-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #20648 üzenetére
Igazából nem lenne rossz, de az esetek kicsi részében informativ diagnosztikára.
Attól, hogy a gyertya kiszerelve ad szikrát, még nem jelent semmit.
Nagynyomáson már másképp alakul a fizika és sokkal nagyobb energia szukséges hogy ugyanazon a tavolsagon atugorjon a szikra.
De itt jon a kepbe az, hogy miert csak reszmegoldas: azt latod, hogy beszerelve nincs szikra, viszont a kerdes, hogy tényleg a gyertya szar, vagy a gyujtotrafo nem kepes ekkora kraftot eloallitani.Mindenesetre filléres tétel és ha szopatós esetbe futsz, akkor egy hibalehetoseggel kevesebb amit kiszurhetsz.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20652 üzenetére
Teljesen hihetonek tunik
En epp mult heten vettem egy motort, egy 50 körüli doktortól (ügyvéd), 12 éves és 58k km van benne.
Itthoni, harmadik tulaja leszek, szerintem simán megfeleznék ha külföldről jött volna.
A Madison meg nem ment messze, sógorom lecsapott rá egyből.(mondjuk marhajól járt vele a piacon lévőkhöz képest.)
Kormánycsapágyon kívűl mindene fullos állapotban van +új gumik+Multivar. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20654 üzenetére
Egy kis 125-os varosi fun bike-ot meghozza koreait, szoval lehet a roller meg lesz itt is
Hyosung Karion [link]
Egyszer a Madison elott mar majdnem vettem egyet, de a tulaj meggondolta magat(beszamittatta egy uj motorba, aztan 2 nap mulva meggondolta magat, hogy inkabb megtartja mert kurvajo kis gep)A Madison meg mivel csaladban marad, igy szerintem annak a tovabbi butykolese is ram marad
Majd azt az elektronikat osszedobhatjuk, ha lesz idod, nyugodtan zargass -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #20657 üzenetére
A héten intézik az átiratást, valamikor csütörtök tájékán megyek érte, szóval majd meglátjuk mi lesz vele a tapasztalat. A Madison 4 körül evett a multivarral, nem hiszem hogy nagyon több lenne ennek is.
A váltás az biztos, hogy negativum lesz városban, viszont ellensúlyozza, hogy a kátyút, úthibát meg se érzem.
Ez az utóbbi kezdett már zavarni egyre jobban, hiába kerülgettem a gödröket, néha akkorát ütött, hogy sajáltam szegény robogot.
Az pedig mellékes, hogy napi szinten a csomagtartóban hurcoltam melóba a laptopot, és két év alatt most rakom bele a harmadik Hdd-t elötte évekig hátizsákban hordtam, semmi baj nem volt. -
nyogo83
senior tag
Koszi sracok
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #20665 üzenetére
Igen, sajnos ebben a 125-os kategoriaban nem sok motornak van normalis szelessegu gumija.
Volt egy ilyen ketutemu 125-os "szornyetegem" a Madison elott(Cagiva Roadster):Ebben is az iszonyat szeles hatso es a viszonylag normalis meretu elso gumit imadtam, baromi stabil volt tole.
Ja es ketutemu porgos motorhoz kepest 4,5-tol tobbet nem sikerult fogyasztasban produkalni, maig nem ertem hogy hogyan.[ Szerkesztve ]
-
-
nyogo83
senior tag
Faterom a motort hibas oracsoporttal vette, 15500km-el. Evekig ennyi volt benne elotte is, miutan megvette, egyik muszakin kereken 30.000km kerult be a rendszerbe de a fenykepeken meg 15500 van
Szereztem egy uj oracsoportot es megcsinaltam neki, de mondta ne bajlodjak a km utanaallitassal, jol van az ugy 0km-esen bontatlanul, ugyis tarolva van a rendszerben, meg mivel evekig nem ment az ora, igy nem mervado jelenleg mennyit mutat.
Ugyhogy jelenleg igy nez ki a futas:
Kutya nem kerdezte tole muszakin, hogy egy 12 eves motorban miert 74km van
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20709 üzenetére
A "Sudavlesz Kft." nev mar eleve arulkodo jel
Amugy mintha csont ugyanezt a sztorit valamelyik PH-s user is irta volna par honapja valamelyik autos topicban.
Annyi kulonbseggel, hogy o elhajtotta a picsaba az embereket es jopar tizesebe kerult, hogy atmossak az egesz hutorendszert.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #20713 üzenetére
A dobbal igazad van, ott tud a lecsapodott para kifolyni, cserebe ott kezd el eloszor rohadni
Ami a tukroket illeti, tenyleg gaz, sokszor pont az autok tukor magassagaban van, figyelni kell a kocsisor kozott.A sebesseggel kapcsolatban. Akar hiszed, akar nem, siman megy neki a 100-as utazo valosan, ugy hogy nem uvolt a motor. Az enyemmel a vege 130km/h volt ora szerint, de azt nem is akarja senki tartosan.
Nyilvan nem arra valo, hogy 100km-eket letolj ilyen utazoval, de hogy agglomeraciobol 20-25km tavrol ilyen sebesseggel az arra alkalmas utakon begyere, nem okoz neki gondot.Az orarol annyit, hogy kb 5-8km/h korul csal a felső tartományban(gps-el mérve) es amikor az M2-n vagy 90-es korlatos foutvonalon mentem vele 90-100 kozott, akkor kamion nem akart letolni, hogy utolert volna. Más robogómnál ehhez óra szerint 110 kellett minimum, annyit csalt.
A tobbit meg leszartam, elozzon meg ha sietos. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20735 üzenetére
A múlthéten láttam a hódoknâl egy gyönyörû T-max-ot, világos aranybarna/pezsgô színû, az állam leesett.
Nem tudom pontosan mennyi idôs lehetett, de 5-6 évesnél tuti nem fiatalabb, azért nehéz megmondani, mert kinézetre, állapotra, kb ki lehetne szalonba rakni új motornak.
Yoshimura dob volt rajta egyedül, ami nem gyári.
A tulajnak családban van még kettô(asszony+gyereknek), ez az övé és behozta olaj/fék/szíj cserére és átnézésre, mert eladja.Nagyon kívâncsi vagyok mennyiért lesz meghírdetve.
-
nyogo83
senior tag
válasz Badboys #20746 üzenetére
Talan mar irtam neked a gyari alkatreszekkel kapcsolatban a Budaorsi uton levo Malaguti markakereskedest.
Kerdezz rajuk, kicsit mas arakkal dolgoznak mint az Oem-parts, hatha tudnak valami kedvezobb arat.Pl jelenleg az Oem-parts-nal a gyari tuszelep+feszek 35ezer, a Malagutinal valami 12-15ezer korul vettem a gyarit.
Biztos nem lenne igy se olcso, mert sajnos gyariban semelyik robognak/motornak nem olcso az automata szivatoja. Talan csak a Keewaynel van igy, mert ahhoz fruttiert van minden, cserebe...nem tartos, eleg annyi
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20801 üzenetére
Remelem nem usszak meg egy ejnye-bejnyevel, mert azon kivul, hogy atvertek ay embereket, tobb mas buncselekmeny is felmerul(megfelemlitve X ember raderolteti az eladast)
Az a szomoru, hogy nem vagyok benne biztos, hogy ha a TC nem "fujja fel" az ugyet, akkor ugyanilyen gyorsan es hatekonyan utanamennek az ugynek.
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #20850 üzenetére
Muszaki nem problema, ott ilyet nem neznek.
A gond inkabb az, hogy egy normalis injektoros rendszert osszeloni egy motorral egy vagyon(ha van aki elvallalja).
A muszaki resze meg okes, hogy osszelegozza az ember, atalakitja. Viszont hogy normalisan menjen, ahhoz egy gyari, "buta" elore megirt motorvezerlo keves, max beindul es megy "valahogy". Az adott motorhoz meg kell irni a befecskendezesi/elogyujtasi tablat, padon hozzahangolni hogy ertelme legyen.
Gyakorlatilag mint amit a "chip tuningon" csinalnak.En biztos nem vagnek bele meg magamnak se(pedig nem okozna gondot se az atalakitas, se a beallitasa/megirasa sem).
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #20862 üzenetére
Az a CG egy olyan szerkezet, amit konkretan Indiaban meg Braziliaban a putri mogott egy darab drottal meg egy flip flop papucs talpaval barmikor mukodokepes allapotba hoz barmelyik helyi lakos
Faternak vettunk egyet par eve. Olvass majd utana, az a motor kb egy legenda. A fo tervezesi szempont az volt, hogy minel egyszerubb es minel konnyeben szerelheto es strapabiro blokkja/karbija/futomuve legyen.
Vezermulanc nelkuli, nyomorudas also vezerlesu motor+siktolattyus(vagy a brazil gyorsito pumpas) karbi -> ha olaj van benne, akkor addig megy amig birod tankolni.Ahhoz a motorhoz konkretan annyi alkatresz van, mint a szemet es pl karbibol barmelyik jo hozza '93-tol 2006-ig. Kb 20-30Eur egy komplett karbi hozza.
Iszonyat sokat gyartottak belole, de cserebe nem is sokat varialtak a burkolaton kivul semmilyen alkatreszevel.
(Egyedul a Titan valtozatnal van minimalis elteres)Ha racionalisan gondolkodnek, akkor csakis olyat vennek kozlekedos motornak, mert orokos mint a nyomorusag(a pozitiv ertelemben). Pont nemreg ajanlgattak egyet 240k korul, de sok lesz mar itthon a gumikereku joszagokbol
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #20865 üzenetére
Ha a legszurohaz es a porlaszto kozott van kirepedezve, az nem nagyon okoz ilyen gondot (ott nem tud "falsot" szivni).
Falsot a karbi es a henger kozotti szivotoroknal tud, ha ki van repedezve vagy tomitetlen.Egyebkent meg itthonrol vasarolva eredeti gyari Honda alkatreszkent se veszes (mas tipushoz kepest), 3-4ezer korul van mind a ket cso darabja.
-
nyogo83
senior tag
válasz #31733248 #20878 üzenetére
Tok jo, tetszik.
Par dolog ami miatt elbizonytalanodnek, hogy mennyire akarnek ilyet:
Ha jol ertem a KRESZ definiciok szerint, akkor ez mar nem motorkerekparnak, hanem Quadnak szamit.
Emiatt jopar dolog szerintem maskent vonatkozik ra (parkolas fizetos parkoloban vagy a jardan, kocsisorok kozott elozes ami hirtelen eszembe jut).A masik, hogy akarna a franc gumizni, meg a futomuvet javitgatni. Eleg hogy az autonal kutyacsontot/szilentet/stabrudat/lengokart cserelgessek a szar utak miatt, mert valami mindig kopog.
Persze ez arra nem vonatkozik, ha ujonan megveszem es hasznalom kb 4-5 evig, aztan csere. De 10 evesen nem szivesen szervizelnem. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20886 üzenetére
Infot nem talaltam rola, de frankó lenne, ha az akksipakk kivehető lenne mint egy-két elektromos robogónál.
Nálam kb az az egyedüli indok, ami miatt már elgondolkodnék egyen, mert otthon nem tudom csak a lakásban tölteni, melóhelyen szintén csak ha bevinném magammal a pakkot.
Pl [link][/L ]
ez totál szimpatikus (bár formára nem jön be), de kiváncsi lennék hogy a korlátozást kikapcsolva milyen menetdinamikát produkálSzerk: fórummotor beleköhögött a linkbe, lehetetlen javítani
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20912 üzenetére
Bing karbikhoz nincs uszoszint megadva gyarilag(legalabbis meg sehol nem talalkoztam vele).
Regimodi modszerrel kell beloni, az uszonak parhuzamosnak kell lennie az uszohaz fedelevel.A legtutibb modszer, ha leszeded az uszohaz aljat, es ugy a helyen probalod beloni, hogy az uszo parhuzamos legyen a hazzal, egy picit kimozditva lefele kezdjen csak nyitni.
Be lehet allitani leszerelt allapotban fejjel lefele is, de akkor tutira kell menni, hogy akkor zarjon is a tu rendesen.
-
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #20916 üzenetére
Az ora az kicsit mas teszta, mert azt utolag szigorubban nezik egy esetleges ellenorzekor a kozpontban.
Mivel gyujtast raadva csinalnak rola kepet, allo helyzetben, igy necces a megragadt sebessegmero.Meg ismeros se vallal be olyat, hogy pl vilagito Check engine vagy ABS visszajelzovel keszitsen kepet a muszerfalrol.
A kipuff meg olyan, ha kinezetre nagyon nem ut el, akkor a "normalisabb" (ez nem a legalisabb szinonimaja ) helyeken siman lemuszakiztatjak vele. -
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #20929 üzenetére
Attol fugg mit nevezel gyors tesztnek
Megkeresed a generator 3 tekercsenek a kivezeteset es minden kivezetes kozott feszultseget mersz (multimeter AC/valtofesz/ modban).
Altalaban terheletlenul 70V-99V korul kell lennie 5000-es fordulaton.
Ha alatta vagy felette van, akkor a rossz a generator.
Valoszinu hogy ha nalad a generatorral van gond, akkor 70V alatt lesz valamelyik tekercs feszultsege. -
nyogo83
senior tag
-
nyogo83
senior tag
A generator tekercsei kozott 0.2-1 Ohm ellenallast kellene merni, a feszultseg meg jonak tunik, mert 4-5000-es fordulaton 14-15V koruli feszultsegnek kell lennie.
"A fesz szabályzó elvileg jó, egyik irányban ad egyforma értékeket a masikban pedig 0."
Itt a helyes teszt emelle meg az lenne, hogy a generatorrol bemegy a szukseges feszultseg, viszont ki nem annyi jon amennyi kellene.Gyanus pedig, hogy a feszultseg szabalyzod lesz kuka, mert nincs tulbonyolitva a toltes resze a Nexusnak.
3 szal megy a generatorrol bele, 2 test, 2 pedig a pozitiv kimenet.
Esetleg ellenorizheted a testelesi pontokat, hatha ott van valami lazulas/korrozio, de kicsi az esely ra. -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #20944 üzenetére
Nem nez ki tul jol igy kepen, foleg a bemarodasok miatt
Attol fugg mennyire melyek azok a bemarodasok korkorosen, de en cserelnem.Nagyon ritka amikor kopashatart megadnak erre, altalaban az szokott lenni, hogy ha nagyon kopott vagy egyenlotlenul kopott a felulete, akkor csere.
Van valami nyugje amugy? Zorges/csuszas barmi?
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #20946 üzenetére
Akkor az csere
Tavaly ev vegen csereltunk havernak, neki bordasra voltak mar kopva a lamella rogzito fogak oldalai, valami 30k korul sikerult ebay-rol ujat venni, bontott jo allapotuak 16-18k-tol indultak.
Meg is lepodtem, hogy ahhoz kepest nem heroin arban volt, bar lehet azert, mert ezt a blokkot is szereltek jopar mas motorba is. -
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #20972 üzenetére
A Pollini haranghoz milyen kuplungpofak vannak?
Nekem ez kuplung problemanak tunik, ugyanezt csinalta bar igaz, hogy szar minosegu(RMS) vadi uj kuplunggal.
Amikor "ugral", akkor konkretan nem tud rendesen megtapadni a kuplung. Ezt rendesen mukodo kuplunggal is tudod produkalni, ha tulmelegszik vagy ha tul van terhelve sullyal a robogo. -
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #20976 üzenetére
Lekapnam a kuplung harangot, megnezni, hogy hol mennyire fekszik fel a pofa(ilyenkor mar latszik, par hasznalat utan).
A masik, irtad hogy a gyari kontrasztrugo maradt benne. Na most csak hangosan gondolkodom, de nem lehetseges, hogy gyenge es megcsuszik a szij nagy gaznal, es esetleg az ugral ahogy nem tud megtapadni rendesen?Ami meg furcsa, a gyarinal nehezebb gorgo. Lehet hogy jo a vegsebesseg, de elofordulhat amit DigitXT is ir, hogy hamarabb valt el es az uj szijjal meg a kuplunggal igy viselkedik.
Nekem eddig Multivarral soha nem kellett sulyokkal szorakozni,amit adtak melle 2 fajtat, az ment bele es hibatlan volt. -
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20995 üzenetére
Egyebkent tenyleg hasznos az a lib, joparszor hasznaltam mar en is, de muszeregysegekhez van egy masik modszer is.
Az oracsoportokban egy specialis kis aramfelvetelu microstepper motort hasznalnak, keress ra X25, X27 (X25.168, X27.168) neven. (Gugli : SwiTec X25, X27)
Ehhez van sajat library Arduinohoz, es a legjobb, hogy sok tipusnal (a legtobb motor/robogo oracsoportnal) nem kell stepper driver se, meg semmi speci dolog, kozvetlenul raaggathato az Arduino kimenetre.
Azt azert meg kell nezni adatlapon, hogy mennyi a stepper aramfelvetele biztonsagbol. -
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #21008 üzenetére
Na, akkor meg kellene mostmar nezni azt a konrasztrugot. Eddig ilyet, plusz hogy mostmar irtad a csilingelest is, csak elgyengult vagy eleve gyenge rugonal lattam/hallottam.
Szerk: talaltam neked 50cc-ben is peldat ra [link]. Amivel en talalkoztam, nem ennyire durvan csilingelt, de full ugyanez volt a hang, illetve a menettulajdonsag is.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
-
nyogo83
senior tag
válasz Szpilu__25 #21025 üzenetére
Szep, meg szep hangja is van, gratula. A km-t pedig en el is felejtenem mennyi van beleirva, ez a 32 egy buvos szam. Ha muszakilag okes, akkor ne torodj vele.
Volt mar rola itt szo, hogy tudom ki az aki porget itthon nagyuzemben(szerintem minimalis erofeszites lenne valos szemelyhez kotni, ha valaki utanajarna), szoval poenbol az elmult 3-4 honap "munkai" kozul szemezgettem gyorsan, lehet csekkolni mennyi is az a 32.000Km amivel bekerulnek az orszagba a motorok.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #21036 üzenetére
Nem lehet mar visszaolvasni, leegyszerusitve olyan a km ora atiras mint egy BIOS flash.
Kiolvassak a chipben levo pár byte-os tartalmat, modositjak a benne levo hexadecimalisan tarolt szinte nulla vedelemmel titkositott oraallast, aztan ezt az uj tartalmat visszatoltik a chipbe. -
nyogo83
senior tag
válasz Szpilu__25 #21041 üzenetére
Csak egy helyen, a muszerfalban.
Motornal/robogonal nem igazan forditanak sok erofeszitest ra hogy ne lehessen modositani. Meg az ujabbaknal se.Ahogy elottem is irtak, hogy ha elso blikkre muszakilag rendben van, akkor nem kell vele a foglalkozni, a tobbi majd menet kozben kiderul
Ennel tobbet egy szerelo se tudna megallapitani elozetes atvizsgalasnal a blokkjarol pl, max annyit, hogy kompressziot mer.
Ha pedig pl 60e Km van benne a 32e helyett, normalis hasznalat mellett a nyomas ertekeken se latszodna semmi.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
125-osnel gyakorlatilag mindennel megfeszitenek, ami nem fer bele a 125cc es 11kW kategoriaba.
A Majestyt megnezheted, legalabb kiderul, hogy ulespozicioban, meretben mennyire stimmelne. Az ara, az meg kb okes is, de ne lepodj meg, ha megvetel utan egy alapos atnezesnel kiderul ez-az, amit cserelni kell (amugy is ajanlott, de inkabb elotte atnezetni ha nincs hozzaerto ).
Km-re csak annyit tudok mondani, hogy mindegyik robogoban fuggetlenul a kortol valahol 25e es 35e Km van . Szoval az alapjan kb a semmit lehet leszurni, vagy rosszabb esetben a femreszeleket az olajbol.
Ha valamelyik szerelo ilyet mondott a Kymco-ra, azt jegyezd meg, mert akkor oda mar nem kell menned majd robogoval.
Se nem kinai, se nem megbizhatatlan, raadasul nem egy hiperhajtomu blokkja van, semmiben nem kulonbozik mas robogoktol. Ezt a hozzaallast sose ertettem szereloktol, bar azok altalaban olyanok is, akik ilyet kijelentenek -
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #21091 üzenetére
Amugy inkabb szomoru, mint vicces : 7-800k korul kapsz egy zsir uj Grand Dinket, hasznaltan minimum 300k egy 10 eves kitudja mennyit futott, milyen allapotu nagy esellyel import.
Agility City 500k ujonan, 320-350k korul vannak a rendszamozasra varo 9-10 eves olasz “megkimelt” vasak.Siman bevallalnam akar azt a par 100k kulonbozetet hitelre, minthogy beleugorjak egy hasznaltba. Ha 5 ev mulva megunja az ember, meg akkor is relativ jol tud kiszallni belole, mert nem kell olajcseren kivul kolteni sokmindenre.
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #21094 üzenetére
2010 ota nem kotelezo a markakereskedeshez vinni, fuggetlen szerviz is elvegezheti a kotelezo szervizelest, csak szamlakepes legyen es pecsetelje be a szervizkonyvbe(illetve ne ilyen RMS szintu utangyartott cuccot rakjon bele). Alkatreszt meg lassan mar tenyleg csak gyarit eri meg venni, meg egy 10 evesbe is.
Azert egy uj robogonal szerintem az elso 2-3 evben (nyilvan fugg attol mennyit megy) egy olaj/szuro esetleg fekbetet es szij/gorgo cseretol tobbre nem kell kell kolteni.
Inkabb ezt vallalnam be, mint a barmi mast ami ramborulhat ismeretlen futasteljesitmeny utan. Foleg, ha ennyire kicsi a kulonbseg egy 10 eves es egy uj kozott.
Nyilvan, amikor 3-400k VS 1,5-2millio, akkor mar hajlamos berizikozni az ember es bevallalja.
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #21098 üzenetére
En nagyon gondolkodom rajta, hogy a kovetkezo motorom/robogom valami uj lesz.
Aprankent ugyis elviszi a kulonbozetet a szerelgetes es a hasznalt arak is irrealisak kezdenek lenni egy-egy peldany uj arahoz kepest.Igy, hogy mostmar mukodik az ugyfelkapus lekerdezes, meg szomorubb kepet kap ez ember a felhozatalrol(beigazolodik amit eddig is sejtettunk).
Robogokbol barmelyik tipust nezed, kb 70-80%-a vagy meg papirozas elott allo import vagy par eve 6-8 evesen bekerult import, csak mar volt magyar tulaja.Vegig magyar gazdas ritka mint a feher hollo.
-
nyogo83
senior tag
Hasznaltan? Agility City egy iszonyat megbizhato robogo, viszont azt futarok eloszeretettel hasznaljak nem csak itthon, pont a tartossaga es a megbizhatosaga miatt.
Szoval hasznaltan nagyobb esellyel lehet belefutni egy sokat szaladt peldanyba.En perverz vagyok, a Grand Dink fele hajlanek. Amikor en kerestem, akkor eleg sokat talaltam olyat, ami elso gazdas magyarorszagi volt, kioregedett tulajjal es viszonylag keves km-el.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest