-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
válasz Sanyo77 #56183 üzenetére
Gondolom ebben fűtőszál van:
[link]szerk.:
szerintem nincs, de pl. talán a 178LE-sben vízhűtés is van a turbón. Ha jól tudom, vannak autók, amik a motor leállítása után még keringetik az olajat egy ideig.
Ha autópályán úgy állsz meg, hogy pl. 130-150-nél elengeded a gázt, aztán 6-ban kigurulsz úgy 70-ig, majd szépen beállsz, akkor a kigurulás alatt a menetszél szerintem épp eléggé visszahűti a rendszert. Én inkább pl. hegyre 2-3-ban erőltetett felmenet után szoktam feléréskor járatni a motort, mert olyankor nincs menetszél, ami visszahűtene.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Phone1980 #56185 üzenetére
10 szerelő után mondja meg a fórum látatlanban?
Hol van a tócsa?
a, azért mondhatnak nagy összeget, mert a hozzáértés hiányában kb. teljes motorgererált akarnak csinálni rajta.
b, vagy úgy is lehet fogalmazni, hogy ha már szétszedik, akkor érdemes minden megcsinálni rajta...(#56186) speedydb23: az előbb írtam, csak az épp egy Lagunáé, de lehet, hogy ugyanaz való a M3-ba is.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz polonic #56235 üzenetére
Írd le pontosan az autód jelenlegi állapotát!
Mikor cseréltek rajta olajat, hány km-rel ezelőtt?
Ami nem igazolt 100%-osan, az nem mérvadó.
Ha mondjuk 20e-nél több van az olajban, akkor nem kell csodálkozni, ha már lejjebb van a szint.
Cseréld le az olajat, utána rendszeresen ellenőrizd, vagy ez már megtörtént?
Az ellenőrzésnél mindig ugyanúgy állj meg pontosan, hogy a motor dőlése minden ellenőrzéskor pontosan ugyanannyi legyen. 5-8 órát várj leállítás után az ellenőrzéssel, magyarul indulás előtt nézd meg.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz polonic #56239 üzenetére
Akkor mondjuk 15e van az olajban, épp csereérett.
Cseréld le az olajat, ha aztán 10e-ig nem éri el mondjuk a fél liter fogyást, akkor nem foglalkoznék vele.
Szerintem sok mélyre hirtelen lenyomott gázpedálos, magas fordulatszámig húzatott gyorsítással lehet etetni az olajat a kocsikkal.A márkaszervizzel az a baj, hogy ha a FC nem kéri korábban a cserét, simán elengedik 30e-ig az olajat-szűrőt.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz polonic #56241 üzenetére
Nem biztos, hogy jobb a 23e...
Ha a comp szólt, hogy csere, akkor az gyötrelmesebb felhasználást jelent.
Ha viszont a comp elengedi 30-ig(vagy 2 évig), akkor az kb. kíméletesen volt használva.
A csere km mellett a használat módja legalább annyit számít!A M2 1.5dCi-mel sokáig mentem 20e-ket. Sőt, első alkalommal 27-et!!! Kb. 10 alkalommal mentem vele min. 20e km-t egy olajjal.
Most egy ideje mentem le 15-re. 347e van most benne. 11e van a jelenlegi olajban, épp pár napja néztem rá a nívópálcára. A min-max. közepe körül van a szint. Viszont sosem töltöm a max-ig, hanem kb. a min-max közötti rész 4/5-égig.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Bazzeg, úgy beszéltek itt a 2-es Megane-ról, kb., mint a fukszvágenesek a rönóról...
Vezmű jeladó, max. egy 10-es, légzsák csati ülés alatt kivesz, vezetékek összeforraszt = 0Ft.
Műanyag az egész orra-sárvédők. Pl. elültsz egy nagyobb kiugró kutyát, máris nem szépen áll, de a kutyának van esélye túlélni.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #56500 üzenetére
Lassan 12 éve van M2-m, de a linkelt kocsiról képek alapján nem mondanám, hogy romhalmaz.
Az pl. nem látszik, hogy szét van-e a futómű? Az 1.6 16V motort ismeritek. Lehet, hogy mostanában nem kelendő a M2? Erre ha költeni kell, akkor sem lesz többe, mint egy eladásra kicsicsázott példány, amire lehet, hogy ugyanannyit kell majd költeni. Ez a rulettkerék.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
válasz speedydb23 #56534 üzenetére
A M2-m után-mellett, mikor beültem M3-ba, semmi késztetést nem éreztem, hogy ez kellene nekem.
Lehet, hogy azért, mert a M2-m világos félbőr belsős, a M3 meg normál belsős volt.
Viszont a L3 normál belsővel is más szint, szerintem.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz speedydb23 #56539 üzenetére
Nem azt írtam, hogy nem jobb, hanem úgy értsd, hogy a M2 után a M3 belseje nem volt nagy durranás.
Sajnos még a L3-ban is vannak gumírozott részek, amik idővel, vagy nem törődöm gazda miatt lemállhatnak.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
forceberg
veterán
Nekem meg a (L3 automata fűtés-hűtéses) belső keringetést kapcsolja le automatán. Tele van vele a hócipőm, hogy figyelgetni kell, ha szmogos területen, vagy nagyon párás-esős időben megyek, magától átkapcsol egy idő után külső levegőre.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #56740 üzenetére
Egy fotó felülről a motortér elejéről sokat elárul...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz #32577792 #56860 üzenetére
Üresben fék megnyom,
Start gomb megnyom,
Start megnyomása után azonnal fék elenged(ekkor tovább izzít, de nem fog ráindítani)
izzítás végeztével Start gomb megnyom, (gyújtást leveszi)
Ezután kuplung kinyom, Start gomb megnyom, normál indításhttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Komi28 #56876 üzenetére
Évi 40e km-re benzinest? Éves szinten legalább 230e Ft a fogyasztás difi, abból meg kijön, ha esetleg a dízelre költeni kellene. A dízelnél esetleg x év múlva lehet gond, ha tovább nyomják ellenük a hadjáratot...
Napi 2x 70km még a DPF-es dízeleknek is ideális.
2x visszatekert órás kinti autót én nem vennék, de mégis sokan vesznek-vettek kinti gépeket.
Van, aki mondjuk a német autópálya használatra esküszik...
Ha hinni is akarsz a km-eknek, akkor itthoni, teljesen tiszta előéletű autót keress. De ugye a km sem minden, viszonylag kevés km-rel is szét lehet cseszni egy autót, szóval nem egyszerű ügy ez...
A 90LE-s dízelek pályára csak az 5-ös váltó miatt nem ideálisak, egyébként kb. a leginkább ajánlható 1.5-ös motor.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #56887 üzenetére
Nyáron jobb lesz, szerintem a DPF kímélése miatt nálam is az első 5-6km fogyasztása még 60-as tempóval is vagy 6l. 20km-es etapokkal így 5°C alatt nem lehet 5l alá bevinni a L3 1.5-öst. Vagyis be lehetne, ha 80-nal mennék 100-110 helyett De az első 5km-rel így hidegben nem lehet mit kezdeni.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #56919 üzenetére
Toronycsapágy csere javasolt, de első körben csak a belsejét nézném, nem kompletten.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz orosziem81 #56928 üzenetére
Hát az nem kevés!
Országút milyen tempó? Sok a rövid táv, vagy az előzgetés?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Az a furcsa, hogy a 195/60R16 nálam a gyári méret, a hozzávaló lemezfelni meg ET42-es.
Wheel offset:
16-inch alloy wheel rim: 47 mm ,
16-inch steel wheel rim fitted except on 195/60 R 16 89H tyres: 47 mm,
16-inch steel wheel rim fitted on 195/60 R16 89H tyres: 42 mm.ET45-tel azért szokott lenni ez-az.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #57139 üzenetére
Ha 10-15 percig megy a kocsi 100-as tempónál 5l helyet 10-15l-es fogyasztással, idő kell, mire visszaáll, de még egy tanknál is mérhető marad.
Euro3 és Euro5-ös 1.5-ösöm van.
Így télen a DPF-es autóval az első 6km már-már benzines értékeket hoz. Kb. 6km-után áll be normálisra.
A régi Euro3-as már 1km után szinte csak annyit fogyaszt, mint bemelegedve.
Szóval DPF-es dízelt hidegben 15-20km alatt nem is érdemes beindítani...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Múltkor volt szó a DPF regenerálásról.
90km-rel ezelőtt tankoltam, 80km körül még 4,2-t írt addigi FC átlagnak, ekkor elkezdett regenerálni, bár furcsa, hogy tizenlitereket nem láttam pillanatnyinál sem, csak jól 1l-rel többet a megszokottnál, megálláskor is emelt volt az alapjárat, amikor az alapjáratot visszaejtette a szokásosra, akkor állítottam le a kocsit.
A 4,2 felment 4,5-re, szóval van látszata a regenerálásnak, de ugye nem is biztos, hogy befejezte, mert megálláskor emelt volt az alapjárat, amit tartott egy ideig, lehet, hogy azért, hogy hátha még továbbmegyek?
+ a számokból látszik, hogy az 1.5-ös még egy kombi 3-as Lagunát is simán visz 5l alatt, ha nincs mínusz.
20km-es etapokkal, tempó 100 körül kint + külváros.
A mínuszokban is alig 5l felett. Tankolás ürügyén számoltam is valós fogyasztást, 5,2 jött ki(FC 4,8-at írt), de ez most ugye végig hidegben járás volt -10-0°C között. Lukoil Nitro-t tankolok.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #57289 üzenetére
Holnap lesz 2x55km, csak elég lesz neki.
Én is arra gondoltam, hogy kicsit vár, melegen tartja, hogy hátha továbbmegyek...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- BestBuy ruhás topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Energiaital topic
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Xbox Series X|S
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Autós kamerák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen