve, 200e ft-tal lennék beljebb.
Szerk: Áttúrtam az összes korábbi, a kocsi életéből származó számlát, garipapírt.
Valamiért átsiklottam felette, hogy volt már benne valamilyen váltó szimering, és szinkrongyűrű cserélve, 102e km-nél, még az Osztrák tulajnál, valamint akkor kapott új kinyomót, kuplungot, és kettőstömegűt. (Ez megmagyarázza a plusz feliratokat a váltón) A 14-15e km-es olajcsere ahogy kell, az elején befigyelt, de a harmadik csere után már 10e km-ként lett cserélve.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz DonThomasino #80759 üzenetére
Használd a keresőt
Precode:
Rádió függő: 1 + 6-os, vagy 1 + 5 gomb, egyszerre, hosszan, amikor kéri a code-ot, és 4 db 0 -t ír ki."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz DonThomasino #80761 üzenetére
De, csak minek?
Márkakereskedés, vagy akinek van dialogy accountja, le tudja kérni. Net is tele olyan cégekkel, akik megmondják pénzért. Csak mi garantálja, hogy még a gyárban beszerelt rádió van benne?
Négy, hosszú inbusz kulccsal, vagy a kiszedőjével ki lehet kapni a fejegységet, és leolvasod. Ha leveszed az - akkusarut egy tizes kulcsal, és vársz egy percet, majd visszarakod akkor meg kiadja a kódot rádión."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz LamerGyuri #80763 üzenetére
Visszaolvastam, szerintem ezt félre lehet érteni, vagy nekem van ehhez későn.
Mármint rádió kijelzőjére, amikor 4 db 0-t ír ki, mert kéri a kódot, ha akkor lenyomod egyszerre az 1+6 gombokat, kiadja a precode-ot. Lehet nem 1 perc, hanem kell több, de a lényeg, hogy ki lehet iratni.Nem bemondja a rádión, vagy ilyesmi
rob210, nah jó, de ő eleve a precode-ot kérdezte, nem az aktiváló rádió kódot. Ezért nem értem hogy most mi van.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz DonThomasino #80789 üzenetére
Van egy kis műanyag füle, azt megfogod, és húzod, kijön a foglalattal, vezetékkel együtt az izzó.
Ha magából a foglalatból nem tudod kihúzni, akkor fogsz egy alkoholos törlőkendőt, áttörlöd az izzó üvegét, megvárod míg megszárad, majd utána próbálkozol újra. Jó feszesen benne van, de ki fog jönni. Fogót ne használj, mert csak összeroppan.
Én néha fogok egy szigetelt vezetéket, áthurkolom, és azzal húzom le. A beltéri, térképolvasóból a szélső W5W-ket csak úgy tudtam kivenni, és cserélni."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz DonThomasino #80792 üzenetére
Én feladtam a nőgyógyászkodást. Egyszer robi úgy cserélte ki, vakon, érzésből, de miután egy órát anyáztam, inkább leszedtem a lököst, és kiszedtem lámpát.
10-10 perc leszedni a lököst, és visszatenni.
Mondjuk, ha már kint a lámpatest, akkor ki is cserélheted az egész izzószettetTessék egy videó, ettől hátha okosabb leszel. [link]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz shifty! #80797 üzenetére
Ahha, csak ha törik a patent, akkor mehet cserélni, vagy hallgathatja, hogy zörög, míg nem rak bele újat.
Plusz nekem így, az utasoldali részen ott van útban az üzemanyagszűrű csövezése.Kimaradt, hogy először koppig a menetirány szerint tekeri ki, akkor kiveszi a kerék mögötti dobbetét patenteket, majd utána koppig a másik irányba, hogy hozzáférjen a maradékhoz, és könnyen le tudja venni a dobbetétet. Vagy bakra rakja, leveszi a kereket,
Csak nekem logikusabb legugolni, a lökös alján lazítani, vagy kikapni a 6 db csavart 10-es crovával, kikapni a zárhíd takarójából a 5-5 másodperc alatt 6-8 db, műanyag csavarhúzóval kiszedhető patentet, majd kikapni a lökös másik 8-10 patentjeit, 7-es crovával a két oldalt dobbetét csavart, leborítani a lököst egy kartanlapra, közben kioldani a ködlámpa vezetékét, ha leveszi a lököst? Kikapni a 3 csavart torxal, ami tartja a lámpát a szemöldökkel együtt, és kint van a lámpa.
