-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hauptmann
addikt
-
Hauptmann
addikt
Elhoztam a Habana 50-et a szerelőtől, iszonyú fura volt menni vele, azt hittem elesek, olyan bizonytalan volt. Megszoktam a súlyt, ennek meg jobbra-balra járt a kezemben a kormánya.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Van fent a neten valami olyan oldal, ahol a valós, gyári görgőméretek szerepelnek? Nézem, hogy a 2T Habanámhoz mi a gyári méret, de már a negyedik súlyértékkel találkozom gyári adatként.
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #7199 üzenetére
Otthon megnézem. A szervizkönyv sem írja érdekes módon, az alkatrész katalógus pedig csak az átmérőjét említi, az Aprilia cikkszámra rákeresve a Google-n sincs konkrét érték. Az alkatrész oldalakon eddig láttam 6,5-6,9-7-7,5 grammos értékeket.
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #7213 üzenetére
Most egyelőre nem bántom a görgőket, majd szíjcserekor.
Ha a hézagolót visszarakom, akkor azzal rontok a helyzeten? Alapállásban mélyebre kerül a szíj a tárcsában, kisebb lesz az indulóáttétel, ha jól sejtem.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Szopóroller 1. A héten elhoztam a Habanát. Tegnap természetesen megállt a Szentendrei elején, most is ott van az Agip kútnál. A remek kínai vadonatúj benzinpumpa szart be valószínűleg. Szerezhetek most trélert. Most két hét alatt 60-at költöttem rá, új kupplung, variátor, benzinpumpa. Nagyon érik a gyufa és a Duna.
Szopóroller 2. Most kijöttem Érdre az Atlantic-kal. Megállok a havernál, leállítom a motort, oldalsztender ki. Kapu kinyit, hogy beálljak a kertbe, felülök, oldalsztender vissza, gyújtás ráad. A műszerfal teljes kussban, nincs feszültség. Fasza, betoltuk a kertbe. Csavarhúzó elő, akkumulátor fedél le. Valamelyik csatlakozó kh-s lesz ott, mert mozgatásra visszajött a feszültség. A műszerfal meg U60-as hibakódot írt ki, miután ráadtam a gyújtást.
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #7219 üzenetére
A neten amúgy fent vannak valahol a hibakódok? Azt írtam, hogy az akku környékén lesz valami kh, mert kivettem az akkut, megmozgattam, azóta jó. Olyan szinten ment el az áram, hogy a sisaktartó világítás sem égett.
A hézagoláson agyalok. Ugye az a lényeg, hogy induláskor a variátorban a szíj a meghajtó tengelyhez legyen minél közelebb. Ha van egy bizonyos méretű szíjunk, és beletesszük a hézagolót, akkor a variátor tárcsák közötti távolság nő, a szíj még közelebb kerül a tengelyhez. Lehet, hogy csongi azért vettek ki az alátétet, mert a tengelyen feküdt a szíj, de majd megmondja az okát.
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #7221 üzenetére
Na, most már kezdem nem érteni az egészet. Ha bent van a hézagoló alátét, akkor a két tárcsa messzebb van egymástól, ami azt jelenti, hogy induláskor a szíj közelebb van a hajtótengelyhez, tehát az induló áttétel nagyobb lesz, jobban fog gyorsulni induláskor. Nyélgázon meg nem fog annyira kimenni a külső kerületre a szíj, mint hézagoló nélkül, nem?
Ha beleért a szíj a házba, akkor hézagoló nem volt, ha jól gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Itt van két jó kép a variátorról.
Alacsony fordulatszám esetén.
Magas fordulatszám esetén.
A képen nincs hézagoló ugyan, magas fordulatszámnál nem engedi teljesen összeérni a tárcsafeleket, így a szíj nem fog annyira kimenni a tárcsák széléig.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Nem az oldalsztenderrel, meg a vészleállítóval állítom le a motort, hanem mindig a kulccsal.
A töltést már akartam kérdezni, 14 Volt feletti értéket még nem láttam, alapjáraton meg néha leesik 11,8-11,9 Voltra. Mivel már cseréltél feszültség szabályzót, így arra nem is gyanakodtam. Mintha két biztosíték lenne az akkumulátornál, de majd holnap megreszelem a biztosíték érintkezőket, meg befújok a foglalatba és a csatlakozókba WD40-nel.
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #7225 üzenetére
Ezt mondom én is, hogy ha van hézagoló, akkor nem fog kimenni a szíj annyira a tárcsa széléig, mert a hézagoló miatt nem tud annyira közel kerülni egymáshoz a két variátortárcsa.
Csongi azt mondta reggel, hogy most nincs hézagoló a két tárcsa között, biztos a nehezebb görgők miatt nem tud teljesen összezárni a vario.
De most csak az elméleten agyalok, nem fogok a váltóhoz hozzányúlni.
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #7285 üzenetére
Nem hajtottam be, valószínűleg elektromos behajtású, csak letörni tudtam volna.
Hülye eső, elállhatna már. Úgy látszik, az Atlantic nem szereti, mert most az előbb ki-kihagyogat a gyújtás, egyszer le is állt, de újraindult. Azért gondolom, hogy gyújtás, mert kurva nagyokat durrog a kipufogó olyankor,amikor gyengülget, és ráhúzom a gázt egy picit, hogy ne álljon le, tehát benzin van... Átülök a Habanára, csak azon elázom, nincs rajta plexi.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Lerohadt a Habana. Gyufa-Duna.
-
Hauptmann
addikt
Nálam meg végleg beszart a Habana, elment a kompresszió, hogy miért, már nem is érdekel, nem költök rá. Eladom egyben alkatrésznek.
-
-
Hauptmann
addikt
Gyerekek, ilyen nincs, a kölcsön 50-es is megállt alattam (Suzuki Sephia). A tulaja elfelejtette mondani, hogy a benzinszintmérő nem épp pontos, így kifogyott a tü.ag. tartály, miközben még fele tankot mutatott. Még jó, hogy csak kb. 200 métert kellett tolnom a kútig.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #7393 üzenetére
Pedig én nem gyilkolom a motorokat. Csak használom őket rendesen.
Elvileg ma kész a Habana, megyek vele majd egy kicsit, hogy be legyen járatva az új dugattyú és a gyűrű, aztán adom el. Főleg azért, mert az egyik haver ad valami 100-as Honda Lead-et annak fejében, hogy fizetem az adóit, meg karbantartom. Ha ez tényleg így lesz, akkor az Atlantic utazós géppé válik, nem nagyon fogom használni a városban.
Milyen ez a Honda Lead, van valakinek tapasztalata?
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Egy ismerősöm mondta, hogy januártól változott a kresz, akinek az van a jogosítványában, hogy szemüveggel, vagy kontaktlencsével vezethet, kötelező az autóban pótzemüveget tartania. Tényleg így van? És a motoron mi a helyzet? Ott is kötelező?
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #7437 üzenetére
Nem tudom, de örülj, hogy nincs ott a 110es kód. Bár Neked mindegy, mert alighanem cipelsz magaddal tartalékot. Lehet, hogy majd a következő jogosítvány hosszabbításkor majd bekerül.
Délután lehet, hogy megnézem a tegnap említett Lead-et. A járműadó és a kötelező már be van fizetve idénre, ezt majd odaadom a haveromnak. Tavaly ősz óta áll, mert esett egyet vele, kell majd rá jobboldali tükröt szerezni, mert az meg elköszönt. Olajcsere is esedékes nemsokára. Valami 50 ezer km van benne, ex gepárdos gép azzal a szerencsétlen narancs fóliával. A kinézet végülis mindegy, csak jól menjen. Ha jó a cucc, akkor a hétvégén át is hozom magamhoz.
-
Hauptmann
addikt
Hol lehet venni jó áron tépőzáras térdprotektort? Akár használtat jó állapotban? Sima mezei változat kell, nem ilyen csuklós meg hasonlók, olyan, amit egyszerűen a farmerra felvehet az ember.
-
Hauptmann
addikt
Megnéztem a Lead-et. Hát, tényleg fos, ahogy kinéz, főleg a jobb oldala, ahol nincs tükör sem, látszik, hogy kicsit csúszott az aszfalton, a narancs fóliázás sem emeli a szépségét. Mondjuk ujkorában sem volt egy szép motor.
Alatta nem volt semmilyen olajfolyás, kis indítózás után be is indult. Az alapjárata nem egyenletes sem hidegen, sem melegen, de gázt adva kisimul (azt hiszem befecskendezős, majd utánajárok ennek). Nem füstöl egyáltalán.
40-ig, mint az állat, úgy gyorsul, meg merem kockáztatni, hogy pariban van az Atlantic-kal, bár ott meg csalóka a súly, meg a plexi, nem lehet érezni a sebességet. A lényeg, hogy az autókkal simán lehet a lépést tartani. Bár 60 felett egy picit halálfélelmen van rajta. De ez a pici és könnyű testnek köszönhető.
A hétvégén megejtek rajta egy olajcserét, aztán munkába fog állni. Egy jobbos tükör kell majd, aztán teljes a felszerelés.
Most értettem meg, hogy miért is kell motoros képzés hozzá. Hiába 'csak' 110-es, nagyon tud menni, képzetlen ember kezében ön- és közveszélyes.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Az is ott van, hogy Csongi nyugisra hangolta az Atlantic-ot, plusz 2 grammos görgők vannak benne a gyárihoz képest. Marhára nem izgat amúgy, hogy ki gyorsul le a lámpánál.
A Lead-el lehet az autósokat szopatni, mert 50-esnek nézik, aztán meglepődnek, ahogy otthagyom őket.
Az Atlantic-nak meg van tekintélye, azt élvezem.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #7479 üzenetére
Ezt nem tudom, nem szoktam versenyt gyorsulni az Atlantic-kal, nyugisan megyek vele. Bár a múltkor a Szentendrein egy T-Max nagyon húzogatta a gázt, de nem foglalkoztam vele.
kcsa,
Az ilyen arcok csinálják azt, hogy úgy állnak be, nehogy elférj mellettük.
DigitXT,
Ja, autó nem ellenfél, kivéve, ha valami nagyon extra gép.
De tényleg vicces volt, ahogy próbáltak az előbb lenyomni a lenézett '50-essel', aztán koppantak. Valószínűleg nem vették észre a rendszámot.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Kijöttem Érdre a Bálnával, jönnek elő a hétvégi motorosok, szép idő van. Lassan viszont kezdek leszokni az intésről, 5-ből 1 ha visszaköszön.
-
Hauptmann
addikt
Elhoztam a Lead-et, kíváncsi leszek, hogy szopóroller lesz-e belőle. 80-nál nem megy többet, úgy 50-ig nagyon jól megy, 50 felett azért már egy kicsit lagymatag. A fogyasztásra majd kíváncsi leszek, remélem, 3 Liter alatt marad.
Délelőtt jó volt egy kicsit krúzolni a Bálnával, azért ez nagyon más világ. Hazafelé jövet egy taxis le is szólított a lámpánál tetszett neki a gép.
-
Hauptmann
addikt
Tök érdekes a Lead fékje, amolyan mechanikus integrál fék. A bal oldali kar meghúzásakor egy kicsit ráhúzódik automatikusan a jobb kar is,a mit aztán persze még lehet húzni, ha kell.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen