-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #55390 üzenetére
Pontosan, én is csak annyit várok, meg "megforduljon" az olaj.
Én még a két rsz izzót is beleszámoltam.(#55392) rob210: 11 évesen 60e km valóban csak bevásárló kocsi lehetett. Ha meg nem 100%-os az előélete, akkor bármi lehet. Én még arra gondolok, amit írtam, hogy néha a kevés használat többet árt, vagy ha nem is árt, öregszik az anyag. Jó példa a kerék gumi, nem ajánlott öreg abroncsot használni. Egy szilent vagy tömítés épp úgy öregszik.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz szasanyi #55430 üzenetére
(régebben egy Mecafilter engedett el nekem 1,5l olajat...
szerencsére a digitális mérő jelzett, hogy tölteni kellene)
Minden indításkor érdemes megnyomni a gombot, hogy lássa az ember, hány pöttyön áll az olajszint.Mindenki másra esküszik. Én egy ideje csak Mann-t veszek.
Pontosan milyen 1.5-ös?[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #55469 üzenetére
Karácsony táján a kacsazsírt ajánlottam volna, de most újévkor a malaczsír inkább
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz szasanyi #55517 üzenetére
Nekem van betárazva Spuri(a honlapjuk szerint szeretik a FAP-os motorok is), de FAP-os dCi-m nem túl régen. Eddig nem raktam bele Spurit, de eddig mindig prémiumot tankoltam. Most épp Lukoil Nitro van benne.
A levegőszűrőt is nézd meg, ha nagyon koszos, cseréld azt is, legalább szinkronban lesz az olajcserével.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz szasanyi #55521 üzenetére
Én eddig csak prémiumot tankoltam bele, így külön nem adalékoltam még.
A Spurit még a szintén dCi, de FAP nélküli M2-be szoktam tenni, jó pár éve már.
Tervezem majd a FAP-os Lagunaba is, de ennél még egyelőre inkább prémiumot tankolok.
A Lukoilnál 15Ft a Nitro felára, a Spuri 11Ft/l-re jön ki.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Pontosan milyen dCi-k és hány km-ek?
Egy dolog nem teszik a Spuriban, hogy dízel-benzin mindegy, ugyanazt tedd bele.
A két rendszernek nem biztos, hogy ugyanarra az adalékolásra van szüksége.(#55539) szasanyi: kicsit csapongsz a témában és mintha azt várnád, hogy mi mondjuk meg, hogy mit csinálj a kocsiddal, hogy ne legyen bajod vele... Ez nem ilyen egyszerű. Ha jót akarsz, akkor marad a prémium OMV, MOL, vagy az új Shell, de ezek szinte aranyárban vannak. Én jelenleg a Lukoil prémium mellett döntöttem, 30Ft-tal olcsóbb a nekem elérhető távolságra lévő kutakat nézve. Ukrajnában is vannak CR dízelek, szóval sokkal xarabb nem lehet az sem, hacsak nem vmi mezőgazdaságból lopott lóvizeletről beszélünk.
A szűrőkről, vannak extra 2 és 3 mikronos szűrők is. Én 300e km-t mentem 5 mikronos szűrőkkel, az elsőn kívül Mann volt mindig benne, 45e-ként cserélve.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz szasanyi #55541 üzenetére
Épp ezért üa. szűrőből csak gyári, vagy azzal egyenértékűt kell venni.
A szűrés finomsága már más téma, hogy valóban kell-e a finomabb szűrés?
Kaptál pár ajánlást a szűrőre, főként a dízelesekre hallgass, én olaj, levegő és GO szűrőben továbbra is tartom magam a Mann-hoz. Ha eddig márkaszervizes volt az autód, még az is lehet, hogy Renault felirat lesz a szűrőn. Esetleg a google, hátha csinált valaki szűrőtesztet, tehetősebb régiókban simán kidobálnak több db 7-10e Ft-os szűrőt egy-egy teszt érdekében
Helyes az érdeklődés, amit írtam korábban is, nehéz kérdés, hogy 30-40Ft/l többletet megér-e az OMV/MOL/Shell prémium... ezt mindenkinek magának kell eldöntenie.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Én is lecseréltem az M2-ben, mert bár tűrhető hangon szólt, de nem bírta a hangerőt.
Nekem az Impact hangszórók csipogókkal + csomiban saját méretezett láda nagyon jól szól a M2-ben, csak épp a mélyláda van kivéve már jó ideje[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz eTrade #55648 üzenetére
Na de 800.000?
Bár, egy 2000-es 1.9dTi Lagunáról van szó...Nálam 82223-ot ír(de hogy ez mikor lett beírva, mert legutóbb a 90e-es szervizen volt bent a gép náluk), meg ír ilyeneket, hogy mikor járt le a gari, mikor telik majd le az átrozsdásodás elleni garancia. Meg, hogy mikor esedékes az olajcsere(ezt pont jól, két évre írja a szervizkönyv 90e-s bejegyzéséhez képest), majd a vezérlés.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
forceberg
veterán
válasz AMD Power #55740 üzenetére
Azért mert otthon nem kényelmes szerelni, attól miért lenne buta megoldás?
Nekünk otthon szívás, de csápossal nem egy extra mutatvány az 5 kerékcsavar meg a dobbetét.
Nem tudom, hogy a fórumozók hány százaléka tervezett már életében valamit, de nem olyan egyszerű sport az.
Sorozat-gyárthatósági költséghatékonyság mindenek felett. Ez felülírhatja az utólagos könnyű hozzáférhetőségeket.
+nem olyan alkatrészről beszélünk, amit 10-15e km-enként levesz az ember, mint egy olajszűrő.
Jó esetben a termosztát is hasonlóan nem rendszeresen cserélendő.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #55842 üzenetére
Szerintem egy 15 éves autónál már lesz ez-az, a lényeg, hogy ne rohadjon.
15 évesen nem lehet tudni, hogy pl. melyik tömítés fog elkezdeni engedni.
Az meg a tulaj hozzáállás kérdése, hogy pl. a futómű ne legyen szétesve.
A M2 belsejüket is szépen fel lehet frissíteni, mert a megromlott gumibevonat elriasztja a vevőjelölteket.
Minden eladó autóra igaz, optikailag mindenképp rendbe kell rakatni, mert műszakilag hiába megfelelő, ha nem szép, kb. senki sem veszi meg.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Ma hazaérve 55km-es útról az alapjárat fixen beállt kb. 950-re. Nem állítottam le a gépet, pár percig még annyi volt, majd ráállt a megszokott kb. 800-ra. Utána 1 perc múlva leállítottam.
Épp regenerált volna?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #55941 üzenetére
Hosszabb táv végén én még nem találkoztam emelt alapjárattal ezen a kocsin. Igen, hidegben, amíg hideg a motor emelt az alapjárat, de most 55km-es út végén emelte fel. 55 km alatt már csak bemelegedett a motor
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #55982 üzenetére
Én is ezért gondoltam rá, hogy épp regenerált.
Megvártam míg visszaállt 800-ra, majd utána állítottam csak le.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #56003 üzenetére
Sry, de ezt szerintem a dízelt nem szeretők mondják.
Teljesen használható, még télen is 5,5 alá vihető a fogyasztása is... Hosszú távon országúton meg 5 alá.
De természetesen nyilván nem 1200-as fordulaton kell sanyargatni. Nem bojracereknek való, de azért a 240Nm-rel lehet közlekedni.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #56008 üzenetére
Az enyém kombi, de az utak legalább 95%-ában viszont kb. üres a csomagtartó(a legtöbb autósról ez elmondható), a néhány megpakolt alkalommal meg kibírja azt a pár emelkedőt 4. vagy 5. fokozatban. 100-zal vagy 130-140-nel utazni elég az 1,5-ös is.
De ha pl. rendszeresen járnék a 44-es úton, ahol kell rendesen előzgetni, ha haladni akar az ember, akkor tuti, hogy legalább a 150-es 2.0-át vettem volna.(#56009) Mágus2 : persze, hogy nem szereti a hegyeket, de még oda is csak akkor nem elég, ha nyomulós vagy.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Ez a tervezés csúcs, hogy a lapátokat alaphelyzetben nem lehet felnyitni, vagy nálam vannak nem jó pozícióban feltéve? (már ha fel lehet tenni többféleképpen a forgató tengelyre)
Én ócskásban szoktam venni valami jobb féle olcsóbbakat, ha látom, felismerem. A drágák sem bírnak annyival többet.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Ez a Motul kilóg a másik kettő mellől, ennek a 900 SXR 5W40 az Elf párja.
A Full Tech FE kategóriában a LM TopTec 4400 és a Motul Specific 0720 van.
Valvoline-t próbáltál már, azt régebben sokan istenítették.+ ide tartozó téma, a gázolajok között érzel különbséget?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz szasanyi #56128 üzenetére
Próbáld ki, hogy használat után, leállítás után fordítsd át, hogy az indulásnak megfelelő irányba álljon a lapát.
Hideg van, keményebb a gumi, plusz ha sokat áll "visszajövő" állásban, akkor induláskor még ugrálgathat is, mire átfordul.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz polonic #56131 üzenetére
Első körben tedd bele nyugodtan a Full Tech-et, aztán közben nézegess körül.
Minden hidegindításkor nézz azért rá a digit szintmérőre.
Rob is, amit írt, valóban normál használatnál valószínűleg fel sem tűnik a különbség.1.5 fogyi L3 kombi: FC 4,8-at írt, de 5,25-re jött ki most hidegben a tankolással mérve, ugyanazon a kútfejen újra teletankolva. Lukoil Nitro. Nagy átlagban 20km-es távokkal, hideg motornál persze kímélve hajtva, az első pár km-en odavissza pár megállással tarkított belterület, aztán 100-110-es utazótempó.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Olaj témában hiánypótló Gajdán Úrtól, amit már emlegettem, a bővös HTHS...
[link]http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Milyen videókártyát?
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Kutya topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- További aktív témák...
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest