-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #21346 üzenetére
rob, köszi, hogy a Noverox-ot behoztad a köztudatba.
Ez a cucc kegyetlen....olyan réteget hoz létre a rozsdát átalakítva, hogy igazából még festeni sem lenne szükséges, nyilván esztétikailag elfér a festés utána.
Durva cucc. Szépen megcsináltam az emelési pontjaimat, itt már alvázvédőzve:
megcsináltam belső és csomagtartó világítást normálisan; előre 2x3 led, csomiba is, hátra 1x3:
a hátsó íven ez a gumis védőbigyó fel volt válva, azt is a helyére raktam, meg a jobb első sárvédő betétem lógott, azt felraktam/rögzítettem normálisan...ja meg az aux in kábelem volt megtörve a fejen, azt cseréltem.
Ma pont ideális idő volt (borús).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Nos, igen ez az amit, általában kihagyok.....hogy az előtte lévő állapotot lefényképezzem.
Majd megpróbálok már rászokni.
Egyébként semmi extra, csak az emelési pontoknál mind a 4-nél, a "karima" részéről le volt jőve teljesen az alvázvédő és elkezdett rozsdálni --> ezután szépen leszedtem, amennyire lejött a még lógó régi alvázvédőt, aztán megkentem a noverox-al tegnap.
Ma meg alánézek, 'oszt gyóóó új lett az alja az autónak. Ezután megfújkáltam alaposan alvázvédővel és ennyi.
Tehát itt nem volt már rajta cucc és itt kezdett rozsdálni, meg körülötte és a belsejében is már cafatokban lógott az alvázvédő réteg:
Mondjuk a rozsdát ne úgy értsd, hogy kirohadt az alja, csak a felületén már megjelentek a rozsdapettyek.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Na, ha már elindítottad a rosszhír lavinát, itt van már is még1.
Ma hajnalban feltörték az autómat, az erősítőm+ládám+napszemüvegem tűnt el. (meg egy csomag zsebkendő+egy 5ft-os kulcstartó+egy fél literes ásványvíz).
Kedves kis helyi "benszülöttek voltak" a rendőrök szerint.Na de nem is ez a nagyobb baj, mert pont lesz@rom ezt a 10k értékű holmit. Hanem jobb első ajtót felfeszítve nyitották ki, ami meg is roppant, így ma reggel valamelyest visszahajlítottam. Nem is zár (szigetel) rendesen, meg olyan furin záródik be, meg ugye vagy 2 helyen meg van roppanva, el van vetemedve. Ergo --> ajtócsere. (remek)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Nyílt, nincs kamera. A rendőrök sejtik egyébként, hogy kik voltak, mert figyelgetik őket, majd meglátjuk. Nem is a cucc érdekel, hanem az ajtó, meg a kasztnin a sérülések.
(#21408) rob210: ja majd átszaladok egy karosszériáshoz, hogy mondjon rá valamit. Meg természetesen ahogy írtad rajta vagyok a helyi hirdetéseken.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
M2 index relét hol találom, tudja valaki???
(#21419) MMA87: nem a fényezéssel van a baj, sőt az általában jégkárnál nem is sérül. Hanem a gödröket kihúzni síkba, amit egy speciális vákuumos eszközzel csinálnak meg. És itt gödrönként 2-3-4k -t is elkérnek, annak méretétől függően. Tehát ha van 100 gödör, az 2-300K. Bár utána kell kérdezni, már lehet mentek lentebb az árak.
A szélvédőt egyébként mennyiért sikerült megvenni??? Simát vagy hővédőset vettél?
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz AMD Power #21423 üzenetére
Azért a helyi aprókat böngészem szorgosan.
Az ajtót megmutattam ma egy karosszériásnak, hát elkeserítően nyilatkozott, ő inkább az ajtó cserét szolgalmazná, bár azt mondja jövő hét végén vagy utána ráér, és akkor meglessük, rápróbál, hátha rendbe tudja rakni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
(#21564) Josi: ezek a listák, egyébként tényleg sz@rok. Ahány lista, annyi féle változat...bár nagyjából követhető
(#21568) rob210: 2001 1.4 16v Alizé (ez elvileg az RN cool -al egyezik meg), ebben csak OIL OK felirat van, karikák nincsenek. Fateromék 2000 1.6 16v RT cool, vannak karikák is.(illetve lennének, ha működne a fed comp gombja...)
(#21570) tresh: szerintem is, az csak pluszban rendelhető cucc volt mindegyik felszereltséghez
(#21577) imyourfriend: akkor elfogod hagyni a másikat is...vagy cseréld, vagy szedd ki és rakjál a széleihez belülre kétoldalas ragasztót, majd rakd vissza
(#21576) Nordik: tudtommal az első futóműnél a stabilizátor pálcát vagy stabilizátor rudat hívják kutyacsontnak
(#21585) FerNandor: kiszedhető elől is (mármint előre felé, óvatosan). Én is elhagytam egyszer a balost, de én megálltam és visszasétáltam érte. Nekem a füleiből pár le volt törve.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Lehet, hogy ezt is nevezik így, de általában a stabilizátor pálcát (rudat): [link]
(#21595) imyourfriend: pár ezresért tudsz venni hozzá: [link] vagy [link] vagy: [link] stb.....
2006 előtti vagy utáni a tiéd??? (mert amiket linkeltem, azok az előttihez valóak)(#21519) FRENK1988: Te meg kerestél múltkor olyan hűtőrácsot, amit az M2 PH2 széria végén raktak bele, hát itt van: [link]
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz SocketA #21615 üzenetére
Nekem valeo van, már több mint három éves és jól töröl, bár kevés víznél már nem tökéletes.
( #21634 ) FRENK1988: nekem is mezei brembo van, semmi extrát nem tud egyébként....fog a fék ahogy kell, bár elég hamar el tudom melegíteni --> fog akkor is, csak nyikorog.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Nordik #21715 üzenetére
Én úgy értelmezem, hogy 45 napod van befizetni, addig még él a biztosítás:
A kötelező gépjármű felelősség-biztosítás esetében a kockázatviselésért cserébe a biztosítót megilleti a biztosítási díj. A biztosító a díjat egy meghirdetett díjtarifa alapján alakítja és az adott biztosítási időszak alatt nem változtatja meg. Ez a díj a biztosítót a kockázat viselésének időtartamára előre illeti meg.
A díj megfizetésének több lehetősége van: lehet a díjat fizetni készpénz átutalási megbízással (csekk), csoportos beszedési megbízással, vagy rendszeres banki átutalással. A díjfizetés rendszerességének lehetőségei, havi, negyedéves, féléves, éves.
A díj, tehát előre illeti meg a biztosítót. Mégis létezik a kgfb türelmi idő. Ez annyit tesz, hogy a biztosító nem azonnal szünteti meg a szerződést díj nemfizetés miatt, hanem egy bizonyos idő eltelte után. A KGFB törvényt nemrég módosították és még jó néhány változtatás várható is. A törvény azonban kimondja, hogy az ügyfélnek 45 napon belül kell befizetnie a díjat. Amennyiben a díj a 60. napon sem érkezik meg a biztosítóhoz a szerződést, és ezzel a kockázatviselést is, megszünteti. A KGFB türelmi idő ezzel a törvénymódosítással 30 napról 60 napra emelkedett.
A KGFB türelmi idő lejárta után a biztosító felmondja a szerződést. A biztosítás visszaállításához az ügyfélnek be kell fizetni a fedezetlenségi díjat. Ez a díj pedig lényegesen nagyobb, mint a szerződésben meghatározott biztosítási díj. Minden ügyfél számára éppen ezért fontos, hogy időben befizesse a biztosítási díjat és, hogy ne lépje túl a KGFB türelmi idő adta lehetőséget.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Már közben írták előttem, hogy csak a rácsot kell kipattintani, a hangszórót meg két csavar fogja, kihúzod és akkor látod is a hátulján a csatlakozót, ami általában elég sz@rul szokott kinézni.
Ott a csatlakozókat megtakarítod, jól visszarakod.
A hátsó ajtóban lévőhöz, talán a kárpitot is bontani kell, ott asszem nincs levehető rács.(#21749) ThodEE: beraktalak az autóddal az #1 -be.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #21766 üzenetére
Én is most a napokban töltettem, nekem is 25 deka körül volt benne. Bár én most sem vagyok megelégedve a klímával....városban nem az igazi, ha kint megyek és a fordulat 2000 körül/felett van, akkor hűt normálisan (régebben is ilyen volt).
Nekem amikor kevés gáz volt benne akkor ilyen hülye ritmikus búgó hangot adott.kb. egy év alatt ment el a gázom --> ebből következően valószínűleg kompresszor tömszelence (volt nyomáspróba is, álló helyzetben nem eresztett el a nyomásból).
Így marad az évenkénti töltögetés.Tegnap megvettem a riasztót, azt elvileg holnap bele is dobják, ha lesz rám idő.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #21782 üzenetére
kb. egy év alatt megy el 30-35 deka, egyébként én a klímát elég sokat használom (tavasztól-őszig). Ritkán ha olyan kedvem van, akkor lehúzott ablak, de inkább klíma. Jah, meg most rakott bele valami cuccot, (ápol-véd-tömít-tisztít-csudijó és csuda drága) majd meglátom ettől javul-e.
Innen a 030W -t.
Ami nekem lényeg, hogy ajtó nyitásra, meg ha b@sztatják az autót, akkor vonyítson, ennyi.
Egyébként ez tudna mindent (központi zár, indítás tiltás, ablak felhúzás, stb ...), majd meglátjuk ha nem olyan bonyolult minden funkcióját összehozni az autómmal, akkor beköttetem fullosan.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Nem az egészet fújtam le, csak a felső részét + az ablakemelő konzolt. A másik fele, ami az ajtóhoz van rögzítve, nem tudom, hogy hogyan jön le, gyanítom a másik oldalról fogja valami, tehát le kellene szedni a kárpitot hozzá.
Lecsiszoltam műanyagig, majd sima fújós festékkel kapott vagy 2 réteget, meg száradás után kb. 2 réteg lakkot (szintén fújós). Ez utóbbi viszont kevésnek bizonyult, illetve nem jutott mindenhova megfelelő mennyiség, mert 1-2 helyen felpattant, majd valamikor újra megcsinálom.
Ilyen egyébként:
(#21794) FerNandor: csiszolópapírral sem tartott sokáig, egyszerűen lejött. Ezt a gumis valamit én is néztem, csak 1 --> elég drága. 2 --> nem akartam feketét, így megy a kilincshez.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Tudtommal nincs benne részecskeszűrő, így felesleges a dpf, mehet rá a másik olaj.
5w40 a gyári olaja, ha eszi akkor szét van kopva a motor, esetleg a turbo is csipegeti = a leinformált cseremotor, mégsem olyan jól lett leinformálva.Rakj bele 10w40-et és elvileg meg kell szűnnie vagy minimalizálódni kell az oljfogyásnak. Ha nem, akkor motor/turbo felújítás vagy csere.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
-
mycso
Topikgazda
válasz Laraxior #21992 üzenetére
Az ajtó behúzó nekem lepattintható, meg az ablakemelő kapcsolók konzolja is kipattintható --> kijön a kapcsolókkal együtt.
M2-nél simán cserélhető a bennük lévő világítás is: KÉPEKBEN.Viszont nem ajánlom ledre kicserélni, mert hamar kiég, ha csak nem tudsz elé valami fesz szabályzót vagy ellenállást beépíteni, de ezt nem vágom, hogy mit is kéne. Nekem kb. 1-2 hónapot bírtak ki benne a ledek.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #22007 üzenetére
Pár napja linkeltem, [link] ilyenem van (030w). Igazából bármi megoldható vele; átrakható bele a gyári immo chip, vezérel kp. zárat, ablakot, csomagtartót (ha a technika adott hozzá).
Köthető rá pluszban a gyári koccanás érzékelőn kívül több is.Egyébként ott az oldalon a leírás, hogy miket tud...olyan 15-20k között van az ára beszereléssel, autótipustól függően.
Tehát amit te szeretnél, az szerintem simán kivitelezhető vele.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz MP4-23 #22156 üzenetére
1.5dci: (bár nem írtad, hogy melyik változat és milyen évjárat)
részecskeszűrő: nincs (illetve talán 2006-7-től kezdték belepakolni)
adagoló: nincs --> ellenben van nagynyomású szivattyú - ez, ha jó minőségű gázolajjal van itatva a gép és megvannak az előírt szűrőcserék, akkor rengeteget kibír, esetleg hiba esetén már van pár cég, akik foglalkoznak a felújításával
EGR: ez van, ez esetleg a sok városi és alacsony fordulatú tempó miatt elkoszolódhat (elkormolódhat), ezen segíthet egy erőltetett menet, vagy ha nagyon koszos akkor a kipucolása. Ez utóbbi, akár otthon egy 20 perc alatt megoldható, mindenféle szakértelem nélkül.
turbo: ez is van, ez igazából megölhetetlen ha ésszel van használva (hidegen nem tapos, nem erőltetet, melegen hagyni visszahűlni) és megvannak a sűrű (10-15K km) olaj + szűrő cserék.
injektor: nevezzük porlasztó csúcsoknak és összességében nagynyomású üzemanyagrendszernek. Itt is ez érvényes: "ha jó minőségű gázolajjal van itatva a gép és megvannak az előírt szűrőcserék, akkor rengeteget kibír"
Többféle rendszerrel szerelték őket, pl.: a DELPHI rendszer nagyon bírja (nyilván van, amik vigyázás mellett is hamar széthullanak)+106 lovas verzióknál 200k km futás környékén, szinte kötelező jellegű a hajtókar csapágy cseréje --> mert gyári hibások (nem nagy összeg, talán 20-30K -s tétel).
+futóművük elég érzékeny (ez vonatkozik a benzinesre is), ezeken a sz@r utakon, akár félévente is ráférne az állítgatásRészemről nagyjából ennyi a dieselekről.
(#22162) kisninja: bár ez szigorúan csak is a saját véleményem (és nem is rábeszélésnek szánom). Ha teleszkóp, akkor párban --> ha már párban, akkor lehet inkább mind a 4-et --> ha mind a 4-et, akkor inkább 80K körül, egy komplett sportfutóműszettet alá (én ezt csinálnám és fogom is)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Hát a szépségéből az enyém is sokat vesztett, amikor feltörték...tető, A oszlop, JE ajtó - ez utóbbi szarul is záródik, még az eső is befolyik.
Renaultban ránéztek, aszondja alsó hangon 250k-300k a kár, konkrét szakértői véleményt a javításra, majd a rendőrségi papírra adnak. (nyilván olcsóbban is megoldható, de gyári javításra voltam kíváncsi).Ja meg a gyári renaultos táskát is elvitték.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Ez sem lesz jó.
Eddig még nem találtam olyan ledes izzót, aminek ne lett volna kékes beütése, azért viszont megbüntetnek.Én rendeltem halogén t10 foglalatba rakható izzót, tegnap jöttek meg, de véletlenül otthon el is törtem az egyiket.....így ki sem próbáltam, pedig elvileg ez fehéren világít.
Bár nem tudom, hogy a lámpa/foglalat mit szólna hozzá, gondolom jóval nagyobb a hőtermelése. (majd este vagy holnap rápróbálok)
rob vélemény erről a megoldásról?“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz SocketA #22230 üzenetére
Kiprobaltam a kocsit, ami nagyon furcsa, hogy a kuplung nagyon puha, es mar az elejen fog. De MMA87 is irta, meg a szerelo is mondta, hogy idovel majd kemenyszik.
az a jó ha puha, ha keményedni kezd akkor baj van. Nekem pl, olyan mintha egy betonkockát nyomogatnék, már nagyon a végét járja. Pl. itt a céges wv-ben, meg olyan, mintha semmit nem nyomogatnék.
(#22251) eTrade: véknyabb olajjal, valóban hangosabb szokott lenni, de ahogy írták sok mindentől függhet, viszont 5w40-et tuti nem raknék bele.
(#22257) FerNandor: neki valamiért nem jött be, nekem is tökéletes amúgy az elf, diesel és benzinesbe is.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Mostanában látom volt itt párunknak ablakemelő problémája.
Hát nekem ma végleg megadta magát a bal első.Szépen be"darálta" a bovdeneket a motoron lévő dob....
Végül úgy fest, hogy a dobot sikerült megmentenem, így csak bovden szettet kellett rendelnem, ez is 6K
Remélem 1-2 napon belül megjön, mert így elég gáz az autó.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Ma reggel munkába jövet megálltam egy kisboltnál, majd szállok vissza, indítok és ez fogad:
electronic fault + service kigyulladtLeállítottam, majd újra indítottam, de maradt az üzenet...gyorsan az ODB cuccomat rátoltam, de nem talált hibakódot.
Majd munka után körbenézem, de egyelőre passzolom.Aki futott már bele ilyenbe, írhatna 1-2 tippet, hogy miket nézzek meg.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Egy baj van ezzel, mert én is annó nézegettem utána, hogy érdemes-e.
Az alapvető, hogy rázni fogja a bódét (ez tuti, hiszen a megrogyott kéttömegű is szépen ráz...).
A másik, hogy kiváltó szettek pl. az enyémhez 160-170K körül vannak.Kuplung szett + kinyomó + kéttömegű pedig 190K-tól...tehát ennek tükrében én nem látom az értelmét a kiváltó szettnek.
Talán ha taxiznék és mennék évi 100k km-ert....200-300K km-t elmennek a kéttömegűek is, ha ésszel vannak használva, ez egy átlag ember életében olyan km, amit el sem fog érni, max 8-10év alatt. Ha mégis, akkor megveszi a kéttömegűt és van megint 200k km-e és 8-10 éve, amikor valljuk be már nem biztos, hogy autó lesz az az autó. Legalább is, nem a kuplung lesz a fő probléma egy közel 600k km-et futott dci-nél
Nekem nagyon érik ez a dolog a kuplunggal együtt, de eléggé tanácstalan vagyok....valami külföldi ismeretséget kellene találnom és venni egy törött 1.5dci-t, vagy egy komplett bontott motort, váltóval, kuplunggal, turboval, mindennel....--> átrak és mehet.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen