-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
van még 1,4 16v is bennük 98 lóval, nincs amúgy szervízelésben difi bennük, a gyújtótrafókat az 1,4 és az 1,6 is ugyanúgy "eszi", vagyis a gyári megkotlik egy idő után, nem nagy költség, egy megfelelő sort kell bele venni és annyi. az 1,2esre nem tudom mennyire jellemző, lehet az is. elektronikája ezeknek is tud szarozni, mint minden korabeli renaultnak, de ezek egy laguna2-eshez képest egyszerűbbek, így az elektromos zűz is kisebb velük....
az 1,2es városban 6-7 literből eljár.....
-
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #41796 üzenetére
mert, mi a baj a dci-vel, azon kívül, hogy szopó is lehet?
-
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #41798 üzenetére
ne aggódj, az út motor óta nálam is piszok lassan melegszik a dízel laguna, az előtt mikor "hengerfejes" volt, akkor már az utcasarokra érve is fűtött.....
dízel sosem lesz benzines csendességű -
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #41802 üzenetére
Az összes 1,5dci modellt èrinti, az erősebbeket inkább a nagyobb nyomatèk miatt, de mindben a hosszú olajcsere periódus miatt alakul ki, elhasznált olaj nem ken már úgy. Ami mèg èrdekes lehet, hogy a hengerfal akkor mit kap, amikor a hk csapágy már lóg benne.....
-
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #41805 üzenetére
ott szokott a baj lenni, hogy az első gazda míg garos a szervízbe hordta, a megadott hosszú periódusba, ott már megalapozta a jövőjét. mert 2003tól jöttek be ezek a motorok a hosszú olajcsere periódussal, ami mint később a gyárnak is világos volt, hogy nem bírja ki az olaj és később csökkentették ezt az időt is! persze akár még jó is lehet..... de sok autó cégesként kezdi, ott a km gyűlik szépen és a csereperiódus iszonyat hosszú.
nálam a lagunában nem tudom, hogy ez előtt cseréltek-e hajtókar csapágyat, de nem lógott benne egyáltalán semmi.
-
diablo1984
veterán
az szokott, a gyenge anyag és varrás miatt, valamint a szivacs feszíti ha ráül az ember és elszakad! mind ilyen, ugyanaz a hiba attól még lehet jó. szűrőket, laposszíjat látod, hogy új-e, a friss műszaki nem lehet akadály, ha olyan a kocsi alkudd bele az árba, hogy úgy veszed át, akár azonnal is vihetitek műszakizni, sokminden kiderül ott is!
-
diablo1984
veterán
én alkudnék még belőle ez az automata alkudás ez nem az! vezérlésen is látszik, hogy cserélve volt-e, de ha meg akarod csináltatni, akkor szerelője válogatja, de kb 40-50 guriga, de akkor már a vízpumpa(ha szemre nem mostanában csesztették) és hosszúbordás szíj csere is ráfér és akkor rendben lesz!
rugalmas a clio is, tehát a meghúzások miatt a lökös felfogatások is deformálódnak, azért mehet el a felfogatása, én nem kell azt sem elfelejteni, hogy a 2 első sárvédő is műanyag!
gyújtó trafókat ráérsz, ha elkezd kínlódni, ha elkezdi akkor is még sokat tudsz vele kocsikázni, nem hagy ott azonnal, rendszerint csak 3 hengerezik alapjáraton kissé kihagy.....
mint írtam, ha tényleg komoly a dolog és kevés a műszaki, akkor dobjátok el műszakizni helyben, ha minden okés, akkor max kifizeted, ha valami cumiztat, akkor lehet nem is fog kelleni......
-
diablo1984
veterán
válasz tigerscorpio #41833 üzenetére
majdnem.....
-
diablo1984
veterán
nem muszáj ráverni annyit, árában van amúgy a verda, semmi különös olcsósága nincs ennek a példánynak, te láttad az autót, a te pénzed, te tudod!
üléshuzatot érdemes egy szettet csináltatni hozzá 30 ezerből megvan egyedileg és az méretpontos is, nem egy szétcsúszó univerzális!
(#41836) tigerscorpio: élőben a többi színre is kíváncsi lennék, de lehet ott hibáztál, hogy megrendelted! lehetséges, hogy a műszarfalat már ette az idő egy ideje, de még a szín közel sincs a műszerfaléhoz, nincs az az uv ami összeérlelné!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Mr.Minyi #41839 üzenetére
otthon is ki tudod cserélni, nem kell hozzá autószerelő végzettség! még az akkuról a sarut sem kell bántani, csak egyszerűen nem kell, hogy gyújtáson legyen. de ártani nem árt, ha esetleg valamit összezársz máon a művelet során, akkor ne legyen baj, de alap esetben nem megy áram ezekben a dolgokban, csak ha a gyújtás rajta van!
-
diablo1984
veterán
hónolásnál a vállat szedtétek le és annyi? ha a 10w40es olaj kell bele, hogy ne egye, akkor lehet nem ártott volna rá egy szett gyűrűsor, nem akkora költség(a lagunánál kedvezménnyel egy 20-asból kijön, van 2 fokozat is attól függ mekkora kell), de akkor az biztos egy jó darabig. bár céges autó, de én a hengerfejet is megcsináltattam volna, egy szett szelepvezető és szelepszár szimering, szelephézag beállítással, ha kell szelepcserével, valamint ha darabokban van a motor, akkor egy tömítésszettet, de gondolom az megvolt.....
én is várok még mindig a szerelőre, hogy legalább a toronycsapágyat kicserélje már, mert ha lenne rugóösszehúzóm már megoldottam volna, de házibarkácsban nem akarom a rugóval kiveretni a fogamat, bár ha megrendeltem volna a rugóösszehúzó szettet, azóta már végeztem is volna vele, a stab pálcák nem téma, a talpas meg szinte bármikor, csak ahhoz is kell kinyomó szerszám.....így várok
amúgy ha nem lenne a laguna, akkor valszeg egy ilyen kombi megane lenne helyette, csak akkor spór voltam és megvettem az adagolós lagunát olcsóbbért, most a motorgenerál után már kijött volna belőle egy középmezőnyös megane, ami kb 7 évvel fiatalabb mint a lagu...... ilyen az élet!
-
diablo1984
veterán
hát jah, nem is tervezem eladni(de a seggembe mindig ott van a bugi, nem hiába az elmúlt 3 évben 5 autó is volt a nevemen), a dci-knél azért a nagynyomású részre magára is rá lehet tolni annyit mint amit én a motorra vertem rá. nekem is a komplett első futómű lenne most felújítva, már minden cucc a csomagtartóban van, majd valamikor az önindító is gyógyításra lenne ítélve, mert hangra csapágyas, meg egy fh jeladót is kellene benne cserélni, mert sokszor eljátsza, hogy indítás közben ugrál összevissza a fordulatszám és akkor nem is indul be, következő indításra meg nem ugrik és azonnal be is indul(jeladót néztem a helyi bontóban, de nem volt nekik ilyenük, valszeg újat kell vennem, ha megunom a hülyeségét), utána egyszer még a hátsó híd is következik, de addig is nyáron egy aluszett és nyári gumi, tavasszal 2 hátsó ív és egy alváz üreg védelem...... egyenlőre még érzelmileg nem alakult ki a kötődésem a kocsi iránt, eddig csak szoptam vele, de majd idővel kialakul.....
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #41857 üzenetére
apropó az ELF olajok azok nem mind hologrammosak az olajbotrány óta? a kovács autótól rendeltem, de nyoma sincs a hologrammos címkének rajta.....
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #41866 üzenetére
azt mondták a kovács autónál, hogy jövedéki termék így eredeti, csak olyan szarul van ráragasztva, hogy lehullik róla! meg hogy a raktárukban seperni lehet ezeket a hologrammos matricákat.....
megnyugtatni ezzel nem nyugtattak meg, ha pancsolják az olajat, akkor is ezt mondanák, felajánlották, hogy küldjem vissza az olajat és visszaadják az árát.... biztos pénzre van szükségem, nem olajra.... -
diablo1984
veterán
válasz rob210 #41870 üzenetére
most az egyszer bevállalom, fillérbaszó vagyok, hogy visszaküldjem az olajat a saját költségemen, 1 évet csak kibír, de nem lesz tőle jó a szájízem az biztos!
igen, néztem őket is, csak rendeltem még a toyotához is olajat és olajszűrőket, stabilizátort, meg apróságokat.
legközelebb az lesz, ott nagybetűvel írják is, hogy a hologrammos matrica rajta van a dobozon!
mycso: eddig nem rendeltem olajat neten, mindig én vettem le a polcról és csak hologrammost(total is ilyen), volt azok között is olyan, amin rajta a címke, volt amelyiken nem, de mindig a hologrammost hoztam el, úgy a biztos! most így jártam, mann szűrő társaságában hátha nem eszi meg a lagu motorját.....
-
diablo1984
veterán
válasz Sgt. Chris #41877 üzenetére
1,9essel is szerelték, dci az is!
-
diablo1984
veterán
renaultokban divat az ál riasztó, konkrétan egy villogó piros led, attól még nincs benne riasztó.
távirányítóval zárható, nyitható, a központi zár vezérli, nekem a lagunában a 2 első ajtót lemerült akkunál le sem lehet zárni, mert az ajtón nincs lezáró pöcök, az anyós oldalin még kulcslyuk sem!
-
diablo1984
veterán
válasz Drughi #41919 üzenetére
Motorikusan felújított (beru trafók, új vezérlés stb)
az nem motor felújítás, csak gyújtótrafó és vezérlés csere..... a motor felújítás az olyan amit a lagunámmal csináltam 250ezer ft értékben....
Amit néha észrevettem a kocsin, hogy üresben gurulva lámpa felé néha a fordulatszám felugrik 1500-1700rpm-re, de az alapjárata is mintha magasnak tűnne (1200-1400). Ez mitől lehet?
alapjárati motor szarakodik, ki kell tisztítani, vagy csere....
-
diablo1984
veterán
válasz Drughi #41921 üzenetére
akkor ott a trafók és vezérlés csere volt a legkevesebb! a motorfelújítás fúrás, gyűrűzés, hatókar és főtengely csapágyak cseréje, hajtókar köszörülés, hengerfej rendbetétel, stb-stb kezdődik, a vezérlés csere max egy nagyszervíz, attól jóval komolyabb dolog a motorfelújítás!
-
diablo1984
veterán
a tiednek már szabályozott katalizátorosnak kell lennie, a katalizátor előtt és után is kell egy szondának lenni, úgy auro 3-at már tudja a kis renault is! nem tudom, hogy mi a menete, nem kizárt, hogy kpm-es vizsgára fogják a kocsit rendelni.....
amúgy ez még a dupla optikás béka lámpás, vagy az újabb? mert nem kizárt, hogy a ráncfelvarrással került bele az euro 3-as motor, bár ezek szerint már 2000. január(2001.januárig lehetett euro 2-es legyártottat forgalomba helyezni még)-ban történt az euro2-euro 3 váltás.
ha megkeresed a katalizátort és előtte/mögötte ott van 1-1 szonda kábellel, akkor valószínű euro 3-as, ha nincs, akkor ne küzdj....[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
ma végre el tudtam vinni a lagunát az első futóművet rendbe tenni(toronycsapágyal+talpasok+stabpálcák cseréje). otthagytam a szerelőnél, fél óra múlva hívott is, hogy a jobbos első rugó törött. persze hirtelen egyik bontóban sem volt 1,9 dti alá való, így reggel jön 2 új..... mért is ne mert azt nem akartam cserélni!
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42035 üzenetére
nincs rá biztos mód, minél tovább forog a motor, annál jobban ad mindennek! csak megbontás után látszik mi kapott és mennyire..... nem drága hozzá egy motor, bár egy 8v-es inkább van bontva, mint a 16v-s példány. ha motorcsere kell és olcsóér találsz, akkor olcsón megúszhatod(100-200 között reálisan mindennek együtt)
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42045 üzenetére
szia
hajlamosak rohadni a hátsó peremnél és a küszöb környékénél, előélet függő a dolog, mert létezik még akár rozsdamentes példány is. amire érdemes figyelni, az a hátsó híd, ha sík úton állva üres csomagtartóval ha a segge ül az elejhez képest, akkor már döglik a torzió alatta, az tud eltörni, javítása(cseréje) 50ezer és egyszer úgyis megadja magát.amúgy a formája még ma sem csúnya, kényelmes, jó fogyasztású, egyszerű benzines motorokkal van szerelve, ami a gyújtótrafókon kívül túl sok tipushibát nem tudhat magáénak, azt is ha egyszer a megfelelőre cserélik egy életet kiszolgál.
(#42046) coonee : amúgy nem szokás még a láncot cserélni 300nál sem, lényegében örök életes a láncvezérlés, csak időben kapja meg a jó olajat és lehetőleg ez az idő ne 30ezrenként legyen. először ha nyúlik a lánc, csörögni szokott, nem csak úgy elszakadni, mint nálad, a lánckereken sem látszik így a képen, hogy fosra lenne kopva, hogy mégis miért pattant nálad szét, az jó kérdés. amúgy dízelnél ilyen esetben a hengerfejet mindig le kell venni, azért ha a szelep belever a dugóba, az olajteknőt is illene, mert kaphat ott a hajtókar, a csapszeg, a csapágy is, ha nem foglalkoznak vele, akkor nem csoda, hogy többet eszik, erőtlenebb, lehet kissé keresztbe jár a dugó benne, koptatja a henger falát, a vége az lesz, hogy az olajat egyre jobban eszi majd, míg egyszer be nem indul. elég kókány szervíz tákolta neked össze.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz peterm711 #42046 üzenetére
ja, meg a retkes, reszelékes olajtól a blokkot el kellett volna mosni, új olajat bele, a vasreszelék a gyűrűkhöz betapad és karcol, koptat mindent, csapágyakat, olajpumpát, turbót, ilyet nem lehet még azonnal eladó autóba sem! az a motor lehet most lett végleg kinyírva.....
-
-
diablo1984
veterán
asszem a hosszú csereperiódus és az alulméretezett hajtókar csapágy volt a gond, itt a tiednél a hosszú csereperiódus megvolt, szerkezetileg, hogy van-e difi jó kérdés, elvileg az első szérián 1,5 dci-kre jellemző inkább....
ezen a clion én is agyaltam, de még kombiban is kicsinyeltem a csomagtartóját. neked ez a része hogy tetszik?MÁS:
végre már járhatok a lagunámmal, most már a futómű is rendben, az új rugókkal keményebb lett az eleje, de nem kopog már semmi sem benne, max a hátsó hidam, de együtt tudok vele élni. végre egyenesen megy, szaladgáltam vele a hétvégén, kezd jobban kisimulni a hangja(csak bejáratós még 300km-el ezelőtt motorgenerál), elég jól húz, kormolni sem kormol, nem tűnik lomhának, sőt már szinte fürge!Ha valakinek 1,9 dti motoralkatrész, vagy gyári rugó kellene, privátban keressen!
-
diablo1984
veterán
válasz Predator2 #42065 üzenetére
hány embert akarsz vele vinni? clio3 belefér ebbe az árba? benzinesek közül bármelyik jó lehet, a fogyasztásuk sem vészes, az 1,5 dci az durván takarékos, de akár borzasztó vagyonokat lehet rákölteni, ha sikerül beleválasztani.
a toyota megbízható, elpusztíthatatlan, de a jobbakért azért még mindig millió felett kérnek! nagyon megbízhatóak, nekem is van egy yarisom 273e km-el, semmi baja még most sem a motorjának, piszok jó fogyasztású, nem eszi az olajat, azt is ajánlani tudom! a corolla is ugyanez, csak nagyobb!
akármit is veszel ha biztosra akarsz menni, akkor benzinest vegyél, ezek nem akkora nagy étvágyúak, a renaultoknál elektromos ablakemelők, gyújtótrafók tudnak megpusztulni, trafókat egyszer kell kicserélni jófélére és akkor azzal sem lesz gond!elvétve még ezek egyszerűbb elektronikájuknál is szokott zavar lenni, nem jellemző, de előfordul.
rohadásra még egyik sem hajlamos! biztonságosnak biztonságosak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs