-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #13433 üzenetére
Az okoskerék, az az, amit írtam, tehát vezérlésmódosító kerék (csak renaultos körökben okoskeréknek hívják) [link]
A kettőstömegűnek (illetve helyesen: kéttömegű), pedig elsősorban kényelmi funkciója van, a motor-kuplung között található és rezgést csillapít. [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FRENK1988 #13436 üzenetére
Mármint melyiket???
Egyébként a leírásából, mindkettőnél kiderül.
Okoskerék: 1500-as fordulat felett, megnő a fordulatszámhoz tartózó nyomaték, vagyis nő a teljesítmény
Kéttömegű: csökkenti a motor rezgést befelé, és csökkenti az erőátvitel terhelését kifelé
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
Ablakemelő probléma orvosolva. Nem kell új motort vennem.
Szétszedtem, hát a bovdenek össze-vissza, megszorulva....Tegnap belekezdtem, de rámsötétedett....kézzel tudtam huzigálni az ablakot, így éjszakára, bentről kitámasztottam. (telefontartó tapadókorongjával)
Ma reggel fel pestre (az M3-ason egy zöld suzukiféleség állt a leállóban, a tetején), hoztam a szerszámaim, aztán egy röpke másfél óra alatt, amíg páromat vártam, megcsináltam.
Természetesen vértizzadva...
Először fordítva raktam össze a motorhoz csatlakozó kereket, így a kapcsoló nyomására fordítva reagált--> ha valaki ablakemelőt szerel, erre figyeljen (ekkor már majdnem sírvafakadtam).
Aztán minden klappolt, működik, viszont az ablakemelő kapcsolómnak van valami baja, néha kihagy, de azt majd otthon.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Srácok, kellene egy kis help, szerintem (nagy) baj van.
Ma volt egy Miskolc-BP-Miskolc utam, itthon, még elszaladtam a boltba és beindítás után kiírta a FC, hogy hiányolja az olajat.
Hagytam állni az autót és valóban, a nívó végén lévő gombóc alján volt csak olaj, amikor megnéztem.
Rátöltöttem fél litert, nem néztem olaj szintet, de valószínűleg, így éppen minimum, mert a FC 1 karikát ír a min. jelzés felett....És akkor amit találtam a motortérben: (nemrég volt izzítógyertya csere, meg EGR pucolás és akkor nem volt ezeken a helyeken egy gramm olaj sem)
Első körben az olajbetöltő tömítésére gondoltam, hiszen csupa olaj: [link]
És nyilván alatta is meg van állva az olaj, a motor elülső felén: [link] és [link]
Viszont, ami aggaszt, hogy mögötte végig tengely irányban is csupa olaj minden: [link] és [link]
Mi lehet, esetleg hengerfej tömítés, vagy mi????
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #13470 üzenetére
Igen, közben írták máshol is, hogy pucoljam le és járkáljak vele pár km-ert, vagy ez jutott nekem is eszembe, hogy nyitott géptetőnél megjáratni, hogy látok-e valamit.
Csak, már ugye sötét volt, amikor jött ez a probléma, így nem igazán akartam ott maszatolni, majd holnap lepucolom.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #13502 üzenetére
Egyelőre semmi, vagyis működik, szerelőhöz végül is nem vittem, talán picit nagyobb volt az ijedtség, mint kellett volna.
Így első blikkre, mintha az olajbetöltő kupak alól jött volna ki az olaj, ma rendeltem meg hozzá a tömítést, az holnap itt is van, kicserélem, illetve ha nem lenne jó, akkor az olajbetöltő kupakját is cserélem, rákérdeztem azt is tudnak rendelni.
Aztán majd kiderül...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #13505 üzenetére
Közben ma ki is cserélten az O-gyűrűt, úgy fest, hogy itt a kupaknál volt valami, mert most az új gyűrűvel, rendesen megszorul a kupak a helyén.
A renaultclubon valami szerver probléma volt és eltűnt kb. 2 napnyi anyag/hozzászólás.
A kuplung az nem is számít semmit ehhez, az csak keményebb lesz és kisebb úton fog fogni rendesen. A kettőstömegű tud ilyet, viszont az alapjáraton is rázza a kasztnit (elég szépen) és hátramenetben gáz nélkül kell kipróbálni, csak sima kuplung csúsztatással.
Egyébként a motortartó az tud ilyeneket produkálni, már kétszer beleszaladtam én is. Nekem már az alsó/felső is cserélve van.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Mondjuk ezt nem hjszem, hogy az 1.6 16v megane-t, te 2000-ig forgatva dinamikusan vezeted.
Fateroméknak 110 lovas 1.6 16v m1 ph2 van, és a saját autómhoz szokva (1.5dci) ami valóban dinamikusan autózható 2000-2500-ig forgatva, ha így vezetem az övékét, az minden, csak nem dinamikus, sőt szenvedésnek nevezném. Főleg, hogy 4000 körül van a max. nyomaték, így annak a közelében nevezhető dinamikusnak.
Ezeket a kis 16v motorokat, meg bizony a halálba kell forgatni, ha haladni szeretnél, természetesen ha csak poroszkálni, akkor lehet 2000-nél váltogatni.Sőt, ez az egész hülyeség most gondolkozom, mert ha 2000-nél elváltasz, az beejt kb. 1600 környékére, hát kiváncsi lennék, hogy ez hogy jön össze a dinamikával.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Tudom, hogy dupla nyomaték, ezért is írtam, hogy esetleg azzal lehet az általad említett 2000-2500-as tartományban dinamikusabban autózni.
Ami te írsz, az tempós haladás, de semmikép sem dinamikus.
Az 1.2-re nem is írtam sehol, hogy dinamikus/sportos autózásra való, csupán arra próbáltam rávilágítani, ha azzal haladni szeretnél, akkor azt forgatni kell. (pl. egy előzés)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #13561 üzenetére
Ilyet:
olyan évente egyszer szoktam, kb. nyár elején-közepén, ez kb. 11-13k km
Olajcserék között, kb. egy fél litert-3/4 litert kellett rátölteni, bár ez előtt ilyen is volt benne:
tudom, hogy az 5w40 a gyári olaja, de mivel csillió km. van benne, így a 10w40-et akartam erőltetni, de most nyáron rábeszéltek, hogy használjam a gyárilag előírt 5w40-et, aztán majd meglátom....(ebből, azért úgy fest, hogy jobban csippentget)
mod.: rá kellene szánnom az időt és kiszedetni valakivel a turbot és ránézni szemmel/kézzel, utána esetleg megméretni, mert valószínűleg ott lesz a probléma. Ezzel még nem is lenne baj, csak itt Miskolcon nem tudott senki olyat mondani/ajánlani, aki megbízhatóan újít turbót, csak pestieket, így meg bonyolultabb....
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Xado-t, most kapott az utolsó olajcserénél.
Menetteljesítménye, szerintem jó...nyilván nem sportolok vele, de lehet haladósan használni. Esetleg ha teleüljük 4-5-en, akkor érzem, hogy nem az igazi, de szerintem ez nem a turbo hibájára utal.Egyébként az tuti, hogy csippentgeti a turbo az olajat, mert olajos a cooler csöve, illetve sokat ment már ez a csiga (közel 320k km...).
Ha itt helyben lenne olyan, aki megbízható és foglalkozik felújítással, akkor már túl lennék rajta, de így problémás.
Na majd meglátjuk, valamikor a közeljövőben mindenképp meg kell ejtenem a dolgot.(#13567) FerNandor: de én ezt nem értem, mit csinál a gázolaj a motorolajban???
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Jaja, tudom, bár egy pár napot-egy hetet meg tudok simán oldani autó nélkül.
Lehet első körben jól felbuzdulva most már ezen a témán először is elviszem kompresszió mérésre, aztán majd attól függően cselekszem. Ha nagyon kiábrándító lesz, akkor marad a Füge által javasolt módszer --> nuku felújítás, hanem komplett motor csere.mod.: kompresszió mérést milyen összegért csinálnak, lehet ma fel is keresek valami szerelőt, aki tud ilyet?
mod2.: közben a választ is megkaptam(#13572) rob210: no ezt nem tudtam, köszi
(#13573) tresh: TC-s turbós cikkekből olvastam mindent, itt nem a használattal/más egységekkel lesz a baj, nálam egyszerűen kiszolgálta az idejét.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
No, ha már motor cserélősdi....
én is gondolkodtam rajta, hogy turbo felújítás, luplung+kéttömegű, esetleg még ha a motor is kopott, stb. ....
ez már így gyorsba, vagy 3-400k.4-500k körül vannak itthon is rommátört, de motorikusan működő 1.5 dci-k.
Kintről, meg akár a feléért is...és én si ezen gondolkodtam, hogy az enyémről biztosan tudom, hogy sokat futott, így valószínűleg alkatrészcsere lavina indulna el. Tehát lehet értelmesebb lenne, az említett megoldás.Illetve még1 dolog amin elgondolkodtam, esetleg venni egy rommátört 2.0 DCI-t
A többit már kitalálhatjátok....Szóval, gondolom 1:1-be átpattintható az enyémbe (természetesen, motor+váltó+kuplung+hűtők+stb. ...)
A papírozás már más kérdés, tud erről valaki valamit???
Illetve ha papírozni szeretném, akkor a kintről származó "roncs" is gondolom többe kerülne, mert akkor onnan is kell valami igazoló/hivatalos papír.Egyelőre, csak játszadozom a gondolattal, ha már motorcsere, akkor erő csere is legyen.
Egyébként az enyémhez ITT van egy, elvileg 71k km-t futott, komplett, váltóstul, mindenestül 550 euróért.
Vagy 2 évvel fiatalabb, fele annyi km-errel, 1000 euróért: [link]
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #13589 üzenetére
Ne szivass, az tényleg, csak váltó lenne?
Amit linkeltél, hogy 3700 eur. az meg egyenesen baromság...ezek szerint nem az ebay a megfelelő erre.
Ez egy milla körüli forint, ennyiért veszek egy hibátlan autót....sőt.Egyébként nyilván az a legjobb megoldás, hogy kintről behoozni valami töröttet pár százasért, vagy szintén kintről "okosba" venni egy komplett motort, szintén 1-200k-ért.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #13603 üzenetére
Nekem tegnap reggel bebizonyosodott, hogy tavaly télen mégsem az akkum volt a bűnös, hanem az izzítógyertyák, amiket most nemrég cseréltünk (2 döglött volt).
Reggel -15, kártya be, gomb megnyom, izzított vagy 3mp-ig és elsőre be is indult. (rendesen büszke voltam rá)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Reaper04 #13627 üzenetére
Az ablakfelhúzást, azt vágtam, de ezt a biztonsági zárat nem, ezt majd kipróbálom. Bár az enyém nem szabad kezes, gondol ez van nálam is.
Illetve az lenne jó, ha olyat tudna, hogy járó motornál, kiveszem a kártyát, kiszállok és bezárom...mennyiszer jó lett volna.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Reaper04 #13700 üzenetére
Emlékeim szerint, csak simán felfele kell húzni, nagyon erősen...érdemes előtte viszont a szoknya lefogató keretet felpattintani. Nagyon nehezen jön le, először egy jó 10 percet kínlódtam vele.
(mert a fent említett 2 autó rommá van ütve és kb, +100k km van bennük, illetve azt már meg sem említem, hogy ez a kereskedő mennyiért vette meg őket...)
(#13701) rob210: igen cégesek voltak, ami még nem is lenne baj, de az utóbbi kb. 2 évben kaptak rendesen. Illetve a privilege, az egy dinamiqe plus felszereltségű, kocc ugyan az mint az enyém, a rendszáma is csak az utolsó számban tér el egyel az enyémtől
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Reaper04 #13705 üzenetére
Nem kell ragasztózni, kereszt alakú a váltókar vége, amire rámegy a gomb.
No közben meg is találtam, jól emlékeztem, hogy van róla képem:
mod.: milyen gombot vettél rá???
Nekem is le kellene cserélni, mert már nem csak a gomb tetején a számlap, de az egész gombom elég kopottas....[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Szerintem, csak hozzá kell szoknod. Egyébként benzines megane-ok (meg az 5gangos dci) váltói sz@rok, gyorsan váltani velük, háát elég nehézkes/problémás. De egyébként kis szokás után az is megoldható.
Tehát úgy gondolom, hogy pár hét alatt hozzászoksz majd.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Vagy egy jó fél éve vetődött fel ez a téma pont, hogy 1.5dci/1.9dci/2dci
Nem keresem vissza, inkább leírom megint.
1, természetesen normál körülményeket feltételezve (normál használat, betartott szervizciklusokkal):
1.5dci-k jók, némelyikben a csúcsok lehetnek érzékenyebb és a 78KW-osnál 200k km körül széthullik a hajtókarcsapágy
1.9dci turbo és ü.a. ellátórendszeri problémák (ezt a motort nem szokták nagyon ajánlgatni)
2dci, ezekről nem tudok semmi rosszat
Nyilván van mindenre ellenpélda is, de ez az általános.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Valahogy nálad az árak nem stimmelnek...neked a benzineshez, a komplett kuplungszett, vagy 30k-ból ki kell, hogy jöjjön és a vezérlés szintúgy + munkadíj, ami vezérlés esetén 10-15k, meg szerintem kuplung esetén is szintén ilyesmi összeg.
100k-ért nekem mondtak kuplungot munkadíjjal együtt a 78kw 1.5 dci-be.
mod.: közben látom a vezérlésmódosító kereket is cserélték, akkor is sok a 170...még a fele is sok lenne.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Szegény [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
mycso
Topikgazda
válasz Reaper04 #14320 üzenetére
Ha tudnám, hogy hol lehet a xenonos lámpához ezt a magasságérzékelőt olcsón beszerezni, akkor már xenon lenne az autómban...
Ha találsz olcsón, akkor beírhatod nyugodtam, mert egy időben énis keresgéltem, de sehol semmi (mert hivatalosan szerettem volna a xenont beletenni), így elvetettem az ötletet.
(#14319) -cobra-: ezeket a HOD izzókat én is nézegettem, annó autós topikban is rákérdeztem, de senki nem tudott róla érdemlegeset mondani, pedig kíváncsi lennék, rá, hogy tényleg olyan jó-e, mint ahogy azt pár helyen írják róla.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Csabee. #14347 üzenetére
Pont így vagyok ezzel én is. Már sokszor elgondolkoztam, hogy veszek valami komolyabb fejet, de túl kényelmes a gyári központi kijelzője + kormány távirányítója, így mindig elvetettem az ötletet, illetve nekem megfelelő a tudása/hangzása.
Sőt, nagyjából a gyári hangszórókkal is elégedett vagyok --> szépen, jól szólnak viszont a "nagyon" magas hangerőt nem szeretik, de hát nem is hangnyomásversenyre készülök.Nekem minden gyári az autóban + van benne egy kis láda+erősítő kombó, így nekem tökéletes.
Esetleg majd még az első ajtóban lehet valamikor lecserélem a hangszórókat.....bár egyelőre feleslegesnek érzem.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Nos, akkor ilyen van neked is --> a hátulján van egy görgő!!!
Nem olyan, mint a régebbi renaultoknál, hogy egy kb. 20ft-os nagyságú kerék egyik oldala kiáll és azt tekered.
Hanem, itt konkrétan az egész kapcsolóegység hátulján, a műszerfal felé van egy henger beépítve, és azt tudod fel-le tekerni.
Nem találok neten képet, az autóhoz most meg nem megyek le setétben fényképezgetni.
Az oldal, amit linkeltél,nekem semmit nem ad --> nem jön be semmi.
Régebbinél, így festett és a gombok mögött van a tekerő, az anyósülés felé néz:
Nekünk ilyen, és ha ezt teljesen megfordítanánk, teljesen a hátoldalán van egy henger keresztben (bordázott):
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
100-ért a 106lovas dci-ben cserél kuplungot.
A tiédbe, 40-50k a kuplungszett + szerelés, max egy tizes.Bár hiába próbálunk győzködni, hogy drágán szerelteted....nekem a dci-ben a komplett vezérléscsere is feleannyi volt, mint nálad, sőt a váltóolajcserém is egy tizes alatt volt olajjal együtt.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Műszaki 2 évre letudva
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Reaper04 #14895 üzenetére
Igen nekem is kopik az is, de nekem a fogantyú is ilyen gumis cuccal volt bevonva, meg a kapcsolók körüli keret is és szépen kopott is lefele, ezért is jött ez az ötletem, hogy lefújom ezüstre, majd kapott pár réteg lakkot. (bár így elsőre nem lett 100%-os, majd valamikor még át kell fújnom)
Elvileg a belső részt is ki lehet valahogy szerelni, majd valamikor ránézek, bár szerintem azt nem egyszerű kivenni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Szerintem ebbe nem fogod tudni belerakni a gyári xenont. Max., valami kókányolással...
Itt H1-es izzókat ír hozzá, hogy azokat fogadja.Gyári xenonhoz, csak gyári xenonos búra jó, már csak a jelölése miatt is, ha azt akarod, hogy hivatalos maradjon a dolog. (egyébként ezekből a "tuning" lámpákból, mintha annó láttam volna xenonost is valahol)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Jajj, EZ de kéne, csak miért adják aranyárban....
Nagyon ritkán néha 1-1 feltűnik ebay-en, de mindig ilyen iszonyatos árban, sérülten, hiányosan. Ja és nem mellesleg, általában 2006 előttieket találok, ez meg tökéletes lenne...még a színe is.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Ukrajnai háború
- Mozilla Thunderbird
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen alaplapot vegyek?
- Augusztustól PC-n is használható lesz a PlayStation VR2
- Windows 11
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen