Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz könnygázóra #8950 üzenetére

    Az persze lazán elfelejted, hogy van raktárkészlet is a világon. Ha berendelnek 5000 tételt egy új modellből akkor versenyképes (de nem dömping, mint hiszed) áron, de nem pörög ki a készlet, akkor két választásuk van:
    1. ha nagyon régi a beragadt áru, akkor le kell akciózni (tudunk erre is példát bőven)
    2. ha még nem annyira és van esély az értékesítésre, akkor pedig a beszerzési áron kell elsózni a készletet

    A készülék árát ezen felül befolyásolja a telefon célközönségének feltételezett hitelképessége (fizeti-e a számlát majd, vagy sem), a gyártóval közösen végrehajtott komoly marketingkampány költsége, az értékesítői jutalék, a belső logisztika, a várható szervizigény, stb. Pozitívan változtatja az árat, ha a készülék menürendszeréből elérhető VAS (value added services) jó eséllyel többletbevételt hozhat. Kiválóan befolyásolja az árat, ha a gyártó véletlenül rossz árat ad meg a szerződésben (volt ilyen), és természetesen az adott készülék önmagában is hordozhat marketing-értéket (lásd iPhone), amely szintén befolyással bír az árazásra. Tovább változtatja az árat, ha a készülékhez speciális tarifacsomag is készül, s szintén hatással van az árra, ha a készülék bekerül a szerződéshosszabbításos ajánlatokba, esetleg a kiemelt tarifákhoz kapcsolódó kedvezményes ajánlatokba, netán valami spéci flottába.

    de ezeket még véletlenül se kalkuláld bele, mert túl bonyolult lenne a remek táblázatod.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

Új hozzászólás Aktív témák