-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
laguna 1esben az 1,9 dti motor hány volton izzít? mert nálam rámérve a gyújtást ráadva kilencegész valamennyin izzít, kb 7 másodpercig, a vége tízegész valamennyi, mikor leold. addig szépen nő a fesz. ahogy az árlistákat nézem van 11 és 12 voltos izzitógyetya is, van egy sejtésem, hogy az enyémban a 12v-os lehet, csak 11voltot sem kap.....
valaki a dti-nél rá tudna nekem mérni?
-
diablo1984
veterán
kifolyik az olaj? és kigyulladhat az autó? akkor nem a turbó eszi, ami gázabb lenne, mert ha a karterből a turbó kiszívná és szétküldené a motort, az gáz lenne, de ha nem tocsog az olajban(és nem csak egy tömítés miatt könnyez), akkor hagynám a picsába, járj vele, néha nézz rá, hogy mi újság nem durvult-e, de véleményem szerint nem fog az kigyulladni, annyi erővel minden kigyulladhat, ami éghető.....
-
diablo1984
veterán
válasz Lackooo84 #39854 üzenetére
pedig te, én is múlt télen szívtam a laguna radiátorával, a rendszerben megkövült fagyálló beállt benne mint a gerely, ugyanez volt a diagnózis, kínlódtunk vele jópár órát míg megpróbáltuk kitömíteni, utána óvatosban átjárta, de radicsere lett volna a végső megoldás......
-
diablo1984
veterán
mivel az előző szerelő egész hétvégén rám sem csörgött, mert sosem ért rá, így kezembe vettem a dolgot. mielőtt bármit is bontanánk, hideg motornál mérünk egy kompressziót(elvileg ilyenkor a felvert olaj még nem tömít, nem kapunk átcseszős értékeket), ha az okés lesz, akkor lehet levenni az adagolót és porlasztókat, megy az adagolóshoz, ha onnan visszajött, akkor mehet bele az anyag amit ma vettem hozzá:
- contitech vezérlés készlet
- reinz olajteknő és szelepfedél tömítés
- magneti marelli vízpumpama egy gyufaszállal kitámasztottam a víztartály szellőző szelepét és egy csepp vizet sem tolt ki a verda, nem tudom így mi lehet a hunyó vízkinyomás terén! ha a hengerfej, vagy a tömítése, akkor az a kompresszió mérésnél úgyis mutatkozik, akkor lehet lekapni a hengerfejet és keresni a hibát.
indítási gond az nem izzítás jellegű, az működik rendesen, az adagoló és porlasztó teszt után majd meglátjuk a többit.
egyenlőre optimista vagyok, bár eddig semmi sem úgy alakult mint vártam, a kocsihoz már megvan a 2 hátsó ív is, az is aki felrakná és egy komplett alvázvédelmet is tolna rajta, már csak egy jó festő kellene, de aki lenne, az több hónapra előre foglalt, így fingom nincs, mi tévő legyek.....
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #39883 üzenetére
amúgy létezne, hogy az adagolómon a szivató(dúsító) rész nem működik? hidegen beindítva is éppannyi a fordulat mint meleg motornál, enyhe "kékes"fehéres szúrós szagú füstje van(meleg motornál nincs ilyen füst, csak enyhébben a szúrós szag). melegen indulni is indul pöccre, lelevegősödés már nincs, azért gondolnám, hogy esetleg valami szivatós rész miatt indulhat nehezen a verda hidegen(hidegen mikor beindul lök egy olyan sűrű füstöt(nem kormot), amit egy gázkamrába vezetve cumi lenne mindenkinek tőle, az az ipari savanyú gázolajszag eszencia).
hamarosan kiderül, így hogy mostmár én kínlódok vele, lassan de biztosan összeáll majd a projekt, csak a blokk legyen jó.....
-
diablo1984
veterán
olyan adagolóshoz viszem, aki ezzel keresi a kenyerét, így ha valami rossz, azt cserélni is fogja(anno a passatomban az adagolót 40ért újította fel és lőtte gyárira a rendszert).
egy szerelő sráccal szedetem majd szét a vezérlés/adagoló/porlasztó részét majd utána a yaris-al én viszem majd át szoboszlóra.remélem hamar megoldódik és kiderül hogy ez a gond!
(#39896) tresh : nagyon remélem!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
és lehet tudni, hogy mennyibe fájt? mert nekem is, ha a szerelőnek rendbe jön a csuklója, akkor szét lessz durrantva a motor, hengerfej le, ugyanígy minden csere rajta, vezérlés már itt figyel mellettem, fagyálló és vízpumpa is, nekem még egy adagoló és porlasztó átnézés jön hozzá!
de a hengerfej témánál ugyanez lesz, kivéve a szelepeket!
-
diablo1984
veterán
én útálok várni, már 2 hete be sem lett indítva a gépsas, csak áll a garázsban, mert a vizet nyomja magából kifelé, a múltkor bepróbáltam egy másik kiegyenlítő sapkát, az semmit sem engedett ki, de olyan nyomás lett a rendszerben, hogy azóta a régi sapkával is még szarabb! így a szerelő rehabilitációjára várok, már legszivesebben én is szétkapnám a kocsit, csak haladna már a dolog! meg fúrja az oldalamat a kíváncsiság, hogy vajon tényleg hengerfej tömítés gond lesz-e a dologban.....(valszeg indításkor a fehér füst az az állásnál a hengerbe beszivárgó fagyálló és gázolaj keveréke, valszeg ezért sem annyira faja az indulása, vagyis ez és az adagoló is közre játszik! minden esetre fel kell kötni a gatyát, így meg a lassan érkező tél miatt lehet a kasztnimunka is tavaszra tolódik át, mert most a motor belehomorít a költségvetésbe....
-
diablo1984
veterán
ja, ha az lenne, foggal szedném már lefelé a hengerfej csavarokat(mert nincs hozzá belső-torx fejű kulcsom, bár már egy készletet kinéztem magamnak, mert ezen a motoron minden csavar ilyen), de szerencsére az asszony kis toyotája működik normálisan(made in
japanfrance), azzal el lehet szaladgálni, de jó volna ha már a lagunára is lehetne számítani, mert évi 43ezer ft-ért(bizti+teljesítmény adó, hogy mást ne is számoljak) jó volna ha mutatna is valami, nem csak rohadna egy csomóban....... -
diablo1984
veterán
válasz pècsimunkás #40109 üzenetére
nem kis kasztni, nem kis súly, de kiss blokk az 1,5 dci. 150el nem gyilkolnám ezzel a kasztnival ezt a motort, inkább a 2.0dci, az kicsit jobb kontrukció és erő is van benne! vagy benzinesek.....
-
diablo1984
veterán
válasz pècsimunkás #40111 üzenetére
az 1,9 dci-hez képest mindenképp, de a nagy kasztnihoz az 1,5 dci kicsike, lehet tud vele gurulni, de nem esik neki jól! de a 2literes dci-t dícsérik és a nyomaték, a ló is kellőképpen megvan hozzá!
-
diablo1984
veterán
válasz pècsimunkás #40113 üzenetére
hát ha nem renault, akkor ford focus/mondeo ami jó lehet, mazda 6 az piszok drága, igaz ford is ennyi idősen drágább.....
-
diablo1984
veterán
válasz SG3rg0 #40123 üzenetére
hűtőmaszkból, belsőből, a frissített megane 2 ph2, ez a képen a ph1-es! asszem 2006tól(vagy 2005 év végétől) tolták a ph2-eseket. probléma ezzel a gyújtótrafókkal lehet(minden renaultra érvényes ekko), igaz ha egyszer normálisra ki van cserélve a gyári, akkor azzal többet nem lesz gond! jellemzője még az elektromos ablak meghibásodása, a bowden elszakad, ablak beesik az ajtóba(akkori lagunákra is jellemző), valamint univerzálisan lehetnek különféle elektromos hibák(nem feltétlenül, de jellemző), lehet csak kontaktos csatik miatt, de meg tud kergülni bennük az elektronika(laguna, clio, megane).
amúgy a világból kimegy ezzel a motorral, viszonylag igénytelen, csak az olajcserét kell betartani!
-
diablo1984
veterán
válasz SG3rg0 #40125 üzenetére
2006tól tolták az újabbakat, elvileg megbízhatóbbak(igaz ezzel a benzines motorral nem feltétlen egy ipari hibaforrás fészek), gyakorlatilag hibák azoknál is lehetnek, az aranyból is cseppen alapon.
amúgy ebben az időszakban 2000-2006ig gyártott rönók(clio, megane, laguna, főleg a jobban felszerelt példányok) miatt sütötték rá a márkára, hogy szar francia, szar az elektronika benne, az ez előttiek ék egyszerűek voltak, nem is volt gond velük, az ez utániakra sem annyira jellemző, de előfordul elektromos hiba(VW-knél pl ez utáni időszakra igaz ugyanez).
-
diablo1984
veterán
válasz V8TommY #40128 üzenetére
más a motor is és már láncos vezérlésű. 150 lovas, majd az újabbakban 131lovat (is) tud. elvileg a csapágyasság nem jellemző rá(nincs tapasztalatom vele, de tényleg nem sírnak annyian tőle, mint egy 1,5dci vagy 1,9 dci motortulajok, de lehet a megfelelő olajcsere is közrejátszik).
nagyon nincs mit írni róla, teljesen más konstrukció.
-
diablo1984
veterán
ja, tényleg, a nagynyomású résszel is lehetnek gondok, ez 1,5 dci és 1,9 dci szinten is, valamint hallottam már olyat is 1,9dci-ről(igaz a dti-ről is) hogy a turbó hajlamos úgy meghallni, hogy felkapja az olajat és mesüti a motort.....
amúgy javarészt az jellemző a tulajaikra, hogy egy részük, aki ezekkel a hibákkal nem találkozik, az dicsőíti, akit meg szivat, az a pokolba kívánja őket......
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
elhiszem, de ez persze minden autónál igaz.
nekem is a laguna 1 ph2 1,9dti már 2 hete áll, várok a szerelőre(megcsúszott a keze egy villáskulcsról és egy lemez szétvágta a csuklóját), már tudom, hogy fájni fog a motorra költött lóvé(ha csak hengerfej és adagoló gondja lesz, nem járja a végét a turbó benne és nem egy fos kopott a motor), utána a kasztnimunka(ahhoz is egy jó festő kellene először), majd még a hátsó híd, ennyit nem is ér szegény laguna, de remélem ha jó lesz, akkor szolgálni fog ítéletnapig!
mikor megvettem a kereskedés próbálta elhitetni, hogy milyen fasza a kocsi, én tudtam, hogy nagy cumi is lehet belőle, de megvettem, mert szeretem a kihívásokat, mindenkinek kell egy hobbi, ha kész lesz, utána megbízható lesz, nincs benne semmi elektromos cucc, ami miatt letiltana a gép!
-
diablo1984
veterán
mondjuk én is reménykedtem abban, hogy kisebb a baj(pl izzítás), de lassan elvonulnak a lila fellegek a szemem elől és sikerül összeraknom a képet a tünetekből(nehezen indul, miután beindul, lök egy szúrós szagú fehér füstöt és óvatosan jön is még egy ideig belőle-> az égéstérbe áltában beszivárog a hűtővíz, ezért is tud nehezebben indulni, meg néha olyan indulás után 1-2 mp-ig, mintha csak 3 hengerrel indult volna be, mert a víz nagy nyomáson sem ég és az a szelepeken távozik is óvatosan a kipuff felé, valszeg melegen is csípheti a vizet, de nem veszem észre, mert nyomja is kifelé, bár inkább a kompresszitót tolja a hűtővízbe, remélem HF tömítés, bár úgyis fel lesz újítva a HF, ha hegeszteni kell valahol, akkor annyival több.... attól függetlenül nem árt az adagoló+porlasztó átnézés sem, max pár ezresért azt mondják hogy jó és akkor arra sem kell egy vagyont ráverni). kasztni az nem sürget, bár télen ha kapja a sót akkor valszeg szabad füllel is behalucinálom, hogy csámcsog a rozsda, a hátsó híd meg ellesz benne, míg végleg be nem ül, vagy nem jön az utánfutós vagy nyaralni megyünk és teletoljuk cuccal fázis(mert biztos valahol fél úton adná be a kulcsot, hogy jó legyen nekem).
de ami vígasztal egy újabbhoz képest: nincs részecskeszűrő, nagynyomású rendszer, kettőstömegű, amelyik közül bármelyik javítása elvinné az általam a kocsira költött összeget.....
-
diablo1984
veterán
nekem még van rajta több mint 14 hó műszaki, így vannak ráérős dolgok, de a motor az nem az, mert azzal messzire el sem mernék indulni, ha összekeveri a dolgokat valamerre, akkor ott lenne vége a dalnak. majd kiderül, nem gondoltam volna, de már várom, hogy darabokban legyen a verda és minden része javítás alatt.
egyúttal ha már így szét lesz, akkor kicseréljük rajta a teljes tömítés szettet is(itt-ott szivárog az olaj), reinz készlet megy bele, remélem ezzel sem lesz többé gond, csak a 300km-t futott olajat sajnálom, amit nem töltenék vissza bele.....
-
diablo1984
veterán
válasz baluka6 #40156 üzenetére
NGK-val nem lősz mellé gyertya fronton.
5 évente nem árt a csere(szíj avasodhat, repedezhet), a görgőkben ha 17e km van, az nem sok, az akár még bírhatná is, nálam a maradék 30 e km-t még 5 év alatt verném bele. szerintem kibírja tavaszig(ha nincs átcseszés e fronton), nem hinném, hogy pont most fog szétesni a szíj, de orákulum nem vagyok.
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz feco6512 #40163 üzenetére
mivel az tolja az injektoroknak a benyát, így ha elégtelen a szállítása, akkor nehezen indulhat, menet közben rángathat, ha meg fullra meghal, akkor be sem indul!
ez jó kérdés, ha van hibakódod a hibáról, akkor gépre rá, kiolvastat, abból látszik, hogy elégtelen üzemanyag nyomás, vagy szenzor hiba, bármi lehet!
-
diablo1984
veterán
válasz feco6512 #40165 üzenetére
bontott pumpával az a baj, hogy nem tudod meddig megy még és mennyit ment. akár holnap, akár egy év múlva, de lehet hogy csak 10 év múlva áll meg. annyira nem olcsó mulatság, hogy próba-szerencse alapon cserélhesse az ember, de nézdd meg az unix árlistáján, vagy írd le, hogy melyik autóról/motorról is van szó.
-
diablo1984
veterán
válasz feco6512 #40175 üzenetére
a hengerenkénti trafósokkal szokott gond lenni, az szerintem a 16 szelepeseknél jött divatba, az 1,4/1,6-os vonalat biztosan érinti, de szerintem az 1,2 16V-nél is ez a megoldás lehet, a tiednél nem!
nem annyira drága, de próbálgatásnak azért nem filléres dolog. legalábbis nekem....
(#40177) tresh : elvileg gyertya csere, lamdaszonda csere és benzinszűrő csere már megvolt! gyújtókábel csere nemrég.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz feco6512 #40185 üzenetére
jó autó volt az, nekünk is volt, csak rohad mára már nem gyengén, viszonylag jól ment, a fogyasztása sem volt vészes, de minden cseh műanyagból volt benne, a belső nyítók hajlamosak voltak letörni a bowden rögzítésnél, rükverc indulásnál olyan fura prüntyögő hangot adott ki a kipufogó(többnél is hallottam már), amúgy golf 2-es cuccok voltak benne műszakilag, nem volt egy rém rossz autó. nekünk vagy tíz-tizenpár évig volt meg, semmi gond nem volt vele, csak rohadt.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #40198 üzenetére
hát jah, de hallottam már olyat is, hogy a frissen felújított turbó 2000km múlva megragasztotta a blokkot, mert szintén felszívta az olajat! itt a tulaj gondos volt, de a turbó felújítása során valami pöcök történt!
nekem is ha lent lesz a hengerfej, akkor úgyis kézközelbe kerül a turbó, megnézem, hogy mennyire olajos, mennyire lóg a tengely, én sem hagyom annyiban, ha úgy ítélem, hogy szar van a palacsintába!
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #40201 üzenetére
a sz@r motor miatt hogy tudja a turbó kihúzni az olajat? azért mert a blokk tömítésein szivárog az olaj még nem gondolnám, hogy egy új turbó miatt kipukkanna a blokk!
nálam is hiába le lesz szedve a hengerfej és olajteknő, nem fogjuk látni, hogy a gyűrűk milyen állapotban vannak, hacsak a hengerfal nincs összekaristolva, egyéb iránt semmire nem lehet rájönni(max a csapágyazás kopása, állapotára az olajteknő levétele után.....
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #40216 üzenetére
ebben a cikkben le van írva minden a turbó hibákról és arról is, hogy tud egy új turbó meghalni(és ezzel akár kinyírni is a motort), tanulságos! ma is tanultam valami újat!
valamint egy turbó hibajelenség és hiba táblázat
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
a legtutibb, ha kiveszed és megnézed azt, hogy izzik-e izzításkor a gyertya! én mondjuk multiméterrel is amit eddig kimértem, arról mindről kiderült hogy jó-e vagy rossz, de állítólag van olyan gond is, hogy izzít a gyertya, csak a tövében. ezt meg csak szemmel tudsz megnézni a legegyszerűbben.....
-
diablo1984
veterán
válasz Mezga Aladár #40225 üzenetére
ha nem tudod, akkor senki sem fogja, csak a bátrabbnál törik bele!
-
diablo1984
veterán
válasz FerNandor #40222 üzenetére
a kormány, hogy nem áll egyenesen de egyenesen megy a verda lehet egy rosszul beállított kormány gömbfej is, vagyis mikor cserélték, akkor állították rosszul az egyenest, ezért nem fog húzni a verda, csak a futóművesek nem szoktak vele foglalkozni, mert a menet be szokott lenni rohadva rajta és szélsőséges esetben valami törhet is!
lehet a toronycsapágy miatt húz a kocsi, nem darabos, akadozó a kormányzása? amúgy amitől még húzhat, az az, hogy a kormány gömbfej, vagy talpas porvédője elöregszik, elreped, bemegy a víz, kiszárad és akad. nem árt utána nézni és szükség esetén cserélni, van hogy elég a gumit(mikor még nem rohadt be a golyó, nem maródott be) és akkor grafitos zsírral megtömni rendesen és akkor elcsendesedik, nem akad(ehhez időben kell észre venni, lehet érezhető tünete nincs is még), ha már nyoma van, akkor cserés, mert futóműves gépen lehet jó a futómű, de döccenőbe a golyó(gömbcsukló) ha elmozdul és másként áll be akkor húzhat, nyalhatja a gumit, bármi lehetséges. az enyémen is ráférne egy ellenőrzés, zsírzás, de pepecs munka, meg szar idők is vannak, nem nagyon van kedvem szórakozni vele, pedig ártani nem ártana..... -
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
na szét van szedve a motorom, 1es és 4es hengerbe ment belefele a víz, egészen egyszerű okokból: valamikor vezérlés szakadt volt valszeg a motor, ledobták róla a hengerfejet, bontóból hoztak egyet hozzá, megcsiszolták durva csiszolópapírral és egy nem fém hengerfej tömítéssel(a rávaló csak fémben van) felcsavarták és csókolom. ennek eredménye, a hengerfejben nemhogy karcok, hanem szántások vannak a csiszolópapír miatt, a dugattyúkba a szelepek nyoma nem kicsit látszik(vagy a rossz hengerfej tömítés miatt, vagy a vezérlés szakadás nyoma), a hengernek van egy kicsi válla.... a víz nagy gondot nem okozott benne, látszik a hengerfalon, hogy megkóstolta, de nem érzik rajta, csak szellemkép szerűen látszik, hogy a dugó fél állásánál megcsípte a víz.......
fingom nincs, hogy mit kellene ezzel a blokkal csinálni, mert ezt rendesen összegányolták, ettől lehetett a sz@rul indulás és a vízkinyomás is(3 liter víz jött ki a blokkból, a többi nem tudom hol van, előtte járatva a maxig volt a kiegyenlítő tartályban a víz, ami kb 1-1,5literes maga.....)
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #40350 üzenetére
hát ha valami nehezen indul és nyomja kifelé a vizet, akkor illik elhinni, hogy a motor szar! most az a dilemma, hogy a hengerfejet és az adagolót ha rendbe rakatom és összerakjuk a motort, hogy akkor mit fog mutatni az egész? mert ezek után a gyűrűk, hogy milyen állapotúak lehetnek, az jó kérdés, ha ugyanúgy nehezen indul(mert kiderül, hogy kukás a blokk is), akkor egy rakat lóvét kidobtam az ablakon, semmi egyéb(bár akkor a víz legalább nem megy el belőle). bár valszeg jobban indulna, ha 2 hengert is nem mos a víz, a kompresszió sem menne elfelé a vízbe, az adagoló is gyári értéken lenne....
itt az a kérdés, hogy mit bírnának a gyűrűk, a dugók(azért a szelep nyoma ott van rajta csecsestől, mindenestől), mit kaphattak a hajtókarok és hajtókat csapágyak(elvégre valamikor a szelep ütötte a dugót, bár a szerelő szerint az is lehet, hogy a vezérlés éppen nem volt a helyén és az is csinálhat ilyet, de a hengerfej szelepein semmi nyoma sincs az afférnak, így inkább a vezérlés szakadt teória lehet a befutó)....
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 FE - nincsen sárkány
- Xbox tulajok OFF topicja
- Fűnyíró topik
- Bestbuy játékok
- Kupon kunyeráló
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest