- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- crok: Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz diablo1984 #87377 üzenetére
Bolti felújított az kb alsó polcos alkatrésszel, sokszor szakképzetlen munkaerő által összelapátolt valami... nekem 90A-es generátort nem is olyan régen 34-ért csinálta meg helyben egy ezer éve ezzel foglalkozó szaki, márkás szabadonfutó, évtizedek rutinja, stb önindító javítások olcsóbbak szoktak lenni, itt is a szabadonfutó dobta meg valószínű.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Hátha lenne valakinek tippje Alany: Scenic K9K 728, háttérinfó: füstölt és fogyott az olaj, szelepszár szimering csere most volt (jelentős javulás). Hibakódot tárolt: P0400, az EGR 2 éve volt cserélve, takarítva is lett. Lehet az olaj miatt megint cserés lesz az EGR?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz sarkany01 #91051 üzenetére
Ha bízol benne, hogy nem volt tekerve, meg lehet próbálni gyártási időt leolvasni és megsaccolni az éveket, aztán jszp lekérdezéssel megnézni az akkori km állást és kivonni a mostaniból... vagy lehet egy darabig jó még, ha nagyon újnak néz ki a szíj például... de ha jót akarsz, akkor azonnali csere gyakorlatilag, semmi másra nincs garancia.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gabor9991 #91086 üzenetére
Igénybevétel számít rengeteget, 2-3x leszívja valami az akkut vagy alacsony töltöttségen vagy használva egy ideig, és máris sokat romlik az állapota. Nálunk is van itthon szórás az akkuk élettartamában, de mindről meg tudnám mondani miért ment tönkre idő előtt (generátor túltöltött és alacsony savszinttel ment, kábel hiba miatt sokáig járó hűtő venti leszívta, stb). Elektromos rendszert érdemes átfésülni kicsit, nyugalmi áramfelvételt nézni és hasonlók - igaz, generátort felújítani mondjuk pont drága, de mondjuk egy testkábel olcsóbb egy akkunál. Nameg a túlmerítéses szituációk ellen véd is valamelyest, ha a helyre beférő legnagyobb kapacitású akkut választasz.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Scénic II ph1 (2004) légzsák átvezető szalag javításra van valami trükk/felújító szaki/ajánlott márka/ajánlott bolt/szerelésnél különleges odafigyelést igénylő dolog alapokon felül? (Akku le, kormány középre.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz norbert1998 #91116 üzenetére
Köszi mindenkinek, ismerősnek próbálom összegyűjteni az infókat
Ez a linkelt alis ugyanaz, ami a Scenic-be való, vagy az már cikkszám lehet? -
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #91110 üzenetére
Ez lenne a felújítási lehetőség? autoalkatresz.hu Dunaharaszti, H-Serrano Kft
-
molnarpeter
nagyúr
K9K 728 eszi az olajat, füstöl is. Turbó felújítás és szelepszár szimering csere történt. Van még valami amit érdemes megnézni gyűrűzésen innen?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #91408 üzenetére
Ha jól láttam, hogy az egyik fajta a szelepfedélbe van építve, akkor ezen a másik változat van Felmerült, hogy próba erejéig ki kéne vezetni a kartergázt, a szívó oldalon pedig ledugózni addig is a helyét... Ez a fajta is elromlós? (A kompresszió mérő felszerelés hiányában megpróbálnánk ezt is kizárni még.)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz norbert1998 #91509 üzenetére
Ilyenkor szokott előkerülni a Hilti szalag meg a menetes szár de jobb, hogy nem bonyolódtatok bele.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91409 üzenetére
Kompresszió mérés egyik hengerben kb 4 bar különbséget mutatott ki, szóval jön szét a motor.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #91705 üzenetére
Lélekben veled a K9K 728 hengerfej lent, karter folyamatban, aztán szét lesz fűzve terv szerint gyűrűzéshez (ismerősnek próbálok segíteni a projektben). A dugattyúk egyenletesen kokszosak, nem tűnt fel jelentős eltérés köztük, hengerfalon sem láttunk sérülést.
Közben kaptam az infót, hogy a turbó középrész csere után nem lett a csöve feltöltve olajjal. Tengely lóg is ennek megfelelően. Lehet a végén kiderül, hogy csak az volt a baja mindkétszer Hajtókar csapágyak miatt viszont jobb is, hogy szét lesz szedve, 250e km felett jár már. -
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91719 üzenetére
K9K generál kérdés - kétféle gyűrű garnitúrát látok. Az olcsóbb molibdén, vagy a drágább krómozott kompresszió gyűrűs fajtát vegyük? Szerelés egyszerűsége miatt króm lett rendelve (könnyebb megkülönböztetni), de még nincs átvéve.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91727 üzenetére
1.5 dci olajpumpa lánc cserére létezik határérték esetleg? A gyári pdf-ben nem találtam erre semmilyen infót
Az olajfogyasztás és füstölés elsőszámú gyanúsítottja az eltömődött lehúzó gyűrű lett. Mozgott mind a 3 gyűrű, de ennél a furatok teljesen el voltak záródva, és a spiráljába is beleégett már a koksz.
Maradt a krómos/drágább gyűrű (022 01 N0) - a tudományos döntés alapja, hogy a Mahle officiális katalógusban ennél írt gyári cikkszámokat, a másiknál meg nem.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91745 üzenetére
2004 Scenic II 1.5 dci (K9K 728, 74 kW)
Delphi HDF917 szűrő helyett HDF942 jó lenne, vagy tilos/lehetetlen?
Eredetileg 5 mikronos szűrő van benne, helyette 3 mikronos gondoltam jó lenne - de ha nem szabad, akkor elengedem a kérdést Egyik 2004. 12-ig volt, másik 2005. 1-től. Mindkettő víz jeladós.
PDF Delphi szűrők mikron szerint [link]Motor alakul, hengerfej fent, jön a vezérlés...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91779 üzenetére
Vezérlés felkerült, kézzel sokszor átforgatva, aztán porlasztók nélkül önindítóval is (5-10x, pontosan nem tudom). Indult ahogy kell, szépen jár, füstölés eltűnt. Lesznek utómunkálatok, de ez így már elősegíti a nyugodtabb alvást
Megjelent egy új zaj a motoron - kompresszió mérés történt szétszedés előtt, emiatt az egyik izzítógyertyánál kifújhat szerintem, ezt még meg kell nézzük. (Van is szivárgás kereső spray illetve szappanos víz bekészítve itthon.) Sofőr ülés alatt vezeték forrasztás projekt van még most folyamatban, de arra már nem vagyok hivatalos elméletileg. Aztán a többit meglátjuk.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91798 üzenetére
Dokumentáció jelleggel.
2004 Scenic II 1.5 dci K9K 728 74kW/101LE
Hajtókar csapágyak így néztek ki 280e km után (dobozon meg az új csapágy szett cikkszáma):[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91779 üzenetére
1.5 dci Scenic II gázolaj szűrő témában sikerült utánajárni, valóban adott a finomabb lehetőség, összesen 3 fajta szűrőt lehet hozzá kapni:
HDF917 - gyárilag 2004.12-ig, 5 mikron (👎)
HDF942 - gyárilag 2005.01-től, 3 mikron (👍)
HDF937 - török piacos típusok, 2 mikron (👍👍)
A legfinomabb esetén rövidebb a csereperiódus, ezt én az üzemanyagnak tulajdonítom, nem pedig a benne lévő szűrő anyag felületének... Viszont ilyen Delphi most nincs a Kauffernél, majd még meglátjuk mi lesz belőle.
Köszönöm forceberg kollégának az index topik ajánlást -
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91820 üzenetére
Scenic Saga folytatódik... Futott pár tesztkört az autó, füst megszűnt mire bemelegedett (gondolom akku levétel után porlasztók is betanultak)... de a gyűrűzés óta eltűnt a töltés. Először azt hittem, lehet köze az ülés alatti beázós R2 csatlakozóhoz, aminek a javítása párhuzamosan történt, de minden szál összeforrasztása után sem javult meg. Fordulatszámtól függetlenül nem emelkedett a feszültség, visszajelző vezetéken megvolt a 12V. Így hát kiszedtük a generátort, tekercs folytonosság ellenőrizve, viszont a feszültségszabályzó házán volt repedés+csatlakozónál letörve egy darab, ami miatt a gumi tömítés nem tudta ellátni a feladatát. Kapott újat, így máris meglett a 14,6V az akkunál, visszajelző kialudt. A blokk szétfűzése előtt alaposan le lett mosva a motor, szerintem akkor ázott be, mert különben furcsa egybeesés lenne (#EverSinceYouChangedMyOil)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest