-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
Márpedig giroszkóppal bűvészkedés helyett a kerék fordulatszámának
pontos mérése, és a kerületének pontos ismerete valószínűleg pöppet
hitelesebb adat lenne. De hát te tudod, ezért is kérdeztem tőled, ugye...
(Nyilván nem a motor csaló km órájára gondoltam, hanem a jeladóra...)Szerk: a marketing bullshitet én is olvastam már, épp azért kérdeztem.
Jó dolog, hogy infra alapján köridőt tud, de kb. itt kifújt a tudása szvsz,
de majd megcáfol, vagy megerősít az, akinek van tapasztalata vele.Szerk2: van olyan androidos app, ami giroszkóp alapján megmondja a
motorka legnagyobb dőlésszögét is. Teljesen hiteles, pontos.Ja nem.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Félreértés ne essék, nem fikázni akarom, csak azért néztem rá a linkre,
mert érdekel a dolog, de a leírás nem győzött meg, hogy mi másra jó.Persze ha csak biciklióra jellegű jeladónk van, ami kerékfordulatonként
egyetlen impulzust ad, sose lesz pontos a sebességadat (gyorsításkor).Az UTCOMP pl. akkor vállal ±0.1s pontosságot, ha 20 cm-nél kisebb az
elmozdulása a versenyszemélygépjárműnek impulzusonként: nos ugye
a Madison a 13-as kerekeken 25,19 cm-t mozog ilyenkor: "határeset".
Kb. 6 impulzus fordulatonként, ha hiszünk a névleges 120/70 R13-nak...
A fenti érték már hosszú úton kalibrált adat, feltéve, hogy a távmérés jó.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #13025 üzenetére
Ha majd kipróbálod, számolj be, hogy mennyire hiteles a gyorsulásmérés.
Na nem mintha nem lennék megáldva már így is elég adattal! A lényeg, hogy
az én igényeimnek megfelelően gurul a Madison, most az, hogy 8.8 vagy 8.9
a piroslámpás 0-100, annyira hótmindegy, ráadásul combos bírságot be lehet
gyűjteni, ha ezt egy 50-es szakaszon tesztelem, szóval annyira nem érdekel.Azért ma mértem 1-2 dolgot... többek közt azt, hogy valóban pont 6 impulzus
a teljes fordulat. Jól becsültem a kalibrált adat + a kerék névleges kerületéből.
Másrészt azt, hogy a távolságra van kalibrálva a lengyel csoda, ők is biztosan
ügyesek, szóval fos munkát nem adnak ki a kezükből, csak kicsit kontaktost,
szóval együtt fut a fedkomppal, viszont ebből kiviláglik, hogy a gyári óra csal...
Sejtettem, hogy így van, mert GPS adat alapján is látszott végsebesség körül,
hogy van már "szabad szemmel is látható" eltérés. Olyan 4% körüli csalással,
ezért ha a digit óráról/videóról olvasom a 100 km/h elérését, az még csak ~96,
viszont én bele szoktam kalkulálni a motor felpörgésének idejét is, tehát ezért
jött ki kb. ugyanaz a "mért" (vagy mondjuk, hogy viszonylag jól becsült) adat...Ui: amúgy nagyon befolyásolja a mérést akár a széljárás is... adott esetben a
motoron lévő plexi, vagy a pilóta ruhája, esetleg, hogy tele van-e a tank, stb.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #13039 üzenetére
Öregebb volt az, de valóban faceliftes, dupla lámpás, fasza műszerfalos.
Hengerfejtömítést cseréltek! Azzal aztán nem is volt gond (a termosztáttal
inkább). Meg hanyag módon hagyták elkönnyezni a főtengely szimeringet,
amitől totál dzsuva lett a varió... De Neked nem tűnt fel, hogy nem vált, és
nem megy, mivel 60-nal így is tudott menni (magasabb fordulaton). Sajnos
tényleg inkább városi motor. Vagy hát nem idegbeteg mód túrázni is jó, de
tartaléka az nincs: a 110-es végsebességét nyögvenyelősen éri el. Nameg
a 12-es kerekeknek nem barátai a nyomvályúk, szóval valóban nem R6R...
(Konkrétan a 180-as Maja könnyebb, virgoncabb, és végre is többet tudott.
Viszont rakodni kevésbé lehetett, és kevésbé volt fotelszerű + kényelmes!
Ahhoz képest azzal is voltam Balatonon, szóval semmi sem lehetetlen.)Milyen jó is lett volna, ha megvan most is, amikor összetörtem a Madisont!
Nem kellett volna 2 hónapot BKV-zni: átülök, amíg jönnek az alkatrészek...
De hát valamit valamiért. (Helyet a garázsban és pénzt a tartalék motorért.)Gyorsulásról videó (van egy dislike-ja, biztos azért, mert hidegen húzattam).
Közlekedés 5x-ös tempóval. Cihopata módban (FUN vid!), magyarázó videó.
És végül, amikor szentkuti kolléga majdnem megevett egy Liberty 50-nel.Amúgy imádtam a gépsárkányt. El is szomorít visszanézni a videókat.
Mondjuk magára az első szerelésre nem emlékszem vissza túl jó szájízzel:
a Hitleres videóm nem is lehetett volna aktuálisabb. Szerelő... pénzt elteszi
s motort hagyja megrohadni, a vadiúj szíjat meg tönkretette az olaj azonnal.Szerk: lett volna rajta egy új szett gumi, meg egy jó kormánycsapágy... Hejj!
(Futár srác már 2x cserélt gumit, szóval óra szerint 50000+ van benne. Talán
a héten fogom megint látni a masinát, aztán gyorsulunk egyet a Madisonnal.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #13041 üzenetére
15 perc kereséssel nem sikerült megtalálnom
Akkor csak "vaksi" vagy.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #13043 üzenetére
Semmi különös, csak amolyan klasszikus személyi sérülés nem történt,
anyagi kár jelentős. Csak a xenont sajnáltam nagyon, de azóta újjáéledt:
Olvastam az eseted odaát, nagyon kellemetlen. Hát igen. Tartalék motor,
az jó dolog, csak helyet kell neki találni: sajna nekem kevés volt nekik.Szerk: le kéne fújni a foncsort matt feketére (megint), csak nem volt még
rá érkezésem. Kár, hogy huszinak már nincs meg a műhelye hozzá...
De gondolom nem ördöngösség, csak elcseszni nem akarom. Műszakira
kapna egy vadiúj lámpát. Vagy, venni kell egy bontott (karcos)at, azt fújni,
és a műszakin megy majd át jövőre ezzel a kishibással, mint eddig is.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #13045 üzenetére
Megalázóan gyorsan, ugyan. Legalább 5 perc volt, és először visszaolvastam:
rémlett nekem is a dolog, bár nem mozgat, mert van headsetem. Igaz, deglett
a mikrofon, ami roppant kellemetlen, mert így csak fel tudom venni a telefont, de
a túloldal, miután közölte, mit akar, én bólintással nyugtázom, hallózni kezd..."Dejszen bólintottam!"
Szerk a szekre:
letüsszentem
Mint az a bizonyos Festéktüsszentő Hapci Benő? Amúgy nekem is ez a bajom,
hogy tudom, hogy időigényes muri (száradnia kell), és nem is igen fűlik a fogam
a lámpa kiszereléshez. Pedig nincs más út. De nincs tartalék foncsor. Ez az.
A másik kettétört abban a bizonyos itt nem részletezett, de önhibás balesetben.Pedig annyival egyszerűbb mást hibáztatni. Vagy a körülményeket. Az esőt![ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #13047 üzenetére
Nem kell egetverő különbségre gondolni. Motoroztunk együtt a két Majával,
cseréltünk is, hogy a pilóta súlykülönbség ne zavarjon be, de akkor is ez a
feelingje. A 180-as azon kívül, hogy jobban "kilő", pörgősebb, "huligánabb",
és garantáltan nagyobb a végsebessége. Bár ezt nem hasonlítottuk össze.
De tudom, mert GPS szerint is meg tudja futni a 120-at, míg a nagynak az
áttétele hamarabb fogy el, és gyakorlatilag szétpörög, mire elérne odaáig...
(Lehet hozzá venni tuning kihajtást, aminek más a fogszáma, szóval elvileg
növelhető a végsebessége, de annak már sok értelme nincs: ezek ilyenek.)Igen, tuningolt, azaz van benne egy Multivar, ami hagyja felpörögni. Én meg
pont nehezebb görgőket raktam a nagy Majába, hogy legyen végsebessége
is, de a rajtja úgy már tényleg nagyon gyenge volt (lásd a Liberty 50 "ellen").Ui: igen a nyitott dob is tuning, de az inkább csak a feelinghez ad hozzá.
A ccm csak egy dolog. Robeszoknál a hajtás a lelke mindennek, meg ugye
az önsúly, lévén általában* viszonylag kis teljesítményekről beszélünk.*: azért 300-400 ccm körül már kezdenek szaporodni a lovak, esetenként a
hengerek is, ill. 650-850 kategóriában egészen meglepő "robogók" futnak...
(Praktikusságuk mondjuk megkérdőjelezhető, de mindenképpen jópofák.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #13050 üzenetére
Amúgy a Multivar "csak" egy varió, de valahogy, mégis sok pluszt ad,
cserébe nekem fél lityivel növelte a fogyasztást a Maján. Madisonon
már nem biztos, mert azt ritkábban kell nyelezni "közlekedés" esetén.
Viszont motorozhatóságban, élményben, eredeti önmagához képest
ég és föld, és nekem csak ez számít: nekem ennyit jelentett a tuning,
és elmondhatom, hogy soha nem unatkozom a motoron. (A 8.8 nem
cél, hanem következmény.) Aki ezt nem érti, jobb, ha hozzá se szól...Megjegyzem, a fogyasztás csak egy paraméter, és nem biztos, hogy
a legfontosabb: egyéni preferencia. (Már nem szívesen ülnék kisebb
robogóra, mert ezt szoktam meg, ezt érzem jelenleg a "legjobbnak".)
De ismerem a véleményed: városba kicsit, túrázni meg sor4 600+!Én nem túrázok, nem pályázok, nem "motorozok", de jól szórakozok.Ui: írtam korábban, hogy mérnök manus volnék, azért is szórakozok
mindenféle mérésekkel, meg az elmélet gyakorlatba ültetésével...
Vmi nem úgy viselkedik, ahogy (szerintem) kéne, igyekszem javítani.
Pl.: nem véletlen kötöttem be a 250-es Maja H4-es tompítottját a H7
mellé, sokkal jobban lehetett vele látni/gyárilag úgy kéne szerelniük.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Hát a blokk az blokk. Nem valami bivaly, nem pörgős, sűrű olajcserés, de tartós.
Fékkel jó vigyázni, mert rendszerint alultervezik (úgyse megy "gyorsan" jeligére).
Ilyen szempontból egy integrált fékes jobb (pl. Madison), máskor meg jól jönne,
ha csak a hátsót fékezné. A futómű általában nem a robogók erőssége: az ABS
azért még nagy vágyam, mert nem feküdtem volna el két éve, ha lett volna rajta.Szerk: a linkelt videókon hallatszik a motorhang. Kicsit kerepelős, de hát melyik
egyhengeres robesz nem az... (Jó, amelyiknek elnyomja a nyitott dob hangja.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #13054 üzenetére
a tompító benne volt
Az nagy mázli. Rengeteg "kis" Maját látni rendszám nélkül,
pedig mind legalább 125-ös. Szóval önmagában nem baj, hogy
ránéztek, ezen van-e rendszám, bár ezt menet közben is látták.
(Műszaki érvényességéből lehet, hogy csak a kéket, a 2016-ot.)Szerk: idén meg már nem is kap új matricát, ha jól tudom. Fura.
Szerintem nem volt baj ezzel a matricázással. De hát ők tudják![ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Kameraminőség témához annyit, hogy az a nem mindegy, mire kell,
és milyen utófeldolgozáson fog átesni. Ebben a kis gokartos mókás
videóban az egyik kamera közel 100K volt, a másik meg alig 25K.
Aztán elég nehéz megmondani, hogy melyik-melyik.Szerintem.Persze napfényben, eredeti méretben üvölt a különbség, de ha vág,
újrakódol, YT-ra feltölt (ami szintén újrakódol!) a processz, kevéssé.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz miresz #13120 üzenetére
Ahogy kcsa írja, alapjáraton nem nagyon van töltés... Sajna a HS1
2x35W-ja mellé a féklámpa 2x21W-ja, és az index 16+10W-ja már
rendesen leterheli az akkut, ami miatt esik a tápfesz, akár 12V alá.
Ezért halványul a fedkomp háttérvilágítása. Természetesen bőven
súlyosbíthatja, ha gond van a testeléssel! De készülj fel, ha ahhoz
hozzá akarsz férni, tejesen le kell kabátolni a motorkát: kb. fél nap.Az akku az alagútban van, de a lábtartó kiszedéséhez a díszléctől
kezdve minden frincfrancot le kell szedni: persze a fesszabhoz alá
fekve, a hasidom leszedése után is hozzá lehet férni! Arra megy a
testkábel, de alulról nehezen férsz hozzá csavarozni, meg pucolni.
Biztosítéktáblát is érdemes átnézni (a kesztyűtartóban), mert azon
meg a tápfesz eshet sokat ha nagy az átmeneti ellenálás (oxidált).Ui: én powerledre cseréltem mindent, úgy marginális a jelenség...
Természetesen a kábelek, kontaktok átnézése, pucolása sem árt!
Ha lekapcsolom a xenont, és csak LED-ekkel megyek "gyilkolom"
a fesszabot, mert el kell fűtenie a plusz töltést... olyankor 14,7V is
előfordul. Viszont alapjáraton is van 14+. Xenonnal 14,1 fölé nem
igazán megy, alapjáraton meg 12,3-ra is leeshet, vagy akár alá is.
(Az kemény még, amikor 86 fokos hűtővíznél bekapcsol a venti...)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz miresz #13125 üzenetére
A linkelt oldalon lévők közül csak a T10, 5050-nel szereltek jók valamire.
Nevezetesen az első helyzetjelzőbe, rendszámvilágításba, műszerfalba,
más felhasználásra pl. első az indexbe, vagy BA15S foglalatban a hátsó
indexbe teljesen felejtősek, rém gyenge a fényerejük (balesetveszélyes).Megjegyzem a 10W-os hátsó index izzó gyárilag is rém gyenge, amikor
ott világít mellette 2x21W-tal a féklámpa. Szomszéd srác azt mondta,
hogy többször nem is mert balra fordulni, mert annyira nem látszott. Jó,
ő végül azért adta el a motort, mert ráparázott, hogy statisztikailag meg
fog halni x hónapon belül, szóval... Mindenesetre a powerled elég jó.
A falon balra a hagyományos izzó fényereje és vetítési képe illusztrálja.Természetesen ilyeneket eBayről érdemes rendelni. Darabja 1-3K körül.
csongi: nekem projektoros xenonom van. Gyári foncsorba bedobva egy
xenon izzót, csak mókusvakításra jó, levillognak, joggal és te sem látsz.
Kérdezte miresz, hogy hogyan raktam be: ez a 2,2"-os pont befért.
Az előző 2,5"-os a csavarozási pontjai miatt nem fért be, vágni kellett a
foncsorból néhány darabot, ill. aztán kipótólni kicsit. (De a lényeg, hogy
a foglalatba beleillett, így egyenesen* világított, és a magasságállítás is
működött, szóval nem volt nehezebb azt sem belőni, hogy ne vakítson.)*: egy kicsit ferdén állt benne a takarólemez, nem vágott le tökéletesen.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #13131 üzenetére
Ez nem vélemény kérdése. A szórt fényre elég szigorú előírások vannak: ami az
első képen van, nem csak szabálytalan, de látni is sokkal szarabbul lehet vele...
Pontosan nulla relevanciája van ugyanis, hogy a fán ülő mókust észrevedd, de a
szembejövőt ez a fény fogja szanaszét vakítani. Láttam szemből is... Durva volt.
(Nem is sokat jártam úgy vele, mert nem vagyok a magam és mások ellensége.)Szerk: na nem mintha a lámpatest módosítása nem volna szabálytalan, de érted.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz miresz #13140 üzenetére
Elöl ez van 2013 vége óta, magában is gyönyörű a fénye, de befér a búrába is.
Szóval a búra alatt van: nem látszik, hogy LED, csak az azonnal kapcsolásból.
Nem mondom kétszer, hogy a műszakin is így ment át, de nem emlékszem.A hátsót most novemberben raktam be. Annak nem (!) szép, sárgás fénye van,
a belső búra alá se fér, viszont van vmi, amitől mégis tökéletes a Madisonba...
Nevezetesen a lámpa kialakítása! A külső búra piros. A belső sárga. Így együtt
narancsszínű az index: ha kiveszed a belső búrát, hagyományos izzóval vacak
piros villogást kapsz, viszont a belső búrának pont olyan vacak sárgás a színe,
mint ennek a LED-nek. Tehát a végeredmény tökéletes, ahogy a képen látszott.Féklámpában ez van, brutál jó, de "helyzetjelző módban" túl erős, ezért raktam
be egy előtétellenállást (nem nagyot, talán csak 100 Ohm-ot), azóta: tökéletes!
Megjegyzem, ez is azonnal kapcsol, szóval sokkal jobb, mint a gyári. Kiégni se
tud, míg a hagyományos izzó simán megnyekken. Egy baja lehet, ha szétrázza
a gép, mint ahogy egy szettel megtörtént. Az egyik index is csörög, fél év után!---
Szép lett a fényezésed. 2 dolgot nem értek: díszléc, akkufedél miért maradt ki?
Valamint a féknyeregnél a csövet + a légtelenítő csavart miért fújtátok pirosra:
ha majd szerelni kell, lesz anyázás. Amúgy meglepő, mennyivel kisebb a fék,
már az első tárcsa átmérője, és csak 2 dugattyús. Akkor ez nem is integrált?
Sajnos a piros féknyereg hamar összekoszolódik a fékportól. Amivel viszont a
fékport lepucolod, sanszos, hogy megkezdi a festéket is. Sajna, ez ilyen bicikli.Szerk: a vágott plexidre nagyon kíváncsi volnék! Szinte egyáltalán nem feltűnő.
Lehet, nekem is olyan kéne, pont kikerülnék a turbulens/hangos menetszélből?[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz miresz #13147 üzenetére
Az integrált fék olyan, hogy a hátsót húzva fog az első is: a 400-ason elöl
háromdugattyús a féknyereg, a hátsó fékkarral üzemel a középső kisebb
dugattyú is, így "csak a hátsó féket használva" is nagyon jó a fékhatás.
(Persze "ha meg kell állni", akkor melléhúzza az ember az elsőt, és kész.)Persze, van menetszél, de nem mindegy, milyen: tiszta, vagy turbulens...
Valószínűleg pont annyival magasabb vagy nálam, hogy alapból simább
menetszélben ülsz, így nem volt annyira hangos gyárilag sem, ezért nem
érzed a különbséget. (Akármilyen jó sisak sem segít a "bubbogáson".)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Nekem a gyári "csak" 235€ volt párban, plusz persze a szállítás...
huszi.gyb: oem-parts.hu, itt speciel 13905Ft-ot ír. Több rendelésem
is volt tőlük, mindent korrekten beszereztek, egyenesen a gyártótól.
Persze vannak elmebeteg árak, de nem az ő saruk: a gyártó áraz.Szerk: mondjuk ez pont nem külföldi oldal, de azért egy tippnek jó...
Anno nagyon bevált az easyparts.nl - hiperolcsón jött a hátsó kerék.
Mondjuk azután kompletten leálltak a Malaguti alkatrészekkel, LOL.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Hauptmann #13195 üzenetére
Én csak annyit tudok, hogy hajtóműolaj csere után felszabadultabb lett a gép.
Értsd jobban gurul, mérhetően jobban gyorsul... esetleg kevesebbet fogyaszt.
Szóval szerintem ez várható egy nem passzoló olajtól: visszafogja a gépet.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz gyuribácsi88 #13215 üzenetére
Ki kéne pucolni a karbit, tuti el van dugulva.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz gyuribácsi88 #13217 üzenetére
A tünetleírás alapján csak az alapjárati fúvókán kap jelenleg benyát, így amint adsz mellé egy kis levegőt (a gázkarral), nem porlaszt mellé többet, így a keverék elszegényedik, motor leáll. Ez csak az elméletem: nem vagyok szerelő, sőt, a karbimat sem szedtem szét soha. Alapjárati fúvóka dugulásom volt pár éve téli állás után, de akkor szerelőhöz vittem a motorkát, hogy pucolja ki (érzékeny szerkezet, sok apró alkatrésszel, tuti elszúrtam volna benne valamit). Úgy vélem esetedben arra a karbira nagyon ráférne egy alapos takarítás, főleg, hogy ennyit állt... De azt, hogy "csak ennyi-e a gond" látatlanban megmondani nem lehet.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Hauptmann #13232 üzenetére
Becsúsztatható talpuk van, könnyű levenni/felrakni. De valóban
annyiban macerás, hogy oda kell rá figyelni, meg eltenni mindig.
Sony AS200-at 55K-ért vesztegették legutóbb (annyiért jó vétel).https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Hauptmann #13235 üzenetére
Az AS30 egy AS20, csak GPS-szel: képminőséget linkeltem korábban.
Magában nem mondanád, hogy nagyon gáz. De az AS200 "elpáholja".
(És ahhoz képest az AS30-at aranyárban próbálták eladni mindig is...)Más: ma megjártam a hadak útját. Szó szerint. Lepörgött az anya a
varióról, tolhattam a gépet. Majd megdöglöttem Kelenföld alól felfelé.
Erre gyökér bringás beugat, hogy k.rvára nincs jó helyen a motor: épp
telefonáltam, hogy mi a szitu, és valóban a bringaút szélén állt, felelé,
mondtam neki, hogy segíthetne feltolni, s itt sem vagyok, de persze a
füle botját nem mozgatta, ment tovàbb, csak a pofája járt a buzijának.Természetesen nem az a baj, hogy bringás, mert csak egy bringán ülő
f*sz volt. Erre nagyon jó példa, hogy 2 perc múlva, ahogy vergődtem
felfelé, a következő "bringás" megkérdezte, hogy segitsen-e?! Tényleg!
Komolyan is gondolta, segített (amiért utólag is nagyon hálás vagyok):
mondtam neki, hogy elvileg 168 kg, szívás... Mondta, hogy neki VFR-je
van, az meg 250 kg, szóval megérti... Szóval "motoros", azért segített?
De hozzátette: meg sportember. És valóban. Bringán ülő EMBER.Viszont a hegymenetet már nem vállaltam be a Csíkihegyek utca felé,
így a MOL kúton rendeztem be a kisebb szervizállomást, ahol kaptam
engedélyt a 220 használatára (jé, még egy EMBER?!) az elektromos
ütvecsavarozóhoz, így a motorka onnan már "lábon" hazajött.Szerk: természetesen ezúton is köszönöm a szerszámok leszállítását
a közelebbről meg nem nevezett, titokzatos személynek.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Nem mindegy, milyen fajta: ezt az OBI-ban vettem, kicsit gagyi.
Oldani ugyan tud 300 Nm-t. De húzni csak 100-at. Persze az is
elegendő kellett volna, hogy legyen. De úgy néz ki, nem vártam
eleget legutóbb, mert nem érte el a 100-at se... 300 km-t bírt ki.
Ráadásul pont gyorsulás közben szállt el, és csak azt éreztem,
elmegy az erő, meg felpörög a motor. Rendesen ledarálta az új
külső tárcsa hűtőlamelláit, szóval egyelőre viszament a régi.Erősen gondolkodok, hogy kéne megint egy 12V-os, ami 300-at
tud húzni, és a puszta közepén is használható akkuról.
Sajnos ami volt, tönkrement, szétverte saját magát, idővel. Egy
fullos kerékcserét (16 csavar ki-be) még kibírt az ősszel. Ennyi.Hauptmann: AS100-am nem volt. De itt akadnak tulajok, hátha.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz miresz #13256 üzenetére
Amikor ki van húzva a számláló (-----), akkor tud módot váltani.
Szóval akkor kell megint megnyomni a MODE gombot, és vált,
először RPM mérésre, majd akku töltöttség mérésre, aztán jön
a kérdéses olajcsere visszaszámláló, végül a "külső" hőmérő...Szerk: egyébként 3000-től számol vissza, de ha lejárt, az első
figyelmeztetés OIL CHK, azaz szintellenőrzés, ha kell rátöltés.
Miután ezt nulláztad, a következő 3000 után OIL CHG-t ír ki...
Legalábbis a 400-ason ez az intervallum. 2,2L olaj van benne.Szerk2: ezen a borzalmas minőségű videón végigzongorázza
a fedkomp funkcióit... Még a régebbi műszerfalos modell.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Nekem csak azért tűnik soknak a 4L, mert túrázós módban a
400-as sem eszik sokkal többet (4,1-4,2), és szedi a lábát.
Városban persze 5,8, LOL. Amúgy NEM érdekel! Ahogy az
egyik tanárom mondta: "Ha kell, tankolok... Ha nincs pénzem,
nem tankolok." Decinként hasonlítgatni más motorokat: röhej!
(Mikor ugyanannak a motornak is van pár deci szórása azért.)Ui: a pontos sebességmérő 2%-kal alámér a GPS-nek, fura...
Ez csak annyit jelenthet, hogy a távolságmérésben is van egy
2%-os tévedés, ami viszont rontja fogyasztási adatomat.
Magyarán sanszos, hogy nem is kér az 5,8-at. "Csak" 5,69-et!https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Persze, alapvetően kell mérni, nekem is durva hibára utalt a 8,6!
A gond csak azzal van, hogy egy olyan állítás alátámasztására jön
sok "tapasztalat", hogy a Malaguti Madison 250 kevesebbet enne,
mert... És akkor soroltok tök más motorokat. Amiknek eleve más a
tömege, biztosan más az áttételezése, esetleg nagypapis a váltója
(más a gyári görgőzés), tök máshol s tök máshogyan használtátok.
Tehát ez mind alátámasztja az eredeti állítást.Ja nem.(Ez a LOL.)Btw. semmit nem jelent, hogy te hány lityót tudtál megetetni vele.
(Van az a vezetési stílus, amivel a 250-es Maja is elment 3,5-ből...)Ui: szomszédom 200-as Madisonja állítólag 5 liter fölött (is) evett...
Bp-Szeged távon egyszer tutira meg kellett vele állni tankolni.
Tegyük hozzá, soha nem rakta teljesen tele: mérési hibák lehetnek.
A "teljes teletank" Madisonoknál a tanksapka elhelyezkedése miatt
kicsit kockázatos, utána szokott a kifolyni egy csomó féktávon LOL.
(Azért próbálom telenyomni, de így is összejöhet fél liter szórás.)Szerk: azért 173 km-t én bátran letekernék tankolás nélkül. Kérdés,
mit csinált, hogy neki nem jött össze. (Asszem pályán ment, szóval
sanszos, hogy végig nyélen. Azért 130 sok ezeknek a gépeknek...)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #13271 üzenetére
Két opció van: vagy sose ment még 130-at, vagy ANNYIRA
bebújik a plexi mögé, hogy tényleg hallja a kipuját. Mondjuk
egy gyári motor, gyári dobbal nem hiszem, hogy hangos.
(Esetleg lyukas a dobja, és azért. Vagy szétforog, és azért.)kcsa: az a röhej, hogy a Satelis nem Madison. Mi bennük a
közös, most őszintén? A 250-es Piaggio blokk? Injektor van
a Peugeot-ban. Olvastuk. A Madison véletlenül nem karbis?
A 250-es Yamaha blokkos Madison is karbis volt - már amit
huszi bontott anno, de persze kijavíthat, ha rosszul tudom...
Írta miresz, hogy a 250-es Pigi blokk 2004 után nem játszott.Akkor mit is akartok mondani? Fél lityóval kevesebbet enne?
Jó. Tegyük fel, évi 10000-eket megy: 50 litert spórolna = 20K
(Ez tényleg egetrengető üzemeltetési költségbeli különbség.)Cserébe egyszer elfossa magát az injektor, az 50K-ról indul...
Persze tudjuk, tapasztaltuk, hogy a karbihoz mindenki "ért".
Én is üdvözölném a "szerelőt", aki benzinbe fojtotta a gépem.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Nem kezdünk semmilyen hitvitát. Csak nem értem, mit akartok mondani miresz
S200-as Piaggio blokkos, karbis blokkjának fogyasztásáról. Sok a 4L, annyi jött
át, de valahogy nem akar kikristályosodni, hogy azért sok mert baja van, hiszen
más ugyanilyen motorok szignifikánsan kevesebbet esznek (tapasztalat?), vagy
azért, mert tudtok mondani más motorokat, amik fél literrel kevesebbel is beérik.
Vagy szimplán az a téma, hogy szerintetek egy fiatalabb injektoros motor biztos
kevesebbet fogyaszt. Szóval higgye el. Ez oké. Csak amolyan Captain Obvious.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Hát az ő realitásában viszont működhet, tehát még csak nem is kamuzik.
Btw. az lett volna a korrekt válasz az S200-as kérdésre, hogy mégis, mennyi
lenne a "normál" fogyasztása, hogy fogalmunk sincs, mert sosem próbáltuk.Persze, viszonyítani lehet sokmindenhez, ahogy egy Madison-t az AT-hez.Btw. mennyivel egyszerűbb lenne az élet, ha hinni lehetne az ilyen oldalaknak,
és szimplán egy számmal lehetne jellemezni a fogyasztást, ami mindig annyi.Malaguti Madison 180 cc - 24 km/l - 56 mpg (4.17 L/100 - kis Maja?)
Yamaha Majesty 180 cc - 21 km/l - 49 mpg (4.76 L/100 - multivar!)Malaguti Madison 200 cc - 23 km/l - 54 mpg (4.35 L/100 - reális?!)
Malaguti Madison 250 cc - 21 km/l - 49 mpg (ez Yamaha, vagy Pigi?)
Malaguti Madison 400 cc - 19 km/l - 45 mpg (5.26 L/100 - "elérhető")
Malaguti Password 250 cc - 22 km/l - 52 mpg (bennehagyom, ezt is)
Malaguti Phantom 250 cc - 19 km/l - 45 mpg (ez kicsit soknak tűnik)Peugeot Satelis 250 cc - 23 km/l - 54 mpg (4.35 L/100 - skandallum)
Ui: azt bírom, amikor csongi benyögi, hogy a hypermilinghoz szétmoddolt,
varióköszörült, keveset forgó viszont nem gyorsuló burgi 2,8: reális!https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz miresz #13283 üzenetére
Nem kényes a kérdés, csak én vagyok ilyen "kötekedős" hangulatban.
Szerintem reális, de természetesen tereptől, meg vezetési stílustól is függ.
Mondjuk az olyat nem értem, aki egy automata gépen nyomatékból megy:
ùgy tud menni, ahogy a variója hangolva van. Sanszos, hogy gyárilag NEM
a csúcsteljesítményre hangolták (hanem inkább fogyasztáscsökkentésre).Ha meg szignifikánsan más hangja van végsebességen, az pont azt jelenti,
hogy szétpörög éppen a masina: nehezebb görgőkkel esetleg Dr.Pulley-val
ki lehetne tolni a végét, de ezeket amúgy se ilyen száguldozásra találták ki.
Én is qrvára untam a Mátrából hazafelé az utat, nem is mentem többet...
Jó, mondjuk az unalmam nem végsebesség teszteléssel vezettem le, mert
qrvahangos a menetszél 150-nél, és úgy feleslegesen megnő a fogyasztás.Persze, ha arra járnék, szívesen cserélnék, sőt, kipróbálnám a vágott plexit
is, mert a képek alapján nagyon profi kivitelezés, és lehet, pont a méretem!
A kisplexi sem az igazi, mert annak meg más a dőlésszöge, vagy hogy...Szerk: a lábtartó nem lesz előrébb, de ha a háttámlát leveszed, már ülhetsz
is hátrébb, ami ég és föld kényelemben. Persze vmit csinálni kell a támla
tartójával, mert egyeseknek bökni szokta a hátsóját, de nekem nem igazán,
mert oda jön ki a farmer hátsó zsebe... Tökéletes megoldás az egyedi ülés,
természetesen ennek megfelelő árazással. (Átépítés, zselé, új bőr, fűtés.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #13285 üzenetére
alacsonyan marad a fordulat, de közben szépen gyorsul
Na ez az, ami nem működik, hiszen CVT váltód van ám neked is.
Tudom, hogy nincs fordulatszámmérőd, azért hiszel a mesében:
javaslom tanulmányozásra. Különösen a 27LE@8300 rpm részt.Amúgy egy teljesítményre hangolt motor nem az egekbe küldi a
fordulatszámot nyélgázra, hanem a teljesítménycsúcsra... Ezért
fog sokkal jobban gyorsulni, így nagyobb élvezet vele a haladás.Nincs annál idegesítőbb, mint amikor egy félrehangolt* motorka
torpanására/gondolkodására kell várni... (Persze ha számít az a
fél liter fogyi, isten őrizz, hogy hozzányúlj a varióhoz, de azt hidd
el, csak így natúr, hogy tudom, mire jó a "sportvarió": próbáltam.)*: nem, a gyárban nem félrehangolják! Hanem pont nyomatékra,
de azt a nyomatékot akkor kapod, ha nyelezed. A többi mese.
Viszont teljesítménycsúcs fölé forgatni tényleg értelmetlen már,
és azt mondhatjuk kínzásnak: én nemigen erőltetném a vmaxot.
(Főleg, hogy írod, hogy rezonál, meg fémes hangja van/hangos.)Ha tényleg kétkilóval akarsz "utazni", mert különben "unatkozol",
hát vegyél egy nagyobb motort: ahogy nekem "tanácsoltad" LOL.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #13287 üzenetére
Én csak azt bírom, hogy vki, aki utoljára dízelautóban látott fordulatszámmérőt
kezdi magyarázni, hogy nyomatékból megy, meg pl. 1500-ön közlekedik: aham.
1500 az alapjárat ezeknél. Ha nem több. Ha 2000-en már kezd fogni a kuplung,
akkor mondhatjuk, hogy kényelmesen, lustán indul a gép. Ennek lehet előnye a
kocsisorok közti araszolásnál. De extrém esetben meg ellenkezőleg! Túl kevés
a kraft egy min. 150 kg-os bódé dinamikus mozgatásához: akkor van a baj*, ha
a motor nem azt csinálja, amit megszoktál, "vársz" tőle... Az elvárás lehet más!*: estem már pofára majdnem párszor, mikor nem szokásos módon jött az erő.
Nem véletlen mondják azt sem, hogy a hideg motor is lehet balesetveszélyes...
Nem azt a gázreakciót kapod, amit vársz. Ledöntöd, de nem indul el, ahogy kell.Természetesen mindenki motorja motor. Mindenki úgy használja, ahogy akarja!
Ettől függetlenül látatlanban kijelentem, hogy egy ilyen fogyasztáscsökkentésre
és végsebességre(!) kihegyezett 250-es Burgman akkor sem kéne nekem ide bp
közlekedésre, ha cserébe kimegy a világból. Évekig elvoltam a kis Majával is, de
már rég nem ülnék vissza rá, mert megszoktam a Madisont... Valamit valamiért.
De SH se kéne, még ha 50 LE lenne, akkor sem, mert nem tudnék úgy ülni.Ui: akármilyen meglepő, sportvarióval is lehet kisebb gázt húzva finoman indulni.
Amit tud, az, hogy nyelezésre visszavált: több erő+fogyasztás, kisebb élettartam.Burt: a dízelautós most nem neked ment, lásd link, bár te is említetted: amit írsz
az kb. rendben van! Viszont pont alátámasztja, amiből a beszélgetés elindult.
Magyarán azért hangos a motorod 130-nál, mert szétpörög. (Te döntöd el, hogy
használod-e abban a tartományban, vagy sem.) Én nem tenném... Ennyike.Szerk: a hideg indulás dolgot megint nem az SH-ra mondom, az inkább a karbis
motorok parája, főleg, ha kézi szívatóval megy, ráadásképpen még hideg is van.
A torpanás is félrehangolásra volt példa, ki is fejtettem, hogy gyárilag nem ilyen.
Amikor a Madison épp rosszul váltott, nos, nagyon szarul ment kis tempónál.
(Viccen kívül egy előzés is para volt hegynek fel, mert 1 mp-cel tovább tartott...)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #13287 üzenetére
Amúgy az megvan, hogy amikor sündisznó volt az olajleeresztő, sehol nem volt a
gépben a sportvarió? De még a kipufogó sem volt képben: futómű lett felújítva.
És láss csodát, a halálán lévő vezérműlánc darabkáit láthattuk a képen 2014-ben:
azóta kapott új vezérműláncot, benne van a varió is, de sün nem volt olajcserekor.Amúgy meg ha megmurdel, hát megmurdel. Akkor úgy csinálok, mint Burt. T-max
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #13295 üzenetére
Semmi gond. Az olajat mindenképpen túlhasználtam, egy félreértésből,
szóval ahogy kcsa fogalmazta, az én kreténségem (részben) volt az ok.
Más részben viszont gyaníthatóan mégsem volt frissen felújítva a vezérlés.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #13300 üzenetére
Hát így pár év után enyhén "nehézkes" az időközben régesrég törölt hirdetésről
képernyőfotót készíteni: ellenben kinyomtatva el volt rakva a motor papírjai közt.
De mindegy, csak okulásként linkeltem annak idején is, most meg magyarázva
a bizonyítványt. Válaszul csongi kérdésére, hogy mi lehetett a "sündisznó" oka.User error. Amúgy rájöttem, hogy hibás volt a könyvelésem: a szervizköltségem
NEM lépte még túl az 1,3MFt-ot! Ősszel már felírtam a szíjat, meg a kuplungot,
tehát most, amikor (újra, és már végleg) beépítésre kerültek, nem kellett volna...Viszont nem igazán vagyok megelégedve az eredeti/kopott külső tárcsával.
Rosszabb lett a gyorsulás + nagyobb tempónál 7000 fölé megy: nem tetszik így.Szerk: viszont direkt néztem, hogy kicsi gázzal 4-5000 körül is lehet kocogni.
Viszont ha lenyelezem, induljon el, mert azért nyeleztem le, nem viccből. Ennyi.(Mint Tudjukki a GS-en: gurul 6-ban 50-nel, és rácsodálkozik, hogy nem történik
semmi amikor nyelezi, így a következtetése az, hogy nagyobb motort kell venni.
Pedig csak vissza kellett volna váltani, ha azon a fordulaton nem volt nyomaték.)A példa szándékosan sarkított! A gyári setup és a sportvarió közt NINCS ekkora
differencia, így általában gyári varióval is jól motorozhatók a nagyrobogók: amikor
kezd kopni a tehcnika, akkor kezd butulni az egész. Előbb-utóbb eljön a felújítás
ideje, és ilyenkor képbe kerül, hogy ha már rá KELL költeni, lehetne kicsit jobb...
A gyári kuplungom 45K volt. Vehettem volna 50-ért Malossit. Csak én szerettem
volna a szíj által már elkoptatott tárcsákat is rendbetenni, ezért ezt vettem.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #13302 üzenetére
Jó, de te körüljártad a témát, és rákészültél a vételre, én meg hirtelen felindulásból vettem meg a Madisont (ha emlékszel, egy Benelli Velvet kipróbálása után). Valamit nagyon akartam venni. És épp úgy alakult, hogy pont volt rá szabad 300K. Azt már többször végiggondoltam, hogy jó ötlet volt-e. Franc tudja. Valószínűleg a kis Maja alattam is hasonlóan megállt volna idővel, arra is kellett volna még költeni. Mondjuk biztos, hogy nem ennyit. De legalább "megtanultam szerelni". S ahogy a mellékelt ábra (varió anya lelazulása) mutatja, immáron hibázni* is (Hitler beájulna).
*: persze a légkulcs a hibás! Szerk: lehet, hogy egy ilyet beszerzek tartalékba.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen