-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz gooool #60631 üzenetére
Kb ugyan ezeket olvastam róla, meg van pár Lagesz itthon is amiben az F4Rt-t turbo csere után elektronika programozással a Megane RS motorjának ereje környékére húztak.
Másrészt, abba a kasztniba nem való az erős motor.
Tetővel zörög, mert csavarodna, de a tető, meg az ajtó nem engedi, nyitva pedig... nyitva kasztniból mozogja ki az úthibák egy részét.
Lehet merevíthetni, de attól még ugyanúgy egy Megane 2 cc marad, nem egy Boxster."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #60643 üzenetére
Van facebookon egy britt R26-os csoport, ahova 700-1400 GBP közötti áron is dobálnak fel 225-ös M2-eseket, meg rongyosabb R26-osokat. Azt szoktam csorgó nyállal figyelni. Durva nézni, hogy ott mennyire nincs ezeknek áruk.
Meg RS felni szettet 200-300 fontért.Minap egy piros RS 175-öst tettek fel, vagyis egy 2.0 dci-vel szerelt bal kormányos, gyárilag 175 lovasra pimpelt diesel RS-t 2000 GBP körül de másnap le is vették. Gondolom elkelt, vagy meggondolta magát a tulaj.
Geri19831208
Nézd meg a vezetékeket a hátsó ajtónál, hogy nincs-e valamelyik megtörve.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Sanyo77 #60625 üzenetére
Ha van kedved, és időd, kézügyességed bíbelődni, akkor ki kell venni a kijelzőt, egy tapétavágó pengéjével alávágva leműteni a felső polár szűrő filmet (a matt réteg, kb 0.3-0.5 mm vastag), IPA-val, és mikroszálas törlőkendővel tisztítod, majd felraksz egy ebayről rendelt filmet, amit szépen kimérsz, hogy helyes szögben álljon, jók legyenek a színek, majd méretre vágod, és laminálod. Utóbbi elhagyható, de nem garantálja semmi, hogy nem lesz buborékmentes.
Van pár TV szerviz itthon akik csinálnak ilyet. Ugyan ilyen módszerrel javítják a megkarcolt TV-ket, monitorokat is, ha nincs értelmes áron bele panel.
Ha nem akarsz szívni vele, akkor bontott.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Ha csak egy plusz matt tükröződésmentesítő lakk bevonat rajta, ami lekopik, akkor jah, teljesen felesleges szenvedni vele. Ha ALDI-s pelus, vagy babapopsi törlőkendő leoldja, akkor az az ideális megoldás.
Neked milyen navi van benne? Carminat TomTom vagy korábbi?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Egy valamit nem értek. Hova menne a 2 DIN-es rádió?
Miért nem R link-ben gondolkodsz? L3 ph2 volt azzal is szerelve, Android auto kis hákolással bekapcsolható, onnan meg kb a telefon határozza meg hogy mennyire okos a fejegység, és a térkép mennyire friss.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz norbert1998 #60674 üzenetére
Mindegyik annyira jó, amennyire figyeltek rá.
Olvass, keresgélj vissza, nagyon sok tapasztalat van mar leirva a topicban.
Konstans 20-25 km-es távokra inkább benzinest. Egy gázolajosnak az pont a határ, mire a motor minden porcikája átmelegszik, pláne télen. A motornak sem tesz jót, a környezetnek sem.Jo az 1.9 dci de bele kell kalkulalni, hogy pár év mulva nem fogod tudni eladni reális értékén az ellenkampány miatt, vedd a képletbe, hogy lehet te bontod el.
A megane 2 cc sofőrrel 1.5 tonnáját országúton 4.2-6.0 l-es átlaggal viszi, pályán 5.0-7.0 között, attól függően, hogy mennyire tapossák az anyós ülésen a féket, és mennyire kell sietni."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Én úgy tudom nincs, és nem is lesz.
Ahogy egy ex Nokias ismerosem meselte: A navteq már rég szég lett szabdalva. Ami ezért a részért felel az a Here-nel van, ami pedig a német autogyartok vegyesvállalatáé, ők meg minden régi, ill. legacy platformot szanáltattak, köztük az os-9 eseket is, amit a VDO, Pioneer, meg kb mindenki használt. Bár ebben a Nokia töketlenkedése ugyanannyira benne van.
Anno ezért is lett TomTom.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz norbert1998 #60689 üzenetére
Nem olyan diesel hiszti van mint a németeknél, de azért itthon is érezni. Akik megtehetik, vagy tudatosak, azok benzinre, vagy elektromosra váltanak, ha autóváltásról van szó. Nem fogja a dieselt keresni, még akkor sem, ha addig azt használta, mert attól fél, hogy nem fogja tudni eladni, vagy csak nyomott áron, vagy az eurotax árak behorpadása miatt káresetkor sem fizet annyit a biztosító. Persze ez a worst case, de már most is látszódik a használt diesel árakon, hogy csökkennek.
Én már konkrétan úgy vettem autót, hogy tőlem már bontóba megy, vagy villanyossá lesz alakítva.Jah, az 1.9 dci jó konstrukció, de ebben Robra kell hallgatni. Kicsit drága, ha cserélni kell a kopó dolgokat, mint kuplung + kettős tömegű lendkerék kiviteltől függően, de volt 20 éve kiforrni magát az F9Q motoroknak. Minden tankoláskor félre kell tenni azt a pár ezer Ft-ot, ami a difi fogyasztásban egy benzineshez képest, és akkor nem fog fájni semmilyen karbantartás.
Az 1.5 sem para, ha minden időben cserélve van, és a főtengely + hajtókar csapágy cserére úgy néz az ember mint plusz feladat a 2. vezérlés csere, vagy 200E km környékén."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
MY Renault
Belépsz a my renault-ra, csinálsz a kocsinak egy profilt, ahol megadod az alvázszámodat.
Ha ezek megvannak a következő linken kiadja az összes csereperiódust, szervizintervallumot, de még azt is, hogy folyadékból milyet ajánl (természetesen ELF-et) a gyártó.(mondjuk lehet ezzel is ki kéne egészíteni a topicösszefoglalót)
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz #47205632 #60808 üzenetére
Eléggé kókler, hisz ki van centrirozva, rezgésmentesit, és pont azért is “gyenge” a két rész illesztése, hogy amikor beáll pl a feszítő görgő csapágya, vagy bármi más, akkor el tudjon forogni, ne verjen össze mindent.
Ha nem azért válik el, mert az anyaga elöregedett, akkor nagyobb lesz a károd, mint egy új tárcsa.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz gergo5991 #60818 üzenetére
Keress másik szerelőt. Komolyan. Ha azt mondja, hogy másmilyent nem tud rendelni, akkor menekülj.
2018-ban egy szerelő ne mondjon olyat, hogy nem tud másikat rendelni. Jobb esetben inkább nem akar, mert nincs kedvezménye máshová, rosszabb esetben nem ért hozzá.
A fék nem játék.
Nem érti, hogy miért nem kopik egyformán. Az ciki, nagyon ciki. Pl, mert tapad valamelyik féknyereg stift, és nem mozog, nincs jól beállítva a kézifék, vagy szorul a nyereg azon része, ezáltal egy picit mindig fog a fék, rossz az ABS kocka.Ha jól sejtem hátsó fékről van szó.
Hát... Pedig az ennyi. Lehet okosan is, hogy a tárcsát cseréled, a csapágyat pedig átrakni a régiről, de sokkal több munka, ami nem éri meg.
Tárcsát mindig betéttel együtt cserélünk. Ha nem egyszerre kopik, ott lehet bármi, előtte egy alapos fék takarítás, és folyadékcsere. Ha van rajta elég hús, nincs megégve a tárcsa, és nem döglöttek a kerékcsapágyaid, akkor fel lehet szabályozni, és új betéttel elmegy.
Ha jelen állapotában feldob neked egy szett új tárcsát, és új betétet, akkor az valószínűleg ugyanúgy félre fog kopni.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
M2-be milyen ülés típusok vannak?
Gondolok itt most csak a 3 ajtós első üléseire, amiket a CC-be is be tudok tenni.Van különbség felszereltségenként az ülések közt? Anno egyszer egy pár percre ültem a Hungaroringen Renault napokon egy M2 RS Recaro üléseiben, az nagyon másnak tűnt, nagyon bejött a támasztása.
A párom nagyon fájlalja a hátát huzamosabb ülés után az anyós ülésben, ezzel szeretnék valamit kezdeni. Messze nincs annyira kiülve mint a vezetőoldali.Nagyon ördögtől való, típusidegen dolog a Clio 3 RS üléseit beletenni?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz gergo5991 #60822 üzenetére
Nagyon nem mindegy
Át lehet tenni a csapágyat, de ahhoz kell egy hidraulikus prés, és fejek hozzá, hogy ki tudja préselni a régi csapágyat. Legalább 2 órát el kell vele szenvedni, mire kipréseli, megtisztítja, odapróbálja, bepréseli az újba tárcsánként, és ha esetleg a csapágy is rossz, vagy a végét járja, akkor dupla munka. Nagyobb az óradíj mint az alkatrész ár difi.
Normális esetben a csapágy ugyan annyit bír mint a tárcsa, szóval jó ez a konstrukció ahogy van, hiába szídják, könnyebb a szerelése.(#60825) gergo5991
A szerelő dönti el, hogy beépíti-e az alkatrészköltségbe a saját hasznát, vagy átengedi-e neked a Bárdi/Unix, stb kedvezményt amit kap. Ha annyiért hozza, akkor annyiért hozza, ebben semmi átverés nincs. A tárcsa külső élére van mindig gravírozva minden adat a tárcsáról.A Brembot kerüld, már topicon belül is hányás van a silány minőségtől, én is cserélni fogom a hátsókat, nem tudok a visítással mit kezdeni, így a legdrágább alkatrész volt amire eddig rávettek.
Zimmerman az általánosan ajánlott, ha nem akarsz zsebbe nyúlni ATE-ért.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Nagyon OFF, és sajnos moderálásra ítélendő hsz, de a jórészével egyet értek, még ha Rob törli is, a véleményemet azért leírnám.
Nem eltűntek, csak már másik országban vannak, vagy nyugdíjba vonultak, és egy csak egy nagyon apró ügyfélkört vállalnak. Nem védeni akarom a szerelőket, de biztos igenis vannak normálisak, akiket nem ismerünk, és inkább az ő védelmükre kellnék.
Az hogy a szerelőknél ez van, arról mi is ugyanúgy tehetünk, mert erre van igény. Az autó tisztességes fenntartása drága, mindenki a legolcsóbban akarja kihozni, csak menjen az autó az a lényeg. Sajnos a normális vásárló, ügyfél is kevés, ezért a szerelők is így állnak hozzá, szóval adok-kapok megy.
A szerelők jórésze nem meggazdagodni akar, csak túlélni, az értelmesebbje azt mondja, hogy ok, Ő nem vállal garit az általad hozott alkatrészre, ha hibás intézd te, de ad papírt, számlát a beszerelésről (ha tényleg vállalkozása van rá), és azt már a forgalmazók elfogadják. Azért ebben az is benne van, hogy csak első felbukkanású ügyfelekkel csinálják ezt. aki visszatérő azzal rugalmasabbak, de sajnos a hülyéktől nekik is meg kell magukat védeni.
Az óradíja meg olyan amilyen. Amíg nem 2xese az enyémnek, addig nem zavar, mert ha én nekiállok, minimum 2.5-3x annyi időt fogok vele eltötymörögni, plusz szerszámok vásárlása. Felette már szívom a fogamat, de inkább utána olvasok, megtanulom, már a CC-nél is elmúltak a kezdeti befosós időszakok, amikor egy csavart nem mertem meghúzni benne, valamint szegény Robot sem bombázom naponta kérdésekkel, pedig lenne mivelTovábbra is állom, hogy minden megdrágult az utóbbi időben, nőtt a vállalkozások költsége, benne a rezsi, szerszám amortizáció, kaja, pia, bérleti díjak, bérköltség. Ki kell termelniük, különben ők is lehúzhatják a rolót.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz NdrewSunix #60897 üzenetére
1.9dci-nél 120.000 km, vagy 5 év, a többiét nem tudom.
Milyen motor, garantált-e a futásteljesítménye?(#60895) forceberg
Zárjuk le, ezt már off-ban sem stílszerű folytatni.Valaki valahol belefutott már Renault-os CAN protokol táblázatba? Tessék egy PSA-s Elkezdtem feltérképezni a Megane-ét, de elég lassan haladok vele. Valójában az a célom, hogy a tető mozgatásba szeretnék beleszólni, és valós időben felülírni az üzeneteket, ha ne csak álló helyzetben engedje a tetőt mozgatni, hanem pl 10-20 km/h ig, valamint ne kelljen folyamatosan nyomni a gombját, valamint a távirányító csomagtartó nyitójának a többszöri lenyomására nyissa/zárja a tetőt.
Igen, tudom, erre van megvehető elektronika a mod4cars-tól ami előbbit tudja, de az nem saját.A rádióval beszélgetni már tudok.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Steven #60916 üzenetére
Ehhez sem értek ki időben pedig ez nem is diesel volt, hanem benzines.
(#60923) rob210
Már ha ki lehet szedni normális körülmények között befecskendezőt, nem szakad bele a hengerfejbe, és nem kell hozzá a Bárdi, hogy kiszalámizza onnan.A hőfal szigetelésen a filcre gondolsz, amihez van kitámasztó lemez? Azt mondjuk én kötelezően belepakoltatnám minden M2-be utólag.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #60931 üzenetére
Nah ok, de a helye megvan mindegyikben, a CC-kbe is csak az utolsó pár évben került a gyárban beszerelésre. Csak le kell kapni egy anyát, és alá tenni.
Jó, hát aki otthon áll neki kibarkácsolni, vagy a szerelő tákol, az meg is érdemli, de mikor a Vitarából a célszerszám sem tolja ki, akkor ott marad a "csonkolás".
Pedig anno nekünk, még Óbudán tanították is gépjármű diagnosztikából, hogy hogy hogyan kellene kiszedni, és bemérni, fújásmintát vizsgálni... de az is csak elmélet.videóra off: Ohh azok a zöld gömbök, de hiányoznak
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz shifty! #60968 üzenetére
Megane 2, az hogy CC már mellékes.
Nem bonyolult, ha minden ideális. De sosem az, pláne egy ilyen korú M2-nél. "Csak" egy járműspecifikus prés/kinyomó kell.
De 200e Km után nem csak ez az egy szilent néz így ki. Esélyesen ezt a telet szerintem még sóban fürödve, jéggel itatva, és latyakban áztatva fogja eltölteni a futómű összes alkatrésze, hacsak nem érzem egy kicsike jelét is, hogy nem úgy dolgozik ahogy kellene.Szóval is miért ne lenne érdemes egyszerre cserélni az összeset?
#1 Ha használt klímakompresszort veszel, egyszer azt is ugyanúgy fel kell újítani, kicserélni, tölteni. Ugyanott vagy. Azzal a kivétellel, hogy szétszerelt állapotában az állás többet árt neki, mint rendszerbe téve. Megéri egy újabb időzített bombát beletenni egy 10+ éves autóba? Generátor ugyan ez. Ezt is meg lehet csinálni okosban, hogy éppen működjön, de hosszútávon az lesz a drága megoldás, hacsak nem eladni akarod.
#2 Olvasd a topicot figyelmesebben, és találsz egy nagyon ügyes szerelőt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Konkrétan, az Örsön, az Árkád 2 aljában levő Shell kúton átlag 10 Ft-tal olcsóbb a gázolaj mint a környéken bárhol, még az AVIA alá is bemennek, mégis, alig állnak ott autók. Nagy átlagban azt is el lehet mondani, hogy a kerepesi Auchan árai környékén mozog, amit a mai napig nem értek. Valószínűleg rossz helyen van, kicsi a forgalma, ezért kisebb árréssel is dolgoznak.
1.9 dCi-be nem jöttem rá a mai napig, hogy mit szeret, és mit nem. Mindennel dízel hangja van, a FAP miatt meg nem látom, hogy mivel kormol jobban /kevésbé, a szelepszárakat meg nem látni mennyire vonja be lepedékkel, a motorolaj meg mindig kb fekete, már olajcsere után. Hát, nem benzin, ez van.
Prémium Mollal fülre halkabb, de ha ásítok egyet, akkor utána ugyan olyan. Egyszer anno Nagykanizsánál MP-nél mint kiderült, biodízelt tankoltam, azzal volt a leghalkabb, legbarátságosabb a Horvát tengerpart felé, mikor
pedig megismételtem Szlovénia felé akkor már nem produkálta ugyan ezt, de nem is volt a blokkon, hogy "bio diesel". Így egy év után. 2 teletank normál gázolaj után egy teletank prémium megy bele, a jobb lelkiismeret miatt, hogy az állítólagos lerakódások lejöjjenek, meg a részecskeszűrő jobban tisztuljon, de... passz. A Xadónak tényeg volt hatása, más adalékokkal nem kísérletezgetek.(#60970) shiftyhungar
Az nekem is befigyel lassan. Lélekben felkészültem, bukszával is, nah, azt most elviszi az msc tandíja, szóval jön a rettegés, vagy a költségátcsoportosítás, priorozálás."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Stage1, mind motorba, mind váltóba. Ijesztően hirtelen, és gyorsan eltolja a motor, és a váltó hangját csendesebb irányba, de csak a legelső kezeléskor.
Esélyesen ez is csak azért jön ki fülre ennyire, mert hallod a motort járni egy ideig, míg üzemmeleg lesz, utána beletöltöd bekeverve, majd beülsz, indítod, és ahogy keveredik el a motorban, és ugye vonja be az alkatrészeket, hirtelen, nagyon gyorsan elkezd megváltozni a hangja. Utána semmi különleges, füllel észrevehető.
Az ujjal sercegtetéses tesztet szoktam csinálni, hogy milyen messziről hallom azt, hogy a mutató, és hüvelykujjam dörzsölöm, de ez is csak szubjektív.Állítólag jót tesz neki, de gyakorlatilag hallottam már olyan véleményt is, hogy könnyebben eldugulhatnak az olajjáratok, nem tudja annyira megtartani a fém alkatrészek felülete az olajat, így hidegen jobban kophat tőle a motor, meg elveszíti az olaj a lebegő szennyeződés megtartó képességét, és könnyebben kicsapódik a koksz a hidegebb helyeken.
Van ellene, és mellette érv bőven.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz alázógyík #61097 üzenetére
Jelenleg egy Philips H7 WhiteVision +60% 12972WHVSM szettet tettem be, ugyanolyan színű W5W helyzetjelzővel, meg Philips H1 WhiteVision +60% 12258WHVSM a távolságihoz.
A hideg fehértől messze van, de tény, hogy "fehérebb" mint a korábbi GE izzóik, annyira erős fénye sincs mint amennyire jó fénye volt a belepróbált offroad Narvának, de barátibb az ára mint a túlhypeolt Night Breakernek, plusz nem az van, hogy minden betett izzónak más a színhőmérséklete.
10 év után azért a foncsor sincs tökéletes, és tiszta állapotban, mert mikor benyúltam egy meghajlított fogpiszkálóval, hogy azzal letöröljem, kb fekete volt utána, de jól megtisztítani, nem lehet roncsolás nélkül szétszedve a gyári első fényszórókat.
Ami best buy az izzók között, ár/érték arányban, az az Aldiban néha kapható emelt fényű, anyagában kékesebbre színezett búrájú, ezüst "kupakos" H7-es, kemény műanyag tokos izzó. 2000 Ft, és elég sokáig mennek.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
Xantomas
őstag
válasz gergo5991 #61419 üzenetére
Mivel sem bowdenes, sem kardanos kapcsolat nincs a pedal es a motor közt, így mondhatni viszonylag nagy.
Ha nem magának a pedál rögzítésének a csavarjai lazultak le, akkor esélyesen az egész kasztnit remegteti a motor, csak a kezeddel, meg a fenekeddel nem érzed annyira.
Elöregedtek, elrepedtek, esetleg szakadtak a motor/váltó tartó bakok gumi szilentjei. Kezdheted megnézni a felső és alsó kutyacsontokat.Ha nem ezek, akkor diagra vele.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Rob, te azért több kocsit láttál már. A Renaultokon kívül van máshol ilyen váltó megoldás, ahol felexibilis elvezetésű, pl bowdenes kapcsolat van a váltókar, és a váltómű között, mint a Megane-nál?
Ha nincs, miért nincs, mi a baja? Én eddig csak előnyként élem meg."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
4. hete hurcolászom magammal, hogy nah, a következő hétvégén megcsinálom...
A szomorú, hogy azóta 3000 km mar belement, pedig 10000 km-nel akartam olajat cserelni.
Legalább egy bak kivételével az összes ki van cserélve. Viszont meglepő, hogy pár ezer km alatt:
Ez bizony elszakadt. És gyári dobozos. A Febi szett remélem bírni fogja."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz DonDragonka #61487 üzenetére
Kiveszed az üvegszálas kárpit hordozót, letéped róla a régi kárpitot, bontasz egy hideg sört, majd egy kefével, és egy IPA-val feltöltött viráglocsoló spricnivel nekiesel levakarni a ragasztót, majd párszor átmosod mosógatószeres vízzel.
10E ft-ból kapsz pöpec minőségű szivacsos autó kárpitot a teljes tetőre, egy szénszűrös pormaszkot, aeroszolos, hőálló ragasztóval befújod a kárpitot, és az alapot, vársz egy kicsit míg kötni kezd, majd egy száraz kis méretű teddy hengerrel párszor átmész rajta.
Bontasz két hideg sört, szólsz egy havernak a felesleges levágjátok, haverral ketten felrakjátok, és gyönyörködtök a végeredménybenHa nincs erre 2 napod, és többet ér a szabadidőd, akkor kárpitos.
Ejh mennyire jó, hogy a CC-n nincs tetőkárpit, én még egyszer nem akarnám ezt végigcsinálni
Ahogy a többiek írták, nincs értelme tákolni, szögelni, hajszárítózni, mert nem a szövet ami eporlad, hanem a szivacs alatta.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz #47205632 #61511 üzenetére
Van olyan, sőt, több magyar cégnek is van ilyen terméke, csak ugye a főnök kisebb méretarányban szereti a vasútas játékot, hiába van a családban is lámpás érdekeltség.
Ezt félretéve, most sem egyirányú a kommunikáció a vasúti berendezésekkel.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz #47205632 #61542 üzenetére
Az utolsó bekezdésedről egyből a József/Ferenc körút- Üllői út kereszteződése jut eszembe. Most már konkrétan rendőröket vezényelnek ki a csúcsban, hogy a pahaszt, vagy a figyelmetlen ne menjen be a kereszteződésbe, ha nyilvánvalóan látja, hogy nem fog átérni, mert akkor megbénítja az egész kereszteződést. Minap pont itt láttam, hogy az ork kipattant a kocsiból, és valami nagyobb tárggyal elkezdte fenyegetni a másik autóst, mert az beragadt, és ő nem tud haladni.
Szóval az a szomorú, hogy csak egy hajszálnyival vagyunk jobbak, tisztelet a kivételnek.OFF
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz BigBlackDog #61654 üzenetére
Ha nem riadsz el a barkácsolástól, akkor "olcsón" is megvan, egy arduino nano, egy dcdc átlakító, egy can modul, egy optokapu, és egy kábel+ csatlakozószettel.
Pontosan mibe kell?
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz BigBlackDog #61706 üzenetére
Ha jól emlékszem, akkor a facelifttel kerültek bele a CAN buszra illesztett komfort elektronikák, szóval a tiédben még egyszerű ellenállás mátrix megoldással működik a távirányító.
Videó: [link]
Benne a kapcsrajz, meg a kód is, igaz pár dolgot már át kell benne írogatni, de az majd adja magát.
Ne ijesszen meg hogy twingóhoz írja, a távirányító ugyan az.
Itt a projekt topicja, google fordító a barátod:
[link]Ha már CAN buszos, akkor ez kell:
[link]Óriási mázli, hogy a mi Thaliánk annyira fapados, hogy még gyári rádió sem volt benne gyárilag, így nem volt lehetőségem belehákolni
MOD:
Persze, ha nem JVC fejegységhez kell, akkor más parancsokat kell küldeni a fejegységhez, de ezek értékeit össze lehet ollózni a netről.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #61721 üzenetére
Mi olyan nagyon para az 1.9 dci vezérlés cserén? Az időigényén kívül, hogy a fél autót le kell hozzá bontani, ha nincsenek plusz izületek az ember kajában, és hogy a legendásan nulla karbantartásigénye miatt kb hozzá sem nyúlnak, és ami össze tud rohadni, az össze is rohad.
A V6-ot mondjuk teljesen megértem.
NdrewSunix
Ha tudod mit csinálsz, akkor aliról 100 euro kornyékén kapsz olyan CAN CLIP-pel használható diagot, amit több magán szervíz is használ. (A hozzá való sw meg... khm, nem topic téma)
Csodát tenni nem fogsz vele, de ha pl már 2 Renault is van a családi ménesben, akkor már csak a rendszeres, ellenörző diagra járás költsége behozza az árát. Ha megszerelni nem is tudod, de legalább még az előtt kapsz valami statust a kocsi állapotáról, mielőtt komolyabb beavatkozás kell, és nem megelőzés.(#61730) ΞΔGLΞ
Amikor a zselés bakomat kiszedtem a meganeból, semmi szakadást nem láttam rajta, de úgy voltam vele, vissza már nem teszem. Így is ég és föld, annak ellenére, hogy kézzel nyomogatva, rángatva semmi különbség.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #61746 üzenetére
1.9 Dci-n általánosságban, vagy 1-es lageszban 1.9dci-n?
Az egy dolog, hogy szétszerelésre felkészülés közben, mikor már lent volt az összes bak, lent a műanyag burkolatok, és alápócolva a motor miután összevagdostam a csuklómat, én azt mondtam, hogy ok, akkor ez nem egy emberes feladat lesz, és visszapakoltam mindent, hogy rászánjak egy egész hétvégét.
Pont ezért kérdezem, mert most jött el az a bizonyos hétvége, és ha te nem állnál neki, akkor biztos vagyok benne, nem csak izzadás lesz, hanem vért fogok pössenteni."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Gaaabeeesz #61749 üzenetére
Persze, de ezért is kértem kölcsönbe szíjfrekvencia mérőt, azt hittem más gond van.
A szervizkönyv is elég vastag betűkkel felhívja rá a figyelmet."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #61752 üzenetére
Ha nem is volt vért hugyozós, de azért pepecselős, az biztos. Feszíteni, forgatni, frekit mérni, utánhúzni, forgatni, feszitest allitani, forgatni, frekit mérni, ect ect ect. Sokkal gyorsabb volt egy oszcilloszkóppal a spektrogrammot mikrofon segitsegevel nézni a rezgési frekvenciát, mint szórakozni a műszerrel. Érzésre is akkor volt jó a feszesség, amikor egy videó alapján mutatva van, hogy meddig kell kézzel benyomni a szíjat. Saját kocsin buli, párévente, de másén... mindenkivel egyszer kötelezően megcsináltatnám, mielőtt a szervizes óradíjat szapulja hogy mennyi az annyi.
És biztos vagyok benne, hogy a köv alkalommal is el fogom felejteni, hogy a renault motorokon, egy teljes szíjfordulat után egy foggal arrébb lép a szíj a kerekeken. Ez csupán egy órányi fejvakarást okozott, hogy az összes jelölés a helyén van, mindig lép a szíj.
Bordás, hosszbordás szíj, vízpumpa, feszítők, motor- plusz váltóolaj, hűtőfolyadék cserével, netto 9 órába belenyalt.
EGR-hez még nem nyúltam, de most ugy erzem, hogy ott rohadjon bele a korom ahol van XD majd máskor."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ny.erno #61810 üzenetére
Csak egy ismerősömre hivatkozva tudok erről mit mondani.
Ő egy 1.5 dci-vel szerelt thaliát optimalizáltatott. Ott a szerelő azt mondta, hogy új csapágysorral, egy klíma felújítás után vállalja el. Sokat nem húztak rajta, de pont arra elég volt, hogy ne egye meg a klíma alacsonyabb fordulaton a kocsi erejét. Erősebb nem lett, gyorsabban nem megy, csak alacsony fordulaton egy kis plusz nyomatékhoz jutott, ami városban ad inkább némi pluszt. Látványos javulás, hogy nem köp füstöt padlógáznál.(#61793) rob210
Nem a saját érdemem. Ha nem lett volna végig mellettem a barátnőm apja, aki mellesleg autószerelő végzettségű, ergo biztos jobban tudja hogy kell a szerzámokhoz nyúlni mint én, valamit nem pár háznyira lakna az, akinél az első itthoni tulaj 4 évig szervizeltette a kocsit, akkor nem mertem volna nekiállni.
Na jó, azért a 9 órában benne volt egy ebéd meg egy vacsi is, míg kicsöpögött az összes olaj, meg hűtőfolyadék, meg a megfeszített szíjak megkapták a statikus terhelést mielőtt újra rámértem.Ugye jól értelmeztem, hogy a hűtőfolyadék kör légtelenítést kvázi automatikusan megcsinálja a motor, mert maga a kiegyenlítő tartály van a legmagasabb ponton? A hűtő alsó csövénél engedtem ki,és összesen 5 liter jött le, az elméletileg 6 literes körből, vagyis a fűtőradiátorhoz menő ágból nem folyt ki semmi.
Mivel szép tiszta volt ami lejött, semmi darabok, vagy vízkő, így nem mostam át. Szerintem ez még viszonylag friss hűtőfolyadék volt.Viszont, mikor a zöld, váltóba való Xadót bekevertem a váltóolajba, és zöld lett az olaj, akkor volt egy kis LHM-es nosztalgiafaktor. Azóta megint sóhajtozva nézegetem a Citroen GS(A), és BX hirdetéseket, hogy kéne egy OT-s játszós autó, szigorúan májkrémkonzerves műszerfallal.
A lámpát is szétszedtem, pontosabban kijött egyben a projektoros rész, igaz kellett rendesen forgatgatni. A projektor foncsorának semmi baja, tükörfényes, nem hámlik, nem mattul, egyedül a lencsén volt egy kis por réteg, de ezt lepucolva sem volt erősebb a lámpa fénye, szóval, ez ennyit tud. Csak azt nem értem, hogy maga a takaró lemez, ami a lencse előtt van, az miért csak egy egyszerű galván réteget kapott. Az izzó fényerejének legalább 10-15%-át, ha nem többet is lefogja, ami csak hővé alakul, amit a lámpatestnek kell eldiszcipálnia.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #61820 üzenetére
Nézegetem a képet, de ilyen alkatrészre nem emlékszem. Ahogy a csövek álltak, ilyen volt inkább:
Egy légtelenítő csavart nyitottam csak ki, olyan volt mint egy poti, ami az autóval szemban állva, az aksi mellett lenyúlva, jobb oldalt van.
Amikor lejött ami lejött, akkor visszazártam.
Feltöltöttem a tartályt, és egészen addig míg nem maradt a max szint felett, addig mindig rátöltöttem. Ekkor finoman rányitottam erre a tekerőre, majd visszazártam.
Amikor minden kész volt, akkor mentem vele, és amikor elérte a szokásos helyét a mutató a műszerfalon, akkor félreálltam, és után töltöttem. Kb még 6-7 deci ment a kiegyenlítő tartályba.Valamennyi biztos volt a rendszerben a régiből, mert a Mannol folyadék ami frissen belement, az rózsaszín, ami korábban volt benne, az zöld volt, és kapott egy minimálisan barnásabb árnyalatot a rózsaszín lötyi.
Praktikussági kérdés. Hova érdemes ragasztani a szíjcsere matricákat, ahonnan nem is fog lejönni, de nem is sül meg 2 év alatt? Zárhíd burkoló állandóan retkes, onnan leesik. Vagy szimplán rakjam az adattáblák alá a B oszlopra?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz orosziem81 #61835 üzenetére
Szerintem a magyarorszagi autóállomány átlag kora, valamint a finomito monopolium miatt itthon csak B7 gázolajat lehet kapni. Pár osztrák, szlovén határmenti településre a nem nagy franchise kutakra jut más is, de ennek esélye alacsony. Amit nagykanizsánál tankoltam, a blokk szerint bio gázolaj, az pont ilyen B10 lehetett.
Az XTL-re lennék kívàncsi, de esdig semmit nem találtam róla, hogy bárhol gyártanának ilyet nagy tételben, nem csak ipari, kísérleti célokra.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #61847 üzenetére
Erre csak egy nagy passzt tudok adni.
Vegyész kolegám mesélt valami megkötött metán alapú szintetikus olajról, ami kiválóan használható üzemanyagként, régi alacsony nyomású, adagolós, örvénykamrás dieselekben, de azokban kb bármit lehet használni, amit nagy nyomáson be lehet gyújtani."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz molnarpeter #61852 üzenetére
Neem. Az XTL a valamilyen formában, kötött metán alapú szintetikusan előállított, szobahőmérsékleten, és légköri nyomás alat cseppfolyós üzemanyag, ezek mindegyike még eléggé state of the art technológia. A klasszikus préselt növényiolaj alapú bio üzemanyagok nem véletlenül nem kerültek be a szabályozásba, és van oka, hogy miért csak keverve lehet használni. A lehető legrosszabb ami történhet vele.
Ilyet állítanak elő pl Dániában, ahol az erőművi többletenergiát a légköri széndioxid megkötésével üzemanyag gyártásra használják. Ezeknek kb akkor lesz jövője, ha elfogy az olcsón kitermelhető kőolaj, és nem sikerül az akkumulátor technológiát megújítani.
Mod: ez nagyon off téma
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Ugye jól gondolom, hogy a rendszámtábla világítás biztosítéka a motortéri dobozban van?
Le volt dörzsölve a szigetelés az egyik vezetékről, és letesteltem amikor hihúztam.Másik: tud valaki egy tipus azonosítót a hátsó lámpa csatlakozóhoz? Vagy engedjem el, hogy újra krimpeljem a test vezeték érintkezőjét, és cseréljem ki az egész csatit?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Ha tetszik, ha nem, az egész EU-ban nem lehet a gyári lámpába nem gyári ajánlású fényforrást tenni. Ha már vizsgáztatott, utángyártott lámpát teszel bele, ami pl LED-es, azt lehet. Ilyen nem sok van, de az Osram pl forgalmaz 5-6-7-es Golfhoz.
Örüljünk neki, legalább az EU-ban voltak annyira rugalmasak a törvényhozók, hogy lehet fényforrásként LED-et használni. Az USA-ban a tompított, és távolsági fény, az újonnan forgalmazott autókon is kötelezően csak halogén, vagy HID lehet.
Ez sajna ilyen. :S
Nekem a héten égett ki egy újabb szett helyzetjelzőm. Én is filóztam hogy LED-esítem, de... nem hiányzik a macera, marad a félévenkénti csere, de legalább tudom hogyan kell.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz forceberg #62013 üzenetére
Igen, de nem érzem fényesebbnek.
[link]Most teljesen egyszerű filléres GE W5W ment a helyükre mindenhova. [link]
LED-es menetfény tényleg jó lenne, de... szeretem hogy külső fényintenzitástól függően indításkor automatikusan felkapcsolja a tompitottat, vagy nem.
Egy DRL-nek is akkor látom értelmét, ha nem vakít másokat, a helyzetjelző, és a tompított helyett automatikusan felkapcsol indításkor, majd szürkületkor automatikusan felkapcsolja a tompítottat, helyzetjelzőt, és a DRL teljesítményét drasztikusan leveszi. Nah. Az utólagosoknál nem ezt látom. Éjszaka teljes diszkivilágításban DRL teljes fényerőn, tompítottal, helyzetjelzővel, néha megspékelve egy kis ködlámpával. Aztán a retinád kiég, és nem veszed észre a sötét ruhás gyalogost, biciklist.
Az ilyeneket szedné ki a rendőr. De nem teszi.Bezzeg... Reggel egy ejnye bejnyével megúsztam, hogy nem volt jobb hátsó helyzetjelzőm, rendszám világításom, meg jobb első helyzetjelzőm egy bizti miatt. Épp mentem T40-es hosszúszárú torx-ért az Obi-ba, mert az istenért nem tudtam elég nyomatékot kifejteni a T kulccsal, hogy meginduljon az aksi tálca csavarja, ki tudjam cserélni a biztosítékot. Mivel tiszta kosz volt a kezem, a rendőr elfogadta.
Közvéleménykutatás:
Rob tedd offba, ha promóciónak, reklámnak, vagy bármi olyannak számít, amit nem szabad a fórumon. Nem lepődnék meg, ha újabban már ez is annak számít.
Van itt olyan, akit érdekel gyári M2, C2, Twingo fejegységhez olyan CD tár helyére való adapter, amihez androidos és apple telefonnal USB-n lehet csatlakozni, a fejegység üzeneteit amit a kijelzőre tesz a telefonon mint notification megjelenik (rádió állomás, frekvencia, stb) Az 1. generációs RS monitorhoz hasonlóan kirajzolja az alap telemetria adatokat, és a telefonon tárolt alapértelmezett zenelejátszó alkalmazáson keresztül eléri a zenéket, plusz ugye kihangosítóként is funkcionál. Mivel a kocsi CAN buszaira ül rá, kb ugyan azokat ki lehet vele olvasni amit egy ELM-mel, de nem ez a cél. Mellékesen tervben van, hogy pl a Torqe is soros portos ELM eszközként lássa.
Az egy dolog, hogy magamnak, és egy ismerősnek mókolom Clioba, de ha van rá igény, akkor ha kész, diploma leadva, szívesen termékesítem kis szériában, vagy elküldöm annak akit érdekel. Dilemmában vagyok, mert egyrészt Msc diplomamunkának készül, és magamnak szívesen költök rá, de gyanítom, hogy azért (tisztelet a kivételnek) "csóróautós" nem költene egy ilyen kiegészítőre 40-50E Ft-ot. Vagy szimplán csak osszam meg a kész terveket, és menjek OpenHW-be, és majd mindenki megépíti magának? Nem egy olyan dolog amivel 2019-ben kaszálni lehet, vagy 10 embernél többet érdekelne, pláne amikor 20e ft-ért kapni USB-s fejegységet. Mert akkor úgy kell dokumentálnom, EMC laborban beméretni, és automotive teszteknek alávetni, meg a terveket is arra kell optimalizálni, olyan alkatrészeket használni amik teljesítik a kritériumokat.(#62055) Cane
WD40-et neki, és lejön egy ronggyal.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen