-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Ha a jól bevált alumínium flexi csövet rakod be helyette akkor kb. 2500.- a vadi új rendes áron.
Ha ilyen textilt akarsz amit nem is értek miért textil az 4.000. valahány száz és szerintem azon kívül, hogy jobban néz ki, mert fekete. semmivel sem jobb sőt sz@rabb véleményem szerint.
Na látom neked sincs kárpit rajta
Valamit ki kell rá találnom most már biztosRenault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino #30374 üzenetére
Ha jól tudom a szimpla betét igen, de a zárat nem tudod a nyitási irány miatt.
Nálunk amikor szomszéd kocsiját feltörték így orvosoltuk, anyosból betét ki vezetőhöz be. Az anyós oldalit meg le vakdugóztuk. De van olyan tipus ahol nem lehet, ez szétszedés után derül ki.
Ahol a webshopok jobbos balos zárbetétet írnak ott 99%hogy nem lehet.
Nem volt kedve 15.000.- kiadni egy betétért.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Ha tudnád mennyire nem így van.
Egyik tehetős ismerős bement a szalonba a grand espacet szerette volna megvenni minden földi jóval, kitette az asztalra a 9.5 millát mire közölték vele, hogy csak finanszírozással tudja elvinni az autót, mert az extrák csak olyan konstrukcióval rendelhetők.
A pofa leazakadt, a hang megrekedt.
Elhozta a kocsit, egy hónappal később amikor minden papír meglett, bement a bankhoz és végtörlesztette.A hitelkonstrukciós kedvezmények miatt Így még 75.000.- olcsóbbra is jött ki a kocsi.
De azért félelmetes mik mennek ebben az országban.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
eTrade #30407 üzenetére
Torx dugó kulcsra.
Nemrég linkelte nekem az egyik srác hol lehet kapni őket.
Mert azok nélkül taknyolás gányolás és csavarcsere nélkül nem tudod levenni.Pecc:
A 4.4 liter a nyerő.
Én 5 literes kannát vettem annyi ment bele és maxon van pont.
Írja a gép is meg a nívón is ott van.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
A radiátorban és csöveiben 7deci víz fér el, ami azt jelenti simán lehet, hogy az töltődött fel.
A kérdés csak az, hogy miért most?Illetve ha megint elfogy belőle a víz, akkor mindenkép meg kell nézni hova tűnik el, de lehet egy kirepedt
vízcső is, meg egy lelazult bilincs is, ami pont annyi vizet enged el ami el is párolog, így tócsát nem generál.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Nem mondod, hogy 10w40 et rakott a kocsiba
Azt bazi gyorsan cseréltesd le 5w40 re vagy 5w30 ra, mert szétkúrja a motort.
A mi meganeunk nagyon érzékeny az olajra, talán csak az olajra érzékeny de arra nagyon.
Szerintem járj utána mi került a preciziós gépezetbeRenault power
-
rob210
Topikgazda
Nekem ez van benne.
Ez minőségi tanusítvánnyal rendelkezik.Api SL CF minősítésnek meg kell felelnie a gyári specifikációnak.
Következmények, ha nem a megfelelő olajat teszed bele, nem épül fel a megfelelő olajnyomás bizonyos használati körülmények között, ezért jobban kopik a henger a gyűrűk és a szelepek is.
A hidegindításnál a legrosszabb ott ugyanis minél "hígabb" az olaj annál könnyebben ken kezd el kenni.
A 10w40 jelentősen szarabb hidegindítás során mint az 5W40 5W30
Ráadásul a korom lebegtető képessége sem olyan ezért az olajsár képződés is jelentősebb.Egyszóval nem bele való.
Azt a szerelőt egész nyugodtan hajtsd el a francba ne vidd tovább hozzá a kocsit mert a következő az lesz, hogy patkóféket rak fel jó lesz az is címszóval.
Az sem szerelő, hanem pék.
Jah még valami az enyémben 151.000.- van.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
Hugo85 #30437 üzenetére
A 16v-s motorokkal egyidejűleg lett kifejlesztve az 5W40 és 5W30
Tehát erről ne nyissunk vitát gyárilag az összes 16V-s motor 5W30 as ELF olajjal gurult ki a gyárból.Valahol az indexes fórumon is írják.
Egyébként meg nyugodtan használjon mindenki amit akar, de ha felére rövidíti vele a motor életét utána ne sírjon, hogy a szar francia eszi az olajat micsoda fos motor ez. Mert ha neked víz helyett mézet adnak te se leszel felhőtlenül boldog egy idő után.
Jelzem én még a 8V-esembe is 5W40 et tettem, időnként.
Árban van vagy 2000.- eltérés szerintem ezen nem éri meg spórolni.Konkrét szabványt kértél :
ACEA A5/B5
API SL CF
RENAULT RN0700A 10W40 Csak ACEA A3/B4 et tud!!!
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
Hugo85 #30448 üzenetére
No comment, nekem 5w30 van benne ez a gyári előírás.
Az idő meg majd igazol.Mint írtam mindenki azt locsol a kocsijába amit akar, de utána ne a renaultot szídja, mert nem a mérnök volt a hülye leírta mi kell bele!
Ebben igazad van nekem a kocsi terén fekete és fehér megoldás van ezzel nem is vitatkozom.
Fehér a jó megoldás és fekete az összes többi.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Vajon a fogyasztás csökkentő hatású olajok 30-as melegoldali viszkozitása (szemben az A3-asok rendszerint 40-es értékével) megfelelő védelmet nyújt-e a korszerű 16V benzinmotorok számára akár extrém igénybevétel esetén is? :
Az utóbbi években mind a motorépítés technológiája (megmunkálás precizitása), mind az ehhez párosuló kenéstechnika sokat változott. Valóban igaz, hogy az üzemanyagtakarékos (5W30-as) motorolaj 100 C-on mért viszkozitása mintegy 30%-kal alacsonyabb mint egy 5W40-es olajé, ezért ez az olaj vékonyabb kenőfilmet képez az alkatrészek között mint a hagyományos olaj. Ez a vékonyabb, kevésbé viszkozus kenőfilm eredményezi az üzemanyagmegtakarítást. A kérdés az, hogy ez a vékonyabb olajfilm, nyújt-e kellő védelmet a motornak nagy terhelés mellett?
A válasz a kenőanyagok specifikus tulajdonságait kialakító adalékokban rejlik. Az adalékok jelentős fejlődésen mentek keresztül az elmúlt években elsősorban annak hatására, hogy a motorgyártók egyre erősebben igényelték a x-W30-as viszkoziású motorolajokat és így ma ezek az új adalékok lényegesen magasabb termikus stabilitást, nyírásstabilitást, öregedés elleni védelemet, detergens és diszpergens tuljdonságokat biztosítanak a motorolajoknak. Meg kell jegyezni még azt is, hogy a motorok alkatrészei lényegesen precízebb megmunkálással készülnek napjainkban, mint korábban és az anyagtechnológia is sokat fejlődött. A kisebb tűréssel készült alkatrészek teszik lehetővé, hogy a vékonyabb olajfilm ellenére sem jelentkezik jelentős olajfogyasztás.
Összefoglalva: az 5W30-as motorlajok hasonló teljesítményszintel rendelkeznek mint az 5W40-es olajok ezért használatuk még fokozott igénybevétel mellett is ajánlott és tökéletes működést és hosszú élettartamot biztosítanak a motornak.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
Savanya #30454 üzenetére
Ez nekem is benne van a könyvemben.
A hangsúly nem ezen volt.
De tényleg hagyjuk, mindenki azt tesz a kocsijába amit akar.
Szerintem a 10W egy kínzás a 16V-s motoroknak és akkor ez legyen az én szubijektív földtől elrugaszkodott véleményem.Mindenkinek bódogság és szeretet.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
ThodEE #30472 üzenetére
"Egyszer meghajtanám a ringen a Megane-omat, kíváncsi lennék a köridőre "
Erre válaszoltam azzal, hogy elkopna a gumija.
Én konkrétan egyáltalán nem mennék a ringre minek az is csak egy darab aszfalt.
Ugyan az, mint ha autópályán nyomom neki, ott se megyek 140nél többet és itt se mennék 140 nél többet, nem vagyok versenyző.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Na srácok ma hosszú idő után végre rájöttem mi az a zörgő hang a csomagtartó felől.
A külső cróm díszléc tartó fülei mind a 3 el voltak törve.
Megragasztottam vágtam a csavarok alá gumi alátétet most kuss van imádom a csendet a 13 éves kocsimbanIlletve csend nincs mert a zene szól, de nem a nyöszörgő csörgő izélő hangokat kell hallgatnom.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
Kornel #30488 üzenetére
Ha a fogyasztása nem számít akkor belevághatsz egy jól átnézett példányba.
Elektromos nyűgei vannak de egész élhető kocsi és szerintem is bazi jól néz ki, ha egyszer rendbe rakod megbízhatónak is nevezhető.
Én nem tudnám fenntartani se fogyasztás se egyéb költségek miatt, de nekem is tetszik.
Ezért vettem a meganet.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
Kornel #30494 üzenetére
Én nem véletlen írtam amit írtam.
Nagyon tetszik a laguna, de ész érvek alapján a megane mellett maradtam.Nekem konkréten 1.6 16V megane 2001 es a gép.
Amikor vettem jól átnéztem, azóta konkrétan csak a vezérlés csere volt ami igazán zsebb nyúlós és előre be is tervezett móka volt.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
Kornel #30496 üzenetére
Van kedvezményed meg szerelőd?
Ha utcáról beeső ember vagy esetleg "szak" szervizre bízod akkor 200.000.-
Nekem az egész cserebere, amit a kocsin illik kicserélni vételkor, került 85.000.-
Vezérlés hosszbordás összes folyadék. (fék, olaj, váltóolaj, hidraulika olaj, vezérléskor a hűtőfolyadék,)
Gyertyák, 4db dísztárcsa, hátra ledes izzók, persze ez már csak grátisz.De mint jeleztem én nekem van kedvezményem és szerelőm.
(már amit nem magam csinálok)Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
-=Tiger=- #30499 üzenetére
Természetesen azt vételkor megnéztem, tudod én nem kezdő renaultos vagyok , nekem beru mind a 4.
A diesel témához csak annyit, hogy semmi pénzért nem cserélném el ezt az 1.6 ot egy dieselre.
Azt aláírom, hogy többet fogyaszt de a fentartási költségekkel együtt kb, ugyan ott vagy.
Egy diesel esetében ha hozzá kell nyúlni az akár mi is legyen nagyon tud fájni, ezt gondolom te is elismered.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
Kornel #30506 üzenetére
Egyáltalán van valami konkrét elképzelésed, vagy szeretnél valami kocsit de ötleted sincs , hogy milyet?
Nálam például konkrét követelmények voltak.
1.6 os benzines 16V es klímás 4 légzsákos kb~ 400literes csomagtartó ez volt az ami felett amit kapok az kellemes csalódás, de ebből nem engedünk.Ehhez képest ez a mostani verda sok pozitív megoldást hordoz magával
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
Kornel #30509 üzenetére
500 a teljes ár vagy ez csak az autóra plusz a fenntartási és kötelező cuccok?
Mert ha 500 at akarsz a kocsira költeni, akkor meganet se nézegess légy szíves.
Különben te leszel a következő aki köpködni fogja a francia autókat, pedig csak azért lesz, mert egy hulladékot veszel.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Urak, hölgyek asszonyok.
21. Szombat van kedvetek megint egy mini találkozóhoz?
Valami parkolót csak találunk a célra
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
SG3rg0 #30535 üzenetére
A 90.000. az nem sok 120körül érdemes, a 10 év viszont brutál, mert 5 évet ír elő a gyár.
Hűtőfolyadékot vezérléssel együtt cserélted gondolom így az most ha jól van a hőfok beállítva 3 évig elvan.
A fékfolyadékot én 2 szer cseréltem az ugyan ilyen motoros megane I emben 4 és fél évig volt nálam.
A szervó folyadékot is érdemes cserélni meghosszabbítja az életét.
A váltót 150ezernél illik cserélni de ha akadozik a váltó vagy hangja van a difinek akkor azonnal.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Jövedelem
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Autóhifi
- Elden Ring
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Minisforum dokkoló OCuLinkkel
- További aktív témák...