Ki lehet cserélni az izzókat, benyúlni egy ronggyal, és kitörölni a lencsén, foncsoron levő port, nem kell a koszban a porban térdelni, nőgyógyászkodni, összekoszolni a ruhát, beakadni valamelyik üzemanyag vezetékbe, rosszabb esetben letörni az üzemanyagszűrő csatlakozóját, arrébb pakolni az ablakmosó tartály beöntőjét stb.
Ha meg végez, mehet minden visszafele.DonThomasino: mert a videóban ph1 van. Nem találtam ph2-es videót, de az is kb ugyan ez, csak nincs tartó rugó a tompított, meg refi izzón.
rob210: Az ugye megvan, hogy nálam, még a dobbetét szerelőnyílását se vetted le, úgy nyúltál be felülről, és fél kézzel csináltad a műveletet?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Mindig is keveselltem a csomagtér világítást, de nem akartam LED szallaggal, meg egyéb megoldásokkal szórakozni.
Így hát tükörszimmetrikusan kapott egy ugyan olyan világítótestet.
Az eredeti felfogatásról sablon levéve, átmásolva, és szikével kivágva az új hely.
Táp leágaztatva az eredeti vezetékről, színhelyes LICY vezeték, saját TYCO csatlakozóval, újrakrimpelve, a tető mozgató bowden, és olajcsövek mellett elvíve, és textilbandázsolva, hogy ne dörzsölődjön, zörögjön.
Kapott W5W LED-eket, hogy ne két 5w-os izzó terhelje a vonalat."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz molnarpeter #80950 üzenetére
Ha csak kis mennyiség kell: [link]
Amúgy meg Daniella, Mouser, Farnell."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Bacusuz #80967 üzenetére
Márka, típus?
M2-nek, a könyöklőben van egy kis cimke, amit a QC-kor tesznek bele, azon megvan a gyártási idő is.VIN alapján márkaszervíz megmondja. Régebben a myr.renault.hu is kiadta ha regelted, nekem
most nem adja ki telefonról, viszont, mutatja a rádió kódot.MOD:
Rosszabb esetben, ha a szerződések, és garanciák fülre mész, akkor a garanciákból vissza tudod számolni a forgalomba hozás idejét.
Ez nálam, 2006.04.10[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz sesomaru1989 #81003 üzenetére
Abszolute nem bonyolult, igen, ezek kellenek. Ha jót akarsz, megveszed a gyárit, az se sokkal drágább, nekem anno 10 körül fájt a pár, most 13-14e. Profi4 a barátod
8200035448
8200035447
Először cseréld a leghátsót, utána a középsőt, úgy kevésbé kell szórakoznod az ellentartásával. A középsőhöz kell az akna, vagy egy jó krokodil + magas bak, a hátsóhoz már nem. Azt parkolóban aláfeüdve is el lehet vígan érni, emelni sem kell.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #81005 üzenetére
Jó, hát Murphy mindig dolgozik.
Ma nekem is karbantartós nap volt.
[kép] megérte alánézni, hát persze, hogy megint elszakadt a középső... rendeltem is újat.
Megvolt a pufogórendszer át dörgölése acélgyapottal, majd RO55-ttel ecsetelés, újabb gyapotolás. A bevonatot nem rohasztja le, viszont a felületi rozsdát lekapja, plusz passziválja. A gyári, Bossal dobra van palástcsere, vagy ez csak legenda ezekre a nem henger dobokra? Nem tetszik, már nagyon rohad, bár MÉG nem fúj ki sehol.A tükörlapom fűtése is megadta magát egy hete, de csak a csati volt kontaktos, kapott egy galvánfürdőt, mindenesetre az új lapot raktam vissza a régivel inkább nem szarakszok, hiába jött le egyben, hajszárítózva.
DonThomasino
[link]
Pár hete lőttem képet, én ilyet használok, mióta megvan a kocsi, de ha már szét van málva benne az epoxi, akkor szart se ér."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz prandris #81217 üzenetére
Milyen szín?
Hol van az az 1cm átmérőjű leverődés?
Csak leverődés, vagy horpadás is?
Csak a szín sérült, vagy a galván réteg is?
Én anno vettem, de... pont egy jó árnyalattal sötétebb, a metál részét sem találták el jól, szóval okádék módon néz ki.
Arra használtam, hogy egy durva meghúzásnál (hátsó sárvédőív ) elfedjem a fémet, hogy míg tart a bizonyítási eljárás, meg mire eljut lakatoshoz, fényezőhöz, ne oxidálódjon. (természetesen pont törlődött a felvétel, mire a rendörséghez került így a biztosító sem fizetett, hiába láttam, de a vétkes nem ismerte el, annak ellenére sem, hogy céges autó). Lakatost/ fényezőt meg nem találtam, aki nem azt mondta, hogy ki lesz rakva gittel, ki lesz vágva a komplett hátsó idom, és behegesztenek a helyére egy másikat. Aki meg kvázi kihúzná, és kalapálná 3 hét alatt, 350e Ft-os ajánlatot adott rá, fényezéssel, mert hogy pont tripla lemez van, amivel nem kummantott nagyot, mert tényleg, csak nem a sérült részen.
Szóval most szépen lassan húzogatom, hőlégfúvóval, meleg ragasztóval, Glexo hideggyurmával formálom, ill kalapálom, zömítem a lemezt, és ha szépek ez ívek mindenhol, újra lesz fényezve az a rész, az összes ajtórányitást, kijavítom, kap egy polírt, és kerámiát az egész autó.A motorháztetőn, a festéklepattogzódásokhoz a Carcolornál kevertettem helyben. Igazából évjárat, színkód, típus alapján belövik, a kártyával csak ellenörzik. Van szettjük is.
Alaposan lemostam, kémiai ónozó (megtuningolva egy kis Ón-II-kloriddal), semlegesítettem, lemostam, műkörmös pipettával, meg fecskendő tűvel feltöltöttem picit domborúra, pár nap múlva síkra csiszoltam, és lakk spray, majd pár hét mulva polír. Nem is látszik a nyoma. Beteg dolog a Covid, amikor nem mehetsz sehova."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz prandris #81245 üzenetére
Jó, hát fehérnél nem nagyon lehet mellélőni
Csak az ilyen szivatós metál színekkel van a baj.
Jól le kell mosni, zsírtalanítani, aztán az úgyis látszódik, hogy egységes-e a galván réteg rajta, és kint-e az acél vagy nem. Aztán, ahogy molnarpeter mondja, mehet rá ami kell.
Ha összepolírozod, a színkülönbség sem fog látszódni, mert a megsárgult lakk réteg teteje is lejön."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Ganz-[HUN] #81261 üzenetére
Attól függ. Gányolt egytömegű ment bele, vagy a Valeo féle, ami annyira nem rossz, csak ár/érték arányban hangyányit jobb mint a DMF.
Anno egy taxis ismerősöm használta 1.9 dci-hez M2 kombiban. 600e km-rel adta el, de már a harmadik szettnek DMF-et rakott vissza. A legnagyobb baja az, hogy sokkal-sokkal gyorsabban kopik a kuplungtárcsa, külön tárcsát akkoriban nem lehetett kapni, és igazából arról szól az egész, hogy a lettőstömegű lengkerék rugózását pluszba beépítették egy előcsillapítóként magába a kuplung tárcsába, egy pluszban elforgó részre, szóval ugyanúgy két lépésben adja át nyomatékimpulzusokat.Szóval, ha ez a Valeo van benne, akkor még mindig jobb mint egy szétesőben levő DMF, de nem olyan tartós mint egy új LUK DMF készlet.
Az a kérdés mennyi időre, hány km-re tervezel vele."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz molnarpeter #81281 üzenetére
Az biztos, de egy folyamatos üzemben levő taxinál ez nem opció. Reggelre viszi, délután hozza, este már tud vele fuvarozni.
Szerintem ez a szett már ki van tesztelve eléggé, és ki van optimizálva, hogy kb ugyan annyit bír a tárcsa ferodolja, mint a rugók. Azért egy fokkal több benne a hibalehetőség mint egy klasszikus egytömegűben."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Nah, ide is bedobom, hátha.
Robibá, ha zavar, nyugodtan töröld /szerkeszd.Renault fejegységeket keresnék, értelmes áron, hozzájuk passzoló kijelzővel (CD-s és kazettás is). Az se baj, ha kopott, ha repedt, stb, csak működjön. Sőt, az se, ha csak kölcsönbe, vigyázok rá, mint a hímes tojásra.
A saját CC-mben UpdateList van, így azon már kipróbáltam, de jobb lenne asztalon tesztelni, fejleszteni. Mivel az updatelist digitális hang bemenetet használ, míg a korábbiak analógot, így szükséges lenne annak is a tesztelése, és optimalizálása.
A szakdolgozatomat, pontosabban annak a fejlesztési részét csinálom, aminek a témája, gyári audio fejegység CD tár helyére csatlakozó, webrádiós kiegészítő.
Jelenleg kipróbálva deszka modell szinten létezik, a végleges PCB első iterációja tervezés alatt.
Idővel, tesztelőket is keresnék akik hajlndóak is kipróbálni. Anyagilag nem tudom támogatni, de az eszközt megtarthatják. Első körben csak Renault fejegységekre lövök, ez persze nem végleges, de kapacitásom most csak ennyire van.
A cím ne tévesszen meg senkit, nem csak webrádió audió kijátszása a cél a fejegység felé, hanem Bluetooth kapcsolat a telefonnal, ott is hang továbbítás, opciós saját 3G-s GSM-GPS modul, E-simmel, amit a szolgáltatónál lehet beaktiválni, igy pl használható flottakövetésre is.
A rádióállomásokat telefonról lehet hozzáadni, az aktuálisan játszott állomást kijelzi a kocsi kijelzőjén, és a kormány mögötti fülecskén levő gombokkal változtatható, plusz a rádión jövő szöveges infók kijelzése, mint szám címe, eladó, stb."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz DonThomasino #81358 üzenetére
Ez lett a ragadvány nevük, a rajtuk levő feliratok alapján.
A kereső a jóbarátod. Nem szeretnék linkelni feleslegesen
Ha nincs teljesen a helyén, akkor igen, eláll, de mindkettőt könnyű kikapni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz DonThomasino #81379 üzenetére
Egyszerű válasz: Tuner List-en nincs Aux bemenet, Update List-en van.
Hosszabb válasz: ha bemész a Tuner List beállításaiba, és kidobja hogy AUX ON akkor mégis lesz AUX-od, és esélyesen bemenet is rajta. Próba cseresznye. Ebből Philips / Dayton/ VDO típuscsaládból elég sok kerül a korabeli renaultokba. Az előlap, a firmware ugyan az, de a belsejük elég rendesen eltér. A Blaupunktok meg egyenesen halál. Van hogy a csatlakozó kiosztása is más, de ezekből csak a Kangoo-ka berültek.
CD tárat viszont mindegyiken lehet emulálni. Elméletben csak egy mikrovezérlő kell UART-tal, ami megmondja neki, hogy milyen forrásról mi szól, és válaszol a parancsokra, valamint Tuner List esetén analóg formában küldi át a hangot, Update List esetén digitálisban.
Gyakorlatban azért ennél kicsit több[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #81363 üzenetére
Nem feledem Majd kereslek, ha megjött a nyák, és összeforrasztottam. Majd dobj egy árat is.
FB-n már jöttek olyan privát megkeresések, hogy pislogtam. Küldjem el postán, meg a haverjának is, majd ő beszereli, illetve, mennyit fizetek neki a tesztelésért Ok, köszi. Ha nem tesó lenne, bizakodóbb lennék. Ez azért elég bizalmi dolog...
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #81438 üzenetére
Nah, ugyan ezt játszottam el minap a Praktiker felé menet az M3 felhajtójánál, ami a Szentmihályi úton van. Csak nem kartonlap, hanem a szőnyeg. Állandóan átlóba fordul, de mindig csak a kuplungnak van útban. Most valahogy annyira szerencsétlenül fordult, hogy a gázpedált megakasztotta, kihúzni nem tudtam, mert megszorult.
Azzal a lendülettem tettem is a gyári szőnyeget hátra, vissza se került azóta se.
Ráadásul tető lent, traktor motor üvolt, McDonaldsnál áll a sor, engem meg néznek, ahogy félrehúzódva szentségelek.
Viszont pörög ez a motor mint a fene. Elég magas fordulatszámon tilt le, nem gondoltam volna."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz DonThomasino #81527 üzenetére
Nah, erre megvárom Rob válaszát, de szerintem teljesen triviális.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz sesomaru1989 #81609 üzenetére
Ami filc keretes, azt lehet anélkül is. A Bosch-nak, Mann-nak, Valeonak is van olyanja, csak óvataosan kell befele játszani, mert mindenbe beleakad. Viszont sokkal-de sokkal jobban "tömít" mint a műanyag keretes. Nincs az, hogy a keret mellett átszívja a juharfa termésének a hártyáját, és zörög a ventillátorban míg el nem törik.
Ettől függetlenül az időölő művelet mindig a kitakarítása, klíma tisztító habbal kifújása, szóval... Jobb ha kint a kesztyűtartó, több a hely.
#81614prandris Az a jobbkormányosok miatt van. Ott is útban van a pedál, és a bevágások azért vannak, hogy kanyarba hajlítva tudd betenni, ne kelljen kiszedni a pedálokat."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Mezga Aladár #81708 üzenetére
Jah, rendeltem, univerzálisan sz@rt sem ér, a RenPY fake ELM-nek ismeri fel (még nem is PIC-van benne, hanem ST32-re írt elm klón fw), hiányzik belőle több protokol válasz üzenet. Ne vedd meg. Torque, meg ilyen szarokhoz jó, de ahhoz túl drága, de gondolom diagra kellene, arra nem jó, ment a refund.
Diagra rendes CLIP, hivatalos ELM-es diag, vagy olyan ELM klón kell, amin rendes PIC-van, azt leforrasztod, rendelsz az ELM-től rendes ELM-et, olyan tokozában amit leszedtél: [link] [link] felforraztod, és menni fog a Pythonos diag is.
Univerzálisra meg ott a Delphi eszköze, amit mint tudjuk, csakis hivatalos forrásból szabad megvenni
Kicsit perverzeknek, meg ott a CANALYZE, ami a hivatalos, Thales /Renault group általá kitett opensource tool, amivel el lehet érni mindent IS a kocsiban. Hivatalosan a legteljeskörűbben a Vector illesztőjével, meg hozzá a SW csomaggal lehet használni, aminek nem akarod tudni az árát, (tényleg nem, nincs az a kelet európai kis cég, ami egyáltalán ki akarnál termelni) de a legolcsóbb PEAK USB illesztője, ill natív linux CAN driverrel a Beaglebone is is már jó hozzá, legalábbis, amivel eddig próbáltam. Mondjuk úgy, hogy nem arra van kitalálva, hogy földi halandó piszkálja vele a kocsit.
Amúgy, rajtam kívül senki nem piszkálja így a kocsit, vagy ez csak az én perverzióm? Mert soha semmi ilyen kérdésre semmi válasz"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz forceberg #81863 üzenetére
Ohh, majd jön a CSAK, ami felhasználható lesz Fauvé csoportos, esetleg Csillagos, véletlenül még használt, Mo-n először forgalomba állított autó vásárlására is, hogy jó áron adhassák el az avultatás után, cégből kiírt autókat
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #81947 üzenetére
Én tegnap vittem a kocsit vizsgázni. Kicsit ráparáztam, ezért felbakoltam, átrángattam mindent, lemostam az utolsó porcikájáig, lecsekkoram a csavarokat, hogy minden meg van-e húzva, minden jó-e.
Mikor mondtam, hogy hoznám, 2006 Megane, ráadásul 250e km ment a szájhúzás. Reggel vittem, leadtam, annyit mondtak, hogy "Ja hogy egy kabrio", otthagytam, du hívtak, hogy kész mehetek.Kiderült, hogy a szájhúzás azért van, mert sorra buknak a M2-k. Már legalja melós autó státuszban van. Szakadt szilentek, törött elemek, levakolt EGR, kiszedett DPF, LED-es tompított, szétkopott gumi, kikötött hibavisszajelző, kopott fékek, lyukas kipufogó, szakadt flexi, nem működő kézifék, lötyögő kormány, kormoló kipufogó teljesen nem teljesülő környzetvédelmi normák, és társai. Ezeket a tulajok elviszik, mielött ténylegeseb bukna, még a 2 hónapos papírt se kérik és használják tovább, úgyis szeptemberig nem kell vizsgázni, rendőr se kéri, max ha baleset van.
Nem tudom, hogy ők ilyen precízek, vagy az új vizsgarendszer ilyen szigorú, de én ezt üdvözlöm."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz angyalpc2 #81990 üzenetére
Írj a Dension ügyfélszolgálatára, és minden kérdésedre választ kapsz.
Ha gyorsan akarsz venni, inkább vedd meg az "eredeti" Densiont, ne a Renault brandeltet.
Ha nem sürgős, akkor keress meg privátba, tesztelhetsz nyáron jobbat olcsóbban."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
M2 1.9 dci izzítógyertya csere pipa.
- Kifújtam, és áttöröltem a gyertyák környékét féktisztítóval. Volt már benne minden. Olajsár, szivacsdara, stb.
- pár csepp motorolaj mindegyik gyertya mellé, utána naponta fújkátam 2-3-szor wd40-nel, meg motorolajjal egy hétig, közben használtam a kocsit.Nyomatékkulccsal nekiestem, 15Nm lekattant, 20-ra szintén, 25-re állítva pedig szépen kijött, mindenféle erőlködés nélkül, viszont nem üzemmeleg, hanem féligmeddig hideg motorral álltam neki, épp csak annyi, hogy beindítottam, és hagytam hogy az olaj átjárja a rendszert, meg még 10A-es áramkorláttal 5-5 másodpercekig izzítgattam párat, és fújtam rá egy adag wd40-et.
Egyik tapasztalat: egy hét nem volt elég arra, hogy végigfolyjon a wd40/motorolaj páros a gyertyán, mert a negyede még száraz volt, viszont nem sok lekokszoldás látszik rajta.
Másik tapasztalat: Már nem gyári gyertyák voltak. Beru volt mindegyik. Beru, pontosabban most már BorgWarner ment bele, egy kis zsírral együtt, 15Nm-re húzva.Az előző olajcserénél toltam bele vitaflusht, meg a tankba egy adag injektor tisztítót egy hete, mert üzemanyagszűrő csere lesz a hétvégén. Nem tudom ez jelentett-e neki bármit, de esélyesen inkább csak annyi, hogy most is, meg korábban is esélyesen még az elött lett cserélve a gyertya, hogy meghalt volna, és lekokszolódik.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Ganz-[HUN] #82120 üzenetére
Nem tudom, van DPF, szóval, ha kormol is, nincs látható nyoma. Azért az F9Q8xx motor felső része kicsit más mint ami neked van a Lageszban F9Q7xx.
Inkább csak annyit érezni, hogy a mostani covidos időszakban, hogy csak a városon belül, meg a nulláson furikáztunk Praktiker-Obi-Auchan 10-15 perces távokat, ellustult, meg ércesebb, rezgősebb volt a hangja, illetve a hamutartalom felment, hiába öntöttem a tankba Eolys tartalmú Mannol 9994 löttyöt. (Amúgy, nem kizárt, hogy ez is segíthet a gyertyákon, de szerintem az olajat is előbb fárasztja el, de ez szigorúan elmélet)Múlt hétvégén volt nagyobb, 400km autópályázás, jól megpakolva. Másnap beleülve vettem észre, hogy mennyivel finomabban jár, fürgébb, intenzívebben reagál a gázra.
Amúgy, ha már a gyertyákat cseréltem, és le kellett hozzá venni a műanyag takarót, ahhoz meg lejött a turból elötti szakasz is, ha már az lent volt, akkor ránéztem az EGR-re. Az is tiszta volt, szinte nulla nyoma vastag koromnak, inkább csak ilyen egészséges bevonat volt, ami meg ronggyal lejött. Azt hittem kb 2.5 év alatt, azért több lesz rajta, de ezek a paráztatások, hogy akár 15e km alatt eltömődhet, kicsit túl van tolva. Amikor vettem, és belenéztem, jóval-jóval több szutyok volt, de messze nem annyi, amivel ilyesztegetik a népet.
A szívócsőben viszont volt némi olajfilm, de teljesen egészségesnek tűnt."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
A német csoportokban ezt istenítik. Viszont, mint tudjuk, magyar ember ennyit nem ad ki ilyenért, megoldja a kínaival, és majd reszel.
Ugyanakkor beépítve marha igénytelenül néznek ki ezek, a körben levő bumszli miatt. Egyedül csakis a kínai, típusfüggő 2 din-es egységek néznek ki valahogy,[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz gabor9991 #82498 üzenetére
+1 a Sheronra, abból is a Lady-re. Igazi polgárpukkasztó szín, gyerekhergelő illat.
Viszont, mivel sokat pályázok, retek sok rovart szedek össze. A Sheron legalább leoldja azt is, szóval ár/érték arányban a legjobb.Egy BP- Kalocsa -Bp táv eredménye nálam így néz ki általában a lökösön. Ha ilyen Aldis, Lidlis, Tescos, stb megoldások vannak betöltve akkor inkább szétkeni csíkokban, vagy fél litert ki kell egyszerre locsolni, pedig már nekem Fluence fúvókák vannak, amik szétoszlatják az ablakon, nem két sugárban hugyozza fel.
Egy biztos, a mindenféle vaxot, kenceficét, kenőcsöt is lemossa a motorháztetőről, ablak keretről.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Ilyet még nem pipáltatok.
Minap előttem, egy platósról lepottyant egy pár kődarab.
Egy majdnem az ablakot vágta be, egy a kocsi alá ment be.
Hallottam, hogy valami koppant egy hatalmasat, de elengedtem.Most pakoltam ki a csomagtartót:
Inkább nem merek belegondolni, hogy a tank alig van mellette, és azt is így átvitte volna, de sztem a padlólemezt is.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #82699 üzenetére
Nyár van, jó idő, lehet menni belföldön, Balatonra vagizni, plusz baromi sokan vesznek CSOK-ból 2. autót.
Tavaly is ez volt, sőt idén meg retek sok R és S rendszámos van, amit levedlettek a németek. Erdély is tele volt CC-vel.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Fotózd be pls a pedálodat, egy pár szögből, lenyomott, és kiengedett állásban, hogy látszódjon a teljes szerkezet, a rajta levő ellentartó rugóval együtt, és tedd be ide a topicba. Van egy gyanum, de addig nem írom le.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen